Určitě souhlasím, pokud kupuje člověk auto z druhé ruky, tak je potřeba si na toto dávat pozor. Také mám své BMW dovezené z Německa a to, jestli náhodou nebylo havarované jsem si předem nechal zkontrolovat. Naštěstí nebylo. I tak to ale neproběhlo bez problémů. Konkrétně jsem měl docela problém s infotainmentem. Byl totiž celý v němčině a v nastavení nebyla k dispozici čeština. Tu jsem si tam nakonec musel nechat nahrát od https://www.autacesky.cz/bmw_35
Tiež mám a mladších kolegov... Tí slobodní väčšinou auto nemajú - požičiavajú si od rodičov. Ak už ale "vstúpia do manželského stavu" väčšinou si auto kúpia. Práve táto skupina kupuje niečo jazdené. Predsa len auto v rodine značne uľahčí život.
Mladých na drahých autách vidím tiež, ale táto skupina sa pohybuje zrejme v iných kruhoch ako ja.
Čo som písal ja ohľadne ľudí okolo mňa, tak väčšinou sú to Dacie, Hyundaie, Kie, menšie Citroeny občas Škoda a samozrejme SUV od Suzuki...
Mazdu tiež nekupujú firmy, ale aj medzi súkromnými osobami v mojom okolí je ich poskromne. Predsa len Mazdu za 13 000€ veľmi nekúpim. Mazdu viacmenej musí človek chcieť z nejakého dôvodu = dizajn, jazdné vlastnosti, atmosferické motory, spoľahlivosť... Dôvodov je dosť, ale cena "od" je aj tak vyššia ako u výhodnejšej konkurencie. Na druhej strane, vždy sa dá nájsť praktickejšie auto za lepšiu cenu ako práve Mazda.
stačí VIN kod a všechno se dovzím, kdy to bylo koupený u delaera, kdy to bylo vyrobený, kde to jezdilo, kolik to mělo najeto když to opustilo USA a co to mělo za bouračky atd.
Nové auta kupují převážně jenom firmy, jinak soukromníci sem tam nějakou Dacii, Hodu, Mazdu, ameriku a to je tak plus mínus všechno.
Většina kupuje zánovní ojetiny 2-5 let staré, chudí holt ty starší 6-15 let. + Se kupují veterány jako investiční auta nebo víkendovky a na srazy. Netuším přesně jaký je roční dovoz veteránů, ale šacuju to mezi 10-40 000 ks v ČR
Ono také záleží kdo to vozí a prodává. Ve Švýcarsku jsou modely, které v ČR v nabídce nejsou. Starší Italové jsou pro změnu nepohnití. U nových se také hodně modelů a zajímavých motorizací v ČR nenabízí. ČR žádná automobilová velmoc není a náš trh není všemocný. Takže já bych dovozy vůbec nedémonizoval. Uzavření hranic už tady bylo. Samozřejmě přes čím víc ruk to projde, tak tím víc to mládne. Ale dokud varuje něco tak neschopného a zbytečného jako Cebia vlastněná Áčky, tak jsem úplně v klidu. :-)
aj ja to mam od hlavneho mesta docela kusok :-[] .. sranda
PS: ja vidim coraz viac mladych jazdit uz naopak drahymi vozmi .. az sa divim odkial na ne maju ... ja v ich veku som bol rad ze som vobec rad.. proste nachapacka ... ale tak nie vsetci samozrejme... poznam ale aj par mladisch kolegov ktori auta ani vobec nemaju a cuduj sa svete ani neriesia ziadne auta hoc by na ne podla mna aj mali ... takze to je tiez taka za mna zvlastna skupina dnes uz
Ani ja nerozumiem kto stále kupuje "ojetiny". Ako tak pozerám v práci okolo seba, tak každý kupuje nové autá, maximálne ľahko ojazdené, prípadne predvádzačky. Dodám, že bývam ďaleko od hlavného mesta. Ľudia nikdy nekupovali toľko nových áut ako dnes.
Aby sa nepovedalo - jazdené autá kupujú viacmenej mladí do cca 30 rokov.
ja len nerozumiem kto tie ojetiny stale kupuje... ked aj nove sandero je uz za 6500 eur a mas auto pre 4 ludi... k tomu zaruky... vsetko este vonave.... a uplne nove a funkcne ... tu vozit z nemecka nejakeho smradlaveho dizloveho 10 rocneho golfa s 200 000km za 4000 je proste absolutny nonses ( o bezpecnosti takychto starych vrakov ani nehovorim ) .. cele je to blud a zase len o prachy tu ide.. o nic ine .. dam krk
Ono je totálka a totálka. Pokud je to případ, kdy se totálka vytvoří i z poměrně lehce nabouraného vozu, jak s oblibou dělají u ojetitn naše pojišťovny, tak bych v tom problém neviděl.