Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Už vidím
| 9. 10. 2019 12:21
jak majitelé Audi budou vyhledávat nabíječku, aby nabili baterku kvůli využitelným 11kWh.
Ale Emisní normy se splní, když to při testování ujede prvních 50km na baterky.

Já mohu nabíjet pouze na chatě, kde je ale drahá sazba.
Avatar - Zetti
Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 15:09
Koukam ze dlouhodobe vymyvani mozku funguje. Výkon soustavy má hodnotu 330 kW a to je to o co tu u tohohle auta bezi.
Mels nahlasit ze coby kupec vlajkove lodi Audi A8 bydlis na sidlisti, treba by to inzenyri z vyvoje nejak poresili

Tady mi to fat bavi
Avatar - Ham.
Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 15:51
Běží samozřejmě o tu spotřebu. 330kW může mít benzínový šestiválec sám o sobě, bez složitého PHEV a navrch s lepší dynamikou (pohon je lehčí) i lepší Vmax.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 16:25
jo, motoristicka verejnost zdegenerovala, uz neresime jak to auto jede, ale resime jak bubla a kolik zere a jestli nepodvadi v mereni emisi
O te dynamice by se dalo s nekym kdo tomu rozumi polemizovat. Ten totiz vi, kde lezi 330kW v atmosfere, turbu, nebo PHEV. Predpokladam zes ty v PHEV jeste nejel, natoz ho testoval
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 17:08
No já právě řeším jak ta auta jedou. Samozřejmě, že A8 s V6 2.9 330 kW by jela lépe než A8 s tímto 330 kW PHEV, protože by měla o minimálně 2 metráky méně a to by se projevilo jak na dynamice v přímce tak v oblouku.
A předpokládáš blbě.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 18:16
To si myslis ty, protoze zapominas na vykonovou krivku spalovaciho versus elektrickeho motoru a v oblouku na snizene teziste diky vaze baterii.

Takze si v tom jeste nejel, jen trapne teoretizujes. Tohle je taky PHEV https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 18:48
V A8 s PHEV jsem samozřejmě nejel, ale mám velmi dobře projetý jak Passat GTE tak Passat 2.0 TSI 220hp. Tedy obojí automat, obojí předokolky, obojí stejný výkon. Ve zrychlení v libovolné rychlosti benzín PHEV ujede. V pásmu 0-100 ujede řekněme o kousek, jestli benzín má zrychlení někde kolem 7 s, PHEV má 7,5 tak nad 100 km je rozdíl daleko propastnější, tam už PHEV ztrácí hodně, na 200 je benzín cca za 28 sec, PHEV za 35 sec.a ve finále se benzínový Passat rozjede na tachometrových 250, PHEV skončí na tachometrových 230. Rozdíl hmotnosti je v zatáčkách sakra znát, podle techničáků je to skoro 3 metráky, to je stejný rozdíl jako mezi prázdným a naloženým autem. A co se týče výkonové křivky, automat řadí tak, že využívá pásmo maximálního výkonu, které je dostatečně široké jak u přeplňovaného benzínu tak u PHEV, takže vyjma rozjezdu jde na kola prakticky vždy maximální výkon a při přeřazení na vyšší stupeň jde opět na kola nejvyšší výkon.
Stačí se podívat na parametry té A8 uvedené v článku, zrychlení 4,9 je na 450hp pohon slabé (řidič bude rád, že udrží na zádech nějakou střední třídu s 300hp, která se k 5 také dokáže dostat), čistý benal se stejným výkonem bude rychlejší a třeba na 200 už bude rozdíl stejně propastný jako u toho Passatu nehledě na to, že PHEV skončí na 241 a benal bez omezovače bude s tímto výkonem mastit někam k 290. Rozdíl hmotností bude stejný nebo spíše větší než u toho Passatu, takže není co řešit. Kdyby šlo čistě jen o výkon 330 kW, tak tam výrobce flákně šestiválec s tímto výkonem a má dynamičtější auto. Protože regulace EU jej tlačí ke snižování CO2, musí sáhnout k PHEV a má sice stále dynamické auto (zaplať panbůh, že tam necpe nějaké čtyřválce nebo tříválce jako ten usratý Passat), ale pomalejší než čistý benal. S fyzikou nic nenaděláš.
Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 18:32
Fakta:
Porsche Cayenne S:
2,9 V6 biturbo 324kW, 0-100 5,2s, Vmax 265km/h, 2,09t, 2 540 tis. Kč

Posrche Cayenne E hybrid:
3,0 V6, 340kW, 0-100 5,1, Vmax 253 km/h, 2,37t, 2 472 tis. Kč
v ceně a hmotnosti je nezávislé topení tepelným čerpadlem a nezávislá klimatizace. 0-200km/h dá asi o 2s lépe než SQ7.

Oboje má s paketem sport chrono 0-100 těsně pod 5s.

Audi SQ7:
4,0 V8 TDI, 320kW, 0-100 4,8s, Vmax 250km/h, 2,395t, 2 566 tis. Kč

Takže ty auta jedou stejně. Mimochodem obyčejná Q7 není nijak těžší než "obyčejný Cayenne. Q7 i Ehybrid je podstatně těžší, než 2,9tsi. Který ale zase bude reálně jezdit místo řekněme 8l za něco jako 13. Tzn rozdíl zanedbat úplně nejde. Pak je tu fakt, že SQ7 je těžká na čumák, Ehybrid má hmotnost víc vzadu, prázdný má snad něco jako 48 na 52 ve prospěch zadní nápravy. Pak je tu fakt, že jízda po městě na elektřinu má po akustické stránce něco do sebe. Mimochodem ani v zrychlení 0-50km/h není SQ7 rychlejší, než Ehybrid. Servis SQ7 po 200tkm bude stejná bída jako Ehybrid. Cenově je to totéž. V hmotnostech ani jednoho auta nejsou aktivní stabilizátory.

Takže není pravda, že PHEV jede hůř, než podobně výkonný benzín. Jede a stojí stejně.
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 19:03
Nevím k čemu přesně argumentuješ, o cenách a o spotřebě jsem nepsal ani popel. Míchat sem diesel je nesmysl. Jediný údaj který se dá použít je ten Cayenne, dej tam V6, 2.9 nepodladěný na 324kW, ale naladěný na 340 kW, tedy stejný výkon jako E hybrid a z toho co jsi uvedl je jasné, že bude dynamičtější a bude mít vyšší Vmax. A podívej se na pár srovnání Panamery PHEV s V8 s daleko vyšším výkonem než normální Panamera Turbo, kde v přímce benal lehce zaostává (rozdíl výkonu je velký), ale v zatáčkách ti všichni řeknou, že díky daleko nižší hmotnosti je Turbo daleko mršťnější a řidičtější auto než těžká kravka PHEV.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 19:20
Reálně je asi nejřidičštější panamera s tím 2,9..
Každopádně v případě Cayennu rozdíl 14kW neudělá nic a pořád to pojede úplně stejně. Jde o to, že je tam 150Nm rozdílu, což s tím trošku zahýbe.
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 19:28
To souhlas.
Diskuze byla o tom, jestli se PHEV A8 dělá kvůli spotřebě nebo kvůli výkonu 330kW. Zetti tvrdil, že kvůli výkonu 330kW, já tvrdím, že kvůli spotřebě. protože i kdybych vzal, že ta auta pojedou stejně v přímce při stejném výkonu, tak v oblouku prostě 3 metráky nikdo neokecá.
Kdyby šlo o samotný výkon, tak 330kW jde získat z V6, z V8 nebo klidně z W12 na to žádný hybrid nepotřebuji. Ano, abych vykázal spotřebu 50 nebo 60 g/km CO2, na to automobilky potřebuji PHEV. A pokud mi jde o tu spotřebu v reálu jako majiteli, tak ano, když nebudu líný dobíjet, tak mohu některé cesty jezdit za nula, já třeba mám garáž doma i v práci a píchnout kabel do zásuvky ráno příjezdu do práce a večer doma není žádná obtíž, která by mi zkrátila žíly.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 19:48
Aha, nečetl jsem Zettiho příspěvek celý.
Pochopitelně, že jde o emise CO2. PHEV může mít několik výhod, já třeba mám jak doma, tak na chalupě a v práci všude velkou zásuvku u stání a jezdím buďto po městě (2-3 hodiny každý den), nebo dálky (řekněme, že za rok ujedu určitě třeba 12 cest přes 1000km v jednom zátahu). K tomu mít Egolfa do města, dodávku do práce a SUV na tahání vleku mě fakt nebaví. Takže mám v plánu si Touarega s tímhle pohonem koupit. Co teda dost doufám, že to v režimu sport nebude mít tu otravnou prodlevu, co má dnes Q7, Touareg i vše ostatní. Bohužel to tam je i s 3,0 benzínem.

BTW já mám 300kW V12:-)
Hele jaký je to GTE? Mám 200kW Supa a na jaro mám objednanýho SUPA s PHEV (já se toho Touarega PHEV snad nedočkám).
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 20:11
No já to mám většinou tak, že 4 dny v týdnu jezdím cca 25 km přes Prahu do práce a 25km z práce plus nějaké pojížďky po Praze a pak jeden den v týdnu mastím na otočku Mnichov, kde mám matku (firmu), plus rodinné víkendy. Toho Mnichova se doufám v dohledné době zbavím (kvůli němu mám tříltrovou naftu), takže klidně o PHEV budu také uvažovat. Ten GTE jezdí příjemně v zásadě bych řekl, že v běžných rychlostech skoro stejně dynamicky jako ten benzínový Passat 220hp, jenom od toho nesmí člověk čekat nějakou hbitost na okresce, v tom je prostě stejně výkonný benal o poznání mrštnější (nevím přesně jak to vyjádřit, ale řízení a celkové chování auta je jakoby těžší nebo těžkopádnější než u benalu, asi jako kdyby do Passatu flákli šestiválcovou naftu) a TSI 200kW čtyřkolka je samozřejmě o level jinde. Na druhou stranu samozřejmě dynamičtější a kulturnější svezení než dvoulitrové nafty.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019 21:50
Díky, jsem na to docela zvědavý. 200kW TSI už jsem měl několikrát. Ono totiž problém PHEV je, že "zástavba" váží stejně u Q7 jako u Golfu GTE (ok, může tam být rozdíl třeba 50kg v bateriích). Jenže to, co se u Q7 ztratí (proto jsem psal hmotnosti SQ7) je u auta střední třídy šileně moc. Jako u A8 bych se na to taky vykašlal, ale u toho Cayennu nebo X5 mi to smysl dává dost.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku