Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 08:51
Aby sa nakoniec nezbavili niektorej značky... Napríklad ale nechápem, keď už má byť Škoda tak prakticky orientovaná, prečo pod jej značkou neponúka úžitkové modely. Pick-up bol vcelku vyhľadávaný a nakoniec aj kritizovaný Roomster svoje miesto zastal, aj keď nie primárne ako rodinné auto. Aj dnes ho ešte používa dosť malých firiem. Pick-upy a malé dodávky na báze Fabie alebo Scaly by s rozumnou cenou svoje miesto určite našli. Tiež lacnejšia verzia VW Caddy by na zahodenie určite nebola, a možno by sa ujal aj mikrobus alebo skriňa väčších rozmerov. Namiesto toho do zblbnutia tlačia SUV a crossovery...
Avatar - Emel
Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 09:23
Kopie Caddy byla připravená do výroby, ale padla za oběť post-dieselgate šetření. https://www.auto.cz/…ebyl-zajem-90025

Nejsem přesvědčený o smysluplnosti vyrábět kopie... k čemu je koncernu dobré to, že je Alhambra "levnější Sharan"?

Ano, Škoda tlačí SUV... a říkám to nerad, ale prodejní čísla i prodejní ceny jim dávají za pravdu. Škodovka byla slušně ukotvená ve svých tradičních třídách (Octavia Superb Fabia) a teď se zdá, že SUV rozšíří záběr.

Přeorientovat Škodovku jinam by asi šlo. Za normální situace bych se držel hesla "nespravuj co není rozbité"... a i to tak v minulých letech fungovalo, Škodovka si svoje místo na slunci vybojovala. V dnešní turbulentní době ale možná stejně nezůstane na kameni kámen, takže pokud to VW vidí tak, že na západ bude dodávat plně elektrické VW a Škodovka ještě nějakou dobu podrží spalováky pro "divoký východ"... může být, tolik do toho nevidím.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 09:34
Zase by Škodovka mohla být nejoblíbenější značkou koncernu, bude mít dostupné auta se spalováky. VW se vyautuje samo :D
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 10:14
2 Ozzy:

ano, doslova vy-autuje :)
Je fakt, že ve VW se o segment "běžných rodinných vozů" perou 3 značky - VW, Seat, Škoda - a to je celkom masakr a dost to porporuje vnitrokoncernový kanibalismus. A to si Seat ještě začal rozvíjet svoji "cuore sportivo" značku Cupra.

Po mém soudu je nejpravděpodobnější je alternativa, kterou mj. popisuje Kankunen:
* Němci si svého Folcvágna vzít nedají - a tak se VW vrhne do elekromobilů (o dalších pár let se budiou možná vracet zpět ke spalovákům, ale to je už jiná story)
* Škoda bude dělat auta všech velikostí, ale se spalovákama
* Cupra (podaří-li se jí to) se zaměří na "emotivní" auta á la Fiat, Lancia. Alfa
* a SEAT by se mohl (či možná i měl) zaměřit na v pravém slova smyslu levná užitná auta s vynikajícím poměrem cena x výkon á la Dráčia Loganescu, Duster, možná nějaké pikapy atp.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 10:21
presne tak... dochadza tam uz aj k vzajomnemu kanibalizmu .. cim viac znaciek na rovnakej urovni tym vacsi chaos a interny boj.. aj s nacenenim aj s dizajnom... aj s technikou so vsetkym.. preto som toho nazoru ze mat len nejake dve znacky ako hyundai kia.. alebo toyota -lexus ...je vzdy lepsie a lepsie sa s nimi pracuje a usmernuje ako ked ich mas mat 10 ( alebo proste co najviac ) a nikto z nich nechce byt potom ten posledny amni do poctu to je jasne ... lenze koncern vzdy siel po kvantite a cislach a objeme vyroby.. a rozum tu uz nehral prve husle ze co dalej s tolkymi znackami ako ich ukocirovat a ci mu ich vobec tolko treba... ved nechybalo vela a uz aj suzuki mohlo byt v jeho chapadlach....
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 11:02
Pokud se jim té kvantity daří dosáhnout a rentabilně provozují tři značky se stejným základem, je to ideální stav.
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 13:18
Mno ale nie som si istý tým príkladom ala Hyundai - Kia + Genesis. Zvlášť v poslednej dobe, kedy Kia v interiéroch pôsobí lepším dojmom a častokrát aj stojí viac, ako pôvodne skoroprémiovo zameraný Hyundai. V tomto koncerne by sa tiež dalo nájsť zopár navonok nezmyselných krokov. Ono to také jednoduché nie je ani s dvoma resp. troma značkami.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 10:34
Já už tuto rozdílnost vnímám teď. Obyčejný Leon je v interiéru ošizenější, než obyčejná Oktávka, stejně je to i u Ateca vs Karoq. Nevěřím, že VW bude pouze elektrifikovaný, ty lepší motorizace si zajisté ještě dlouho ponechají, ale příjde mi tendence VW šoupat k prémii, hlavně cenami a sázkou na načančaný vzhled, kdežto Škodovka plní i ty funkční věci, jako prostornost, kufr a podobně.

