Příjezd elektrického modelu ID.3 startuje moderní elektrifikovanou éru Volkswagenu. S elektrickými kompakty ale značka experimentovala už několik dekád dozadu.
Nevím, jak moc měl citySTROMer našlápnuto, ale v mém prvním zaměstnání, autorizovaném servisu VW, všechny dílenské přírucky v modrých šanonech zahrnovaly i tento model. Brali jsme to tehdy jako zajimavost, ale nikdy jsme je samozřejmě nepoužili :-)
Golf 1 a 2 -> 13,4kWh baterie
Jetta CityStromer 1988 s těma sodíkovo sírovejma bateriema měla tuším 26kWh
Golf 3 -> 17,3kWh (gelová baterie, hmotnost údajně kolem 400kg, zdroje se liší)
Golf 6 Emotion -> 26,5kWh (Lixx, hmotnost kolem 300kg)
Golf 7 E-Golf - >24,4 KWh (využitelných 20), dojezd mezi cca 90km (zima, dálnice, odporový topení) po řekněme 160km.
A tím končí nepoužitelný hračky
Egolf 35,8kWh -> (využitelná 32kWh) dojezd něco mezi 150 až řekněme k 240km
ID3 s využitelnejma 77kWh začne už konečně být reálně použitelný auto, s minimálním dojezdem někde kolem 320km (dálnice, mráz, trošku degradace baterie) a maximem možná i k 450-500km bude dávat smysl možná ze všech VELIKOSTÍ EV nejvíc. K čemu je velký SUV s dojezdem 200-250km (Etron, EQC a ve výsledku k 300km nejsilnější TMX). Ostatně Golf R32 měl tuším kolem 55l nádrž, což při spotřebě kolem 12l zase neznamená o tolik větší dojezd než to ID3.
Ale jo jo. Jen těch 12 litrů u R32ky je moc. Když s ním pojedeš tak, jako de jezdívá s EV (plynule a pomalu - ne dragrace, což je drhé použití) tak najedeš 600-700km v klídku.
Jinak já jezdilkdysi s Golfem, co nebyl úplně EV ale byl vpředu plnej baterek a vlastně měl starstop a tak. Myslím, že to byla trojka. Nevíte někdo, co to bylo zač? Bylo to ofiko, žádnej bastl, to vím.
Trojkový golf s baterkama jsem viděl jako nové auto někdy v půlce devadesátých let, byl to čistě elektromobil, baterky vpředu i vzadu v kufru, pořídil si ho majitel autosalonu VW pro manželku do města a měl to jako takovou zajímavost, dojezd kolem 100 km jestli se dobře pamatuju.
JJ, ale to je ten, o kterým mj. je článek.
Tenhle měl několik baterek klasickejch jako autobaterek a vypínal motor za jízdy a na křižovatkách. A navíc to byl diesel myslím.
takže je třeba taky napsat, že tohle byl zajímavej článek. O digi palubce z Golfu jsem neměl páru. Měl jsem to co se týká 80tek zafixovaný jen u Kadáfího GSi (a dvojčat LeMans atd), potom u Fiatů a samo třeba u Lagondy.
U G II jsem to nikdy neviděl.
Polemika by byla, jak to předběhlo dobu. V té době měla podobně zoufalé EV za sebou třeba i Lada a už mezi válkama v Americe to bylo docela rozšířené.
Přesně tak.
"Who killed electric cars"
Já býval elektronadšenec.
Než jsem nabral informace a viděl hrůzu, kterou představují Svědkové Elonovi a Greténi.
Každý moderní muž přece ví, že elektrické auto vymyslel Musk a hybridy Toyota, tak si ty fotomontáže čtyřicet let starého Volkswagenu strčte někam... :no:
To je trochu vadný sarkazmus. Nič také ako píšeš tu nikto nepíše, ani tí najtvrdší zástanci Tesly ani hybridov nie. Musíš si vymýšľať aby si bol zaujímavý? Nie si.