Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vlajková loď čtyř kruhů do zásuvky: Audi A8 přijíždí jako plug-in hybrid

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 10. 2019
41
14
Zobrazit náhledy (41)
Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e Audi A8 L 60 TFSI e

Nabídka plug-in hybridních modelů značky Audi se rozrůstá o dva nové přírůstky. Kromě Q7 dostane kabel do zásuvky také vlajková loď A8 včetně prodloužené verze.

Počátkem letošního roku představila automobilka Audi dva nové plug-in hybridy – modely Q5 a A7 Sportback. Teď se jejich počet v nabídce zdvojnásobí, dobíjecí kabel v zavazadelníku a pár desítek kilometrů na elektřinu totiž dostane i SUV Q7 a vlajková loď Audi A8.

Oba vozy se ve srovnání s konvenčně poháněnými sourozenci liší jen v detailech. Vyjma víčka schovávajícího nabíjecí port si můžete všimnout přepracovaných nárazníků či dotykového tlačítka EV v multimediálním systému, který nově zobrazuje i informace týkající se elektrifikované jízdy. Dle WLTP ujedou oba vozy se shodnou technikou až 40 kilometrů na jedno nabití.

Když je řeč o technice, plug-in hybridní novinky, jmenovitě Q7 60 TFSIe a A8 60 TFSIe, ji mají téměř shodnou. V obou případech je základem zážehový třílitrový šestiválec kooperující s elektromotorem, přičemž výkon soustavy má hodnotu 330 kW a točivý moment 700 newtonmetrů. Plug-in hybrid se pojí výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol quattro. Maximální rychlost vozu má v obou případech hodnotu 241 km/h.

Auta se liší až kapacitou kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorů. Zatímco větší SUV disponuje baterií o velikosti 17,3 kWh, vlajková limuzína dostává „jen“ 14,1 kWh. Oba exempláře je mají umístěné pod podlážkou zavazadlového prostoru, zatímco elektromotor trůní mezi spalovacím motorem a převodovkou.

Audi A8 dostane plug-in hybrid ve standardní, ale i prodloužené „elkové“ verzi. Tím však elektrifikované novinky čtyř kruhů pro blízkou budoucnost nekončí. Automobilka bude těžit z toho, že má k dispozici čtyři různé platformy: J1 (E-tron GT), PPE (A5 Sportback), MEB (Q4 E-Tron) a elektrické verze MLB Evo (E-Tron Sportback). Fandové luxusního elektrického svezení se tedy v příštích měsících mají na co těšit.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019
Díky, jsem na to docela zvědavý. 200kW TSI už jsem měl několikrát. Ono totiž problém PHEV je, že "zástavba" váží stejně u Q7 jako u Golfu GTE (ok, může tam být rozdíl třeba 50kg v bateriích). Jenže to, co se u Q7 ztratí (proto jsem psal hmotnosti SQ7) je u auta střední třídy šileně moc. Jako u A8 bych se na to taky vykašlal, ale u toho Cayennu nebo X5 mi to smysl dává dost.
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019
No já to mám většinou tak, že 4 dny v týdnu jezdím cca 25 km přes Prahu do práce a 25km z práce plus nějaké pojížďky po Praze a pak jeden den v týdnu mastím na otočku Mnichov, kde mám matku (firmu), plus rodinné víkendy. Toho Mnichova se doufám v dohledné době zbavím (kvůli němu mám tříltrovou naftu), takže klidně o PHEV budu také uvažovat. Ten GTE jezdí příjemně v zásadě bych řekl, že v běžných rychlostech skoro stejně dynamicky jako ten benzínový Passat 220hp, jenom od toho nesmí člověk čekat nějakou hbitost na okresce, v tom je prostě stejně výkonný benal o poznání mrštnější (nevím přesně jak to vyjádřit, ale řízení a celkové chování auta je jakoby těžší nebo těžkopádnější než u benalu, asi jako kdyby do Passatu flákli šestiválcovou naftu) a TSI 200kW čtyřkolka je samozřejmě o level jinde. Na druhou stranu samozřejmě dynamičtější a kulturnější svezení než dvoulitrové nafty.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019
Aha, nečetl jsem Zettiho příspěvek celý.
Pochopitelně, že jde o emise CO2. PHEV může mít několik výhod, já třeba mám jak doma, tak na chalupě a v práci všude velkou zásuvku u stání a jezdím buďto po městě (2-3 hodiny každý den), nebo dálky (řekněme, že za rok ujedu určitě třeba 12 cest přes 1000km v jednom zátahu). K tomu mít Egolfa do města, dodávku do práce a SUV na tahání vleku mě fakt nebaví. Takže mám v plánu si Touarega s tímhle pohonem koupit. Co teda dost doufám, že to v režimu sport nebude mít tu otravnou prodlevu, co má dnes Q7, Touareg i vše ostatní. Bohužel to tam je i s 3,0 benzínem.

BTW já mám 300kW V12:-)
Hele jaký je to GTE? Mám 200kW Supa a na jaro mám objednanýho SUPA s PHEV (já se toho Touarega PHEV snad nedočkám).
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019
To souhlas.
Diskuze byla o tom, jestli se PHEV A8 dělá kvůli spotřebě nebo kvůli výkonu 330kW. Zetti tvrdil, že kvůli výkonu 330kW, já tvrdím, že kvůli spotřebě. protože i kdybych vzal, že ta auta pojedou stejně v přímce při stejném výkonu, tak v oblouku prostě 3 metráky nikdo neokecá.
Kdyby šlo o samotný výkon, tak 330kW jde získat z V6, z V8 nebo klidně z W12 na to žádný hybrid nepotřebuji. Ano, abych vykázal spotřebu 50 nebo 60 g/km CO2, na to automobilky potřebuji PHEV. A pokud mi jde o tu spotřebu v reálu jako majiteli, tak ano, když nebudu líný dobíjet, tak mohu některé cesty jezdit za nula, já třeba mám garáž doma i v práci a píchnout kabel do zásuvky ráno příjezdu do práce a večer doma není žádná obtíž, která by mi zkrátila žíly.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už vidím
| 9. 10. 2019
Reálně je asi nejřidičštější panamera s tím 2,9..
Každopádně v případě Cayennu rozdíl 14kW neudělá nic a pořád to pojede úplně stejně. Jde o to, že je tam 150Nm rozdílu, což s tím trošku zahýbe.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku