Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSoumrak kombíků? Jejich prodeje klesají a automobilky se jich postupně zbavují
70 komentářů
Meky
je pastikarsky prezitok.
Normalny clovek kombi nepotrebuje.
Lyze a bike strcim na nosic na taznom zariadeni.
Na vsetko ostatne mi staci sedan.
Normalny clovek kombi nepotrebuje.
Lyze a bike strcim na nosic na taznom zariadeni.
Na vsetko ostatne mi staci sedan.
A ak by si mal dva vlčiaky, jednu ženu a dve deti? Kombi by sa ti nezišlo?
To že ty jazdíš sám s lyžami a bajkom v zásade neznamená, že kto tak nejazdí je automaticky nenormálny alebo paštikár. Sú tu aj ľudia s inými potrebami.
To že ty jazdíš sám s lyžami a bajkom v zásade neznamená, že kto tak nejazdí je automaticky nenormálny alebo paštikár. Sú tu aj ľudia s inými potrebami.
Ještěže máme Mekyho, to je tady jediný normalny clovek, pretoze neje pastetu, pouziva tazne zariadene a ma sedan. Meky, díky!
A není lepší, když jedeš třeba přes půl Evropy, mít možnost dát kola v pohodě podélně dovnitř? Budou čistá a bez možnosti nějakého poškození. Které SUV, když se budeme bavit třeba cenově o nižší střední, ti takový prostor v kufru nabídne? Stejně tak s lyžemi, dám je do kufru a nemusím tahat rakev. Nevím no, myslím, že pro určité lidi to přežitek nebude.
Nuz napriklad ja osobne by som sa bal odstavit niekde na parkovisku auto s bicyklom na nosici (ci uz na streche alebo na taznom). Daku smazku by mohlo napadnut urvat to silou. Ale ked dam bicykel dovnutra auta, bez obav. Cez tmave okna nic nevidno, pripadne prehodim este deku. Druha vec, myslim ze aj z hladiska jazdnych vlastnosti a odporov je to lepsie...
Ano, dat bike dovnutra ak vozis jeden je asi lepsie - ak ides ale sam pripadne vo dvojici sa este da. Ale s celou rodinou takto nepojdes.
Jsem paštikář, protože potřebuji převážet hudební aparaturu, kterou do HB ani sedanu nedám? Asi jo... proto mam kombi 😁
No třeba někdy přejdeš na Tranzit, s tím se jezdí taky fajn. Ta obliba kombíků u nás asi bude trochu souviset i s dobou, kdy na odpočet DPH muselo být auto užitkáč - tedy muselo mít tu drátěnou přepážku na oddělení nákladního prostoru. Já to poprvé vyfasovat někdy v roce 2000 v Zafiře, pak Sharan, Mondeo, Mercedes E a končilo to asi až okolo 2007, kdy jsem to ještě naposled dostal do RAV4. Pak následně jsem odjel na 2 roky do Rumunska a tam je kombík naprosto nepřípustné vozidlo pro skutečného muže, který má sedan v černé barvě a jezdí na naftu 😉
Je to vcelku jednoduchá rovnice: Y(diesel, LPG, benzin) + manuál + kombi = rychlý, úsporný, prostorný = X
Jestli si tam někdo dosadí korejce, koncern, forda nebo francouze je asi dneska vcelku jedno.
Pohonná jednotka je proměnná, kterou si každý dosadí podle svých preferencí.
SUV = hnusná drahá krabice + vysoká hmotnost + vysoké provozní náklady + místo nad hlavou a pod zadkem, který nikdo doopravdy nepotřebuje + málo skutečně využitelného prostoru + neohrabané ve městě + neohrabané na okrskách + srovnatelná dynamika s kombi vykoupená dvojnásobnou spotřebou a vysokou cenou.
Jestli si tam někdo dosadí korejce, koncern, forda nebo francouze je asi dneska vcelku jedno.
Pohonná jednotka je proměnná, kterou si každý dosadí podle svých preferencí.
SUV = hnusná drahá krabice + vysoká hmotnost + vysoké provozní náklady + místo nad hlavou a pod zadkem, který nikdo doopravdy nepotřebuje + málo skutečně využitelného prostoru + neohrabané ve městě + neohrabané na okrskách + srovnatelná dynamika s kombi vykoupená dvojnásobnou spotřebou a vysokou cenou.
Proč to nedáš na tažný u sedanu, paštikáři ? 😁
Ukaž mi sedan, suv nebo hatch, kam dám kočárek pro dvojčata, vaničku a dalších x věcí, které je pro děti potřeba, aniž bych musel na střechu dávat rakev?
Kup si Yaris a k němu tažný! 😁 Jinak si taky paštikář 😁 Jako já
Z toho čo sa tu popísalo hádam, že využívaš Corollu kombi. Ak zostanem u jednej značky, tak SUV s rovnakým pôdorysom je RAV4. Miesta na sedenie vzadu je v nej viac. A kufor som síce detailne nepremeriaval, ale vyzeral dobre použiteľný. Udávaný ma len o liter nenej ako v Corolle s dvojlitrom a v žiadnom rozmere nebol nejako orezaný.
Ano. Uvnitř víc místa, ale problém dát 3. sedačku doprostřed, což mne překvapilo. Dokonce i do Camry, která je větší mnohem ten střed moc sedačku nepřijímal.
Kufr má dobrej, ten omezujici nebyl, jestli si pamatuji dobře.
A rav4 má platformu jako Camry Jestli se nepletu.
Bohužel patřím do té nejvíce specifické skupiny, která potřebuje kufr i místo na zadních sedackach. Škoda že výběr z mpv už skoro není
Kufr má dobrej, ten omezujici nebyl, jestli si pamatuji dobře.
A rav4 má platformu jako Camry Jestli se nepletu.
Bohužel patřím do té nejvíce specifické skupiny, která potřebuje kufr i místo na zadních sedackach. Škoda že výběr z mpv už skoro není
A čo Citroen C4 Grand Gpace Tourer?
Jedno auto to nevytrhne. MPV zostane len u 2-3 značiek v EU. Výber to dosť obmedzuje. Ja sa napríklad s Citrenom neviem stotožniť.A nie je to len o vzhľade, vadí mi aj tlačenie všetkého na dotykovú obrazovku.
Jedno z mála mpv které se dá sehnat a tam by se vskutku vešlo vše. Měl jsem jako náhradní auto krátkou verzi tohohle a byla to tedy taky varianta k zamyšlení.
Ak si krajne sedačky dával na isofix, tak to môže byť ich umiestnením. Lebo RAVka je širšia a je to cítiť aj v interiéri. Inak platforma väčšieho auta, je skôr kontraproduktívna. Pri menších autách sa viac šetrí priestorom. Ale RAV dokáže pri dĺžke o 5cm kratšej ponúknuť viac miesta v pozdĺžnom smere, lebo môže využiť výšku. Ja som si ju bol prebehnúť ale Corolla sa mi páči viac jazdne aj niektorými detailami. A to že občas potrebujem vyššiu svetlú výšku doriešim verziu Trek. Chýbajúce MPVčka je aj dôvod prečo som pozeral po SUV, lebo mnohé majú posuvné zadnú lavicu s nastaviteľným skonom operadla, čo by deti na dlhších cestách ocenili.
MPV?
Do Escalade, Tahoe, MB GL atd se nevejde kočárek nebo kola, jasně 😄
Nesmíte si jako SUV kupovat Karoq, vono není suv jako SUV 😄
Do Escalade, Tahoe, MB GL atd se nevejde kočárek nebo kola, jasně 😄
Nesmíte si jako SUV kupovat Karoq, vono není suv jako SUV 😄
Jasně paštiko 😉
Nejhorší jsou ti paštikáři co jedí babišovu Májku. ideálně v akci. To je spešl liga.
To normální slušný člověk nevezme do tlamy 😄 Já jedině a zasádně francouzské teriny a co se dá ještě vyjimečně pozřít jsou belgické paštiky ve špeku.
To normální slušný člověk nevezme do tlamy 😄 Já jedině a zasádně francouzské teriny a co se dá ještě vyjimečně pozřít jsou belgické paštiky ve špeku.
Na môj sedan ani nejde namontovať ťažné ;-\
Tak si kup zahrádku a kola dáš tam 😁
A je lepší zahrádka blízko paneláku nebo za městem v kolonii?
Znám jednu dobrou adresu. A prej ani nemusíš shánět brigádníky. Sklizeno je ani se nanaděješ. 😉
http😐/cdn.xsd.cz/…e457cf9027cf.jpg
http😐/cdn.xsd.cz/…e457cf9027cf.jpg
Niekto ma mozno biky za 20 000e a nechce ich vlacit pripnute k autu za kazdeho pocasia, niekto mozne je muzikant a 100w kombo lampve na strechu ani nezdvihne...... A mohol by som pokracovat
Galax
Asi jsem"jinej" nebo "divnej" mně se zdá "prťavý" i Ford Galaxy nebo Chrysler Grand Voyager ...
tak pre Teba potom uz len Vcko, alebo Caravelle 😄 obe auta su skvele 😄 ale mam kamosa, ktory sa ani do Vcka nedokaze zbalit 😄 😄 😄 😄 tam je to uz ale o "diagnoze" 😄 😄
Emel
Ježíš, to jsou zase plky... ani nevím kde začít. Passat Variant nebo A4 Avant klesají o 25%+... no fajn, a o kolik klesá Passat jako model? Jaký vliv na to mají registrace spojené s přechodem na WLTP a o kolik se to normalizuje do konce roku?
Očekávají tedy pokles z 1.7 na 1.5 během 5-6 let? Tj. o 12%? To v dnešní turbulentní době není moc... o tolik může úplně klidně spadnout celý trh... ne?
Avensis neskončil kvůli kombíku přece... skončil proto, že jako model nebyl konkurenceschopný, bez ohledu na karosářskou variantu. A Camry v kombíku není proto, že je to globální model a v Evropě je jen na návštěvě, aby mohli nabídnout fleetovým zákazníkům i něco pro manažery.
No nic, doufám, že ta studie je trošku detailnější a tohle je jen takové "manažerské shrnutí"...
Očekávají tedy pokles z 1.7 na 1.5 během 5-6 let? Tj. o 12%? To v dnešní turbulentní době není moc... o tolik může úplně klidně spadnout celý trh... ne?
Avensis neskončil kvůli kombíku přece... skončil proto, že jako model nebyl konkurenceschopný, bez ohledu na karosářskou variantu. A Camry v kombíku není proto, že je to globální model a v Evropě je jen na návštěvě, aby mohli nabídnout fleetovým zákazníkům i něco pro manažery.
No nic, doufám, že ta studie je trošku detailnější a tohle je jen takové "manažerské shrnutí"...
Mig_35
https😐/cdn.motor1.com/…di-rs6-avant.jpg
https😐/cdn.motor1.com/…-first-drive.jpg
...kdo by v tom chtěl jezdit?
https😐/cdn.motor1.com/…-first-drive.jpg
...kdo by v tom chtěl jezdit?
Londonbridge
Dufam taketo kombiky nevymru a nikto ich nepovazuje za nudne :-!
ps😐/www.youtube.com/watch?…
ps😐/www.youtube.com/watch?…
webpaja
...smysl. Zajímavé je to po třídách. Kolik by ztratila prémie bez kombíků, střední třída atd...
Vypouštějí jen ti, kteří byli obecně neúspěšní.
Vypouštějí jen ti, kteří byli obecně neúspěšní.
3_diamanty
uz nebude ze jo... ani nova fabia combi... pritom prave mensie kombiky su za mna celkom zaujimave a nie nejake megapohrebaky ... a clio kombik aj moc pekne vyzera a zaroven to nie je nejaka prerastena obluda ... takisto fabia combi je moc sikovna ... kto alebo co tieto vozy vlastne nahradi? kamiq? ten ale uz nebude v cene fabie combi ale zase cenou o level vyssie ... novy captur voci cliu combi to iste... vo vysledku zase len zakaznik to "vyhraje" .. jak vzdy .... 😐
Jo, jo. Jenom... v posledních třeba deseti letech to zákazník fakt vyhrával - bez ironie. Povíme si za pár let.
Anonym
kombíkům odzvonilo, mimo Evropu to nikdo nechce, a v Evropě prodeje padaj.
Každej si radši koupí SUV, crossover nebo MPV a kdo tohle nepotřebuje, tomu stačí sedan nebo kupé 😄
Já v sedanech odvezl všechno a co se nevešlo do sedanu se nevejde ani do kombíku, jako dvoumetrová lednice, pračka atd.
na to si půjčím dodávku za 300 Kč na den a POHOODA.
K čemu kombík.
Každej si radši koupí SUV, crossover nebo MPV a kdo tohle nepotřebuje, tomu stačí sedan nebo kupé 😄
Já v sedanech odvezl všechno a co se nevešlo do sedanu se nevejde ani do kombíku, jako dvoumetrová lednice, pračka atd.
na to si půjčím dodávku za 300 Kč na den a POHOODA.
K čemu kombík.
Pavel Koci
SUV
+ dobre se nastuije
- na nalozeni do stresniho boxu potrebuje clovek zidlicku, dat nahoru kola silenost a 4 kola na kouli date blbe to tak auto plave
- pro nakladani tezkych veci musite zvedat vic nahoru, preacka lednice, zahradnicky substrat a vsechno co kupujete kolem domu v Hornbachu
- nesedo to pokud je bocni vitr a valite to v nemecku po dalnici
Idealem zustava audi RS nebo S6 v kombajnu , pro chude pak A6 v kombajku ci cinan V90
+ dobre se nastuije
- na nalozeni do stresniho boxu potrebuje clovek zidlicku, dat nahoru kola silenost a 4 kola na kouli date blbe to tak auto plave
- pro nakladani tezkych veci musite zvedat vic nahoru, preacka lednice, zahradnicky substrat a vsechno co kupujete kolem domu v Hornbachu
- nesedo to pokud je bocni vitr a valite to v nemecku po dalnici
Idealem zustava audi RS nebo S6 v kombajnu , pro chude pak A6 v kombajku ci cinan V90
Osobne mi kombik vyhovuje viac a rad by som pri nom ostal, no bohuzial dnesne auta su aj kvoli bezpecnosti a dalsim parametrom vnutri stiesnenejsie alebo nie prave urcene pre 5tich cestujucich - co je moja potreba. Okrem toho by ma zaujimalo co pan v clanku myslel nad vyssou praktickostou kombiku voci SUV, ked mam dnes kufor dlhsi, sirsi aj vyssi prave v tom SUV. V interieri miesta viac ako predtym, pricom auto je len o 6cm dlhsie ako ten kombik, co som mal a do ktoreho som sa uz nenaskladal aj keby som velmi chcel.
Uvnitř to bude podobné, jen v SUV sedíš výš.
Nicméně pocitově tam místa je víc určitě
Já skončil u Corolly. Sice nemá 3 isofixy, ale 3 sedačky na pas se vejdou a mezipodlahu jsem ještě nikdy nemusel snižovat.
Ono i C kombi má větší než D kombi někdy. Proto možná to mondeo chtějí úplně zrušit.
Bohuzial, aut s karoseriou typu liftback sa robi este menej ako kombikov. To uz je skutocne druh na vymretie. Skoda/VW ich zopar robi, k tomu Mondeo, Insignia, 508. Z roznych dovodov mi ani jeden z nich nevyhovoval, takze chtiac-nechtiac som musel prejst na kombi...