Devadesátá léta přinesla pestrou paletu sportovních a supersportovních automobilů tradičních i téměř neznámých značek. Připomeňte si nezapomenutelné i téměř zapomenuté hvězdy konce dvacátého století.
Ha, ha, taková Bentayga, nebo Urus mu nemají co vyčítat a vyrobí se jich cca. o dvě nuly v číslovce více. ;-)
(trošku tvrdá data, oba motory V12, jedno CLK GTR se do Bentaygy hmotnosti vejde skoro 2 krát, závodní verze 2,5 krát)
Hmmm.... jako beru že DTM na silnici je samo o sobě cool, ale jinak si mě teda design CLK GTR úplně nezískal. Obzvlášť tady, v konkurenci F1, F50, EB110 a dalších.
Ono taky byla krásná jen ta verze v DTM a LeMans. Ani nevím o někom, kdo by nějaký ten civilní kousek, který musel být povinně vyroben, vlastnil. Nicméně byla to pořádná bestie.
Nejkrásnější éra automobilismu a nejvíce mytická dekáda, co se týče supersportů. Všechno řidičské, analogové stroje s převážně úžasnými atmosférickými motory, manuály, závodní DNA, bez elektronických blbostí, prostě purismus a 100% esence toho, o čem mají auta být.
A Ferrari F50...nejen nejlepší silniční řidičské Ferrari všech dob, ale pro mě osobně (a většinu lidí, kteří ho řídili) i to úplně nejlepší auto vůbec :yes: V každém testu, kde se objevilo z něho byl každý odvařený pro jeho schopnosti, motor zvuk, čistotu a bezprostřednost zážitku z jízdy. Osobně bych za něj dal hned klidně i ledvinu :D
V závěsu McLaren F1, Lamborghini Diablo SV, Jaguar XJ220, Ferrari F355, Ferrari 550 Maranello, Bugatti EB110. Jedna srdcovka vedle druhý, ať žijí devadesátky, krásný vzpomínky!
LM Ferrari v 90. letech samozřejmě vyhrálo, jen ne celkově, ale v nižších GT kategoriích. Soustředili se primárně na F1 a GT programy, sám doufám, že oznámí vstup do nejvyšší hypercar kategorie WEC od roku 2021, aby byli zpět ve hře o celkové prvenství :-) Za tuhle dekádu vyhráli v GTE Pro LM 3x, takže stratégy, zkušenosti a zázemí tovární tým má vynikající.
Poslední prototyp udělalo Ferrari taky v devadesátkách - 333 SP - což je taky stroj, který stojí za pozornost :-) Vítěz 1000 km v Monze, Spa, Daytony a dalších prestižních vytrvalostňáků.
Z toho obdobia a povedal by som za celú históriu je pre top mňa všetkých topov Mac F1.Neskutočne rýchle auto ešte aj po viac ako 20 rokoch a hlavne tá nízka hmotnosť stála za perfektným zrýchlením či jazdou.
Viacmenej všetky tie autá s brutálnymi výkonmi krotiť iba skrz manuál a bez nejakých elektronických pomocníkov to sa musel pilot poriadne občas orosiť.
vzdy hovorim .. zlate 90 roky .. za mna najkrajsie roky automobilizmu ale aj filmu hudby ci sportu ... taka uzasna dekaza uz asi nikdy nebude .. diky za tie roky :yes: