Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda se brání proměně v Dacii. Šéf mladoboleslavské automobilky uklidňuje zaměstnance
105 komentářů
rado driver
😄
Tito takzvani manazeri ma vedia vzdy dobre pobavit. Tato taktika je cista chujovina, ktora jednoducho nefunguje. Pracujem v inom odvetvii, kde su tiez rozne znacky a skupiny. A ked sa nejaky chytri *** rozhodol vyselektovat segmenty pre kazdu znacku, aby sa neprekryvali, vysledkom bola strata podielu na trhu.
Je lepsie, ak si zakaznik vybera z +/- rovnako kvalitnych aut z jednej skupiny (VW, Audi, Skoda, Seat) proti inym hracom, ako ked tam bude len jeden zastupca skupiny.
Tito takzvani manazeri ma vedia vzdy dobre pobavit. Tato taktika je cista chujovina, ktora jednoducho nefunguje. Pracujem v inom odvetvii, kde su tiez rozne znacky a skupiny. A ked sa nejaky chytri *** rozhodol vyselektovat segmenty pre kazdu znacku, aby sa neprekryvali, vysledkom bola strata podielu na trhu.
Je lepsie, ak si zakaznik vybera z +/- rovnako kvalitnych aut z jednej skupiny (VW, Audi, Skoda, Seat) proti inym hracom, ako ked tam bude len jeden zastupca skupiny.
Posílit značku Volkswagen - o to jde především, tedy udržet zaměstnanost a platy voličů v Dolním Sasku.
Samozrejme ide aj o to. Ale je tu pomerne velky trh lacnych aut, kde VW vlastne nema zastupenie. Posunutim Skody smerom k lacnejsim autam by VW zabil dve muchy naraz: znizil by konkurenciu v ramci svojej ponuky ktorou je pre Seat (a ciastocne aj Volkswagen) Skoda, a uchmatol by pre seba nieco z trhu lacnych aut, kde momentalne kraluje Dacia.
Chapem ze odborari a zamestnanci Skody nie su takou predstavou nadseni, ale z hladiska VW taka zmena dava zmysel.
Chapem ze odborari a zamestnanci Skody nie su takou predstavou nadseni, ale z hladiska VW taka zmena dava zmysel.
To ano, jenze vw reaguje na to ze segment levných aut nema obsazeny vůbec.
Přesně tak, zákazníka nezajímá, že koncern bude nabízet pouze jedno auto v daném segmentu. Když se mu nebude líbit, půjde jinam. Pokud bude mít na výběr z více modelů, je větší šance, že si přeci jen nějaký produkt od VW Group koupí.
PowerHouse
Takže Octavia bodovala prostorem, to nyní nebude.
VW zoufale potřebuje něco proti Dacii. A kde to vzít?
Aby ty prodeje Škody nebyly větší, kdyby se soustředila na levnější auta, pravé Volks Wageny.
Já ten infotainment klidně oželím.
VW zoufale potřebuje něco proti Dacii. A kde to vzít?
Aby ty prodeje Škody nebyly větší, kdyby se soustředila na levnější auta, pravé Volks Wageny.
Já ten infotainment klidně oželím.
VW nemusí nikde nic hledat, už to má - SEAT byl, je a bude low end. TOP modely vytáhne do značka Cupra a zbytek portfolia Seatu může s klidem konkurovat Dacii 😉
Na tom něco je. Snahy vzít "to lepší" ze SEATu a Citroënu... a logicky tam nechat "to horší"... to je cesta do pekel.
Vyrabat low-end v Spanielsku, to postrada logiku. Pri "spanielskych platoch" a "cene ako Dacia" by sa mohlo stat, ze VW by na kazdom predanom aute zo Seatu stracal.
Ono Renault tiez nevyraba Dokker, Lodgy alebo Duster vo Francuzsku, ale v Rumunsku, Maroku, Indii a Argentine.
Ono Renault tiez nevyraba Dokker, Lodgy alebo Duster vo Francuzsku, ale v Rumunsku, Maroku, Indii a Argentine.
Vždyť jo, Cupra zůstane ve Španělsku a zbytek Seatu se může stěhovat na východ, třeba do Blavy. Už tam dělají Mii, tak můžou i Ibizu a Leon 😉
Marekx
Vždyť Škodovka vždycky byla taková Dacia koncernu, akorát notně předražená, takže to tak nebilo do očí. Tak je humorné, že s tím mají problém nyní 😁
Ham.
nebrání jenom Povšík a jeho odborářská parta aby ukázali svým "bojem" proti vymyšlenému nepříteli, že jsou užiteční. Když si vezmu základní parametry Škody (prodej cca 1,25 mio. aut, obrat 17,3 mld. eur, zisk 1,4 mld eur) a parametry Dacie (prodej cca 850 tis. aut, obrat 5,3 mld. eur, zisk 162 mio. eur), tak mi vychází, že by ve VW museli sedět jenom samí absolventi pomocné školy, kdyby ze Škody chtěli udělat Dacii, Škodovka má vyšší výrobu (tedy vyšší úspory z objemu), daleko vyšší zisky (to je asi to hlavní co VW a jeho akcionáře zajímá) a především ziskové marže (tedy daleko lépe zhodnocuje vložený kapitál vlastníků). Takže myslet si mohu o vedení VW cokoliv, ale že by se dobrovolně vzdalo 90% zisků takovýmto "geniálním" tahem mi připadá stejně pravděpodobné jakože přicházející generace Golfu bude stát 100tczk.
Si si isty tou ziskovou marzou? Dacia sa montuje na davno odpisanych linkach.
5,3 mld zisk 162 mio, to jsou cca 3%.
Ale toto su cisla po konsolidacii...v ramci skupiny si mozu zisk znacky presuvat. Nebral by som to tak smerodajne.
Vzhledem k tomu, že ve "skupině" je Renault a Dacia a Renault má daňový domicil ve Francii a Dacia v Rumunsku a ve Francii se platí daň ze zisku 33,3% kdežto v Rumunsku jen 16%, tak bych na nějaké přesuny nesázel ani euro.
Je to tak. Není náhodou, že Dacii zatím nikdo nenásleduje... prodejní čísla sice vypadají hezky, ale ekonomicky je tam ten manévrovací prostor poměrně úzký.
Pravidla hry se teď sice mění... no, ale nová legislativa (ať už emisní, nebo v oblasti povinné bezpečnostní výbavy) to lowendu neusnadňují.
Pravidla hry se teď sice mění... no, ale nová legislativa (ať už emisní, nebo v oblasti povinné bezpečnostní výbavy) to lowendu neusnadňují.
Ano, zvýšená cena elektrifikovaného auta se daleko snáze schová do celkové ceny u dražšího auta, kdežto u low-costu může vést řadu zákazníků k orientaci na ojetiny. Jen bych dodal, že to co píšeš se týká hlavně Evropy, třeba v Indii, v Rusku nebo v Číně snaha prorazit s low-costem může být perspektivní a profitabilní, konec konců VW i Škoda tam sekají Santany, Rapidy a další vousaté modely jejichž jména nám tady ani nic neříkají na starých platformách za docela jiné ceny než tady v Evropě, myslím, že nedávno tady někde byla zpráva, že Rapid na těchto trzích dostane novou generaci, která nebude odvozeninou Scaly, ale pořád na základě PQ25. I to mě vede k přesvědčení, že o low-cost v EU nemá VW zájem, jde úplně opačným směrem a vlastně jediné low-cost modely Rapid/Toledo zařízl a snaží se posunout jak u Škody, tak u Seatu na EU trhu o stupínek výš.
To určitě jo, mimo Evropu je to jiné. Nakonec už dneska Škodovka vyvíjí motory primárně pro mimoEU trhy. Vývoj techniky by mohl jít tímhle směrem. Těžko ale bude v ČR vyrábět auta pro Indii... a ty evropské modely se taky musí někde designovat, ladit atd.
JirkaV8
To jsou jen kecy v peci. VW si sve povedene dite nezarizne. Zda se budou do budoucna vice pristrihavat kridla je vec druha. Ono Skoda VW v nekterych vecech totiz konkuruje a dostala spoustu veci zdarma. Bez VW by jsme ted tady pachtili naslednika Felicie.
Zdarma ne, auto je dnes skládačka, spousta věcí je na klíč od dodavatelů. Jak si určí ceny uvnitř koncernu je jejich problém.
Co mě překvapuje je pořád to protěžování Seatu. Takovejch let než to dotlačili konečně k zisku, luxus to není (to by musel být lepší než VW a to nejde), sportovno taky ne, navíc pravidelně zabíjejí interiéry nějakou mega plochou plastu bez optického rozdělení. Na druhou stranu jak udělat emoce z platformy postavené na univerzálnost a cenu? Nějaký extra motor do toho dát nelze kvůli emisím a ceně.
Co mě překvapuje je pořád to protěžování Seatu. Takovejch let než to dotlačili konečně k zisku, luxus to není (to by musel být lepší než VW a to nejde), sportovno taky ne, navíc pravidelně zabíjejí interiéry nějakou mega plochou plastu bez optického rozdělení. Na druhou stranu jak udělat emoce z platformy postavené na univerzálnost a cenu? Nějaký extra motor do toho dát nelze kvůli emisím a ceně.
ani ja nechapem. Seat sa priam "pyta" na low cost pre VW. je vnimany ako najlacnejsia znacka z koncernu. faktom ale je, ze Tarrako mi pride asi najkrajsi z koncernovych bratov.
MarekN
Předsedu představenstva Volkswagen Group Herberta Diesse před pár lety vyhodili z BMW.Byl naprosto neschopný a jeho nápady byly velmi ztrátové. Jestli se ho VW včas nezbaví, tak se budou divit.
A ten jejich hlavní stratég, co ze sebe sype jednu utopickou perlu za druhou, zatímco okázale ignoruje např. hybridní technologie, je bude taky stát jmění...
uxauxa
přesně jak nekdo psal předemnou VW potřebuje něco proti dacii,takže co se stane ,bude to velmi jednoduché nenažraným zaměstnancům škody se sebere 50% platu a konkurence pro dacii je hotová..
?? Chlape, vieš koľko zarobí Nemec vo fabrike oproti CZ?!! ... a ešte hádaj kto sa tak 2,5x viac narobí...? Musím Ti dať :no: :no: :no:
Alf1k
Každej rok slyším jak Škoda prodává víc a víc, nestíhá vyrábět, atd. Technika stejná, akorát Seatu dáme tohle, Škodě tohle a VW dostane všechno. Ok. Ale pokud by měla Škoda jak někteří tvrdí konkurovat Dacii tak pochybuju, že tomu bude odpovídat cena a pak logicky lidi už tuplem koupí radši tu Dacii, protože proč kupovat dražší Dacii od Škody? 😁 Jsem zvědavej jak to bude 😉
Meky
Skoda bude vyrábať lacne elektromobily a spalovaky pre mimo eu trhy.
Vw bude nositeľom elektromobily a pridanej hodnoty.
Uz teraz je jasne, ze skoda je uz len názov firmy.
A po útlme spaľovacích motorov jej vyznam na eu trh sa dramaticky prepadne.
Vw bude nositeľom elektromobily a pridanej hodnoty.
Uz teraz je jasne, ze skoda je uz len názov firmy.
A po útlme spaľovacích motorov jej vyznam na eu trh sa dramaticky prepadne.
yarda
Pokud se budu muset časem rozloučit s Thalií, potěšilo by mne, kdybych se mohl s penězi co jsem schopen a ochoten dát za nové auto vydat do škodováckého autosalonu a nabídli mi něco za cenu a s vlastnostmi dácie. No, spíš za cenu a s vlastnostmi Thalie, ale to bych asi chtěl moc.
Thalie je 20 let staré Clio s kufrem...to musíš za chvíli na sraz veteránů... 😉
Letos dvanáct let. Slouží mi dobře a doufám, že ještě dlouho sloužit bude.Nepotřebuji honit vodu na silnicích nějakým superhyyperpekáčem nabitým sofistikovanou dyzajnovou enviromentální elektronikou.
take auto (od skody) si mal pod nosom a volal sa rapid a do konca aj s liftback pristupom do kufru oproti thalii by si sa potesil... inak tusim Pežó 301, alebo Tipo 1.4 16v mas miesto thalie ..
Když jsem tehdy řešil, jestli ještě jednou zresuscitovat Š120 než na ni pustím STK nebo už pořídit něco jiného a renaulti mi dali nabídku (1,2/16v, klima, rádio, dálkové odemykání...), obešel jsem autosalony jiných značek a když jsem se zeptal, co mi mohou nabídnout za 200-250kKč, tak se tvářili, že nevědí, jestli mají volat 155 nebo 158. Ani z produkce TPCA nic nebylo.
1.2 16v je super motor... po vsetkych strankach... nj kedysi bolo na vyber malo, preto ani nebolo na nove auta... dnes mas za 179tis sandero a za 200-250tis najdes aj nieco lepsie ako i20, fabiu, C3, Pandu...
coubes
Tak Škoda byla odjakživa vedena jako levnější alternativa k VW. Nicméně se zvrhla a poslední dobou se dá často VW koupit levněji a vybaveněji, než alternativa z Boleslavi. Že ji budou chtít přistřihnout křídla se říká už od druhého superbu. Nemyslím si, že ji nechají "padnout" až na úroveň Dacie - to auto je kvalitou prostě horší bez ohledu na fandovství. Na druhou stranu tvrzení o emocionálním Seatu jsou tady taky snad už od chvíle co člověk ovládl oheň a stále nic. Já bych šel paradoxně opačnou cestou. Škoda je aktuálně designově asi "nejodvážnější", tak proč neudělat Seat jako tu značku postavenou proti Dacii - což by sedělo i k historii a naopak ze Simply Clever udělat Simply lover? Ze Seatu mačkaj emoce jak dlouho a pořád ani kapka. Cupře to nejde z klasickými modely a koncepty vypadají strašně, zatímco Škoda má většinou docela líbivý - na němce odvážný design konceptu - ale do série jde bohužel až příliš vyklidněná. Věřím, že v Boleslavi by se s emocionálněji laděnou značkou popasovali lépe. Navíc Španělům to prostě nejde, tak nemají co ztratit. 😉
Somperle
Inžinieri v NSR zabúdajú asi na jednu vec .. absolútne im nebude fungovať to, že ak chce niekto čo kupoval do teraz vyšší štandard opustiť Škodu , tak určite nepôjde do VW! Sú to globalisticki imperialisticki truhlici! A na tomto padne celá EU.. zapadnari si myslia že môžu vykoristovat do nemoty. To je aká chyba..
Ondřej Beran
A mame tu novou značku Škodacia 😁 😁 😁
Když se řešilo, jaké jméno má mít městská škodovka co ji vyrábějí na Slovensku, tak jsem navrhoval název "Škoda Slov" podle místa výroby 😁
Meky
Ja som vy hodiny svoje zdanene peachy za skodovku - a dalsiu si uz kupivat nebudem.
Nie je tam ziadna pridaná hodnota.
Ani kvalita, ani servis, ani prístup importéra.
Nie je tam ziadna pridaná hodnota.
Ani kvalita, ani servis, ani prístup importéra.
pradeda777
...klídek. Vždyť to byla základní myšlenka, když VW Škodu kupoval. Škoda měla zůstat Škodou a ne se stát konkurencí VW. Takže žádné překvapení se nyní nekoná. Že se Škodovka v průběhu doby "utrhla z řetězu" a VW tomu nečinně přihlíželo je věc druhá. Zkrátka vedení VW mělo product planning lépe koordinovat. Ale chápu, že mělo v posledních létech jiné starosti... :-!
Nikdy to tak nebylo ani být nemělo. "Zůstat Škodou" byla v devadesátých letech prázdná fráze, Škoda nemohla zůstat Škodou, to bylo každému jasné... byla to taková tabula rasa. Podívej se na první Fabii... jak byla udělaná vevnitř, jaké měla motory - to myslíš, že takové auto vzniklo omylem?
Byla tu myšlenka orientovat Škodovku hodnotově jako Volvo, SEAT jako Alfu a VW jako Mercedes. Za mohutného přispění Volva se to brzy možná podaří i technicky 😄
Byla tu myšlenka orientovat Škodovku hodnotově jako Volvo, SEAT jako Alfu a VW jako Mercedes. Za mohutného přispění Volva se to brzy možná podaří i technicky 😄
Jo kamaráde, kdybys byl businessman, tak bys to viděl jinak. Slepice, co snáší zlatá vejce se musí chránit za každou cenu. A ta slepice byla a stále je značka VW. :-!
Dnešní zlatá vejce jsou €. A ty snáší Škodovka stejně dobře jako VW. Z pohledu vejce/zrní (marže) dokonce líp. Pokud chceš co nejvíc vajec, tak to neuděláš tak, že podřízneš všechny slepice kromě alfa-slepice. Ani tak, že je zavřeš do menších klecí.
Podříznout ostatní slepice by mohla chtít tak maximálně ta alfa-slepice, pokud se sama necítí dost "alfa". V našem podobenství třebas odboráři v Německu.
PS: trošku utíkáš od té diskuse "bylo to tak vždycky"...
Podříznout ostatní slepice by mohla chtít tak maximálně ta alfa-slepice, pokud se sama necítí dost "alfa". V našem podobenství třebas odboráři v Německu.
PS: trošku utíkáš od té diskuse "bylo to tak vždycky"...
Ani omylem. Škoda hodně vydělává na tom, že velká část drahého vývoje se dělá jinde. Třeba podvozky a motory, nebo u nového Superba FL i matrix světla. Kdyby Škoda musela platit to, co zatáhne VW ve vývoji, tak je skoro ve ztrátě. V Boleslavi se dělá hlavně exteriér auta.
Škoda Auto má na většině nejprodávanější produkce (SUV + Octavia) minimální marži - jde o nabité segmenty. Po započtené vývojových nákladů už tak zisková není. Je to dáno hlavně orientací na chudé trhy a velkoobjemové odběratele, kteří marži srážejí na minimum (firmy, leasingové společnosti).
Řečeno lidověji, jak často vidíte Škodu, která nemá pod SPZ napsáno "Arval" nebo přímo Škoda zákaznické centrum (Škoda tyto vozy dále prodává jako roční/dvouleté v rámci programu Škoda plus). Prodeje v salonech jsou malá část a zpravidla jde o modely v nižších výbavách a celkově nižších cenových relacích, kde jsou marže též nižší.
Škoda Auto má na většině nejprodávanější produkce (SUV + Octavia) minimální marži - jde o nabité segmenty. Po započtené vývojových nákladů už tak zisková není. Je to dáno hlavně orientací na chudé trhy a velkoobjemové odběratele, kteří marži srážejí na minimum (firmy, leasingové společnosti).
Řečeno lidověji, jak často vidíte Škodu, která nemá pod SPZ napsáno "Arval" nebo přímo Škoda zákaznické centrum (Škoda tyto vozy dále prodává jako roční/dvouleté v rámci programu Škoda plus). Prodeje v salonech jsou malá část a zpravidla jde o modely v nižších výbavách a celkově nižších cenových relacích, kde jsou marže též nižší.
Za tu techniku ale normálně platí. Světla asi nejsou nejlepší příklad, tam to berou od externích dodavatelů (u xenonů to byl Varroc, nevím jestli dodává i LED... asi jo). Ale pokud kupují třeba motor, tak za něj platí vnitrokoncernovou cenu, ve které je samozřejmě i vývoj.
Pokud prodává auta za srovnatelné ceny jako VW (což prodává), ale má výrazně nižší mzdové náklady (což má), tak je celkem logický, že má i lepší marže. I když jsou mzdové náklady relativně malá část ceny auta... no ale ty marže se pohybují v jednotkách procent.
Pokud prodává auta za srovnatelné ceny jako VW (což prodává), ale má výrazně nižší mzdové náklady (což má), tak je celkem logický, že má i lepší marže. I když jsou mzdové náklady relativně malá část ceny auta... no ale ty marže se pohybují v jednotkách procent.
Hmmm...zdá se nerozumíš základní myšlence, která byla o tom, že Škodovku VW nekupovalo s tím, aby lezla VW "do zelí", ale aby vyplnila segment trhu pod VW.
Kua, je potřeba se na to dívat politicky, Halík..... 😉
Kua, je potřeba se na to dívat politicky, Halík..... 😉
Myšlence, té já rozumím. Ale kdyby to fakt chtěli... tak by to snad sakra udělali, ne? Prostě tak, jak to Renault udělal s Dacií.
