Společnost Tata Motors vpustila do světa video, ve kterém poodhaluje svůj první elektromobil. Zbrusu nový vůz bude postaven na zcela nových základech a slibuje nízkou cenu.
Stavil by som sa, že aj pri tej cene Tata na ňom slušne zarobí. Pri ich výrobných nákladoch to s cenou ide ľahšie. Ale to by mal aj VW poznať, však má fabriky kade-jade po svete, aj tom takzvanom rozvojovom.
jaké budou mít výrobní náklady baterie
Píše se tam o záruce 8 let, takže ty baterky mohou stát i 350 000 a pak na tom u auta za 500 000 moc nevydělají.
Já by jsem si tedy na slušné zarobení nevsadil, pokud neznám cenu baterek.
Počítej 15 kWh na 100 km.+ nevybitelná rezerva.
Ha, ha, 150 000 to nebude, to bys byl z moc levného kraje.
A zde je vidět, že o e-autech si může napsat každý co chce, dokonce i to, že ty baterie mohou být za 150 000.Podle toho ty diskuze taky vypadají.
Kbyby ty baterie byly za 150 000, tak e-auta nemají problém.
Ak to chcú predávať za 500, tak batérie nemôžu byť za 350. Budú ich sekať niekde u seba v Indii asi nižšou kvalitou. Počet nabíjacích cyklov zastropuješ v záruke maximálnym nájazdom. A ak občas odíde článok v dôsledku výrobnej vady, tak ho vymeníš.
Myslel som to tak, že chybný článok vymenia v záruke. Občasná výmena ich bude stáť menej ako klásť dôraz na špičkovú kvalitu článkov. A kto hrá na cenu sa nemusí trápiť s reputáciou.
Problémem tak přestává být cena, ale spíš nedostatek výrobních kapacit pro výrobu bateriových článků a snaha automobilek minimálně v EU prodávat elektromobily dráž, aby jich neprodali moc a zbytečně si tak nesnižovali flotilové emise před rokem 2021. www.teslamagazin.sk/…islativa-emisie/
Takže bych počkal na roky 2023-2025, kdy už bude na trhu dost elektromobilů a jejich prodej nebude nic omezovat a nejspíš už ani zvýhodňovat (dotace). Pak se teprve uvidí, jak dokáží konkurovat spalovákům.
Problémem jakýchkoli akumulátorů je jejich životnost - typicky 6 let. Proto nemá smysl takový samohyb kupovat, ať akumulátor stojí 150, nebo 250 tis Kč. http://www.autoforum.cz/…3-miliard-konci/?…
Tak nevím, za takový malý "krtinec" cena půl míče a pan redaktor k tomu dá ještě vykřičník pro zdůraznění, jak bude vozidlo levné!
Nevím co si o tom mám myslet? Buď redaktoři mají stotisícový měsíční plat a potom se jim malý elektromobil jeví levným vozem. Nebo redaktory "Někdo" úkoluje v duchu přísloví "stokrát opakovaná lež se stává pravdou".
Auto je objektivně i za poloviční cenu stále značně předražené. A po osmi letech bude po skončení garance nutná nová baterie za 200 tis. Kč.....
Proč Toyota zůstává už 20 let u NiMH? Odpověď je, že zatím nikdo nepřišel s vhodnější baterií pro auta na každodenní používání... :no: