Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovácké odbory kritizují možné směřování značky. Nechtějí ze Škody levnou značku

Škoda Scala 1.6 TDI
Škoda Scala 1.6 TDI
Škoda Scala 1.6 TDI
Škoda Scala 1.6 TDI
39 Fotogalerie

Volkswagen zvažuje, že by ze Škody udělal konkurenci pro Dacii. Mladoboelslavské odbory jsou však proti a proti takové případně strategii hodlají bojovat.

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ, přinutit ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia. Odbory zvažují určité kroky, které zatím neupřesnily, uvedl týdeník Škodovácký odborář. K situaci se tento týden vyjádřil také předseda představenstva společnosti Bernhard Maier v dopisu, který zaslal zaměstnancům.

 
"Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy," řekl týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.

Povšík zdůraznil, že firma například nechce přijít o výrobu modelu Superb v České republice, který má dobrou marži a vytváří zisky. Poslední zprávy přitom naznačují, že by se příští generace Superbu měla vyrábět ve zvažované koncernové továrně v Turecku.

Informace o snaze směřovat Škodu na východ a udělat z ní lacinou značku se podle týdeníku nikomu ve firmě nelíbí. Povšík mluví v této souvislosti o demotivaci zaměstnanců. "Momentálně protestujeme i tím, že jsme nepodepsali dohody o firmou požadované vícepráci. Nebudeme ukazovat aktivitu, když už víme, že jsme demontováni. Dlouho jsme ukazovali naši flexibilitu, naši aktivitu a nasazení. A jak je vidět, k ničemu to nevede," řekl Povšík.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.

Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. "A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění," uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.