Proti ceníku o 80 litrů vejš. Takže proti touru v 1.5 asi o 170-
GOOD LUCK.
Mazejte pro tourku.
Tahle nová kára má už ve fázi vývoje tragický problémy se softem. Asi 40.000.000 řádků.
U aut co jezdí (Scaly, Kamiqy) zatím 1.500 ch\yb.
Proč jede moje auto z roku 1935 bez jediného čipu? A jede pořád a pořád. Už 80 let. Akdyž se něco rozbije, je to VIDĚT.
Mozno hlupa otazka, ale ake chyby su u Scaly? Nechcem obhajovat Skodu, ale nove auta su stale viac a viac komplexnejsie a teda chyby tam su. Takisto moja Mazda 3 uz absolvovala nahranie novsej verzie SW. Proste menej chybove auta uz nebudu :-) .
Mám tu psát 1.500 chyb? Tak třeba jednu uživatelsky patrnou...parkpilot ti zůstává vyset na rádiu i když jedeš už kilo. Někdy to rádio nejde vypnout.
Jak říkáš, chyby, aktualizace,,to je to poslední, co jsem chtěl v autech.
Když jsme zkoušeli Scalu, prodejce nám nabízel "novou tourku" sice není tak poctivá a kavlitní, ale prej ji mužu dovybavit a z exteriéru nikdo na pohled nepozná, že to není normální Okta :D Tady jde krásně vidět, na čem zákazníkům záleží :D
Nechápu -v čem je Tourka jiná nebo jak to ten klaun myslel?
Nějak jsem to nepobral.
Je stejná. Vždycky, když je novej model, chvíli jede Tour.
Vždyť má docela i výbavu?
No, nevím jak ta nová, ale když všechny Tourky trpěly na horší kvalitu zpracování, do některých i zatékalo. Myslím, že nemuže mít všechny prvky výbavy, ani motorizace a používá starší díly. Osobně jsem ji neviděl, nebyla na krámě, ale dříve to byly třeba plastové zrcátka, jiný volant, nebo nějaké jiné prvky interiéru.
Přišlo mi dost úsměvné to "chlácholení" že to nikdo nepozná :D
edit: Koukám, že nová Tourka má být opravdu jen stupeň výbavy, takže snad to bude jinak totožné auto.
Vraj sa Tour vyrába v Rusku.Tak asi v tom bude ten rozdiel.Ako bol v staršej generácii Megane /vyrábaný vo Francú :-! zku/ a Megane myslím Generation/vyrábaný v Turecku/
ten dvojramenny volat vyzera zaujimavo.... taka kusok vtipna snaha o napodobenie S klady https://img2.auto.cz/…ull/4530696_.jpg .. ale preco nie .. ved dnes uz aj cenou je skoda medvedovi blizsie ako nikdy predtym ...
Suhlas, ale to nie skoda, ale premiovky su dnes cenovo blizke mainstreamu ako nikdy predtym. Som mal dnes zaujimavu debatu s predajcom Skoda, ktory takmer zinfarktoval ked som O3 porovnal s BMW 3. Nechcel o tom ani pocut a smial sa mi ked som mu tvrdil ze su to cenovo porovnatelne auta. Hmmm je vidno kto auta predava a kto realne kupuje...
Tady jsem s prodejcem. To ze muzes do oktavky nahazet vse mozne i nemozne a vyhnat ji nad milion a BMW 3er koupit oholene az na kost taky za milion, to ze se potkaj v tomhle jednom bode, to znich vazne nedela "cenovo porovnatelne auta". ;)
- Zakladni oktavka je auto s cenou od 450tis kc, zakladni 3er stoji 920tis kc.
- Prumerna/typicka oktavka bude furt auto s vykonem kolem 150k a s cenou kolem 500-650tis. Prumerna 3er bude cenove 2x tolik a koni bude mit 190+.
- Nejvybavenejsi oktavka i po sleve bude furt auto za max milion. Nejvybavenejsi 3er i po te procentualne vetsi sleve bude auto vzdy nad 2mil.
Nejakych 10-15% rozdilu na slevach v CR ve fleetu na techto tvrdych faktech nic nezmeni. Ja treba zazil na arteon fleetovou slevu -37%, na zaklade toho nezacnu psat, ze jsou arteon treba s civicem cenovo porovnatelne auta.
Jablka a hrusky, prodejce to vedel. ;-)
:yes: Mohl si v rámci objektivity ještě dodat, že cenově srovnatelná auta to nejsou, a přesto kdejaká oktávka bavoráckou trojku "vypráší", ale to už je jiný příběh. :D
Na podobne dodatky v ramci objektivity jsou tu jini experti, ja jim to rad prenecham. ;-)
Jinak sebekriticky, pokud bych neco napsal jinak, pak jsou to ty ceny. Nevim proc jsem se znovu poustel do uvadeni cen v nicnerikajicich korunach ceskych, kdyz jsem mel po ruce nejnovejsi z SI jednotek, jeden ASX. Tak tedy zakladni oktavka v cene 1,1ASX, nebo zakladni 3er za spravneho krestana pohorsujicich 2,3ASX(!), to je rozdil. :-)
:D:yes: Konečně jasně definovaná jednotka !!! Svět srovnávacích testů se přiblížil absolutní objektivitě. Dal bych ti těch palců i víc, ale za průkopníka, skutečného stvořitele srovnávacích jednotek i nadále musím považovat profesora Schustera z Informačního šapitó Járy Cimrmana, jenž ve svých výkladech operoval s myší polní.
Slon africký je o tři tisíce myší lehčí než slon indický.
Lasička je jedenapůlkrát hbitější než myš.
Muchomůrka zelená je tak prudce jedovatá, že pouhý její úlomek by byl schopen otrávit tolik myší, že tyto položeny vedle sebe vytvořily by řadu, podél níž by zdatný chodec pochodoval 34 dnů. :D
Tedy nechci být pedant, ale slon africký jistě není lehčí, než slon indický.
Dospělý samec slona afrického běžně váží až 140.000 myší polní, případně 4,9 ASX (MY2020 2WD), zatímco slon indický se pohybuje nejčastěji do 3,5 ASX, resp. cca. 100.000 myší polních.
I africká vlaštovka je těžší (a má větší nosnost) než evropská vlaštovka... na druhou stranu není stěhovavá.
Samozřejmě. I já jsem nalezl jisté rozpory v publikovaných závěrech profesora Schustera. Nicméně pro zachování autentičnosti jsem volil doslovný přepis. Z jiných zdrojů se dozvídáme, že slon africký váží jako 30.000 myší,což je také zjevný nonsens. ;-)
https://youtu.be/WDrok60FxGU?t=152
Pokud se vlaštovek týká, jsem s tebou zajedno stran vyšší nosnosti africké vlaštovky. Ovšem zda unese kokos (byť by dokázala udržet rychlost kmitu křídel 43x za vteřinu) nebylo spolehlivě prokázáno. Ve vědecké obci se má spíše za to, že by kokos musely nést dvě vlaštovky, na liáně pod dorzálním pírkem. ;-)
Po zkušenostech s redakcí, která směle přepočítává výkon z koní na kilowatty a opět na koně, aniž by se dostala zpět na původní hodnotu, bych asi přece jen doporučil zůstat u klasických jednotek SI. Alternativní jednotky pak mohou zůstat předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích...
Prepocet na mysi nebo ASX je v nejlepsim poradku, ja tedy pracoval jen s cenou ale libi se mi rozvedeni myslenky :yes: , jen do toho omylem nezatahneme objemove jednotky, konkretne kufr. Ten jsem zacal nove udavat v OZZ (cti v Ozzmanech), kde 1 OZZ = 488L objemu, a nemuzu si tuhle zprehlednujici jednotku vynachvalit.
Přirozeně. Ono se mi také bude lépe usínat, když už teď přesně vím, že moje auto v hodnotě 1.155 ASX má objem zavazadlového prostoru značných 0.54 OZZ. :yes:
Na projektech jsme měli jednoho francouzského (!) manažera, který se jmenoval Taieb. Na jeho počest jsme pojmenovali jednotku zbytečnosti - 1 Taieb (T). Jednotka je logaritmická a dlouho jsme měli za to, že není možné hodnoty 1 dosáhnout, pouze se k ní limitně zdola přiblížit, přičemž většina projektových manažerů se pohybuje v rozmezí 0,7-0,8T. Zkušenosti z posledních projektů ale ukazují, že hodnoty 1 Taieb dosáhnout lze a za určitých okolností ji lze i překonat.
Vyborne. Sam mam podobnou zkusenost s italskym kolegou (zdravim do Brna Gianlucu), ktereho jsme pouzivali jako meritko v hodnote ZD (zadarmo drahy). Brzo jsme ale zjistili, ze potencial v mocnem italskem narodu je v tomto smeru nezmerny a hodnota 1 ZD neni nic neprekonatelneho, naopak.
Na druhou stranu to ted vidim z druhe strany barikady. Coby zamestnanec korporatu co ma 23 pobocek po svete, snazici se o EBITA hloupych 5-7%, se nam 2 nebo 3 roky zpet povedl diky ceske pobocce husarsky kousek: vetsina pobocek uzaviralo rok do plusu (nekde vice = Asie, Nordic; nekde mene = USA...), 4-5 s cernou nulou a pak tam byla pobocka z CR, ktera udelala takovou sekeru, ze ztahla ke dnu EBITA cele skupiny. Rad doplnim ze bonusy lidi jsou navazane na EBITA skupiny. Nikdy predtim ani potom jsem nemusel tolika lidem kolem vysvetlovat ze jsem Slovak a ne Cech a ze v tom je fakt rozdil. :D:D
Pokud bych byl důsledný, tak do starého Mondea se sklopenými sedačkami jsem se vešel 2x, tzn že objem (1733l) = 2 OZZ, 1 OZZ = 866,5 , takže Mondeo MK5 má objem kufru 0,56 Ozz, takže nic moc :/
Ty jo. Takže s cenovkou 1.5 ASX a jsem dosáhl jen na 0.67 OZZ v základu a sklopenim sedaček jen 1.83 OZZ . Sakra, škoda že se nevešly 3 dětské sedačky do aurise, tam bych měl za 1.1 ASX jsem měl. 0.69 OZZ a po sklepení úctyhodných 1.91 OZZ
Vypadá to, že objemová jednotka 1 OZZ je poněkud nejednoznačná. Proto navrhuji ustanovit jako etalon fOEm pečlivě vybranou hodnotu, přičemž cokoliv pod tuto míru bychom pro zjednodušení nazývali zkratkou KTPDK (kufrík tak pre dámsku kabelku) a cokoliv nad NČKTJ (na čo komu taká jama). :-)
1 OZZ je stanoven na presne 488L, coz co cert nechtel vychazi na litr stejne s objemem mondea v kombiku. Ted nechci tvrdit ze je tam prima zavislost, ale slysel jsem z Sèvres zvesti, ze s pristi generaci mondea (pokud bude) je mozne pocitat s upravou definice OZZ, takze kdo vi... :D:-[]
Tak v tom případě mne Ozzman oklamal a chtěl mne ošidit na prostoru ( taky uz jsem si mohl na zákeřnosti zvyknout ). Tedy mam 1.19 OZZ a se sklopenim 3.87 OZZ. To už vypadá lépe. A v tom případě patřím do kategorie NČKTJ ( nejprve jsem četl "na čo kur*a taká jama" :) )
Edit: všimli jste si, že ASX má kapacitu přesně 1 OZZ?
Nechapes ma. Pre mna ako kupca sa stretavaju. mam budget cca 30tisic po zlave. Mozem kupit nabuchanu octavku. radsej kupim nenabuchanu trojku. to uz by predajcu zaujimat mohlo aj ked su to jablka s hruskami.
Tohle delam podobne, je nejaky budget, jsou nejake potreby a divam se a sonduju co za to poridit, kde dostanu "nejvic auta", kde za nejvic muze byt vazne cokoliv. Takze ja ti naopak rozumim velice dobre, jen trvam na tom ze to spatne popisujes. To ze se mi s budgetem treba tech 30k E do vyberu dostane Hyundai i30N nebo Arteon v uplnem zakladu z tech aut prece nedela "cenove porovnatelne auta". Ty cenove rozdily tam jsou proste propastne, odpovidajici tride, technice a image.
Nejdřív to shazovali na DSG a ejhle, ono je to motorem, ...................... zase soudruzi v koncernu udělali někde chybu, ................... apropó, po kolikáté? ............... Já to říkám furt, páni motoráři (myšleno na benzíny) jsou pořád jedni, a to v Japonsku. Pajcovat turba snad i na autíčka se setvrvačníkem umí každej trouba. :-) V koncernu snad nikdy motoráři nebudou. A zrovna když přišlo 15 TSI, tak jsem si říkal, že po tolika chybách jim snad už budu věřit.
Jasně, Japonci. A je to tady.
Jezdíš s Kolmanem na dovolenou?
v16 Quadturbo si asi nechali v koncernu sestrojit v Japonsku, ne? Protože svoje motoráře nemají.
Nechci bejt útočnej, japonci uměj, alet ohle zobecňování...
BTW Honda se myslím v F1 jako dodavatel motorů právě ultimátně ztrapnila, že ano...
Ale jo, japanojezdci jsou skoro jako teslouni. Maj to svý. :-!
Turba na setrvačníku...to se ti taky povedlo. Myslíš atmo V10 a V12 od KONCERNU které stále prodává?
Ale jo, větší motory jim jdou, i když taková audi R8 je ze všech supersportů nejzoufalejší, ..... proto to taky zabalili. Nicméně do objemu 2 l to koncernu pořád moc nejde. A to už vůbec nevytahuju dobu atmosférickou, kdy byli na chvostu co do výkonu, ale oplnývali asoň tolik jim teď chybějící spolehlivostí.
Jo a to nemluvím o Phaetonech, ty velké benzíny, sice hezky jedou, ale jakou potřebují údržbu a servis.
Nevím, kolik si se kterou najel. Ale jsi v tomhle názoru...tak nějak jako ten Jakeš na tom zámečku...jako kůlv plotě. No vzhledem k ceně je R8 super. Ale ta cena je pořád asi moc vysoká, tak spousta lidí jde do rejžokastrolovýho V6 Turbo. :-!:-[]
Teď vážně
Jinak jo, s těma benzínama máš asi recht. Nejzoufalejší z téhle doby byl Golf 3 GTI 2.0 115PS. Ale voni se živili na TDI.
Teď je to v kchelu všechno, Ford ecoboost atd.
No ale 1.5 není taková trága, aspoň to nežere. Ale je to strašně netočivý. Takový tupý. Njn, OPF atd.
Jinak asistenty - něco nelidsky a nadpozemsky otravného, co málem zabilo v mnou řízeném autě cyklistu. Co je schopno na náledí relativně prudce zatočit aby člověk nepřejel čáru.
A to všechno kvůli virtuálním hvězdičkám za bezpečnost.
Všechno by to bylo naprosto v pohodě, kdyby to šlo v menu napoprvé vypnout a aktivovat podle chuti nebo profilu v klíčku pro jednolivé uživatele.
Ale to nesmí být - pokaždý to bude zase puštěný.
To je zhovadilost.
Ahááááá a mám tě!
Možná, že ty jsi v tom nevinně, ale...
když vyjelo čtyřvoko, nuda to nebyla a půlka národa bylo poprskaná a někteří šli do křeče.
Tak jsem tenkrát psal, kdyby to neudělal (Pepé Kabáň) tak byste mlili, že je to nuda.
Co furt chceš vymejšlet - když to má bejt pozbat, nesmí to stát moc a do toho ty normy, chodci, aerodynamika...
Víš jak.
Anebo? Že by? Někdy je nuda dobrá....lepší, než "nápad" https://www.autoweb.cz/fiat-multipla/
Jasně trvalý designoý postup v mezích zákona, ale když už se moc podobáš na přechůdce, taky to není dobře, viz. nová A4, která je nejlepší A4 doposud, ale skoro nikdo ji za ty peníze nechce, protož by se mu sousedi smáli, že má pořád to staré auto.
A octavia "Kabáňka" je to jedno z lepšího, co škodovka nabízí. Sup je taky ok, ale cokoliv dalšího v designu supu, bez dalšího nápadu, je odsouzeno k neůspěchu.
No tenkrát jak vytasili Roomstera se dveřma ala Stratos jsem začal ten klidnej design kvitovat :-)
A to nwm jestli víš, ale ty dveře pasovali z Yetiho. Crazy!
eso v rukave bude zrejme aj proklate nizko polozena maska polozena uz zda sa kdesi pod svetlami ... sam som zvedavy ako jej to sekne ale asi vedia co robia... len to chce ofiko fotky este ... z tohto zakamuflovaneho zobaka fakt tazko este nieco vycitat ... ale jedno viem isto.. octavia bude opat bestseller v danom segmente... to dam krk :yes:
Oktavka coby liftback pusobi jako dospele auto, sedan. Golf je "jen" golf, obycejny HB, kterych je vsude spousta kdyz to prezenu. Dost lidi tohle muze od golfu odradit i kdyz pro cestujici bude v obou autech mista stejne.
Souhlas. Ale funguje to i naopak. Přestože obyčejných hatchbacků je jak píšeš všude plno, nových krátkých Golfů vidím habaděj. Ne nadarmo se Škodovka Scalou snaží o takovou Octavii hatch.
Tak ne vzdy vic znamena vic. Oktavka asi potesi dospelym zjevem spise manzela, golf snadnosti pri parkovani zase manzelku. Me jako nekoho kdo jde jen nahodou kolem potesi oba, kdyz si to nekoupi v bile nebo cerne a tak muzem pokracovat... :-)
No dobře, ale nafouknout Octavii ještě víc by stejně nic neřešilo, Octavia je teď prostorově tak akorát. Jestli někdo kupoval Octavii a teď vezme třeba kombíkového Golfa... tak je to pro skupinu pořád lepší, než kdyby vzal třeba Astru.