Já nevěřím, že fakt chtěli udělat lowcost auto, ale vylezla jim z toho Fabia I, s 1.9TDI pod kapotou a materiály v interiéru nad dobovým Polem. A hned poté Octavia, která už v první generaci dostala 1.8T 4x4... takhle se přece lowcost nedělá. A myslet si, že si to tady upytlíkovali Češi celé na tajňačku, aniž by o tom v Německu cokoli tušili, to mi přijde dost naivní... to se mohlo stát v detailech, ale ne v celkovém pojetí.
Já nevěřím, že fakt chtěli udělat lowcost auto, ale vylezla jim z toho Fabia I, s 1.9TDI pod kapotou a materiály v interiéru nad dobovým Polem. A hned poté Octavia, která už v první generaci dostala 1.8T 4x4... takhle se přece lowcost nedělá. A myslet si, že si to tady upytlíkovali Češi celé na tajňačku, aniž by o tom v Německu cokoli tušili, to mi přijde dost naivní... to se mohlo stát v detailech, ale ne v celkovém pojetí.
Dacia je auto pre bežných ludi, predava sa dobre.
Skodka je uplne obyčajne, lacné auto s nekvalitným servisom.
Nic originálne neprináša.
Uz ani kufor nie je najväčší.
Takze zaradenie na úrovni Dacie je realita uz teraz, väčšie šetrenie na materiáloch a servise si uz ani neviem predstaviť.
Takže i jejich zařazení na úroveň Dacie je realita už dnes?
Pekny priklad je test octavie 1.6tdi za 950.000. v com vyzera inak ako octa za 560.000? Palubovka rovnaka, volant rovnaky, vyplne dveri detto.
Superb coby vlajkova lod je rovnako 1000 odtienov sedej. Plast kam sa pozries. Volant hadam z fabie. Aj v najvyssej vybave L&K plastove dvere.
A teraz taka mazda 6 s kozou na dverach, palubke, dokonca na stredovom tuneli(nappa v najvyssej verzii)Insignia je natom podobne, talisman tiez.
Zeby mali lepsie vyhotovenie tiez nemoze byt ani rec. O Kodiaqu RS za 49.900€ nema zmysel ani rozpravat.
BTW... tady máš třeba sedačky z té Octavie 1.6TDI... můžeš hledat rozdíly oproti sériovým 😉
https😐/img2.auto.cz/…ull/3963823_.jpg
https😐/cdn.filestackcontent.com/…lYvdTPbN41L6fSpt
Tohle má třeba Insignia trošku vymakanější... ale středový tunel už mi teda nepřijde - to, že tam flákneš všude klavírní lak, pro mě není žádná známka luxusu. A třeba budíky nebo páčky blinkrů jsou zase dost bída v té Insi (oproti Superbu).
Arteon vs. Passat - jak to myslíš?
BTW to je jedno... drzim Skode palce aby nedopadla tak ako si koncern zela, to by bola fakt tragedia aj pre mna, nie milovnika (ani hatera) skodoviek... ale tak celkovo neprajem takuto ranu ani susedom Cechom... za uspechmi Skody je kopa prace
Chápu že pokud to někdo nakliká na internetu, tak pak může být nepříjemně překvapený... ale je prostě potřeba tomu věnovat nějaký čas a těmhle základním peklům se vyhnout (a pokud budget nepustí, jít jinam).
Za mě v principu proč ne... všichni výše uvedení to možná trošku přehánějí, ale zákazník je svéprávný a může si vybrat / připlatit.
Napr. mat octaviu combi miesto fabie/spaceback s vybavou je lakave, ak potrebujes priestor, mas rodinu... alebo ak je to sluzobak a firma setri uplne na max tak si casto donuteny... u nas sa tiez octavie brali (pokial niekto nekrical) ako uplne socky 1.6tdi + 5kvalt... no ako vravim funguju... 250tis sa dozije u nas kazda 1.6tdi s par problemami ako EGR, vstrekovac obcas... jazdia mimo firmu aj dalej bez problemov 300+
U Insignie je za příplatek kde co - i v Dynamicu jsou halogeny, manuální klima, neadaptivní tempomat, chybí mlhovky atd. Ale víš co? Já si tam naházím co chci a pokud je ve finále cena pořád dobrá, tak no stress... a naopak jsem třeba rád, že tam ten adaptivní tempomat není... a že můžu koupit nejsilnější motor s látkovejma sedačkama a tak (když už ne s manuálem).
PS: na jednu drobnost jsem se teda nachytal... njn.
Škodovka umí už od kompaktu dvoulitry jak v benzínu tak v naftě, což mnozí nemají ani o třídu výš. Od kompaktu umí 4x4, některá konkurence opět neumí vůbec. Jaký bude vizuální rozdíl mezi oktou za 560 a za 950? Vizuální nevím, ono věci jako např. nezávislé topení, vyhřívané sedačky vzadu a pod. nejsou moc vidět. Že si někdo i do (motoricky) základní oktávky může narvat výbavu dle libovůle vidím jako plus, tobě to evidentně vadí.
Pokud máš problém s volantem Superbu v nejvyšší výbavě, pak mě nenapadá jiný vysvětlení, než naprostá nesoudnost. Perforovaná kůže, vyhřívání, pádla převodovky, ....Tady je volant z auta za 3,6mio https😐/www.auto.cz/…d-elon-ma-kridla?… a tady volant ze škodovky: https😐/www.auto.cz/…yborny-kompromis?…
Když srovnám dveře aktuální Oktávky a stejně staré Mazdy 3, plakat budu u Mazdy, bohužel.
O Kodiaqu RS nerozprávaj, to máš pravdu. Opět něco, co velká část mainstreamové konkurence neumí.
Podtrženo- sečteno : Škodovka není žádnej zázrak, ale dělá úplně normální mainstreamový auta plně srovnatelný s konkurencí. V něčem je slabší (interiér), v něčem lepší (technika, ergonomie), ale obecně není o nic lacinější než konkurence.
Karel stavme sa ze ked zrovnam dvere novej mazdy3 a novej octavie tak dvere mazdy3 budu lepsie. Pochybujem ze octavka bude mat repraky zakryte hlinikom!
Kodiaq RS za taku cenu si nikto normalny nekupi. Zato chudobnejsiu ale nepochybne kvalitnejsiu X3, XC60 ako toto.
Ergonomia: to myslis napriklad ovladanie klimy pomocou tlacidiel + displeja ako to maju najnovsie pociny menom Scala a Kamiq? Tak to je teda ergonomia :yes:
A jsme hodně daleko od tématu "škoda je levnější než zbytek mainstreamu".
https😐/insideevs.com/…a-model-3-guide/
http😐/www.autoforum.cz/…iz-pekne-dlouhy/
https😐/auto.sk/…-vas-stat-tisice
Mazda Insignia 2.0TSI 4x4 😄
https😐/cdn.motor1.com/…ala-interior.jpg
Něco z klimy už je přes dotykáč... ale teplota je normálně na kolečka, vyhřívání sedaček na tlačítka, vnitřní okruh a ofuk taky. V podání Mazdy je zřejmě budoucnost toto:
https😐/img2.auto.cz/…ull/5990404_.jpg
Ještě k tomu volantu... pokud jsi ochotný si u nového auta komplet přečalounit sedačky, tak volant by měl být ten nejmenší problém, ne?
K tej mazde: dufam ze toto je buducnost len v EV
Ale jinak-nikdy jsem netvrdil, že má škoda luxusní interiéry.
Ne, takhle... pokud se mi líbí Sportline, jako že jo, no tak si prostě koupím Sportline místo L&K. Jo, taky bych přivítal libovolnou konfiguraci dekoru, volantu, sedaček a stropnice... ale to holt v mainstreamu neumí nikdo.
Škoda je technikou , materiály , designem a tradicí úplně jinde než Dacia.
Škoda je konkurencí a alternativou pro Renault , Peugeot , Opel , Fiat , KIA a Hyundai..
Klidně se může postavit japonským Hondě , Toyotě , Nissanu a Mazdě.
Dacie je konkurentem nyní snad Ladě .. 😄 A to přes velký pokrok za posledních pár let.
Možná někdo srovná CR-V vs Karoq a vezme si CR-V. Jinak je to úplně mimo, a to i kvalitou.
Motorářsky zaostává snad za vším jmenovaným kromě Mazdy, které silné motory do Evropy moc nevozí. Beru to tak, že Toyota má Lexus.