Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se vodíku nevzdá. Příští rok představí druhou generaci modelu Mirai

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 9. 2019
76
18
Zobrazit náhledy (76)
Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota Mirai Toyota

Vodíkový pohon je v našich končinách stále velkou neznámou. Japonci mu ale věří a Toyota už připravuje druhou generaci modelu Mirai s palivovými články.

Toyota odstartovala vodíkovou éru dvěma koncepty. První ukázala na tokijském autosalonu v roce 2011, druhý přijel o dva roky později. Sériového vozu s palivovými články v podobě Toyoty Mirai jsme se dočkali v roce 2014. Pros nás je sice vodíkový pohon stále velkou neznámou, jinde ve světě se z něj ale stává zajímavá alternativa. A tak není divu, že se Mirai brzy představí ve své druhé generaci.

Šéf Toyoty Takeshi Uchiyamada to potvrdil na mezinárodním setkání o vodíku. Ve srovnání s klasickými elektromobily a hybridy je vodíkový pohon stále hodně v ústraní, japonská automobilka se jej ale nehodlá vzdát a chce nabízet co nejpočetnější plejádu alternativních pohonů.

Hlavním problémem vodíkových aut je dnes vysoká cena a nedostatečná infrastruktura. Vedoucí prodeje a marketingu pro Evropu Matt Harrison ale říká, že vozy s palivovými články se do deseti let cenově vyrovnají hybridům. Očekává, že „střízlivější“ ceníky vodíkových aut můžeme očekávat s jejich třetí generací. Takové vozy už budou schopnější, hlavně by se ale mělo stihnout zapracovat na infrastruktuře.

Když Mirai poprvé spatřil světlo světa, jeho extravagantní design vzbudil kontroverze. Jenže vzhledová filosofie Toyoty se za ty roky hodně posunula a v dnešní době nám už tohle vodíkové auto zas až tak zvláštní nepřijde. Otázkou tedy zůstává, jestli bude nová generace znamenat výraznou proměnu, nebo Japonci zvolí spíše drobné kosmetické změny a zaměří se na techniku. Odpověď na tuto otázku dostaneme už brzy, příjezd nové generace modelu Mirai se očekává někdy v roce 2020.

A pokud vás vodíkové vozy zajímají, určitě si můžete zkrátit čas naší reportáží, ve které jsme cestovali z Bruselu do Prahy vodíkovým vozem Hyundai Nexo, když jsme jej vezli na výstavu Auta na náplavce. Byla to hodně zajímavá zkušenost a tak trochu i dobrodružství!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Vodik
| 27. 9. 2019
Mas pravdu, tohle je budoucnost - vzdalenejsi.

Nejblizsi budoucnost patri bateriovym EV.

V Cesku je jedna cerpaci stanice na vodik a ke vsemu neverejna. Cena vodiku je vysoka.
Re: Re: Vodik
| 27. 9. 2019
Tých problémov je ešte viac. Tlakové nádoby sú jedna vec, ale potreba špeciálnych materiálov a technológií na ich výrobu ďalšia - vodík je mrcha, jeho miniatúrne molekuly prenikajú skrz bežné materiály a z nádrže sa postupne jednoducho stráca. Ten istý problém ako s tlakovými nádobami v autách je aj s jeho distribúciou. A ešte výroba, ktorá je v súčasných podmienkach ešte príliš nákladná.
Re: Re: Re: Vodik
| 27. 9. 2019
Opak je pravdou.
Re: Re: Re: Re: Vodík
| 26. 9. 2019
Z toho, co jsem napsal já, vůbec neplyne, že jsou v současnosti palivové články vhodný range extender. Píšu o budoucnosti a možné roli vodíku, kterou vidím maximálně v roli range extenderu.

Pokud ale porovnám palivové články jako range extender s jakýmkoliv hybridem využívajícím fosilní paliva, tak vidím výhodu v jednodušší koncepci. Auto má jen jeden motor a alternativně bere energii z baterií nebo palivových článků.
Re: Vodik
| 26. 9. 2019
Vodík má na rozdíl od benzínu / nafty sice cca trojnásobný obsah energie na kg, ale cca třetinový na litr. Vyžaduje tedy těžké tlakové nádoby. Stačí se jen podívat na poslední obrázek, jak to vypadá s nároky na objem (tu větší váhu nevidíte) a uznáte, že budoucnost to není. Nehledě na potíže při nízkých teplotách, ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku