Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
Zetti
Zitra mame dvoulete narozeniny a misto puvodnich 50 km ujedu za extremne ekonomicke jizdy bez topeni 40. Vcera sem to meril na ceste tam a zpatky, tedy za vyskove rovnocennych podminek.
Vadi mi to minimalne, ale u EV to bude po euforii slusna kocovina.
Vadi mi to minimalne, ale u EV to bude po euforii slusna kocovina.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Co je to za stroj, co ujede 50 km? Nebude to spíš teplotou?
odkud si sem spad, ze nevis jake stroje maji elektricky dojezd 50 km?
Normálně, z Novinek. Ono bude záležet na baterce, že jo. I mezi modely v rámci jedný značky jsou rozdíly. https😐/teslamotorsclub.com/…le.61896/page-50#…
Tak to si na tom dost biedne 😁 Ja uz mam Ioniq BEV vyse 2 a pol roka a dojazd mi klesol o 4km (co je cca 1.5-2% baterky). Treba nabuduce kupit nieco s normalnou bateriou 😊
edit: pre lepsiu predstavu - najazd za tu dobu 74.000km
edit: pre lepsiu predstavu - najazd za tu dobu 74.000km
Si pamatuji nedavnou zkusebni jizdu elektrickym MB B. Dojezd na baterku 200, za 12 km jizdy jsme spotrebovali 25% baterie. Tohle proste nemuze dobre dopadnout
Ty si tie historky snad vymyslas alebo mas naozaj pech na zle kusy. Alebo to bude tym ze stale skusas jazdene kusy, ku ktorym sa majitel spraval ako prasa.
1) ak po 12km spotreboval 25% baterky tak je to na reklamaciu. Bateria ma vacsinou 8 rocnu zaruku. Ak by to bola pravda, preco by to majitel nenechal zadarmo vymenit ale dalej sa trapil?
2) mozete minuskovat kolko chcete, pravda sa tak neumlci. Rapidna degradacia baterie je mytus (teda okrem Leafu, kde to fakt odflakli), pripadne pokial nenastane vyrobna vada. Po svete jazdia tisicky EV s najazdom cez 100.000km a degradaciou mensou ako 10%, co v praxi znamena, ze ziadne masove srotovanie sa nekona. A ked mi pri 220km dojazde ubudne po 100.000km menej ako 10% tak sa zmeni v mojich navykoch presne co? Nic. Teraz prejdem po okreskach/v meste 200-220km bez problemov (dialnica pri 130kmh cca 160km) a to je po 2 rokoch a >70tis km. Akoze kde je problem? Co bude po 8 rokoch ked vyprsi zaruka na bateriu neviem. Ale tak dlho som nemal este ziadne auto takze mi je to fuk. Aj keby som ju mal kupit, stale usetrim. Nova bateria na Ioniq stoji cca 4800-5400€. Za 2 roky som oproti spalovaku usetril 2300€ (benzin + servis - naklady na nabijanie). Takze kazde 4 roky si mozem kupit novu bateriu. Ale preco by som si ju kupoval ked mam 8 rocnu zaruku, takze po 7 rokoch mi ju vymenia gratis a ja mam usetrenych 8000€ za prevadzku.
Nech sa v PSA neboja o pracovne miesta. Preskolia mechanikov na Instagramovych influencerov a YouTuberov. Trh prace sa prisposobi rovnako ako sa uz v historii prisposobil pri kazdej technologickej revolucii. Umelo sme pracovne miesta vo fabrikach udrziavali a vytvarali uz za socializmu a velmi to nevydrzalo 😊
1) ak po 12km spotreboval 25% baterky tak je to na reklamaciu. Bateria ma vacsinou 8 rocnu zaruku. Ak by to bola pravda, preco by to majitel nenechal zadarmo vymenit ale dalej sa trapil?
2) mozete minuskovat kolko chcete, pravda sa tak neumlci. Rapidna degradacia baterie je mytus (teda okrem Leafu, kde to fakt odflakli), pripadne pokial nenastane vyrobna vada. Po svete jazdia tisicky EV s najazdom cez 100.000km a degradaciou mensou ako 10%, co v praxi znamena, ze ziadne masove srotovanie sa nekona. A ked mi pri 220km dojazde ubudne po 100.000km menej ako 10% tak sa zmeni v mojich navykoch presne co? Nic. Teraz prejdem po okreskach/v meste 200-220km bez problemov (dialnica pri 130kmh cca 160km) a to je po 2 rokoch a >70tis km. Akoze kde je problem? Co bude po 8 rokoch ked vyprsi zaruka na bateriu neviem. Ale tak dlho som nemal este ziadne auto takze mi je to fuk. Aj keby som ju mal kupit, stale usetrim. Nova bateria na Ioniq stoji cca 4800-5400€. Za 2 roky som oproti spalovaku usetril 2300€ (benzin + servis - naklady na nabijanie). Takze kazde 4 roky si mozem kupit novu bateriu. Ale preco by som si ju kupoval ked mam 8 rocnu zaruku, takze po 7 rokoch mi ju vymenia gratis a ja mam usetrenych 8000€ za prevadzku.
Nech sa v PSA neboja o pracovne miesta. Preskolia mechanikov na Instagramovych influencerov a YouTuberov. Trh prace sa prisposobi rovnako ako sa uz v historii prisposobil pri kazdej technologickej revolucii. Umelo sme pracovne miesta vo fabrikach udrziavali a vytvarali uz za socializmu a velmi to nevydrzalo 😊
Zkusebni jizda, tam neni co reklamovat. Kousek se svezes predvadecim autem a pak koupis nebo nekoupis. Jako bonus si udelas nazor na elektromobil.
Degradaci baterii zname z mobilu a notebooku. Stejna baterie a casto lepsi podminky nez ma EV. Je v teple a nikdo do ni nepere desitky amper
Degradaci baterii zname z mobilu a notebooku. Stejna baterie a casto lepsi podminky nez ma EV. Je v teple a nikdo do ni nepere desitky amper
Ty, ako majitel PHEV, vazne tvrdis, ze EV ma rovnaku bateriu ako notebook alebo mobil? Teraz neviem ci klames v tom, ze mas Outlander alebo nemas absolutne ponatie o zlozeni a chemii baterie a elektronike okolo toho a si prilis lenivy na to, aby si si nieco nastudoval. A pevne dufam, ze to nie je ani jedno z toho a len si tu robis srandu.
Na margo MB B - testovacka netestovacka, majitel mal bateriu reklamovat. Druha vec je ta, ze Mercedes mal uz v minulosti problem s riadiacou jednotkou baterioveho manazmentu. Nazivo to predviedol Bjorn Nyland v teste EQC, kde sa mu stala podobna situacia ako tebe. Palubny pocitac zacal ukazovat rapidne stracanie dojazdu. Namiesto vynasania sudov si situaciu overil, auto hodili v Mercedese na diagnostiku a zistili pricinu. Vymenili z vyroby vadnu riadiacu jednotku a voilá, autu zrazu nic nebolo. Ale predpokladam, ze ty si ten MB B diagnostikoval a mas to overene. A taktiez som si isty, ze si skusil cele spektrum vyuzitelnej kapacity a zajazdil si ho az k 0% aby si videl ci naozaj zdochne alebo pojde dalej a palubak ukazuje chybne udaje na inac zdravej baterke. A na zaklade neoverenych informacii je vzdy najlepsie sa hned o take skusenosti podelit na internete. Oooo ano.... zaujimave, ze pri spalovakoch tiez palubny pocitac ukazuje casto spotrebu mimo reality, ale nikoho to netrapi. Preto serioznejsie media testuju spotrebu podla realne natankovaneho a minuteho mnozstva PHM a nepozeraju na palubak. Ked chybna RJ ukaze nizky dojazd pri EV, zrazu je problem, ale to, ze s tym ucelovo sidia spalovaky je ok 😊
Nemam problem urobit nazivo test dojazdu 2 a pol rocneho Ioniqu, ale to by si tu potom nemal ako sirit dalsie nezmysly o rapidne klesajucej kapacite baterie. Netreba sa spoliehat na cisla na displeji ale treba si skusit prejst urcitu trasu. Realita nepusti.
Na margo MB B - testovacka netestovacka, majitel mal bateriu reklamovat. Druha vec je ta, ze Mercedes mal uz v minulosti problem s riadiacou jednotkou baterioveho manazmentu. Nazivo to predviedol Bjorn Nyland v teste EQC, kde sa mu stala podobna situacia ako tebe. Palubny pocitac zacal ukazovat rapidne stracanie dojazdu. Namiesto vynasania sudov si situaciu overil, auto hodili v Mercedese na diagnostiku a zistili pricinu. Vymenili z vyroby vadnu riadiacu jednotku a voilá, autu zrazu nic nebolo. Ale predpokladam, ze ty si ten MB B diagnostikoval a mas to overene. A taktiez som si isty, ze si skusil cele spektrum vyuzitelnej kapacity a zajazdil si ho az k 0% aby si videl ci naozaj zdochne alebo pojde dalej a palubak ukazuje chybne udaje na inac zdravej baterke. A na zaklade neoverenych informacii je vzdy najlepsie sa hned o take skusenosti podelit na internete. Oooo ano.... zaujimave, ze pri spalovakoch tiez palubny pocitac ukazuje casto spotrebu mimo reality, ale nikoho to netrapi. Preto serioznejsie media testuju spotrebu podla realne natankovaneho a minuteho mnozstva PHM a nepozeraju na palubak. Ked chybna RJ ukaze nizky dojazd pri EV, zrazu je problem, ale to, ze s tym ucelovo sidia spalovaky je ok 😊
Nemam problem urobit nazivo test dojazdu 2 a pol rocneho Ioniqu, ale to by si tu potom nemal ako sirit dalsie nezmysly o rapidne klesajucej kapacite baterie. Netreba sa spoliehat na cisla na displeji ale treba si skusit prejst urcitu trasu. Realita nepusti.
Osobne nemam nic proti elektromobilum ani elektromobilistum, ale pro me to auto proste neni. Nemel bych trpelivost ani na pomalou uspornou jizdu ani na desitky minut u verejne nabijecky.
To je v poriadku. Kazdy ma ine priority a kazdy ma slobodnu volu kupit si co mu vyhovuje z dostupnych modelov 😊 Tiez som kedysi jazdil 150+ a vsade sa ponahlal, raz za cas sa aj pokuta usla. Teraz chodim predpisovo 50/90/130 a pokuty zrazu neriesim, policajtov a radary s kludnym svedomim ignorujem, a zistil som, ze znizenim rychlosti o 20kmh na dialnici az tak o vela nepridem. Dokonca pri 130 stale patrim k cca 10% najrychlejsim ucastnikom premavky, vacsina ludi aj na spalovakoch sa suchtaju okolo 110kmh. Mam 2 deti a pocit zodpovednosti. Potrebuju curat a 20minutova prestavka kazdych 150km im prijde vhod, rovnako ako mne na ulavenie a kavu. Malokedy cakam, vacsinou sa stihnem nabit kym vyriesim vsetky veci okolo deti a vlastnu hygienu. Za mna teda uplne ideal 😊 Ale ak chce niekto robit 500km na jeden tah a trosku rychlejsie ako povoluje zakon tak chapem, ze EV nie je prva volba 😊 Ale nikoho za to neodsudzujem ani nemam potrebu sirit polopravdy, len preto, ze niekto ma ine priority ako ja.
Chtel bych te videt dve hodiny po pulnoci, kdyz uz se vidis v posteli, jak pauzirujes 20 minut u nabijecky, tedy pokud jsi u ni prvni a ne treti. A ze se ten dojezd bude zkracovat vlivem degradace baterie, vnejsich teplot a zapnuteho topeni, to je jasne uplne kazdemu.
Ale o tom to cele neni, pokud je EV tvoje volba. Pokud je to ale vule nekoho jineho, ktery tim ohrozuje fungovani ekonomik, tady uz je to problem. A 80% lidi EV nechce a chtit nebude.
Ale o tom to cele neni, pokud je EV tvoje volba. Pokud je to ale vule nekoho jineho, ktery tim ohrozuje fungovani ekonomik, tady uz je to problem. A 80% lidi EV nechce a chtit nebude.
Tak o druhej rano na tej nabijacke asi nikto nebude. To za prve. Za druhe, o druhej po polnoci uz davno spim v posteli a auto sa mi nabija pred domom, nepotrebujem riesit taketo veci. Naposledy som o druhej po polnoci soferoval pred cca 17 rokmi ked som bol este student a vozili sme sa nocnym mestom. Z toho som uz vyrastol. A na dovolenku chodim lietadlom. Ak ma byt nocna jazda hlavnym argumentom proti EV tak budiz 😊 Tyka sa par spodnych % ludi, ktori travia na ceste viac casu ako je zdrave, aj ked chapem, ze niekedy kvoli donuteniu z prace a nie je to uplne ich vola. Ale tak ti dostanu firemnu Octaviu alebo dodavku tak tie prestoje tiez neriesia 😊 Hladas problem tam kde nie je, a pritom skutocne problemy su uplne inde (dostupnost sladoviek, nestastne dotacie, nedostatok baterii, pomaly rozvoj nabijacej infrastruktury v strednej a vychodnej Europe, v pripade Tesly nedostatok servisov atd.). S dlzkou nabijania aj dojazdom je kazdy majitel EV pred kupou oboznameny a kupou ukazuje, ze mu to neprekaza a dokaze s tym fungovat. 99% mojich ciest je do 100-150km a tak dojazd 200-220km mi bohato postacuje. Nabijam sa doma a potom v destinacii, zatial som sa nabil vzdy a vsade. Na dlhsiu cestu idem autom raz za rok ak vobec, vacsinou volim potom lietadlo alebo vlak v business class a cas stravim zmysluplnejsie pracou 😊 a nie nalepeny 4 hodiny na volante zatial co praca stoji.
Musíme si nalít čistého vína co znamená BEV.
1)lokálně nulové emise? Ano
2) globálně nulové emise? Ne
3)malé servisní náklady? Snad Ano, zde to doplním. Z hlediska běžného provozu Ano. Baterie, to je jiný problém. Pokud selže něco uvnitř, je k dispozici záruka, ale ta se nevztahuje na kapacitu která bude ovlivněna způsobem dobíjení. A zde se dostáváme na tenký led. Kdo nabíjí pomalu doma, tak se dá i uvěřit udávané životností baterie, ale rychlonabijecka se postará o významné zkrácení životností. Za druhé, v okamžiku, kdy se to zacnetpod náporem politického tlaku dělat ve velkým, tak se dá očekávat radikální zhoršení kvality, tak jako u všeho co se stane konfekci. Tolik k servisu
4) dobíjecí síť pro obyvatele sídlišť. To je to nejsložitější. Paradoxně, nejvíce žádoucí by bylo aby elektromobily nejvíce využívali právě obyvatelé sídlišť ale současná infrastruktura to znemožňuje. Většině těch elektromobilovych tmářů, vůbec nedochází měřítka a globální dopad, speciálně na komodity typu měď. Není problém el. energii vyrobit, té je zatím dostatek, dokud nedojde k odstavení uhelných a jaderných zdrojů v DE. Pak se v celé své nahotě ukáže, jaká je to blbost, ale to už bude pozdě. Klima se bude zhoršovat dal, protože jsme plundrovani 1.0 nahradili plundrovanim 2.0,ale ekonomiky založené na průmyslové výrobě budou bradou nahoru a nebudou mít peníze na sanovani následků nestabilního klimatu. Skončí to lidovými bouřemi a lynči.
1)lokálně nulové emise? Ano
2) globálně nulové emise? Ne
3)malé servisní náklady? Snad Ano, zde to doplním. Z hlediska běžného provozu Ano. Baterie, to je jiný problém. Pokud selže něco uvnitř, je k dispozici záruka, ale ta se nevztahuje na kapacitu která bude ovlivněna způsobem dobíjení. A zde se dostáváme na tenký led. Kdo nabíjí pomalu doma, tak se dá i uvěřit udávané životností baterie, ale rychlonabijecka se postará o významné zkrácení životností. Za druhé, v okamžiku, kdy se to zacnetpod náporem politického tlaku dělat ve velkým, tak se dá očekávat radikální zhoršení kvality, tak jako u všeho co se stane konfekci. Tolik k servisu
4) dobíjecí síť pro obyvatele sídlišť. To je to nejsložitější. Paradoxně, nejvíce žádoucí by bylo aby elektromobily nejvíce využívali právě obyvatelé sídlišť ale současná infrastruktura to znemožňuje. Většině těch elektromobilovych tmářů, vůbec nedochází měřítka a globální dopad, speciálně na komodity typu měď. Není problém el. energii vyrobit, té je zatím dostatek, dokud nedojde k odstavení uhelných a jaderných zdrojů v DE. Pak se v celé své nahotě ukáže, jaká je to blbost, ale to už bude pozdě. Klima se bude zhoršovat dal, protože jsme plundrovani 1.0 nahradili plundrovanim 2.0,ale ekonomiky založené na průmyslové výrobě budou bradou nahoru a nebudou mít peníze na sanovani následků nestabilního klimatu. Skončí to lidovými bouřemi a lynči.
Odkial mas informaciu, ze zaruka sa nevztahuje na kapacitu baterie ovplyvnenu rychlonabijanim? Mozes sem dat link na prislusne ustanovenie zo zarucnych podmienok konkretneho vyrobcu EV? Lebo Hyundai, Kia ani BMW nic take nemaju a poskytuju zaruku 8 rokov ze bateria neklesne pod 70%. Alebo si zas len “niekde pocul”?
Přímo z první ruky. Příbuzný si koupil ojetého Nisanna Leaf jako druhý majitel, a po půl roce používání se začal rychle zkracovat dojezd. Šel k Nissanu uplatnit ještě platnouzaruku ale řekli mu, že baterie je v pořádku a na nízké kapacitě není nic špatného, takže to teď řeší právník
Já vidím, že jsi velký zastánce EV. Zaujalo mě jak jsi spokojený s pouzou po 150km, ale jak bude pauza dlouhá až všechny auta na odpocivadle budou EV. A jak dopadne rozvodná síť až všichni večer přijedou domů a připojí nabíječky? Takových otázek je spousta a nikde jsem odpověď nenašel. Za mě je elektromobilita slepá ulička.
To teda nejsem. Elektromobilita vnucovana politikama neni jen slepa ulicka.Je to spatne rozhodnuti, jehoz nasledky ponese evropa po desetileti, jestli se nekdo nevzpamatuje. A slovaci zrovna berou dotace na EV uplne bez uzardeni
Range při 100% baterky podle nájezdu: https😐/www.teslarati.com/…ta-points-chart/
Tesla nemůže nabít na 100%.
právě při nabíjení na 100% baterie nejvíc trpí.
Tak jim to Musk na dálku všem předělal na 90% :-!
právě při nabíjení na 100% baterie nejvíc trpí.
Tak jim to Musk na dálku všem předělal na 90% :-!
hufuh
další PR článek, který ma za úkol čtenáře přesvědčit, že elektrické auto je výhodné, áno
o nutnosti, po pár letech, zakoupit novou baterii (která činí značnou část ceny vozu) protože jinak bude muset auto rovnou do šrotu, bez možnosti ho prodat v bazaru, se tady taktně mlčí
o nutnosti, po pár letech, zakoupit novou baterii (která činí značnou část ceny vozu) protože jinak bude muset auto rovnou do šrotu, bez možnosti ho prodat v bazaru, se tady taktně mlčí
Já tomu pořád nerozumím. Elektrohujeři píšou, že cena za 1 kWh aku je 200 USD = 5 000 Kč. To by znamenalo, že cena aku Tesly S je 500 tis. - takže co stojí na Tesle S 2 mega ? Cena aku Tesla 3 je 250 tis. - co stojí na Tesla 3 1 mega ? Nicméně si dovedu představit koupit 5 letou Teslu 3 za 50 tis. a do ní koupit nové aku za 250 tis, při vrácení starých možná za 150 tis.
Co stojí na Oktávce 750 tis, když baterku nemá žádnou?😃
Máš základní nedostatek ekonomického vzdělání. Pokud cokoliv prodáváš na volném trhu, tak cena nemá žádnou souvislost s výrobními náklady (byť ty jako výrobce by ses měl držet nad nima, aby to mělo smysl), ale tvoje cena by se měla odvíjet od toho, kolik za výrobek je ochoten zaplatit zákazník.
Alf1k
Celá ta vize náhrady spalovacích motorů, které tak milujeme lusknutím prstu má tolik ALE, že si chtě nechtě musí i lidi ve VW, kterej tam momentálně topí neuvěřitelné prachy kousat někde vzadu v dílně nehty jak to dopadne, mlátí se mezi sebou ropná lobby s elektrick👋politickou do toho ecoaktivisti (půlka spíš ecoteroristi) a já mezitím co mám v jednom okně zprávy o všem tom bordelu tak v druhém hledám narychlo 63S, kterou až před synem nastartuji za nějaké ty roky bude o tom vyprávět celej měsíc ve škole jak to řve, brblá plive a prská do těch divných trubek co tomu trčí vzadu.. ;-\
spaleny6
Článek je dobrej blábol. Sice se roky mluví o tom že EV bude nerozbitné a nebude potřebovat žádný servis, realita je ale o dost jiná. Majitelé Tesel by mohli vyprávět (tedy ti co mají koule na to to přiznat).
dřív byli ševci a dneska nejsou a svět se nezbořil.
hrozba jsou ale z daleko jiného důvodu, jsou drahé a málokdo si je koupí. automobilky je budou vyrábět, ale už ne prodávat. a ty co na ně vsadily všechno budou plakat...
hrozba jsou ale z daleko jiného důvodu, jsou drahé a málokdo si je koupí. automobilky je budou vyrábět, ale už ne prodávat. a ty co na ně vsadily všechno budou plakat...
Ševci nejsou jen ve "vyspělém" světě, kde máme elektromobily.
Všude jinde je pro ševce práce dost.
Všude jinde je pro ševce práce dost.
ručně šitá obuv je myslím poněkud přepych... i v rozvojových zemích.
Doplňte si vzdělání. Ručně šitá obuv zažívá znovuzrození a rozmach. Bohužel v našich končinách je to bráno jako zbytečný přepych. Avšak chůze v botě šité na míru oproti té ze supermarketu je obrovská.
a co jsem asi napsal Jarmile? že je to pro většinu lidí přepych 😉
a sorry, ale v jakékoliv ručně šité obuvi se mi nikdy nepůjde tak dobře, jako třeba v Airmaxech od Niku... pohodlné tenisky jsou... pohodlné.
a sorry, ale v jakékoliv ručně šité obuvi se mi nikdy nepůjde tak dobře, jako třeba v Airmaxech od Niku... pohodlné tenisky jsou... pohodlné.
Každý mluvíte o něčem jiném. Kaa má sice problém s chápáním psaného textu, na co vlastně reaguje, ale měl na mysli klasickou denní vycházkovou obuv. Tam opravdu rozdíl v tom je. Kecky na sport nikdo neřeší.
tak samozřejmě, tenisky na míru nikdo nešije.
ale rozdíl mezi jakýmikoliv teniskami a ručně šitými lakýrkami pořád je, sportovní obuv je prostě pohodlnější.
ale rozdíl mezi jakýmikoliv teniskami a ručně šitými lakýrkami pořád je, sportovní obuv je prostě pohodlnější.
Srovnáváte ale nesrovnatelné. Pokud chcete měřit rozdíl, tak mezi lakýrkama z krámu a lakýrkama z dílny. Ne mezi lakýrkama a teniskami. O tom přece diskuze není.
Vy si hlavně doplňte vzdělání v chápání psaného textu. Máte pravdu, že rozmach (pokud se to málo dá nazvat) tu je, kvalitu ručně ušité obuvi nepopírá, nicméně přepych to stále je. Kolik běžných lidí si může dovolit dát za ručně šité boty nejméně 6-8 tisíc?
Anonym
je snad přednost!
Tímhle nepřímo přiznávají, že vyrábět auta (s jakýmkoliv pohoem) která by byla servisně nenáročná a spolehlivá jim není po chuti!!!!! :no:
Tímhle nepřímo přiznávají, že vyrábět auta (s jakýmkoliv pohoem) která by byla servisně nenáročná a spolehlivá jim není po chuti!!!!! :no:
Výjimečně střílíš mimo :no: 😒br />
EV znamenají o 1/3 méně zaměstnanců v továrně
EV znamenají krach min. 1/3 značek výrobců
EV znamenají o 1/3 méně autoservisů a jejich zaměstnanců
EV znamenají o 1/3 méně zaměstnanců v továrnách dodavatelů náhradních dílů
EV znamenají krach výrobců polotovarů (hliník, ocel, litina na motory a hlavy motorů, písty)
Tobě to připadá jako že je to k smíchu ale není, opravdu není. Budou to miliony lidí bez práce a jsem opravdu zvědavý kdo a jak je uživí, stát na to opravdu nevybere ani daně, ani soc/nemoc pojištění, nebude výběr DPH, nebude výběr spotřební daně, auta bude mít o 1/3 méně lidí, výběr DPH a spotřební daně padne na hubu.
EV znamenají o 1/3 méně zaměstnanců v továrně
EV znamenají krach min. 1/3 značek výrobců
EV znamenají o 1/3 méně autoservisů a jejich zaměstnanců
EV znamenají o 1/3 méně zaměstnanců v továrnách dodavatelů náhradních dílů
EV znamenají krach výrobců polotovarů (hliník, ocel, litina na motory a hlavy motorů, písty)
Tobě to připadá jako že je to k smíchu ale není, opravdu není. Budou to miliony lidí bez práce a jsem opravdu zvědavý kdo a jak je uživí, stát na to opravdu nevybere ani daně, ani soc/nemoc pojištění, nebude výběr DPH, nebude výběr spotřební daně, auta bude mít o 1/3 méně lidí, výběr DPH a spotřební daně padne na hubu.
Jsi naivka, vidíš EV stejně jednoduše jako svědci muskovi.
tak nějak
i v autech se spalovacím motorem se mrví především elektronika 😁, pominuli ty moderní maloobjemové motroy co kolabují, protože sou přetížné
podvozdky, tlumiče, brzdy, dálší různé pohyblivé části, vybavení interiéru atp mají i elektroauta a to všechno se bude mrvit úplně stejně jako v autě se spalovacím motorem
i v autech se spalovacím motorem se mrví především elektronika 😁, pominuli ty moderní maloobjemové motroy co kolabují, protože sou přetížné
podvozdky, tlumiče, brzdy, dálší různé pohyblivé části, vybavení interiéru atp mají i elektroauta a to všechno se bude mrvit úplně stejně jako v autě se spalovacím motorem
No tak ale kdyby byly BEV schopný nahradit spalováky (víme oba že dlouho ne) ale tak by bylo dost šílený držet spalováky a vlastně vymýšlet práci pro lidi.Taková hladová zeď?
I když proč né, moderní společnost už má vymyšlené práce hodně: politolog, analytik, komentátor, koordinátor veřejného projektu, referent...zkrátka všichni kecálisti. 😊
Hele spousta řemesel zanikla.
I když proč né, moderní společnost už má vymyšlené práce hodně: politolog, analytik, komentátor, koordinátor veřejného projektu, referent...zkrátka všichni kecálisti. 😊
Hele spousta řemesel zanikla.
KANKUNEN
Převinutí motoru stojí víc než generálka spalováku. A to nemluvím o výkonové elektronice. Větší závada EV = odvoz do žida.
Nový motor (komplet) do BMW i3 stojí kolem 2000€. Proč bys to měl převíjet, když za 2 litry € máš komplet nový motor?
To není jako u spalováku, kdy jen za poloblok (samotný, bez věcí okolo) motoru dáš min. 10 tisíc €.
Nehledě na to, že jsem ještě neslyšel o jediném případu, kdy by se musel elektromotor otevírat kvůli převíjení. A i také kvůli tomu, že elektromotory v autech jsou slepené kvůli vodě tak, že jsou prakticky nerozebiratelné.
Kde jste vzal to, že by se elektromotory měly v autech převíjet? Už jste o nějakém případu četl?
To není jako u spalováku, kdy jen za poloblok (samotný, bez věcí okolo) motoru dáš min. 10 tisíc €.
Nehledě na to, že jsem ještě neslyšel o jediném případu, kdy by se musel elektromotor otevírat kvůli převíjení. A i také kvůli tomu, že elektromotory v autech jsou slepené kvůli vodě tak, že jsou prakticky nerozebiratelné.
Kde jste vzal to, že by se elektromotory měly v autech převíjet? Už jste o nějakém případu četl?
To bude asi motorek do stěračů, tolik peněz stojí obyčejný motor na nějakou větší hoblovku. Za mě motory z aut se ani moc převíjet nebudou dát.
No a v čem moc se liší elektromotor do auta od toho na větší hoblovku? 😉
Jasně, že se jedná o hlavní pohon, koukal jsem do BMW ETK. Číslo dílu 12358629034, váha 45,3 kg.
Jasně, že se jedná o hlavní pohon, koukal jsem do BMW ETK. Číslo dílu 12358629034, váha 45,3 kg.
Flajzi neries, davas si zbytocnu namahu. KANKUNEN je zaryty odporca a neprijme ziadne argumenty. Ani ked mu das priamo dokaz od vyrobcu. Trepne blbinu, ktoru si prave vymyslel, a ked to vyvratis dokazom tak to hodi na stierace 😁 Tu sa fakty neoveruju. Tu sa veri tomu, co si niekto vymysli alebo co cital niekde. Ale maj s nimi trpezlivost 😊 ja som bol kedysi rovnaky a EV som hejtoval vsade kam som prisiel. Potom som si ho skusil. Nasledne kupil. A po takmer 3 rokoch vlastnictva zrazu zistujem, ake nezmysly som siril. Akurat, ze niekomu trva zistenie trosku dlhsie no. Ale to bude absenciou praktickej skusenosti a spoliehanim sa na pisany obsah, ktory vyprodukuje zase len niekto, kto tiez nema skusenost 😊
To bude asi motorek do stěračů, tolik peněz stojí obyčejný motor na nějakou větší hoblovku. Za mě motory z aut se ani moc převíjet nebudou dát.
twistedTSD
Toto je asi jediný aspekt elektromobility, který maximálně kvituji. Autorizované servisy jsou často přehlídkou arogance, neochoty a zlodějských cen pravidelného servisu. Bylo by jen a jen dobře, kdyby se museli trochu snažit zákazníka udržet.
Nebudou se muset snazit. Proc? Odpoved je super jednoducha: Nikdo jinej ty elektromobily, hlavne pokud jde o jejich elektroniku, nebude umet opravovat. To ti uz Franta od vedle proste neopravi a ty budes muset jet, resp. nechat se odtahnout, do znackovyho servsu. Stejnej rozdil, jako mezi Trabosem, nebo S120, kde ti to opravil tvuj soused a vymenou zarovky v Renaultu Modus (pripadne kterymkoliv jinym soucasnym autem). S tim uz dnes taky jedes do servisu, pac to auto musis vepredu uplne rozebrat.
Tak elektroniku v dnešních autech Franta odvedle neopraví už dnes. Nicméně aby mi vyměnil vyteklý tlumič, seřídil geometrii či spravil elektrické okno, to zvládne stejně jako dnes.
Takže garážových servisů sice ubyde (většina oprav u ojetin se motá kolem motoru, které u EV odpadnou), ale stále pro ně bude práce.
Takže garážových servisů sice ubyde (většina oprav u ojetin se motá kolem motoru, které u EV odpadnou), ale stále pro ně bude práce.
Flajzi
Ano, 90% problémů s autem odpadne, protože místo překomplikovaného spalovacího motoru tam bude téměř nezničitelný elektromotor.
Budu se teď rouhat, ale: Mám velmi rád svoje BMW i3 (2016), nicméně v servisu jsem častěji, než bych předpokládal😒br /> V záruce - vrzání v tyči řízení při točení volantem, především při couvání. Dále vyteklý tlumič na přední nápravě.
Po záruce - přestala fungovat vyhřívací dečka v sedáku řidiče (1 měsíc po záruce!), dále únik chladící kapaliny klimatizace. Jednou za čas zlobí posilovač řízení, nelze reklamovat, protože při dalším nastartování problém zmizí.
Teď už mám chvíli klid. Nicméně je vidět, že pos*at se dá všechno. A Němci jsou v tom mistři. 😒]
Budu se teď rouhat, ale: Mám velmi rád svoje BMW i3 (2016), nicméně v servisu jsem častěji, než bych předpokládal😒br /> V záruce - vrzání v tyči řízení při točení volantem, především při couvání. Dále vyteklý tlumič na přední nápravě.
Po záruce - přestala fungovat vyhřívací dečka v sedáku řidiče (1 měsíc po záruce!), dále únik chladící kapaliny klimatizace. Jednou za čas zlobí posilovač řízení, nelze reklamovat, protože při dalším nastartování problém zmizí.
Teď už mám chvíli klid. Nicméně je vidět, že pos*at se dá všechno. A Němci jsou v tom mistři. 😒]
Popsals zavady, ktery bys resil i u elektromobilu. Ten nebude mit tyce rizeni, vyhrivani, klimu a posilovac? Pokud jsem te spravne pochopil, s motorem, prevodovkou apod. problemy nemas...
Hehe, má uplne stejne zavady na svem BMW i3 - decka ridicova sedaku, blbne posilovac (po restartu problem zmizi, dle angl. for se jedna o chybu v revizi firmware). Uz jste resil pokazeny zamek nabijeci zasuvky? Stale to jsou ale prkotiny (nesouvisi s BEV) a na svou i3 nedam dopustit, protoze jednoduchost provozu je o svetelne roky jinde oproti spalovaku.
Ten posilovač mě štve a zatím nevím, jak ten problém zreplikovat spolehlivě. Zatím se mi to vždy stalo, když jsem parkoval s vytočeným volantem do krajní polohy a po nastartování jsem hned couval s volantem vytočeným do té krajní polohy. Nicméně to není vždy, ale stane se mi to jen za těchto podmínek.
Jak se to přesně projevuje? Také máte tak tvrdé řízení? Kamarád má 94Ah 2017 a má mnohem silnější posilovací účinek, než já u 60Ah 2014. Říkali mi v BMW, že neustále zasahují do software toho posilovače a že ten posilovač je naprosto v pořádku.
Projevuje se to tak, že posilovač přestane pomáhat, jde proti mé ruce, když se snažím pohnout s volantem a ve středové poloze se vrací do polohy "mírně pootočený doleva" místo na střed, takže při jízdě rovně ho neustále musím tlačit doprava, abych ho udržel na středu.
Vyřeším to tím, že zaparkuji, zamknu auto, po 15 vteřinách odemknu a problém je pryč.
Vyřeším to tím, že zaparkuji, zamknu auto, po 15 vteřinách odemknu a problém je pryč.
Heh, to se mi stalo 2x. Je to poměrně dobře rozebráno na bimmers, některým lidem kvůli tomu vyměnili hromadu dílů včetně posilovače a stejně to nepomohlo. V USA je kvůli tomu podaný dokonce podmět na vyšetřování BMW. Když jsem tu závadu popisoval v autorizáku, tak se na mě tvářili jakože to není možné a že si vymýšlím. Doporučuji natočit na video, až se to stane přístě. Mně se to stalo naposledy před 10 měsíci a přitom auto používám každý den. Mezitím bylo ale v autorizáku, takže už to dost možná opravili.
Ja mam auto s klasickym spalovacim motorom. A ak odpocitam bezne zakroky ako vymena oleja/filtra (ktore by som si spravil aj sam, keby som mal na to priestor), tak za poslednych ~10 rokov som bol v servise len koli zvlnenym kotucom brzd, vyteklej naplni klimatizacie, zmatkujucemu infotainmentu, domontovaniu tazneho, prasklemu celnemu sklu, a oprave plechov plus vymene naraznika po nehode. Teda nic, co by bolo specificke len pre auta so spalovacim motorom, a co by neexistovalo u elektromobilu...
Ono ak vynechame problemove kusy (kde sa obcas napriklad roztrhne rozvodova retaz), tak spalovaci motor vratane spojky a prevodovky by mal vydrzat celu zivotnost auta bez dakych vacsich zasahov. A u aut ktore toto splnaju servisy sa nepredpokladaju vysoke servisne naklady prave na motor...
Ono ak vynechame problemove kusy (kde sa obcas napriklad roztrhne rozvodova retaz), tak spalovaci motor vratane spojky a prevodovky by mal vydrzat celu zivotnost auta bez dakych vacsich zasahov. A u aut ktore toto splnaju servisy sa nepredpokladaju vysoke servisne naklady prave na motor...
Ono paušalizovat z osobní zkušenosti lze velmi špatně. Já třeba u V-Klasse (2016) už potřetí řeším problémy s AdBlue. Ale nemohu z toho prohlásit, že mají obecně problémy s AdBlue.
Objektivně to lze zjistit tak, že přijdete do servisu a tam si uděláte statistiku, s jakými problémy tam jezdí klienti. To už nějakou vypovídací hodnotu má.
Z mé zkušenosti, když jsem v autorizáku, tak tam vidím jezdit relativně mladá auta a problémy s motory moc nejsou (resp. netvoří výrazný podíl na celkovém množství zakázek). Ale když přijdu do garážového servisu, kde jezdí starší auta, tak podíl oprav, které souvisí s motorem se výrazně navýší.
Objektivně to lze zjistit tak, že přijdete do servisu a tam si uděláte statistiku, s jakými problémy tam jezdí klienti. To už nějakou vypovídací hodnotu má.
Z mé zkušenosti, když jsem v autorizáku, tak tam vidím jezdit relativně mladá auta a problémy s motory moc nejsou (resp. netvoří výrazný podíl na celkovém množství zakázek). Ale když přijdu do garážového servisu, kde jezdí starší auta, tak podíl oprav, které souvisí s motorem se výrazně navýší.
pjotri
Mne v zivote ani jednou neopravovali motor, nebo prevodovku. V zivote mi nemenili spojku. Ano, delali rozvody. Ale ze by sel nekdo primo do motoru, to ne. Ale dalsi opravy, jako brzdy, cepy a hlavne ELEKTRONIKU, to mi delali bezne. Elektromobily na tom budou stejne, ale zvysi se podil elektroniky. Stoupnou ceny oprav a elektronickych dilu. Jen asi zkrachuji mechanici, co do elektroniky nevidi.
Vliv na cenu oprav a dílů to bude mít prakticky nulový. Se stoupající poptávkou stoupne i nabídka. Třeba oprava elektrického vyhřívání v sedáku řidiče mě u elektromobilu stojí stejně peněz jako u spalováka.
Tak ja jsem to, samozrejme, myslel tak, ze se bude opravovat hodne SPECIFICKA elektronika - reguatory nabijeni, rifdici jednotky atd. Velka cast teto elektroniky bude neopravitelna a bude se menit, coz bude delat, nejspis, jen znackovej servis. Neresim bezny elektronicky zavady, jak pises ty. Takze pri reseni tech specifickych zavad se uz bez znackovyho servisu neobejdes, coz se mi s mymi peti auty dosud darilo. Neumim si predstavit, ze provozuju 5 elektromobilu a jezdim s nimi, kvuli elektronice, do zn. servisu. A pokud jde o ostatni elektroniku, pak staci, aby byla kodovana na konkretni auto. Jako priklad uvadim servo u Modusu (i u jinych Renaultu). Jednou proste vytuhlo a bylo po elektronice, co ho ovlada. Oprava nemozna, pouze vymena u Renaultu, 34 litru. Nastesti jsem nasel kouzelnika, ktrej umi kazdy funkcni servo z vrakace preprogramovat (dela u Renaultu) a ten mi to udelal za 8 litru. Jel jsem za nim 400 km. Takze i elektronika, kde to clovek neceka, muze byt problem. Pokud vim, tak treba u Punta neni klasicky prerusovac blinkru, ale tuto funkci ma ridici jednota motoru. Takze kdyz to neblika, vymena za balik je jasna. Pak staci, aby to bylo kodovany na konkretni auto a Franta od vedle si uz nevrzne. Naskyta se otazka, PROC to koduji? No preci prave proto, aby stahli lidi do znackovych servisu. Staci, aby vsecno slo pres kodovanou ridici jednotku, klidne i okna, vyhrivani, radio, svetla, proste cokoliv a Franta konci. Vis, ono je to dokonce hodne pravdepodobny z hlediska managementu energie. Ridici jednotka tak bude mit presnej prehled o spotrebe energie v celym aute. Nechtel bych se toho dozit.
Výkonová elektronika v BEV renomovaných výrobců (Tesla, BMW, Porsche, KIA, Hyundai ...) je téměř zcela bezporuchová, protože se jedná o průmyslovou polovodičovou techniku, která je od nějakých 90. let v tvrdém průmyslovém nasazení u CNC strojů a dalších zařízení. Pro tyto polovodiče je řízení nějakých nízkých stovek kW výkonu totální legrace a zvládají to s prstem v nose. Tak například bylo vyrobeno nějakých 160 000ks BMW i3 a ještě jsem neviděl ani jednu s pokaženým výkonovým IGBT modulem 😒] Zato každé 3. se pokazí zámek zásuvky a další mechanické udělátka. Z toho také plyne, že těchto ND je stejně totální nadbytek na vrakáčích, protože je nikdo neshání.
A pro vaše info například BMW originální diagnostika ISTA+ je na internetu běžně ke stažení včetně toolingu pro kódování a nákodovat jednotky dnes zvládá opravdu kdejaký gárážový jouda. Jediné co potřebujete je znalosti angličtiny kterou má díky pc hrám kdejaký zapálený mekánik :-! Jinak tento software má 32GB a obsahuje kompletní manuály na všechny úkony krok za krokem. Včetně těch na vysokonapěťové soustavě.
A pro vaše info například BMW originální diagnostika ISTA+ je na internetu běžně ke stažení včetně toolingu pro kódování a nákodovat jednotky dnes zvládá opravdu kdejaký gárážový jouda. Jediné co potřebujete je znalosti angličtiny kterou má díky pc hrám kdejaký zapálený mekánik :-! Jinak tento software má 32GB a obsahuje kompletní manuály na všechny úkony krok za krokem. Včetně těch na vysokonapěťové soustavě.
Beefcake
1. bulvarny nadpis, acs prekonava svoje dno
2. predrazene servisy a orig.nahradne diely automobilizmus
3. chodte do #@$@$ s takymyto stvavymi clankami !
2. predrazene servisy a orig.nahradne diely automobilizmus
3. chodte do #@$@$ s takymyto stvavymi clankami !
Renoo
Doba jde dopředu a automobilky se musí přizpůsobit. Majitelé velkých stájí taky zaplakali když nastoupila doba spalovacích motorů. Stejně tak dostali po čumáku železnice, když přišla doba kamiónová. Zákazník nebude platit automobilce za to, aby si kupoval automobily, které vyžadují častější servis a peníze. A není možné věčně zaměstnávat mraky lidí jen se setrvačnosti.
Robert Brown
V první řadě vám půjdou do hajzlu baterie..(stejně jako v hodně používanym mobilu).
V zimě v mrazu navíc padá jejich kapacita do "kopru" ještě mnohem víc.
A pokud bouchnete spodek auta(po celym spodku máte baterie) tak se můžete dočkat takovýho výboje, teplot a unikání jedovatých látek, že už si nikdy EV nekoupíte.
Tramvaj je fajn ale kdyby jezdila na baterie, bude to holý neštěstí.......
V zimě v mrazu navíc padá jejich kapacita do "kopru" ještě mnohem víc.
A pokud bouchnete spodek auta(po celym spodku máte baterie) tak se můžete dočkat takovýho výboje, teplot a unikání jedovatých látek, že už si nikdy EV nekoupíte.
Tramvaj je fajn ale kdyby jezdila na baterie, bude to holý neštěstí.......
IPace
a to proto po cele Evrope, ano po cele Evrope schazi v servisech snad vsech znacek lidi a nekdy i zacatecnikum co zrovna vylezli ze skoly davaj platy ze i machri 20 a vice let v oboru se divej ze ty lidi za tolik nabyraj
ja nedavno musel sve auto nechat opravit, bohuzel pan nedobrzdil a naboural do nas zezadu, zvenku temer nic viditelneho, trosku skrabanecek na zadnim narazniku, servis nakonec po odstrojeni menil vesmes zadni naraznik, zadni zamkovej mechanismus a nejaky plast v 5 dverich, suma sumarum 15 dni v servisu, ...... nejsou lidi, a tady se od buchty z PSA dovime ze to bude hrozba ze auta budou v servisech kratsi dobu 😲 😒] neni cirou nahodou presne to co zakaznich chce, aby jeho auto v servisu stravilo co nejmene casu?
kolikrat jsem v minulosti tyhle narky sliseli a cetli v jinych oblastech ekonomiky, jak se bude propoustet a jak lidi nebudou mit praci? hmm, a kolikrat se to vyplnilo v nejcernejsich predstavach tech proroku? no rekneme ze za poslednich cca 50 let ani jednou 😄
ja nedavno musel sve auto nechat opravit, bohuzel pan nedobrzdil a naboural do nas zezadu, zvenku temer nic viditelneho, trosku skrabanecek na zadnim narazniku, servis nakonec po odstrojeni menil vesmes zadni naraznik, zadni zamkovej mechanismus a nejaky plast v 5 dverich, suma sumarum 15 dni v servisu, ...... nejsou lidi, a tady se od buchty z PSA dovime ze to bude hrozba ze auta budou v servisech kratsi dobu 😲 😒] neni cirou nahodou presne to co zakaznich chce, aby jeho auto v servisu stravilo co nejmene casu?
kolikrat jsem v minulosti tyhle narky sliseli a cetli v jinych oblastech ekonomiky, jak se bude propoustet a jak lidi nebudou mit praci? hmm, a kolikrat se to vyplnilo v nejcernejsich predstavach tech proroku? no rekneme ze za poslednich cca 50 let ani jednou 😄
ono se tím neživí jen automobilky, tisíce automechaniků by taky musely zamáčknout slzu a jít se pást nebo makat do Amazonu, tedy jestli tam ještě budou mít místo ...
nebo máš pro ně nějaké okamžitě dostupné alternativní zaměstnání, třeba pro lidi z Mladé Boleslavi kteří si zvykli na vysoké platy a vysoké bonusy?
TO SE BUDE JEŠTĚ MICRON DIVIT JAKÉ SOCIÁLNÍ BOUŘE NASTANOU. V porovnání s tím co bylo teď to není nic, absolutně nic.
Obor jako písařka dávno neexistuje a napsat něco do PC, pak to následně vytisknout stejně někdo musí.
Dnešní kovář už podkovu vykovat ani nemusí. A když ano, je to specialista u jezdeckých oddílů, nebo ZD.
A dělník s lopatou má práce nad hlavu. Bagr všude nemůže a dočistit práci po bagru musí stejně a zase ten s tou lopatou.
Infrastruktura nebude nikdy nikde tak dokonalá a dokonale udržovaná aby mohl autonomní režim bez problémů fungovat.