Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda se brání proměně v Dacii. Šéf mladoboleslavské automobilky uklidňuje zaměstnance

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 10. 2019 • 12:19
18
105
Zobrazit náhledy (18)
Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI Škoda Scala 1.6 TDI

Volkswagen chce podle zvažovaných změn ve své strategii směřovat značku Škoda k levnějším automobilům. Tento krok s ohledem na současnou pozici značky vyvolává vlnu kritiky.

Volkswagen Group má pod svými křídly velmi pestrou paletu značek osobních automobilů. V případě Bugatti, Bentley, Lamborghini, Audi a Porsche je hierarchie celkem zřetelně rozdělená a jejich nabídka se překrývá víceméně jen okrajově. Poněkud odlišná je však situace mezi značkami Volkswagen, Seat a Škoda a právě to chce vedení koncernu podle zpráv ze začátku října letošního roku změnit.

Volkswagen si má podle zpráv o nově zvažované strategii zachovat svou pozici, zatímco v případě značky Seat se opět objevuje snaha o její proměnu ve španělskou konkurenci pro italskou značku Alfa Romeo a ohledně značky Škoda se má jednat o větší zaměření na východní trhy a levnější modely ve stylu rumunské značky Dacia.

Právě zmiňovaná změna směřování značky Škoda vyvolala největší vlnu emocí. Odbory automobilky Škoda Auto chystanou strategii Volkswagen Group kritizují a podle týdeníku Škodovácký odborář zvažují určité kroky. K situaci se minulý týden vyjádřil také předseda představenstva společnosti Bernhard Maier v dopisu, který zaslal zaměstnancům a uvedl v něm podle Automotive News Europe mimo jiné, že hodnoty značky se v budoucnu nezmění.

Německé noviny Suddeutsche Zeitung v reakci na informace o nové strategii koncernu uvedly, že Škoda by mohla být největším poraženým v rámci Volkswagen Group v případě, že ke zmiňovaným změnám v jejím směrování skutečně dojde.

Předseda představenstva Volkswagen Group Herbert Diess si však v souvislosti se zvyšováním ziskovosti klade za cíl snížit překrývání mezi jednotlivými značkami koncernu. Zejména chce posílit značku Volkswagen tím, že sníží konkurenci ze strany jejích sesterských značek Škoda a Seat. Podle jeho slov pokud tři nebo čtyři značky s podobnými produkty bojují o stejnou cílovou skupinu, pak všechny tyto značky ve výsledku trpí a proto je potřeba upravit jejich zaměření a zároveň rozšířit jejich působení na trhu.

Michael Jost, hlavní stratég Volkswagen Group, již před několika týdny v rozhovoru pro Automobilwoche uvedl, že Seat by mohl nabízet automobily s větší porcí emocí, což ostatně již nyní činí prostřednictvím vozů značky Cupra, zatímco Škoda by se mohla intenzivněji zaměřit na trhy východní Evropy, stejně jako na zákazníky hledající funkčnost. Podle informací, které zveřejnil Suddeutsche Zeitung, by se Škoda mohla soustředit na prodej automobilů s cenou od 10.000 do 20.000 eur (zhruba 255.000 až 515.000 Kč) a to i při zachování vlajkové lodi v podobě modelu Superb minimálně pro další generaci.  

Bernhard Maier se pak má v již zmiňovaném dopise zaměstnancům snažit uklidňovat situaci v mladoboleslavské automobilce tím, že zmiňuje, že přezkum pozice značky je normální proces a jeden z hlavních úkolů pro strategické oddělení koncernu s více značkami. Zároveň připomíná rozhodnutí Volkswagen Group o stavbě nového závodu pro modely Passat a Superb jako důkaz důvěry koncernu ve značku Škoda.

Zdroj: Automotive News Europe, Automobilwoche, Suddeutsche Zeitung

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 25. 10. 2019
Já bych to potřeboval mixnout. Podvozek a světla z Insignie, motor a palubní systémy ze Superbu, manuální převodovka a design z Mazdy.

Mazda Insignia 2.0TSI 4x4 :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: v co
| 24. 10. 2019
Kamarat mal octaviu RS tak ma lanaril na superb. Mal som ho na dlhodobe zapozicanie(par hodin mi nestacilo). Nieje to zle auto, taktiez ma svoje vyhody oproti m6 ale nakoniec ked konecne prisla do predaja m6 s 2.5(v UK sa nepredavala) tak som ju hned bral. Ako celok funguje proste lepsie. Mal som uz predtym m3 takze som bol jemne nahlodany. Nemam rad kozu ale tu s vyhrievanim a vetranim mi az tak nevadi. A jazdi fakt skvelo. Uvidime ako dlho to bude fungovat. Niesom zrovna na dlhodobe fungovanie s jednym autom.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: v com
| 24. 10. 2019
tak vidis, na japončíkov som ta spravne natipoval :-)
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: No to by byla rána pro válečné štváče.
| 24. 10. 2019
1.2 16v je super motor... po vsetkych strankach... nj kedysi bolo na vyber malo, preto ani nebolo na nove auta... dnes mas za 179tis sandero a za 200-250tis najdes aj nieco lepsie ako i20, fabiu, C3, Pandu...
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: v co
| 24. 10. 2019
tiez sa mi nelubi ten JPN styl, ze mas aj to co nepotrebujes... ano cena je dobra, tak ak chces auto tej kategorie aspon s nejakou vybavou tak budes spokojny za svoje peniaze dostanes vela, je to kazdopadne nemoznost vyberu... kvoli hmotnosti a poruchovosti by som casto krat volil hlavne silnejsi motor a slabsiu vybavu... co z principu nejde

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku