Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRychlostní omezení na německých dálnicích? Německý parlament rozhodl jasně
74 komentářů
JohnyRnR
Němci prostě nejsou stádo závistivých bolševiků, co když jim jejich pekáč nejede, tak by to alespoň zakázali všem úspěšnějším s lepšími auty. Super. Za dálnici bez buzeračních rychlostních limitů, které přitom prokazatelně nemají vliv na bezpečnost, pouze na výběr pokut, klidně a rád zaplatím 😄
nie, je to iba o tom ze ti co o tom rozhoduju, maju vykonne auta a jazdia 250. to je ako sa pytat fetakov ci zlegalizovat heroin aby sa dal lacno kupit v lekarnach. samozrejme zeby boli vsetci za.
A vůbec ničemu to nevadí, takže není důvod jim to zakazovat. A já bych nakonec podpořil i tu legalizaci heroinu, z prohibice profituje jen mafie, poptávka se tak jako tak příliš nemění a velká část předávkování je způsobena právě nevědomostí, prostě ti lidi neznají ředění aktuálního vzorku, viz např. Janis Joplin. Ale to už je potřeba něco vědět a ne jen tupě moralizovat :no:
Fetaci by radi zlegalizovali heroin, len im to nedovolia priekupnici a rozni paseraci, ktori na tom zarabaju 😄
nie, heroin je nelegalny koli vysokej skodlivosti. ale bol by som za legalizaciu, akby sa zlegalizoval odstrel fetackych trosiek 😊
Střílet do lidí by jsi legalizoval a tady se prdíš proti podržení neomezené rychlosti v Německu, kde tato záležitost bez problémů funguje po dekády? Aha, pak chápu...ale problém není v německé legislativě, pouze v tvé hlavě.
Heroin je nelegální aby v nás stát mohl vzbuzovat falešný pocit že nás ochraňuje. Jiný důvod pro nelegálnost heroinu není, možná snad ten aby jeho cena byla na černém trhu vysoká a víc se vydělalo.
Tohle srovnáváš? A nechceš zabanovat i třeba lepší maso? :no:
Tyhle názoroidi jsou pocuc
Tyhle názoroidi jsou pocuc
Tak se prostě víc snaž, víc vydělej a kup si to výkonné auto, ať tu nemusíš fňukat...
dalsi intelektualne slabsie neobdareny. ja som nekomentoval co je lepsie, ja som poukazoval na pravdepodobnu zaujatost tych co o tom rozhodovali.
a s mojim novym autom som pomerne dost spokojny 😊
a s mojim novym autom som pomerne dost spokojny 😊
Proč by měla být pravděpodobná zaujatost? Jestli ti přijde logické co jsi tu napsal, pak mě to naopak připadá postavené na hlavu.
palix
Občas po Nemecku jazdím a rýchlosť 190+ som si vychutnal len pár krát. Chcel som to vyskúšať, pričom diaľnica bola pomerne prázdna (skoro ráno). Bežne sa tam jazdí cca 130 až 160, počas silnejšej premávky sa ani oveľa viac nedá.
Pri 200 km/h nie je až taká sranda, keď sa vám niekto zaradí pred auto. Vodič musí dávať pozor, aby sa: A) nevhodne nezaradil pred rýchlo idúce auto (potom sa brzdí aj očami), B. pri veľkej rýchlosti stihol zareagovať na vodiča, ktorý mu vbehne do cesty.
Navyše, ak má auto max. rýchlosť 200 km/h, neznamená to, že je celkom stavané na danú rýchlosť. Nejaké Porsche, ktoré pôjde aj 300+ z tej rýchlosti (200) v pohode aj zabrzdí, ale napr Rapid bude mať oveľa väčší problém.
V každom prípade Nemecko je jediná krajina, kde sa môže človek legálne a bezpečne previezť aj rýchlosťami väčšími ako 160 km/h. Na druhej strane, Nemci sú šetrní a ako vieme - vysoká rýchlosť výrazne navyšuje spotrebu. Bežne sa stáva, že aj silné autá idú kľudnou 130-kou niekde v pravom prúde. Nie každý ma potrebu ísť vždy rýchlo a dokazovať si svoje EGO.
Navyše vysoké rýchlosti nie sô vhodné pre slovenských "lepičov".
Pri 200 km/h nie je až taká sranda, keď sa vám niekto zaradí pred auto. Vodič musí dávať pozor, aby sa: A) nevhodne nezaradil pred rýchlo idúce auto (potom sa brzdí aj očami), B. pri veľkej rýchlosti stihol zareagovať na vodiča, ktorý mu vbehne do cesty.
Navyše, ak má auto max. rýchlosť 200 km/h, neznamená to, že je celkom stavané na danú rýchlosť. Nejaké Porsche, ktoré pôjde aj 300+ z tej rýchlosti (200) v pohode aj zabrzdí, ale napr Rapid bude mať oveľa väčší problém.
V každom prípade Nemecko je jediná krajina, kde sa môže človek legálne a bezpečne previezť aj rýchlosťami väčšími ako 160 km/h. Na druhej strane, Nemci sú šetrní a ako vieme - vysoká rýchlosť výrazne navyšuje spotrebu. Bežne sa stáva, že aj silné autá idú kľudnou 130-kou niekde v pravom prúde. Nie každý ma potrebu ísť vždy rýchlo a dokazovať si svoje EGO.
Navyše vysoké rýchlosti nie sô vhodné pre slovenských "lepičov".
Asi taky nepůjdeš běhat v botách, které jsou určeny do společnosti. Děláte tu, jako by bez restrikcí a omezování nic nemohlo fungovat, neboť lidé nepoužívají mozek. Je-li to tím, že se vám samotným nechce, nebo se domníváte, že pouze zákazy platí na lidstvo jako takové, bez ohledu na vlastní kulturu života, pak je mi vás líto.
Jasně, že ne všichni jezdí 200+. Ale nesouhlasím s těmahle českýma hospodskýma názorama, že se tam tak stejně moc nejezdí, nedá apod. Já tam jezdím často a běžně jedeme v závěsu několik aut 200-250, klidně třeba 100 km v kuse. A vůbec nejde o ego, spočítej si časový rozdíl 130 km/h vs 200km/h na 2 až 3t km měsíčně. Celkově ušetříš třeba 1 pracovní den. Němci jsou zvyklí jezdit dálky běžně, já se s německými kolegy takhle potkávám napříč Německem. Bez té neomezené a dálnic obecně by to pak časově tak dobře nešlo. Oni si to navíc i jako zaměstnanci odečítávají od daní a nějaké takové věci...
Zobecňování napravo nebo nalevo je vždy špatně. Jsou místa a situace kde se dá a naopak kde se nedá. Bez ohledu na to, zda tam omezení je nebo není. Pokud jsou všechny pruhy zabrány plynule jedoucími auty 100-130, tak těžko budeš rozumnou jízdou tlačit 160.
Určitě, vždy záleží na situaci. Narážím právě na to, že spousta čechů má zkušenost jednou ročně třeba cestou do Itálie kolem Mnichova, kde se ve špičce opravdu moc nedá jet rychle, navíc je tam často omezení. Pak to berou jako dogma, že v DE už se nedá jezdit rychle. Jenže mimo špičku se tam letět dá a Mnichov-Praha se dá legálně stáhnout o hodinu oproti 130 km/h časům.
Naprostý souhlas.
webpaja
...bych vzkázal jediné. Vozidlo pohybující se po úseku dálnice s neomezenou rychlostí, řízené soustředěným, ohleduplným a lucidním řidičem vyšší rychlostí než 130kph je vždy bezpečnější než trotl lovící i v rychlosti chůze ve svém mobilu, ťukající do navi, žeroucí hamburger, či vykonávající jinou činnost, která s řízením vozidla nesouvisí.
S někým se cítíš v autě dobře i když jede daleko za povolenou rychlostí s někým to je utrpení i když jede podle značek.
Tiez pravda. Ale zvyknut si na jazdu vyssou rychlostou (a na to ze aj niekto iny moze tou vyssou rychlostou ist) sa opat da lahsie v Nemecku. To sa mi zda ovela bezpecnejsie, ako ked sa raz za cas niekto rozhodne ist 200km/h u nas, na nasich dialniciach...
To je určitě pravda. Ale taky platí, že trotl s mobilem jedoucí 200kmh je nebezpečnější, než tentýž jedoucí 130.
Bez ohledu na výše uvedené - pokud po dálnici jede více aut v pomalém pruhu 100-130, považuji rychlost 200 za nebezpečnou, byť by byl rychlý pruh prázdný.
Bez ohledu na výše uvedené - pokud po dálnici jede více aut v pomalém pruhu 100-130, považuji rychlost 200 za nebezpečnou, byť by byl rychlý pruh prázdný.
Pokud mas pravy pruh plny kamionu, a je to mirne do kopce, tak se ti tam vlecou 70 a kdyz ty je predjizdis 130 mas vlastne stejne nebezpecnou situaci na stole jiz dnes. Vazne ti to dojde jako situace s kterou si jako ridic neporadis? Kdyz neco takove potkas, nesoustredis se vic, nebo treba nedas rovnou nohu z plynu atd? Popisujes potencialne nebezpecnou situaci, ktera jiste muze nastat, ale rychlost samotna je v tom nevinne (neni pricina).
Já si teda myslím, že řešit krizovku (někdo mi vlít před auto) ve dvou stech a ve stotřiceti není totéž. Byť jsou auta, s kterými to jde daleko líp, než s jinými. Dvě stě umí i můj blbej naftovej Kodiaq, a naplno dupnout ve dvě stě na brzdu bych v něm fakt nechtěl.
To uz se bavime o nasledcich a ano, nehoda ve 200 nejspis dopadne hur nez nehoda ve 130, ale o tom jsi nepsal. Psal si o rozdilech v rychlostech a o tom ze to je nebezpecne, ja ti pisu ze to zazivas jiz dnes a ptam se zda to neumis resit (treba udelat neco aby ses do te situace nevystavil) a proc to same nejde udelat i kdyz ty rychlosti posuneme o neco vys?
PS: ja tu krizovku zazil, bylo to v Reichu, baba mi to poslal z pripojovaku v sedmdesatce rovnou do leveho, ja jel cca 170kmph... Abych to zkratil, otisky mych prstu budou v mem starem aute do volantu otlacene nejspis dodnes, jak jsem tehda brzdil nohama, rukama, ocima. Nic prijemneho, ale stejne neprijemnych akci jsem zazil XY i v CR. Neco lze predvidat, na neco se pripravit, a s tim dalsim je to holt jen o stesti jak v CR, tak v DE, tak i v hypoteticke CR bez limitu.
PS: ja tu krizovku zazil, bylo to v Reichu, baba mi to poslal z pripojovaku v sedmdesatce rovnou do leveho, ja jel cca 170kmph... Abych to zkratil, otisky mych prstu budou v mem starem aute do volantu otlacene nejspis dodnes, jak jsem tehda brzdil nohama, rukama, ocima. Nic prijemneho, ale stejne neprijemnych akci jsem zazil XY i v CR. Neco lze predvidat, na neco se pripravit, a s tim dalsim je to holt jen o stesti jak v CR, tak v DE, tak i v hypoteticke CR bez limitu.
Kluci zcela upřímně mi to už zavání tím, zda-li je bezpečné udělat si přestávku po 4h nebo už radši po 30-ti minutách. Se získáním ŘP má člověk jakousi odpovědnost a tu by si měl uvědomovat.
Někdo se tu ometal o mladé řidiče. Já jsem naopak překvapen jak ti zkušení pardálové dokáží zmatkovat a vyrábět krizové situace. Jsem za volantem poměrně často a na četnost vyrábění krizovek jsou zkušení řidiči určitě vepředu. Mládež nemá sice reakce na jejich zvládání vždy zažité, ale také jezdí mnohem více při zdi. Výjimky jsou bez diskuze na obou stranách.
Někdo se tu ometal o mladé řidiče. Já jsem naopak překvapen jak ti zkušení pardálové dokáží zmatkovat a vyrábět krizové situace. Jsem za volantem poměrně často a na četnost vyrábění krizovek jsou zkušení řidiči určitě vepředu. Mládež nemá sice reakce na jejich zvládání vždy zažité, ale také jezdí mnohem více při zdi. Výjimky jsou bez diskuze na obou stranách.
Nie nemáš. Máš tam síce percentuálne podobný rozdiel v brzdnej dráhe, ale absolútne rýchlosti a vzdialenosti sú oveľa vyššie. Na spomalenie zo 130 na 80 potrebuješ asi 35 metrov. Na spomalenie z 200 na 140 potrebuješ asi 80 metrov. A to nepočítam reakčný čas.
narona
Moje bavorská prateta říkala že to je lobby MB, BMW a audi. A sama pak jezdila 200 chryslerem kolem Regensburgu 😁
No tak když zrovna není provoz a je pěkně, nemám s tím problém. Taky jsem v rakousku mezi Klagenfurtem a Grazem jel 170, v Chorvatsku na prázdný slavonice 200 a šlo i víc... Ale to je v pohodě jen když vím že mi tam nikdo nevjede před čumák atd. Protože jedna věc je jak já uřídím auto a druhá jak se budou chovat okolní, nikdo není povinen věštit třeba při předjíždění náklaďáku že za ním v dáli se řítí Caracciola
I ta plošná stotřicítka je na pováženou, hlavně v noci. Viděli jsme nedávno tu cisternu na D1, 130 všude a vždy, teď do toho mobily, displeje a je vymalováno.
No tak když zrovna není provoz a je pěkně, nemám s tím problém. Taky jsem v rakousku mezi Klagenfurtem a Grazem jel 170, v Chorvatsku na prázdný slavonice 200 a šlo i víc... Ale to je v pohodě jen když vím že mi tam nikdo nevjede před čumák atd. Protože jedna věc je jak já uřídím auto a druhá jak se budou chovat okolní, nikdo není povinen věštit třeba při předjíždění náklaďáku že za ním v dáli se řítí Caracciola
I ta plošná stotřicítka je na pováženou, hlavně v noci. Viděli jsme nedávno tu cisternu na D1, 130 všude a vždy, teď do toho mobily, displeje a je vymalováno.
kolem Regensburku je 80 a před a za je to tam 2-proudé
tam není bezpečné jezdit 200
tam není bezpečné jezdit 200
Tak bydlela v Beilngriesu tak že to bylo vlastně u Ingolštatu, už si nepamatuju kam mě to vezla, bylo mi tak 8 😒] Ale pamatuju si jak jsme kličkovali z pruhu do pruhu při 150 až 200.
Proč pletete rychlost a nevěnování se řízení? Dnes ve městě přede mnou jela dodávka a třikrát vjela na obrubník. Řidič si v rychlosti do 30kph prohlížel mobil. Ne, rychlost není problém. Problém jsou ostatní rozptylovadla.
Lebo ked je obmedzena rychlost, tak vodic ina vyuzije cas (pozeranim na mobil). Keby tou dodavkou nesiel 30, ale 110, tak mobil ani nedvihne a sustredi sa na cestu.
Právě nepleteme, psal jsem že rychlost + nevěnování se řízení. A v noci je problém že se můžeš věnovat řízení sebevíc, ale když vidíš na menší vzdálenost než dobrzdíš tak se pak stane to co se stalo.
Ozzman
Když si Němci neumí srovnat ty svoje vychovávače, co jedou na neomezeném úsesku pořád v levém (nebo dokonce blokují 2 levé na 3-4proudé dálnici) a plouží se 120-130km/h a NEUHNOU! za žádnou cenu a když si je dovolí člověk upozornit, nebo nedejbože podjet, dočká se akorát agrese vybržďováním, blikáním, či gestikulací.... Nevím proč toto Němci dělají, ale za jeden průjezdt Německem je to minimálně tolik aut, že bych to nenapočítal ani na prstech na rukou i nohou dohromady...
Za 7 let a cca 200tis Km najetych v DE jsem byl svedkem vybrzdovani prave 1 (slovy jednou). Nejakej dedek v patnactilete S klasse nerozdychal ze se nekomu nelibi ze zbytecne blokuje levej pruh a probliknul ho. Jinak nic, proti CR naproste nebe a dudy v tomhle.
Pokud jde o blokare leveho pruhu znovu to same. Nemci jsou stale vic a vic stredoproudari,, bohuzel, ale aby blokovali levej pruh na jinak volne, tim spis neomezene, dalnici zazivam naprosto ojedinele. Obcas se holt nekdo zapomene, na probliknuti ale okamzite (obcas mam pocit ze az zdesene) uhybaji. Vyjimky se najdou, ale proti CR je to velice slabej cajicek.
Az se musim zeptat, kam (a kdy) jezdis? Co pozoruju tak blokovat nesmyslne levej pruh je domena predevsim Polaku, tim spis kdyz clovek jede patek ven z DE anebo nedeli vecer / cele pondeli do DE. Cestovat v techto casech temato smery se pokud mozno vyhybam, zbytecna nervozita, zbytecny stres...
Pokud jde o blokare leveho pruhu znovu to same. Nemci jsou stale vic a vic stredoproudari,, bohuzel, ale aby blokovali levej pruh na jinak volne, tim spis neomezene, dalnici zazivam naprosto ojedinele. Obcas se holt nekdo zapomene, na probliknuti ale okamzite (obcas mam pocit ze az zdesene) uhybaji. Vyjimky se najdou, ale proti CR je to velice slabej cajicek.
Az se musim zeptat, kam (a kdy) jezdis? Co pozoruju tak blokovat nesmyslne levej pruh je domena predevsim Polaku, tim spis kdyz clovek jede patek ven z DE anebo nedeli vecer / cele pondeli do DE. Cestovat v techto casech temato smery se pokud mozno vyhybam, zbytecna nervozita, zbytecny stres...
Vážně? Já mam naprosto opačnou zkušenost, zejména ve středním Německu. Jezdím nejčastěji Praha - Brusel, nebo Praha - Amsterdam/Haag, takže směry Rozvadov-Norimberk-Frankfurt-Kolín a dál (tam to je to lepší) a nebo Drážďany - RUHR - hranice (tam to bývá ve středním Německu nejčastější, nechci rozlišovat, jestli je to už v DDR, nebo v NDR 😁 Máš pravdu, že severní trasou je tam velká část poláků, ale tuto zkušenost s levoproudaři Němci mám silnou a především to bývají lidé středního a vyššího věku či ženy. Osobně byc tipl spíše soukromé jízdy, než služební i dle typu aut.
Naopak v ČR je to závislé od auta v kterém jedu. Pokud jedu v něčem starém , neuhýbají, pokud v něčem modernějším, tak mi uhnou bez zbytečné agrese spíš (samozřejmě není to pravidlo), nemusím blikat, ani nic.
edit: Poláci - velká část jich jezdí přes ČR a v neděli večer občas jezdím z východu na západ Prahy po okruhu a to je peklo.... tady souhlas... Hlavně nechápu, že neřeší radary na obcvhatu Prahy a jezdí klidně 130 na jižní spojce a podobně...
Naopak v ČR je to závislé od auta v kterém jedu. Pokud jedu v něčem starém , neuhýbají, pokud v něčem modernějším, tak mi uhnou bez zbytečné agrese spíš (samozřejmě není to pravidlo), nemusím blikat, ani nic.
edit: Poláci - velká část jich jezdí přes ČR a v neděli večer občas jezdím z východu na západ Prahy po okruhu a to je peklo.... tady souhlas... Hlavně nechápu, že neřeší radary na obcvhatu Prahy a jezdí klidně 130 na jižní spojce a podobně...
Taky to tam občas potkám, ale rozhodně méně než v ČR. Respektive často třeba nějakej dědula jede 150 km/h a neřeší, že dneska se jezdí i rychleji 😁 Takže jako taky nemůžu říct, že v DE to funguje 100%. Ale jak píšu, subjektivně rozhodně méně než v ČR a velká část těch případů znamená zpomalení tak třeba na těch 150 km/h, nikoliv 120 apod jak se stává v ČR, což se ještě dá 😁
Ale záleží no, člověk má holt občas smůlu, občas naopak štěstí...
A ty Poláky taky nechápu a štve mě to, jezdí fakt agresivně ;-\ Za mě nejhorší subjektivní statistikou auta a kamiony s PL SPZ. A to jsem projel takřka celou východní evropu nebo Balkán...
Ale záleží no, člověk má holt občas smůlu, občas naopak štěstí...
A ty Poláky taky nechápu a štve mě to, jezdí fakt agresivně ;-\ Za mě nejhorší subjektivní statistikou auta a kamiony s PL SPZ. A to jsem projel takřka celou východní evropu nebo Balkán...
A víš co je zajímavý? Mám desítky tisíc km po celém Polsku a nich doma se mi jezdí lépe, než v ČR, tito agresivní letci co křižují ČR tam jsou ojedinělí a jinak slušnost a tolerance k slovanskému bratrovi 😊 Dokonce se mi stalo mockrát, že jsem se neměl problém zařadit z pruhu do pruhu, když jsem vjel špatně a podobně a všichni mne pustili, na rozdíl od ČR, kdy tě nechají stát v křižovatce a nazdar...... a to i ve Varšavě.
A nejhorší za mě bylo Rumunsko, jinak krom Skandinávie jsem jezdil ve většině Evropy, včetně celého Balkánu 😁
A nejhorší za mě bylo Rumunsko, jinak krom Skandinávie jsem jezdil ve většině Evropy, včetně celého Balkánu 😁
Hlavne sa zmenil pocit z rýchlosti. Nie je to tak dávno čo si si rýchlosť musel zaslúžiť a mal si z nej väčší rešpekt. Dnes si to kde kde kto valí 200 a píše pri tom SMS. Neuvedomujúc si, že brzdná dráha je dvojnásobná oproti rýchlosti 140. Stačí zareagovať neskôr a nemáš šancu.
Druhá věc je, jestli v tom někomu zákaz zabrání.
Mit k tomu respekt, nemit z toho strachu a o zbytek se postara to ze jako lidi vazne nejsme tupy lumici co se budou houfne vybijet s telefonem u ucha pri 220 na dalnici.
V každom prípade sa pri väčších rýchlostných rozdieloch musíš zamerať na priestupky spojené s nevenovaním sa riadenia a dostať ľudí čo to robia opakovane z ciest.
Nebudu se do krve hádat, že by to po rozvolnění limitů nefungovalo tak, jak říkáš.
Ale kdybych to byl já, kdo by měl hlasovat, dnes bych pro to u nás ruku nezvedl. Říká se, že s velkou mocí přichází velká zodpovědnost, a já myslím, že my ji ještě dost nemáme.
Sameho me zajima kdy konecne ze sebe prestaneme delat nesvepravne chudacky a prizname si, ze si s nemcema muzeme podat ruce nejen v genetice, ale vlastne ve vsem.
Ad trendy, CR je tradicne papeztejsi nez papez, takze az se sem ono zelene silenstvi dostane, a ono se sem dostane, ocekavam jeste vetsi represe a extremy nez si pro sebe ordinuji treba Nemci. To se najednou nezakaze vjezd do mest jen starym naftakum, ale pro sichr vsemu starsimu nez rok XXXX atd. :yes: ;-\
Ha,ha,ha... milý vole jsou jen dva okruhy kde se dá vyzkoušet topspeed. Oba nepřístupné. Ty radši drž hubu a šoupej nohama.