Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai to myslí s vodíkem vážně, zřejmě vyvíjí další model

Ondřej Mára
Diskuze (65)

Technologie vodíkových palivových článků zatím hraje ve světě automobilového průmyslu jen druhé housle, Hyundai však vodíku věří a pravděpodobně pracuje na druhém modelu.

Automobilka Hyundai je jednou z mála, která neustále věří v budoucnost palivových článků a vodíku jako paliva elektromobilů budoucnosti. O přínosech tohoto řešení nás ostatně přesvědčilo i Hyundai Nexo, se kterým jsme mohli najet pořádnou porci kilometrů na cestě z Bruselu do Prahy.

A i když je Nexo zatím jediným vodíkovým modelem v nabídce Hyudnai, brzy by se mohlo dočkat sourozence s označením Neptune. Jak totiž upozornil web GoAuto, jihokorejská automobilka si měla u australských úřadů registrovat označení Neptune, které plánuje využít u „elektromobilů s vodíkovými palivovými články ve formě automobilů na vodíkový pohon,“ případně „automobilů“ nebo „elektricky poháněných nákladních automobilů.“

Spojení mezi označením Neptune a technologií palivových článků je přitom dost zřejmé. Neptun byl totiž řecký bůh moří a vodíkové automobily jsou známé tím, že produkují pouze vodu.

Registrace jména nového modelu by tak mohla být dalším krokem automobilky v jejím programu FCEV Vision 2030, ohlášeného koncem minulého prosince, v rámci kterého chce Hyundai do roku 2030 vyrábět okolo 500.000 vodíkových automobilů ročně.

K dosažení tohoto ambiciózního cíle by měl automobilce pomoci i její druhý závod na výrobu vodíkových automobilů, který nedávno otevřela její divize Hyundai Mobis, jak připomíná web GoAuto. Roční produkce automobilů na vodíkový pohon by se tak měla zvednout z 3.000 kusů za rok 2018 na 40.000 kusů v roce 2022.

Hyundai však není jedinou značkou, která se aktivně zabývá vývoje automobilů na vodíkový pohon. Například Toyota nedávno odhalila novou generaci modelu Mirai a BMW se na frankfurtském autosalonu pochlubilo konceptem i Hydrogen Next.

Ondřej Mára
Diskuze (65)

Doporučujeme

21. 10. 2019 09:34
Re: Tak dlouho se nutí baterky,
Neznalý jsi spíš ty. Řekni mi, proč by to večer ti lidé měli házet na rychlonabíječky? Aby to připojili v 17:00 a v 17:05 to měli nabité?
21. 10. 2019 09:32
Re: Tak dlouho se nutí baterky,
Proč by někdo s 60kW baterkou nemohl nabíjet doma? Jestli má EV v něčem výhodu, tak je to právě to, že se obvykle nebude nabíjet prázdná baterka do plna, ale bude se pravidelně připojovat k nabíječce a denně doplňovat to málo, co člověk vyjel. Takže mi opravdu není jasné, proč by člověk se 100kWh akumulátorem, ve kterém má 90 kWh (protože za den spotřeboval 10 kWh), nemohl přes noc připojit auto k pomalé nabíječce a doplnit si těch 10 kWh.

Jasně, někteří lidé najedou i více a budou potřebovat nárazově více, ale pro ty jsou zde rychlonabíječky. Ostatním bude stačit si ty jednotky kWh nabíjet pravidelně a nebudou čekat, až budou mít vybitý akumulátor, aby ho nabili.
20. 10. 2019 20:33
Re: Tak dlouho se nutí baterky,
Áno rýchlo nabíjačky sú dosť iná kapitola, lebo potrebuješ dostať vysoký výkon na miesta, kde má ta nabíjačka zmysel.
Ale ja som toho názoru, že EV sa môžu presadiť skôr v menších autách na jazdenie okolo komína. Ja môžem nabíjať doma a keď som staval, tak som si pokojne mohol rezervovať istič 3 x 40A. Z toho by som už potiahol slabšiu rýchlonabíjačku. Ale na manželkin obvyklý denný nájazd čo je asi 50km by mi to aj tak bolo zbytočné. Diaľkové auto si ponechám na konvenčné palivo kým to bude možné.
20. 10. 2019 20:16
Re: Tak dlouho se nutí baterky,
Vodik? A mohol by mi niekto povedat inu vyhodu ako kratsi cas na "dotankovanie" oproti EV? Lebo ja o ziadnej inej neviem
20. 10. 2019 20:16
Re: Tak dlouho se nutí baterky,
Ak mi niečo neuniklo, tak Ford a Volvo majú na trhu aktuálne toľko elektromobilov ako Toyota. U MB a BMW bude v ponuke len pár EV a veľa PHEV. Jedine VAG zatiaľ vyhlasuje, že chce byť zelený cez EV. PHEV majú dve a môžno bude niečo v novom Golfe, ale to sú len 3 modely v koncerne.
No a Volvo pôjde hlavne podľa svojho majiteľa. V Číne sa obmedzujú dotácie na EV, ale zaviazali sa k spolupráci na budovaní vodíkovej infraštruktúry. Takže tam sa to za pár rokov môže zmeniť.