Rychlostní omezení na německých dálnicích? Německý parlament rozhodl jasně
Německé dálnice, zvláště jejich úseky s neomezenou rychlostí, jsou svatostánkem snad každého evropského petrolheada. V poslední době se však stále častěji hovoří o zavádění rychlostních limitů.
S posledním návrhem na zavedení rychlostních limitů na německých dálnicích přišla zcela nepřekvapivě strana Zelených, jak uvádí web DW. Ta navrhovala plošné zavedení maximální povolené rychlosti 130 km/h na celé německé dálniční síti, což mělo přinést řadu pozitiv pro motoristy i životní prostředí.
Jedním z klíčových argumentů je samozřejmě zvýšení bezpečnosti, Zelení však zmiňují i snížení nákladů pro motoristy, snížení hluku v okol dálnic a v neposlední řadě i snížení produkovaných emisí. Jenže řidiči by přišli o jedno z mála míst, kde si mohou celkem bezpečně a hlavně legálně užít vysokou rychlost za volantem vlastního vozu.
A německý parlament, navzdory trendům posledních let, se protentokrát rozhodl ve prospěch po rychlosti bažících motoristů. A to celkem výrazným rozdílem. Proti návrhu padlo 498 hlasů z celkem 631 možných. Absencí přitom mělo být v Bundestagu jen minimum.
Pro lidi, kteří sledují německou politiku dlouhodobě, by však rozhodnutí nemělo být příliš udivující. Německá vládnoucí koalice totiž odmítla zavádět rychlostní omezení kvůli snížení emisí již v lednu. Tou dobou ostatně i německé ministerstvo životního prostředí uvádělo, že by zavedení emisních limitů ovlivnilo uhlíkovou stopu Německu jen minimálně.
Web DW.com navíc dodává, že rychlostní omezení jsou v současnosti zavedena již zhruba na 30 % německých dálnic. Ve většině se jedná o úseky vedoucí okolo zástavby, dodává německý automobilový klub ADAC. Omezení se však objevují i na úsecích, kde probíhají stavební práce.