Ne nepletu, když někdo vlastní balík akcii v Tesle, tak stačí prodat zanedbatelný počet (konkrétně cca 300 akcii) a 75 thusd pro něj nemůže být absolutně žádný problém. Jak ovšem vidno, tak pro Muska to "problém" je.
Citaj pozorne. Chlapik chce z neho vysudit love lebo mu rupli nervy a postol tweet na urovni 15 rocneho. Priznas sudu ze sa topis v peniazoch, alebo sa budes hrat na socku? Ak ho sledujes tak vies ze uz to raz takto hral pri rozvode.
O mě nejde, já nikoho za pedofila neoznačuji. A Musk si evidentně vybral vybral cestu hrát si na socku, což je vrcholně trapné. Už jenom čekám, až soudci přivede těhotnou ženu a patnáct hladových dětí a ztropí mu scénu jako to dělají naši snědí spoluobčané třeba v Mostu na úřadu soc. zabezpečení.
No, já uznal prohranou sázku a eshopu zaplatil tři tisíce, aby ti doručil výhru. Abych splnil svoje slovo zm. dovi kterým opovrhuju. Za svoje tři tisíce korun tu teď neustále poslouchám, že jsem podvodník. Každý si udělá obrázek, kdo je ubožák.
Ne každej ne = obrátil ses na tu firmu, že to byla trapná napodobenina?
Napsal sem ti to IHNED
Ale jinak VĚTŠINA LIDÍ SEBE VIDÍ NEKRITICKY a to i když ví že..
Je mi fuk co většina = ta třeba volí Zemana = já vim co přišlo za obsah. A vim to na 100%
Jen s jistotou nevim jestli to víš ty = to je celý. Byť tvý chování celou dobu naznačuje...
Ty se do mě zkoušíš navážet i v tak jednoznačný věci jako byly třeba ty důchody rsp. vliv komunistů. Co u tebe vyprovokovalo jen slovo DOVYSVĚTLENÍ VÍŠ sám. I když nejsi žádnej génius = nemyslim že to vysvětlení na příkladu si nepochopil = i když si možná nepřipouštíš jak MOC velkej rozdíl to i za dalších 30 let = bude. Takže = ubožák bez koulí? Jedno co kterej přesně dělá
Většina lidí dělá stejnou blbost jako ty = na ty slušnější mívá VYŠŠÍ nároky. To je taky další smutná VĚTŠINA
To je ale marná diskuze = prostě viz já 17:32 + bohužel i ty další většiny..
Jj většina se pro pravdu zlobí = a klidně okamžitě vytáhne LIDSKÁ ŠPÍNO = což je fakt síla = jen za fakta který mu nejdou pod nos
Ta desítkama miliard zvýhodňovaná nafta abys měl POCIT že je výhodnější = tu mi asi neodpustíš žejo?
Pro pravdu se většina zlobí = třeba Karel že to neprošlo. Nečekal že whisky testujeme dekádu = a že daleko levnější Black Label od stejnýho výrobce = bude jednoznačně lepší. Holt asi všichni používáme = podle sebe soudim tebe
Fakt bláboly sou v diskuzi o změně vedení Citroenu = špičkovej manažer vytáh firmu z červenejch čísel = a to co tam padá za KECY :no::-|
Neznáš mě = tvý představy vedou do takovejch EXTRÉMŮ že házíš LIDSKÝ ŠPÍNY a snažíš se vysmívat třeba tomu vysvětlení důchodů. Nehledej problémy kde nejsou = sečti si kolikrát si urazil ty mě a kolikrát já tebe. Ale ODPORNÁ POVAHA a LIDSKÁ ŠPÍNA řikáš ty mě
X-krát si mě ujistil že ta whisky byla pravej Blue Label = sakra jak to víš? Byla a) podezřele levná b) dva dospělí svéprávný lidi se zkušenostma sou si na 100% jistý. Neujišťuj mě = jen sem řek že máš jiný kritéria na = např. = Muska a Piecha. A nemá to co dělat s tim kterej je křivější nebo tak = no a opět jako vysvětlení toho i budoucího vlivu komunisty na důchody = si začal házet LIDSKÝ ŠPÍNY a podobný extrémy
😀 Tak na cigana to asi az neda ale suhlasim ze cele toto divadlo je trapne, ako mali chlapci. Ten pedo 😀 v tom tiez nie je nevinne. Nie Musk ale jeho technici sa na jeho podnet skutocne poctivo a cestne venovali nie prilis lacvnemu projektu aby pomohli a on to namyslene odmietol a zosmiesnil. Proste si porovnavali ega v nespravnej situacii. Ale nemyslim si ze to patri do clanku o zacati vyroby v GF3 ;-)
Tento clanok, mal skoncit nadpisom. Nic viac v nom nie je. Zmykanie tesly na maximum. Skor mali spomenut ze Model 3 nici predaje nemeckej trojky v US s rovnakou cenou a v Cine, najvacsom trhu aut ma stat o 37% menej ako BMW 3 a o 45% ako MB C. Ak sa to potvrdi tak to bude zaujimava podivanaa 😎
Nevím jestli je I-Pace skvělý, ale v prodejích se mu evidentně daří. Letos prodal v Evropě do srpna 7903 ks, což je na čísla kterých obecně dosahuje Jaguar poměrně hodně. A navíc evidentně I-Pace bere klienty Modelu X, který v EU klesá a prodal za stejnou dobu 4836 ks.
Světové auto roku byla v tomto případě politika. A prodeje jsou jen důkazem, jak všichni touží po EV.
A posměch tesla Boys, byť třeba i oprávněný, je dalším důkazem, že sice naoko volají po ekologii, "aby moje děti mohly dýchat čistý vzduch", ale musí to být ta správná, Tesla ekologie.
Jestli je něco světové auto s prodeji moc nesouvisí, zvláště v takto drahé EV kategorii. EV mají podíl na prodejích obecně malý, ale v rámci EV se prodává Evropě lépe než Model X, víc těžko mohl Jaguar očekávat.
e-Tron
EU 9 136 ks
US 3 106 ks
spolu 12 242 / 31,3 %
Tesla X
EU 4 836 ks
US 12 426 ks
spolu 17 272 ks / 44,23 %
i-pace
EU 7 913 ks
US 1 625 ks
spolu 9 538 ks / 24,42 % ( nepovedal by som, ze ide o tragicke predaje v segmente )
Tesla S a Tesla 3 zatial nemaju v kategorii konkurenta, takze kto chce EV v strednej triede, alebo vyssej strednej triede ma na vyber Teslu 3, resp. Teslu S, alebo musi cakat na roky 2020 / 2021. tie nacrtnu vyvoj predajov do buducnosti. osobne mam predstavu, ako to bude vyzerat. ja sa tesim na i4, snad nebudem sklamany :-)
citujem 99matthew99 :
"Este mohli spomenut ze "skvelemu" iPace sa vobec nedari v predaji. Ze v USA nedokazu predat nad 250ks mesacne, v Europe 7000ks"
svojim komentom si ukazal co je v skutocnosti dolezite pre Teba. vobec Ti nezalezi na znizovani emisii CO2 v doprave ... jedine, na com Tebe zalezi su predaje aut znacny Tesla ... nikoho ineho, len EV od automobilky Tesla a evidentne mas velky problem s tym, ze Tesle po viac ako X rokov zacina pribudat konkurencia ... hmmm ... fakt skvely postoj
Lorasi pocuvaj na tvojom mieste by som sa vobec neozyval. Posledne dni dokazujes ze o EV vies uplne h.ovno. Mudry si ako salamun avsak na komenty zalozene na faktoch nemas realnu opoved.
Jaguar povedal ze ma objednavky na 25000 aut avsak dodnes tolko ani len nepredal. Presne nato som narazal. Ale to tebe do tej hlavy asi tazko dojde.
Ostatne automobilky dobehnu Teslu jedine v pripade ze Tesla si da pohov na dalsich minimalne 5 rokov. Ja este stale nevidim konkurenciu ako X,S a uz vobec nie 3jke.
Takze nabuduce pred zapajanim do debaty ohladom EV, vodiku a pod si prosim nastuduj fakty a az potom zacni rozhadzovat rukami. Lebo zatial len tápeš.
kludne ma pouc o tom, v com som sa mylil ohladom EV ... budem rad :-)
je vtipne, ako sa Tesla fanatici nechaju lahko vytocit ... staci len poukazat na ich zaujatost a uz idu :-):-):-):-)
PS : ved Ty ani nevies, resp. si donedavna nevedel, ze Tesla nepouziva tepelne cerpadla v autach :-):-) Ty tapas ale uplne najviac :-)
PS1 : citujem "Jaguar povedal ze ma objednavky na 25000 aut avsak dodnes tolko ani len nepredal. Presne nato som narazal. Ale to tebe do tej hlavy asi tazko dojde. " ... takze preto ho hejtujes a zosmiesnujes ... no ... tak potom by som cakal, ze kedze Tesla nie je dlhodobo schopna plnit slubovanu produkciu, ze budes hejtovat a zosmiesnovat aj ju ... :-):-) tak preco to nerobis ? :-):-)
Ja tebe mam pisat v com si sa mylil? Staci si pozriet debaty na ktore si uz nereagoval lebo uz si nemal cim oponovat.
Stale tu mudrujes ze dojazd tesly je max 300km co nieje absolutne pravda.
Cena nabijania nieje zdaleka porovnatelna s cenou benzinu/nafty.
Pri debate ohladom vodiku mi ides oponovat naco by si ludia stavali vodikovu cerpacku pri dome alebo ci budu ludia vyhadzovat kable von z okna v pripade EV. Vodikova cerpacka je niekolko nasobne drahsia ako nabijacka(skus pouzit google). Ludia si ju pri dome nepostavia lebo by boli drahsie ako dom zatial co wallbox v pohode zvladnu. Kable z okien cinziakov taktiez nemusia vyhadzovat lebo nabijacky uz su na miestach ako su supermarkety, nakupne centra a pod. Ci ty nenakupujes? Vies EV mozes nabijat pokial stoji. Ty si zatial mozes kludne nakupit - nemusis pri nom stat.
Nebudem tu pisat vsetko lebo si popravde vsetko ani nepamatam. Avsak jedna otazka na koniec. Ake ine vyhody okrem rychlosti tankovania ma vodik oproti EV? Lebo ja o ziadnom inom neviem. A teslafanatik? Ja som uplne v poho s BMW i3 takze asi tazko. To skor ty patris do sekty ktora sa nevie zmierit s Teslou ako takou a vsade mozne otom musite ostatnych presviedcat.
1. podla Teba ( znalca EV Tesla ) maju auta znacky Tesla tepelne cerpadlo :-) best joke ever
2. ukaz mi jediny prispevok, kde pisem, ze ma Tesla maximalny dojazd 300km ? vies aky je rozdiel medzi "maximalnym" a "realnym" ? ja vzdy pisem o "realnom". realny dojazd Tesla X 100D je cca 350km ... to mozes najst v mojich komentoch, nikdy som nic nepisal o "maximalnom dojazde 300km". Za touto hodnotou si jednoznacne stojim, pretoze na rozdiel od Teba som si vyskusal ako Teslu S tak aj X na dlhych cestach. Ze sa da na Tesle 100D urobit aj 400km ? Jasne, da ... ked pojdes za tirakom na dialnici, alebo budes jazdit len okresky lahkou nohou ... potom urobis asi aj viac. Aj na mojom aute urobim cez 1100km dojazd, ale normalny "realny" dojazd mam okolo 850 km. Dokonca tu bol niekde clanok o tom, ako nejaky blazni presli s Teslou okolo 1000km ... priemernou rychlostou okolo 60km na tempomat ... to NIE JE "REALNY" DOJAZD pre normalnych uzivatelov.
3. evidentne Ti nejde matika. tesla X/S 100D ma spotrebu, realnu ( jar, leto, jesen, zima ) okolo 27-30kW na 100 km. 1kW na chargeri Tesla stoji na slovensku 0,28 EUR ... cize 100km stoji 7,56 - 8,4 EUR ... realna spotreba napriklad X5 30d je okolo 8,5l / 100 km ... cize 10,48 EUR ... rozdiel v nakladoch je 2,08 az 2,92 EUR . cize ANO ... NAKLADY NA DOBIJANIE TESLA na rychlochargeroch sa blizia nakladom na naftu. dalsie zvysenie ceny za 1kW ako v tomto roku a naklady budu dokonca vyssie.
4. wtf ?! coooo ? preco by si mali ludia stavat vodikovu cerpacku pri dome ??? Ty si sa uuuuplne zblaznil :-):-):-) nikdy som nic take nenapisal :-):-):-) Ty vazne fetujes :-):-):-) Alebo vies co ... daj mi sem citat, kde pisem o tom, ze by si mali ludia postavit pri dome cerpacku na vodik. PROSIM PROSIM :-):-):-) Neskutocne si ma pobavil :-):-):-) Dakujem :-):-):-)
PROSIM PROSIM ... nezabudni mi sem postnut moj citat, kde pisem o tom, ako si maju ludia postavit vodikovu cerpacku pri dome :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
uprimne ? ja som sa fakt velmi dobre bavil :-) a navyse sa 99matthew99 "vyfarbil" ako tesla fanatik ( co ma prekvapilo, donedavna sa mi zdal uplne v pohode ), ktoremu nezalezi na znizovani CO2, ale len na predajoch aut znacky Tesla ... a zda sa, ze nie je jediny na tomto fore :-) je to v pohode, clovek aspon vie, ze tak ako nema zmysel rozumne reagovat na "100x zvyhodnenu naftu", tak ani na neho.
Kde som nieco vravel o tepelnom cerpadle v tesle nemam ponatia.
27-30 kw spotreba tesly X/S? To akoze obe maju takuto spotrebu? Ale to budu asi prve modely z oboch lebo takuto vysoku spotrebu som este v testoch nevidel. Bjorn Nyland ma priemer Xka 26 a to zije v Norsku.
Este k tej tvojej matike. Ako iste vies EV(tesla,...) sa daju nabijat aj inde ako na SC, kde bude cena podstatne nizsia ako tvoj priklad. Na ZSE za 69€ dokaze majitel zrobit aj 2000km. Urobis to na X5tke?
Pripadne Tesla niekedy(napriklad teraz) dava unlimited free charging. Dostanes toto k nejakemu ICE autu? Skus to prepocitat.
Inak to fetovanie mi pasuje skor k tebe. Prispevky tipu "ja sa bavim", "prosim prosim" a podobne mi pridu dost infantilne.
Este stale si mi nepovedal ake ine vyhody okrem rychlosti tankovania ma vodikove auto oproti EV. Ty znalec.
1. vo svojom povodnom prispevku som jasne napisal, ze naklady na "rychlonabijackach" Tesly sa blizia nakladom na naftu. jasne a zrozumitelne som specifikoval, za akych podmienok budu naklady na nabijanie T podobne nakladom na naftu. slo o situaciu kedy vodic robi dlhe trasy a je nuteny nabijat T na rychlonabijackach T ( nehovoril som o nabijani doma wallboxom, ani nabijani na inych ako teslackych nabijackach, kam vacsina majitelov T nechodi, pretoze nabijanie je povacsinou pomale. ak by si Teslu jazdil, tak by si to vedel )
2. vies kedy ma EV najvyssiu spotrebu ? na dialnici vo vyssich rychlostiach. vies kolko km dialnic maju v Norsku ? malo. vies aky je rychlostny limit na dialniciach v Norsku ? 100, resp. 110 km/h. vies, preco moze byt dlhodoba spotreba Tebou spominaneho Nora, jazdiaceho v Norsku nizsia ako 27 - 30 kW, ktore spominam ja ? Uvedomujes si, ze medzi 26kW a 27/30kW je rozdiel v spotrebe len 15 % - 3,8 % ? Jednoducho 100k km najazd v europe je iny ako 100k km najazd v Norsku. Ten v EU bude mat s vysokou pravdepodobnostou vyssiu priemernu rychlost kvoli jazdam na dialniciach. aby som upresnil, ide o Teslu X 100 D, spotreba 27 - 30kW, cize ziadne "prve modely"
3. spominas specifikum Tesly, ze mozes dostat nabijanie free. ano, mozes, ale aj ked ho dostanes, tak vybavena Tesla X stoji okolo 130 - 140k EUR. Vybavena X5 stoji povedzme 110 000k EUR. Rozdiel v cene 20 - 30 000 EUR je tankovanie nafty zadarmo na priblizne 200 000 km.
4. este stale si mi nedal moj citat, kde udajne pisem, ze si budu ludia stavat vodikove cerpacky pri domoch. ( napisal som totiz presny opak "ze si NEPOTREBUJU stavat cerpacky pri domoch, tak isto ako si nepotrebuju stavat pri domoch cerpacky na benzin a naftu )
pointa tohoto celeho je, ze si na mna bezdovodne zautocil lebo som poukazal, ze nie si fanusik znizovania CO2, ale len Tesly. vsetko, co si vo svojej hysterickej reakcii "vytvoril" na "moju adresu" boli klamstva.
Nor, ktoreho spominas, ma podla Teba priemernu spotrebu 26kW. ak jazdi Teslu X 100D jeho "realny" dojazd s tymto autom je 384 km. Ja pisem, ze "realny" dojazd aut Tesla je cca 350km. Takze ak beries jeho dojazd ako "relevantny", tak ten "moj" je len o 8,84 % nizsi.
Spomenut takto nesuvisiaci nezmysel v clanku o zacati vyroby v GF3 by bolo prilis aj na ACZ. Co si tym akoze chcel povedat? Alebo si potrebujes v kazdom komente nejako kopnut do EV?
Vzhledem k tomu, že po 60tkm jsou ta auta zralá na šroťák, tak nějaký vadný displej asi nikoho nevyvede z míry, prostě plánovaná životnost jako mobil, za tři roky vyhodíš do popelnice a koupíš nový. https://www.autojournal.cz/…-vyvedlo-z-miry/
Presne ako moj Scenic. Cize az do Ciny chodit netreba. Dobre vystihol tie pocity, ked vsetko v aute vrzga. Len podvozok uz nebucha, lebo na Renaulte po 30 000 km pomenili stabilizatory, alebo co to bolo :-)
Este aj tie skary medzi dverami v tom videu ako na Renaulte.
Niekto doviezol 3 rocnu teslu zjavne po buracke. Sam autor vravi ze moze ist o jeden kus a ze auto je z prvej varky. Takto rozvrzgane auto nieje nic nezvycajne.
Kodiaq takto vrzga po par mesiacoch a 11000km!!!!
Chápu, že to čtení pro tebe muselo být nesmírně bolestné a nezvládl jsi to. Proto ona důležitá věta, která ti (pochopitelně, nejsi masochista) utekla "TOTO AUTO NIKDY NEBYLO BOURÁNO a vypadá, jako kdyby za sebou mělo několikanásobný výlet přes střechu."
Precital som si komenty na YT a vacsina taktiez konstatovala ze to bola buracka. Vies mi povedat jedneho rozumneho cloveka ktory by si za svoje peniaze kupil taketo auto? Ja som bol s tym testom(ak sa to test da vobec nazvat + od nejakeho HURVISA) celkom ok-povedal tak ako bolo, avsak len ku konkretnemu kusu. Proste jeden spatny kus. Vies, to ze povedal ze to nebola buracka neznamena ze to je pravda. Ved sme na auto.cz takze vieme ako to chodi.
Co mi povies k tomu Kodiaqu? Som si myslel ze zlate ceske rucicky si robia svoju pracu lepsie. Ved sa o nich rozprava len v superlativoch.
Tak když to říkali kluci na jůtůbu, tak to bude pravda.Oni mají víc informací, než majitel. Divíš se, že to koupil? Já ani ne. Vy milovníci Tesly jste podivní lidé.
Nevím, co bych říkal ke Kodiaqu - ozdobné lišty na dveřích když na ně zatlačím trochu zavržou. O jiném vrzání po 60tkm nevím. Ale čtu tu kritiku častěji, takže asi něco soudruzi v bolce podělali.
Je to vtipné - Musk tweetne foto nějakých ozubených koleček, a máme důkaz, že TM3 najede 1,6mil. km.
Někdo otestuje a nafotí zánovní Teslu v katastrofálním stavu a je lhář.
mmch, nějaké vrzání asi není to nejhorší na tom autě.
Minule si spominal ako automobilky prerabaju na EV
„Model i3 roste každým rokem. Investice už se nám vrátila, teď na každém prodaném kousku vyděláváme. Proč bychom se měli zbavovat vozu, který je nyní na svém vrcholu? Jsme si jisti, že i3 má ještě velký potenciál,“ citat vedenia BMW :D
Citaj pozorne. Chlapik chce z neho vysudit love lebo mu rupli nervy a postol tweet na urovni 15 rocneho. Priznas sudu ze sa topis v peniazoch, alebo sa budes hrat na socku? Ak ho sledujes tak vies ze uz to raz takto hral pri rozvode.
Ty mi pripadáš ako advokát Evžena Mlaska a celej jeho company. Už vymeň Priusa za Teslu a potom napíš niečo o tom, snáď nebudeš mať šťastie na kus ako je zrecenzovaný vyššie v odkaze. Podobne som stale obhajoval obľúbenú značku keď som mal cca 10 rokov.
Ty mi pripadas ako keby si nechapal pisany text, hlavne ten anglicky. Daj si prelozit niekomu kto ho ovlada link na ktory reagujem a skus ho bez infantilnych komplexov menejcennosti voci Muskovi pochopit.
Muahhahaha teď se bude číňanům krásně kopírovat :D Pravděpodobně co už v Šanghaji stojí, to mají omrknuté úplně všecko a teď ještě provozní detaily :D Muskovi to nevadí, ten rozdává tesla patenty v zájmu lidstva :D
...clenove sekty svedku Elonovych tady opet krasne odkopali. Odporna lidska spina, ktera je schopna obhajovat cokoli, co jejich guru provede. StenLi by byl schopny dokrve hajit snad i kdyby Muskovi prokazali kanibalizmus malych deti v primem prenosu. Absence soudnosti, kritickeho mysleni a alespon naznaku inteligence jsou typickymi znaky fanatickych uctivacu Elona Muska.
Skopiruj mi prosim ta kde obhajujem Muskove detinske spravanie. Takze si sa vyfarbil opat ty ako zakomplexovany hater, ja objektivne hodnotim a skritizujem kazdy fail Tesly alebo Muska. Co mam preboha hejtovat na clanku o zahajeni vyroby v GF3?
To ze si tu Tesla/Musk/facts hateri honia ego je ubohe, akakolvek dobra sprava, ci uz pre tesla fans alebo pre ludstvo, musi byt hned dehonestovana aj ked absolutne odveci hlaskou :no:
Kazde ICE nahradene za EV a pri dopyte prevysujucom ponuku znamena navysenie objemu vyroby urychlenie tejto potrebnej transformacie, obzvlast v Cine kde sa preda vacsina celkovej svetovej produkcie EV. Konecne sa vyroba ICE aut spomaluje prvy raz od krizy, EV maju nasobne dlhsiu zivotnost ako ICE auta, obnovuju sa len baterie ktore sa recykluju kedze su zdrojom cistych materialov - jednoznacny posun k udrzatelnej bezemisnej doprave a nizkoemisnej vyrobe.
Pokud se nerozpadne kastle a interiér, které jsou zpracováním na úrovni bazmeku za 200 tis vid :-)
A čím víc se vyrobí EV, tím víc se vytěží neobnovitelných surovin, musí se postavit víc infrastruktury kolem takže další rána pro přírodu, protože se to musí vše vytěžit, zpracovat a postavit. To sou tuny CO2, jedů, škodlivin atd vypuštěných do vzduchu a vody vid :-):-):-)
No až vám dojde kobalt, měd a lithium, tak budete mít po žížalkách, otázka 20-30 let :-)
Neprekvapuje ma ze neovladas life cycle ICE a EV, drvivu vacsinu CO2 a dalsich zabudnutych skodlivin produkuju ICE pocas prevadzky, uz po 2 rokoch je EV cistejsie ako porovnatelne ICE pri zaratani vsetkych emisii vyroby a prevadzky. Nehovoriac o tom ze tazba ropy a spracovnie na paliva je nasobne emisnejsie ako tazenie surovin pre baterie. Ale to ty neovladas..
Ked sa neropadla kasna a interier Tesly po 1,6 milione km tak urcite vydrzi tych par sto tis, ktore vacsinou ziju ICE auta :D
Tvoje vedomosti o mnozstvach nerastnych surovin a ich pouziti v bateriach (lithium 5-7%) su zalostne :D Neprekvapuju ma teda ani tvoje uplne scestne katastroficke predpovede :D
Tvoje NEvedomosti jasne dokumentuju tie trapne linky ktore nemaju absolutne nic spolocne s emisiami tvorenymi pocas life cycle roznych aut, tu si sa zase raz poriadne stratil od temy.
Dostuduj si to nech tu nabuduce nezatazujes diskusiu svojimi bludmi o vytvorenych tonach CO2 elektromobilmi. Mozes zacat tu kde vypocitali ze uz po 1,67 roku EV vyrovna zvysene emisie pri vyrobe a odvtedy uz len setri prirodu. https://www.youtube.com/watch?…
Ak ti nie je jasny vyznam a jednoznacna nevyhnutnost prechodu na obnovitelne zdroje tak ma prosim neurazaj oznacenim kolego ;) Zdaleka nemas dostatok informacii na rozumnu diskusiu.
Jasně, obnovitelné energie z nobnovitelných zdrojů. Na jeden větrník vytěžíme 300 tun zeminy aby sme dostali vzácné kovy. A nebudeme podporovat araby a rusy a být na nich závislí na ropě, zato bude závislí na čínanech a rusech a Africe (kde těží zas čínani a rusové) co se týče vzácných kovů, to si pomůžeme.
Kde myslíš že se těží nikl, měd, lithium, kobalt, platina atd.
pro rozvoj EV aut musíš psotavi desítky milionů panelů, větrníků a dalších nesmyslů.
Demagogie.
Pokud chceš ekologii dostav v Evropě 60 bloků jaderných elektráren, vypni 60% uhelných, uval 30% clo na věci z číny a hlavně nepodporuj konzumní styl života.
At nelétají lidi 6x ročn do Dubaje a nekupují cetky z Ebay a Aliexpressu za 5 usd + free shipping.
Nechapes pojem obnovitelne zdroje, a pleties si ho so zariadeniami na vyuzivanie tychto obnovitelnych zdrojov.
Nechapes jednoduchu logiku ze vytazene kovy tu ostanu s nami v cistej forme bez potrebny narocneho spracovania desiatky az stovky rokov, ale ropa sa spali behom par sekund a je prec nenavratne. To ti nevadi. Ak tu chces sirit katastroficke scenare tak si dostuduj informacie o krajinach ktore funguju uz dnes z 98-110% na obnovitelnych zdrojoch bez akychkolvek atomoviek. Prepac ale tvoja nevedomost neumoznuje rozumnu diskusiu, ja fakt mam lepsie veci na praci ako ta dovzdelavat v diskusiach.. maj sa.
Abys dostal 200 kg kovů, je občas potřeba vytěžit 20 tun zeminy. blbý co. A vytěžit vrtací plošinou, bludozery, odvést dumpery, důlními bagry, odstřelit trhavinami nebo těžit chemicky. Všechno jedovaté, prach nebo za použití fosilních paliv.
Všechno šílená zátěž přo životní prostředí.
K tomu zastavěná krajina dalším betonem a panely, takže opět jde do háje vodní hospodářství, vsakování vody, eroze půdy, úbytek lesů atd
Počítáš do toho těžbu surovin, zpracování, výrobu tesly, výrobu baterek, postavení závodu na výrobu té tesly, postavení nabíječek, proud vyrobný v uhelné elektrárně popř postavení a porovoz větrníků a solárních elektráren atd?
Veškerá infrastruktura na ICE už dávno stojí, není potřeba nic stavět :-) Jemný detail, že
Nedavaj mi hlupe otazky, vsetky mas vo videu. Ak sa ti nezda ich vypocet 1,67 roku tak obtazuj autora videa, dokaz mu ze sa myli a ze ty mas lepsie vypocty.. neotravuj mna prosim ta, ja som ti poskytol informacie ku ktorym si mal dojst sam tak nechci aby som ta skolil.
Mohu si otravovat koho chci. Pokud nechceš reakce, nepiš sem. Jak jednoduché. Hlavně sem nepiš jednostranné, nektritické bludy, kde se porovnává jen zátěž dvou již vyrobených vozidel, a ne všechny splodiny, které jsou potřeba na ty nové, ekologické vozidla vypustit do ovzduší. A postavit veškerou infrastruktur k nim, na což padnou stovky milard tun materiálů.
To se Vám eko fanatikům ale už strašně nelíbí, stejně jako otřesné podmínky těžby v Africe, rusku a číně a to, že ten váš krásný kobalt a měd těží v Mongolsku dieslové rypadlo a dumper z roku nebreč a jedovaté látky tečou někam do vody.
Takže na EV sa menia iba batérie?? Prevodovku to nemá, čo také nápravy,chladenie a iný spotrebný materiál? Nakoniec aj ten elektromotor raz kľakne, netuším ale po akej dobe či km.
Ako pisem v prispevku vyssie, tu je link na Teslu Model 3 s najazdenymi 1,6 miliona km a po rozobrani pohonne ustrojenstvo vyzera ako nove. Ziadne tepelne ani tlakom namahane materialy + specialne, odolne a drahsie loziska pre dlhsiu zivotnost aj efektivu. Na trhu EV nie su dlho ale vyrobcovia pri testovani nemaju s nimi problem najazdit vzdialenosti ktore drviva vacsina ICE aut ani neprezije, nie to este aby vyzerali a fungovali tak dobre. https://cleantechnica.com/…iles-of-testing/
pocitaj so mnou a oprav ma, ak sa mylim. nemyslim to vobec konfrontacne.
1 600 000 km
povedzme, ze priemerna rychlost testovania bola 80 km/h
denny maximalny najazd 1920 km bez nabijania
dojazd 500km znamena, ze sa denne cca 4 hodiny nabijala ( neviem, ci mohla byt napojena perma ... ale na celkovej pointe sa tym nic zasadne nezmeni )
pri prevadzke 24 hodin minus 4 hodiny nabijania ( cize 20 hodin ) 7 dni v tyzdni by spravila za tyzden ( 20h x 80km x 7 dni ) 11 200 km
na prejdenie vzdialenosti 1,6 mio km by tak tato konkretna Tesla 3 potrebovala plus / minus 142 tyzdnov ( ak by jazdila nepretrzite a "stala" len pocas nabijania )
prve kusy Tesla 3 boli dodane zakaznikom 7 / 2017 co znamena, ze dnes je cca 27 mesiacov od dodania prveho kusa zakaznikovi,
27 mesiacov predstavuje cca 108 tyzdnov
Tesla 3, ktoru spominas, zacali testovat povedzme 40 tyzdnov pred dodavkou prvych kusov klientom.
Tesla 3, ktorej fotky zverejnila automobilka Tesla, nepresla 1,6 mio km v realnej prevadzke. velmi pravdepodobne prebehlo testovanie v laboratoriu. nie su zname podmienky, za akych testovanie prebehlo ( ci sa menili teplotne podmienky a pod. ) . nie je znamne, ci ide o auto, ktore sa realne dodava zakaznikom. ohladom testovania a samotneho auta nie su zname ziadne dalsie informacie. pocas tych 1,6 mio km 99 % casu nikto v aute nesedel, takze nemohlo dojst k opotrebovaniu interieru / exterieru. jazdy boli riadene pocitacom, nie clovekom.
si uprimne presvedceny, ze laboratorne vysledky, ktore zverejnila automobilka Tesla budu zodpovedat stavu ostatnych aut Tesla 3, ktore su uzivane majitelmi v beznej prevadzke ?
Samozřejmě, že to bylo v laboratoři, a to jen motor a převodovka. Na to jsem narážel. Prostě to roztočili a po nějaké době vypnuli.Při takovém testování se mají opotřebovat ozubená kola? K smíchu.Kdyby neměli nasráno v hlavě, spočítají si, že těch 1,6mil. km znamená 3000km denně, nonstop rok a půl.
Pomíjím, že je to jen fotka ozubených kol a tvrzení lháře Muska.
Myslel jsem si, že expertem na vkládání odkazů, tvrdících něco jiného než pisatel, je tu Hamuna.
Kupodivu si to neuměl přečíst ani StenLi, a použít selský rozum také neuměl.
ano, kludne mohlo ist aj o tento format testovania a osobne si myslim, ze je to pravdepodobnejsie nez ze mali v laboratoriach kompletne auto ...ale clovek nikdy nevie. ak by si to StenLi uvedomoval, snad by sa neohanal trvanlivostou karoserie a baterie Tesly 3 po 1,6 mio km ... obzvlast potom, co linkol iny clanok o prebiehajucom vyvoji baterie, ktora vydrzi 1 mio km. podla jeho reakcii hadam, ze je presvedceny, ze slo o testovanie celeho auta v realnych podmienkach ... a nespocital si, ze by to nebolo mozne a ide len o laboratorne testy.
mna fakt zaujima, ci si uvedomuje vypovednu hodnotu linknuteho postu a jeho aplikaciu na Tesly 3 v beznej premavke
přesně tak, jsou to umělé laboratorní kilometry, ne reálné hodnoty z běžného provozu, zatímco my máme mezi svými známými a kamarády několik ICE aut, amerik s nájezdy 400-700 000 km z reálného provozu za 15-30 let auta aut stále jezdí.
Ja sa nemusim pytat znamych.. ja som robil v US taxikara a moje auto Ford Crown Victoria mala najazdenych 1,3 mil. mil. Motor 4,6l V8 zral 25l/100km, a liter oleja na den (400 mil denny najazd). Prius s 1,5 mil. km nemal ziadne z tychto problemov a ma povodne baterie, to ze ameriky stale jazdia spociva hlavne v tom ze sa tam skoro nic neopravuje, vsetko sa meni, kedze je to super lacne a su toho plne vrakoviska. Jednoducha lacna robustna technika, vyrobena z nekvalitnej ocele/kovu. To co je moderne s mnohymi funkciami to ma diskoteku na palubovke, mnoha elektronika nejde. Znamy v US co kupuju iba US auta a maju Teslu hovoria ze tak spolahlive auto s rovnakym najazdom este nemali. Ja som si US aut uzil dost, ich otrasne interiery, hupave podvozky, nekvalitne spracovanie.. Tesla S ma nijak neoslnila, bol to ale skorsi model, kvalita isla prudko hore s kazdou seriou, Model 3 je vsak asi prve US auto ktore by som si ozaj kupil, a to je spolahlivost u mna priorita.
Udušená V8 v Crown Victorii jezdí v městkém provozu v USA za 14 litrů, mimo město za cca 10,5.
Jezdím tady po Praze 5,7 V8 HEMI s 390 HP za 16 litrů, nevyprávěj mi tu pohádky.... Crown Victoria co má poloviční výkon žere výrazně méně. Je to starý a jednoduchý motor. Obdobně V8 z doby ropné krize, kde měl 5,0 V8 160 koní jezdí za 10 litrů průměr v americkém provozu.
Mě nic na palubce ensvítilo a pokud ano, byly to čidla za 800 Kč, které jsem obratem vyměnil. A to už mam 8 ameriku :-)
A ta kritika zpracování od někoho kdo adoruje Teslu FAAAAKT sedí.
Značka, která je proslavenou mizernou kvalitou zpracování, spárami na úrovni 20 let starý plečky za 14 000 bucks, korozí, zamrzajícími klikami, špatně funkční dveřmi u modelu X, ted po letech už přestávaj fungovat tablety popř. je odezva na úrovni 8 let starýho mobilu s předpotopním androidem :-)
Značku, kde systém výroby pomluvají vlastní zaměstnanci.
Tak taky fakt sedí kritika, HAHA. Trapnost nad trapnost.
Tady je to mooc krásně popsaný a na us forech sou MOOC krásný fotky. Tak koroze je úžasná, na úrovni Lada Niva, což je 40 let stará kára za 250 táců http://www.autoforum.cz/…iz-pekne-dlouhy/
Som uprimne predvedceny a moje presvedcenie z pozorovania hranici s istotou :) ze majitelia v beznej prevadzke nebudu jazdit 1,6 mil. km, aj ked by to pohonne ustrojenstvo podla mna bez problemu urcite vydrzalo. Totizto rozdiel v testovani nonstop behu (ak bol takto uskutocneny aj test Tesly) medzi ICE a elektromotorom je neporovnatelny, pretoze rozdiely voci beznej premavke su u ICE kvoli jeho fungovaniu zalozenom na chemickej reakcii a treni kovov rozneho materialu a pri roznej teplote roznej roztaznosti klucove, tak isto aj vibracie, rozjazdy, rozne kvality paliva, stav palivoveho a vzduchoveho filtra, teplota nasavaneho vzduchu, zataz motora, zanesenie nasavania a vyfukovych zvodov, EGR, deformacie turba, nedostatocne chladenie, prehrievanie lamelovej spojky pri AWD, stav vyfukoveho systemu a filtrov, jeho odporu a spatnej vlny atd.. obrovske mnozstvo premennych od ktorych je zavisly chod pohonneho ustrojenstva v ICE autach, premenne ktore pohonne ustrojenstvo EV nepozna, resp. su mu ukradnute kedze je to uzavrety bezudrzbovy system. Pohonne ustrojenstvo EV je nasobne spolahlivejsie a ma nasobnu zivotnost oproti ICE, to je fakt, potvrdeny aj praxou, tu sa dufam nemame o com bavit.
Baterie, to je chemia a teplota a nabijacie prudy su premenne ktore robia velke rozdiely, u Tesly je ich kapacita ovplyvnena najmenej, ale stale vyrazne a zivotnost skoro vobec co naznacuje priblizne rovnako pomala degradacia baterii nabijanych vyhradne zo SCH a doma.. dnesne baterie maju zivotnost 300-500k mil, buduce vraj milion.
Co sa praxe tyka, od majitelov som este pocul menenie poloosi kvoli castym predvadzacim rychlym startom.
citujem StenLi.| 21. 10. 2019 13:19 :
" .... Ked sa neropadla kasna a interier Tesly po 1,6 milione km tak urcite vydrzi tych par sto tis, ktore vacsinou ziju ICE auta "
neskor si v diskusii postol : StenLi.| 21. 10. 2019 14:38
"Ak nieco netusis tak si to skus vygooglit, je to zadarmo a natrafis na dlhodoby test 1 600 000 km Tesly 3: https://cleantechnica.com/…iles-of-testing/ "
poukazoval si na kvalitu interieru, ktory vydrzal 1,6 mio km testovanie a nerozpadol sa, pricom je uplne jasne, ze tato testovana "tesla" ziadny interier / exterier nemala ... a testovalo sa len pohonne ustrojenstvo v laboratoriach
Tvoja interpretacia teslackeho postu bola klamstvo, alebo si sa jednoducho pomylil a sam si si ho mylne vysvelil - neuvedomil si si, ze ziadna Tesla 3 nemohla prejst 1,6mio km v realnej prevadzke. myslel som si, ze druha moznost je "spravna" a preto som sa slusne opytal. cakal som ale uplne inu reakciu ako si nakoniec "dodal". nie ze by na tom zalezalo, len uz viem, ze je zbytocne "diskutovat"
ze EV mozu vydrzat dlhsie ako ICE auta ? mozu, o tom sa s Tebou nebudem hadat. kolko ale v skutocnosti vydrzia a v akom stave budu sa ukaze az v realnej prevadzke. laboratorne testy su a zostanu "len" laboratornymi testami.
Este raz si precitaj moj povodny post (druhy cictat), vidis ze je to odpoved na otazku po akej dobe klakne elektromotor. Takze nie, neklamem, elektromotor bol jednoznacne testovany.
O tom testovani nie je vela informacii, vychadzal som z videa kde sa k tomu vyjadrovali, tusim Transport Evolved kde riesili ci bolo testovane iba pohonne ustrojenstvo, alebo bolo umiestnene v aute, kedze bolo spomenute real world testovanie, a zaroven riesili aj testovanie vydrze kasne a interieru (opotrebenie jazdenim, nie pouzivanim ako vysuchane materialy) https://twitter.com/…1747000427896832
Ano uznavam, nie je ziadny fakticky dokaz o tom ze kasna a interier vydrzi 1,6 mil km, ze Tesla taku vzdialenost simulovala, moja chyba, nechal som sa uniest :)
Modelu 3 je vycitany prilis jednoduchy interier pozostavajuci z maleho poctu dielov - velkych kusov, je velmi dobre dielensky spracovany a posobi odolne, co potvrdzuju recenzie a mozem to potvrdit z osobnej skusenosti. Rozpadnutie interieru znamena uvolnenie velkeho poctu plastovych dielov a zlomenie spon ktorymi su uchytene, takze jednoduchost je tu urcite velkou vyhodou. Co sa karoserie tyka, je to jedno z najtuhsich a najbezpecnejsich aut historie, takze riesit tu veci ci sa nahodou nerozpadne je smiesne, to musis uznat. Aj ked niektore kusy bude treba casom prestriekat :)