Vývoj Polestar 2 míří do finále, elektromobil s dojezdem 500 km už zná svoji cenu
Vývoj čistě elektrického sedanu Polestar 2 měl vstoupit do závěrečné fáze vývoje. Sériová produkce by tak mohla odstartovat z kraje příštího roku a první kusy by mohly na evropský trh dorazit již v červnu 2020.
Značka Polestar, osamostatněná sportovní divize Volva, se zatím pochlubila pouze dvojicí modelů. Prvním bylo plug-in hybridní kupé Polestar 1, jehož výroba začala v srpnu, druhým pak čistě elektrický sportovní model Polestar 2, který byl slavnostně představen na ženevském autosalonu. A právě druhý model by měl být pro značku naprosto zásadní.
Polestar 2 by se totiž měl stát hlavním konkurentem Tesly Model 3 na evropských trzích a během následujících let by měl sehrát klíčovou roli při dosahování zisku, uvedl před časem web Automotive News Europe. Ten měl přitom vycházet z informací přímo od generálního ředitele značky Polestar, kterým je Thomas Ingenlath.
Jako správný sportovní sedan přitom Polestar 2 nabízí skutečně působivé parametry. Elektrický sedan by měl být osazen dvojicí elektromotorů o systémovém výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem až 600 Nm, díky kterým má být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase pod 5 sekund. Polestar má však nabízet i příplatkový Performance Pack, který vozu přidá i výkonnější brzdy Brembo a nastavitelné tlumiče Brembo.
A aby se automobilka ujistila, že bude novinka fungovat správně vždy a za všech okolností, vypravila se s ní na testovací kolečko po celém světě. Testy měly být prováděny v USA, Velké Británii, Jihoafrické republice, Číně, Německu, Španělsku a také v severním Švédsku, kde Polestar vyrazil do oblasti za polárním kruhem.
„Auto by mělo působit živě, když překonává horský průsmyk v Jihoafrické republice, a současně klidně a jistě, když cestuje vysokou rychlostí po německých dálnicích,“ uvedl Joakim Rydholm, vedoucí inženýr pro ladění šasi a současně přední testovací jezdec. „Chladný v Údolí smrti (USA), útulný v arktických oblastech a uvolněný na mokrých anglických silničkách. Naše snaha zdokonalit po cestě každý prvek, jen abychom dosáhli toho magického pocitu z Polestar, je velmi vzrušující. A nezastavíme se, dokud nebudeme zcela spokojení.“
„Náš vůz by měl působit živě a komunikativně, ale současně vyváženě a předvídatelně. Naladění podvozku je jedním z nejdůležitějších prvků ve vytvoření sofistikovaného pocitu z jízdy,“ dodává Rydholm, který byl zodpovědný i za naladění kupé Polestar 1.
„V našem balíčku pro Performance Pack pro Polestar 2 nepoužíváme žádné zbytečně komplikované elektronické systémy odpružení. Místo toho provádíme pouze drobné úpravy nastavení na tlumičích Öhlins Dual Flow Valve, abychom našli přesně to správné vyvážení. A díky tomu se náš vůz dokonale odlišuje od dalších elektromobilů.“
Cena Polestaru 2 bude na německém trhu startovat od 58.000 euro, což je cca 1.495.000 Kč. Balíček úprav Performance Pack pak vyjde na dalších 6.000 euro (cca 155.000 Kč). Pod podlahou Polestaru by přitom měla být ukryta baterie o kapacitě 78 kWh, která zajistí dojezd na jedno nabití okolo 500 km (dle WLTP). K prvním evropským zákazníkům by pak měl vůz dorazit zhruba v červnu.
Pro srovnání se však sluší zmínit i parametry hlavního konkurenta, kterým bude Tesla Model 3 – pravděpodobně ve verzi s prodlouženým dojezdem. Ta stojí na německém trhu od 51.390 euro (cca 1.325.000 Kč) a slibuje elektrický dojezd až 560 km (dle WLTP) nebo akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 4,6 sekundy.