Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Na elektřinu jezdil už Golf první a druhé generace, pak z vývoje sešlo. Připomeňte si auta, která předběhla dobu

14 komentářů

PavelK_
Nevím, jak moc měl citySTROMer našlápnuto, ale v mém prvním zaměstnání, autorizovaném servisu VW, všechny dílenské přírucky v modrých šanonech zahrnovaly i tento model. Brali jsme to tehdy jako zajimavost, ale nikdy jsme je samozřejmě nepoužili 😄
kesumb
rekapitulace😒br />
Golf 1 a 2 -> 13,4kWh baterie
Jetta CityStromer 1988 s těma sodíkovo sírovejma bateriema měla tuším 26kWh
Golf 3 -> 17,3kWh (gelová baterie, hmotnost údajně kolem 400kg, zdroje se liší)
Golf 6 Emotion -> 26,5kWh (Lixx, hmotnost kolem 300kg)
Golf 7 E-Golf - >24,4 KWh (využitelných 20), dojezd mezi cca 90km (zima, dálnice, odporový topení) po řekněme 160km.

A tím končí nepoužitelný hračky

Egolf 35,8kWh -> (využitelná 32kWh) dojezd něco mezi 150 až řekněme k 240km

ID3 s využitelnejma 77kWh začne už konečně být reálně použitelný auto, s minimálním dojezdem někde kolem 320km (dálnice, mráz, trošku degradace baterie) a maximem možná i k 450-500km bude dávat smysl možná ze všech VELIKOSTÍ EV nejvíc. K čemu je velký SUV s dojezdem 200-250km (Etron, EQC a ve výsledku k 300km nejsilnější TMX). Ostatně Golf R32 měl tuším kolem 55l nádrž, což při spotřebě kolem 12l zase neznamená o tolik větší dojezd než to ID3.
Anonym
Ale jo jo. Jen těch 12 litrů u R32ky je moc. Když s ním pojedeš tak, jako de jezdívá s EV (plynule a pomalu - ne dragrace, což je drhé použití) tak najedeš 600-700km v klídku.

Jinak já jezdilkdysi s Golfem, co nebyl úplně EV ale byl vpředu plnej baterek a vlastně měl starstop a tak. Myslím, že to byla trojka. Nevíte někdo, co to bylo zač? Bylo to ofiko, žádnej bastl, to vím.
Avatar - Dinar
Dinar
Trojkový golf s baterkama jsem viděl jako nové auto někdy v půlce devadesátých let, byl to čistě elektromobil, baterky vpředu i vzadu v kufru, pořídil si ho majitel autosalonu VW pro manželku do města a měl to jako takovou zajímavost, dojezd kolem 100 km jestli se dobře pamatuju.
Anonym
JJ, ale to je ten, o kterým mj. je článek.
Tenhle měl několik baterek klasickejch jako autobaterek a vypínal motor za jízdy a na křižovatkách. A navíc to byl diesel myslím.
Avatar - Dinar
Dinar
Aha, tak to neznám.
PavelK_
Golf s komurkovým dieslem a start-stop, byl Ecomatic.
Anonym
takže je třeba taky napsat, že tohle byl zajímavej článek. O digi palubce z Golfu jsem neměl páru. Měl jsem to co se týká 80tek zafixovaný jen u Kadáfího GSi (a dvojčat LeMans atd), potom u Fiatů a samo třeba u Lagondy.
U G II jsem to nikdy neviděl.
Polemika by byla, jak to předběhlo dobu. V té době měla podobně zoufalé EV za sebou třeba i Lada a už mezi válkama v Americe to bylo docela rozšířené.
ikoptak
Před uvedením Ford T, jezdilo v americe skoro polovina aut na baterky.
Anonym
Přesně tak.
"Who killed electric cars"
Já býval elektronadšenec.
Než jsem nabral informace a viděl hrůzu, kterou představují Svědkové Elonovi a Greténi.
PavelK_
Digi budíky měl i R11 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Každý moderní muž přece ví, že elektrické auto vymyslel Musk a hybridy Toyota, tak si ty fotomontáže čtyřicet let starého Volkswagenu strčte někam... :no:
Horčica
To je trochu vadný sarkazmus. Nič také ako píšeš tu nikto nepíše, ani tí najtvrdší zástanci Tesly ani hybridov nie. Musíš si vymýšľať aby si bol zaujímavý? Nie si.
Avatar - Dinar
Dinar
Copak, potrefený Husák?
A jsi aspoň krémžská? 😄