Německé autokluby ADAC a rakouský ÖAMTC si letos posvítily na šestnáct osobních pneumatik pro malá městská auta a patnáct pro dodávky kategorie multivan nebo viano.
Áno, dobrá voľba.
Ale v podstate je to jedno. Či Dunlop, Michelin, GY, Continental, ale aj povedzme Nokian, Vredestein.
Hlavné je, mať normálne gumy a trochu rozumu k tomu.
ja ti neviem cim to je ale aj vcera... lejak 10stupnov... a na useku kde bezne kazdy ide 70 zrazu ma kazdy predbieha a plasi sa .. keby bolo pekne tak sa tam nikto nenahana ale ked poprsi zrazu je to tam kazdy pretekar.. preco? neviem ci niekto ma podobne skusenosti pri jazde v dazdi.... ale u nas ked poprsi tak razom je to samy divoch za volantom... cest vynimkam ktori si ani za dazda nepotebuju nic dokazovat
Co pozoruju tak při zhoršení podmínek provoz spíše až nepřiměřeně zpomaluje. Za tmy, za deště a úplně nejvíc na sněhu
Na úseku dálnice co mám nedaleko se přes den jezdí 120-140 a v noci jen málokdo jede přes 100 i když je sucho. Jesti jsou všichni tak slepí nevím, ale jedou vesměs hodně pomalu
naprikld dole k novej nemocnici od KVP mas 50tku ( len opacne hore kopcom je 70tka ) ved to poznas u nas v KE ... ... ale ver ci never .. aj v dazdi tam kazdy ide dole aj viac ako 60a auta sa ta tam vzdy navzajom predbehuju a je to dokonca este vsetko taka jedna velka mierna zatacka ten cely dolekopec .... ako keby si kazdy dokazoval pred druhymi ze prave on za dazda vie ist rychlejsie ako vsetci naokolo .... predsa tam nepojde 50 jak pokakany ... a co ze prsi .. ved jeho autu za 2 melony to presa nemoze nijak vadit ze jo :-[] ...
Stadial velmi nechodim, ale v dazdi snad nemeraju, tak na rychlost by som nepozeral :-) Aj ked uz strasia objektivnou zodpovednostou. A verim, ze ludia chodia viac ako 50, kazdy normalny chodi viac ako 50. Aj ked existuju "dodrziavaci", ktori idu 55, sice porusuju vyhlasku uplne rovnako, ale navyse zavadzaju.
aj tu plati nepisane rychlostne pravidlo 10+ ;-) ... a ja tiez nie som brdzdic ale zase 70 za dazda tam proste nedavam.. na to sa mam sam moc rad :-[]
PS1: minule tam uz pri pumpe dole bola hliadka pod KPV ... takze aj tam uz bacha ked nahodou dakedy pojdes... nikdy som ich tam nevidel ale minule uz ano .. aj v radiu som minule pocul ze v smere z KVP dole pri pumpe uz meraju cuduj sa svete ... ale nakoniec je to aj dobre.. aspon to tu je opat kusok bezpecnejsie ... a aj ked som uz neraz siel okolo 60 v meste proti radaru kde bola 50tka nikdy ma nenamerali ...takze tych 10+ plus je teda u nas asi ok .. to este zrejme toleruju ... a zaroven ani nie si brzdic :yes:
PS2: ono je tam stejne nejaka odchylka takze aj ked mi tachac ukazuje 60 tak defakto v reale idem mozno "len" okolo 56-57 a za toto sa fakt nastastie u nas zda sa este nebuzeruje chvalabohu :yes:
Cize si policajti neplnili svoju ulohu poriadne a potom im ludia protestuju :-) O nicom su take zakony, ked musia "prechadzat" ludom. Ked je raz 50 a vedome niekto prekroci hoci o 1 km, je rovnako zly, ako ten, co nedodrziava. Ale to uz odbocujeme od zimnych pneumatik. Na KVP velmi nechodim, ale kedysi svom vo svojom okoli nahlasil hliadku, ze meraju nebezpecne a vznikaju nebezpecne situacie. Po 3 mesiacoch prisiel z inspekcie papier, ze tito policajti si nic nepamataju a odvtedy tam nemeraju :-D
to jak u nas vo firme.. je povolena 4cm chyba v A zone ale aj ked bude 4,4cm a pridem za veducim ze co s tym ... tak ze .. tak ze to riskneme a nadalej to dame do A zony :-[] pohoda
ono real je fakt velakrat iny ako predpis.. ale obcas aj vravim.. diky bohu ;-)
Na zasnezenej dialnici vemi cez 130 velmi nejdem, rovnako na zasnezenej beznej ceste okolo 90 ked dam, tak je to take ako tak bezpecne maximum. Tak isto v hustom dazdi 130 celkom staci. Samozrejme, zalezi od okolnosti, ale vyssie bol velmi spravny postreh, ze tie limity boli zrejme spracovane podla najhorsich podmienok v zime.
Remorey: 130 ani ne, na sněhu radši jen tak do 120, někdo může třeba vjet do cesty..
Akorát na dálnici jedu trochu víc ale taky tak do cca 140 i když to moc neklouže. Přijde mi to přece jen bezpečnější nechat si vždy nějakou rezervu
Záleží na okolnostech, na rovné přehledné okresce se občas dá i těch 130 ale já radši pomaleji. Na sněhu je každý kilák navíc hodně poznat, je dobré držet respekt k podmínkám. Určitě si dovolím víc se 4x4 oproti dvoukolce
ja mam na zimu nejake semperity ci co to je... to mam priamo este od predajcu https://img4.auto.cz/…a65bcb6dcaac.jpg ked som kupoval v zime auto tak som ich tam uz mal ... a zatial celkom ok... nejak sa nemozem stazovat ... tych par tisic cez zimu s nimi zatial zvladam v pohode... na beznych cestach teda ok.... da sa to a nemam dovod nic riesit... bracha ma inak na zimu na misakovi zase nejake tie micheliny... len uz fakt neviem ake...
a zase nejake dunlop sport mam pre zmenu na letnych https://img4.auto.cz/…8d6b7ae51d1c.jpg ( tiez uz rovno od predajcu kedze som kupoval v zime rovno uz aj letnu sadu na diskoch ) .. a tiez nevidim problem... na tych par tisic rocne opat spokojnost ... hlavne vzdy plati.. fyziku neosalis ziadnymi pneumatikami .... takze hlavne treba vzdy prisposobit jazdu stavu a povahe vozovky... vsak ano ;-)
Letos jsem je chtěl koupit, vzhledem ke zkušenostem s letními Dunlop SP Sport FastResponse (které ve své dob také vyhrávaly testy), ale v mém rozměru 205/60 R15 je nedělají! :-(
Kolega kúpil Navaru s celoročnými pneu a v Nissane ho presviedčali že na zimu je to v pohode.Prvý snehový poprašok a už ho to vozilo tak hneď išiel objednať zimné.Na gumách a hlavne tých zimných by sa nemalo šetriť pretože to jediné ťa drží na vozovke.
obzvlast prave na tazkych a vysokych terenakoch s tlustejsimi "balonami" na diskoch plati ze dobre pneu su tu rozhodujuce a citis tu daleko viac ten rozdiel co mas obute ako u klasickych osobakov .. aj v zime.. a aj v lete .. o terene uz ani nevravim.. tu to chce vzdy poriadne pneu urcene na dany ucel ... proste v dany cas treba mat na terenakoch tie spravne.. tu to plati dvojnasobne.. jazdil som s pajerom aj L200 a na nich jazdit s nejakymi kompromisnymi univeralmi by som v zivote nechcel... to by bola obzvlast v zime samovrazda... a v terene ani nevravim .. takze to mas tak.. ale niekto aby par stovak na dalsej sade usetril urobi cokolvek.. a potom na tom stejne prerobi... a neusetri ani cent ;-)
Toto je ten istý prípad. Vravíme mu, ide zima, prezuj.
On, netreba v Subaru povedali, že netreba, že to sú vynikajúce gumy na Subaru.