Bojím se, že z pohledu kupců pak bude více a více Škodovka tou atraktivnější značkou :)
Re: Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 12:19
Je to trošku paradox, ľudové auto prémiou... ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 15:36
Leon má rozhodně lepší interiér než oktávka, kde se středový panel kolem řadičky třepe jak sulc - když jsem to v autosalonu ukazoval manželce, tak jsme se pak málem smíchy váleli z té "kvality" na zemi. K tomu odporná madla dveří a naprosto neosobitý design všeho. Vnitřek oktávky je prostě hnus! Scala a Kamiq je na tom mnohem lépe. Oktávka je momentálně nejméně povedené auto segmentu C celého koncernu - nejhorší jízdní vlastnosti z celé čtveřice aut, hnusný interiér, nejméně nových vychytávek (jako jediná nedostala třeba el. ručku), nejhorší výsledek v ncapu při nárazu z boku. Prostě modla tak akorát pro české pošahance.
Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 10:45
Obávám se, že myšlenka, že Škoda bude prodávat jen spalováky je chybná. Od příštího roku jsou tak přísné emisní normy, že to bez hybridů nebude možné plnit a pokuty jsou extrémní. Např. Toyota s aktuální velice širokou nabídkou hybridů neplní limity pro 2020 a bude muset učinit další opatření.
Od nového roku (můj názor, ale něco o tom vím) se zase začnou tlačit dieslové motory, které jsou mnohem čistší než benzíny a cenově se to otočí a nafta bude levnější než benzín. Jenže to aktuálně automobilkám stačit nebude a u každého modelu budou muset představit minimálně mHEV a naředit to nějakými pluginy a plně elektrickými vozy. No a tyto hybridy podpořit tím, že se zdraží auta s konvenčními motory.
Největší problém aktuálně mají korejci a upřímně si myslím, že i Škoda bude mít problém, protože má relativně lehká auta (pro každou automobilku se vypočítává její konkrétní limit CO2 s ohledem na průměrnou váhu jejich prodávaných modelů) a tudíž bude muset mít nižší průměrný CO2 než konkurence s těžšími vozy (napadá me např. Ford).
Kvůli EU se automobilový svět v pr*del obrací, v příštím roce se očekává propad trhu s novými vozidly, převážně u fyzických osob a úměrně tomu vzroste prodej mladých ojetin. Jednoduše si lidi, kteří si aktuálně mohli koupit např. střední SUV za 600 000Kč, buď připlatí na nějakých 700 - 750 nebo si koupí menší auto a nebo ojetinu. Cenové navýšení se dotkne nejvíc emisně problematických verzí jako jsou čtyřkolky v automatu na velkých kolech apod.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 11:21
Ale jistě, pro evropský trh Škodovka hybridy nabídne, jen to bude technologie od VW... což tak nakonec je i dneska. A Škodovka bude u sebe vyvíjet spalováky... tak jak dneska zodpovídá za vývoj atmosferických motorů.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 2. 10. 2019 07:33
"Jerry.Gunman" - Fiat a Lancia už dávno nie sú emotívne značky. Sú viacmenej len to, čo z nich ostalo - hlavne Lancia.
Toľko značiek v koncerne, ktoré robia v podstate rovnaké autá v inom kabáte za podobnú cenu nie je ideálnym riešením. Najlepšie je, ak sú značky zamerané iným smerom - napr osobné autá, úžitkové autá... Prípadne, ak je značka úplne samostatná a snaží sa robiť tie najlepšie autá aké vie robiť.
Ináč tá zelená Škoda s čiernymi nárazníkmi na obrázku je hnusná...
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 2. 10. 2019 09:56
2 Palix:
Ono celý koncern Fiat-Chrysler se ubírá kamsi... do lokalit velice nehezkých, ale o tom jsem tu už povícekrát psal. A máš (i nemáš :) ) pravdu, slovní spojení emotivní značka má v souvislosti s Fiatem, Lancií i Alfou dosti trpkou příchuť :(

Výborně mívali auta rozdělené u US koncernů - Ford, Mercury, Lincoln - tam každej věděl hnedle, na čem je, a vnitrofiremní kanibalismus se nepodporoval.

U VW to občas vypadá tajak ve swingers clubu - taky si to tam rozdává každý s každým...
Audi A1 x VW Polo, A3 x Golf, Golf x Leon x Scala, (dlouhý) Lon x Octavia x Golf combi, Passat x Superb, A5 x Arteon... Prase aby se v tom vyznalo
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 2. 10. 2019 14:07
Kam sa podel talianský vkus, dizajn...? Keď si spomeniem na staré talianské autá = boli to umelecké diela na kolesách. Ak nepočítame superšporty, tak jedinou talianskou značkou, ktorá ako-tak žije je Alfa Romeo.
Avatar - Ada je zase tady
Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 10:40
Pokud si udrží diesel.

Tahle kreace vypadá jako Moskvich Aleko. Alespoň, že to má ruční brzdu a jen 2 světla. Ještě by tam mohli dát normální budíky namísto té televize a zlikvidovat ten zbytečný tablet. Předpokládám, že diesel bude a rovná podlaha po sklopení zadních sedadel také.
Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 12:17
A to, čo robia teraz, nie sú kópie? Alebo v SUV a crossoveroch to kópie nie sú, ale b užitkáčoch by boli? ;-)
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 13:55
Jediná kopie v současné nabídce je dejme tomu Citigo. Fabia, Scala, Octavia a Superb jsou svébytná auta. Kodiaq má relativně blízko k Tiguanu Allspace, ale "kopie" to určitě není... kopie Allspacu je Tarraco.

Roomster 2 měl být kopie Caddy, 1:1, podobně jako Alhambra / Sharan.
Avatar - 3_diamanty
Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 09:54
presne tak... uz neraz som pisal ze ukocirovat 4 znacky je uz kusok moc... takze v tomto ma povedzme hyundai-kia vyhodu co do hierarchie aj zdielania a rozdavania si techniky... tu nie je dovod nikoho moc ochudobnovat a oberat o to najlepsie ani nejako umelo brzdit .... lenze vw s 4 clenmi na pleciach takto fakt nevie kam skor a kto ma byt v dany cas ten "lepsi" alebo horsi aby sa mu v dany cas nekrivdilo ---- je potrebne spravne nasmerovat jak vw tak aj audinu seata a skodovku....a zaroven prihliadat na to aby kazdy clen drzal krok nielen s dobou ale aj danou koncernovou strategiou a filozofiou znacky ... ale inak som pisal uz viackrat aj to ze seat mal podla mna vzdy na to byt pred skodou a on aj pred skodou bol ( v case ibizy a toleda v 90 rokoch mal jasne navrch pred feldou ci prvou octavkou ) az kdesi na prelome tisicroci a po prichode superbu a neskor v 2009 aj yetiny a dalsich akoby skoda uz ziskavala coraz viac prevahu a navrch ( aj v pocte modelov aj v SUV segmente ) a kusok sa to uz otocilo v neprospech seatu ... ale ako vravim seat som vzdy chcel vidiet pred skodou a vzdy mi prisiel sportovejsi a stylovejsi a krajsi .... takze nakoniec ( ak sa tak stane ) stejne opat raz na moje predpovede dojde ... inak uz tarraco je aspon vizualne jasne pred kodiaqom .. takze ak sa zapracuje este aj v kabine tak seat moze byt pred skodou uz coskoro.... proste seat aj ja rad uvidim pred skodou... takze sa fakt nepohnevam ak konecne bude tam kam patri... hned po boku vw ... za audinou sice ale pred skodou :yes:
Avatar - Ozzman
Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 10:08
Já ti pořád nevím, kdo je z K-H ten lepší, všude se tak snaží vypadat Hyundai, ale má zkušenost je opačná a radši bych dal přednost Kii, Ceed mi příjde lepší, než i30, stejně jako i20 vs Rio, atd...
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 10:16
kia by mala byt udajne sportovejsia.. hyundai luxusnejsi.. ale asi im to moc nevyslo ked dnes vidime i30N skor ako nejaky namakany ceed ... a napriklad sportage mi zase pride luxusnejsi ako tucson.. uz len samotny volant kabina... ale na druhej strane obaja su rozdielni svojim exterierom aj interierom takze nijako si obe znacky naprekazaju naopak pekne sa doplnaju .... v tomto maju velku vyhodu ze su prave len dve a nie je ich 10.. lenze skodu seat aj vw je tazko naraz pekne rozdelit a ukocirovat ked vsetci by uz chceli byt zrazu kdesi na urovni audiny ale to nejde... navyse v niektorych modeloch uz vw fakt nahana aj tie audiny... inde zase skoda uz predbieha aj vw a niekde seat skodu alebo skoda seat atd... tie hranice medzi modelmi su fakt tu velmi tesne a tak sa ani nedivim ze uz v tom maju bordel...

osobne to ale vidim takto: audi jasny lider .. za nim vw ktoreho sportovejsia odnoz by bola za mna seat a potom pod nimi lacnejsia skoda s autami dostupnejsimi pre sirsie masy s menej provokativnym dizajnom a s modelmi co najdostupnejsimi a s co najvacsou praktickostou ako za cias prvej octavky
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 10:35
No Tucson sice z exteriéru umí vypadat dobře, ale s interiérem souhlasím, tady hraje proti Sportage druhé housle, ale tohle vnímám napříč modeloovou nabídknou. Kia je mi sympatičtější, příjde mi lépe postavená.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 1. 10. 2019 10:45
ano .. a aj ceed (vedel byt ) neviem ci je to tak aj teraz .... v kabine akysi hodnotnejsi ako i30 ... kia akoby uz miestami predbiehala svojho vacsieho brata .. aj sorento mi prislo vzdy akesi honosnejsie voci Santa-Fecku .... uz ale napriklad i10 je za mna jasne pred picantom a podla mna aj i20 je nadalej pred riom... a kona zase pred stonicom... tu sa to uz zrovnava ... ale napriklad kia ma zase stingera no... tazko povedat... obaja su velmi podobni ale tym ze kazdy z nich ma iny dizajn a iny interier ( rovnako ako aj v PSA povedzme ) tak im to spolu slape... a nebiju sa navzajom ani nekanibalizuju... ale naopak pekne doplnaju ... lenze seat skoda aj vw to mas uz tri znacky a nie dve a uz je tazsie tam spravit medzi nimi nejake viditelne rozdiely aby sa aspon dve z nich medzi sebou nejak nebili navzajom ( kabinou, dizajnom a pod ) navyse stale je nutne ich odlisit aj od audiny... ved superb uz ani od dizajnu audi nema daleko.. takze chce to este citlivejsie tie modely nejak porozdelovat ... lenze lahko sa to vravi ale o to tazsie asi v praxi vykona... podla mna vw stacila audina a seat alebo audina a skoda... lebo ta stvrta znacka im uz robi viac chaosu ako uzitku ... a to este chceli suzuki... neskutocne... tam fakt nie su skromni.. ale tak z cim vacsej vysky sa pada tym sa pada tvrdsie .. tak nech si to vyzeru teraz ... stejne som toho nazoru ze 4 znacky dalsich 50 rokov neudrzia na beton ... raz bude muset bud seat alebo skoda ist svojou cestou... takto donekonecna nevydrzia .. uz teraz maju chaps a to este ked bude viac modelov a elektroauta a hybridy a dalsie zmeny.... to nedoapdne dobre... sami na sebe si vylamu zuby ... a vw to neudrzi vsetko po kope bez toho aby niekomu "nekrivdil" .. a po tomto co citam v clanku to tak vyzera ze cierneho petra pre dalsiu dekadu "vyhrala" ( po predoslom seate ) tentokrat uz skoda 8-s
Avatar - palix
Re: Re: Re: Príliš veľa značiek
| 2. 10. 2019 07:35
Napríklad Kia Ceed má podľa mňa výhodu, že na trh prichádza ako druhá v poradí - tak rok po i30-ke. Osobne sa mi Ceed páči vždy viac. Aj nový Ceed má krajší interiér. Je to v podstate rovnaké auto, ale prednosť by som dal Kii, pretože sa mi viac páči v detailoch.
20 let
| 1. 10. 2019 08:55
Dilema ŠKODA - Seat - VW už řeší ve Volfsburgu přes 20 let. Zatím to Škodovka vždy ustála, Škodováci si uměli poradit. Ale je to hlavně o vztahu mezi CEO VW a Škoda, to teď už neznám. Zásadní je to, aby se v Boleslavi udržely vývoj a konstrukce, nicméně - Němci to celé vlastní a můžou si více méně dělat, co chtějí. Ale myslet si, že Seat může být konkurence Alfy je dosti naivní. Seat by měl dělat malá levná auta pro jihoevropský a možná i balkánský a částečně východoevropslý trh, konkurovat Fiatu a Dacii. Cpát tam Škodovku (technologie, portfolio) je spíš nějaká osobní pomsta.
Avatar - Emel
Re: 20 let
| 1. 10. 2019 09:37
Ono je otázka, co s tou Alfou vůbec bude. Letošní čísla jsou bída http://carsalesbase.com/…data/alfa-romeo/ . Takže věta "konkurovat Alfě" získává trošku trpkou příchuť :-)

To, co v Boleslavi vybudovali, určitě nebudou chtít zahodit. Jak se píše v článku, mohlo by to být tak, že VW doma vsadí všechno na EV a Škodovce hodí na hrb spalováky a všechno kolem. Tomu by odpovídal i přesun výroby Passatu do ČR.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: 20 let
| 1. 10. 2019 12:40
alfa to je jedno velke trapenie tie posledne roky ... chybaju modely.. chybaju zakaznici... dokonca neviem ci MiTo uz aj neskoncilo uplne v tichosti vsak ano jak inak ( a bez nastupcu .. proste vidim tu jeden velky nezajem o vsetko .. ved klido leharo pohoda.. dajak bolo dajak bude ze jo ..) ... ja byt fandom alfy tak skutocne zosediviem alebo rovno sa zblaznim.... takyto postoj nezaujmu mi je strasne proti srsti a neznasam ho... este ze nefandim zrovna tym neuspesnym ktori sa vzdy len flakaju ... ale tym ktori ozaj aj maju zaujem auta vyvijat aj vyrabat :yes:

otazkou je komu dnes alfa vobec bude chybat? tym par tisicom zakaznikom? tak to fakt jej skoda nebude.. uz aj cinske elektrovozy ktore pred 5 rokmi pomaly este ani nejestvovali dnes predavaju viac jak cela alfa ... dnes uz docela nadbytocna znacka bez perspektivy .. to skor do buducna uz verim cinskym autam alebo aj tomu vinfastu z vietnamu a cuduj sa svete dokonca aj tesle daleko viac verim ako alfe a to uz je co povedat ( lebo tam aspon vidim snahu a chut a zapal pre danu vec ) :yes:
Re: Re: Re: 20 let
| 2. 10. 2019 13:34
alfa nemá problém s modely ale se zákazníky. Vyrábí a vyvíjí auta, která nikdo nechce. a to už desitky let. Poslední skutečný rozmach (nebo spíš náznak rozmachu) alfy byl po roce 97 kdy ukázali 156. To bylo poslední auto o který byl zájem. A taky to byl hrobař značky, protože pokračoval v její "proslavené kvalitě". Kdyby tu značku zavřeli po skončení produkce 156 vyšlo by je to levněji, než až to budou zavírat v roce 2025.
Avatar - KANKUNEN
VW už to má vyřešené
| 1. 10. 2019 09:00
Seaty budou Cupry a Seat by dělal konkurenci Dacii a Fiatu.
Re: VW už to má vyřešené
| 1. 10. 2019 19:20
a co když se na to FCA v Evropě vykašle?
Konkurence
| 1. 10. 2019 09:03
Milánkové z vedení koncernu by si měli uvědomit, že v okamžiku kdy Škodu posunou více k low-cost, tak jim velkou část jejich zákazníků může s nadšením převzít Hyundai a Kia, které nabízejí kvalitativní ekvivalent ke Škodě, ale už teď za nižší nebo srovnatelnou cenu (a to nejen u nás, ale i v západní Evropě)
Avatar - palix
Re: Konkurence
| 2. 10. 2019 07:42
Ono povedzme si na rovinu - kto by dal prednosť Scale za rovnakú cenu ako i30 / Ceed? Jazdil som aj na Scale, aj na i30 - síce to bolo s veľkým časový odstupom... Ale i30 je výrazne lepším autom ako Scala - pri porovnaní s Mazdou 3 na ktorej jazdím denne.
Re: Re: Konkurence
| 2. 10. 2019 17:33
Našťastie sú tu aj iné značky ako Škoda alebo Hyundai/Kia.
Avatar - Drevokocůr
Škoda = Dacie
| 1. 10. 2019 09:06
To se dalo čekat pokud nastane krize a prodeje aut se sníží tak bylo jasné že to někdo musí odnést! Pochopitelně to nebude VW ale Škoda nebo Seat! Superb půjde do Turecka a v Bolkově se pomalu začnou zase vyrábět pastičky na myši!!! :-) :-) :-)
Avatar - Emel
Re: Škoda = Dacie
| 1. 10. 2019 09:30
Kdo odnese pokles trhu nerozhodují manažeři, ale ten trh. Pokud nastane krize, nejspíš z toho naopak vyjdou nejlépe značky jako Dacie... a Porsche. A propadne se ten prostředek. Ale to je trošku jiná diskuse.

Tyhle úvahy jsou o vzdálenější budoucnosti. V té blízké je už rozhodnuto, že Superb zůstane v Čechách a naopak se k němu přestěhuje i Passat... evidentně na celou generaci, tj. třeba do 2030.
https://www.lidovky.cz/…0054_ln-auto_vlh
Avatar - Drevokocůr
Re: Re: Škoda = Dacie
| 1. 10. 2019 10:20
Nová fabrika v Tureckua výroba Superb a Pasat!!! Poslední informace z VW!!! :no: :no: :no:
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Škoda = Dacie
| 1. 10. 2019 12:24
ty woe to bude wýhra mít superblba made in turkey :D
Skoda
| 1. 10. 2019 09:17
Kupuji jen Japonské auta !Ale co čekat od falešných a křivých Nemcouru
Avatar - KANKUNEN
Re: Skoda
| 1. 10. 2019 09:25
I japonské porno je lepší než německé. :-!
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 12:25
ono je nějaké německé porno?
Avatar - Hammunasakra
Re: Skoda
| 1. 10. 2019 09:26
Teda že já budu hájit VW to bych fakt nečekal :D

Ty němčouři udělali ze Škodovky špičkovou firmu zásadního plátce místních daní s velmi nadprůměrně placenejma zaměstnancema to sou další daně = prostě :yes: :yes:

Že obřímu nadnárodnímu koncernu CELKOVÁ analýza co je pro ně do budoucna nejvýhodnější vychází takhle = no tak vychází = kdyby vycházelo že Škoda má zkusit konkurovat Rolls Royce ať to přeženu = tak to udělaj.

Faktem je https://zpravy.aktualne.cz/…2a00cc47ab5f122/ že bys těm co jim řikáš falešný a křivý = měl spíš DĚKOVAT a DĚKOVAT

Prostě tohle je závěr komplexní analýzy = že se to TOBĚ nelíbí = jako že by to kvůli tvýmu pocitu měli udělat jinak? ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 09:35
Nečekaně, ale :yes:
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 12:30
… a to je právě děsivé, pokud se něco s VW a Škodou stane, bude z toho daňový wypadek jako kráwa …………. :-(
Re: Re: Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 14:25
V porovnaní s tým, aké peniaze tečú do Nemecka, sú tie české dane drobné.
Re: Re: Re: Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 14:53
Do Nemecka tecou dane poslednich par let, vetsinu casu co skoda vydelala ji VW umoznil znovu do sebe investovat. Navic, s cim to srovnavame? S tim ze si vlastnik VW ted stahne zisk ze sveho majetku vs.... co? Nebyt VW by tu zadna skoda uz ani nemusela byt, tak jako tu neni Tatra, Avia a dalsi.
Brek timhle smerem me vzdycky zvedne ze zidle.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 15:52
Vem si, že marže (=zisk) automobilky je řádově do 10%. Ten se odvádí do Německa (po zdanění). 90% jsou náklady... například mzdové. Zkus si schválně vzít kalkulačku, najít průměrnou mzdu ve Škodovce, vynásobit počtem zaměstnanců, připočíst sociální a zdravotní placené zaměstnavatelem... uvidíš, jaké jsou to peníze. A pak tu jsou peníze zaplacené dodavatelům, opět z velké části českým, kteří z toho zase zaplatí svoje lidi... a to jsou všechno peníze, které tu tak či onak zůstávají.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skoda
| 2. 10. 2019 17:55
No, tých dodávateľov je veľká časť nemeckých, a to sú tie peniaze, ktoré idú von.
Zjednodušene, keby sa všetky diely z DE doviezli a v Čechách zmontovali (je jedno, o aký výrobok ide, je to fiktívny príklad):
Cena dielov je napr. 3000,-€. Zmontovaný celok má započítaním práce, energií a všetkých potrebných investícií do montáže cenu povedzme 6000,-€. Z tých 3000,-€, o ktoré sa zvýšila ich hodnota, by mal výrobca zaplatiť dane. V skutočnosti to ale vyzerá inak. Diely sa nedovezú za 3000,-€, ale za 5900,-€, a tie dane sa zaplatia z tej stovky, o ktorú sa na papieri zvýšila hodnota produktu. A tých 2900,-€ sú prachy, ktoré proste tečú preč. A papierovo je všetko v poriadku. S tichým súhlasom politikov, ktorí na tom samozrejme neškodujú.
Samozrejme, ten podiel dovezených dielov je niekde väčší, niekde menší, ale takto to proste v tých "nadnárodných koncernoch" a u "zahraničných investorov" funguje. Je to kruté, ale tie peniaze, ktoré spomínaš, sú s týmito finančnými tokmi almužnou. Podvody a korupcia fungujú naplno.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skoda
| 2. 10. 2019 21:40
Fiktivní příklad je to hezký, ale právě že jen fiktivní.

Pár čísel jsem našel - za 2018 33t kmenových zaměstnanců, průměrná mzda byla 46357Kč. Tržby 417mld, zisk po zdanění 29mld, investice do českých závodů 13mld. Pro dokreslení, český autoprůmysl zaměstnává 133t lidí a má tržby kolem 1,1 bilionu.
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 10:23
Hamuno,já teda čumím. Škoda že MAN tehdy nekoupil Tatru, tam se svět zastavil v 89tým.
Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 10:36
Přesně tak. Škodu nemám rád jen z toho důvodu, že prostě nesnesu tu její image u nás, kdy si každý trouba myslí, že je to na úrovni Mercedesu a nedejbože, když se škaredý VW na tu naši národní značku nějak křívě podívá. Škodovka je prostě německá, když si někdo koupí Karoqa, tak tím oblaží náš stát naprosto stejně jako když koupí Seat Ateca, který se dělá na stejné lince jako ta Škoda. Je fakt úsměvné, že si někteří trumberové stále naivně myslí to, že čecháčci mají ve Škodě nějaké hlasovací právo, že se "pojede" podle nás. Ne, funguje to tak, že přijde Němec a řekne, že se oktávka bude prodávat za 10 let jen mimo EU a bude se vyrábět v Turecku, do bolky pak nastěhuje třeba výrobu Golfa a náš národ s tím neudělá naprosto nic. Tolik k tomu našemu českému uvažování, které je bohužel obecně naprosto debilní... A teď k věci. Škoda vyrábí skvělá auta, vážně mi vadí jen ta image značky u nás. Vozy mají skvělou techniku (nezapomínejme na to, že většinu udělal někdo jiný než lidé ve Škodě) a jsou momentálně na cca stejné úrovni jako auta VW nebo Seat, hlavně to platí pro segment B a C, kterého se prodá většina. Prostě Golf, Leon a Octavia mají velmi podobnou techniku a ta auta se liší hlavně vzhledem. Ano, Golf je líp zpracovaný, oktávka nabídne nejvíc místa, Seat hraje na emoce, protože oba sourozenci konzervativním designem míří jinam. Tady ty drobné rozdíly, které teď pár let "procházely" ale nebudou imho v budoucnu přínosné pro maximalizaci zisku a udržení si dlouhodobého statusu zavedené a dobře fungující značky, koncernu. Je prostě blbost dělat několik stejných aut s velkým množstvím stejných motorů, vše navhovat, schvalovat, homologovat. V EU se prostě bude muset více prosadit VW, a to na úkor Škody. Bude dál sekat Golfa s malými spalovacími motůrky a hybridním systémem, elektrovozy apod. - prostě masovka pro běžný lid. Škoda pak bude použita na trhy mimo EU, což vůbec nevidím jako problém nebo degradaci značky. Trhy jako Turecko, Izrael brutálně porostou.
Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 10:49
...navážu. Prostě Škoda se soustředí na klasické spalovací motory, které v těchto končinách nikomu nevadí. Ta technologie stála nemalé peníze a musí si na sebe v době totálního šílenství v EU vydělat někde jinde. Myslím si, že české články jsou prostě moc ovlivněné tím, že autoři to prohlášení berou jako útok na "naši" značku. Ono to tak ale vůbec být nemusí, prostě bylo řečeno, že Škoda bude konkurovat Kii, Hyundai, Dacii. Tyto značky rostou, kvalita jde sakra nahoru s každou generací, je dost možné, že za nějakých 10 let už se nikdo ani nepodívá na nějaký Fiat nebo Opel, korejci v té době mohou být opravdu na vrcholu a budou stavět auta, které prostě budou lepší než většina produkce EU - a jelikož nebudou tak svázáni restrikcemi unie a budou nabízet i "klasické" motorizace, tak je dost pravděpodobné, že trhy mimo EU opravdu ovládnou. VW si chce prostě jen na těchto trzích ukousnout kus koláče, je tam prostě příležitost růstu a nemalých zisků (narozdíl od EU, kde bude těžké na novém prodaném autě vůbec něco vydělat). Volba Škody je velmi logická, ta značka si vybudovala dobré renomé v celé Evropě a jelikož je "slovanská", tak bude Rusům, Ukrajincům atd. bližší než třeba Seat nebo "nacistický" VW. Také v Izraeli je jim Škoda určitě více sympatická, protože k ČR má tento národ určitě mnohem vřelejší vztah než k Německu. Ono jsou to všechno střípky, ale mě to do sebe celkem zapadá. No a Seat? Ten se prostě bude muset tak nějak "uklidit" - co je lepší než z něj udělat značku na emoce, prostě protiklad VW. Vyrobit takové Audi pro ty, kteří na Audi nemaj - a tohle se už posledních pár let děje, pokud si toho někdo nevšiml. Seat dostává jako první v koncernu spoustu technologií, je vyloženě tlačený nahoru. Prostě ho chtějí uměle posunout výš a defacto tu značku reinkarnovat. Může to působit nefér - Škoda si musela tvrdě vydřít pozice, teď se z ní opět snaží udělat dojnou krávu na úkor image, ale tak to prostě je, o tomhle prostě rozhoduje majitel, kterého zajímá zisk :)
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Skoda
| 1. 10. 2019 11:13
ono urobit zo seatu akoby take lacnejsie audi pre tych ktori na premiove audi nemaju je mozno fajn myslienka ale real je taky ze seat momentalne ani nema nic v strednej triede... takze to este skor spravis tu nejaku audinu dnes zo superbu ako zo seatu .. aj velkostne aj vizualne ;-) ...

ja som toho nazoru ze seat by mal byt stylovejsi sportovejsi .. proste nieco ako taka alfa na koncernovy sposob lenze to sa u nich uz vravi roky a dodnes nic necitit :-( ... este aj ten celkom pekny leon je v beznom prevdeni defakto voci nejakej mazde 3 ci coroole uplne neviditelny a az nudny .. to vedla neho aj ta 4-ocka octavka je "napadnejsia" a viac odvazna... chce to za mna ten dizajn seatu citelne zatraktivnit a posunut uplne inde .. uz napriklad nove tarraco je fakt krasne a ani v nom nikde nevidim toho predlzeneho tigiho takze tu to zmakli fakt pekne a za mna je tarraco po dlhej dobe prvym seatom ktory by som vazne bral a aj realne chcel a tuzil po nom... a citim tu aj nejake emocie a styl.... inak nic... ibiza nula bodov mii to iste alhambra .. ateca.. arona. to su vsetko nadalej take nudne vajca... emocie ziadne a vizaz tiez uz za zenitom ... chce to komplet nove seat uz ... aj nieco v strednej triede .. samozrejme uz nie ako fake audiny ( exeo ) ale normalneho pekneho seaat sportoveho co by konkuroval povedzme mazde 6 alebo P508 .

PS: za mna uz tarraco je prvym seatom ktory by uz podla mna mohol byt takym tym zlomovym modelom znacky aj co do vnimania imidzu a hodnoty.. modelom ktory by zaroven ukazal cestu pre dalsie modely ... ( noveho leona a pod ) ... a ze mu to slusi https://img2.auto.cz/…ull/5906099_.jpg :yes: vizualne razom prerastol nielen kodiaqa ale obavam sa ze aj toho predlzeneho tigiho :-) ..ale to je len dobre... seatu v tomto dizajnovom smere fandim :yes:
Avatar - palix
Re: Skoda
| 2. 10. 2019 07:45
Tiež som sa nejako rokmi dopracoval k tomu, že japonské autá sú naj... Možno práve nemajú tie úplne najmodernejšie technológie, ale ako mi povedal jeden človek - Japonec nedá do auta to, čo ešte nefunguje.
Škoda
| 1. 10. 2019 10:09
Bodejť v Německu se fabriky chystají na výrobu elektromobilů. Čadící vw se budou vyrábět v Česku a škodovky přesunou někam do Turecka či Indie.
Avatar - Drevokocůr
Pošík a spol.
| 1. 10. 2019 10:25
Už se těším jak zas bude v aleji nablito!!! :D :D :D
Kratší konec provazu
| 1. 10. 2019 10:53
To zas vypadá že někdo ve škodovce tahá za kratší konec provazu.

Tohle zlevňování škodovky už minimálně jednou ( a nikoli bez následků) proběhlo - Rapid a souč octavia jsou nákladově budgetová a low cost auta. Taky rapid nebyl žádný trhák. Karoq a kodiak jsou taky nákladově pošetřený. Ale hlavně by stratégové měli občas vytáhnout hlavu z powerpointů a excelů a podívat se jak svět venku funguje - chtějí dělat seat jako emocionálnější značku proti alfě, ale alfa nemá žádné zákazníky! Proč o ní proboha furt mluví, to je mrtvá značka! Navíc emocianalizují Cupru, což zákonitě povede k tomu že seat bude daleko méně emocionální, když nebude mít top modely.
A to je asi právě ten problém - nevědí co se seatem tak chtějí škodovku udělat low aby byl prostor mezi ní a vw pro seat. Jestli ale není jednodušší udělat low tu nejmenší značku - tedy seat, konec konců na sport mají cupru - než si zahrávat s loajalitou milionů zákazníků škody. Tím spíš když Škoda je aktuálně Cash cow koncernu.
Avatar - Emel
Re: Kratší konec provazu
| 1. 10. 2019 11:19
Rapid jasně, to je "by design" budgetové auto.
Octavia ani omylem, cenově je nad většinou mainstreamu (Hyundai, Renault apod.).
A ve finále Škodovka prodá v Evropě dvakrát víc kompaktů než Opel... to jsou ty "následky"?

SEAT určitě není středobodem plánování koncernu, ten bude dělat co na něj zbude. Můj názor je, že by všichni v klidu pokračovali dál... nebýt nových emisních norem a nutnosti přejít na EV.
Avatar - Ada je zase tady
Re: Re: Kratší konec provazu
| 1. 10. 2019 12:54
Prosím nesrovnávat s rendlíkem. Tak hluboko jsme ještě neklesli.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Kratší konec provazu
| 1. 10. 2019 12:58
aj to bude.. ale nakoniec je len dobre ze skodovka uz prestane vystrkovat rozky a hrat sa na drahe auta . .. neslusalo jej to... pritom este O2 bola fajn.. aj cenou aj svojim ponatim dostupneho rodinneho auta ... chcelo by to skodu jasne usadit tam kam patri .. snad to vw uz tentokrat zvladne :yes:
Re: Re: Kratší konec provazu
| 1. 10. 2019 13:41
Tak octvaia III je dost oholená. Podívej se na II - namátkově - víceprvek náprava, přístrojovka s dekorační lištou polstrovaný výplně dveří to jsou jasný ukázky šetření, a to nemluvím o tom co není vidět. OIII nákladově určitě byla pod OII.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Kratší konec provazu
| 1. 10. 2019 13:51
Torzku má v základu i Golf, Mazda 3, Focus, dokonce Mercedes A... Astra má torzku vždy a všude (stejně jako Peugeot, Renault, Fiat). Neříkám že je to dobře, ale určitě to není znak budgetového auta.
Tak či tak, kde vidíš ty následky?
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Kratší konec provazu
| 2. 10. 2019 07:49
Čo sa týka Mazdy 3 - nová má len "torzku". Tá predošlá mala viacprvok aj v úplnom základe. Už aj Japonci začali šetriť, alebo pridali tam, kde to dnešný zákazník vyžaduje viac - výbava... Kto dnes pozerá na jazdné vlastnosti? Výsledok? Základná cena novej Mazdy 3 je výrazne vyššia ako predošlej.
Podľa mňa je ale torzná náprava vs viacprvková ideálnym riešením, ako donútiť zákazníka kúpiť si vyššiu výbavu.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Kratší konec provazu
| 2. 10. 2019 15:48
...a po počátečním zděšení se (dle testů) zdá, že ta torzka nakonec ničemu nevadí a nová trojka jezdí stejně dobře jako ta minulá...

Ale jo, já to chápu a taky to vidím jako krok špatným směrem... jen to automaticky nedělá z Mazdy lowend nebo tak něco, to jsou s prominutím jen kecy těch, co se potřebují do něčeho strefovat.
Re: Re: Re: Re: Kratší konec provazu
| 2. 10. 2019 13:46
Já neříkám že nezlevňovali i ostatní. Naopak agresivní ceny korejců nutili k úsporným optařením skoro všude. Se podívej jak vypadají sedadla golfa ve střední výbavě dnes a v roce 2010. Jen u škodovky ta opatření byla radikálnější a např tu trozku mají i motorizace, které by ji mít něměli. Je to jednoznačně budgetový auto. A ty následky - no podle mne už není dnes moc kde brát, zatím to zlacinění auta lidi se skřípěním zubů berou, ale když to bude ještě víc podepíše se to podle mne na prodejích a to zejména dlouhodobě. Protože kvalita půjde dolů. To je mimochodem cesta kterou šel v 90. letech opel a kde je dnes - zachraňovaný francouzi (!) s polovičním podílem na trhu vůči minulosti.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Kratší konec provazu
| 2. 10. 2019 15:33
Ve třetí generaci Octavia vyřešila svůj hlavní problém (rozvor shodný s Golfem) a je jednoznačně lepší než kdykoli dřív... a taky (po zásluze) prodávanější než kdykoli dřív. V Evropě je to druhé nejprodávanější auto ve třídě a opravdu to není kvůli tomu, že by byla levnější než konkurence.

Kdyby někdo kolem roku 2000 tipoval, že Octavia předstihne Focus, Astru, Megana apod., tak by byl za blázna... a dneska ji jakž takž stíhá jen ten Focus.

PS: ono se zapomíná, že Golf IV / Octavia I měli taky torzku ve všech verzích, takže varianta "multilink všude" trvala všeho všudy jednu generaci.
Zase levné auto a realita za téměř 500 000
| 1. 10. 2019 12:58
To už s tou levnou Škodárnou tady bylo
ale ta realita.

Až udeří ty emisní limity, tak si samotný benzín již nekoupíte, pouze hybrid nebo naftu a ceny se u Scaly, Kamiqu posunou k 500 000.

A to pamatuji Octávku i za 330 000.
Avatar - palix
Re: Zase levné auto a realita za téměř 500 000
| 2. 10. 2019 07:50
Kamarát má Octaviu II Tour, ktorá ho pred cca 8 rokmi stála cca 12 500€. Nemať vtedy pomerne nové auto, tak sa tiež vozím na podobnej Octavii. To auto má všetko, čo potrebuje a aj teraz po takom čase vyzerá ako nové.
Avatar - Cuba66
no nevím...
| 1. 10. 2019 15:00
...jestli Superb Junior s nelakovanými nárazníky a zrcátky, dírou místo schránky před spolujezdcem, bez autorádia a bez plata kufru půjde s motorem 1.0 na odbyt :-!
Avatar - palix
Re: no nevím...
| 2. 10. 2019 07:52
By ste sa divil, pre koľko ľudí je hlavným kritériom cena. Ak by to ešte bola lacná Škoda, tak to berú hneď. Keby sa ešte navyše zopakovalo "šrotovné", tak by také autá išli na odbyt ako rožky ;).
Skodovka konkuruje jinym znackam, nez Dacii
| 1. 10. 2019 19:32
Dacia je v podstate Renaultem okopirovany postup Volkswagenu u Skodovky. Na osvedcenych skupinach Renaultu a Nissanu stavi jine karoserie a jine interiery, samozrejme extremne levne.
Skodovka mela mit podobnou strukturu vyroby a prodeje, jenze vyuzivala kvalitnejsi komponenty od VW a Audi. A stejne, jako je VW a Audi kvalitnejsi proti Renaultu, je vcelku logicky Skodovka kvalitnejsi nez Dacia. Hlavnim rozdilem pak bylo angazovani spickovych designeru, kteri doslova “udelali” Skodovku. Diky tomu se Skoda dostala do jine ligy, nez bylo puvodne planovano a zacala velmi silne konkurovat tradicnim nemeckym a francouzskym znackam - Opelu, Renaultu, Peugeotu a taky dlouho potlacovala expanzi korejskych znacek a castecne vytlacila i drahe Japonce. Ne nadarmo je Octavia v poslednich letech mezi 10 nejprodavanejsimi auty Evropy a na mnoha trzich v Evrope je vedoucim modelem v prodejich.
Muj osobni nazor je, ze bohuzel nemecke vedeni koncernu Skodovku tlakem na prizpusobeni se urovni Dacie v podstate “zarizne” a Skoda prestane konkurovat vyse uvedenym znackam.
Nicmene vzhledem k tomu, ze soucasny vyvoj ekonomiky a politiky “ozebracuje” zapadni stredni tridu a byvala ekonomicky velmi silna stredni trida pada v prijmech dolu, je mozne, ze vyvoj prodeju pujde opravdu k nizkonakladovym a jednoduchym modelum.
Je to velka skoda pro Skodovku, navic je nepochopitelne, ze chce VW rozvijet jeste nedavno neplodny a v krizi se zmitajici SEAT, ktery ma celkove nizsi vyrobu a prodeje.
Signalem k omezeni vyznamu spickove kvality designu je i angazma aktualniho sefa designu skodovky Olivera Stefaniho, ktery prisel prave od VW.... nemastne, neslane a nudne Volkswageny posledni doby jsou i jeho dilem... prekopany koncept elektricke Skody pak ukazuje, o kolik je Stefani horsim designerem, nez Kaban. Krasnou Kabanovu eleganci “olepil” nesmyslnymi prvky, pripominajicimi “vlhky sen” nemeckeho tunera....
Re: Skodovka konkuruje jinym znackam, nez Dacii
| 2. 10. 2019 21:33
Zajímalo by mě jak se to všechno promítne v cenách a jestli automobilka očekává v roce 2020 odbytovou krizi. Uvažuju o koupi nějakýho lowcostu, ale jedna část mi radí ber teď,půjde to nahoru (jako během posledních 6-7 let) a druhá část radí počkej, ceny půjdou dolů
Avatar - Emel
Re: Re: Skodovka konkuruje jinym znackam, nez Dacii
| 2. 10. 2019 21:43
Ber teď.
Re: Re: Re: Skodovka konkuruje jinym znackam, nez Dacii
| 3. 10. 2019 17:44
Takže je to tak,jak mi před cca rokem potvrdil zdroj z Bolky,že v případě krize se sníží produkce a zvýší ceny?
skodovka je super!
| 1. 10. 2019 19:50
Je to velka a dôležitá značka!

Hlavne jej importér sa tak sprava.
Ignoruje zakaznikov, ignoruje kvalitu servisu, ignoruje lokalizáciu ovládacieho software.

A výrobca ignoruje kvalitu.

:-))))

Je to mega značka .
Buduci majitelia si ju urcite uziju.

Ako ja.
Raz mi stačilo.

:-))))
Logické řešení
| 1. 10. 2019 20:00
Tak je to celkem logické řešení a více to odpovídá původním plánům koncernu VW ze začátku 90. let. Bohužel přílišná snaha o sdílení maximálního počtu dílů s VW vedlo k tomu, že se Škoda dostala jinam a začala nelogicky silně konkurovat VW. Proto je naprosto logická snaha koncernu VW o změnu směřování Škody, zvlášť když to Renaultu s Dacií velmi dobře funguje.
Avatar - Emel
Re: Logické řešení
| 1. 10. 2019 22:09
Volkswagnu to se Škodovkou funguje líp a nebyl by důvod nic měnit. Bohužel ta změna přichází zvenčí.
Re: Re: Logické řešení
| 1. 10. 2019 23:46
Ano, Škoda jede, loví ale ve stejných vodách jako VW. Její další rozšíření by bylo pouze na úkor VW, prota ta změna. Dacia loví v jiných vodách než Renault, proto její rozšíření není na úkor Renaultu (bráno v globálním kontextu). Proto ta logická změna směřování. Nebuďme zbytečně sentimentální, Škoda už není dávno česká, je 100% v majetku německého (z 30% státního) koncernu VW.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Logické řešení
| 2. 10. 2019 09:39
To loví od začátku a celkem to ničemu nevadí. Hlavní prodejní hvězda Škodovky Octavia je dostatečně odlišná od Golfu. A taky je tu trošku geografické rozdělení (Škodovka je na mnoha východních trzích silnější než VW).
I Dacia ukusuje Renaultu, myšlenka vzít místo Clia Sandero se "stejnou" technikou například určitě není úplně výjimečná. A úspěch Dacie je relativní - sice rostou prodejní čísla, ale marže jsou mizerné a hodně závislé na tom, za kolik dostává Dacia techniku od Renaultu. Se zpřísňujícími se normami bude čím dál složitější prodávat v Evropě laciná auta.
Tyhle úvahy o eventuálním přepozicování jsou tu už od začátku a od začátku se s tím nic nedělá. Podle mě proto, že je Škodovka v současné podobě úspěšná a tím bere vítr z plachet těm, kteří by to chtěli dělat jinak. Osobně doufám, že to tak zůstane.
Avatar - beibej
Re: Logické řešení
| 2. 10. 2019 00:29
"že se Škoda dostala jinam"
původně ji VW směřoval na Volvo, takže se dostala skoro tam kam ji chtěli. Pak ale začalo stahávání směrem dolů (Rapid, O3). Nevím kam víc dolů by chtěli jít. Tohle je jen masáž před O4 aby si kupující něříkali jak je O4 levná a ošklivá (interiér).
Jestliže budou mít lidově sportovní Cupru tak nevím co se Seatem. Buď zrušit nebo z něj konečně udělat lowcost což měl být už od začátku.
Re: Re: Logické řešení
| 2. 10. 2019 08:06
VW se stále nemůže rozhodnout, co se Škodou, zatím to je ode zdi ke zdi tak, jak se mění šéf koncernu. Už by bylo na čase udělat konečné rozhodnutí a začít na tom konzistentně dlouhodobě pracovat. Z dlouhodobého hlediska se mi jeví pozice Škody pod VW cílící na stejnè zákazníky jako Dacia.
Re: Re: Logické řešení
| 2. 10. 2019 13:49
souhlas vidím to stejně. Jen s tou OIV jsi mě trochu viděsil. To je uvnitř ošklivější a levnější než OIII?
Avatar - beibej
Re: Re: Re: Logické řešení
| 2. 10. 2019 19:52
Ne to už nejde. Bude lepší než O3, ale horší než G8. Takže klasika.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku