Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovácké odbory kritizují možné směřování značky. Nechtějí ze Škody levnou značku

Diskuze (27)

Volkswagen zvažuje, že by ze Škody udělal konkurenci pro Dacii. Mladoboelslavské odbory jsou však proti a proti takové případně strategii hodlají bojovat.

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ, přinutit ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia. Odbory zvažují určité kroky, které zatím neupřesnily, uvedl týdeník Škodovácký odborář. K situaci se tento týden vyjádřil také předseda představenstva společnosti Bernhard Maier v dopisu, který zaslal zaměstnancům.

 
"Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy," řekl týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.

Povšík zdůraznil, že firma například nechce přijít o výrobu modelu Superb v České republice, který má dobrou marži a vytváří zisky. Poslední zprávy přitom naznačují, že by se příští generace Superbu měla vyrábět ve zvažované koncernové továrně v Turecku.

Informace o snaze směřovat Škodu na východ a udělat z ní lacinou značku se podle týdeníku nikomu ve firmě nelíbí. Povšík mluví v této souvislosti o demotivaci zaměstnanců. "Momentálně protestujeme i tím, že jsme nepodepsali dohody o firmou požadované vícepráci. Nebudeme ukazovat aktivitu, když už víme, že jsme demontováni. Dlouho jsme ukazovali naši flexibilitu, naši aktivitu a nasazení. A jak je vidět, k ničemu to nevede," řekl Povšík.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.

Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. "A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění," uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Diskuze (27)

Doporučujeme

27. 10. 2019 14:57
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Ono by to vlastně docela logické bylo, aby VW udělal tu dostupnou značku sám ze sebe. Vždyť to má i v názvu, tak by se měl vrátit ke svým kořenům. :-! Kdo ví, kde se stala chyba, že ze sebe VW dělá takovou "polo-prémiovku".
Avatar - freedom-fries
18. 10. 2019 22:51
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Vždyť u VW řekli akorát to, že Škoda bude konkurovat korejcům a Dacii na východních trzích. Škoda může prostě produkovat velmi kvalitní auta, které ale v některých případech už nebude možno v EU prodávat, a to hlavně z důvodu emisí. My tady budeme nuceni kupovat za 700 tisíc něco velikosti Golfa od VW s tříválcem dopující baterii, případně za mega nějaký celoelektrický nesmysl, v Turecku si koupí podobně velké, stejně bezpečné a vybavené auto za polovinu, jen to bude mít třeba atmosférickou šestnáctistovku, která bude žrát v reálu o dva litry víc než ten EU non-sense. Prostě je asi blbost dělat Golfa pro různé trhy s atmosférama, benzínem s turbem, dieselem, hybridním pohonem a elektrickým mohonem, každou tu verzi jak idiot neustále homologovat, vysvětlovat zákazníkům, proč stojí očesaný Golf s atmosférou někde v Maroku třetinu toho co Golf s hybridem v Holandsku. Ideální je to prostě více rozlišit, buď použít jiné jméno modelu nebo to ještě více vyhrotit pomocí značek spadajících pod koncern. Co je více ekonomické?
Avatar - Otrava
18. 10. 2019 18:59
Žádné strachy
Pokud ze Škodovky udělají low-end stejně jako ze Seatu sportovní automobilku plnou emocí, tak se není čeho bát. Nehledě na to, že podobné nápady tu byly ze strany VW opakovaně.
Ale pokud by Škoda byla low-endem, možná by na tom do budoucna vydělala. Auta se budou zdražovat a budou plná povinných bezpečnostních technologií. Skutečně levná auta vymizí. Něco jako dnešní Dacie asi nebude, VW stejně musí vyvinout nové platformy (elektromobilita) a stěží bude mít finance a prostor na řešení dalších low-end alternativ. Třeba se ochudí výbava, barevné kombinace, ale mezi drahými vozy by Škodovky dávaly mnohem větší smysl.

Komentovat odbory nemá moc smysl. Ale na druhou stranu, nemusí být úplně od věci, když si zařvou. Pokud jinde budou aktivní a u nás vše přijmou bez špitnutí, mohl by v budoucnu jít VW při omezování výroby cestou nejnižšího odporu...
Avatar - freedom-fries
18. 10. 2019 17:51
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
Náš stát měl myslím ze začátku ve škůdce taky nějaké procento, i za spoluvlastnění VW. Vždyť Vašek Klausů zatrhl první podobu oktávky, zdála se mu moc "jižanská", z toho designu pak koncern asem vyšel při vývoji jednoho Seatu (Toledo II ?), desigh oktávky se dělal znovu. Pak se ale procenta prodali a my tím ztratili právo držkovat.
Avatar - freedom-fries
18. 10. 2019 17:46
Re: Vážně po ní tak "jdou"?
No nezapomněl, psal jsem výrobu pro EU, tu dělá Škoda snad jen u nás, ne? To, že dělá v Číně atd. vím, VW taky dělá v Mexiku a nevím kde všude a nepsal jsem to tady. Jednalo se čisto o výrobu především pro EU, tam Škoda sekala vždy všechny modely u nás. J možné, že někdy dováželi nějakou Tour oktávku někde z Ukrajiny, ale to je okrajová záležitost a nevím, zda to tak vůbec někdy bylo.