Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily jsou hrozbou automobilového průmyslu, varuje PSA

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 10. 2019 • 07:53
54
89
Zobrazit náhledy (54)
Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208

Francouzská skupina si uvědomuje, že velkým rozmach elektromobilů může mít na automobilismus negativní dopady.

Zdá se, že skupina PSA je na masivní nástup elektromobilů dobře připravena. Třeba u nového modelu Peugeot 208 bere elektřinu jako alternativu k benzinu a naftě, přičemž auto se vzhledově výrazně neodlišuje. Přesně takto to chce v příštích letech nastavit napříč všemi modelovými řadami. Že by ale elektromobily vzbuzovaly ve skupině vyloženě nadšení, to se úplně říci nedá.

Helen Lees, jež je ve skupině PSA zodpovědná za elektromobily a konektivitu, varuje, že elektrické vozy mohou být pro automobilový průmysl velkou hrozbou. Paradoxně kvůli tomu, co dnes chápeme jako jejich přednost.

„Elektromobily jsou výrazně jednodušší než vozy se spalovacími motory. V servisech bude potřeba méně náhradních dílů, vozy tam stráví méně času,“ říká Lees, která tím připomíná, že s masivním nástupem elektromobilů výrazně opadne náročnost poprodejních služeb. Zjednodušeně můžeme říci, že nebude potřeba tolik mechaniků, protože nebude co opravovat. A dnes nikdo nedokáže říci, co přesně to pro obrovský automobilový trh může ve velkém měřítku znamenat, což PSA logicky považuje za nebezpečí.

„Dlouhodobě naše elektromobily vyžadují podstatně méně času v servisech. Když srovnáme elektromobil s konvenčním vozem, jsme na třetinových nákladech za servis,“ vysvětluje Lees, co získá zákazník jako kompenzaci za dnes stále výrazně dražší elektromobil. Jen pro zajímavost: doma ve Francii, kde Peugeot nabízí vlastní možnost pronájmu vozu, zaplatíte měsíčně za elektrickou 208 stejné peníze, jako za shodné auto s naftovým motorem.

Skupina PSA, která dnes vlastní značky Peugeot, Citroën, DS a Opel (Vauxhall), se kromě standardních obchodních modelů snaží prosadit mezi službami sdílené mobility. Například v Paříži jezdí 550 jejích vozidel v rámci služby Free2Move, která funguje na jednoduché bázi sdílení prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu. A říká, že svou službu chce postupně rozšiřovat.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

zajimave
| 4. 11. 2019
a to proto po cele Evrope, ano po cele Evrope schazi v servisech snad vsech znacek lidi a nekdy i zacatecnikum co zrovna vylezli ze skoly davaj platy ze i machri 20 a vice let v oboru se divej ze ty lidi za tolik nabyraj

ja nedavno musel sve auto nechat opravit, bohuzel pan nedobrzdil a naboural do nas zezadu, zvenku temer nic viditelneho, trosku skrabanecek na zadnim narazniku, servis nakonec po odstrojeni menil vesmes zadni naraznik, zadni zamkovej mechanismus a nejaky plast v 5 dverich, suma sumarum 15 dni v servisu, ...... nejsou lidi, a tady se od buchty z PSA dovime ze to bude hrozba ze auta budou v servisech kratsi dobu :-O :-[] neni cirou nahodou presne to co zakaznich chce, aby jeho auto v servisu stravilo co nejmene casu?

kolikrat jsem v minulosti tyhle narky sliseli a cetli v jinych oblastech ekonomiky, jak se bude propoustet a jak lidi nebudou mit praci? hmm, a kolikrat se to vyplnilo v nejcernejsich predstavach tech proroku? no rekneme ze za poslednich cca 50 let ani jednou :-)
Bezporuchovost? hahaha
| 3. 11. 2019
V první řadě vám půjdou do hajzlu baterie..(stejně jako v hodně používanym mobilu).
V zimě v mrazu navíc padá jejich kapacita do "kopru" ještě mnohem víc.
A pokud bouchnete spodek auta(po celym spodku máte baterie) tak se můžete dočkat takovýho výboje, teplot a unikání jedovatých látek, že už si nikdy EV nekoupíte.
Tramvaj je fajn ale kdyby jezdila na baterie, bude to holý neštěstí.......
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dva roky 20%
| 31. 10. 2019
Přímo z první ruky. Příbuzný si koupil ojetého Nisanna Leaf jako druhý majitel, a po půl roce používání se začal rychle zkracovat dojezd. Šel k Nissanu uplatnit ještě platnouzaruku ale řekli mu, že baterie je v pořádku a na nízké kapacitě není nic špatného, takže to teď řeší právník
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dva roky 20% z bater
| 31. 10. 2019
To teda nejsem. Elektromobilita vnucovana politikama neni jen slepa ulicka.Je to spatne rozhodnuti, jehoz nasledky ponese evropa po desetileti, jestli se nekdo nevzpamatuje. A slovaci zrovna berou dotace na EV uplne bez uzardeni
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dva roky 20% z baterky v
| 31. 10. 2019
Já vidím, že jsi velký zastánce EV. Zaujalo mě jak jsi spokojený s pouzou po 150km, ale jak bude pauza dlouhá až všechny auta na odpocivadle budou EV. A jak dopadne rozvodná síť až všichni večer přijedou domů a připojí nabíječky? Takových otázek je spousta a nikde jsem odpověď nenašel. Za mě je elektromobilita slepá ulička.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku