Hyundai to myslí s vodíkem vážně, zřejmě vyvíjí další model
Technologie vodíkových palivových článků zatím hraje ve světě automobilového průmyslu jen druhé housle, Hyundai však vodíku věří a pravděpodobně pracuje na druhém modelu.
Automobilka Hyundai je jednou z mála, která neustále věří v budoucnost palivových článků a vodíku jako paliva elektromobilů budoucnosti. O přínosech tohoto řešení nás ostatně přesvědčilo i Hyundai Nexo, se kterým jsme mohli najet pořádnou porci kilometrů na cestě z Bruselu do Prahy.
A i když je Nexo zatím jediným vodíkovým modelem v nabídce Hyudnai, brzy by se mohlo dočkat sourozence s označením Neptune. Jak totiž upozornil web GoAuto, jihokorejská automobilka si měla u australských úřadů registrovat označení Neptune, které plánuje využít u „elektromobilů s vodíkovými palivovými články ve formě automobilů na vodíkový pohon,“ případně „automobilů“ nebo „elektricky poháněných nákladních automobilů.“
Spojení mezi označením Neptune a technologií palivových článků je přitom dost zřejmé. Neptun byl totiž řecký bůh moří a vodíkové automobily jsou známé tím, že produkují pouze vodu.
Registrace jména nového modelu by tak mohla být dalším krokem automobilky v jejím programu FCEV Vision 2030, ohlášeného koncem minulého prosince, v rámci kterého chce Hyundai do roku 2030 vyrábět okolo 500.000 vodíkových automobilů ročně.
K dosažení tohoto ambiciózního cíle by měl automobilce pomoci i její druhý závod na výrobu vodíkových automobilů, který nedávno otevřela její divize Hyundai Mobis, jak připomíná web GoAuto. Roční produkce automobilů na vodíkový pohon by se tak měla zvednout z 3.000 kusů za rok 2018 na 40.000 kusů v roce 2022.
Hyundai však není jedinou značkou, která se aktivně zabývá vývoje automobilů na vodíkový pohon. Například Toyota nedávno odhalila novou generaci modelu Mirai a BMW se na frankfurtském autosalonu pochlubilo konceptem i Hydrogen Next.