Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konečně elektromobil za lidovou cenu? Dost možná ho nabídne indická Tata

Stanislav Kolman
Diskuze (11)

Společnost Tata Motors vpustila do světa video, ve kterém poodhaluje svůj první elektromobil. Zbrusu nový vůz bude postaven na zcela nových základech a slibuje nízkou cenu.

Všední automobilky nám už nějaký čas slibují, že ceny vozů s elektrickým pohonem nebudou tak vysoké, jako tomu bylo v posledních letech. Prvním takovým průkopníkem má být Volkswagen ID.3, tedy kompaktní hatchback velikosti Golfu. Je pravda, že ve srovnání se svým předchůdcem, tedy elektrickým Golfem, bude jeho cenovka výrazně nižší (po přepočtu cca 780.000 Kč v základu), „lidovka“ to ale pořád není.

Tu teď slibuje výrobce, od kterého byste to možná nečekali. Je jím indická společnost Tata Motors, která aktuálně pracuje na svém vůbec prvním elektromobilu. Model Tata Nexon bude posazen na zcela nové platformě Ziptron, slibuje dojezd okolo 300 kilometrů, rychlé nabíjení a osmiletou záruku na technologie včetně baterií.

Ale to jednoznačně nejatraktivnější, čím se chce značka Tata vyšvihnout, je určitě pořizovací cenovka. Automobilka totiž říká, že cena nového elektromobilu by se měla v přepočtu pohybovat mezi 500 a 560 tisíci Kč. Absolutní základ by se dokonce mohl vejít do půl milionu korun!

Nebavíme se přitom o nějakém malém městském vozítku po vzoru Hondy e či Renaultu Zoe. Rozměry a technické podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím, ale z uveřejněného videa je patrné, že Nexon má nejblíže k malým městským crossoverům. Neznámou zatím zůstává rovněž jeho vzhled, auto se totiž v úvodních záběrech objevuje s vrstvou modrého maskování.

„V souvislosti s přípravou nového elektromobilu jsme připravili i rozsáhlou kampaň, v rámci které náš testovací prototyp pojede náročnou cestu těmi nejtvrdšími indickými podmínkami, kde se musí vypořádat s nedostatečnou infrastrukturou i extrémními povětrnostními podmínkami,“ uvádí společnost ve svém oficiálním prohlášení.

Potenciální zákazníci navíc nemusí čekat dlouho. Elektromobil Nexon by se měl u prvních zájemců objevit už v prvním čtvrtletí příštího roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (11)
Avatar - Ada je zase tady
11. 10. 2019 20:19
Re: Záleží
Problémem jakýchkoli akumulátorů je jejich životnost - typicky 6 let. Proto nemá smysl takový samohyb kupovat, ať akumulátor stojí 150, nebo 250 tis Kč.
http://www.autoforum.cz/…3-miliard-konci/?…
10. 10. 2019 13:58
Re: Záleží
VW už nakupuje baterie pod 100USD na kWh, takže by to mohlo být i lehce přes 100k za 45kWh.
www.hybrid.cz/…kapacity-baterii

Problémem tak přestává být cena, ale spíš nedostatek výrobních kapacit pro výrobu bateriových článků a snaha automobilek minimálně v EU prodávat elektromobily dráž, aby jich neprodali moc a zbytečně si tak nesnižovali flotilové emise před rokem 2021.
www.teslamagazin.sk/…islativa-emisie/

Takže bych počkal na roky 2023-2025, kdy už bude na trhu dost elektromobilů a jejich prodej nebude nic omezovat a nejspíš už ani zvýhodňovat (dotace). Pak se teprve uvidí, jak dokáží konkurovat spalovákům.
8. 10. 2019 19:48
Re: Záleží
Myslel som to tak, že chybný článok vymenia v záruke. Občasná výmena ich bude stáť menej ako klásť dôraz na špičkovú kvalitu článkov. A kto hrá na cenu sa nemusí trápiť s reputáciou.
8. 10. 2019 17:59
Chce to zdravý rozum
Tak nevím, za takový malý "krtinec" cena půl míče a pan redaktor k tomu dá ještě vykřičník pro zdůraznění, jak bude vozidlo levné!
Nevím co si o tom mám myslet? Buď redaktoři mají stotisícový měsíční plat a potom se jim malý elektromobil jeví levným vozem. Nebo redaktory "Někdo" úkoluje v duchu přísloví "stokrát opakovaná lež se stává pravdou".
Auto je objektivně i za poloviční cenu stále značně předražené. A po osmi letech bude po skončení garance nutná nová baterie za 200 tis. Kč.....
Proč Toyota zůstává už 20 let u NiMH? Odpověď je, že zatím nikdo nepřišel s vhodnější baterií pro auta na každodenní používání... :no:
8. 10. 2019 16:20
Re: Záleží
Takže ty baterie budou úplně na h.... a stejně neušetřiš a nakonec to bude dražší.