A potom prišiel prvý sneh, vyšmýkaný kopec. Vravel, že vyšiel tak do 3/4 a potom sa auto začalo šmýkať dozadu a skončil opretý o svah mimo cesty. Našťastie nikomu nič a poisťovňa to zaplatila.
tomu nikdy asi nepochopim.. auto za melon alebo dva a clovek setri na pneumatikach za par stovak ( pritom su velmi dolezite pri jazde .. dolezitejsie ako magatablet ci 2 farebna kasna ) .... dodnes nechapem tuto uzku skupinu motoristov tzv... milionarov setrilkov... a ze taki su vidim to bezne uplne v pohode.. auta za ceny bytu ale setria na uplne nevhodnych veciach a k tomu este neraz takych co stoja par stovak eur... zvlastna to skupina... ale to uz je na inu debatu asi no
jasne .. nic nie je zadarmo.. ale ked mas auto za 40 tisic eur tak setrit par stovak na pneu je podla mna setrenie na zlom mieste ;-) ...
a teraz si len sam pre seba spocitaj kolko to eur das len za jediny rok povedzme len na benzin ( bracha za 8 rokov a 150 tisic km uz dalsieho jedneho lancera na palive takto len "prejazdil" :-) ... ale tak nic nie je zadarmo a prevadzka auta uz vobec ) .. iste vydavky proste nejde osalit a musis s nimi proste ratat ked mas vlastne auto aby si ho vedel potom aj uzivit a prevadzkovat .. takze to mas tak.. ono takouto logikou je lepsie uz potom chodit peso.. vies kolko takto usetris? aj 100 percent ceny auta a casom aj viac ... v dobrom :yes:
uz na feldu som kedysi daval vacsie a sirsie 14tky pneu ( tusim barum brilliant ) aby aspon tie pneu mala dobre a vzdy ok a aby aspon ako tak sedela na ceste ked uz auto ako take bolo cele smejd.... takze na tomto by som nikdy nesetril .. predsa len je to prave pneumatika ktora ta drzi na ceste a nie kozena sedacka ani tablet
Pri drahych autach je cena pneumatik zanedbatelna, ale ked niekto nasetri 10 000 € na nove auto, podla mna nic nepokazi tym, ked tam da celorocne a usetri okolo 1000 € (10% ceny auta).
kazdy si musi zvazit sam ako kde a kedy s autom jazdi ale na pneumatikach sa moc neoplati setrit... ani na tych terennych ani na klasickych... autu treba dopriat vzdy to co si zasluzi :yes:
A co ušetříte na celoročních? Díky nájezdu je měníš min. 2x dříve než když střídáte zima/léto. Většinou mají o 1/4 nižší nájezd (ty nejlepší), takže na kombinaci léto/zima najedete v pohodě 80 tkm a na celoročních nedáte více jak 60 tkm. Navíc u auta za 260 tisíc stojí gumy pár korun (kvalitní od 1100 do 1500 Kč za kus). Možná ušetříte za přezouvání (ročně cca 1500 Kč), ale stejně musíte dát kola občas vyvážit. Když to všechno sečtete, tak je to nula od nuly pojde a jen blbec může kvůli tomu riskovat život.
Usetrim, ze nemusim kazdu sezonu riesit pneuservis, potom cakat, kym maju cas, potom si robit volny cas pre seba. Alebo isiel by som sa objednat uz dnes, keby ste poradili, kedy bude ake pocasie. Alebo uz by to bolo aj jedno a tak budem chodit mesiac na zimnych v 20 stupnoch, alebo minuly rok 2 tyzdne na letnych v mraze, lebo nemali cas :-)
A to riesim len jedno auto, druhe si prezujem vecer v garazi pred snezenim.
Ja ti to spocitam, lebo je to zrejme nad tvoje schopnosti. Budem vychadzat z mojich kolies aby to bolo konkretne a overitelne. Rozmery su R18 225/55 92V Auto pride na letnych (0). Druha sada kolies R18 (minimalne 400-500€) ak hovorime o certifikovanych kolesach, nie cinskych smejdoch a pri original od vyrobcu kludne aj nasobky tejto sumy. Sada zimnych gum v danom rozmere ak nie je uplne posahany cca 150€/ks = 600€ => To uz mame cca 1000€ nakup (stale sa hybeme v nizsej cene). Hankooky su za cca120, pirreli okolo 160, michelin pilot skoro 200€/ks. V pripade, ze druhu sadu diskov nechame na pokoji a rozhodneme sa prezuvat, tak prezutie s vyvazenim cca 40-50€ 2x za sezonu (aj s uskladnenim). Takze za 4 roky sa nam zaplatili disky. Rocny najazd 20k, takze po 4och rokoch naklady, kedy ideme menit priblizne obe sady (letne 400 + zimne 600) Naklad pri najazdeni 80k km, kedy sme zodrali 2 sady a kupujeme nove je cca 2000€ jedno ci prezuvas, alebo s druhou sadou diskov. Oproti tomu najazdime tych 60k km na celorockach (0) a kupime po 3 rokoch dalsie celorocky napriklad spomenute crossclimate za 600. Takze pri 80k mame naklady 850 aj s vyvazovanim a teoretickym opotrebenim. To je rozdiel minimalne 1100€ v prospech celorociek. 180k km mas tretiu sadu dvojice letna/zimna + 1000€ celkovo 3k€, a tretiu sadu celorocnych 600(2.)+600(3.)+70+70 (70 za vyvazenie + obutie novych aj s vyvazenim za zivotnost) = necelych 1400€. Tolko k tej tvojej nule. Aj keby si vyvazoval kazdy rok (co nie je pri nizkom najazde potrebne) nespravi to tych dalsich 1000€ minimalne. No a to nepocitame naklady ako zabity cas (prehodit si ich sam + vycistit + uskladnit (priestor)) pripadne musi mat cas servis a ty sa prisposob (mozno dovolenka, palivo) atd. Naviac ak spravne neodhadnes cas prezutia, mozno deries zimne zbytocne a nevhodne, alebo naopak s letnymi riskujes. Tolko k uvaham o bezpecnosti a ekonomickej prevadzke.
Pokracovanie - stale za predpokladu, ze celorocka nie je v danych podmienkach horsia od zimnej - napriklad mokra/sucha cesta a podobne. Ak niekto jazdi na hory, chaty a podobne, tak ten o celorockach uvazovat nebude a asi by si moc nepomohol. Vsetko je zavisle od povahy jazd a to vie najlepsie len konkretny sofer, kde jazdi. Preto sa neda pausalizovat ani jednym ani druhym smerom.
Mna by stali nove disky 900€, co pri prezuvani za 100€ rocne ( 2x rocne okolo 50) vyjde 9 rocna prevadzka. Po 9 rokoch ktovie, co bude s autom, tak volba bola jasna. Teraz je fakt otazka, ci celorocne nestacia :-) A prehodit si to sam neviem, lebo to ma senzory.
Tak stale vies snimace ignorovat a bude ti tam svietit kontrolka. Ano straca sa ti ten benefit tejto informacie, ale je to tiez jedno z rieseni. Pri diskoch za 900, je to znovu zavisle od toho najazdu. Pri 80k to fakt ekonomicky vychadza +/- rovnako, takze tam je logicka volba 2 sady. Pri vyssom najazde to uz zacina byt ekonomicky zaujimavejsie a samozrejme stale do toho nepocitame ten faktor - vymenit si ich kedy ja chcem. Co moze, ale nemusi byt zasadne. Preto vravim, ze sa pausalizovat neda.
Zabúdaš na scenár, že nie každý gumy zjazdí a 6 ročná zimná už začína byť na dve veci. Na jednom aute v čo bolo u vzdialenejšej rodiny mali zimné čo dostali ku auto 11 rokov a vzorkom stále vyhovovali aj keď to bola už len plastová obruč.
Dalšia vec sú podmienky v akých sa jazdí. U nás ak bol sneh 10 dní, tak si môžem povedať, že to bola extra zima. Väčšinou sa jazdí na mokrej ceste, alebo suchej pri teplotách pod nulov. A to sú podmienky de kvalitné univerzálky porážajú zimné gumy.
Omyl.
On nechcel šetriť.
On sa spoľahol na odbornú radu od predajcu automobilov. Tí mu povedali, že nemusí kupovať na Outback zimné, že sú tam celoročné super gumy.
Predchádzajúci Legacy kombík normálne prezúval.
treba sa dnes v tomto rychlom svete uz spoliehat sam na seba... navyse dnes sa uz vsade na vsetkom setri.. opat uz aj na gumach... takze kludne nech nadalej prezuva...
To je jeho chyba.
Sice sam zatial jazdim v lete na celorocnych (nedari sa ich zjazdit), ale na snehu sa na nich chodi lepsie ako za studeneho dazda. Jednu zimu som na nich pokusne absolvoval.
Samozrejme zimne su zimne , no nie s uz za nova ojazdenym 8mm dezenom, ale 11-12mm a viac :-)
zimne su predsa len v zime k vozovke prilnavejsie ako nejake univerzaly ... a mat uz melon na outbacka tak na pneu za par stovak uz iste nesetrim ( to by som musel byt fakt uz inak trafeny ) a doprajem mu len to najlepsie .. ale tak poucil sa ... zda sa :yes:
akurat ze zimy su u nas coraz mokrejsie... je menej takeho toho sucheho snehu ale stale viac vlhkosti a capanici na cestach .. same hmly mokro a pod... v podstate cim su teplejsie zimy tym horsie sa mi jazdi ... lebo za mrazivej suchej zimy na suchej ceste pri slniecku je to parada.. ale ono je to naopak .. dnes uz je to v meste sama capanica voda dazd blato.... uz ani tie zimy nie su co byvali... a zase dvakrat do roka prehodit kolesa nemam problem... pneuservis mam 30m priamo oproti baraku ... este im z balkona aj do okna vidim ... takze tam aj dotlacim auto ak treba.. navyse povinnost prezuvat ( ak nemas celorocne ) zo zakona tiez nepusti .. :yes:
I na suché vozovce jsou v zimě lepší zimní. Ty bláboly u nás o letních jsou jen marketingový trik, protože letní jsou lepší jen za určitých podmínek a to: cesta musí být suchá, kola musí být zahřáté na provozní teplotu (cca po 15 minutách jízdy), teplota vzduchu musí být vyšší než 8 st.C, teplota cesty musí být taktéž vyšší než 8 st.C (cesta má v zimním období v průměru o cca 4 stupně méně). Takže z toho vyplývá, že jsou lepší tak jeden až dva dny v zimním období a většinou ani to ne.
Poviem ti po zime, ze ci som mal potrebu kupovat zimne. Aktualne mam tiez z vyroby celorocky a rozhodne ich najskor vyskusam. Ak to postacovat nebude, kupujem zimne. Dovtedy kaslem na to co kto hovori. Skusenosti su take, ale aj opacne.
ja loni bral auto v léte na celorocnich gumach, a prodejce mi rovnou rekl, at zapomenu na to jezdit s tim v zime, ze to davaj na leto, aby mel clovek vetsi sanci vyhrabat se nekde z bahna, ale na zimu rozhodne ne. a jak tak koukam, prvni prodejce co ma rozum. zdravim cardion brno :-!
mne zase predajca hned nukal letnu sadu na diskoch ked som auto kupoval v zime.. vtedy so super cenou ( 25 percent zlava ) ... tak som nezavahal.. a tak som si hned doniesol v zimych mrazoch domov nielen nove auto ale rovno aj s letnou sadou vzadu na sklopenych sedackach ;-) .. ale potom mi to prislo vhod ked som uz letne pneu mal a nemusel nic nahanat na jar .. ale hlavne tie origo vw disky sa mi fakt pacili na letnych... ( predavali to ako komplet len .. cize disky plus pnes spolu ) .. tak som nezavahal :yes:
Kazdy predajca by tak mal postupovat, cim viac kolies preda, tym viac zarobi :-) Iba uprimny predajca povie, ze celorocne stacia. Aj po 25% zlave sa stavim, zeby sa tie kolesa na leto dali kupit lacnejsie niekde inde :-)
tak to hej... urcite by som nekupil horsie ani casom inde ..ale v tom case pri kupe auta rolu hrali aj emocie... a radost .. a fakt mat to vsetko a hned
dnes popravde by som letne disky uz chcel nejake vacsie 16tky.. vyzerali by este lepsie.. ale nevadi... nemozem mat tiez vsetko ze jo :-[] ..
Ja by som 16ky nechcel, jedno ako vyzeraju, ale aspon sa neohnu na kazdom obrubniku :-) Ja mam opacnu skusenost, mne predajca daroval lentne Michelin Energy saver a zimne Kleber krisalp hp2 (uz su na trhu lepsie hp3). Sam by som kupil ine, tomu sa hovori danajsky dar. Ale nakoniec som s nimi spokojny.
Ty si zvlastni. Na jednu stranu resis hluk v kabine, kupujes si spunty do usi, huci ti v hlave a vrzou ti takovy auta, na ktery si nikdo nestezuje, isofix potrebujes mit i na strese, ale chces usetrit mozna 800 eur na gumach, coz je vec, ktera ti muze fakt zachranit krk. Celorocky jsou jako vsecky univerzalni veci. Na ho.no celej rok
Ako, ze sa nikto nestazuje? Renaulty vrzgaju, specialne tie modely, z ktorych mam jeden aj ja.
Kedze mam len 1 sadu diskov ku Scenicu, som zatial rozhodnuty vyskusat celorocne. Jazdil som aj zimne Nexen, ktore ku koncu dost smykali a aj tak som vsetkych obiehal. Mozno mi nedovolia ist tak rychlo, trosku klesne spotreba a usetrim aj zivotne prostredie. Ked uz chodia ludia protestovat za tu Gretu.
tak konkrétne ten scénic je pekný, dobre vybavený auto, velký, celkem praktický... to všechno za dost priznivou cenu. samozrejme, ze tam musí být háček. kdyby to bylo dotažený jak Audi, tak to stojí jak Audi. takze doporučuju A6allroad nebo Q7, to bude dotažený do detailu. tech 80 tisic obetuj, budes mit dusicku na miste a prestanes furt vyplakavat. ale prosimte, kup si na to zimni kola
Dnes sa zacinaju v testoch objavovat aj celorocky - napriklad crossclimate a podobne. Nie su ani podla testov o nic horsie ako priemer a zaostavaju len za tymi najlepsimi - a aj to len v specifickych podmienkach, napriklad sneh. Za mokra uz nie. Preto vravim, ze zavisi od podmienok. Ja na hory nejazdim a 95% zimy je mokra cesta. Tam nebudu o nic horsie. Ale ako vravim, urobim si az vlastny nazor a predtym ich v uzavretych podmienkach pozeniem na hranicu. Az potom uvidim ci pri nich ostanem, alebo kupujem druhu sadu. V okoli mam par znamych co jazdia uz roky len na celorockach a bez problemov. Netvrdim, ze maju univerzalnu pravdu, ale uz len vdaka tomu davam tomu sancu.
Citace: "...Vzali proto tři sady gum značek Goodyear, Continental a Michelin, na nichž sledovali odolnost vůči akvaplaningu. .... Výsledky jsou doslova šokující! Už při opotřebení na 5 mm se brzdná dráha ze 120 km/h prodloužila o jednotky metrů, ve třech milimetrech už na víc než dvojnásobek a na 1,6 mm až na trojnásobek...."
Za prvé si myslím že brzdná dráha nemá s aquaplaninkem moc společného, Při aquaplaninku auto nebrzdí skoro vůbec, zato letí ven z cesty. O tomhle není v článku ani zmínka.
A za druhé mi trojnásobné prodloužení brzdné dráhy při 1,6 mm přijde taky šokující, takže bych se spíše zeptal kde udělali při testování chybu
Naozaj si myslis, ze su v tych AMK taki blbi, ze nemaju svojho "kalouska", ktory by im poradil ?
Samozrejme, tunajsi borci to prevzali tak, ze nanapisali vsetko, t.j. naozaj islo o test brzdnej drahy a sucasne tam bol druhy, nezavisly test akvaplaningu.
Ten citat odkazuje na test, co vysiel v poslednom Autobilde a islo o meranie brzdnej drahy s hlbkou vody 1mm (!!! - to nie je ozaj vela).
A vysledku pri novych boli pri 120km/h : 57m-60m pri novych, 69-74m pri 5mm dezene, 119-124m pri 3mm dezene a pruserovych 150-160m pri 1.6mm. Takze nie 3nasobok, ale viac ako 2.5nasobok to bol vzdy.
Pre porovnanie nove pri 80km/h potrebovali len 26m ! Voci tym 60m pri 120km rychlosti.
A co sa tyka akvaplaningu na 9mm vode - pri novych nastal od 76-80m a 1.6mm uz pri 62km/h.
A to boli vsetko spominane PREMIOVE znacky pneumatik !
Nechcem vidiet vysledky ping-li gum.
Tohle už dává větší smysl ale to prodloužení dráhy mi přijde furt dost velké. Už v kontextu nepříliš velkého rozdílu rychlostí mezi ojetými a novými při zkoušce aquaplaningu
Zajímalo by mě jak udržují 1 mm vody na délce několik set metrů
Testy boli robene na uzavretej drahe, kde predpokladam na to maju (opakovatelne) podmienky.
Aby toho nebolo malo, tak ten test v Autobilde vobec nebol so zimnymi gumami. Naopak, konstatovanie v Autobilde, ze napriek legalnosti 1.6mm treba menit gumy pri 3mm jasne hovori o letnych.
Takze s tym nadpisom tohoto clanku to ani nema nic spolocne.
A veta "I proto je minimální předepsaná hloubka zimních gum 4 mm." je tu zavadzajuca.
Chýbajú tam výsledky brzdenia, ťažné sily.
Ale hlavne tam chýba ako referencia letná pneumatika.
Kto nezažil brzdenie na snehu alebo pokus o výjazd zo zasneženého parkoviska obutý do letných, ten neuverí čo to je za galaktický rozdiel.
Myslim, ze na Breclavsku-Hodoninsku vydrzi v zime na kolech i letni pneu nebo all season. Pro horske oblasti doporucuju zimni pneu od znackovych vyrobcu a hlavne at je smes mekka. Takova 7-mi leta zimni pneu neni nic moc. Cili 3 roky stara pneu a 5 sezon jezdena udela 8 let a to je pro zimni smes konecna.
By mě zajímalo, proč testovali Michelin A4, když už je v běžně v prodeji Michelin A6, v rozměru 185/65 R15 jsem ji kupoval na Focuse už před loňskou zimou.
jestli ono to nebude proto, ze ty testy se delaji jeste pred sezonou (casto v lete) a v ten moment jeste nemaji prodejci na sklade pneu na danou sezonu, ale jen stare, ktere neprodali v minulem roce/letech
Teď jsem kupoval zimáky a musím ocenit eu za to, že jsem si musel koupit za 6000kč senzory tlaku v pneu. Cítím se bezpečně a můj život je zcela jiný než dřív.
alebo si kupit auto, ktore ma nepriame meranie cez ABS a nepotrebujes TPMS snimace, pripadne prezut na obycajne ventily a ignorovat kontrolku tlaku ...
A proč si nepřehazujete senzory tlaku spolu s PNEU? Stejně jsou zapnuté a vysílají signál i ve chvíli, kdy jsou ve skladu. Přehození senzorů trvá pár minut, ale bohužel ty menší servisy je ale neumí programovat při přehození na jiné gumy.
pred dvomi rokmi mi na stk namerali bod varu brzdovej kvapaliny 241 C. buduci tyzden idem znova. za ten cas som ale jazdil velmi malo len okolo sedem tis. kilometrov. mam ist pre istotu do servisu na vymenu alebo sa spolahnut ze prejdem..dakujem a ospravedlnujem sa za otazku mimo temy. dakujem... ;-)
Ten bod varu aj meraju ? Uz si ani nepamatam. V kazdom pripade brzdovu menim bez rozmyslania kazde dva roky. Nie je to taka polozka a za ten cas sa snad dostane do servisu kazdy, uz ken kvoli oleju.
Ale ci ist iba kvoli tomu do servisu je len na tebe.