Jeep Cherokee v testech organizace Euro NCAP předvedl slušnou ochranu svých cestujících, ale na plný počet hvězd nedosáhl díky svému systému automatického nouzového brzdění.
Ano, je horší. Pro hloupá telátka jsou testy Ncap vysoce vypovídající. Realita se krásně ukázala nedávno, když prase v Mustangu sejmulo Rapidek. Mustang má z Ncapu 2 hvězdičky, Rapidek plný počet pěti hvězd. Z posádky Rapidu je jeden v hrobě, druhý na jipce.Z Mustangu vystoupil spolujezdec s odřeninami, řidičovi asi nejspíš budou muset operovat kolínko. Kdo není hloupé telátko a umí přemýšlet, tak zjístí, že půl tuny hmoty u auta vzhledek k fyzikálním zákonům tak nějak rozhoduje o tom, jak to celé dopadne a nějaká elektronická cypovinka pro neřediče, kvůli které se v tom skvělém, vysoce pravdivém a ultrareálném bezpečnostním testu rozdávají body, mu s motorem vraženým v játrech nejspíš moc nepomůže. Takže hloupé telátko, kup si 208 a nechej se zbourat tím Jeepem, určitě to vzhledem k těm bodům z němec dopadne skvěle!
Evidentně o té nehodě nic nevíš, vlastní srážka Mustangu s Rapidem nebyl problém ani pro Mustang ani pro Rapid, po nárazu se Mustang odrazil a po několika tanečních kreacích zůstal stát v protisměru, kdežto Rapid, který se snažil zabránit srážce a uhýbal co nejvíce vpravo se nárazem odrazil ještě více vpravo a tam měl na své straně cesty skálu do které to narval a to byla konečná. Kdyby auta jela v opačném gardu, tak to dopadlo přesně opačně a kdyby to do té skály místo Mustangu nebo Rapidu narval kamion, tak by po smrti řidič kamionu, protože tu skálu by neodsunul ani tank. Naopak jestli má něco šanci proti skále, tak je malé lehké auto jako třeba ta 208. Plyne z toho jediný závěr, lepší se nevyhýbat čelnímu střetu a udržet se na silnici, než uhýbat a trefit skálu, betonový mostek nebo jakoukoliv pevnou překážku, která vystaví stopku jakémukoliv autu.
:yes: trafiť nejaký strom, alebo výčnelok skaly a nebodaj už keď je auto načaté zrážkou s niečím iným je vstupenka do pekla. Takisto je podstatné, kto a ktorou časťou auta búral. Potom by samozrejme bolo vidieť ako by dopadla zrážka dvoch mustangov :-! Ale telátko hore nám vysvetlilo, že ovláda fyziku.
Tenhle syntetickej nárazovej test stejně asi málokdo bere vážně. Jaký výsledky sražených chodců budou mít asi ty nový policejní auta, který mají vepředu rám na vytlačování aut ze silnice? Kolik by taková auta dostala asi bodů za ochranu chodců? Jeep je proti těmhle nehomologovanejm trubkám jak peřinka.