Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Naftu neumí vůbec, malé turbomotory se válejí rozebrané po servisech jak TSI. Tak zbývá oprašovat starou techniku z nejlepších toyotích devadesátých let. Ale pozor kombinace CHR a hybrid je dokonalé auto pro mamataxi, ženské mají nevšední auto a hybrid je do města nejlepší volba. Cena je příznívá, spolehlivost skvělá. Přímovstřiky se ve městě trápí a PHEV zase stojí tolik, že se to neoplatí. A pak tu máme MB, který má dieslové PHEV za hrozné prachy, ale ve městě nežere nic a na dálnici trochu.
Máš pravdu, ale objektivně je CHR dost naprd, malé, ani to není pořádně SUV, v interiéru stísněné, ale pohonem je to příjemné, to zase jo.
Víš jak... teď příjde úderka tří diamantů a bude ti vysvětleno, že PHEV a nebo ASX s 2.0CVT !
Víš jak... teď příjde úderka tří diamantů a bude ti vysvětleno, že PHEV a nebo ASX s 2.0CVT !
Kúpil bych čokolvek nemiesto predraženého fauvé. Podla mňa je tak ako si myslím ja, veď som čítal, že čokolvek budě lepšie ako hocičo. 😁
Malé turbomotory od toyoty sa váľajú rozobrané po servisoch ako TSI? 😲
Vieš uviesť zdroj tejto info? Dík.
Prvý krát počujem, že s turbomotorom od Toyoty je nejaký problém.
Vieš uviesť zdroj tejto info? Dík.
Prvý krát počujem, že s turbomotorom od Toyoty je nejaký problém.
WinDiesel
… chtělo by to tedy rozepsat kolik to je HEV, kolik PHEV a kolik MHEV.
Jinak v tom bude šílený hokej.
Třeba nový MHEV diesel 2,0 TDI který už se nabízí v Superbech a myslím že i v Octaviích a v řadě VW a Audi, samozřejmě.
Bude to tedy počítáno jako diesel?
Nebo to bude počítáno jako hybrid?
Pokud to bude počítáno jako hybrid, rázem bude zhybridizováno skoro 35% všech osobních vozidel v EU. !?! :-!
Když tedy počítám jak velký má VW v prodejích a jak velké prodeje jsou stále v dieselech.
Druhou stranou mince bude - když započítat, tak odpočítat a rázem klesnou prodeje dieselů k 10%, protože budou započítány do hybridů.
A takovéto a podobné zmatky přináší přístup EK, EP a EU a tím to nekončí.
Jinak v tom bude šílený hokej.
Třeba nový MHEV diesel 2,0 TDI který už se nabízí v Superbech a myslím že i v Octaviích a v řadě VW a Audi, samozřejmě.
Bude to tedy počítáno jako diesel?
Nebo to bude počítáno jako hybrid?
Pokud to bude počítáno jako hybrid, rázem bude zhybridizováno skoro 35% všech osobních vozidel v EU. !?! :-!
Když tedy počítám jak velký má VW v prodejích a jak velké prodeje jsou stále v dieselech.
Druhou stranou mince bude - když započítat, tak odpočítat a rázem klesnou prodeje dieselů k 10%, protože budou započítány do hybridů.
A takovéto a podobné zmatky přináší přístup EK, EP a EU a tím to nekončí.
Je v tom chaos, Škoda a VW počítají ten nový diesel mezi diesely, Audi mezi hybridy, dtto Mercedes nové diesely mezi hybridy, takže prémii bude prudce klesat podíl dieselů (ale i benalů, kde je stejná situace) prakticky už letos na nulu.
Arese
Hybridní technika má praktický význam pouze u městských aut, pro které je ale zase příliš složitá, těžká a drahá. Jinak pro mě je to zcela nepřijatelná cesta už proto, že bych v takovém autě nemohl mít manuální převodovku. 😒 :no: :no: :no:
Nemáš pravdu, hybrid žere více jen v případě ostré jízdy, kdy se zapojí hodně spalovák, jinak je ve všech režimech úspornější ve městě pak výrazně úspornější.
Hybrid od Toyoty je konštrukčne práveže jednoduchý a veľmi spoľahlivý (naopak, súčasný diesel s AdBlue, to by som nazval zložitým a chúlostivým). Neviem, či keby niekto viezol v aute "navyše" jedného teenagera, by bol zrazu príliš ťažký - "nadváha" hybridu predstavuje asi toľko.
Keď pozerám, čo robí hybridný systém na diaľnici a koľko mi tam vychádza priemerná spotreba (6,6 pri tempomatových 140), tak si rozhodne myslím, že je to veľmi dobré aj na diaľnice. O meste ani nehovorím. Výkonu mám naozaj dosť (8,1 s z nuly na 100, navyše okamžitý točivý moment 100-koňového elektromotora). Podvozok vynikajúci, absolútne hladko fungujúca prevodovka - je to veľmi dobré vozenie. Nová 2-litorová hybridná Corolla je niečo iné, ako bol Auris.
Keď pozerám, čo robí hybridný systém na diaľnici a koľko mi tam vychádza priemerná spotreba (6,6 pri tempomatových 140), tak si rozhodne myslím, že je to veľmi dobré aj na diaľnice. O meste ani nehovorím. Výkonu mám naozaj dosť (8,1 s z nuly na 100, navyše okamžitý točivý moment 100-koňového elektromotora). Podvozok vynikajúci, absolútne hladko fungujúca prevodovka - je to veľmi dobré vozenie. Nová 2-litorová hybridná Corolla je niečo iné, ako bol Auris.
Jednoduchý je možná atmosférický motor a to je to poslední co je na hybridech od Toyoty jednoduchého.
Musíš zkombinovat spalovací motor s elektromotory a bateriemi, musíš mít elektromanagement a termální management - musíš baterie vyhřívat a nebo zase chladit, to vše je velmi složité a ubírá cca 5 kW z výkonu vozidla,
těch řídících jednotek které tam jsou jen hafo a usí mezi sebou neustále komunikovat.
TAK TO JE TO CO TY OZNAČUJEŠ JAKO "JEDNODUCHÁ" KONSTRUKCE.
ha ha ha he he he hi hi hi ho ho ho
Musíš zkombinovat spalovací motor s elektromotory a bateriemi, musíš mít elektromanagement a termální management - musíš baterie vyhřívat a nebo zase chladit, to vše je velmi složité a ubírá cca 5 kW z výkonu vozidla,
těch řídících jednotek které tam jsou jen hafo a usí mezi sebou neustále komunikovat.
TAK TO JE TO CO TY OZNAČUJEŠ JAKO "JEDNODUCHÁ" KONSTRUKCE.
ha ha ha he he he hi hi hi ho ho ho
To, že aké to má časti je jedna vec. Ide o to, že konštrukčne to nie je zložité, je tam elektromotor, batéria a riadiaca jednotka, čo je vlastne softvér - toto sú veci, ktoré nie sú náchylné na poruchy. Môžeme to nazývať ako chceme. Fakt je však ten, že spoľahlivejší pohon nie je.
"Musíš zkombinovat spalovací motor s elektromotory a bateriemi" - videl jsi, jak to v realu vypada? Je to radove jednodussi, nez prevodovka v beznem aute (a mensi a lehci), pokud se bavime o beznych hybridech od Toyoty.
"musíš baterie vyhřívat a nebo zase chladit, to vše je velmi složité" - co je na tom sloziteho? Vetsinu prace obstara par teplotnich senzoru a dva vetracky, pokud se nemylim.
"těch řídících jednotek které tam jsou jen hafo a usí mezi sebou neustále komunikovat" - kolik konkretne jsi jich napocital? Staci mi jeden konkretni model hybridu a pocet ridicich jednotek nutnych pro provoz hybridniho systemu. Diky!
Evidentne nevis, o cem pises..
"musíš baterie vyhřívat a nebo zase chladit, to vše je velmi složité" - co je na tom sloziteho? Vetsinu prace obstara par teplotnich senzoru a dva vetracky, pokud se nemylim.
"těch řídících jednotek které tam jsou jen hafo a usí mezi sebou neustále komunikovat" - kolik konkretne jsi jich napocital? Staci mi jeden konkretni model hybridu a pocet ridicich jednotek nutnych pro provoz hybridniho systemu. Diky!
Evidentne nevis, o cem pises..
no není nad jednoduchý a poctivý motor.
Ne furt vymýšlet nesmysly a ekovoloviny.
Já sem dneska přispěl Praze k ekologii s 3,6 V6 přímovstřik, Gréta by ze mě měla radost a zítra statistiku vylepším s 5,7 V8, to je takový mětský motůrek 😉 Emise jak víno 😄 😄
Ne furt vymýšlet nesmysly a ekovoloviny.
Já sem dneska přispěl Praze k ekologii s 3,6 V6 přímovstřik, Gréta by ze mě měla radost a zítra statistiku vylepším s 5,7 V8, to je takový mětský motůrek 😉 Emise jak víno 😄 😄
Hlavně to dej do plynu, až se budeš bit do prsou, jak máš velký motor, tak ať ti to moc nezruinuje peněženku 😉
Už sem objednanej. Myslím přeci ekologicky a ekonomicky ne.
20 plynu = 9 benzínu cenově, protože benál 30,50 vid a plyn 12,50 😄
Takže zatímco národ hrká po práglu dehtovým sazometem R4 2,0 a v koloně mu to žere 8, já můžu bulat za 9 s V8 😄
V podstatě to mam za stejné prachy jako s Jagem - ten jezdil po praze v rozmezí 9,1 až 9,5 nafty.
A nemusím se modlit, kdy se tomu zadře motor nebo odejde DPF do kterého prosakuje nafta, díky kvalitní konstrukci soudruhů žabožroutů 😄
Tak si užijte hybridy, já si užiju 380 koní a možná to ještě poladím na 400 😄
20 plynu = 9 benzínu cenově, protože benál 30,50 vid a plyn 12,50 😄
Takže zatímco národ hrká po práglu dehtovým sazometem R4 2,0 a v koloně mu to žere 8, já můžu bulat za 9 s V8 😄
V podstatě to mam za stejné prachy jako s Jagem - ten jezdil po praze v rozmezí 9,1 až 9,5 nafty.
A nemusím se modlit, kdy se tomu zadře motor nebo odejde DPF do kterého prosakuje nafta, díky kvalitní konstrukci soudruhů žabožroutů 😄
Tak si užijte hybridy, já si užiju 380 koní a možná to ještě poladím na 400 😄
400 koní na těch 15 km/h v pražské zácpě je málo, ne ? Možná , kdyby si jezdil i dál... Jo aha... To jezdí autem jen socky 😁
občas se dá ta zácpa objet levým pruhem, dneska sem takhle objel asi 40 aut a pak se výkon hodí, když to potřebuješ hodit do díry před frantu, kterému trvá rozjezd s tříválcem půl dne. A taky na okreskách za práglem, já už v Praze rok nebydlím 😄
Arese
S hybridem jsem jel několikrát (Toyotou) a z hlediska požitku z jízdy to vždy bylo čiré utrpení! Příšerná variátorová převodovka, hlučnost a lenost při akceleraci, naprosto mrtvé řízení a celou tu hrůzu korunovaly brzdy s těžko dávkovatelným účinkem... Fuj, ani za nic! 😒 :no: :no: :no:
Mrtvé řízení? Heh to měla dokonale stará Avensis, což se ovšem psal rok 2010.
Možná bys mohl zkusit něco nového
https😐/blog.auto.cz/…ondeo-vs-monde👋
Dle Lamala je řízení dokonce lepší než v Mondeu.
Jinak víš o tom, že tam není variátor? Tedy pokud jsi nejezdil starou RAV4, tam variátor skutečně je.
Možná bys mohl zkusit něco nového
https😐/blog.auto.cz/…ondeo-vs-monde👋
Dle Lamala je řízení dokonce lepší než v Mondeu.
Jinak víš o tom, že tam není variátor? Tedy pokud jsi nejezdil starou RAV4, tam variátor skutečně je.
To by měl, Mondeo brzo končí a Ford je v USA na ručník, je na tom nehůř z celé americké trojky, hůř jež FCA co je na tom taky velmi bledě , takže to je co říct.
No každej chvilku tahá pilku, GM kterému se smáli že krachlo je ted na tom nejlepší 😄
No každej chvilku tahá pilku, GM kterému se smáli že krachlo je ted na tom nejlepší 😄
Možno je na čase skúsiť niečo aktuálne (odporúčam 2-litrový hybrid).
Ona i ta 1,8 je teď odladěná krásně do pohodlna, i když pravda, že jsem zatím neměl srovnání na stejně velkých kolech. Jen člověk nesmí očekávat kdovíjaké výkony. S tou 1,8 se mi po městě subjektivně jezdí lépe než s dvoulitrem. Přijde mi na rozjezdu i taková agilnější, ale to se mění brzy ve prospěch dvoulitru.
Ve městě agilnější?
Tak to vypálíš, abys musel u příštího semaforu čekat?
Při jízdě Brzda Plyn se Ti HEV vyplatí, jinak ne, musíš brzdit motorem.
Ve městě se většinou couráš a je Ti jedno jestli máš HTP (jako já) nebo něco silnějšího.
Tak to vypálíš, abys musel u příštího semaforu čekat?
Při jízdě Brzda Plyn se Ti HEV vyplatí, jinak ne, musíš brzdit motorem.
Ve městě se většinou couráš a je Ti jedno jestli máš HTP (jako já) nebo něco silnějšího.
jel jsi tím hybridem vůbec někdy? právě brzda plyn je pro hybrid to nejhorší. Nevyužiješ rekuperaci.
Ti HTP řidiči jsou ideální na semaforech. Skočí zelená, začnou hledat řadicí páku a místo 10 aut projedou 4. Ty potkávám běžně, ale jinak souhlasím, že výkon je ve městě ( Praze ) zbytečný luxus. Nicméně já nemluvil o výkonu ale agilitě, to je trochu rozdíl. Neboť 1,8 HSD je výkonem úplně jinde než 2.0 HSD.
Ale to člověk s HTP nikdy nepochopí, což nemá cenu tedy rozebírat. HTP jsem jezdil rok a stačilo.
Ale to člověk s HTP nikdy nepochopí, což nemá cenu tedy rozebírat. HTP jsem jezdil rok a stačilo.
Jezdil jsem s 1.8Corollou, 1.8CHR a 2.0 Corollou a mám naprosto stejnou zkušenost jako píše Mikseus, po městě je 1.8 příjemější, ale brzy jí dojde dech, narozdíl od té 2.0
Arese
Není nad normální (samozřejmě tedy nehybridní) auto s minimálně čtyřválcem pod kapotou a manuální převodovkou! :yes: 😄 Pokud bude zvůle ekoteroristů v budoucnu nesnesitelná, jsem do budoucna ochoten přejít na LPG nebo CNG. 😉
Nezapomeň, že musí mít klasickou ruční brzdu.
Samozřejmě, to ideální případ, a pochopitelně také poctivý přístrojový štít s fyzicky se pohybujícími ručičkami a co nejvíce normálních tlačítek a ovladačů a co nejméně jízdních asistentů. Ještě pořád je tu naštěstí Scala a Tipo! 😄 :yes: :yes: :yes: A pro fajnšmekry Mustang, F124/Miata a Toybaru. :yes:
Jsou zadní bubny podmínkou? Nebo okna na kličku?
Tempomat je zbytečný luxus, že?
Tempomat je zbytečný luxus, že?
Reagovat na takové demagogické výlevy asi nemá moc cenu. Nemyslím si, že bys byl tak hloupý, že bys nechápal smysl mého příspěvku! Ale přesto ti raději prozradím sladké tajemství - zadní kotoučové brzdy mi opravdu nevadí (i když u městských hatchbacků jsou fakt luxusem se zbytečnými náklady na údržbu navíc) a tempomat mám ve svém větším rodinném autě taky a rád jej využívám (pokud není příliš plná dálnice). 😉
No Tipo to je klenot ! Hele, manuální ruční brzda, manuální převodovka, manuální klimatizace, analogový přístrojový štít, dokonce i 3x recyklované manuální plasty v celém interiéru, to na tebe hned dýchne Jižní Korea z dob, kdy bylo ještě na světě dobře a žil Kurt Cobain, princezna Diana a z Bruselu se diktovalo jen do Německa ! Pak ten podvozek a sedačky, jako z dob Škody 120 ! Motor, třeba poctivá 4válcová jednačtyřka, takže můžeš dost hlasitě slyšet jak točíš a ten výkon si musíš zasloužit, nebo 1.4T, kterému sice ujede každá Scala s R3, ale sousedovi pak řekneš... "Pche, já mam 4 válce" !
Nechápu, co máš proti LadyDi. Pro mě byly devadestáky nejlepší doba, kdy byl Západ na vrcholu a ještě tam logicky a rozumně mysleli. A to samé platí o autech - ta z devadesátek přinášela největší radost z řízení. A pokud to ještě nevíš, tak spousta přeplňovaných benzinových čtyřválců je opravdu velmi svižná. A i to Tipo s pouhými 88 kW a 215 N.m je pro běžné rodinné svezení dostatečně dynamické, nemluvě o verzi 1.6 M-Jet, která jede jak 2.0 TDI. 😄 :yes:
No, já tě asi zklamu, ale já jsem si to Tipo 1.4T byl projet a vážně mne to na zadek neposadilo a kdejaký R3turbo ho strčí do kapsy a že 1.6Mjet jede jako 110kw TDI? 😁 Aha... no tak to jo, co to prosímtě bereš? To chci taky! 😁 Nepleteš si to s 1.6TDI? 😁 Vždyť je tam rozdíl 30k a 0-100 třeba v případě kombi jsou skoro 3s ! 😁
Tak se s ním jeť projet, má 320 N.m a velmi dobré zpřevodování. Při testu ve SM mu naměřili podobné pružné zrychlení, jako Octavii RS TDI. Osobně jsem Tipo 1.6 M-Jet vyzkoušel na trase Praha - Vysoké Tatry a zpět a byl jsem fakt příjemně překvapený, jak ta 1.6 jede. A pokud by Octavia měla tam komfortní odpružení a tak povedené přední sedačky jako Tipo, mohla by si gratulovat!
No, je pravda, že jsem jezdil jen 1.4T a třeba 1.0TSI či 1.0EB byl lepší, točivější.
V případě té nafty ti prostě nemohu věřit, 2.0 TDI má 110kw, 340NM 0-100 za 8,5s, Tipo 1.6 M-Jet 88kw, 320NM a 0-100 za 11s. Nevěřím, že by v jakékoliv situaci byla taková Oktávka TDI pomalejší, jezdím s ní a stačí i silnějším těžším autům.
Podvozek má Tipo asi trochu měkčí, ale zase totálně bez odezvy, tady se Škodovky nezastávám, jejich podvozky nemusim, byť to propadák není, sedačky má taky dobré a interiér je o 2 třídy lepší, než u Tipa.
V případě té nafty ti prostě nemohu věřit, 2.0 TDI má 110kw, 340NM 0-100 za 8,5s, Tipo 1.6 M-Jet 88kw, 320NM a 0-100 za 11s. Nevěřím, že by v jakékoliv situaci byla taková Oktávka TDI pomalejší, jezdím s ní a stačí i silnějším těžším autům.
Podvozek má Tipo asi trochu měkčí, ale zase totálně bez odezvy, tady se Škodovky nezastávám, jejich podvozky nemusim, byť to propadák není, sedačky má taky dobré a interiér je o 2 třídy lepší, než u Tipa.
Tak jistě, tím provedením interiéru Tipo hodně ztrácí. Ale lacinější interiérové plasty mě od jeho koupě rozhodně nemohou odradit. 😉 Tipo je totiž ještě poctivé, ve většině mechanické auto a ne pojízdný tříválcový tablet!
Samozřejmě, když někdo chce ještě starou mechanickou techniku, proč ne. Ale označovat to za nejlepší? To raději ten pojízdný 4válcový tablet se spoustou elektroniky a funkcí a když si budu chtít jízdu užít, vyrazím na uzavřenou plochu, případně přepnu převodovku do manuálního režimu.
Poskakovat v Pražské zácpě musí být naprostý orgasmus z jízdy s manuální převodovkou nebo klasickým tempomatem bez asistena pro jízdu v kolonách.
Poskakovat v Pražské zácpě musí být naprostý orgasmus z jízdy s manuální převodovkou nebo klasickým tempomatem bez asistena pro jízdu v kolonách.
Poskakovat po Praze v zácpě je docela sranda proti tomu poskakovat v zácpě v Německu nebo Francii.
Tomu nadšení pro čistou mechaniku rozumím docela moc.
Tomu nadšení pro čistou mechaniku rozumím docela moc.
Tak samozřejmě, můžeme říct třeba Mexico city, HongKong a jiné. Ale počítám, že češi jsou častěji v ČR než v zahraničí.
Ale zavřená Blanka dokáže zastavit celou Prahu dokonale.
Ale zavřená Blanka dokáže zastavit celou Prahu dokonale.
Takhle jsem "miloval" popojizdeni v kolone v Anglii (pred jednou leteckou show, kterou jsem pravidelne navstevoval, byly kilometrove kolony, ktere poskakovaly po metru). Po par kilometrech s manualem me bolela leva ruka od ramene dolu 😊
Orm
Emise hybridu, měřené dle WLTP, je v podstatě legalizace dieselgate, kdy auto má díky nabitým aku první 1/2 hodinu jízdy výrazně nižší spotřebu, pak to postupným vybíjením aku leze nahoru. Test ACZ Mitsu PHEV kdy na delší trase bez dobíjení ze zásuvky byla spotřeba 7,3 l benzínu na 100 km.
Takže ano: hybrid má lepší akceleraci, když je nabitý, a nižší spotřebu, dokud je nabitý. Pak je to vesměs horší, než samostatný spalovák.
Nicméně - automobilkám se to náramně hodí na plnění emisních limitů, i když je to v podstatě ekonomický a ekologický nesmysl.
Takže ano: hybrid má lepší akceleraci, když je nabitý, a nižší spotřebu, dokud je nabitý. Pak je to vesměs horší, než samostatný spalovák.
Nicméně - automobilkám se to náramně hodí na plnění emisních limitů, i když je to v podstatě ekonomický a ekologický nesmysl.
Ale pleteš si HEV a PHEV.
Jinak s tím souhlasím, že skutečná spotřeba a emise jsou jinde u PHEV než dle WLTP.
Jinak s tím souhlasím, že skutečná spotřeba a emise jsou jinde u PHEV než dle WLTP.
"pak to postupným vybíjením aku leze nahoru" - uz se k hybridum nevyjadruj, prosim. Alespon do te doby, kdy se nejakym svezes.
Brat za bernou minci spotrebu novinaru, kteri jsou schopni tvrdit, ze spotreba na dalnici je okolo osmi litru, aby z nich pak na dalsi dotaz vylezlo, ze to merili na 2km useku kde porad zrychlovali, chce fakt silnou naturu.
Brat za bernou minci spotrebu novinaru, kteri jsou schopni tvrdit, ze spotreba na dalnici je okolo osmi litru, aby z nich pak na dalsi dotaz vylezlo, ze to merili na 2km useku kde porad zrychlovali, chce fakt silnou naturu.
Pro mne je test ACZ cela dostačující reálná ukázka hybridů, nemusím se tím vozit.
OK. Kbyby sis to nahodou rozmyslel, rad te svezu, abys mel nejakou realnou zkusenost. Staci napsat SZ a nejak se domluvime.
Co napsal špatně? Ano, pak postupným vybijenim aku leze spotřeba nahoru.
No. Ono je jedno, jestli máš plnou baterku nebo půlku. To vliv na spotřebu nemá. Jediný vliv má to, když máš prázdnou baterku.
Pokud je tam režim samostatné jízdy na elektřinu, tak je to jedno. V automatickém režimu si management auta spustí benzinový motor podle potřeby a spotřeba benzinu jde nahoru. Jasně, to spuštění muže vlastně nastat kdykoliv, i když mas plně nabité baterky.
Ta normovaná spotřeba PHEV může být na druhou stranu i vyšší (resp. reálná nižší), když někdo nabíjí po kratších úsecích (typicky s nízkým denním nájezdem a nočním dobíjením). Tzn. že to auto může používat převážně jako elektromobil..
Ta norma je nějak stanovená a asi má smysl. Myslím, že normovat to s prázdnou baterkou by asi nebylo úplně fér 😄
A ano, kdo nedobíjí PHEV VŮBEC, tak bude mít spotřebu vyšší než normovanou.
Ale v tom případě si takové auto VŮBEC neměl kupovat. A měl si pořídit HEV.
Nebo EV, tam by mu to ale bez dobíjení moc nefungovalo, snad kromě Aptery😒br />https😐/insideevs.com/…er-charge-solar/
Ta norma je nějak stanovená a asi má smysl. Myslím, že normovat to s prázdnou baterkou by asi nebylo úplně fér 😄
A ano, kdo nedobíjí PHEV VŮBEC, tak bude mít spotřebu vyšší než normovanou.
Ale v tom případě si takové auto VŮBEC neměl kupovat. A měl si pořídit HEV.
Nebo EV, tam by mu to ale bez dobíjení moc nefungovalo, snad kromě Aptery😒br />https😐/insideevs.com/…er-charge-solar/
HEV jsem neviděl nikde pořádně fungovat. Hrozně špatně se s tím jezdí. Nestálost výkonu, u Toyoty variátor a šílený hluk motoru při normální jízdě. Člověk se musí autu hrozně podřídit a jezdit fakt jak šnek, aby ho hluk neobtěžoval a neměl vysokou spotřebu... Protože když do celého procesu víc zapojíte spalovák, fakt za 5 litrů jezdit nebudete 😄 Navíc za stejné peníze máte výrazně silnější alternativy s naftovým motorem 😄
HEV - byl mezičlánek mezi PHEV a BEV dnes už HEV je historie a dávno překonaná technologie. Jen ta Toyota to hystericky tlačí, protože nemá ready vývoj PHEV ani BEV...
A na EV a PHEV Toyota nemá baterie ...
Dodnes si myslím, že 1.8hybrid je dobrý akorát na město a okolí, ale výkon ve vyšších rychlostech silně zaostává a to jsem se od té doby projel i Corollou 1.8 a CHR 1.8.
Já sám asi ještě na hybrid nedozrál, ale nemohu tu veřejně lhát o tom, že nedává smysl 😊
Ale jinak trefa na komoru 😁
Ale jinak je to přesně jak píšeš...
V reálném provozu se pak dostaneš i pod spotřebu stejně výkonného dieslu. Výkonově taky nezaostává.
Za 5 litrů běžným tempem jezdit budeš, to i po dálnici, když nepoletíš 180. Ostatně při takové rychlosti za 5 nepojede ani diesel.
A to říkám jako někdo, kdo jezdí dieslem.
Naopak hybrid funguje skvěle téměř všude, dálnice je pak spíš průměr až podprůměr.
Jízdy město a okresky zajede bez problému do 4 litrů při max.povolene rychlosti. Ano, pro tohle se člověk musí trochu naučit a pokud člověk není poleno, bez problému toho dosáhne. A pokud nechce, bude jezdit do 5.
Phev oproti hev zatím nemá ekonomický smysl, ale výhoda většího dojezdu je jednoznačná pro ty, kteří mohou nabíjet doma/v práci.
Ještě jsem zapomněl dodat.
U hybridů, na rozdíl od konvenčního pohonu, musíte počítat se stavem nabití baterie. Mate prázdnou baterku? Zapomeňte na pomoc elektromotoru a pokud nedáte plný plyn, ještě Vám kus výkonu sebere nabíjení baterky.
A i při max zrychlování je poznat absence elektra, což bylo hodně znát u měření dynamiky Corolly. První test s prázdnou baterkou a druhý z již malinko nabitou. Všichni na palubě poznali okamžitý rozdíl, i když baterka byla během prvních vteřin opět prázdná.
Tak tohle se ti kdyz nejsi poleno u PHEV nestane. Mozna nedava nekomu ekonomicky smysl, ja to tak cerne nevidim, ale ekonomicky smysl pro mne neni uplne podstatny. K tomu by mi nekdo mohl vysvetlit, jaky ekonomicky smysl dava stejne velky stejne vybaveny a mozna i drazsi SUV, nez moje, napriklad Kodiaq, po kterem se muzou pepici uplacat
A s tim kodiaqem to vidím naprosto stejně.
Dle vyjádření Toyoty je to až 87% ve městě , v průměru 70%
https😐/fdrive.cz/…r-bez-emisi-2756
https😐/www.idnes.cz/…2_auto_testy_fdv
Osobně podle vlastních zkušeností je to spíše 50-55%, mimo město kolem 40%.
Tj. pokud stisknu "HV" rezim v okamziku, kdy mi je je odhadovany dojezd na elektriku 40km, tak se zapne spalovaci motor a indikovany EV dojezd zustava nekde okolo 40km. A muzu takhle ujet klidne par set km.
Predpokladam, ze rezim "SAVE" nebo "HOLD" se chova u jinych PHEV podobne.
A evidentně odpověď nedostanu
Spotreba je subjektivni vec, protoze u PHEV jako u EV hodne zalezi na profilu trasy. Musi se tedy merit na stejne trase po ceste tam a zpatky. Obecne mesto do 5 litru, okresky na limitu a malo pres do 6 litru, dalnice nevim, moc nejezdim, ale pri 150 km/h tak 8 litru. Klima az +litr, topeni protoze je elektricke az +2.
Kdyz jedu na farmu s prevysenim nekolika desitek metru, tak tam jedu za 25 kWH/100 a zpatky za 5kWh na sto. Prumer vychazi s lehkou nohou bez klimy a topeni na 15 kWh. Tuhle energii pokud jehu na benzin musi motor vyrobit.
Tak to je o dost jine, nez u Priusu - tam je uplne jedno, jestli pouzijes spalovak na zacatku nebo na konci trasy. On te nenecha vybit baterku "do nuly", takze mas vzdy dost elektriky na to, aby se spalovak netrapil. Mozna bys ji vycerpal na okruhu, v opravdu dlouhem kopci nebo pri dlouhem stani v lete s klimatizaci, ale pri beznem provozu se mi to za rok jeste nestalo.
Ja podle definice "Jenom hlupak si vybije baterku aby pokracoval na motor" jezdim "na hlupaka" dost casto. Naposledy dnes rano. V pripade Priusu je to totiz nejefektivnejsi zpusob (spotrebuju maximum elektriky z baterky).
Priznam se ze bych Outlandera za Priuse nevymenil
No, třeb aproto, že Kodiaq nevypadá jako z minulého století a taky proto, že s ním jezdí dlouhé trasy na dálnici, nebo nemají kde dobíjet, má plnohodnotný pohon 4x4 a ne jen elektromotor vzadu a na konec takový Kodiaq TDI se pohybuje o +/- 200 tisíc levněji a ten rozdíl jentak neprojezdí (110kw DSG 2.0TDI).
Já spíš nechápu, jaký ekonomický smysl dává vůbec kupovat SUV, když kombik bude vždy lepší.....
Levnejsi Kodiaq neni kdyz si nekoupis jen zaklad a das do nej vybavu co ma v zakladu PHEV. Vytahni si vybavu PHEV a nakonfiguj si ji na Kodiaq a uvidis.
Osobne mi Kodiaq zadny krasavec neprijde, ale to je vec subjektiviho pohledu
Ne nevím, jak to jede nikdy jsem se k jeho jízdním vlastnostem nevyjadřoval, nebo snad ano? Aby to zase nebylo jako minule ,že si vzal slova Fosteka a vkládal je do mých úst, bacha na to Zetti 😉
Kodiaq je +/- za 800 - 900 (110-140kw), výbavu jsem nesrovnával, ale věřím tomu, že né každý potřebuje to, co má Outlander, za 1M je pak třeba Kodiaq RS, když už musíme srovnávat nutně s Kodiaqem. To je dost blbý argument, že si musím koupit jen jednu výbavu a nemohu nic levnějšího.
Proč prostě neumíš akceptovat, že jsou i jiná auta a jiným lidem vyhovují více, než to tvé ? 😁
Ja akceptuju ze moje auto nekomu nevyhovuje, i kdyz tomu nerozumim proc to tak je. Jizda, ekonomika provozu a zustatkova cena je oproti KQ uplne jinde
Tak jinak, má Outlander PHEV natvrdo spojený předek a zadek? Má kardan ? Nebo je to řešeno stylem, jako to dělá Toyota u Ravky? Na to si mi neodpověděl.
Zde edit: Nemá, to jsem chtěl vědět, na to neumíš nic říct, nemá kardan, takže zadek je jen poháněn elektromotorem, tohle řešení má opravdu Lancer EVO?!
http😐/www.mitsubishi-motors.com/…library/4wd.html
Lancer
http😐/youwheel.com/…cer-evolution-x/
Ty máš opravdu těžký problém se svou vlastní garáží a ještě nějak nezvládáš odpovídat na to, na co se člověk ptá ?
no to s tim EVO jsem taky moc nepochopil..
Nicméně Outlander :yes: spolu s CR-V :yes: jsou podle mě nejdokonalejší hybridy - jelikož se jedná o sériový hybrid bez převodovky.. To je výrazná výhoda oproti komplikovanému a z principu předraženému Kodiaqu / Superb Plug-in Hybrid.
Tzn. že Outlander má ke spalováku připojený generátor a ten pak napájí (elektricky..) motor (elektrický) - tudíž žádná mechanická vazba mezi koly a benzinovym motorem. Jako dieselelektrické lokomotivy.
Jen s tím rozdílem, že při dálničních rychlostech se spalovák připojí natvrdo - spojka (která je bez opotřebení, jelikož funguje jen digitálně - připojen👋rozpojeno) a jedna rychlost, která by u manuálu odpovídala 5. nebo 6.
Pokud vím, tak u Outlandera je 4x4 řešeno jako u RAV-4, vzadu ještě jeden elektromotor.
U CR-V je to jinak, tam je přední pohon pořád stejný a dozadu vede hřidel, klasicky něco jako haldex..
Jen s tebou musím nesouhlasit v kvalitě pohonu 4x4.
Zadní elektromotor je v principu lepší řešení, jelikož má vlastní mnohem rychlejší elektronickou (ne elektromechanickou - jako haldex..) regulaci.
Rychlosti reakcí jsou o řády jinde.
Z toho důvodu třeba ani Tesla (téměř) nepotřebuje samosvor.
A regulace předku a zadku zvlášť je prostě optimum, které už může trumfnout jen větší množství motorů (3 - NSX a Tesla Roadster II a Plaid) a samozřejmě 4 😄 ).
A ještě ušetříš hmotnost - kardan. Na druhou stranu potřebuješ motory 2 (+ ten generátor samozřejmě). Proto má zase to CR-V kardan, asi, protože použili řešení 4x4 z konvenční (1.5turbo) verze.
PS 4x4 EVO ani STI se z tohoto principu nemůžou rovnat s 4x4 Tesla (především M3 performance), nebo nově Taycan, EQC a E-tron.. Když odhlédneme od hmotnosti samozřejmě.. Sorry, že jsem z ikon udělal veterány, ale takový je princip. Tím rozhodně nechci napsat, že je E-tron lepší než STI 😄
Můžeš to rozvést?
K čemu by tam tedy byl?
Připojení natvrdo měly první Audi a moc se to neosvědčilo 😄
Tak vymysleli Quatro..
Já to fakt neznám, ale není mi to jasné..
Moc rád jsem přesedl do nafty. Jezdím o třídu větším autem s litr nižší spotřebou a to výkon je 190 koní. Bez ohledu na to, zda jedu v pěti nebo sám mám stejnou dynamiku a v zimně nemrzu. Jak jsem rád, že jsem změnil práci a i auto.
Toyťáckej variátor CVT je teoretická převodovka pro hluchý, na papíře funguje v realitě vůbec.
Na dálnici se Ti to brždění hodí jenom když odbočuješ k benzince. Ale i tady nemusíš brzdit zrovna na odbočce.
Ale papírově, ten HEV pomůže Tyotě splnit emise.
Neviem síce, ako to má 1.8, ale 2.0 aj na diaľnici pri ustálenej rýchlosti na rovine neustále cyklicky zapája elektromotor (chvíľu dobíja, chvíľu používa elektrinu); povedal by som, že zhruba tretinu času aj tu elektromotor pomáha benzínovému. Výsledok je, že mám pri dialničnej rýchlosti teraz cca o 1.5 litrov menšiu spotrebu, než som mal predtým na turbobenzíne.
Dostuduj si vyvoj Toyoty, ktora prvy BEV predavala uz v roku 1997 a PHEV predava od 2012. Ty e😜ert. A veru, za 5 litrov nejazdim, vacsinou k 4rom a obcas pod 4 😊
To ze o niecom nevies, neznamena ze to neexistuje 😉