Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlostní omezení na německých dálnicích? Německý parlament rozhodl jasně

Ondřej Mára
Diskuze (74)

Německé dálnice, zvláště jejich úseky s neomezenou rychlostí, jsou svatostánkem snad každého evropského petrolheada. V poslední době se však stále častěji hovoří o zavádění rychlostních limitů.

S posledním návrhem na zavedení rychlostních limitů na německých dálnicích přišla zcela nepřekvapivě strana Zelených, jak uvádí web DW. Ta navrhovala plošné zavedení maximální povolené rychlosti 130 km/h na celé německé dálniční síti, což mělo přinést řadu pozitiv pro motoristy i životní prostředí.

Jedním z klíčových argumentů je samozřejmě zvýšení bezpečnosti, Zelení však zmiňují i snížení nákladů pro motoristy, snížení hluku v okol dálnic a v neposlední řadě i snížení produkovaných emisí. Jenže řidiči by přišli o jedno z mála míst, kde si mohou celkem bezpečně a hlavně legálně užít vysokou rychlost za volantem vlastního vozu.

A německý parlament, navzdory trendům posledních let, se protentokrát rozhodl ve prospěch po rychlosti bažících motoristů. A to celkem výrazným rozdílem. Proti návrhu padlo 498 hlasů z celkem 631 možných. Absencí přitom mělo být v Bundestagu jen minimum.

Pro lidi, kteří sledují německou politiku dlouhodobě, by však rozhodnutí nemělo být příliš udivující. Německá vládnoucí koalice totiž odmítla zavádět rychlostní omezení kvůli snížení emisí již v lednu. Tou dobou ostatně i německé ministerstvo životního prostředí uvádělo, že by zavedení emisních limitů ovlivnilo uhlíkovou stopu Německu jen minimálně.

Web DW.com navíc dodává, že rychlostní omezení jsou v současnosti zavedena již zhruba na 30 % německých dálnic. Ve většině se jedná o úseky vedoucí okolo zástavby, dodává německý automobilový klub ADAC. Omezení se však objevují i na úsecích, kde probíhají stavební práce.

Ondřej Mára
Diskuze (74)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
23. 10. 2019 14:14
Re: K čemu neomezená
A víš co je zajímavý? Mám desítky tisíc km po celém Polsku a nich doma se mi jezdí lépe, než v ČR, tito agresivní letci co křižují ČR tam jsou ojedinělí a jinak slušnost a tolerance k slovanskému bratrovi :) Dokonce se mi stalo mockrát, že jsem se neměl problém zařadit z pruhu do pruhu, když jsem vjel špatně a podobně a všichni mne pustili, na rozdíl od ČR, kdy tě nechají stát v křižovatce a nazdar...... a to i ve Varšavě.

A nejhorší za mě bylo Rumunsko, jinak krom Skandinávie jsem jezdil ve většině Evropy, včetně celého Balkánu :D
23. 10. 2019 13:36
Re: K čemu neomezená
Taky to tam občas potkám, ale rozhodně méně než v ČR. Respektive často třeba nějakej dědula jede 150 km/h a neřeší, že dneska se jezdí i rychleji :D Takže jako taky nemůžu říct, že v DE to funguje 100%. Ale jak píšu, subjektivně rozhodně méně než v ČR a velká část těch případů znamená zpomalení tak třeba na těch 150 km/h, nikoliv 120 apod jak se stává v ČR, což se ještě dá :D

Ale záleží no, člověk má holt občas smůlu, občas naopak štěstí...

A ty Poláky taky nechápu a štve mě to, jezdí fakt agresivně ;-\ Za mě nejhorší subjektivní statistikou auta a kamiony s PL SPZ. A to jsem projel takřka celou východní evropu nebo Balkán...
23. 10. 2019 12:53
Re: Mravokárcům...
Nie nemáš. Máš tam síce percentuálne podobný rozdiel v brzdnej dráhe, ale absolútne rýchlosti a vzdialenosti sú oveľa vyššie. Na spomalenie zo 130 na 80 potrebuješ asi 35 metrov. Na spomalenie z 200 na 140 potrebuješ asi 80 metrov. A to nepočítam reakčný čas.
Avatar - narona
23. 10. 2019 12:42
Re: Lobby
Právě nepleteme, psal jsem že rychlost + nevěnování se řízení. A v noci je problém že se můžeš věnovat řízení sebevíc, ale když vidíš na menší vzdálenost než dobrzdíš tak se pak stane to co se stalo.
23. 10. 2019 12:37
Re: A teraz,
Ale v ani v Nemecku to nie len bez dohľadu. Síce neriešia rýchlosť, ale veľmi tvrdo postihujú nedodržiavanie odstupu. Za to sú vysoké pokuty a strata vodičáku. Rieši sa nebezpečná jazda. A hlavne zákony platia pre všetkých. Nik si tam nedovolí uplácať policajta a už vôbec nie sa mu vyhrážať.