Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Jeep Cherokee – Čtyři hvězdy pro nedostatky v ochraně chodců a cyklistů

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 9. 10. 2019 • 07:48
9
7
Zobrazit náhledy (9)
Euro NCAP 2019: Jeep Cherokee Euro NCAP 2019: Jeep Cherokee Euro NCAP 2019: Jeep Cherokee Euro NCAP 2019: Jeep Cherokee

Jeep Cherokee v testech organizace Euro NCAP předvedl slušnou ochranu svých cestujících, ale na plný počet hvězd nedosáhl díky svému systému automatického nouzového brzdění.

Jeep Cherokee se v roce 2013 stal prvním zástupcem své značky, jemuž se podařilo v testech organizace Euro NCAP získat pětihvězdičkové hodnocení. V modernizované podobě tento výsledek bohužel nezopakoval.

Předmětem testu byl Jeep Cherokee 2.2 MultiJet Limited s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1906 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena rovněž jako dobrá a dostačující. 

Euro NCAP 2019: Jeep Cherokee

Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a Jeep Cherokee získal maximální počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá až na hrudník, v jeh ž případě byla hodnocena jako mezní.

V rámci kategorie Ochrana dospělých hodnocený systém automatického nouzového brzdění nedokázal při některých testech v rychlostech pod 20 km/h účinně zasáhnout a nebyl proto vůbec bodován.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,3 7,3 14,9 1,2 0 30,7 80%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, kdy byla u staršího z dětí hodnocena jako slabá a u figuríny mladšího dítěte jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 14,3 8 4 12 38,3 78%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve svém středu a dostačující až mezní po svém obvodu. V prostoru kolem A sloupků karoserie a u základny čelního skla je ochrana hodnocena jako nedostačující.

Nohy chodce jsou při případné srážce chráněny dobře v celé šířce vozu, ale ochrana pánve je dobrá jen v oblasti masky chladiče a naopak po jejích stranách je nedostačující.

V rámci kategorie Ochrana chodců hodnocený systém automatického nouzového brzdění podával podle organizace Euro NCAP ve vztahu k chodcům mezní výkony, zatímco na cyklisty prakticky nereagoval.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 16,2 2,3 6 2,6 27,2 56%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění u modelu Cherokee v rychlostech typických pro dálniční provoz fungoval a rozpoznával okolní vozidla. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmírnit tím následky kolize.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 1,3 2,5 3,3 2,1 9,1 69%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Jeep Cherokee podle testů organizace Euro NCAP poskytuje svým cestujícím převážně dobrou a dostačující ochranu, ale výsledky testů systému automatického nouzového brzdění při nízkých rychlostech a ve vztahu k chodcům a cyklistům snižují jeho celkové hodnocení na čtyři hvězdy.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 31 80% 38,3 78% 27 56% 9,1 69% 73%
Počet hvězd * * * *

Zdroj: Euro NCAP

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - 3_diamanty
fraska
| 14. 10. 2019
este by to chcelo hviezdu pri strete s anakondou alebo aligatorom .. ci toto sa uz neriesi? preco?
Re: Re: Ochrana dospelych
| 10. 10. 2019
Tenhle syntetickej nárazovej test stejně asi málokdo bere vážně. Jaký výsledky sražených chodců budou mít asi ty nový policejní auta, který mají vepředu rám na vytlačování aut ze silnice? Kolik by taková auta dostala asi bodů za ochranu chodců? Jeep je proti těmhle nehomologovanejm trubkám jak peřinka.
Re: Re: Re: Ochrana dospelych
| 10. 10. 2019
:yes: trafiť nejaký strom, alebo výčnelok skaly a nebodaj už keď je auto načaté zrážkou s niečím iným je vstupenka do pekla. Takisto je podstatné, kto a ktorou časťou auta búral. Potom by samozrejme bolo vidieť ako by dopadla zrážka dvoch mustangov :-! Ale telátko hore nám vysvetlilo, že ovláda fyziku.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Ochrana dospelych
| 10. 10. 2019
Podla tych testov je lepsie burat do pevnej prekazky v 208ke. Ale iba mierne lepsie. Nic viac, nic menej.
Re: Re: Ochrana dospelych
| 9. 10. 2019
Evidentně o té nehodě nic nevíš, vlastní srážka Mustangu s Rapidem nebyl problém ani pro Mustang ani pro Rapid, po nárazu se Mustang odrazil a po několika tanečních kreacích zůstal stát v protisměru, kdežto Rapid, který se snažil zabránit srážce a uhýbal co nejvíce vpravo se nárazem odrazil ještě více vpravo a tam měl na své straně cesty skálu do které to narval a to byla konečná. Kdyby auta jela v opačném gardu, tak to dopadlo přesně opačně a kdyby to do té skály místo Mustangu nebo Rapidu narval kamion, tak by po smrti řidič kamionu, protože tu skálu by neodsunul ani tank. Naopak jestli má něco šanci proti skále, tak je malé lehké auto jako třeba ta 208. Plyne z toho jediný závěr, lepší se nevyhýbat čelnímu střetu a udržet se na silnici, než uhýbat a trefit skálu, betonový mostek nebo jakoukoliv pevnou překážku, která vystaví stopku jakémukoliv autu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku