Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vývoj Polestar 2 míří do finále, elektromobil s dojezdem 500 km už zná svoji cenu

Ondřej Mára Ondřej Mára 18. 10. 2019 • 13:34
34
24
Zobrazit náhledy (34)
Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2

Vývoj čistě elektrického sedanu Polestar 2 měl vstoupit do závěrečné fáze vývoje. Sériová produkce by tak mohla odstartovat z kraje příštího roku a první kusy by mohly na evropský trh dorazit již v červnu 2020.

Značka Polestar, osamostatněná sportovní divize Volva, se zatím pochlubila pouze dvojicí modelů. Prvním bylo plug-in hybridní kupé Polestar 1, jehož výroba začala v srpnu, druhým pak čistě elektrický sportovní model Polestar 2, který byl slavnostně představen na ženevském autosalonu. A právě druhý model by měl být pro značku naprosto zásadní.

Polestar 2 by se totiž měl stát hlavním konkurentem Tesly Model 3 na evropských trzích a během následujících let by měl sehrát klíčovou roli při dosahování zisku, uvedl před časem web Automotive News Europe. Ten měl přitom vycházet z informací přímo od generálního ředitele značky Polestar, kterým je Thomas Ingenlath.

Jako správný sportovní sedan přitom Polestar 2 nabízí skutečně působivé parametry. Elektrický sedan by měl být osazen dvojicí elektromotorů o systémovém výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem až 600 Nm, díky kterým má být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase pod 5 sekund. Polestar má však nabízet i příplatkový Performance Pack, který vozu přidá i výkonnější brzdy Brembo a nastavitelné tlumiče Brembo.

A aby se automobilka ujistila, že bude novinka fungovat správně vždy a za všech okolností, vypravila se s ní na testovací kolečko po celém světě. Testy měly být prováděny v USA, Velké Británii, Jihoafrické republice, Číně, Německu, Španělsku a také v severním Švédsku, kde Polestar vyrazil do oblasti za polárním kruhem.

Auto by mělo působit živě, když překonává horský průsmyk v Jihoafrické republice, a současně klidně a jistě, když cestuje vysokou rychlostí po německých dálnicích,“ uvedl Joakim Rydholm, vedoucí inženýr pro ladění šasi a současně přední testovací jezdec. „Chladný v Údolí smrti (USA), útulný v arktických oblastech a uvolněný na mokrých anglických silničkách.  Naše snaha zdokonalit po cestě každý prvek, jen abychom dosáhli toho magického pocitu z Polestar, je velmi vzrušující. A nezastavíme se, dokud nebudeme zcela spokojení.

Náš vůz by měl působit živě a komunikativně, ale současně vyváženě a předvídatelně. Naladění podvozku je jedním z nejdůležitějších prvků ve vytvoření sofistikovaného pocitu z jízdy,“ dodává Rydholm, který byl zodpovědný i za naladění kupé Polestar 1.

V našem balíčku pro Performance Pack pro Polestar 2 nepoužíváme žádné zbytečně komplikované elektronické systémy odpružení. Místo toho provádíme pouze drobné úpravy nastavení na tlumičích Öhlins Dual Flow Valve, abychom našli přesně to správné vyvážení. A díky tomu se náš vůz dokonale odlišuje od dalších elektromobilů.

Cena Polestaru 2 bude na německém trhu startovat od 58.000 euro, což je cca 1.495.000 Kč. Balíček úprav Performance Pack pak vyjde na dalších 6.000 euro (cca 155.000 Kč). Pod podlahou Polestaru by přitom měla být ukryta baterie o kapacitě 78 kWh, která zajistí dojezd na jedno nabití okolo 500 km (dle WLTP). K prvním evropským zákazníkům by pak měl vůz dorazit zhruba v červnu.

Pro srovnání se však sluší zmínit i parametry hlavního konkurenta, kterým bude Tesla Model 3 – pravděpodobně ve verzi s prodlouženým dojezdem. Ta stojí na německém trhu od 51.390 euro (cca 1.325.000 Kč) a slibuje elektrický dojezd až 560 km (dle WLTP) nebo akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 4,6 sekundy.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - O5kar
Re: Re: Stále opakující se historie s jinými prostředky.
| 24. 10. 2019
K bodu 4. Už jste mluvil s některým vlastníkem EV, popřípadě PHEV a vyjadřoval se v tom smyslu, že udělal pěknou blbost, když si to koupil? Já ne. Vždy to je skvělé a úžasné vynaložení prostředků. Já už raději se na to nikoho neptám.
Re: Re: Re: Re: Re: Další do fronty co prodělá
| 22. 10. 2019
Pamatuju jak tady před pár lety vykřikoval kvůli dieselgate. Řekl jsem mu že se nestane nic jen se podojí VW a auta proti kterým tak bojuje v klidu dojezdí. Kecal jsem lhal a vymýšlel a ejhle dopadlo to přesně jak jsem tvrdil. S elektromobilitou to bude stejný. Jen si to furt odmítá přiznat. ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další do fronty co prodělá
| 19. 10. 2019
Wine, to nevíš, že ten, kdo drží pistoli, má vždycky pravdu? :D :D :D :D :D
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Další do fronty co prodělá
| 19. 10. 2019
"My ostatní krom extremistů a zpátečníků" - Riku, kolik důkazů ješět potřebuješ k potvrzení faktu, že hamůňa hranici mezi normalitou a nenormalitou (směrem VEN) překročila již dávno a stále ještě zrychluje?

https://cs.wikipedia.org/…r%C5%AFv_syndrom
Malý "asparágusník" tam na sebe vrší plechovky na podlaze před ledničkou - no a Hamůňa, protože je starší, tak zase na sebe před pořítačem vrší desítky příspěvků. S tím nic neuděláš, prostě jí to v hlavě přepíná na špatnou kolej, nástupiště ba i nádraží.
Můžeme jenom upřímně a beze srandy politovat její příbuzné :( :( :(
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Stále opakující se historie s jinými prostředky.
| 19. 10. 2019
(pokračování)

Krásně mi to řekl jeden Ind (těch je tu mimochodem jak naserinkáno - Indama a Číňanama by se tu dalo tapetovat), co se u nás včera zastavil a probírali jsme nějaké speci technické záležitosti:
"(Americký) The New Green Deal a (Euro-Unijní) Zero Carbon Pollution Economy, to jsou ty nejlepší strategie, jaké si (asijští) výrobci mohou přát. Samozřejme, že pro Evropu a Ameriku "

Evropská Unie bude vyhazovat bambiliony dolarů doslova do luftu, bude škrtit a likvidovat svůj vlastní průmysl a bude "humanitární velmocí" - a z výsledků této (pro nás) sebevražedné strategie budou profitovat země dálného východu, JV Asie a jižní Ameriky.


Kdysi (1997-98?????) jsem četl článek jakéhosi našeho novináře a spisovatele (Čapka? Těsnohlídka? Machara? Golombka?), který se na konci 20. let precizně vyjádřil na konto Klementa Gottwalda a jeho partičky "karlínských kluků", když převzali vedení KSČ
https://www.reflex.cz/…insti-kluci.html

"Tímto vedením nedal bych se vésti ani ku nejbližší stanici elektrické dráhy. Toto že jsou ti, kteříž by nám zajisté chtěli a nedej Bůh i měli vládnouti?"

Sice to bylo psáno na konto KSČ, ale platné je to i pro vedení EU, že?

(EDIT) to je tak krásné, když vidím, že "kdosi" obešel poctivě skoro všechny zdejší příspěvky a všade nabóchal minusů, co to jenom jde. Že by to byla naša drahá asparágusová Ha, muňka, sakra? :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku