Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - KANKUNEN
Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 16:28
až se v reále prosadí vodík.
Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 16:43
Co se Vám na tom vodíku tak líbí,že je podle Vás lepší než čisté el. auto? Já vidím jen samé nevýhody: energ. extrémně náročná výroba, nebo výroba z fosil. paliv za vzniku CO2, obtížné skladování a přeprava, auto s komplikovaným pohonem(el. mobil sice s menší baterkou,ale+palivový článek+nádrž H). Jediná výhoda je možná větší dojezd.
Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 17:18
Ja neviem, čo s tým vodíkom podaktorí blbnú. Metropolu plnú vodíkových áut si ani nechcem predstaviť.Namiesto smogu hromada oblakov a večná hmla, niekde za ňou utajené slnko. Všade vysoká vlhkosť a permanentne mokré cesty... A za mestom smog z tovární vyrábajúcich vodík z metánu a z uhoľných elektrární, zásobujúcich fabriky na výrobu vodíka elektrolýzou... :-!
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 17:57
Jen zamyšlení, EV je tlačeno politicky korektně a přesto se jim moc nedaří, vodík si automobilky vyvíjejí sami, proč asi? EV manii je třeba zastavit do doby, než se vyvine úplně jiná baterka.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 18:58
Mám neblahé tušení, že ta "úplně jiná baterka" bude zase jen baterka s omezenou kapacitou uskladňovat energii a s potřebou zdlouhavého nabíjení.
Já bych viděl určitou šanci v systému "drive on - drive off", kde by se na počkání měnily bateriové moduly. Samozřejmě by se všichni výrobci EV museli přizpůsobit tomuto systému.
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 19:12
To je sice řešení pro omezenou skupinu uživatelů, ale mezi takovymi bateriemi budou kvalitativní rozdíly s ruznym dojezdem... A treba i stabilitou. Jednou dostanete novou a kvalitni s velkym dojezdem, jindy treba s dojezdem o 25% nižším. A fabriky na dobíjení budou kde, u Temelina? A kdo je bude rozvazet k dalnicim apod...
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 20:26
Tebou zmíněné těžkosti jsou řešitelné. Je třeba vypracovat funkční systém a k tomu je zapotřebí dobré vůle a pozitivní přístup k řešení dílčích problémů.
Na příklad obavy o obdržení "starší baterie" při výměně modulu v benzince. Ano, v benzince. Nevidím totiž problém v tom, aby benzinky fungovaly i jako nabíjecí a měnící stanice. Každý modul by měl svůj kód a dohledatelný histogram. Při daném "opotřebení" modulu, by tento byl vyřazen ze systému a nahrazen novým modulem. V dnešní elektronické době by to neměl být problém.
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 08:37
Takových pokusů tu už bylo. Naposledy v Izraeli ale firma zkrachovala, protože to bylo za přemrštěné ceny.
Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 08:35
Lžeš jako politici. Nikde nikdo netlačí EV.
Jediné co je zvýšená norma na emise.
Vodíkové auto to kupodivu splňuje také.

Takže je jen na automobilkach jaké auto budou vyrábět.

Tak proč Mercedes, VW a jiní neprodávají vodikový auta? Proč asi?
Proč místo toho staví továrny na elektromobily? Musí tam být úplně blbí když to dělají.
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 09:23
Lebo je to cesta menšieho odporu. Vybudovať nabíjajú infraštruktúru je oveľa jednoduchšie ako vodíkové plniace stanice. Navyše MB ide hlavne cestou PHEV. Kto vsádza hlavne na EV je VAG a Francúzi.
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 09:33
Volvo také. Nissan, Ford, Mercedes,...
No prakticky všechny automobilů vyhlásili nové elektromobily.
Jediná Toyota zatím ne. Jinak všichni mají elektromobily a ohlasily nové typy.
Ale samozřejmě mají i PHEV
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 20:16
Ak mi niečo neuniklo, tak Ford a Volvo majú na trhu aktuálne toľko elektromobilov ako Toyota. U MB a BMW bude v ponuke len pár EV a veľa PHEV. Jedine VAG zatiaľ vyhlasuje, že chce byť zelený cez EV. PHEV majú dve a môžno bude niečo v novom Golfe, ale to sú len 3 modely v koncerne.
No a Volvo pôjde hlavne podľa svojho majiteľa. V Číne sa obmedzujú dotácie na EV, ale zaviazali sa k spolupráci na budovaní vodíkovej infraštruktúry. Takže tam sa to za pár rokov môže zmeniť.
Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 18:45
Autobaterie jsou slepá ulicka prosazovana politiky... navic bez možnosti seriozni diskuze s lidmi, kteří tomu narozdil od nich rozum . Nikdy nedosahneme potřebnych elektrickych rozvodu, které převedou v dostatečném množství ampery k rychlodobijeni. Nejde o vyrobu elektriny, ta bude potřeba i k výrobě vodíku, ale jak ji dovézt milionům zasuvek bez blackoutu?
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 19:52
:yes:

a rovnako nemoze byt vsetko na baterky.. auta ... motorky.. kolobezky... bicykle... ved uz teraz sa niektore cinske bane zatvaraju aby sa nevytazil vsetok vzacny kov behom par rokov a umelo nezvysil hodnotu niektorych prvkov aj nad uroven zlata ci platiny ... ... celkovo vzacne kovy pri vyrobe bateriek budu z roka na rok na planete vzacnejsie a drahsie .. a ak to takto pojde dalej tak elektroauta nevydrzia ani z polovice tolko rokov vo vyrobe ako klasicky spalovak ktory tu je uz vyse 100 rokov... takze treba vymysliet iny zdroj energie na pohon aut pre miliony ludi na tejto uz docela zdevastovanej planete.. ja tiez v cistom elektre cestu nevidim... navyse zdroj vsetkej tej elektriny je nadalej elektraren na uhlie a ked sa zvysi este aj potreba takychto "supercistych" zdrojov energie tak planete uz ozaj asi len zamavame a mozeme ist sa vsetci past kdesi na mars .... cele zle... chora ta dnesna elektro doba.. dobre ze nebude na baterky este aj dekel z hajzla ...

clovek sa bude musiet opat naucit pokore a byt opat clovekom z masa a kosti a vyuzivat svoje prorodzene svaly ( a nie byt baterkovym otrokom biznisu ) .. inak nedopadne moc pekne
Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 20:01
Nesmysl, to je stejné, jako kdyby jste pred 100+ lety tvrdil,že nikdy nedokážeme vyrobit a rozvést tolik benzínu,aby to stačilo pro všechna auta,když se v té době kupoval v lékárně. Dnes je elektřina úplně všude a v je ČR z dob komunismu naddimentovaná síť VN a výš.Problém by mohl být leda někde ve městě lokálně v NN síti. Ty el. vozy se mohou nabíjet převážně k noci pomalu malým proudem, když je síť málo zatížená a navíc mohou lépe vytížit výrobu elektráren,které nejde jen tak na noc utlumit.
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 20:13
Az stát uvolní stovky miliard na zcela nové rozvody elektriny, rozhodne o nové výstavbě po celé republice, garantuji Vam, ze pokud nejste dítě, tak se toho nedozijeme. S rychlostí vystavby vseho máme v republice zkušenosti. Sledujete rychlost budování paterni sítě v Německu od vetrniku na průmyslový jih? Podle Vaseho příspěvku asi moc ne
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 09:35
Kde je těch pět de.mentů, co za konstatování HOLÉHO FAKTU dalo mínus?
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 22:35
Petře 1979,
problém tkví v tom, že aby bylo možno elektromobil nabít, musí být fukční celé vedení - od generátoru elektřiny až po poslední přípojku do auta.

Vedení VN a VVN mohou být naddimenzované třeba i 10x - bude-li ale vypadávat vedení NN jako, že vypadává celkem často a rádo), pak jsme v háji zeleném. Já soukromně nejzásadnější průs... průšvih vidím právě v tom "posledním metru" - tedy v kabelu mezi nabíjecím stojanem a autem.

Shrnu-li si objektivní fakta, tak:
- Lidi ve městech většinou bydlí v panelácích a auta jim přes noc stojí na parkovišti nebo na kraji ulice
- nejběžnějšími vodiči jsou dráty z hliníku či mědi
- průchodem elektrického proudu skrze drát se drát zahřívá
- s narůstající teplotou kovu klesá jeho elektrická vodivost
- silnější kabely se zahřívají výrazně pomaleji, než ty slabé
- takže optimum je mít dostatečně silný gablik s rozumně silnou izolací

Bezdomovci a naši spoluobčané s ... dejme tomu velmi rezervovaným vztahem k práci jsou k vidění spíše ve městech, nežli na vesnicích.

Co se asi tak stane, až někdo z výše uvedených lidí půjde takhle okolo druhé hodiny ranní podél parkoviště, kde bude na nabíječky napíchnutých 100, 200 nebo 300 elektromobilů? Každý bude mít svůj nabíjecí kabel, v každém gablíku bude okolo 1/2 kila mědi, kterou mi ve sběrně rádi vykoupí...
Kradly se i kanálové mříže - a to je obyčejné a relativně levné železo.

Pamatuji si maně na jedny sousedy, kteří si na krásně zrekonstruovaný domek dali měděné okapy i svislé svody. Poté, co jim v průběhu půl roku "kdosi" ukradl už páté svody, vykrkli se na to a dali si tam 6" černou rouru z polypropylénu... Vypadá to sice hnusně, ale nikdo jim to neukrade

(bude pokračováno)
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 23:24
volne pristupne nabijacky napriklad na svetlach verejneho osvetlenia su absolutnou utopiou ... to dufam nebudu rozporovat ani najvacsi fanusikovia EV. takyto "scenar" je rovnako realny ako "mier na celom Svete", alebo "vsetci ludia na Svete su si rovni" ... teoreticky to sice mozne je, ale ...
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 22:40
(pokračování)

Rozumně kvalitní startovací kabely stojí okolo tři - čtyř stovek, možná za ně dáte i pětikilo. Zkuste si udělat takový pokus.
Krok 1: Nechte auto přes noc zaparkované na ulici a pod kapotu umístěte startovací kabely tak, aby tak 2-3 metry čouhaly ven.
Krok 2: Jdetě klidně domů spát.
Krok 3: Až zjistíte, že kabely z auta během moci zmizely, nezmatkujte, neklejte a nedovolte prchlivosti cloumati vaším majestátem. Prostě v klidu zajděte do obchodu a kupte si kabely nové
Krok 4: jděte na krok 1

Za jak dlouho vás to přestane bavit?
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 23:17
podla ludi z distribucnej spolocnosti je potrebne posilnit rozvodovu siet v cesku a na slovensku priblizne o 30 % ak by malo byt v uzivani cca 20 % EV. ide samozrejme len o odhady. nemyslim si ( ak sa mylim, dajte link, fakt ma to zaujima ), ze niekto niekde na svete skutocne spocital, co by takyto pomer EV znamenal ( bavime sa o EV, ktore potrebuju rychlonabijacky, nie o PHEV, ktore je mozne nabit aj zo zastrcky za par hodin ). samozrejme o tom, kolko by to stalo sa nehovori vobec. su to len "vykriky do tmy" zo strany EV haterov a EV fanatikov. jedna strana tvrdi, ze je to lahko mozne a druha zase, ze sa to neda. osobne si myslim, ze by to mohlo ist, ale naklady by boli obrovske a efekt zanedbatelny ak by slo len o znizenie produkcie CO2 u aut.

ine som ale chcel. na tychto strankach je asi niekolko genialnych vedcov, pretoze totalne odpisali vodik ako zdroj energie pohonu osobnych aut. neviem ale potom pochopit, preco cina, japonsko a juzna korea, kde pracuju vedecke spicky sveta, zacali nedavno podporovat jeho vyvoj a predaj namiesto bateriek. fakt si niekto z uzivatelov tohoto portalu mysli, ze je mudrejsi ako vedecke kapacity pracujuce v tychto krajinach ? zda sa, ze ano :-) co sa stane, ak sa o par rokov vodikova technologia presadi namiesto bateriek ? cina je najvacsi automobilovy trh sveta a ak v azii vyhra vodik, automobilky, ktore investovali miliardy / desiatky miliard do vyvoja bateriek budu musiet tieto investicie odpisat. pre ludi to bude mat vcelku neprijemne ekonomicke nasledky.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 10:22
Podle kterých lidí z distribučních společností?

Spíš je to jen vás dojem který tu píšete a aby jste tomu dal váhu tak jste si vymyslel že to říkají lidi z distr. společností.

Ty totiž říkalo úplně něco jiného našel jsem o tom hned 2 rozhovory :

https://autobible.euro.cz/…a-stavet-nemusi/
https://www.novinky.cz/…rgetici-40059731

Z výše uvedených rozhovorů jasně vyplývá že kvůli eautům se rozhodně nemusi upravovat distribuční síť, protože eauta na spotřebu mají jen minimální vliv v řádu několika procent.
Tj. Distribuční síť se musi stavět sama o sobě z důvodu všeho jiného z důvodu, že chcete mít doma 2 televize místo jedné, že chcete mít teplou vodu v bojleru (4-6 kW), že chce někdo topit elektřinou 10-20 kW, že továrny přecházejí na elektřinu, že se staví nové a nové obchodní centra (10-ky MW), že je dnes VŠECHNO na elektřinu! Elektromobily jsou v tom všem Jen malý díl skládačky elektrifikace země. A doprava je prakticky jedna z posledních věci která stále ještě spaluje ropu.
Elektřina je zatím nejlepší forma energie kterou lidstvo vynalezlo, tak fakt nechápu lidi jako vy proč je špatně použít ji I v dopravě když už konečně na to jsou baterie které to umožňují!

Bránit ve vývoji eaut je stejný nesmysl, jako lidi rozbijeli stroje v době vědeckotechnické revoluce.

Ohledně vodíku a podpory v Číně, Japonsku a Jižní Koree, bych rád viděl nějaké odkazy, protože cca já čtu tak Čína je největší trh s elektromobily na světě, Japonsko na dokonce svůj typ nabíjení který se rozšířil po světě (CHAdeMO) a Jižní Korea? Jak ta začala prosím investovat do vodíku?

https://m.autorevue.cz/…to-jich-ma-16000

http://www.hybrid.cz/…rickych-sklapecu

Co asi může být větší podpora elektromobility než 16 tisíc elektrobusů?

Spíš je to tak že výzkum a výv
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 11:03
a je to tu ... uplne dokonale :-) :-)

precital som si len prvu cast Tvojho prispevku a prvy linknuty rozhovor ... potom som pochopil, ze s Tebou nema zmysel komunikovat :-) v rozhovore manazer CEZu hovori PRESNE TO ISTE, co som pisal v poste ja :-) :-) ja nikde nepisem o potrebe stavat novu elektraren. pisem o "nedostatocnej rozvodovej sieti" ... ktora nema dostatocnu kapacitu na to, aby utiahla 20 % EV - pisem o EV, nie o PHEV, ktore su nabijane zo zastrcky :-) :-) typek z CEZu tvrdi ze "pozvolny" nabeh nebude pre siete problem a hovori o pomalom nabijani zo zastrcky ( PHEV ) ... ale ze ina vec uz je nabijanie EV rychlonabijackami :-) skus si prosim este raz precitat moj prispevok, ktory hovori, ze ak by malo byt 20 % EV ( tak ako si to predstavuju niektori politici v EU v horizonte par rokov ) - a budu to EV, ktore sa nedaju rozumne nabit cez obycajnu zastrcku ( NIE PHEV ), ale potrebuju rychlonabijacku, tak rozvodove site v cesku a na slovensku potrebuju cca 30 % navysenie kapacit. ja v mojom poste nepisem o "pozvolnom" nabehu, ktory spomina manazer CEZu... pisem o stave 20 % EV v obehu.

este doplnim ... v Cesku je cca 6mio vozidiel. EV je okolo 3 000. ak by mal byt splneny ciel niektorych politickych frakcii v EU o 20 % EV, tak by tusim do 10 rokov malo byt v EU - aplikujem na Cesko z 6 mio aut minimalne 1,2 mio EV. v mojom prispevku som pisal, ze v taktomto pripade odhaduju energetici potrebu navysenia kapacity rozvodovej siete o cca 30 %.

ohladom vodiku ... vazne ? :-) napisal som: "cina, japonsko a juzna korea, kde pracuju vedecke spicky sveta, zacali nedavno podporovat jeho VYVOJ a predaj namiesto bateriek" ... je tam to slovo "VYVOJ" na prvom mieste ? ja ho tam vidim, Ty snad nie ? :-) tieto krajiny zosekali / zrusili podporu BEV v prospech vodika...dokonca mam pocit, ze v cine prestali dotovat predaj EV.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 13:13
Sranda.
Sám píšeš příspěvky dlouhý jako týden, ale jseš líný přečíst ostatní?
A pak to ještě na základě "jedné" věty dáváš jako důkaz? A ještě se k tomu přiznáváš.

Možná by chtělo aby jsi si znovu přečetl jak můj příspěvek, tak hlavně ty odkazy, kde jsi si vybral jen to co se ti hodí. A né číst jen první odstavce.
Ale pán z ČEZujasně píše, že :

"Dnes máme po republice desítky rychlonabíječek, za pět let jich tu podle našich odhadů bude zhruba 500. A to je počet, který distribuční síť bez problémů zvládne."

Tj. že i takovéhle množství distribuční síť zvládne, Dál píše že většina majitelů bude nabíjet doma ze zásvuky pomalým nabíjení. to je statisticky dané, že 80-90% všech nabíjení se děje doma přes noc.
Jen zbytek 10-20 % jde z rychlonabíječek! Proto potřeba rychlonabíječek pro milion elektroaut je jen pro 10-20 % nabíjení, proto jich není potřeba tolik.

A dál pán z ČEZu píše:

"Třeba že při výměně starého transformátoru její správce instaluje nový, s větším výkonem. Ale domnívám se, že pokud jde o masový rozvoj elektromobilů, máme ještě trochu času. Jejich počet podle mého zdaleka nebude stoupat tak rychle jako v případě plug-in hybridů, které síť tolik nezatíží. A že nebudeme muset sahat k nějakým překotným řešením, ale vše zvládneme průběžnou modernizací celé elektrické sítě, která tak jako tak probíhá. "

To je to o čem jsem psal i já a s čím ty nepočítáš. ty tu mluvíš o tom, že nám EU něco nařizuje, ale to si klidně může, realita je a bude jiná.
Nic nejde udělat přes noc takže i nástup elektromobilů tu nebude za jeden den, ani 5 let takový jaký si kdo představuje a bude to přesně tak říká pán z ČEZu. Pozvoný nárůst, který se bude zvládat "normální" modernizací distribuční sítě, kterou tak jako tak musí dělat.
Eletromobily tomu můžou leda tak "trochu pošťouchnout. Stejně jako to, že se prodá 1 milion televizí, psotaví 20 nových obchodních center a 20 továren. Které daleko výrazněji ovlivňují distribuční síť.

A pokud se jedná o distrib
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí bater
| 20. 10. 2019 13:34
skusim Ti to vysvetlit este raz tak, aby si to pochopil ... mozno sa mi to podari

1. najpodstatnejsie je, ze ja som pisal o situacii, kedy bude v prevadzke 20 % EV ( podla cielov EU ), tak by bolo potrebne navysit kapacitu distribucnej siete v cesku a na slovensku o priblizne 30 % ( NIKDE SOM NERIESIL ZA AKU DOBU TAKATO SITUACIA NASTANE A CI NASTANE ) este raz "polopatiscky" ... 20 % EV v cesku znamena, ze by ich muselo byt 1 200 000 ks a AK bude v prevadzke 20 % EV ( 1,2 mii ) z celkoveho poctu aut v cesku ( 6mio ), TAK bude potrebne navysit kapacitu distribucnej siete o cca 30 %. je som neriesil ake to v skutocnosti bude. popisoval som "kapacitny stav" distribucnej siete v tychto dvoch krajinach vs ciel vo vyske 20 % poctu EV.

2. zaroven som v mojom poste jasne napisal, ze sa bavime o elektrickych autach, nie o PHEV. je uplne jasne, ze nechapes zasadne veci :-) ziadne EV s kapacitou baterie okolo 60kW a vyssie NIKTO normalny nabijat zo zastrcky nebude. "zo zastrcky" budu ludia nabijat PHEV ( to je plug in hybrid ) a o tych hovori clovek z CEZu, kde su baterie vyrazne mensie a daju sa dobit za par hodin. nabitie baterie EV s dojazdom okolo 300km "zo zastrcky" trva viac ako jeden den ... cize viac ako 24 hodin :-)

druha skupina su majitelia rodinnych domov, ktori si instaluju wallboxy, ktorymi su schopni dobijat aj EV vyrazne rychlejsie.

cize ... skusim este raz : ludia z distribucnych spolocnosti odhaduju, ze ak by mali byt splnene plany EU a v cesku by malo jazdit 20 % EV ( nie HEV, nie PHEV ) tak by bolo potrebne navysit kapacitu distribucnej site o cca 30 % :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí b
| 20. 10. 2019 14:31
Tak ještě jednou už po 3.:
"podla ludi z distribucnej spolocnosti je potrebne posilnit rozvodovu siet v cesku a na slovensku priblizne o 30 % ak by malo byt v uzivani cca 20 % EV"

Podle kterých lidí to je? Stalé nemám odpověď. A protože se jí vyhýbáš, tak jsi si to evidentně vymyslel, jen aby jsi svoji lež podpořil a mohl ji pokládat za relevantní argument a přitom je to jen tvůj pocit. Který nemáš podložený žádným výpočtem, ani odkazem na zdroj, že o tom někdo z těch lidí mluví.

Pořád tu opakuješ jako kafemlejnek 20% ev navýšení kapacity o 30%. Ale je to jen tvůj výmysl, realita taková není a v těch dvou rozhovorech o tom mluví lidi z ČEZu, EONu, PRE.
Ty jsi neposlal zatím žádný odkaz kde by někdo mluvil o těch tvých 30%.
Navíc i kdyby to tak bylo tak 30% za 10 let to je 3% za rok. To je v podstatě standardní modernizace přesně to o čem mluví v těch článcích. Nic co by byl problém.
Opět a stále znovu hledáš problém tam kde není a pořád omýláš "hypotetickou" situaci. která s realitou nemá nic společného.

ad 2) a ty nechápeš, že já se nbavím o elektromobilech, ne o nějakých hybrydech, ty mne fakt nezajímají.
A touto odpovědí jsi jen dokázal, že o elektromobilu nevíš vůbec nic, nikdy jsi v něm neseděl, natož aby jsi ho alespoň 14 dní používal. Pak by jsi nenapsal takovou blbost. JE úplně jednou jakou má eauto kapacitu baterie. I auto se 100kWh, baterii bude majitel nabíjet doma z obyčejné zásuvky, protože většinou stejně jezdí "pár" kilometrů a na to mu 230V 16A bohatě stačí a nezáleží nakapacitě baterie. Dobití 10-40 km trva úplně stejně ať má baterku 18kWh, nebo 100kWh.
Když jede s eautem někam dál, tak až teprve tehdy použije DC rychlonabíječku.
A ano wallbaxy jsou bonus, který si budou lidi instalovat, když budou moct, ale není to podmínka a není to nutnost.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí b
| 21. 10. 2019 09:32
Proč by někdo s 60kW baterkou nemohl nabíjet doma? Jestli má EV v něčem výhodu, tak je to právě to, že se obvykle nebude nabíjet prázdná baterka do plna, ale bude se pravidelně připojovat k nabíječce a denně doplňovat to málo, co člověk vyjel. Takže mi opravdu není jasné, proč by člověk se 100kWh akumulátorem, ve kterém má 90 kWh (protože za den spotřeboval 10 kWh), nemohl přes noc připojit auto k pomalé nabíječce a doplnit si těch 10 kWh.

Jasně, někteří lidé najedou i více a budou potřebovat nárazově více, ale pro ty jsou zde rychlonabíječky. Ostatním bude stačit si ty jednotky kWh nabíjet pravidelně a nebudou čekat, až budou mít vybitý akumulátor, aby ho nabili.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí bater
| 20. 10. 2019 13:39
este jedna drobnost ... citujem Tvoje slova : "Eletromobily tomu můžou leda tak "trochu pošťouchnout. Stejně jako to, že se prodá 1 milion televizí, psotaví 20 nových obchodních center a 20 továren. Které daleko výrazněji ovlivňují distribuční síť"

tym len dokazujes svoju absolutnu neznalost problematiky :-) prave pravdepodobnost, ze ludia zacnu nabijat svoje auta pomocou rychlonabijaciek vecer po prichode domov z prace je jeden z najvacsich problemov, na ktore sa snazia ludia z branze vymysliet riesenie :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí b
| 20. 10. 2019 14:39
Jasně dokazuješ že vůbec nevíš o čem je elektromobil.
Nejdřív si ho prosím pujč a 14 dní s ním jezdi pak tu nebudeš plácat také "somáriny".

Lidi co jezdí v elektromobilu nenabíjí elektromobily po příchodu z domů z práce, proč by to dělali? Jednoduše proto, že většinou nemají rychlonabíječku doma, ani u domu. Tam mají pomalé nabíjení - zásuvku 230V/16A.

Rychlonabíječku používají když jedou na nákup do OC, do kina, do divadla, za sportem, nebo na delší cestu kam jim dojezd jejich auta nedá. Rozhodně né při cestě domu, to by se zbytečně zdržovali.

Eauto se nabíjí tam kde stojí! To je zásadní rozdíl co nedokážou pochopit spalovači, kterí jsou zvykli vždy při cestě domu zajet na čerpačku a tam tankovat. Jezdí tam jen kvůli tankování.

Eauta se nabíjí všude tam kde stojí, tj. nemusí speciálně zajíždět jen kvůli nabíjení. Resp. Ano, ale jen v miniméch případů jak jsem už jendou psal. 80-90% se nabíjí pomalým nabíjením doma, nebo v pracá, nebo na parkovištích, tam kde auto stojí x hodin.
Už to konečně pochop, že eauto není spalovák.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí b
| 21. 10. 2019 09:34
Neznalý jsi spíš ty. Řekni mi, proč by to večer ti lidé měli házet na rychlonabíječky? Aby to připojili v 17:00 a v 17:05 to měli nabité?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 13:20
Ohledně odstavce o vodíku, omlouvám se ano tvrdil jsi vývoj.

Taky jsi tvrdil, že: "podla ludi z distribucnej spolocnosti je potrebne posilnit rozvodovu siet v cesku a na slovensku..."

Tak se ptám po druhé, zatím nemám odpověď. Podle kterých lidí to je?
Podle nějakého franty koudelky z staré lipové? Nebo podle koho?

Já jsem vložil odkazy s rozhovory přímo s lidmi z distribučních společností, kde jasně vyplívá, že ano rychlonabíječky představují "určitý problém", ale nikdo z nich neříká to co píšeš ty. Naopak z rozhovorů vyplývá to, že ani milion elektromobilů není pro současnou distribuční síť problém. To co bude za 10 let fakt nevím, ale jak tam i oni říkají, musí tak jako tak modernizovat a tahle modernizace to bude pobírat. I když náhodou těch eletromobilů bude víc, než standardní modernizace, tak to trochu tuto modernizaci uspíší, ale rozhodně to nebude 30% jak píšeš jen kvůli elektromobilům.

Stejně tak bych rád viděl nějaký odkaz, že Čína ruší podporu pro BEV a místo toho začíná podporovat vodík. Nikde jsem nic takového nenašel, tak když to tvrdíš, tak asi máš nějaký odkaz, kde to píšou, ne?
Sem s ním.

Nechci tvoje pocity, ale odkazy, prosím.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí bater
| 20. 10. 2019 13:50
ja uz fakt nemozem :-) :-) :-)

Tvoje tvrdnie, ze 1 mio aut nie je pre distribucnu siet problem sa odvolava na toto ? citujem "„Naše výpočty říkají, že spotřeba zhruba v řádu stovek tisíc až jednoho miliónu aut se z hlediska spotřeby elektřiny v České republice projeví pouze v jednotkách procent. Samotná elektromobilita tedy nebude v budoucnosti klást nároky na výstavbu nových energetických kapacit,“ řekl Právu mluvčí ČEZ Martin Schreier"

vazne ? :-) clovek z CEZu hovori "Naše výpočty říkají, že spotřeba zhruba v řádu stovek tisíc až jednoho miliónu aut se Z HLEDISKA SPOTREBY elektřiny" ... co znamena ze nebudu potrebovat stavat nove elektrarne. nie je problem v nedostatku elektrickej energie, problem EV je ich dobitie ... to znamena dodanie obrovskeho mnozstva energie v kratkom case prostrednictvom rychlonabijaciek v "spickach". Energeticka siet na nieco take nie je stavana.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí b
| 20. 10. 2019 14:45
Nechápeš daný text a stále tu omýláš, že píšu o spotřebě. Ten článek je i o distribuční síti, ne jen o elektrárnách, přečti si to pořádně celé.
Je to o celém článku ne jen o jednom odstavci vytženém z kontextu.

Kdyby byl problém v distribuční síti ti lidi v těch článcích by to tam napsali. Ale podle nich je jen "malý problém" v rozložení zátěže, ale je to řešitelné a vědí o tom a rozhodně se kvůli tomu ne chystají zvyšovat kapacity distribuční soustavy.

Citace z článku:
"Jiná věc jsou samozřejmě špičky spotřeby v reálném čase, protože odběr nebude rozložen rovnoměrně, ale bude kolísat
Martin Schreier, mluvčí ČEZ
Dobíjecí infrastruktura se má poměrně rychle rozvíjet. V současnosti jich tři největší dodavatelé elektřiny provozují přes 160, z toho jsou desítky rychlonabíjecích, kde se baterie typicky dobije na 80 procent za 20 až 30 minut. Těch podle Schreiera firmy do tří až pěti let v celé republice postaví asi 500.

„Vzhledem k tomu, jak rychle roste elektromobilní trh obecně, a Praha je epicentrem tohoto boomu, odhadujeme, že v hlavním městě budou potřeba řádově vyšší stovky dobíjecích stanic,“ řekl Právu mluvčí PRE Petr Holubec."

Ty jsi tu začal s 30% navyšováním kapacity při 20% EV, tak stále čekám odkud to máš?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí bater
| 20. 10. 2019 14:00
snad keby si si rozsiril obzory aj na zahranicne media a nie len na ceske weby, tak by si nemal problem si tieto informacie sam vyhladat :-) su toho kvanta ... napriklad :

https://www.theregister.co.uk/…ic_cars_canalys/

"China's government is shifting the focus to en***ging hydrogen-fuel cell tech and putting subsidies there instead of standard electric vehicles."
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí b
| 20. 10. 2019 14:51
No konečně něco.

Jen tak dál. Jestli vodík vyvinou tak aby se dál použít, proč ne?
Zatím nic takového tomu nenasvědčuje. Uvidíme za 10 let.

Osobně vodíku vůbec nevěřím a jestli si budu moci vybrat BEV, nebo Vodík, na plnou čáru vyhrává BEV, těch výhod tam je tolik o proti vodíku, že o vodíku nemá cenu ani přemýšlet.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nu
| 20. 10. 2019 20:16
Vodik? A mohol by mi niekto povedat inu vyhodu ako kratsi cas na "dotankovanie" oproti EV? Lebo ja o ziadnej inej neviem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 20:33
Áno rýchlo nabíjačky sú dosť iná kapitola, lebo potrebuješ dostať vysoký výkon na miesta, kde má ta nabíjačka zmysel.
Ale ja som toho názoru, že EV sa môžu presadiť skôr v menších autách na jazdenie okolo komína. Ja môžem nabíjať doma a keď som staval, tak som si pokojne mohol rezervovať istič 3 x 40A. Z toho by som už potiahol slabšiu rýchlonabíjačku. Ale na manželkin obvyklý denný nájazd čo je asi 50km by mi to aj tak bolo zbytočné. Diaľkové auto si ponechám na konvenčné palivo kým to bude možné.
Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 08:47
Tak znovu. BEV nejsou žádnými politiky prosazovaný. Ukaž mi jediný zákon ve kterém je napsáno že se mají prodávat jen elektromobily na baterie?
To je jen výmysl vás a podobných místních spalovačů co neumí ani do 5 počítat.
Vodikový auto splňuje emise stejně jako BEV takže je jen na samotných automobilkách které auta budou vyrábět.

Je to jejich volba. Co ve své soukromé firmě budou vyrábět.

A evidentně jsou po penězích takže budou vyrábět to z čeho budou mít největší zisk.

Že většina automobilek pochopila že to budou eauta je celkem jasné I malým dětem s trochou rozumu.

Že se najdou firmy co zkusí i jinou cestu je také jasné, proč by ne? Když na to mají, časem se ukáže jestli to byl dobrý nápad. A věřím tomu že jako ve vašem, i ty vodikový auta si pár lidí koupí, tak proč by je neměli vyrábět?
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 09:02
Ty jo, ty umíš aspoň do osmi :yes: samozřejmě, ze automobilky jsou tlaceny politiky k autobateriim. Co jim zbývá, když je to jedina cesta, jak se vymanit z neuveritelnych pokut za neplneni emisí. To maji automobilky samy stavět tovarny na vodik? Jdou cestou, která je v současné době jediná možná a to je dobijeni aut ze sítě
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 10:31
Díky za potvrzení toho co jsem psal a znovu tvoji lži.
Elektromobily politici netlačí!

Automobilky mají svobodnou volbu co budou vyrábět. Je to jejich podnikání nikdo jim NEPŘIKAZUJE vyrábět eauta.

Můžou klidně vyrábět cokoli jiného! Na výběr toho mají dost, můžou klidně vyrábět dal spalováky když vymyslí jak jim snížit emise.

To že jsou eauta dnes jedinou volbou při snížení emisí je fakt který automobilky na rozdíl od tebe chápu.

To znamená že eauta netlačí politici ale technický vývoj! A to je rozdíl který ty nikdy nepochopiš.

A je to dobře se protože dnes je to jediná alternativní cesta jak se zbavit spalování. Nevím co je na tom špatně.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 09:23
Běž s těma chytrejma řečma do parlamentu a neosučuj tu nikoho ze lhaní.
Zákazníci EV nechtějí
Automobilky na EV prodělávají
Přesto se s nimi roztrhl pytel. Asi z plezíru.
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 10:36
A ty si dej hadici z výfuku svyho spalovače do kabiny aby jsi dýchal to co vypoustiš ven. Nevím proč by ty tvoje jedy měli filtrovat moje plíce a plíce mých dětí.

Žiješ ve své ulitě. Eauta lidi chtějí to dokazuje jejich zvyšující se prodeje i přes to že jsou drahé.
Ale nechtějí ty parodie co vyrábějí současný automobilky jen kvůli tomu aby nemuseli platit pokutu.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 16:28
Můžu se zeptat, kde bydlíš? Samozřejmě nechci adresu. Ale např. Praha, Horní Lhota...
Dik
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 19. 10. 2019 22:54
Ono to snad není ani tím, že by vodíková auta byla TAK skvělá, jako spíše tím, že na čistě elektrickém voze se těžko hledají charakteristiky, které by z hlediska běžného občana byly jiné, nežli mizerné :(
- pořizovací cena vozu: vysoká
- dojezd po městě: ako-tako
- dojezd mimo město: zoufalý
- doba "tankování": minimálně půl hodiny a to musí být rychlonabíječka, jinak 5, 6 i více hodin
- počet tankovacích míst: slabota
Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 09:21
To je zase příspěvek plný lži a polopravd. A výhody jako žádné?
ad1. Cena - jen polopravd - všechny věci na začátku jsou drahé, I spalováky byly že začátku drahý stejně jako dnes eauta, trvalo jim to minimálně 20-30 et než si je mohli dovolit i socani. Takže eauta na to mají ještě dost času, jejich reinkarnace začala teprve před 10 lety.
ad2. To samé jako bod 1. Před 5 lety byl dojezd 100-150 (300) km, dnešní eauta mají dojezd 250-350 (500) km. Za dalších 5 let bude dojezd zase úplně jinde. Nové Škoda ev citigo má dojezd 250km! Na PIDI auto do města více než hodně. I pro lidi v paneláku kterým pak tohle auto na jízdu do práce stačí na 14 dní!
Ad3. Zase jen polopravda, stejně jako bod 1, pro eauta před 5 lety platilo 150km, dnešní eauta mají dojezd 250-350 km, ty dražší I 400 a víc. Za 5 let bude dojezd zase jinde.
Ad4. Doba tankování - opět lži a polopravdy, já "tankoval" 10 minut a stačilo mi to a to jsem jezdil v tom 5 let státem eautě, kdybych to už nový eauto tak na tu cestu kterou jsem jel bych tankovat vůbec nepotřeboval. Eauta mafii jiný pohon takže je tu i úplně jiný způsob "tankování", spalovači jako vy si myslíte že nic jiného neexistuje než jezdit každý měsíc k pumpě a tam nechá 3000,-, jenže naštěstí eauto kde nabíjet pohodlně doma ze zásuvky takže každý den ráno má člověk plnou. A nebo když jednou za čas jede někam dál pak je to čas na rychlonabijecce který ale závisí od toho kam jedu a jakým autem. Když pojedu 200 km s autem které ujede 150, pak stačí na rychlonabijecce 10 minut když budu chtít jet 300 tak 3/4 hodiny!
R zase platí bod 1 eauta jsou na začátku a dojezd a doba nabíjení se zvyšuje. Už dnes stojí u Berouna nová Nabíječka Ionity s výkonem až 350kW! Kde když by to auto umělo, tak dobití 300 km by bylo za 20 minut! 100km doslova za "pár". Zatím je jen Porsche a Tesla, které umí 250kW. Ale to za 5 let budou umět zase víc typů aut.
Ad5. Úplná lež - počet nabíjecích most je víc než dostatečný vzhledem k počtu eaut v ČR, jich není zas toli
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 09:31
:D :D
Ad 5 - počet nabíječek je fajn, protože tu nejezdí skoro žádná elektroauta.
Tak tomu říkám argument.
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 10:43
A co je na tom?
To jako by jsi chtěl aby někdo (musel by být asi hodně blbej) stavěl 100 nabíječek aby mohlo jezdit 1 elektroauto?

Dnes je v ČR asi 3000 eaut. Rychlonabiječek je asi 100 po republice.

Tento počet Bohatě na tohle množství stačí. Jen totální magor by stavěl víc než je potřeba.

BTW do pár let tu bude 2x tolik nabíječek stejně tak elektromobilů.

Rychlonabíječky se staví nové stejně tak jak se prodávají nová eauta.
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 11:05
Vyjadrujes sa len k tomu co ti vyhovuje a pasuje. Ty patris urcite medzi tych ktory vraveli ze v norsku nebudu mat vsetci kde nabijat a hla funguje to. Vies nabijacie stanice na stavaju nonstop takze ak ich bude potrebne viac tak ich viac aj bude. Hladas problemy a nedostatky ktore niesu. Ludia vlastnia EV a ziju v panelakoch. A nerobi im to problem.
Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 10:57
-elektricke auto si kupim dnes a mozem ho zacat pouzivat- nabijaciek uz je pomerne dost
- vodikove auto je drahsie ako EV - mirai stoji 80 000€
- kolko stoji cerpacia stanica na vodik?
- kupim EV a mozem nabijat doma, mozem to iste s vodikovym autom?
- to je akoze naozaj lepsie elektrina 2x premenit a vozit kamionom ako ju rovno poslat drotom?
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 11:34
Nikdo netvrdi, ze budes mit vodikovou stanici doma. Nakup elektroauta se nekomu vyplati jen diky danim, kde spotřební na palivo neni žádná a ostatní auta a palivo zdanime tak, ze budou neprodejna. Princip baterie je fajn a casem se treba prosadí, ale dlouuuuho bude skutečně masové vyuziti baterek pouze utopie.
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 12:44
ale no tak, co su to za argumenty :-) na svete je niekde medzi 1,5 az 2mld aut ( odhad ). kolko z majitelov tychto aut ma cerpaciu stanicu doma ? par ich zrejme bude, ale je to zanedbatelne cislo. cize ani majitelia aut na palivove clanky nemusia mat doma vodikovu stanicu.

nikto normalny si nebude nabijat EV v panelaku tak, ze si spusti predlzovacku a necha auto zapojene do rana :) v prvom rade by vzdy prisiel o nabijaci kabel ... a vobec, je to blbost :-) v pripade majitelov rodinnych domov je to samozrejme inak a nabijat EV je pre nich super pohodlne a bezpecne.

pises o tom, ake drahe su auta "na vodik" ... jasne, ale to iste platilo aj pre BEV. ak by sa tato technologia potvrdila ako vyuzitelna ( netvrdim, ze sa tak stane ) pri osobnych autach, tak nepochynujem o vyraznom poklese ceny v najblizsich rokoch.

z uzivatelskeho pohladu maju vodikove auta vyhodu rovnakeho uzivatelskeho komfrotu ako auta so spalovacimi motormi. prides na cerpacku, natankujes za par minut a ides dalej.

v cesku je cca 4 000 cerpacich stanic na 6 mio aut ... cize 1500 aut na jednu cerpacku ... vodikove auta by zrejme nepotrebovali iny pomer

v cesku je okolo 200 nabijacich stanic ( opravte ma ak sa mylim ) na priblizne 3 000 EV

pises o cene za vodikovu stanicu ... netusim kolko stoji cerpacia stanica na vodik a ani kolko stoji rychlonabijacka ... ak udaje mas, tak sem s nimi.

otazkou je, co by stalo vybudovanie dostatocnej siete rychlonabijacich stanic pre X BEV a kolko vodikovych stanic pre ten isty pocet aut s palivovymi clankami.

a pls ... pisem o uzivatelskom pohlade na jednu a druhu skupinu aut, resp. nakladoch na vybudovanie stanic ... neriesim "ostatne otazky" tejto "problematiky"
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 13:51
Ano argumenty hodné spalovačů.

Ale, vodíková auta startovala zhruba před 10 lety, stejně jako BEV:
https://www.auto.cz/…a-na-vodik-54240

A teď se podívej kam šel vývoj. Zatímco BEV se vyvynula do použitelného stavu, kdy se už začínají stavět továrny na "velkoseriovou" výrobu a začínají se prodávat použitelná auta za stále nižší cenu, vývoj vodíkových aut se zastavil a je prakticky stále na začátku v podobě "pár" kousků ve státní správě. Nejdou koupit, cena stále na začátku, cena vodíkový stanice je astronomická o proti rychlonabíječkám. Rychlonabíječka se pohybuje v řádu 100-vek tisíc, až několik milionu, podle toho kolik tam bude nabíjecích stojanů. Plnička na vodík je vždy v řádech milionů a výše, z důvodu bezpečnosti, potřeby elektřiny pro čerpadla, potřeby zabezpečených nádrží na vodík, potřeby bezpečného přístupu atd. Prostě vodík = extrémně nebezpečná látka. Na to jak jich je po světě málo už tu máme první havárie:
https://youtu.be/amzs_xdiinM
https://abc7news.com/…borhood/5326601/
https://www.novinky.cz/…-clanky-40286443

Navíc I Mercedes pochopil že vodíku dnes pšenka nekvete:
https://ecomento.de/…atterie-technik/

Co se týka nabíječek, tak nabíjení ze zásuvky na "dlohodobé nabíjení" je strašně "malá":
https://www.vsb.cz/info/?…

Cena od 10 tis. Kč. A je to blbuvzdorné. Stačí jen chtít a ne hledat jak to nejde.

Cena rychlodobíječek lze dohledat na googlu, jak jsem psal, 500 tisíc až 750 tis jen za hardware, plus to okolo a je to přes milon:
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?…

Co by se stalo pro vybudování rychlodobíječek pro BEV? Podle mne nic.
Nikdy se tu neobjeví milion elektromobilů přes noc. Tudíš scénář, že by byl problém se stavbou a rychlodobíječek
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 13:58
Taková malá krásná ukázka toho jak vypadá nabíječka se 40 stojany:
http://www.hybrid.cz/…ejte-se-na-videa

40 x 135kW = 5400 = 5,4 MW!

Dnes se staví spousta obchodních center a kanceláří, které také potřebují spousty elektřiny v řádu MW a kupodivu s elektřinou nemají problém. Se stavbou "malé" nabíječky 200 kW mají problém jen zdejší diskutéři, co nikdy žádnou neviděli ani neví jak funguje.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 18:13
Co sa cudujes. LORASI vcera vravel ze cena nabijania EV sa vyrovna cene benzinu/nafty :D
Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 09:27
Přesně tak a bohužel ani ten dojezd není nijak slavný, dnešní eauta už mají 250-500km vodikový auto možná 450-600. A to jen v tom případě, že to plnička umí natlakovat nádrž dá 800 barů! Bohužel to je docela drahý takže většina plniček umí jen polovinu takže také jen poloviční dojezd.
Jediná výhoda je jen čas tankování protože ten je cca 5-10 minut.
Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 10:08
Dojezd u aut s bateriemi se zvyšuje kapacitou, protože jim klesá cena. Diky tomu vsak narůstá hmotnost baterie, protože energetická hustota na 1 kg baterie téměř neroste. Kolik ujede auto na 1 kg benzinu ci vodiku, kolik ujede na 1 kg baterie. Zkuste se podivat a potom mudrujeme. Když do vodikoveho auta natankujeme 150 kg vodiku bude jaky dojezd? :-) A i když se hustota energie v baterkach radikálně zvýší, možné to casem je, opět se vratime k nedostatečné el. síti :*)
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 11:29
Ach jo zase jsme u toho.
Zbytečně si vymýšlíte. Jeden příklad za všechny přímo z reality žádná scifi ani koncepty:

Stejné auto před 5 lety:
VW eUP 2013 baterie 18kWh
Dnešní Citigoe iv baterie 36kWh

Pohotovostní hmotnost
eUpu 2013: 1214 kg
citigoe 2019: 1229 kg

Hmotnost baterie:
eUP 2013 230 kg
Citigoe 2019 248 kg

Rozdíl je celých 18kg ale má 2x větší baterii 36 kWh, tj. 2x větší dojezd! Podle vás by auto muselo vážit o 230 kg víc.

To jasné dokazuje že vývoj pokračuje a vy nemáte pravdu.
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 11:38
Vyvoj pokracuje, ale teď tu hustotu na 1 kg :-) Pri současném tempu si ještě počkáme. Ale o hmotnost ani tak nejde, není absolutne připravená infrastruktura a mnoho desetileti nebude, aby prenesla energii k masovemu dobíjení
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 14:05
To si děláš srandu?
Tobě to fakt nedochází? Co ještě chceš za lepší důkaz, než baterie s kapacitou 18kW hmotnost 230 kg
proti baterii 36 kW s hmotností 248 kg
?
Z toho si můžeš hustotu vypočítát sám. Ale proč to počítat, když fakt je jasný, že 5 let trval vývoj pomocí kterého se do stejného prostoru a se skoro stejnou hmotností dostalo 2x větší množství energie!!!

Když to extrapoluji do budoucna, tak tu máme za dalších 5 let baterii se skoro stejnou hmotností tj. např. 260 kg, ale s 2x větší kapacitou.

I kdyby taková baterie tu byla až za 10 let, pořád ten vývoj tu je obrovský a dostatečný a za těch 5-10 let tu bude městské auto s dojezdem 500 km, což bude pro městské auto skoro zbytečné, takže tam se změní logicky dojezd jen o trochu ale logicky se sníží hmotnost a objem. takže místo 1200 kg bude auto vážit 1100 kg, což se přiblíží ke spalováků a dojezd se opět zvýší.

Nevím, ale pro takovýhle vývoj nemusím mít křišťálovou kouli, abych tohle předpověděl. Ono to stejně za 10 let bude asi úplně jinak, ale tohle je takové minimum, co se dá předpovědět. Rozhodně to nebude horší.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 14:06
O infrastruktuře jsem toho už napsal dost, a dával jsem i odkazy, ze kterých jasně vyplývá, že hledáš problém, tam kde není.
Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 11:36
A ještě k nedostatečné elektr. sítí.
To je další lež. To je tak těžké použít matematiku základní školy a google?

https://www.svetmobilne.cz/…ji-temelinu/4808
http://www.hybrid.cz/…-novych-temelinu

https://autobible.euro.cz/…a-stavet-nemusi/

https://www.novinky.cz/…rgetici-40059731
Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 11:42
nikde jsem nepouzil argument nedostatku elektřiny, tak brzdi. Celou dobu mluvim o dovedeni elektřiny tam, kde bude potřeba. Zarizoval jsi v životě pripojeni elektřiny k domacnosti? A jaky mas doma hlavni jistič? Kolik lidi bude schopno ve městě dobijet auta? Nechame to na dobijeci h stanicich a budeme stavět transformatory na každé ulici?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 11:52
asi budes musiet niekomu skusit vysvetlit, aky je rozdiel medzi "zdrojom energie" a "infrastrukturou" samotnou ...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 12:12
Lidem, kteří jsou zaslepeni svou pravdou, je to zbytečné. Verim, ze mezi nimi je dost takovych, kteri ještě pred nedávnem jasali nad biopalivy vyrabenych z potravin a zamyslet se nad dusledky je nezajímá. V životě nepostavili ani psi boudu a budou mudrovat nad tim, ze se vse snadno postaví a zařídí
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak dlouho se nutí baterky,
| 20. 10. 2019 14:16
Ano já také a v odkazech se o tom mluví také ale i o spotřebě. Jen to chce pochopit co se tam píše.

Co sem pleteš zase jistič doma? A proč sem pleteš zase to kolik lidí bude schopno ve městě dobíjet auta? Proč by jsi měl stavět transformátory na každé ulici?

Ach jo, stále hledáš problém kde není. Už konečně pochop, že postavit rychlonabíjecí stanici o 2 stojanech s výkonem 100kW je NIC, o proti tomu postavit obchdoní centrum nebo kancelářskou budovu. A kvůli těm se snad na každém rohu staví tranformátory?

A proč by otázka kolik lidí bude moct ve městech sdobíjet doma? Na to si snad umíš odpovědět sám, ne. Ten kdo má garáž může, ten kdo nemá garáž nemůže. Co je na tom nepochopitelného?

V ČR žíje cca polovina obyvatel v bytových domech, kde je zase asi další polovina z nich nemá garáž. Tj. cca 25% je bez možnosti dobíjení doma.
No a co?

Tihle lidé budou dobíjet na veřejných dobíjecích stanicích. No a co? Stále máš 75% lidí co má možnost dobíjení doma přes noc.
Další pár procent bude mít možnost dobíjení v práci. Takže nakonec zbyde jen "pár" procent, co nemají možnost žádnou. A pro ně je lepší si elektromobil nekupovat, jednoduché řešení. Nebo si koupit elektromobil s dojezdem 300 km a víc, který jim stačí na dojíždění do práce na 14 dní.

Nabíjet tyhle cesty mohou už teď když jedou nakupovat na nabíječkách u obchodních centre, které rostou jako houby po dešti. Nebo když auto stojí na parkovišti před kinem, před sportovištěm, před hotelem, penzionem, před divadlem atd. Když pojedou někam dál, např. do Osravy stačí "krátká 20-30 minutová zastávka na nabíječce. Kterou stejně dělám i se spalovákem, sice ne 30 minut, třeba jen 15 ale ten rozdíl není už tak velký.

A navíc stále mají a budou mít minimálně 20-30 let možnost si ten spalovák ještě koupit a jezdit s ním.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku