Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej hybridů za tři čtvrtletí stoupl o 74 procent na 5763 aut

ČTK
Diskuze (108)

Prodej osobních aut s hybridním pohonem se letos za tři čtvrtletí meziročně zvýšil o 74 procent 5763 vozů. Elektromobilů se prodalo 586, tedy o čtvrtinu více. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Jedničkou v prodeji hybridních aut je stále Toyota, která zákazníkům dodala 2229 vozů, následuje Audi s prodejem 926 hybridů a třetí je Mercedes-Benz se 414 vozy. Na čtvrtém místě je prémiová značka Toyoty Lexus s 324 vozy.

Nejprodávanějším modelem je Toyota Corolla s prodejem 894 aut na kombinovaný pohon, druhá je Toyota RAV4 s 830 vozy a třetí rovněž Toyota s crossoverem C-HR, který si koupilo 685 zákazníků.

"Obliba a prodeje hybridních vozů stabilně rostou, aktuálně tvoří již 40 procent našich prodejů. Češi si stále více uvědomují jejich úspornost, vysokou zůstatkovou hodnotu i ekologičnost a komfort. Nabídka je už přitom velmi pestrá a uspokojí zájemce o malé vozy, limuzíny i SUV," uvedla mluvčí Toyoty Jitka Jechová.

Na konci roku přijde na trh první hybridní Škoda s plug-in hybridem Superb, což by mohlo celkové prodeje ještě výrazně zvýšit. Hybridům do zásuvky se zatím v tuzemsku moc nedaří. V hybridním segmentu mají podíl kolem pěti procent.

Hybridní vozy tvořily zhruba tři procenta celkového počtu prodaných nových aut. Největší podíl přes 70 procent mají benzinová auta, diesely jsou druhé s 27 procenty trhu.

ČTK
Diskuze (108)

Doporučujeme

10. 10. 2019 22:39
Re: HEV - Hybrid je už jen mezičlánek, bez významu
Cože?
Můžeš to rozvést?
K čemu by tam tedy byl?
Připojení natvrdo měly první Audi a moc se to neosvědčilo :-)
Tak vymysleli Quatro..

Já to fakt neznám, ale není mi to jasné..
10. 10. 2019 22:28
Re: Hybrid - proč? Má to smysl.
Ta normovaná spotřeba PHEV může být na druhou stranu i vyšší (resp. reálná nižší), když někdo nabíjí po kratších úsecích (typicky s nízkým denním nájezdem a nočním dobíjením). Tzn. že to auto může používat převážně jako elektromobil..

Ta norma je nějak stanovená a asi má smysl. Myslím, že normovat to s prázdnou baterkou by asi nebylo úplně fér :-)

A ano, kdo nedobíjí PHEV VŮBEC, tak bude mít spotřebu vyšší než normovanou.
Ale v tom případě si takové auto VŮBEC neměl kupovat. A měl si pořídit HEV.
Nebo EV, tam by mu to ale bez dobíjení moc nefungovalo, snad kromě Aptery:
https://insideevs.com/…er-charge-solar/
10. 10. 2019 22:17
Re: Hybrid je užitečný mezičlánek, 100x lepší než diesel
Nevím jak Auris hybrid, ale hybridní CR-V má za motorem ve výfuku výměník tepla (spaliny->voda), takže nejen že se superrychle ohřeje, jelikož to funguje jako průtokový ohřívač.. , ale umožňuje to i v zimě kratší čas jízdy se spuštěným spalovacím motorem.
10. 10. 2019 21:40
Re: HEV - Hybrid je už jen mezičlánek, bez významu
Cau Ozzy,
no to s tim EVO jsem taky moc nepochopil..

Nicméně Outlander :yes: spolu s CR-V :yes: jsou podle mě nejdokonalejší hybridy - jelikož se jedná o sériový hybrid bez převodovky.. To je výrazná výhoda oproti komplikovanému a z principu předraženému Kodiaqu / Superb Plug-in Hybrid.

Tzn. že Outlander má ke spalováku připojený generátor a ten pak napájí (elektricky..) motor (elektrický) - tudíž žádná mechanická vazba mezi koly a benzinovym motorem. Jako dieselelektrické lokomotivy.

Jen s tím rozdílem, že při dálničních rychlostech se spalovák připojí natvrdo - spojka (která je bez opotřebení, jelikož funguje jen digitálně - připojeno/rozpojeno) a jedna rychlost, která by u manuálu odpovídala 5. nebo 6.

Pokud vím, tak u Outlandera je 4x4 řešeno jako u RAV-4, vzadu ještě jeden elektromotor.
U CR-V je to jinak, tam je přední pohon pořád stejný a dozadu vede hřidel, klasicky něco jako haldex..

Jen s tebou musím nesouhlasit v kvalitě pohonu 4x4.
Zadní elektromotor je v principu lepší řešení, jelikož má vlastní mnohem rychlejší elektronickou (ne elektromechanickou - jako haldex..) regulaci.
Rychlosti reakcí jsou o řády jinde.
Z toho důvodu třeba ani Tesla (téměř) nepotřebuje samosvor.
A regulace předku a zadku zvlášť je prostě optimum, které už může trumfnout jen větší množství motorů (3 - NSX a Tesla Roadster II a Plaid) a samozřejmě 4 :-) ).
A ještě ušetříš hmotnost - kardan. Na druhou stranu potřebuješ motory 2 (+ ten generátor samozřejmě). Proto má zase to CR-V kardan, asi, protože použili řešení 4x4 z konvenční (1.5turbo) verze.

PS 4x4 EVO ani STI se z tohoto principu nemůžou rovnat s 4x4 Tesla (především M3 performance), nebo nově Taycan, EQC a E-tron.. Když odhlédneme od hmotnosti samozřejmě.. Sorry, že jsem z ikon udělal veterány, ale takový je princip. Tím rozhodně nechci napsat, že je E-tron lepší než STI :-)
Avatar - .StenLi.
8. 10. 2019 21:16
Re: Hybrid je užitečný mezičlánek, 100x lepší než di
:D Tak teba si poznacim medzi "expertov". Ty teda o Hybridoch nevies absolutne nic. Ak tu chces majitelom hybridov rozpravat svoje mylne dojmy z jednej skusobnej jazdy tak sa akurat strapnis. To sa ti uz vlastne podarilo hlaskami ako: nestalost vykonu, variator a HEV bol medziclanok :D Tebe chyba jeden medziclanok v nervovych spojeniach medzi ocami a prstami a tymi su vedomosti. HEV je ten najekologickejsi typ automobilu co sa tyka vyroby a prevadzky a az po 22 rokoch mu zacinaju konkurovat BEV. PHEV je praveze nezmysel v podobe zbytocneho vozenia ICE ktory je spustany na poslednych par km nedostatocneho cisteho EV dojazdu dnesnych PHEV ktory nedosahuje celosvetovy priemer denneho najazdu. PHEV je len medziclanok vytvoreny automobilkami na oklamanie emisnych noriem ratanim spotreby a emisii iba na prvych 100km v ktorych vychadzaju zazracne dobre, ale pre zakaznikov je to len neprijemne predrazeny HEV.
Dostuduj si vyvoj Toyoty, ktora prvy BEV predavala uz v roku 1997 a PHEV predava od 2012. Ty expert. A veru, za 5 litrov nejazdim, vacsinou k 4rom a obcas pod 4 :)
To ze o niecom nevies, neznamena ze to neexistuje ;)