Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Prodej hybridů za tři čtvrtletí stoupl o 74 procent na 5763 aut

108 komentářů

Philip1
Z hybridů dává smysl PHEV - reálně může jezdit jen na el. a spalovák použiju až při delších cestách.

HEV jsem neviděl nikde pořádně fungovat. Hrozně špatně se s tím jezdí. Nestálost výkonu, u Toyoty variátor a šílený hluk motoru při normální jízdě. Člověk se musí autu hrozně podřídit a jezdit fakt jak šnek, aby ho hluk neobtěžoval a neměl vysokou spotřebu... Protože když do celého procesu víc zapojíte spalovák, fakt za 5 litrů jezdit nebudete 😄 Navíc za stejné peníze máte výrazně silnější alternativy s naftovým motorem 😄

HEV - byl mezičlánek mezi PHEV a BEV dnes už HEV je historie a dávno překonaná technologie. Jen ta Toyota to hystericky tlačí, protože nemá ready vývoj PHEV ani BEV...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No ono jí opravdu nic jiného nezbývá, na 95 gramů se jakžtakž dostane ale co potom? A tak už na EV taky dělá ale bude to někdo kupovat?
A na EV a PHEV Toyota nemá baterie ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na emise kašlu, ale když pak stejně auto HEV po okresce při běžné jízdě jede za 5 a já s naftou za 7, tak ti to dojde 😊 Ve městě je to pak 5 vs 9.....
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A to jsi jeste pred par lety psal, jak jsou hybridy nepouzitelne. A pak takovy posun, stacilo se parkrat realne s hybridem svezt a udelat prime porovnani. Klobouk dolu!
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ono když tu někdo srovnával 130k Auris, který i jako auto nebyl nic moc s 150-180k dieslem, tak pak moje připomínky zůstavají stejné, ale když jsem se svezl nejen Corollou, ale hlavně Mondeem HEV a reálně porovnal ste stejně výkonným dieslem, tak nemohu před naměřenými hodnotami zavárat oči, zvláště, když jsem si to naměřil sám 😁

Dodnes si myslím, že 1.8hybrid je dobrý akorát na město a okolí, ale výkon ve vyšších rychlostech silně zaostává a to jsem se od té doby projel i Corollou 1.8 a CHR 1.8.

Já sám asi ještě na hybrid nedozrál, ale nemohu tu veřejně lhát o tom, že nedává smysl 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak se taky musí uznat, že pokrok v hybridech také nastal. Nyní zaměřen na 2 větve, dynamika nebo kultivovanost a pohoda.
Ale jinak trefa na komoru 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, tak nejduležitější je, že HEV udělal Ford... teda pro mě 😁 😁 😁

Ale jinak je to přesně jak píšeš...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak já ti nevím, ale když si vypočítáš to, kolik musíš připlatit za PEHV, tak to je podle me spíš věc, která nedává takový smysl (tedy záleží u jakého auta a jak dobře je udělaný). Naopak HEV je dnes na takové úrovni, že dokáže poskytnout dostatek výkonu i solidní spotřeby ve všech jízdních režimech, mimo ostré jízdy.

V reálném provozu se pak dostaneš i pod spotřebu stejně výkonného dieslu. Výkonově taky nezaostává.

Za 5 litrů běžným tempem jezdit budeš, to i po dálnici, když nepoletíš 180. Ostatně při takové rychlosti za 5 nepojede ani diesel.

A to říkám jako někdo, kdo jezdí dieslem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak evidentně jsi s hybridem jel maximálně nějakou předváděčku, jinak bys to nemohl vyplodit. Předpokládám že nejsi řidič poleno.
Naopak hybrid funguje skvěle téměř všude, dálnice je pak spíš průměr až podprůměr.
Jízdy město a okresky zajede bez problému do 4 litrů při max.povolene rychlosti. Ano, pro tohle se člověk musí trochu naučit a pokud člověk není poleno, bez problému toho dosáhne. A pokud nechce, bude jezdit do 5.
Phev oproti hev zatím nemá ekonomický smysl, ale výhoda většího dojezdu je jednoznačná pro ty, kteří mohou nabíjet doma/v práci.
Avatar - Zetti
Zetti
ja ti pripomenu vlastni prispevek😒br />
Ještě jsem zapomněl dodat.
U hybridů, na rozdíl od konvenčního pohonu, musíte počítat se stavem nabití baterie. Mate prázdnou baterku? Zapomeňte na pomoc elektromotoru a pokud nedáte plný plyn, ještě Vám kus výkonu sebere nabíjení baterky.
A i při max zrychlování je poznat absence elektra, což bylo hodně znát u měření dynamiky Corolly. První test s prázdnou baterkou a druhý z již malinko nabitou. Všichni na palubě poznali okamžitý rozdíl, i když baterka byla během prvních vteřin opět prázdná.

Tak tohle se ti kdyz nejsi poleno u PHEV nestane. Mozna nedava nekomu ekonomicky smysl, ja to tak cerne nevidim, ale ekonomicky smysl pro mne neni uplne podstatny. K tomu by mi nekdo mohl vysvetlit, jaky ekonomicky smysl dava stejne velky stejne vybaveny a mozna i drazsi SUV, nez moje, napriklad Kodiaq, po kterem se muzou pepici uplacat
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale to já nerozporuju, že výkon je závislý na nabití baterky. Ovšem toho dosáhne jen při velice dynamické jízdě, jindy se mi zatím nepoštěstilo.
A s tim kodiaqem to vidím naprosto stejně.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mne se to zatim povedlo jen dvakrat, na starem Priusu. Jednou pri hodne dlouhem a prudkem (pres 15😖 stoupani v Alpach, na konci to bylo uz dost utrpeni. A pak jsem jednou nechal dlouho zapnutou klimatizaci ve stojicim aute.
Avatar - Zetti
Zetti
PHEV je na tom s dynamikou uplne stejne, jenom zasoba energie je dostupna porad. A o tom je uzivatelsky PHEV. Ne o tom, ze zajede do lidlu a zpatky na baterky. To ho dela jaksi viceucelovejsi a smeruje k dosazeni emisi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ohledně ekonomiky, předpokládám že to ma většina lidí podobně. Jsou zvyklí na nějaký standard, tedy to je minimum co od auta vyžadují, tím se dostáváme na nějaké varianty auta. Pak tu máme aktuální budget, který jsme schopni/ ochotni za auto dát. No a pak tu máme přidanou hodnotu provozních nákladů případně budoucí odprodej. Osobně jsem rád za každý hybrid, PHEV nebo EV, který se objeví na silnici, bez ohledu na důvod jeho koupě.
Avatar - Zetti
Zetti
Tak nejak to je. Akorat tahle skupina aut je pole neorane a nikdo nevi, jak se ta prodejni cena ojetiny bude vyvijet. EV ma problem se starnutim technologie i baterie, HEV jsou na tom podobne, navic ma 100% opotrebeny motor jako fosil, PHEV se mene opotrebovava spalovaci motor, u mne bezi cca 25-30 procent jizdy a i kdyz po 8 letech spadne kapacity baterie na zarucenych 70%, porad z nej bude hodne plnohodnotne auto ktere "jede". Nehoneny spalovaci motor bude pri najetych 100k km v kondici jako fosil s 25-30K km.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale HEV nejezdí 100% na spalovak. Aspoň ne ten od toyoty
Avatar - Zetti
Zetti
dobra, tak 97,98%?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Zhruba 50%-80% podle rocniho obdobi, trasy a stylu jizdy ridice. Jsou samozrejme vyjimky - na trase Praha Chodov - Devet krizu to bude pres 90%
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě nějaké číslo bys tam neměl? Nemyslel jsi spíš mild-hybrid?
Dle vyjádření Toyoty je to až 87% ve městě , v průměru 70%
https😐/fdrive.cz/…r-bez-emisi-2756
https😐/www.idnes.cz/…2_auto_testy_fdv
Osobně podle vlastních zkušeností je to spíše 50-55%, mimo město kolem 40%.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jako naftové poleno, co šlape dost na plyn jsem taky měl kolem 50 % na spalovák, tak si prosím nech ty pohádky od cesty 😉
Niemand
Takto ich podľa spiritmotor používa väčšina ľudí, tak nechápem prečo sa má plytvať mojimi daňami na ich dotovanie. Reálne spotreby sú ako s nenabíjateľným hybridom.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Prosím tě a můžeš mi vysvětlit, jak to, že je "zásoba energie dostupná pořád"? Nerýpu.
Avatar - Zetti
Zetti
PHEV ma mezi jinymi tlacitko volby SAVE. Pokud zvolis SAVE, auto udrzuje zasobu energie v baterii na urovni kdy byla volba zapnuta. Energie v baterii je tak dostupna po celou dobu jizdy. Motor a rekuperace se o to postara. V praxi je bezne ze po cocce motor nabiji baterii treba i pri jizde z kopce. Co to je kdyz se jede cocka asi budes vedet. Nerypu
Avatar - Mikesus
Mikesus
A pokud jedeš s tím aktivovanym SAVE, Jakou máš spotřebu v tom režimu? Docela mne to zajímá
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Je to normalni hybridni rezim, tomu odpovida spotreba. Jediny rozdil je v tom, ze system nedrzi hladinu nabiti baterie na urovni dane systemem (u Priusu plug-in nekde okolo 15😖, ale na hodnote zvolene uzivatelem. U meho auta se to hybe plus minus par procent.

Tj. pokud stisknu "HV" rezim v okamziku, kdy mi je je odhadovany dojezd na elektriku 40km, tak se zapne spalovaci motor a indikovany EV dojezd zustava nekde okolo 40km. A muzu takhle ujet klidne par set km.

Predpokladam, ze rezim "SAVE" nebo "HOLD" se chova u jinych PHEV podobne.
Avatar - Zetti
Zetti
Jo je to tak u me stejne
Avatar - Mikesus
Mikesus
To vím, že je normální hybridní režim. Proto mne zajímá spotřeba v tomto režimu. Vím že prius je na tom stejně klasika nebo plugin v tomto režimu. Ale outlander nemá klasický hybrid, Proto se ptám.
A evidentně odpověď nedostanu
Avatar - Zetti
Zetti
Outlander umi poslat energii do baterie nebo primo na predni napravu. Jenom hlupak si vybije baterku aby pokracoval na motor. Spotreba pak strme roste a auto ztraci dynamiku presne jak si popsal v tom komentu, protoze musi tahnout auto, dobijet baterku a pripadne topit nebo klimovat. Motor toci nesmyslne otacky a auto nijak hezky nejede. Baterka se vyjizdi az na konci cesty k zasuvce. Naopak s SAVE si motor prede a jen malokdy ho posadka v aute slysi. V podstate jen pri prudkem rozjezdu, nebo rozjezdu do kopce.
Spotreba je subjektivni vec, protoze u PHEV jako u EV hodne zalezi na profilu trasy. Musi se tedy merit na stejne trase po ceste tam a zpatky. Obecne mesto do 5 litru, okresky na limitu a malo pres do 6 litru, dalnice nevim, moc nejezdim, ale pri 150 km/h tak 8 litru. Klima az +litr, topeni protoze je elektricke az +2.
Kdyz jedu na farmu s prevysenim nekolika desitek metru, tak tam jedu za 25 kWH/100 a zpatky za 5kWh na sto. Prumer vychazi s lehkou nohou bez klimy a topeni na 15 kWh. Tuhle energii pokud jehu na benzin musi motor vyrobit.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"Jenom hlupak si vybije baterku aby pokracoval na motor. Spotreba pak strme roste a auto ztraci dynamiku presne jak si popsal v tom komentu, protoze musi tahnout auto, dobijet baterku a pripadne topit nebo klimovat. Motor toci nesmyslne otacky a auto nijak hezky nejede. Baterka se vyjizdi az na konci cesty k zasuvce. Naopak s SAVE si motor prede a jen malokdy ho posadka v aute slysi"

Tak to je o dost jine, nez u Priusu - tam je uplne jedno, jestli pouzijes spalovak na zacatku nebo na konci trasy. On te nenecha vybit baterku "do nuly", takze mas vzdy dost elektriky na to, aby se spalovak netrapil. Mozna bys ji vycerpal na okruhu, v opravdu dlouhem kopci nebo pri dlouhem stani v lete s klimatizaci, ale pri beznem provozu se mi to za rok jeste nestalo.

Ja podle definice "Jenom hlupak si vybije baterku aby pokracoval na motor" jezdim "na hlupaka" dost casto. Naposledy dnes rano. V pripade Priusu je to totiz nejefektivnejsi zpusob (spotrebuju maximum elektriky z baterky).
Avatar - Zetti
Zetti
Neber si to osobne, nezapomen ze Outlander nema prevodovku a spalovak se pripojuje k predni naprave az nekdo kolem 70 km/h. Jine auto, jiny mrav
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
OK, budu si to muset nastudovat, evidentne to ma proti Toyotimu hybridu nejaka omezeni.
Avatar - Zetti
Zetti
To neni omezeni, predni a zadni motor s tim autem pri rozjezdu cvici dost, pri seslapnuti plynu na podlahu se k obema motorum prida i spalovak. Pokud zrovna neni zapnute SAVE, to auto to slusne nakopne. To same obracene, pokud jedes na spalovak a seslapnes plyn na podlahu, pomuzou mu oba motory a zase to jede jako cert. Blby je to SAVE, ktere se pritom neodpoji a motor tlaci napravu i dobiji baterku. Tohle soudruzi v japonsku trochu nezvladli, ale kdyz to je potreba neni problem to manulane vypnout.
Priznam se ze bych Outlandera za Priuse nevymenil
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak já si neustálou zásobu představuju tak, že jedu pilu a pořád to má šťávu, což je asi i v tom SAVE pitomost, páč to musí nabíjením ubírat výkon.
Avatar - Zetti
Zetti
Porad pilu muzes jet jen na okruhu, ne v beznem provozu. Dalnice jednou skonci, jede se do kopce a z kopce,po okresce je vzdycky vesnice, nekdy jedes za traktorem nebo dedou ve skodovce a taky vetsinou nejedes porad do kopce. Energie se deli mezi pohon kol a baterii a je to kazdou chvilku jinak. Na rozdil od fosilu se vyuziva kazdy watt. Generator Outlanderu ma dostatecny vykon na pokryti jizdy i topeni aby udrzel kapacitu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč pepíci radši Kodiaq než Outlander PHEV?

No, třeb aproto, že Kodiaq nevypadá jako z minulého století a taky proto, že s ním jezdí dlouhé trasy na dálnici, nebo nemají kde dobíjet, má plnohodnotný pohon 4x4 a ne jen elektromotor vzadu a na konec takový Kodiaq TDI se pohybuje o +/- 200 tisíc levněji a ten rozdíl jentak neprojezdí (110kw DSG 2.0TDI).


Já spíš nechápu, jaký ekonomický smysl dává vůbec kupovat SUV, když kombik bude vždy lepší.....
Avatar - Zetti
Zetti
Outlander ma elektricky motor vpredu i vzadu a navic muze jet na 4x4 v kazdem jizdnim rezimu, tedy treba 150 po dalnici, to Kodiaq neumi. Navic je to ctyrkolka S-AWC principialne pochazejici s Mits. EVO. S tim si ale taky nejel, takze nemusze vedet jak to auto jede

Levnejsi Kodiaq neni kdyz si nekoupis jen zaklad a das do nej vybavu co ma v zakladu PHEV. Vytahni si vybavu PHEV a nakonfiguj si ji na Kodiaq a uvidis.


Osobne mi Kodiaq zadny krasavec neprijde, ale to je vec subjektiviho pohledu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z čeho soudíš, že Kodiaq ve 150ti neumí jet 4x4? Mne to Mondeo AWD umí a taky to neni quattro. Takže Outlander umí na zadní náparvu poslat i výkon spalováku? Je to jiné, než třebau Toyoty RAV?

Ne nevím, jak to jede nikdy jsem se k jeho jízdním vlastnostem nevyjadřoval, nebo snad ano? Aby to zase nebylo jako minule ,že si vzal slova Fosteka a vkládal je do mých úst, bacha na to Zetti 😉

Kodiaq je +/- za 800 - 900 (110-140kw), výbavu jsem nesrovnával, ale věřím tomu, že né každý potřebuje to, co má Outlander, za 1M je pak třeba Kodiaq RS, když už musíme srovnávat nutně s Kodiaqem. To je dost blbý argument, že si musím koupit jen jednu výbavu a nemohu nic levnějšího.

Proč prostě neumíš akceptovat, že jsou i jiná auta a jiným lidem vyhovují více, než to tvé ? 😁
Avatar - Zetti
Zetti
Kodiaq ma Haldex. Outlander ma 4x4 s uzaverkou oboje pouzitelne v kazde rychlosti. Outlander nema ani Haldex, ani mezinapravovy dif a nema ani prevodovku. Pokud chces tvrdit, ze Haldex radi 4x4 na dalnici, je dalsi diskuse bezpredmetna.
Ja akceptuju ze moje auto nekomu nevyhovuje, i kdyz tomu nerozumim proc to tak je. Jizda, ekonomika provozu a zustatkova cena je oproti KQ uplne jinde
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mondeo AWD nemá přímo haldex, ale pracuje na podobném systému a připojí ve 150ti i zadek, nevím, k čemu je to dobré, ale umí to. Jak to má Kodiaq řešeno nevím, s tím jsem nejezdil, ty ano ? Jak tak čtu, tak Haldex 5. generace by to měl umět v jakékoliv rychlosti.

Tak jinak, má Outlander PHEV natvrdo spojený předek a zadek? Má kardan ? Nebo je to řešeno stylem, jako to dělá Toyota u Ravky? Na to si mi neodpověděl.

Zde edit: Nemá, to jsem chtěl vědět, na to neumíš nic říct, nemá kardan, takže zadek je jen poháněn elektromotorem, tohle řešení má opravdu Lancer EVO?!
http😐/www.mitsubishi-motors.com/…library/4wd.html

Lancer

http😐/youwheel.com/…cer-evolution-x/

Ty máš opravdu těžký problém se svou vlastní garáží a ještě nějak nezvládáš odpovídat na to, na co se člověk ptá ?
DonVito
Cau Ozzy,
no to s tim EVO jsem taky moc nepochopil..

Nicméně Outlander :yes: spolu s CR-V :yes: jsou podle mě nejdokonalejší hybridy - jelikož se jedná o sériový hybrid bez převodovky.. To je výrazná výhoda oproti komplikovanému a z principu předraženému Kodiaqu / Superb Plug-in Hybrid.

Tzn. že Outlander má ke spalováku připojený generátor a ten pak napájí (elektricky..) motor (elektrický) - tudíž žádná mechanická vazba mezi koly a benzinovym motorem. Jako dieselelektrické lokomotivy.

Jen s tím rozdílem, že při dálničních rychlostech se spalovák připojí natvrdo - spojka (která je bez opotřebení, jelikož funguje jen digitálně - připojen👋rozpojeno) a jedna rychlost, která by u manuálu odpovídala 5. nebo 6.

Pokud vím, tak u Outlandera je 4x4 řešeno jako u RAV-4, vzadu ještě jeden elektromotor.
U CR-V je to jinak, tam je přední pohon pořád stejný a dozadu vede hřidel, klasicky něco jako haldex..

Jen s tebou musím nesouhlasit v kvalitě pohonu 4x4.
Zadní elektromotor je v principu lepší řešení, jelikož má vlastní mnohem rychlejší elektronickou (ne elektromechanickou - jako haldex..) regulaci.
Rychlosti reakcí jsou o řády jinde.
Z toho důvodu třeba ani Tesla (téměř) nepotřebuje samosvor.
A regulace předku a zadku zvlášť je prostě optimum, které už může trumfnout jen větší množství motorů (3 - NSX a Tesla Roadster II a Plaid) a samozřejmě 4 😄 ).
A ještě ušetříš hmotnost - kardan. Na druhou stranu potřebuješ motory 2 (+ ten generátor samozřejmě). Proto má zase to CR-V kardan, asi, protože použili řešení 4x4 z konvenční (1.5turbo) verze.

PS 4x4 EVO ani STI se z tohoto principu nemůžou rovnat s 4x4 Tesla (především M3 performance), nebo nově Taycan, EQC a E-tron.. Když odhlédneme od hmotnosti samozřejmě.. Sorry, že jsem z ikon udělal veterány, ale takový je princip. Tím rozhodně nechci napsat, že je E-tron lepší než STI 😄
Avatar - praptak
praptak
Ano, je stále připojený, haldex páté generace se již neodpojuje.
DonVito
Cože?
Můžeš to rozvést?
K čemu by tam tedy byl?
Připojení natvrdo měly první Audi a moc se to neosvědčilo 😄
Tak vymysleli Quatro..

Já to fakt neznám, ale není mi to jasné..
Philip1
Jezdil jsem s Aurisem půl roku, půl roku trápení. Když jsem v zimně jezdil po městě, tak to žralo k 8 litrům, protože kvůli topení celou dobu jel motor, abych neumrznul. Mimo město o něco lepší, protože se tím nesnesitelným vrčením zahřál dostatečně, to jsme se dostali někam k 6,5 litrům. Dálnice Brno a zpět do Prahy za bratru 6-7 litrů a to jsem jel do kopců 100km/h aby mi neruplo v palici z toho vytočenýho motoru.

Moc rád jsem přesedl do nafty. Jezdím o třídu větším autem s litr nižší spotřebou a to výkon je 190 koní. Bez ohledu na to, zda jedu v pěti nebo sám mám stejnou dynamiku a v zimně nemrzu. Jak jsem rád, že jsem změnil práci a i auto.

Toyťáckej variátor CVT je teoretická převodovka pro hluchý, na papíře funguje v realitě vůbec.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To by mne zajímalo kde si jezdil. Měl jsem auris 3 roky, pravidelně po Praze každý den a víc než 5.5 to v zime nebylo. Dokud se parkovalo na ulici, prumer byl 5.5, kdyz jsem parkoval v garazi, nemusel tolik zahřívat a prumer byl 5. V létě to bylo kolem 4 až 4.5 právě z důvodu nepotreby topení.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Teď jsem si to přečetl ještě jednou a pochybuju, že jsi s Aurisem jezdil, hybrid totiž nemá variator. Ale to bys zajisté poznal, kdybys ho měl půl roku
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mohu se zeptat, které auto o výkonu 190k s naftovám motorem jezdí ve městě tam, kde Auris jezdil za 8, jen za 7 litrů ???????
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
philipe1 PROČ LŽEŠ? PROČ máš tu potřebu = si vymejšlet = takový blbosti :-!
Niemand
To si si kúril na 35 stupňov, aby si v aute mohol sedieť v trenkách? Jazdil som v zime hybridom a spotreba bola kvôli kúreniu vyššia, ale motor ani zďaleka nebežal stále.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nechci se vám mísit do diskuze, ale pokud zapnu topení či klimošku naplno, zvýší se mi spotřeba u jakéhokoliv pohonu... i u klasického benzínu či nafty 😁
Niemand
To mi je samozrejme jasné a v hybride je rozdiel v zimnej spotrebe vyšší ako pri bežnom spalováku. V mojom prípade to bolo skoro liter ak som si doprial kúrenie ako v ktorom koľvek inom aute. Ale bolo to cca 5 a nie 8. Zato v lete to nie je tak zle. Toyoty máju elektrický kompresor z rozdiel v spotrebe jar - leto bol len asi 0,2litra. Čo je menej ako s klasickým benzínom.
PowerHouse
Ten HEV je pro ty, co jezdí plyn brzda. Prostě musíš tím motorem brzdit.

Na dálnici se Ti to brždění hodí jenom když odbočuješ k benzince. Ale i tady nemusíš brzdit zrovna na odbočce.

Ale papírově, ten HEV pomůže Tyotě splnit emise.
db
To, že hybrid získava energiu do akumulátora len pri brzdení, je omyl. Ono to dobíja aj zo spaľovacieho motora takmer vždy, keď baterka nie je plná a nepožaduje sa vysoký výkon (zjednodušene povedané; okrem toho sa tam sleduje množstvo ďalších faktorov). Taktiež akonáhle človek pustí plyn, okamžite sa to dobíja spomaľovaním.
Neviem síce, ako to má 1.8, ale 2.0 aj na diaľnici pri ustálenej rýchlosti na rovine neustále cyklicky zapája elektromotor (chvíľu dobíja, chvíľu používa elektrinu); povedal by som, že zhruba tretinu času aj tu elektromotor pomáha benzínovému. Výsledok je, že mám pri dialničnej rýchlosti teraz cca o 1.5 litrov menšiu spotrebu, než som mal predtým na turbobenzíne.
ryccardo
čoveče v čem si to jezdil? Jaký nesnesitelný vrčení? .....ruplo v palici z vytočenýho motoru... Tvl neexistuje na trhu auto, který by vykazovalo takový akustický projevy jak tady popisuješ, natož benzínovej motor od Toyoty, kterýmu navíc pomáhá elektromotor. 😁
DonVito
Nevím jak Auris hybrid, ale hybridní CR-V má za motorem ve výfuku výměník tepla (spaliny->voda), takže nejen že se superrychle ohřeje, jelikož to funguje jako průtokový ohřívač.. , ale umožňuje to i v zimě kratší čas jízdy se spuštěným spalovacím motorem.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
😁 Tak teba si poznacim medzi "e😜ertov". Ty teda o Hybridoch nevies absolutne nic. Ak tu chces majitelom hybridov rozpravat svoje mylne dojmy z jednej skusobnej jazdy tak sa akurat strapnis. To sa ti uz vlastne podarilo hlaskami ako: nestalost vykonu, variator a HEV bol medziclanok 😁 Tebe chyba jeden medziclanok v nervovych spojeniach medzi ocami a prstami a tymi su vedomosti. HEV je ten najekologickejsi typ automobilu co sa tyka vyroby a prevadzky a az po 22 rokoch mu zacinaju konkurovat BEV. PHEV je praveze nezmysel v podobe zbytocneho vozenia ICE ktory je spustany na poslednych par km nedostatocneho cisteho EV dojazdu dnesnych PHEV ktory nedosahuje celosvetovy priemer denneho najazdu. PHEV je len medziclanok vytvoreny automobilkami na oklamanie emisnych noriem ratanim spotreby a emisii iba na prvych 100km v ktorych vychadzaju zazracne dobre, ale pre zakaznikov je to len neprijemne predrazeny HEV.
Dostuduj si vyvoj Toyoty, ktora prvy BEV predavala uz v roku 1997 a PHEV predava od 2012. Ty e😜ert. A veru, za 5 litrov nejazdim, vacsinou k 4rom a obcas pod 4 😊
To ze o niecom nevies, neznamena ze to neexistuje 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Naftu neumí vůbec, malé turbomotory se válejí rozebrané po servisech jak TSI. Tak zbývá oprašovat starou techniku z nejlepších toyotích devadesátých let. Ale pozor kombinace CHR a hybrid je dokonalé auto pro mamataxi, ženské mají nevšední auto a hybrid je do města nejlepší volba. Cena je příznívá, spolehlivost skvělá. Přímovstřiky se ve městě trápí a PHEV zase stojí tolik, že se to neoplatí. A pak tu máme MB, který má dieslové PHEV za hrozné prachy, ale ve městě nežere nic a na dálnici trochu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máš pravdu, ale objektivně je CHR dost naprd, malé, ani to není pořádně SUV, v interiéru stísněné, ale pohonem je to příjemné, to zase jo.

Víš jak... teď příjde úderka tří diamantů a bude ti vysvětleno, že PHEV a nebo ASX s 2.0CVT !
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kúpil bych čokolvek nemiesto predraženého fauvé. Podla mňa je tak ako si myslím ja, veď som čítal, že čokolvek budě lepšie ako hocičo. 😁
Toky1
Malé turbomotory od toyoty sa váľajú rozobrané po servisoch ako TSI? 😲

Vieš uviesť zdroj tejto info? Dík.
Prvý krát počujem, že s turbomotorom od Toyoty je nejaký problém.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
KANKUNENE PROČ LŽEŠ? PROČ máš tu potřebu si vymejšlet :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
… chtělo by to tedy rozepsat kolik to je HEV, kolik PHEV a kolik MHEV.
Jinak v tom bude šílený hokej.

Třeba nový MHEV diesel 2,0 TDI který už se nabízí v Superbech a myslím že i v Octaviích a v řadě VW a Audi, samozřejmě.
Bude to tedy počítáno jako diesel?
Nebo to bude počítáno jako hybrid?
Pokud to bude počítáno jako hybrid, rázem bude zhybridizováno skoro 35% všech osobních vozidel v EU. !?! :-!
Když tedy počítám jak velký má VW v prodejích a jak velké prodeje jsou stále v dieselech.
Druhou stranou mince bude - když započítat, tak odpočítat a rázem klesnou prodeje dieselů k 10%, protože budou započítány do hybridů.

A takovéto a podobné zmatky přináší přístup EK, EP a EU a tím to nekončí.
Avatar - Ham.
Ham.
Je v tom chaos, Škoda a VW počítají ten nový diesel mezi diesely, Audi mezi hybridy, dtto Mercedes nové diesely mezi hybridy, takže prémii bude prudce klesat podíl dieselů (ale i benalů, kde je stejná situace) prakticky už letos na nulu.
Arese
Hybridní technika má praktický význam pouze u městských aut, pro které je ale zase příliš složitá, těžká a drahá. Jinak pro mě je to zcela nepřijatelná cesta už proto, že bych v takovém autě nemohl mít manuální převodovku. 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemáš pravdu, hybrid žere více jen v případě ostré jízdy, kdy se zapojí hodně spalovák, jinak je ve všech režimech úspornější ve městě pak výrazně úspornější.
db
Hybrid od Toyoty je konštrukčne práveže jednoduchý a veľmi spoľahlivý (naopak, súčasný diesel s AdBlue, to by som nazval zložitým a chúlostivým). Neviem, či keby niekto viezol v aute "navyše" jedného teenagera, by bol zrazu príliš ťažký - "nadváha" hybridu predstavuje asi toľko.
Keď pozerám, čo robí hybridný systém na diaľnici a koľko mi tam vychádza priemerná spotreba (6,6 pri tempomatových 140), tak si rozhodne myslím, že je to veľmi dobré aj na diaľnice. O meste ani nehovorím. Výkonu mám naozaj dosť (8,1 s z nuly na 100, navyše okamžitý točivý moment 100-koňového elektromotora). Podvozok vynikajúci, absolútne hladko fungujúca prevodovka - je to veľmi dobré vozenie. Nová 2-litorová hybridná Corolla je niečo iné, ako bol Auris.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jednoduchý je možná atmosférický motor a to je to poslední co je na hybridech od Toyoty jednoduchého.
Musíš zkombinovat spalovací motor s elektromotory a bateriemi, musíš mít elektromanagement a termální management - musíš baterie vyhřívat a nebo zase chladit, to vše je velmi složité a ubírá cca 5 kW z výkonu vozidla,
těch řídících jednotek které tam jsou jen hafo a usí mezi sebou neustále komunikovat.
TAK TO JE TO CO TY OZNAČUJEŠ JAKO "JEDNODUCHÁ" KONSTRUKCE.
ha ha ha he he he hi hi hi ho ho ho
db
To, že aké to má časti je jedna vec. Ide o to, že konštrukčne to nie je zložité, je tam elektromotor, batéria a riadiaca jednotka, čo je vlastne softvér - toto sú veci, ktoré nie sú náchylné na poruchy. Môžeme to nazývať ako chceme. Fakt je však ten, že spoľahlivejší pohon nie je.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"Musíš zkombinovat spalovací motor s elektromotory a bateriemi" - videl jsi, jak to v realu vypada? Je to radove jednodussi, nez prevodovka v beznem aute (a mensi a lehci), pokud se bavime o beznych hybridech od Toyoty.

"musíš baterie vyhřívat a nebo zase chladit, to vše je velmi složité" - co je na tom sloziteho? Vetsinu prace obstara par teplotnich senzoru a dva vetracky, pokud se nemylim.

"těch řídících jednotek které tam jsou jen hafo a usí mezi sebou neustále komunikovat" - kolik konkretne jsi jich napocital? Staci mi jeden konkretni model hybridu a pocet ridicich jednotek nutnych pro provoz hybridniho systemu. Diky!

Evidentne nevis, o cem pises..
Avatar - Anonym
Anonym
no není nad jednoduchý a poctivý motor.

Ne furt vymýšlet nesmysly a ekovoloviny.

Já sem dneska přispěl Praze k ekologii s 3,6 V6 přímovstřik, Gréta by ze mě měla radost a zítra statistiku vylepším s 5,7 V8, to je takový mětský motůrek 😉 Emise jak víno 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hlavně to dej do plynu, až se budeš bit do prsou, jak máš velký motor, tak ať ti to moc nezruinuje peněženku 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Už sem objednanej. Myslím přeci ekologicky a ekonomicky ne.
20 plynu = 9 benzínu cenově, protože benál 30,50 vid a plyn 12,50 😄

Takže zatímco národ hrká po práglu dehtovým sazometem R4 2,0 a v koloně mu to žere 8, já můžu bulat za 9 s V8 😄

V podstatě to mam za stejné prachy jako s Jagem - ten jezdil po praze v rozmezí 9,1 až 9,5 nafty.
A nemusím se modlit, kdy se tomu zadře motor nebo odejde DPF do kterého prosakuje nafta, díky kvalitní konstrukci soudruhů žabožroutů 😄

Tak si užijte hybridy, já si užiju 380 koní a možná to ještě poladím na 400 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
400 koní na těch 15 km/h v pražské zácpě je málo, ne ? Možná , kdyby si jezdil i dál... Jo aha... To jezdí autem jen socky 😁
Avatar - Anonym
Anonym
občas se dá ta zácpa objet levým pruhem, dneska sem takhle objel asi 40 aut a pak se výkon hodí, když to potřebuješ hodit do díry před frantu, kterému trvá rozjezd s tříválcem půl dne. A taky na okreskách za práglem, já už v Praze rok nebydlím 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chceš říct tajemství? Já to v Praze zvládám i s 43kw, objet 40 aut levým pruhem, kdyz potřebuji a je volný 😉 Neznám zbytečnější místo, než je Praha, kde potřebuju 400 koní 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, někdy to jde i se Smartem, když je vhodná díra, ale jen někdy 😄
Arese
S hybridem jsem jel několikrát (Toyotou) a z hlediska požitku z jízdy to vždy bylo čiré utrpení! Příšerná variátorová převodovka, hlučnost a lenost při akceleraci, naprosto mrtvé řízení a celou tu hrůzu korunovaly brzdy s těžko dávkovatelným účinkem... Fuj, ani za nic! 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mrtvé řízení? Heh to měla dokonale stará Avensis, což se ovšem psal rok 2010.
Možná bys mohl zkusit něco nového
https😐/blog.auto.cz/…ondeo-vs-monde👋
Dle Lamala je řízení dokonce lepší než v Mondeu.
Jinak víš o tom, že tam není variátor? Tedy pokud jsi nejezdil starou RAV4, tam variátor skutečně je.
Avatar - Anonym
Anonym
To by měl, Mondeo brzo končí a Ford je v USA na ručník, je na tom nehůř z celé americké trojky, hůř jež FCA co je na tom taky velmi bledě , takže to je co říct.

No každej chvilku tahá pilku, GM kterému se smáli že krachlo je ted na tom nejlepší 😄
db
Možno je na čase skúsiť niečo aktuálne (odporúčam 2-litrový hybrid).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ona i ta 1,8 je teď odladěná krásně do pohodlna, i když pravda, že jsem zatím neměl srovnání na stejně velkých kolech. Jen člověk nesmí očekávat kdovíjaké výkony. S tou 1,8 se mi po městě subjektivně jezdí lépe než s dvoulitrem. Přijde mi na rozjezdu i taková agilnější, ale to se mění brzy ve prospěch dvoulitru.
PowerHouse
Ve městě agilnější?
Tak to vypálíš, abys musel u příštího semaforu čekat?
Při jízdě Brzda Plyn se Ti HEV vyplatí, jinak ne, musíš brzdit motorem.
Ve městě se většinou couráš a je Ti jedno jestli máš HTP (jako já) nebo něco silnějšího.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jel jsi tím hybridem vůbec někdy? právě brzda plyn je pro hybrid to nejhorší. Nevyužiješ rekuperaci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ti HTP řidiči jsou ideální na semaforech. Skočí zelená, začnou hledat řadicí páku a místo 10 aut projedou 4. Ty potkávám běžně, ale jinak souhlasím, že výkon je ve městě ( Praze ) zbytečný luxus. Nicméně já nemluvil o výkonu ale agilitě, to je trochu rozdíl. Neboť 1,8 HSD je výkonem úplně jinde než 2.0 HSD.
Ale to člověk s HTP nikdy nepochopí, což nemá cenu tedy rozebírat. HTP jsem jezdil rok a stačilo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdil jsem s 1.8Corollou, 1.8CHR a 2.0 Corollou a mám naprosto stejnou zkušenost jako píše Mikseus, po městě je 1.8 příjemější, ale brzy jí dojde dech, narozdíl od té 2.0
Arese
Není nad normální (samozřejmě tedy nehybridní) auto s minimálně čtyřválcem pod kapotou a manuální převodovkou! :yes: 😄 Pokud bude zvůle ekoteroristů v budoucnu nesnesitelná, jsem do budoucna ochoten přejít na LPG nebo CNG. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nezapomeň, že musí mít klasickou ruční brzdu.
Arese
Samozřejmě, to ideální případ, a pochopitelně také poctivý přístrojový štít s fyzicky se pohybujícími ručičkami a co nejvíce normálních tlačítek a ovladačů a co nejméně jízdních asistentů. Ještě pořád je tu naštěstí Scala a Tipo! 😄 :yes: :yes: :yes: A pro fajnšmekry Mustang, F124/Miata a Toybaru. :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jsou zadní bubny podmínkou? Nebo okna na kličku?
Tempomat je zbytečný luxus, že?
Arese
Reagovat na takové demagogické výlevy asi nemá moc cenu. Nemyslím si, že bys byl tak hloupý, že bys nechápal smysl mého příspěvku! Ale přesto ti raději prozradím sladké tajemství - zadní kotoučové brzdy mi opravdu nevadí (i když u městských hatchbacků jsou fakt luxusem se zbytečnými náklady na údržbu navíc) a tempomat mám ve svém větším rodinném autě taky a rád jej využívám (pokud není příliš plná dálnice). 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No Tipo to je klenot ! Hele, manuální ruční brzda, manuální převodovka, manuální klimatizace, analogový přístrojový štít, dokonce i 3x recyklované manuální plasty v celém interiéru, to na tebe hned dýchne Jižní Korea z dob, kdy bylo ještě na světě dobře a žil Kurt Cobain, princezna Diana a z Bruselu se diktovalo jen do Německa ! Pak ten podvozek a sedačky, jako z dob Škody 120 ! Motor, třeba poctivá 4válcová jednačtyřka, takže můžeš dost hlasitě slyšet jak točíš a ten výkon si musíš zasloužit, nebo 1.4T, kterému sice ujede každá Scala s R3, ale sousedovi pak řekneš... "Pche, já mam 4 válce" !
Arese
Nechápu, co máš proti LadyDi. Pro mě byly devadestáky nejlepší doba, kdy byl Západ na vrcholu a ještě tam logicky a rozumně mysleli. A to samé platí o autech - ta z devadesátek přinášela největší radost z řízení. A pokud to ještě nevíš, tak spousta přeplňovaných benzinových čtyřválců je opravdu velmi svižná. A i to Tipo s pouhými 88 kW a 215 N.m je pro běžné rodinné svezení dostatečně dynamické, nemluvě o verzi 1.6 M-Jet, která jede jak 2.0 TDI. 😄 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já tě asi zklamu, ale já jsem si to Tipo 1.4T byl projet a vážně mne to na zadek neposadilo a kdejaký R3turbo ho strčí do kapsy a že 1.6Mjet jede jako 110kw TDI? 😁 Aha... no tak to jo, co to prosímtě bereš? To chci taky! 😁 Nepleteš si to s 1.6TDI? 😁 Vždyť je tam rozdíl 30k a 0-100 třeba v případě kombi jsou skoro 3s ! 😁
Arese
Tak se s ním jeť projet, má 320 N.m a velmi dobré zpřevodování. Při testu ve SM mu naměřili podobné pružné zrychlení, jako Octavii RS TDI. Osobně jsem Tipo 1.6 M-Jet vyzkoušel na trase Praha - Vysoké Tatry a zpět a byl jsem fakt příjemně překvapený, jak ta 1.6 jede. A pokud by Octavia měla tam komfortní odpružení a tak povedené přední sedačky jako Tipo, mohla by si gratulovat!
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, je pravda, že jsem jezdil jen 1.4T a třeba 1.0TSI či 1.0EB byl lepší, točivější.

V případě té nafty ti prostě nemohu věřit, 2.0 TDI má 110kw, 340NM 0-100 za 8,5s, Tipo 1.6 M-Jet 88kw, 320NM a 0-100 za 11s. Nevěřím, že by v jakékoliv situaci byla taková Oktávka TDI pomalejší, jezdím s ní a stačí i silnějším těžším autům.

Podvozek má Tipo asi trochu měkčí, ale zase totálně bez odezvy, tady se Škodovky nezastávám, jejich podvozky nemusim, byť to propadák není, sedačky má taky dobré a interiér je o 2 třídy lepší, než u Tipa.
Arese
Tak jistě, tím provedením interiéru Tipo hodně ztrácí. Ale lacinější interiérové plasty mě od jeho koupě rozhodně nemohou odradit. 😉 Tipo je totiž ještě poctivé, ve většině mechanické auto a ne pojízdný tříválcový tablet!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Samozřejmě, když někdo chce ještě starou mechanickou techniku, proč ne. Ale označovat to za nejlepší? To raději ten pojízdný 4válcový tablet se spoustou elektroniky a funkcí a když si budu chtít jízdu užít, vyrazím na uzavřenou plochu, případně přepnu převodovku do manuálního režimu.
Poskakovat v Pražské zácpě musí být naprostý orgasmus z jízdy s manuální převodovkou nebo klasickým tempomatem bez asistena pro jízdu v kolonách.
Orm
Poskakovat po Praze v zácpě je docela sranda proti tomu poskakovat v zácpě v Německu nebo Francii.
Tomu nadšení pro čistou mechaniku rozumím docela moc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak samozřejmě, můžeme říct třeba Mexico city, HongKong a jiné. Ale počítám, že češi jsou častěji v ČR než v zahraničí.
Ale zavřená Blanka dokáže zastavit celou Prahu dokonale.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Takhle jsem "miloval" popojizdeni v kolone v Anglii (pred jednou leteckou show, kterou jsem pravidelne navstevoval, byly kilometrove kolony, ktere poskakovaly po metru). Po par kilometrech s manualem me bolela leva ruka od ramene dolu 😊
Orm
Emise hybridu, měřené dle WLTP, je v podstatě legalizace dieselgate, kdy auto má díky nabitým aku první 1/2 hodinu jízdy výrazně nižší spotřebu, pak to postupným vybíjením aku leze nahoru. Test ACZ Mitsu PHEV kdy na delší trase bez dobíjení ze zásuvky byla spotřeba 7,3 l benzínu na 100 km.
Takže ano: hybrid má lepší akceleraci, když je nabitý, a nižší spotřebu, dokud je nabitý. Pak je to vesměs horší, než samostatný spalovák.
Nicméně - automobilkám se to náramně hodí na plnění emisních limitů, i když je to v podstatě ekonomický a ekologický nesmysl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale pleteš si HEV a PHEV.
Jinak s tím souhlasím, že skutečná spotřeba a emise jsou jinde u PHEV než dle WLTP.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"pak to postupným vybíjením aku leze nahoru" - uz se k hybridum nevyjadruj, prosim. Alespon do te doby, kdy se nejakym svezes.

Brat za bernou minci spotrebu novinaru, kteri jsou schopni tvrdit, ze spotreba na dalnici je okolo osmi litru, aby z nich pak na dalsi dotaz vylezlo, ze to merili na 2km useku kde porad zrychlovali, chce fakt silnou naturu.
Orm
Pro mne je test ACZ cela dostačující reálná ukázka hybridů, nemusím se tím vozit.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
OK. Kbyby sis to nahodou rozmyslel, rad te svezu, abys mel nejakou realnou zkusenost. Staci napsat SZ a nejak se domluvime.
stealth01
Co napsal špatně? Ano, pak postupným vybijenim aku leze spotřeba nahoru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No. Ono je jedno, jestli máš plnou baterku nebo půlku. To vliv na spotřebu nemá. Jediný vliv má to, když máš prázdnou baterku.
stealth01
Pokud je tam režim samostatné jízdy na elektřinu, tak je to jedno. V automatickém režimu si management auta spustí benzinový motor podle potřeby a spotřeba benzinu jde nahoru. Jasně, to spuštění muže vlastně nastat kdykoliv, i když mas plně nabité baterky.
DonVito
Ta normovaná spotřeba PHEV může být na druhou stranu i vyšší (resp. reálná nižší), když někdo nabíjí po kratších úsecích (typicky s nízkým denním nájezdem a nočním dobíjením). Tzn. že to auto může používat převážně jako elektromobil..

Ta norma je nějak stanovená a asi má smysl. Myslím, že normovat to s prázdnou baterkou by asi nebylo úplně fér 😄

A ano, kdo nedobíjí PHEV VŮBEC, tak bude mít spotřebu vyšší než normovanou.
Ale v tom případě si takové auto VŮBEC neměl kupovat. A měl si pořídit HEV.
Nebo EV, tam by mu to ale bez dobíjení moc nefungovalo, snad kromě Aptery😒br />https😐/insideevs.com/…er-charge-solar/