Skúsenosť mám, ale len s 1.5 dci edc a tá skúsenosť je pozitívna. Pri jazde je lepšia, ako hydromenič. Pri jemnom parkovaní opačne, ale dá sa aj s edc. Treba si zvyknúť a potom nie je problém.
Ja si nepamätám, aby bol problém a akurát takou kombináciou som začínal s edc. To bola 6 stupňová so 118kw dci. Doma mám 7 stupňovú mokrú edc a pohoda. Nepodtáča, pekne reaguje. Aj keď na hruškách ju niekedy nachytám.
Problem ako taky nebol, ale pri parkovani to skakalo. Keby som nebol zvyknuty na automat, tak by som to mozno aj pripisal, ze nie som zvyknuty. Ale kedze automatom jazdim, nebolo to vobec OK. A slo o tu 6stupnovu.
Mal som na chvilu pozicany aj Kadjar s 1.2 tce a edc a tiez mi to podskocilo, ked som odchadzal z parkoviska. Az som sa zlakol. Ale potom uz problem nebol, treba si uvedomit, ze je tam spojka a ako to funguje. Samozrejme, ine zladenia a problemy nevylucujem, Renault je povestny prevodovkami. Hlavne manual rincal a drhol uz na predvadzacom aute, co malo par km.
nechapem preco by mal niekto dat 900k za hento ked existuje Mondeo ? Talisman to teda celkom reflektuje mizernymi predajmi, ale aj tak je to hruby priemer uplne vo vsetkom zatial co Mondeo ma nieco navyse... a v hybride za 800k ... choice no1 spolu s M6 2,2sky 184k + 6AT a Insi 170k + 8AT... oboje do 900k
podobny osud ako predosla 508, auto vlastnostami a technikou ledva priemernou spoliehajuc sa na dizajn,.... to nestačí
Predchádzajúcu 508 GT som mal v “plnke” ale fakt tam bolo všetko a skutočná cena vs cenník 880t vs 1.2M. Neviem aké zľavy sa dávajú na Mazdy,Renaulty a pod.
GT mala lepsiu prednu napravu aj riadenie, na kolko to vylepsilo celok neviem, no mondeo a mazda 6 su ovela lepsie... ja som jazdil sluzobne v 2.0 hdi 120kw kombi s manualom, GT som neskusil ale i tak... onicom auto
Mikesus, mas problem se zady a si tak narocnejsi, mne napr v tom hybrid mondeu sedacka vyhovovala, no big deal... malo lepsiu vypln o nieco ako pred FL, u mna by to dovod kupy talismana vs mondeo nebol. U teba chapem, ze sedacky maju vacsiu vahu v rozhodovani.
ač i40 byla hrozná, včetně chování v zatáčkách, v porovnání s fordem by u mne vyhrála, opět jen kvůli sedačkám. Jinak je ve všem o 3 levely dole, možná víc.
Tam už bych šel raději do jiné kategorie.
vyber medzi Mondeom a Talismanom ONLY v segmente by bola velmi bolestiva zalezitost, hlavne keby sedacky rozhodovali :D ... SUV nam to mozno dopraju o dalsich 5-10r... ziaden kombik nebude :'-(
Sup-kombi 2.0tdi/140kW/AT zacina na 885k (ambition). Passat je o dakych 100k vyssie, to je pravda. Ale zas treba objektivne priznat, ze je aj lepsi (a to nie som fanusikom koncernu)...
Druhý bude Superb (prostě je chudší v interiéru , v odhlučnění a tak.., nebudeme si nic nalhávat), ale je to naše auto, je to neutrální nuda, jako všechny Škodovky, ale měřitelně špatná není
Třetí Insi, protože je to vlastně fakt dobrý auto a že má lepší podvozek, než ti dva? Na to se tady v testech nehraje, důležitý je prostor pro nohy a kufr.
Mazda 6 a Mondeo budou poslední, Mondeo je malé a má hnusný plastový rámeček kolem navigace, na to jsou zdejší redaktoři zvlášť hákliví, protože koncern tam dává praktický klavírní lak, to je jiná káva, žejo, na tom otisky nezustanou.. oh wait! A Mazda? Tam se vždy něco najde...
Osobně bych objektivně dal asi Insi, která kombinuje jízdu podobnou Mondeu a je prostornější, pak asi Passat, jezdil jsem jen BiTDi a moc me nenadchl DCC podvozek, jinak mu asi neni co vytknout až na to, že je to prostě jen Passat, Superb je hezčí, ale ve všech věcech horší, jako všechny Škodovky oproti VW.
Pro mne je vítěz jasný, toho znáš, protože kupuji subjektivním dojmem a né tím objektivním a Mondeo prostě dobře jezdí a i vypadá! :D
tiez by som ocakaval rovnaky scenar z porovnavacky... chcel som tam dodat, ze zrovnanie od niekoho kto nebude preferovat koncern... vyber by som mal podobny ako ty, ak do toho zaratas cenu tak passat ide von a supp bude posledny (komfort obyc podvozku je fakt mizerny)
Ozzman: asi jste v mazdě 6 nikdy neseděl a nejel jinak by jste nemohl kecat takový kraviny jako že mondeo,passat,ne bo insignie má lepší podvozek nebo že je pohodlnější ale to je asi otázka priorit ty vaše jsou zřejmně někde jinde.
akorát matrace ani polštář to nezachrání. Ale chápu.
Taky jsem mondeem bohužel něco najezdil. Ale jako spolujezdec to není takové hrozné, to si člověk sedne ne úplně tak jak potřebuje za volantem.
To mne tak vnuklo, takže mondeo jedine s řidičem. :D
Ale když se nechat vozit, tak vzadu spíš Camry. Ale zase v mondeu jsem nejel vzadu dálničními rychlostmi. V Camry mi přišlo, že už je dost slyšet přes zadní okno.
Po více, než roce provozu musím dát za pravdu, že sedačky stojí za prd, já si zvykl, někdo kdo má citlivější záda, bude mít problém, stejně jako jsem za tu dobu dost vystřízlivěl z mého megalomanství v tom, co jsem naložil do MK4, MK5 je prostě zoufale malá proti ní :/.... ale strašně dobře se mi s ním jezdí! :D (tedy v poměru třídy :D )
Však já vím, ale počkej až se objeví internetoví guru jako topper a spol, kteří ti vysvětlí, že už to není co bývalo a jezdi to naprd... :D Proto ta "temná strana" :D
Jestli myslíš mitsu, tak to jsme měli tak krátce ( 2 hodiny se zdá dost ), nebo lépe řečeno nebyl zrovna moc čas, takže výsledek a dojmy včetně prázdné baterky jsou takové jaké jsou. Neměli jsme ani čas na pořádné fotky.
Mám Renault rád, opravdu a příjde mi, že ho dost lidí neprávem docela podceňuje, jenže má své limity.
Projížděl jsem Talisman sedan 1.6Dci 118kw (biturbo) s EDC. Jak už napsal Mikesus, auto bylo vlastně průměrné v tom dobrém slova smyslu, bylo dostatečně prostorné, mne se líbil i interiér, třeba ve verzi Initiale Paris pořád vypadá velmi luxusně, některé detaily Renaultu se mi líbí hodně, infotainment nebyl špatný, jak autor píše a vůbec mi příjde, že jsou pořád na trhu auta, která třeba v interiéru působí mnohem více archaicky, než jak to schytal největší kombik od Renaultu (nechci jmenovat , ale má dokonce tři diamanty ve znaku..)
Jízda byla plavná a poklidná, slušný podvozek nesvádí k rychlému tempu, ale je pohodlný, když to srovnám se starší Lagunou, kterou jsem pár let měl, tak tohle byl zase takový ten francouz, pro které si je lidi kupují, Laguna byla tuhá.Na takto velkou limuzínu mi chyběl u motoru 1.6Dci výkon, což na okresce nevadilo, ale na dálnici už byla znát absence objemu, vinu bych asi zpětně viděl v převodovce EDC, váhavé rozjezdy, chvíli trvalo, než zareaguje a ještě dlouho jsem si myslel, že je to měnič... :D
Když se nad tím zamyslím, potenciál motoru mnou zkoušeného a i testovaného asi zabíjí EDC, protože motorizace DCi, které jsem jezdil z manuálem byly vždy docela točivé a výkon nastupoval linárněji s gradací ve vyšších otáčkách, než u běžných TDI, HDI a podobně (1.9 Dci, 2.0Dci, 1.6Dci), takže problém by mohl být tam ?
Na závěr bych si asi vypůjčil to, co napsal Pája, že to auto dává smysl tak do 700 tisíc (za které ho stejně za chvíli koupíte, když nejlevnější kusy začínají kolem 0,5M reálně) a tam je jeho síla. Za to dostanete slušné aut ona dlouhé cesty, které dobře vypadá a rozhodně umí působit reprezentativně, což možná v ČR na východ od našich hranic díky znaku na kapotě leckdo odsoudí, ale na západě bych toto neřešil :) je to docela fajn auto, pokud vám spolujezdec tajně nepřepíná na ECo mód:D
v poho, ja sa povozim s cimkolvek... 1.6tdi s 5kvaltom jazdim pomerne pravidelne a vyslovene kazdy vikend jazdim na 1.6hdi + 5 kvalt... HDI je oproti hnusnej chrochte nebe a dudy... a div sa svet 81kw 1.6Hdi ma uz 211tis km a motoricky výborné...
ASX rozhodi dnes uz len toppika, na tej 1.6hdi staci menit poriadne olej ze vytecie vsetok a inac aditiva a klasika... ked sa zohreje tak medzi 1800-4tis ani nevies ze je to diesel pomaly, velmi prijemne... na volnobeh neklepe, staci vediet radit a je to iny level oproti TDi... prevodovka je kazdopadne uplne iny level v TDi, ta v PSA 5kvalt je prišerná doslova... ale drží :D
Sakra, měl jsem rozepsaný dlouhosáhlý text o 1.6HDi a nějak se mi to smázlo, takže ve zkratce:D Motor jsem jezdil jako TDCi mutaci, na okresce dobry, na dalnici už slabší (74kw econetic), ale spotřeba i s mojí nohou pod 5.... to je super :) Auto z půjčovny, takže servis jsem neřešil.
V fofo3 1.6tdci 68kw tusim alebo tak nejak mi prisla hrubsia a od vyfuku horsie odladena ako v pezote... 81kw v P307 bezi jemne aj co do vibracii aj zvukovo. Nie je to ziadna raketa, ale staci... pri 90 zaradis 5ku a uz o nej nevies je jedno ci na okreske alebo dialnici... dobre a ticho sa prejavuje aj pri 70-90 kmh na 4ke, kopec nekopec okolo 80kmh ides na 4ke a je ticho klud, prijemna pruznost... z uziv hladiska velmi dobry motor, ford ich ladil trochu inac ako PSA to je zname.
Brácha chtěl kdysi Focus 2, byli jsme projet nějaké referentské auto s 1.6TDCi 5MT... a to byl strašnej traktor. Ale tak aspoň akustika odpovídala provedení interiéru :-)
Tak v prvom rade, 6.5/100 (a v meste 9/100) mi teda u naftoveho motoru nepripada byt tak dobra spotreba, aby v plusoch muselo byt uvedene "usporny motor". U 2-litrovych dieselov v strednej triede je to naozaj len priemerna hodnota.
Ale este horsie je nadrz objemu 47 litrov (v kombiku strednej triedy!), tak uz je tragedia, ktora zase naopak mala byt v minusoch! Marne si spominam na kombik strednej triedy, ktory by mal taku malu nadrz (nedavno testovane Mondeo-hybrid malo 49 litrov)...
No na těžký diesel tohoto výkonu je to lepší průměr, nebo znáš jiné podobně velké a výkonné naftové auto, které město (opravdové město s provozem a křižovatkami) zvládá pod 9 litrů ? Já jsem jich zkoušel po Praze dost a pod 9 nejde ani Oktávka 2.0TDi... A kombinace 6,5 je taky naprosto ok.
Mondeo hybrid má 49litrů, Mondeo TDCi 66litrů (MK4TDCi 70litru pro srovnání).
"Lepsi priemer"? No nech nejem! Ale za ~6.5 nafty na 100 v kombinovanom rezime zvyknem jazdit aj s modeom, mazdou6, alebo superbom (ak pocitam len strednu). Podla mna skor slusny priemer, ale nic co by bolo treba obzvlast vyzdvihnut ako "plus".
Kazdopadne v technickych udajoch uvadzane hodnoty 6/4.7/5.1 (mesto/mimo/kombi) su uplne na smiech. To asi merali este podla starej metodiky...
Pokud to bude s MT, tak ano, s AT spíš počítej 7-7,5 u Superbu a Mondea, Mazdu neznam, Talisman je s AT. Pruměr za 6-6,5 má tak klasická dvoulitrová Oktávka ( ano ta umí i pod 6, když jedeš normálně mimo město, ale je lehčí a slabší).
A ty znáš auto, kterému dnes korespondují naměřené hodnoty s realitou? :D
Všechny rencky vynikají cenou. Orientace ceníkovou cenou má asi stejnou hodnotu, jak kdybych se koukl na papírové hodnoty auta a podle toho soudil. Na prodejně lze ukecat opravdu hodně. A skladovky mají taky velmi velmi příznivé "slevy" U Talismanu to platí 2x.
Povedal by som, že nie iba cenou. Voči časom minulým išla rapídne hore spoľahlivosť, a to je dosť silný predajný argument. Neviem ako tieto najnovšie modely, ja mám deväť rokov Kangoo (kupované nové) a to auto ma nikdy v štichu nenechalo.
Spolahlivost mozno motora, lebo to posudzuju rebricky a v spolahlivosti motorov boli na prvom mieste :-) Ale ostatne, tak to ani nahodou. Lenze reputacia sa tazko naprava, tak to kazdy berie ako nespolahlive auta.
To vazne? Dost jsem najezdil s Espacem, cca tyden v Talismanu, oboje Initiale. A jakkoliv se nekomu nemusi libit velka obrazovka, koneckoncu mne moc taky ne, tak interier je v ramci mainstreamu uplne v pohode, naopak na me pusobil dost luxusne. A hlavne to zminovat na webu, kde se chvali vnitrky vw a schade, bakelitovy odshora az dolu, navigace zapatlany po 5 minutach.... klika, ze tem hodnocenim uz nikdo neveri.
V initiale espace som sa vozil aj ja. Na prvy pohlad to vyzera luxusne, na ten druhy, resp dotyk to uz take uzasne nie je, ale stale fajn a udrzba super. Co ma vsak stvalo viac auto malo necelych 120k a uz sa pazvuky ozyvali. Proste taky wanabe luxus. Stale by som tomu dal ale prednost pred koncernom.
To je snad jedno, kolko to ma km, pazvuky sa ozyvaju od nova. Neskor nieco servis opravi, cize casom je ich menej, ale vrzga to. A to aj pri normalnej jazde, nie len v pretazeni, kde vrzgnu aj ine auta.
otazne je preco prave talisman v tomto segmente a nie radsej naslapany superb alebo passat ktore su predsa len daleko sofistikovanejsie kusky aj s daleko vacsim imidzom a menom ako nejaky talisman .... a mat ten melon tak talisman je to posledne auto ktore by som za danu sumu kupil... to uz radsej aj nejaky evoque v zaklade ... a vobec nevadi ze ma mensi kufor a mensiu kabinu ako talisman ale stale to budu daleko lepsie investovane prachy aj pri pripadnom daslom predaji auta :yes:
renault clio uznavam .. male auta renault umi ... ale stredna trieda tam to uz chce nieco seriozne
Máte naprostou pravdu. Pokud tedy přesednete do Talismanu ze starého Clia. Ve srovnání s konkurencí je interiér Renaultu možná ze slušných materiálů, ale bídně zpracovaný, a jako luxusní jej může nazvat jen člověk, co nemá rozhled.
V době svého uvedení v Initiale luxusní byl a působil tak, v rámci mainstreamu samozřejmě. Jaká konkurence má lepší interiér rozdílem třídy? Já jsem vyzkoušel skoro vše a nenašel jsem nic takového.
ktovie mozno ich spravil ako taxikar... napriklad u nas talismany jazdia hlavne ako taxiky ... v okoli letiska cestou do prace ich vidim denne behat... a tu mi aj ta ich pompeznost a majestatnost pasuje ... ako plavny taxik s megakufrom to moze byt fakt v pohode .. tu aj tak krasa nehra rolu
ale inak mat tie prachy tak ako sukromne auto za mna radsej optima tgdi kombi alebo passat s tsi kombi pripadne superb kombik s tsi ... talisman uprimne sa mi nepaci ale ze vobec .... ani kasnou ani kabinou .. v podstate nicim .. a to pritom clio ci novy captur ale aj kadjar po tom facelifte su mi fakt sympaticke
do zrcátka a vidím za sebou svítící kolečko v nedokončeném čtverečku, to kolečko většinou bývá žluté (páč halogen) a rámeček bílomodrý (páč LED), vždycky jen zakroutím hlavou, jak může pouhým osvětlením někdo tak doprasit vzhled auta. :-O
Je to klasika, asi miliontý z řady pokusů francouzských výrobců udělat něco jinak, originálně a s francouzským šarmem..., který opět nevyšel. :no:
Ja som po Londyne a okolo este dodnes nevidel ani jeden Talisman, jediny som nazivo videl v Rakuskych Alpach , asi nema silne predaje...? Inak nevizeral zle ta 2d celkom OK.
Ano mas pravdu pozrel som na net a Renault to nedodava nikde kde je volant na pravej strane asi nechceli investovat na prehadzovanie riadenia je to ale divne UK je po Nemcoch najvacsi automobilovy trh v EU o par aut sa tu preda viac ako u Francuzov a oni to sem neposlu hmmm
Nedalo mi to, přihlásil jsem se abych mohl zapojit o diskuze o Talovi.
Talisman (1.6 dCI, EDC, 118kW, 4control, výbava Magnetic) mohu používat jako firemní auto, a jezdím s ním již spoustu kilometrů, rád bych se tak podělil o své zkušenosti.
Motor - když přepnete na sportovní režim, reaguje okamžitě a hbitě. Co se dálnic týče, za mně je zrychlení na české dálnice naprosto v pohodě. Většinou jezdím v Comfortu módu, kde reakce jsou o něco pomalejší. Spotřeba - jezdím teď často po městě, sem tam dálnice (poseldní dobou v Německu, takže 160km/hod) - průměr 6,9. Uznávám že není nejnižší.
Nádrž 47 litrů - píše se zde že je faux-pas. Mohla by vskutku být větší, byť zase takový problém v tom nevidím - benzinky jsou všude a protáhnout se po 6ti hodinách jízdy je za mně OK.
Převodovka - chtělo to trochu zvyk, ale abych byl fér, je to první automat ve kterém jezdím. Rozjezdy se člověk musí naučit, a jde to bez cukání. Řazení je hladké, kolikrát si ani nevšimnu. Někdy (jestli 5krát za tu dobu co jezdím?) nechala motor zbytečně vytočit. Pro mne je to prkotina co neřeším.
Interiér - jeden z hlavních důvodů proč se mi líbí. U škodovky, VW, BMW, audi mám někdy pocit, že jsem u zubaře. Tady jsem v laskavém objetí dobrého parťáka na cesty. Zpracování je celkově dobré - když se zaměřím na pár detailů, je fér přiznat že koncern má někde lišty či zpasování dořešené lépe. Nicméně mám pocit že se Renault více a více přibližuje. Navíc upřímně, za cenu za kterou koupíte Tala v téhle výbavě, bude Passat s výbavou poloviční.
Sedačky jsou příjemné i na dlouhé trasy, masáž je fajn (kňučení že se masáž vypne po 10ti minutách moc nechápu jako problém, za mně je to tak akorát) - byla ve výbavě, klidně bych se bez toho obešel
Systémy - lane assist v pohodě, čtení značek na 80-90% v pohodě (někdy přečtě značku pro druhý pruh apod), aut. parkování v pohodě. Byť jsem jinak oldschool zaměřený, tak tablet uprostřed je pro mne docela návykový, obrovská mapa když jedete podle navi je bom
Autor článku:
Design s hokejkovými LED diodami denního svícení a roztaženými zadními světly už se možná za ty roky trochu okoukal, ale v mých očích tohle auto pořád vypadá elegantně, důstojně i reprezentativně.
Já:
Design s hokejkovými LED diodami denního svícení a roztaženými zadními světly je stále stejně cirkusácký, nedůstojný a nereprezentativní. Vždy když za nějakým novým renckem jedu v noci, tak nadávám na magory, kteří navrhli takovou šílenou oslňující a nevzhlednou světelnou rampu.