Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVývoj Polestar 2 míří do finále, elektromobil s dojezdem 500 km už zná svoji cenu
25 komentářů
Hammunasakra
No pád vlastně už probíhá https😐/eurozpravy.cz/…-vyhled-nejisty/ i bez elektrovozů který máš ty na mysli 😉
elektro stejne nie je za mna ta spravna cesta.... a isty cas nam aj ropa este vydrzi ... stale su nejake nove naleziska https😐/www.aktuality.sk/…ve-lozisko-ropy/ a k setreniu s ropou nam pomoze aj pokles predaja aut ktory je skutocne uz tento rok citelny jak v amerike tak aj v cine... ono neda sa rast vecne a donekonecna ... ale aspon sa usetria suroviny pre "horsie casy" ...
Tim momentálním ekonomickym ochlazenim danym trochu zhoršenym prodejen novejch aut = se nic neušetří. Furt jich tu sou asi 2 biliony
A ropu POTŘEBUJEME na tisíc jinejch věcí, než jí v emise proměnit když jedeš na nákup. Mě je teda taky bližší spíš vodíková cesta, ale EV spíš asi budou částí přechodu z tý proměny ropy na nám škodící emise
Mimochodem teď se objevil výpočet, že JEN proto že hodně lidí radši SUV než sedan nebo kombi = prostě radši https😐/www.autoforum.cz/…le-skoro-nikoh👋 než Superb = tak nás to stojí 3 300 000 barelů ropy navíc DENNĚ
Dřív nebo pozdějš se pohon aut řešit MUSÍ = rozdělujeme se jen, myslim nejen diskutující na ACZ, jestli to řešit
a) TEĎ nebo
b) až JÁ tu nebudu = pak si to klidně řešte
Vzhledem k tomu že ropu co vznikala ca 5 000 000 let sme z velký části proplejtvali za posledních 150 let = moc bych to neodkládal 😉
Tuhle sme se tu bavili kolik ca let může trvat zavedení a přechod na třeba vodíkový auta = do 30 let to nedáme v reálu spíš 40-50 let. Když začneme ZÍTRA = takže další důvod, spíš ZAČÍT = něco dělat
A ropu POTŘEBUJEME na tisíc jinejch věcí, než jí v emise proměnit když jedeš na nákup. Mě je teda taky bližší spíš vodíková cesta, ale EV spíš asi budou částí přechodu z tý proměny ropy na nám škodící emise
Mimochodem teď se objevil výpočet, že JEN proto že hodně lidí radši SUV než sedan nebo kombi = prostě radši https😐/www.autoforum.cz/…le-skoro-nikoh👋 než Superb = tak nás to stojí 3 300 000 barelů ropy navíc DENNĚ
Dřív nebo pozdějš se pohon aut řešit MUSÍ = rozdělujeme se jen, myslim nejen diskutující na ACZ, jestli to řešit
a) TEĎ nebo
b) až JÁ tu nebudu = pak si to klidně řešte
Vzhledem k tomu že ropu co vznikala ca 5 000 000 let sme z velký části proplejtvali za posledních 150 let = moc bych to neodkládal 😉
Tuhle sme se tu bavili kolik ca let může trvat zavedení a přechod na třeba vodíkový auta = do 30 let to nedáme v reálu spíš 40-50 let. Když začneme ZÍTRA = takže další důvod, spíš ZAČÍT = něco dělat
Tebe za ty bláboly někdo platí? Söröš?
Nebo to děláš jen z přirozené blbosti?
Nebo to děláš jen z přirozené blbosti?
"asi 2 biliony aut..." 2 biliony = 2 miliony milionů, tedy 2 tisíce miliard
Lidí je na planetě cca 7,6 miliardy duší.
- prostým propočtem tedy vychází, že (dle hamůni) by na jednoho člověka mělo připadat asi 263 aut.
"Vzhledem k tomu že ropu co vznikala ca 5 000 000 let sme z velký části proplejtvali za posledních 150 let..."
- Je hezké, že zatímco skuteční vědci operují s několika teoriemi o vzniku ropy (organická vs anorganická vs mnohé další teorie a předpoklady), Hamůňa má (nejen) v této věci naprosté jasno, ona to prostě VÍ
- "proplejtvali" - včasný přechod na využívání ropy a jejich frakcí představoval v XIX. století jeden z (dnes bychom řekli) nejekologičtějších kroků v tehdy rozvinutých státech světa. Petrolejové lampy nepotřebovaly velerybí tuk - a tak nebylo nutno tyto kytovce tak masivně a masově lovit. Oleje a mazadla z ropy rychle nahradily do té doby tradiční kolomaz, pro jejíž výrobu bylo dříve nutno kácet hektary, akry a jitra najmě borovicových lesů...
Wine, jsi si doopravdy a 100% jistý, žeskutečně chceš ztrácet čas diskusemi s Hamůňou, osobou duševně nemocnou, která kolem sebe TAK MOC často rozhazuje TAK MOC veliká množství TAK MOC hloupých příspěvků?
Lidí je na planetě cca 7,6 miliardy duší.
- prostým propočtem tedy vychází, že (dle hamůni) by na jednoho člověka mělo připadat asi 263 aut.
"Vzhledem k tomu že ropu co vznikala ca 5 000 000 let sme z velký části proplejtvali za posledních 150 let..."
- Je hezké, že zatímco skuteční vědci operují s několika teoriemi o vzniku ropy (organická vs anorganická vs mnohé další teorie a předpoklady), Hamůňa má (nejen) v této věci naprosté jasno, ona to prostě VÍ
- "proplejtvali" - včasný přechod na využívání ropy a jejich frakcí představoval v XIX. století jeden z (dnes bychom řekli) nejekologičtějších kroků v tehdy rozvinutých státech světa. Petrolejové lampy nepotřebovaly velerybí tuk - a tak nebylo nutno tyto kytovce tak masivně a masově lovit. Oleje a mazadla z ropy rychle nahradily do té doby tradiční kolomaz, pro jejíž výrobu bylo dříve nutno kácet hektary, akry a jitra najmě borovicových lesů...
Wine, jsi si doopravdy a 100% jistý, žeskutečně chceš ztrácet čas diskusemi s Hamůňou, osobou duševně nemocnou, která kolem sebe TAK MOC často rozhazuje TAK MOC veliká množství TAK MOC hloupých příspěvků?
Ach muj bože = ty si fakt trapák = no hlavně jestli sis už ujasnil rozdíl mezi ekonomi-í a ekonomi-kou = místo toho, že se za to upozornění na svou chybku, hloupě zkombinovanou s prohlášenim CHCE TO MÍT ASPOŇ ZÁKLADNÍ ZNALOSTI... se hodláš MSTÍT a NENÁVIDĚT a dál a dál SE ztrapňovat :-!
Samozřejmě 2 miliardy = aut 😄
Samozřejmě 2 miliardy = aut 😄
Jj to tak nějak odpovídá = může za to https😐/www.info.cz/…amura-25410.html
Wine ty fakt NIKDY NEzklameš 😁 :-!
Wine ty fakt NIKDY NEzklameš 😁 :-!
O5kar
Dopravní prostředky na baterie, to už tady přece bylo a je. Jenomže pro jiný účel použití. A s tím přechodem z ropy na EV to bude tak, jako třeba s parní lokomotivou. A tak, jako tomu bylo s počátkem automobilizmu. Nebude to hned, ale po desetiletí. Že už nám ale uteklo času od uvedení tohoto prvního zázraku. A zatím žádná sláva. Takže po desetiletí jenom pro tu bohatší střední vrstvu. Ti ostatní mají dnes tu výhodu, že existuje celá řada úvěrových společností, které umožní rychlé rozšíření tohoto prostředku. A jak se píše, že ti přebohatí tohoto světa už nemají do čeho investovat, (když žádné velké války už dlouho nebyly), tak se musí něco vymyslet do čeho investovat. Teď to odnesla zelená planeta. Politiky mají pod palcem, takže legislativa jim půjde na ruku. Viz třeba zelené zóny a podobně. Takže to, co trvalo 100 let, se zkrátí tak na polovinu. Jak říká Švejk, na otázku, jak dlouho bude trvat vílka? Že dnes je lidstvo o polovinu moudřejší. Ono to sice v té době také bylo před 100 l=ty. Ale to platí stále. Nebude úniku a s těmi baterkovozy, hydrogenovozy a podobně, to dopadne stejně, jako s těmi ropáky. No a jinak k té zapálené Grétě! Prý už to zde bylo, něco takového, asi tak před 90 roky a jmenovalo se to Helen Kellerová. Pochopitelně, že budila USA.
Zásadní věc je, že dieslová lokomotiva byl pokrok, mohl bys nahradit dieslovou lokomotivu baterkovou? Nemohl. Jedná se jen o lokální emise za miardové dotace, které mohly jít na věci významnější.
Spíše bych viděl rozdíl v pokroku vyjádřený posunem o řád😒br />
pára > nafta/benzín
Zatímco tady se žádný pokrok o řád nejedná, bateriové lokomotivy jezdí stejně jako dieselové.
Dokonce ani elektrické lokomotivy nebateriové nejsou nějak zvlášť efektivní oproti dieselovým.
Zatímco tady se žádný pokrok o řád nejedná, bateriové lokomotivy jezdí stejně jako dieselové.
Dokonce ani elektrické lokomotivy nebateriové nejsou nějak zvlášť efektivní oproti dieselovým.
Jsme teď celý týden v Německu na největší evropské oborové výstavě pro chemii / plasty / gumařinu. Stovky vystavovatelů, deseti (ne-li sta)tisíce návštěvníků.
Co jsem si tak procházel pavilony a bavil se s jinými vystavovateli - i co nám říkají návštěvníci, NIKDO z lidí "z oboru" není nějak zapálen pro elektromobilitu.
Víceméně všici se shodují na 5 zásadních námitkách proti masové a "na sílu aj na moc" tlačené myšlence masové individuální elektromobility a zelené (bezuhlíkové či bezemisní) ekonomiky
(1) výrobní kapacity - plynové a uhelné elektrárny nejsou dostatečně "eko", fofrníky a solární panely jsou zdroje nárazové a nikoli stabilní, dávat turbíny na každou říčku a potůček, to se taky nedá - a začít masivně navyšovat jadernou energetiku si nikdo nedovolí, protože by ho zelení aktivisti ukřižovali - a prohrál by volby...
(2) infrastruktura pro nabíjení elektromobilů - je řídká a pomalá, stačí tak akorát pro tech "pár tuctů hračičkářů", kteří si tyhle "gadgets" pořizují. Nová výstavba (aby EU měla do roku 2030 "zero carbon emission" economy) je zcela nereálná
(3) baterie elektromobilů - odkud a jako moc ekologicky že se těží kobalt a lithium a ostatní vzácné kovy?
(4) poměr vnímané hodnoty a ceny pro běžného uživatele - oproti autům se spalovacím motorem je naprosto tragický. A je úplně jedno, zda se bavíš s "bohatým" Angličanem, Němcem, Američanem, seveřanem ze Skandinávie - a nebo s "chudým" Francouzem, Portugalcem, Řekem, Italem, Polákem nebo Bulharem "Klasické" auto za +- 20.000 € poskytne výrazně lepší servis, nežli elektromobil za minimálně dvojnásobnou kupní cenu
(5) Evropa a Amerika zrodily průmyslovou revoluci a technologický pokrok posledních +- 200 let, díky kterému se celoplanetárně drasticky zvedla životní úroveň.Green New Deal (USA) a Zero Carbon Pollution Economy (Evropská Unie), to je spolehlivá cesta k technologické sebevraždě "západního" světa". Ale komu pomůže, spáchá-li naše civilizace eutanázii?
(bude pokračováno)
Co jsem si tak procházel pavilony a bavil se s jinými vystavovateli - i co nám říkají návštěvníci, NIKDO z lidí "z oboru" není nějak zapálen pro elektromobilitu.
Víceméně všici se shodují na 5 zásadních námitkách proti masové a "na sílu aj na moc" tlačené myšlence masové individuální elektromobility a zelené (bezuhlíkové či bezemisní) ekonomiky
(1) výrobní kapacity - plynové a uhelné elektrárny nejsou dostatečně "eko", fofrníky a solární panely jsou zdroje nárazové a nikoli stabilní, dávat turbíny na každou říčku a potůček, to se taky nedá - a začít masivně navyšovat jadernou energetiku si nikdo nedovolí, protože by ho zelení aktivisti ukřižovali - a prohrál by volby...
(2) infrastruktura pro nabíjení elektromobilů - je řídká a pomalá, stačí tak akorát pro tech "pár tuctů hračičkářů", kteří si tyhle "gadgets" pořizují. Nová výstavba (aby EU měla do roku 2030 "zero carbon emission" economy) je zcela nereálná
(3) baterie elektromobilů - odkud a jako moc ekologicky že se těží kobalt a lithium a ostatní vzácné kovy?
(4) poměr vnímané hodnoty a ceny pro běžného uživatele - oproti autům se spalovacím motorem je naprosto tragický. A je úplně jedno, zda se bavíš s "bohatým" Angličanem, Němcem, Američanem, seveřanem ze Skandinávie - a nebo s "chudým" Francouzem, Portugalcem, Řekem, Italem, Polákem nebo Bulharem "Klasické" auto za +- 20.000 € poskytne výrazně lepší servis, nežli elektromobil za minimálně dvojnásobnou kupní cenu
(5) Evropa a Amerika zrodily průmyslovou revoluci a technologický pokrok posledních +- 200 let, díky kterému se celoplanetárně drasticky zvedla životní úroveň.Green New Deal (USA) a Zero Carbon Pollution Economy (Evropská Unie), to je spolehlivá cesta k technologické sebevraždě "západního" světa". Ale komu pomůže, spáchá-li naše civilizace eutanázii?
(bude pokračováno)
K bodu 4. Už jste mluvil s některým vlastníkem EV, popřípadě PHEV a vyjadřoval se v tom smyslu, že udělal pěknou blbost, když si to koupil? Já ne. Vždy to je skvělé a úžasné vynaložení prostředků. Já už raději se na to nikoho neptám.
(pokračování)
Krásně mi to řekl jeden Ind (těch je tu mimochodem jak naserinkáno - Indama a Číňanama by se tu dalo tapetovat), co se u nás včera zastavil a probírali jsme nějaké speci technické záležitosti😒br /> "(Americký) The New Green Deal a (Euro-Unijní) Zero Carbon Pollution Economy, to jsou ty nejlepší strategie, jaké si (asijští) výrobci mohou přát. Samozřejme, že pro Evropu a Ameriku "
Evropská Unie bude vyhazovat bambiliony dolarů doslova do luftu, bude škrtit a likvidovat svůj vlastní průmysl a bude "humanitární velmocí" - a z výsledků této (pro nás) sebevražedné strategie budou profitovat země dálného východu, JV Asie a jižní Ameriky.
Kdysi (1997-98?????) jsem četl článek jakéhosi našeho novináře a spisovatele (Čapka? Těsnohlídka? Machara? Golombka?), který se na konci 20. let precizně vyjádřil na konto Klementa Gottwalda a jeho partičky "karlínských kluků", když převzali vedení KSČ
https😐/www.reflex.cz/…insti-kluci.html
"Tímto vedením nedal bych se vésti ani ku nejbližší stanici elektrické dráhy. Toto že jsou ti, kteříž by nám zajisté chtěli a nedej Bůh i měli vládnouti?"
Sice to bylo psáno na konto KSČ, ale platné je to i pro vedení EU, že?
(EDIT) to je tak krásné, když vidím, že "kdosi" obešel poctivě skoro všechny zdejší příspěvky a všade nabóchal minusů, co to jenom jde. Že by to byla naša drahá asparágusová Ha, muňka, sakra? 😁
Krásně mi to řekl jeden Ind (těch je tu mimochodem jak naserinkáno - Indama a Číňanama by se tu dalo tapetovat), co se u nás včera zastavil a probírali jsme nějaké speci technické záležitosti😒br /> "(Americký) The New Green Deal a (Euro-Unijní) Zero Carbon Pollution Economy, to jsou ty nejlepší strategie, jaké si (asijští) výrobci mohou přát. Samozřejme, že pro Evropu a Ameriku "
Evropská Unie bude vyhazovat bambiliony dolarů doslova do luftu, bude škrtit a likvidovat svůj vlastní průmysl a bude "humanitární velmocí" - a z výsledků této (pro nás) sebevražedné strategie budou profitovat země dálného východu, JV Asie a jižní Ameriky.
Kdysi (1997-98?????) jsem četl článek jakéhosi našeho novináře a spisovatele (Čapka? Těsnohlídka? Machara? Golombka?), který se na konci 20. let precizně vyjádřil na konto Klementa Gottwalda a jeho partičky "karlínských kluků", když převzali vedení KSČ
https😐/www.reflex.cz/…insti-kluci.html
"Tímto vedením nedal bych se vésti ani ku nejbližší stanici elektrické dráhy. Toto že jsou ti, kteříž by nám zajisté chtěli a nedej Bůh i měli vládnouti?"
Sice to bylo psáno na konto KSČ, ale platné je to i pro vedení EU, že?
(EDIT) to je tak krásné, když vidím, že "kdosi" obešel poctivě skoro všechny zdejší příspěvky a všade nabóchal minusů, co to jenom jde. Že by to byla naša drahá asparágusová Ha, muňka, sakra? 😁
skejpa
Tesla má maximálku asi 230kmh, tedy dvourychlostní převodovku. Má lepší dojezd a nižší cenu. Na to, že se na to připravují dost dlouho, tak teda dost slabota. A ještě ke všemu Čínská slabota.
všichni se cpou do vysokých sfér tolik lidi peníze na drahé EV nemá
ani tím poršetem si nejsem jistý
Prostě se my ostatní krom extrémistů a zpátečníků snažíme😒br /> 1) nahradit ropu = který neni nekonečně a za 150 let sme spotřebovali větší polovinu co vznikalo 5 milionů let
2) ropa dochází a POTŘEBUJEME jí na spousty věcí kde jí neumíme nahradit = na to abys popojel do práce nebo si nakoupit = tam jí nahradit umíme
3) ropu získáváme spíš z problematickejch míst = my sami jí nemáme, zatimco elektřinu si vyrobit umíme = dokonce mnoha způsoby
4) zpracování ropy je docela problém = znamená to největší spotřebu elektřiny + to pak stejně neefektivně rozvážíme tisícema cisteren furt dokola = na čerpací stanice
5) zpracování ropy neni zrovna čistý a emise aut co jezdí na její deriváty neni zrovna vůně fialek = nebo aspoň vodní pára rsp. kapky vody = jako u vodíkovejch aut
Sem si jistej že hodně lidí je jako ty = a řešení v době za 10 minut 12 radši odloží na 5 minut po 12 = je to takový = pohodlnější
Nebo se ty kterej nemáš ani maturitu = fakt myslíš jak píšeš ŽE PROSTĚ CHÁPEŠ VÍC? :-!
Fakt zajímavý jak skoro VŠECHNO pochopíš přesně obráceně + jak se FURT a furt nad všechny NADŘAZUJEŠ 😄
I když pochvala aspoň za ten vodík
Dělaj ti dobře kraviny jako řikat mi autisto komunisto? Já to komunisto beru taky jako urážku, s tim rozdílem že ty volič komunistů = a to i po revoluci = fakt si 😉
Už to tu padlo 1000x ale lidi jako ty co "PROSTĚ CHÁPOU VÍC" jak se popisuješ = těm se to musí opakovat víckrát než to poberou, když to teda poberou. NEJVÍC elektřiny se spotřebuje = na zpracování ropy. Je efektivnější ekonomičtější i ekologičtější = jí poslat rovnou do toho auta. Tolik k tomu nemáme tolik proudu = jak sem ti už napsal, když něco vymyslíš zkus pak řikat OPAK = trefíš tak realitu častějš https😐/www.svetmobilne.cz/…ji-temelinu/4808 nebo si aspoň házet korunou = i tak budeš častějš in
Navíc https😐/www.autoforum.cz/…je-kazdy-z-nich/
Jo a už tvoje hlava zpracovala ty ROZPORY kdy naprosto souhlasíš a respektuješ PANÍ Drábovou jak tvrdíš = a tvoje vysmívání se závěrum Akademie věd https😐/www.auto.cz/diskuse/72121/1?… ? 😉
Nebo JEN PROSTĚ CHÁPEŠ VÍC NEŽ ONA? :-!
Ad postupně a pomalu = i když se budeme snažit rychle = je ta obměna na mnoho desítek let = tuhle sme tu spočítali že našim tempem 30 let naprosto nestačí = a ropy je omezený množství a POTŘEBUJEME jí na jiný věci = než při cestě na nákup jí proměňovat v emise. Který podle tebe nemaj vliv na zdraví = nebo aspoň v tom si už konečně..?
https😐/cs.wikipedia.org/…r%C5%AFv_syndrom
Malý "asparágusník" tam na sebe vrší plechovky na podlaze před ledničkou - no a Hamůňa, protože je starší, tak zase na sebe před pořítačem vrší desítky příspěvků. S tím nic neuděláš, prostě jí to v hlavě přepíná na špatnou kolej, nástupiště ba i nádraží.
Můžeme jenom upřímně a beze srandy politovat její příbuzné 😞 😞 😞