Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škodovácké odbory kritizují možné směřování značky. Nechtějí ze Škody levnou značku

Volkswagen zvažuje, že by ze Škody udělal konkurenci pro Dacii. Mladoboelslavské odbory jsou však proti a proti takové případně strategii hodlají bojovat.
Zpět na článek
18. 10. 2019 13:22
18. 10. 2019 13:36
18. 10. 2019 15:18
18. 10. 2019 18:59
18. 10. 2019 11:50
Kdo bude u VW dělat levná auta?
Nová Octávka využívá technologie VW. Takže tam jsme s technikou spokojeni.

Problém je, že VW potřebuje i levná auta, ale kdo je bude u VW dělat?
Budou lidé akceptovat současné zdražování aut? Nebude jim stačit nakonec to nové Sandero?
Já dokážu pochopit, že někdo to zdražování vzdal, protože ne každému se přidává na platu každý rok 8%. Ale co s těmito zákazníky?
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2019 11:50
Kdo bude u VW dělat levná auta?
Nová Octávka využívá technologie VW. Takže tam jsme s technikou spokojeni.

Problém je, že VW potřebuje i levná auta, ale kdo je bude u VW dělat?
Budou lidé akceptovat současné zdražování aut? Nebude jim stačit nakonec to nové Sandero?
Já dokážu pochopit, že někdo to zdražování vzdal, protože ne každému se přidává na platu každý rok 8%. Ale co s těmito zákazníky?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 12:12
Re: Kdo bude u VW dělat levná auta?
Rostoucí platy a náklady na výrobu v česku už sou a budou docela problém http://www.autoforum.cz/…iaq-za-pul-ceny/
18. 10. 2019 13:22
ako to skonci
skonci to tak ako v Bratislave. Fabrika nedostane nove modely a nakoniec budu radi ked prepustia len 20% robosov...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 13:39
Re: ako to skonci
No to je bohužel dost možný až pravděpodobný = odboráři sou fakt neštěstí. Když krom toho základu kterej určitej smysl má = chránit nějaký základní práva zaměstnanců = se snažej kafrat do VŠEHO
Teď už i do toho co a jak má jejich zaměstnavatel dělat

Výsledek pak bejvá často PŘESNĚ OPAČNEJ = takhle problematický továrny se spíš utlumujou = viz třeba aktuální Bratislava, kde si před časem vyřvali extrémní navýšení mezd
18. 10. 2019 15:17
Re: ako to skonci
Presne tak! Fabrika, kde odborari zacnu kafrat do vyrobneho programu, nikdy nemoze dobre skoncit. Navyse skodovacke odbory hladia iba na zamestnancov Skody. Koncern musi hladiet na vsetky svoje znacky, a riesit problemy ktore siahaju aj dalej ako po branu Skody...

Pre VW uz zdaleka nie sme tak "lacni" ako kedysi. A ked zacnu zamestnanci (resp. odborari) robit problemy, strajkovat za vyssie mzdy a natahovat ruky, moze sa stat, ze VW presunie este viac vyroby dalej na vychod. To sa napokon tak ci tak jedneho dna stane...
18. 10. 2019 13:28
Když slyším odbory
otevírá se mi kudla v kapse.
Koneckonců jsou to ONI kdo si vyřval takový platy, že výroba v ČR přestvá být pro VW pomalu zajímavá. Co má co nějaký odborářský hovado s čím souhlasit?
Takovej xindl má táhnout dělat, pokud dělá špatně, má být zbičován a pokud ještě blbě kecá, má být odstřelen.
Časy, kdy továrny patřily lůze, co v nich hákovala, máme už naštěstí za sebou.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 13:36
Re: Když slyším odbory
:yes: :yes:
18. 10. 2019 13:36
asi vtip...
Dokážu ještě neochotně připustit, že by odbory mohly mít bezvýznamný hlas v otázkách kdo a v jakých podmínkách něco vyrábí. Ale od kdy odbory rozhodují co se má vyrábět?
Rozbalit vlákno
2
18. 10. 2019 15:18
Re: asi vtip...
Nech si ta odborarska chatra zalozi vlastnu fabriku, a tam potom moze vyrabat co len chce, a davat platy ake si len zamestnanci zapytaju. Uvidime, ako dlho im take podnikanie vydrzi!
Avatar - WinDiesel
18. 10. 2019 14:05
Po zavedení emisních pokut už levná auta nebudou
Nebude tedy co řešit
Ovšem otázka v tento moment zní jinak:
Proč nepřesouvají do levného Turecka výrobu levných aut jako je Fabia?
Na Passat a Superb je naše pracovní síla levná stále dost a ještě s rezervou

Proč přesouvají nejlukrativnější produkt?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 14:11
Re: Po zavedení emisních pokut už levná auta nebudou
No neodpověděl sis sám? Pokud nebudou = PROČ bys jejich výrobu na poslední chvíli přesouval?
18. 10. 2019 15:20
Re: Po zavedení emisních pokut už levná auta nebudou
Nepytaj sa "proc?", ale "kedy sa tak stane?". To je ta spravna otazka...
Avatar - freedom-fries
18. 10. 2019 14:13
Vážně po ní tak "jdou"?
Auta VW se dělají v Německu, Španělsku, Portugalsku, Slovensku, Maďarsku (?). Audi nechává dělat v Německu, Španělsku, Slovensku, Maďarsku. Seat nechává dělat fabriky ve Španělsku, Německu a ČR. A co ta naše Škůdka? Ta vždy dělala všechny modely pro EU jen u nás, jako jediná v "běžných" značek koncernu. Teď mají přesunout výrobu jednoho modelu jinam a oni se z toho jako pos...? Prostě čecháčství a velebení modly v přímém přenosu... A zákazníci to taky nesou s nelibostí. Sice každý nadává, jak je Škoda drahá, jak nikdo nechce nějak přetechnizované auta a hybridní pohony, když mu to pak strategie koncernu nabídne něco jednoduchého dle představ, tak se z toho zese.., protože vnímaná prémiovost jeho jedničkové oktávky hned asi klesne o 20%. Tohle je vážně jedna velká komedie. Bylo by pro koncern naprosto nesmyslné vyrábět v dnešní době, kdy EU žádá naprosto jiná auta než Asie, severní Afrika a západní Asie, pořád to samé pořád dokola (třeba Golf, Octavie, Leon, A3) za podobné peníze se stejnou technikou v desítkách různých verzích výbav a motorizací. Proč to prostě neudělat jinak? A koncern VW asi nebude tu dostupnou značku dělat ze sebe nebo Audi, to by moc logické nebylo. A Seat nemá kapacity na výrobu, nestíhá - ideálně jej nechat dělat jen dražší auta, kterých se tolik neprodá. Škodě přistaví fabriku v Rumunsku a bude to valit na Ukrajinu, do Ruska, Izraele, Turecka atd. Jednoduchá auta s atmosférama, tak jak to třeba dělá Seat teď např. pro Maroko, kde nabízí atmo 1.6 vyraběnou u nás v ČR, v EU "zakázaný" motor. Určitě bude těmto trhům na východě blíž "slovanská" značka než "nacistický" VW nebo Seat, který tam nikdo nezná. Nechápu, proč by se to vlastně mělo dělat jinak než jak to vymysleli. Místo toho, aby ti zmetci byli rádi, že bude práce, že jim celou výrobu neodstěhují na Ukrajinu a haly prodají nějaké čínské firmě na výrobu elektromotorů, tak budou jen držkovat.
Rozbalit vlákno
11
18. 10. 2019 15:28
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
V mnohom mas pravdu, ale z tvojho porovnania vyrad Nemecko. To je specialny pripad! Volkswagen je totiz stale ciastocne statom vlastnena firma. Vlada Dolneho Saska tam ma asi ~12% v akciach, ale az 20.2% podiel pri hlasovani.

A pre Volkswagen existuje specialny zakon, ktory dolezite rozhodnutia podmienuje odsuhlasenim 4/5 vacsinou. Tie dve desatiny percenta teda sposobuju, ze samotna vlada Dolneho Saska moze ucinne zablokovat vsetko, co by islo proti Nemecku (ako napriklad presun vyroby). Nepotrebuju k tomu ani odbory (ktore tusim tiez maju dake percento)...
18. 10. 2019 16:08
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Potvrzuji - odbory v Německu jsou velmi silné, navíc vláda DS má rozhodovací hlas ve VW a tak nemůže kvůli svým voličům dopustit snižování pracovních míst ve VW. Co z toho plyne - je potřeba "uživit" drahého Německého dělníka a to doslova za každou cenu, tedy maximálně snižovat náklady mimo Německo. No a Češi už jsou v očích Němců dost drazí a to i přes to, že Škodovka má výrazně vyšší profit a platy jsou zde oproti Německým 1/3. Mimochodem dost vysoké náklad pro Škodovku představují personální náklady Němců zaměstnaných ve Škodovce.
Avatar - freedom-fries
18. 10. 2019 17:51
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Náš stát měl myslím ze začátku ve škůdce taky nějaké procento, i za spoluvlastnění VW. Vždyť Vašek Klausů zatrhl první podobu oktávky, zdála se mu moc "jižanská", z toho designu pak koncern asem vyšel při vývoji jednoho Seatu (Toledo II ?), desigh oktávky se dělal znovu. Pak se ale procenta prodali a my tím ztratili právo držkovat.
18. 10. 2019 16:09
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
A co Indie a Čína ?
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 16:45
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Čína který vládnou komunisti = je v reálu TVRDEJ KAPITALISMUS = takže žádný odbory :yes: :D
18. 10. 2019 17:39
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Výroba, ne odbory - zapomněl na země mimo EU.
Avatar - freedom-fries
18. 10. 2019 17:46
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
No nezapomněl, psal jsem výrobu pro EU, tu dělá Škoda snad jen u nás, ne? To, že dělá v Číně atd. vím, VW taky dělá v Mexiku a nevím kde všude a nepsal jsem to tady. Jednalo se čisto o výrobu především pro EU, tam Škoda sekala vždy všechny modely u nás. J možné, že někdy dováželi nějakou Tour oktávku někde z Ukrajiny, ale to je okrajová záležitost a nevím, zda to tak vůbec někdy bylo.
Avatar - Emel
18. 10. 2019 16:44
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Ne, nedělala se jen v ČR... něco se dělá v Rusku, NSF se dělá na Slovensku.

Problém není ani tak přesun jednoho modelu jako ty úvahy o směřování celé značky. Je jasný, že když VW sám ochotně přemístí Passata, tak se těžko budou hledat důvody, proč by si Škodovka měla za každou cenu nechat Superba.
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 16:47
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
V čem je problém se směřovánim značky? Důvod proč to místo Škody neni Audi, VW nebo Seat tu padly

Odborář dělá normálně trable, ale tohle = aby rozkazovali CO JAK má majitel dělat vyrábět a klidně přesně OPAČNĚ než jemu vyhovuje = to už je FAKT MOC :no:
Avatar - freedom-fries
18. 10. 2019 22:51
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Vždyť u VW řekli akorát to, že Škoda bude konkurovat korejcům a Dacii na východních trzích. Škoda může prostě produkovat velmi kvalitní auta, které ale v některých případech už nebude možno v EU prodávat, a to hlavně z důvodu emisí. My tady budeme nuceni kupovat za 700 tisíc něco velikosti Golfa od VW s tříválcem dopující baterii, případně za mega nějaký celoelektrický nesmysl, v Turecku si koupí podobně velké, stejně bezpečné a vybavené auto za polovinu, jen to bude mít třeba atmosférickou šestnáctistovku, která bude žrát v reálu o dva litry víc než ten EU non-sense. Prostě je asi blbost dělat Golfa pro různé trhy s atmosférama, benzínem s turbem, dieselem, hybridním pohonem a elektrickým mohonem, každou tu verzi jak idiot neustále homologovat, vysvětlovat zákazníkům, proč stojí očesaný Golf s atmosférou někde v Maroku třetinu toho co Golf s hybridem v Holandsku. Ideální je to prostě více rozlišit, buď použít jiné jméno modelu nebo to ještě více vyhrotit pomocí značek spadajících pod koncern. Co je více ekonomické?
27. 10. 2019 14:57
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Ono by to vlastně docela logické bylo, aby VW udělal tu dostupnou značku sám ze sebe. Vždyť to má i v názvu, tak by se měl vrátit ke svým kořenům. :-! Kdo ví, kde se stala chyba, že ze sebe VW dělá takovou "polo-prémiovku".
Avatar - Otrava
18. 10. 2019 18:59
Žádné strachy
Pokud ze Škodovky udělají low-end stejně jako ze Seatu sportovní automobilku plnou emocí, tak se není čeho bát. Nehledě na to, že podobné nápady tu byly ze strany VW opakovaně.
Ale pokud by Škoda byla low-endem, možná by na tom do budoucna vydělala. Auta se budou zdražovat a budou plná povinných bezpečnostních technologií. Skutečně levná auta vymizí. Něco jako dnešní Dacie asi nebude, VW stejně musí vyvinout nové platformy (elektromobilita) a stěží bude mít finance a prostor na řešení dalších low-end alternativ. Třeba se ochudí výbava, barevné kombinace, ale mezi drahými vozy by Škodovky dávaly mnohem větší smysl.

Komentovat odbory nemá moc smysl. Ale na druhou stranu, nemusí být úplně od věci, když si zařvou. Pokud jinde budou aktivní a u nás vše přijmou bez špitnutí, mohl by v budoucnu jít VW při omezování výroby cestou nejnižšího odporu...
Rozbalit vlákno
0