Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

No, uspory "z rozsahu" budou drsne prevazeny rustem ceny ned
| 29. 10. 2019 09:30
A krome toho: uz si ti panove zkouseli vynasobit nutny prikon pro nabijeni rekneme 1.5 milionu elektromobilu najednou?
Vyslo jim, kolik tepla uvolni jenom ty kabely, noc co noc?

Greta to obreci.

Edit: z nadpisu upadnul konec: nedostatkoveho lithia a cobaltu...
Avatar - xxc
Re: No, uspory "z rozsahu" budou drsne prevazeny rustem ceny
| 29. 10. 2019 10:12
Asi to maju spocitane, kolko coho maju, ked planuju. Za chvilu su tu grafenove baterie, tie budu setrnejsie k zivotnemu prostrediu.

Kolko ropy bude treba, ak by sa vsetky auta, co stoja na ulici, dali do pohybu naraz a denne by urobili aspon 200km? Ved by sa zahltili cesty, minuli sa pohonne latky na cerpacich staniciach a nastala by apokalypsa :-)
Avatar - WinDiesel
Re: Re: No, uspory "z rozsahu" budou drsne prevazeny rustem
| 29. 10. 2019 11:01
I ty drndo, "za chvíli" ………….. to už říkali před 15 lety a pořád nic :-)
Míň se modli k Muskovi a víc zkoumej realitu. :-[]
Re: Re: No, uspory "z rozsahu" budou drsne prevazeny rustem
| 29. 10. 2019 15:57
Volkswagen už hodlal toľko vecí... Zoznam jeho sľubov by vydal na knihu. Žiaľ, žánrovo je to mix fantasy a sci-fi.
Re: No, uspory "z rozsahu" budou drsne prevazeny rustem ceny
| 29. 10. 2019 10:12
Ztráty v nabíjecích kabelech jsou řadově maximálně promile té energie, co teče dovnitř. Zatímco spalovací motor ve formě odpadního tepla promarní cca 80% energie obsažené v palivu.
Re: Re: No, uspory "z rozsahu" budou drsne prevazeny rustem
| 29. 10. 2019 11:03
A přes to, kolik se promarní, je to ekonomičtější než e-auto + aku + nabíjení. 1 km e-auta stojí na energii 1 Kč, se spalovákem 2 Kč a to je nafta / benzín zatížen spotřební daní daněnou ještě DPH, což elektřina zatím není.
Re: Re: Re: No, uspory "z rozsahu" budou drsne prevazeny rus
| 29. 10. 2019 11:15
Kolega výše píše o to teplu uvolněném při nabíjení a že se z toho, parafrázuji, ekologičtí aktivisté zblázní. V reakci na to píšu, že je to řádově menší zátěž než spalovací motor, čili to teplo jistě rádi snesou, pokud nahradí spalovací motory.
Re: No, uspory "z rozsahu" budou drsne prevazeny rustem ceny
| 29. 10. 2019 15:03
ciste prakticky, pokud to spocitame jen na CR, tak prumer zatizeni rozvodne site v CR je 10.2GW (rocni vyroba podelena 8544 hodinama) (rekord distribucni soustavy v CR jeje 12.01GWh, nekdy z lonska) jakymsi pomyslnym maximem je udajne 16GWh, instalovane vyrobni kapacity v CR jsou cca 23GW, to jsou udaje o vyrobe a o kapacite siti v CR, vsechny udaje cerpane ze PDFka ERU za 2018

a ted pujdeme na spotrebu, prumerny hodinovy vyvoz elektriny z CR je 1.5GWh, vejvetsi odberatele v CR jsou 3 rafinerie dohromady, jejich prumer cini 2.2GWh, zamerime se ciste na elektrinu na vyvoz, tedy na udaj 1.5GWh ktery vetsinove konci na Slovensku a v Rakousku, aktualni online toky elektriny a zpetne za 24 hodin se daji sledovat treba zde https://www.electricitymap.org/?… , takze tech 1.5GWh je 1500000 kWh, kdys pomineme rychlonabijeni ktere doma asi mnoho lidi mit nebude, tak bezne domaci nabijeni, nabijeni v praci a podobne, u elektromobilu je do 22kW, takove palubni nabijecky jsou ale vetsinou za priplatek a mnohem obviklejsi je palubni nabijecka od 7 do 11kW, vezmeme tedy ze dobudoucna bude standardem ta 22kW palubni nabijecka, takze mame tu 1 500 000kWh ktere vyvazime, to je udaj za kazdou hodinu, podelime li 1.5 milionu 22 dostaneme poriblizne 68 tisic, takze ciste jen to co vyvazime, by mohlo poslouzit v CR az pro 68 tisic elektromobilu nabijenych 22kW po dobu 24 hodin denne 365 dni do roka

spotreba rafinerii se neda brat jako zaklad, neb CR neni z pohledu rafinace sobestacna a cca 8% paliv dovazime jiz zrafynovanych, hlavne z Nemecka a Polska, takze pokles poptavky po paliv by se na snizene spotrebe elektriny zacal zrejme projevovat az nekde od 10% snizeni poptavky po palivech

CEZ a hlaven CEPS uvadi ze jsou pripraveni jiz dnes na mozne pripojeni 1 milionu dobijecich bodu pro elektromobily, nikde ale nespecifikuji jak vykonne dane body by to meli bejt, realne to muze bejt od 3 do 350kW, aspise se ale asi pise o bodech mezi 3-11kW
Avatar - WinDiesel
Vlhké sny ...
| 29. 10. 2019 09:35
To si povíme.
Aneb nová poučka pro ekonomy: v recesi je třeba maximálně vyrábět těžko prodejné věci, aby dlouho stály ve skladech.
Aneb, krize nikdy nevznikaly z nadvýroby nepotřebných krámů.
Quo Vadis VAG ??????????????????????

Ještě jedno pořekadlo dobře sedí: "cesta do pekel dlážděna jest úmysly dobrými" ...
Nejde o to je vyrobit.
| 29. 10. 2019 10:22
A co kupce? Ty na ty auta seženu kde? Budou je. Muset povinně kupovat státní organizace a úřady?
Avatar - xxc
Re: Nejde o to je vyrobit.
| 29. 10. 2019 10:26
Vsetko je o cene.
Re: Re: Nejde o to je vyrobit.
| 29. 10. 2019 10:55
U e-aut není, jejich reálný provoz je problém a to ještě dodávám - cena nafta / benzín jsou z 1/2 poloviny zatíženy daněmi (spotřební a na ni ještě DPH), to elektřina zatím ne.
Tesla
| 29. 10. 2019 10:44
Cena 1 kWh aku je max. 4000 Kč, Tesla S se 100 kWh aku stojí přes 3 mega - co na Tesle stojí 2,5 mega ? Tesla 3 s 50 kWh aku stojí 1,2 mega - co na Tesle stojí 1 mega ?
Avatar - twistedTSD
Jasan
| 29. 10. 2019 10:45
Vyrábět můžou, ale pokud je nechtějí skladovat na letištích jak americké clean diesely, tak by bylo dobré vědět, kdo je bude kupovat. Resp. kde se třeba všechny ty jejich zázraky budou nabíjet.
Avatar - xxc
Re: Jasan
| 29. 10. 2019 10:54
Kto uz dnes doma nema elektriku?
Re: Re: Jasan
| 29. 10. 2019 10:58
Elektriku nemá doma skoro nikdo, mně by se možná na pozemek jedna tramvaj vešla, ale co s ní ? Elektřinu má doma každý, jenomže těm, co bydlí v panelácích nebo bytových domech je to k ničemu.
Re: Re: Re: Jasan
| 29. 10. 2019 11:26
Mas tu recenziu na moje.auto.cz. Majitel byva v panelaku a predstav si normalne funguje. V norsku to mal byt tiez problem a nejak necitam zeby stym mali problem.

Inak tieto rozpravky vw kolko vyrobi aut su dost smiesne. Este ani len poriadne nezacali ale uz sa hrdia kolko vyrobia.
Re: Re: Re: Re: Jasan
| 29. 10. 2019 12:18
V Norsku je s nabíjením aut problém a ne že ne https://www.autoforum.cz/…hnuti/obrazek/1.

Kromě toho - Norsko paradoxně vybudovalo svůj elektromobilismus díky prodeji ropy.
Re: Re: Re: Re: Re: Jasan
| 29. 10. 2019 13:47
Tomu obrazku naozaj veris? Pozeram videa B.Nylanda a take nieco som nevidel. Kolko % el.energie ziskava Norsko z obnovitelnych zdrojov?
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Jasan
| 29. 10. 2019 11:04
Ty jsi nějak nepobral že standardní rozvod nabije větší baterie za několik dní ….
A Supercharger asi doma mít každý nebude viď? :-! :-[] :-O :-(
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Jasan
| 29. 10. 2019 11:09
Kolik % obyvatel města parkuje "doma"?
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Jasan
| 29. 10. 2019 11:29
Neviem kolko % obyvatelov parkuje doma, ale ku bytu sa kupuje aj parkovisko, alebo nejake statie a tam by uz mohla nejaka nabijacka byt. Alebo postavia z eurofondov par nabijacich stojanov na sidlisko. Iste ten, kto to nema kde a ako nabijat, si to nekupi. Zase by som to neodcudzoval, kazdy si kupi, co bude chciet a je len dobre, ze pribudaju moznosti.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Jasan
| 29. 10. 2019 11:53
Zdaleka ne vždy máš možnost nějakého vyhrazeného stání (nebo ne za rozumnou částku). Já nikomu EV nezakazuji. Jen nevím, komu je chtějí prodávat po milionech při současné infrastruktuře.
Avatar - 3_diamanty
sranda
| 29. 10. 2019 11:25
zrazu chce kazdy do dvoch troch rokov vyrabat miliony aut do zasuvky.. preco?
Avatar - xxc
Re: sranda
| 29. 10. 2019 11:30
Zatial nevedia vyrobit ani elektricky Up, predstavili niekedy v maji a este vyroba nezacala :-)
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: sranda
| 29. 10. 2019 11:44
kde to vsetci ti bezni soferi ( milionari z chatrce.. pardon z panelaku .. samozrejme ) budu dobijat a ako dlho? to nie je len o tom vyrabat taketo auta za tazke melony a co najviac a najrychlejsie ... ale treba mysliet aj na patricnu infrastrukturu nabijaciek aj obhajitelnu cenovku takehoto auta.... mne nedava ziaden zmysel elektro vyzerajuce jak bezpohlavne gycove ufo a za melon a s dojazdom 200km ... taketo nieco proste nie je buducnostou dopravy pre nikoho.. ani pre studenta ani pre rodinu s detmi .. ani pre manazerov.... ani pre dochodcu.. v podstate pre nikoho...
Avatar - xxc
Re: Re: Re: sranda
| 29. 10. 2019 12:02
Normalne pridem do garaze a dam nabijat, ako dnes nabijam kolobezku, alebo bicykel. Ked treba rychlo, pojdem na nabijacku, alebo si v garazi dokupim a pripojim nabijacku na 400V a 32A. Kto dnes urobi viac ako 200 km do prace? V praci si mozem par hodin nabijat znova, podobne ako v garazi.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: sranda
| 29. 10. 2019 13:28
Normálne sa zamyslíme nad tým, koľko % obyvateľov v bývalom Česko-Slovensku má k dispozícii garáž? 40% ? Elektroauto sa z bežnej siete nedobije za 20 minút, ale okolo 8 až 16 hodín. Ak bude na sídlisku len pár nabíjacích staníc, bude to málo. Dnes tankujem cca 3 až 5 minút. Ak by to bolo 5x viac, aké rady by sa tvorili?
Teraz bol niekde článok o betérii na báze hliníka. Síce by sa nedala dobiť (recyklovala by sa), ale vraj cena by mohla byť nižšia ako nádrž benzínu (cca 1/2) a dojazd podobný. Výmena batérie by trvala vraj cca 90 sekúnd. To by mohla byť cesta. Len ako veľmi je táto cesta reálna? Uvidíme, čo prinesie blízka budúcnosť. Súčasné elektromobily sú pri daných podmienkach nezmyslom pre väčšinu obyvateľstva.
Re: Re: Re: Re: Re: sranda
| 29. 10. 2019 13:52
Pred supermarketom nabijacky. Prides nabijes, nakupis ides domov. Aky problem? Ak bude zaujem budu nabijacky. Netreba hladat dovody ale sposoby.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: sranda
| 30. 10. 2019 13:44
Len tých nabíjačiek musí byť pomerne dosť. Čo ak prídem nakúpiť a práve nebude miesto? Budem čakať v rade 20 minút?
Súhlasím ale, že po vybudovaní dostatočnej infraštruktúry by boli elektro autá v pohode. Čo si ale nemyslím, že súčasné riešenie s veľkými a drahými batériami sa nejako výrazne rozšíri. Rozmach elektro áut nastane až keď budú a podobnej cene ako dnešné autá, s podobným dojazdom a komfortom dopĺňania paliva.

Prečo nie sú dnes všetky autá hybridy? Je to 100% hotová technológia, ktorá funguje a hlavne v meste prinesie úsporu.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: sranda
| 29. 10. 2019 16:36
Z rychlonabijacky na sidlisku sa dobije auto za hodinu. Samozrejme, nebude to pre vsetkych, ale netreba hladat problem tam, kde nie je.

Druha vec je, ze to rychlonabijanie na verejnych nabijackach je skoro take drahe, ako tankovanie :-) Cize ekologickejsie tie auta nie su, lacnejsie tiez nie.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: sranda
| 30. 10. 2019 13:36
A to ešte nie je elektrina zaťažená spotrebnou daňou ako palivo ;)
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: Re: sranda
| 29. 10. 2019 15:52
Trochu odbočím. Kolik ti je let, pokud to můžeš prozradit, nebo máš nějaký zdravotní handicap? pokud t není tajné? Mluvíš tu o elektrokole, elektrokoloběžce....
Vážně "zdravý" "běžně" pohyblivý" člověk potřebuje mít všechno elektricky poháněné? Včetně kola?
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: sranda
| 29. 10. 2019 16:28
Presne tak, kolobezku potrebujem mat elektricky pohananu, aby som dosiel 6 km za 20 minut. Treba si to vyskusat, uz by som peso nechodil. Tak isto dochadzanie nejakych 2,5 km trva 10 minut, peso pol hodiny. Mne sa to zda lepsie, ako na tieto mikro vzdialenosti startovat diesel. Elektrika sluzi uz nejake tie roky na pomoc ludstvu.
Re: Re: Re: sranda
| 30. 10. 2019 09:52
Budou s tím jezdit úředníci, protože nebudou mít jinou možnost. Časem i firmy. Stát to samozřejmě časem zdaní jako spalováky.
Chyby
| 29. 10. 2019 12:06
To je hrozná slátanina ten článek. Snad co věta to faktická chyba. Namátkou třeba ta poslední věta. Jako fakt vám nepřijde divný, že automobilový koncern s roční produkcí cca 10 milionů aut by měl za 9 let vyrábět 22 milionů elektromobilů, tedy při 50 % produkce by to bylo přes 40 milionů aut celkem každý rok a ovládli by tak polovinu celého trhu :-D. Já jsem zdroj četl, tak doporučuji ho přečíst také a opsat správně :)
Podle Vás to nebude problém
| 29. 10. 2019 12:19
Pokud jsou ty baterky tak levné jak píšete, tak by to něměl být problém.
Re: Podle Vás to nebude problém
| 29. 10. 2019 12:40
Není to jen o ceně aku, je to o nabíjení (doba a v blízké budoucnosti i cena) a hustotě uložené energie (váze auta).
Je paradoxní, jak EU tlačila na zákaz klasických žárovek a snižování příkonu vysavačů kvůli snížení spotřeby el. energie a na druhou stranu brutálně různými sankcemi a dotacemi nutí k elektromobilismu.
Avatar - palix
Re: Re: Podle Vás to nebude problém
| 29. 10. 2019 13:32
Chceli znížiť spotrebu tam, kde je to rýchlo možné, aby mohli plýtvať inde ;). T oje u politikov celkom bežné.
Na druhej strane LED žiarovky sú dnes celkom dostupné a veľa z nás ich už má v každej lampe. Ak pozriem na môj byť - mám veľkú telku, všade LED žiarovky, indukčnú dosku, elektrickú rúru, práčku.... A spotreba nie je vyššia ako pred pár rokmi, kedy sme fungovali na starších spotrebičoch. Úspora sa celkom vyplatila + pohodlie sa zvýšilo. U elektroáut také niečo ešte nehrozí.
Hmmm
| 29. 10. 2019 16:35
Milion elektromobilů ročně ... a kde je budou skladovat? :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku