Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konečně elektromobil za lidovou cenu? Dost možná ho nabídne indická Tata

Společnost Tata Motors vpustila do světa video, ve kterém poodhaluje svůj první elektromobil. Zbrusu nový vůz bude postaven na zcela nových základech a slibuje nízkou cenu.
Zpět na článek
7. 10. 2019 19:00
7. 10. 2019 21:35
8. 10. 2019 14:14
8. 10. 2019 19:48
10. 10. 2019 13:58
8. 10. 2019 09:53
7. 10. 2019 19:00
Tata
Stavil by som sa, že aj pri tej cene Tata na ňom slušne zarobí. Pri ich výrobných nákladoch to s cenou ide ľahšie. Ale to by mal aj VW poznať, však má fabriky kade-jade po svete, aj tom takzvanom rozvojovom.
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2019 21:35
Záleží
jaké budou mít výrobní náklady baterie
Píše se tam o záruce 8 let, takže ty baterky mohou stát i 350 000 a pak na tom u auta za 500 000 moc nevydělají.

Já by jsem si tedy na slušné zarobení nevsadil, pokud neznám cenu baterek.
Rozbalit vlákno
7
8. 10. 2019 02:00
Re: Záleží
Na 300km dojezd je třeba 40 kWh baterií, které automobilku budou stát tak 150 tisíc.
8. 10. 2019 06:32
Re: Záleží
Počítej 15 kWh na 100 km.+ nevybitelná rezerva.
Ha, ha, 150 000 to nebude, to bys byl z moc levného kraje.

A zde je vidět, že o e-autech si může napsat každý co chce, dokonce i to, že ty baterie mohou být za 150 000.Podle toho ty diskuze taky vypadají.
Kbyby ty baterie byly za 150 000, tak e-auta nemají problém.
8. 10. 2019 14:14
Re: Záleží
Ak to chcú predávať za 500, tak batérie nemôžu byť za 350. Budú ich sekať niekde u seba v Indii asi nižšou kvalitou. Počet nabíjacích cyklov zastropuješ v záruke maximálnym nájazdom. A ak občas odíde článok v dôsledku výrobnej vady, tak ho vymeníš.
8. 10. 2019 16:20
Re: Záleží
Takže ty baterie budou úplně na h.... a stejně neušetřiš a nakonec to bude dražší.
8. 10. 2019 19:48
Re: Záleží
Myslel som to tak, že chybný článok vymenia v záruke. Občasná výmena ich bude stáť menej ako klásť dôraz na špičkovú kvalitu článkov. A kto hrá na cenu sa nemusí trápiť s reputáciou.
10. 10. 2019 13:58
Re: Záleží
VW už nakupuje baterie pod 100USD na kWh, takže by to mohlo být i lehce přes 100k za 45kWh.
www.hybrid.cz/…kapacity-baterii

Problémem tak přestává být cena, ale spíš nedostatek výrobních kapacit pro výrobu bateriových článků a snaha automobilek minimálně v EU prodávat elektromobily dráž, aby jich neprodali moc a zbytečně si tak nesnižovali flotilové emise před rokem 2021.
www.teslamagazin.sk/…islativa-emisie/

Takže bych počkal na roky 2023-2025, kdy už bude na trhu dost elektromobilů a jejich prodej nebude nic omezovat a nejspíš už ani zvýhodňovat (dotace). Pak se teprve uvidí, jak dokáží konkurovat spalovákům.
Avatar - Ada je zase tady
11. 10. 2019 20:19
Re: Záleží
Problémem jakýchkoli akumulátorů je jejich životnost - typicky 6 let. Proto nemá smysl takový samohyb kupovat, ať akumulátor stojí 150, nebo 250 tis Kč.
http://www.autoforum.cz/…3-miliard-konci/?…
8. 10. 2019 09:53
No,
nebavíme se o malém městském vozíku ....... Nexon má nejblíže k malým městským crossoverům :D :D
Rozbalit vlákno
0
8. 10. 2019 17:59
Chce to zdravý rozum
Tak nevím, za takový malý "krtinec" cena půl míče a pan redaktor k tomu dá ještě vykřičník pro zdůraznění, jak bude vozidlo levné!
Nevím co si o tom mám myslet? Buď redaktoři mají stotisícový měsíční plat a potom se jim malý elektromobil jeví levným vozem. Nebo redaktory "Někdo" úkoluje v duchu přísloví "stokrát opakovaná lež se stává pravdou".
Auto je objektivně i za poloviční cenu stále značně předražené. A po osmi letech bude po skončení garance nutná nová baterie za 200 tis. Kč.....
Proč Toyota zůstává už 20 let u NiMH? Odpověď je, že zatím nikdo nepřišel s vhodnější baterií pro auta na každodenní používání... :no:
Rozbalit vlákno
0