Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

F1 čeká za dva roky radikální změna vozů. Jak se vám líbí?

29 komentářů

Wossoba
F1??? To dnes ještě někdo sleduje?!? 😁
Avatar - zaplosak
zaplosak
Si předstrav že ano, proč vůbec reaguješ na článek když tě to nezajímá - to jsou věci co šmudlo... 😄
webpaja
Ano, dokonce se trhají divácké rekordy. Pindají většinou ti co nesledují 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Áno F1 sa stále sleduje a predstav si že ľudia chodia aj priamo na okruhy, pretože tam to nie je len o F1. Doprovodný program je tiež zaujímavý.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ale teď co motor? A výfuk? A pokud to nebude dělat pořádný kravál, tak to bude k howwnu.... 😒
webpaja
Nepočítal bych s tím, že hluk nějak vzroste. Pokud motory nebudou využívat celou možnou škálu otáček ani zvuk se nezmění.
Avatar - Dinar
Dinar
Ono to s tím zvukem/hlukem není tak jednoduché. Jedna věc je jistá, těžko kdy může turbený šestihrnek znít stejně jako atmo dvanáctiválec, takže na tu úžasnou pilu ještě ze začátku této dekády můžeme zapomenout. Ale, turbené šestihrnky už tu byly a nikdo kvůli zvuku nebrečel, problém nedostatku zvuku od motorů dnes není v motorech, oproti např. 2016 jsou ta auta mnohem hlučnější, problém je v jeho snímání, nechápu proč, ale v tv přenosu je zvuk motorů záměrně potlačen, chvílemi to připomíná jízdu e-formulí.

Přitom zvuk tam je, viz. auta nasnímaná obyč. telefonem.
2019 https😐/www.youtube.com/watch?…

Moc se to intenzitou ani projevem od zlaté turboéry neliší.
1986 https😐/www.youtube.com/watch?…
webpaja
:yes:
99matthew99
Bol som na F1 aj v atmo ere a bol som niekolko krat aj za doby 1.6tiek. A rozdiel je tam markantny. Na monze kde to davaju na maximum som myslel ze neverim vlastnym usiam. Taktiez som bol na MotoGP alebo na 6h na Silvertone a tie LMP 1 maju neskutocny zvuk. MotoGP oproti F1 doslova reve. Som velky fanusik F1 ale zvuk je tragedia!!! Ludia miluju F1 aj kvoli jeho zvuku a toto je tvrda rana pre pravovernych fanusikov ktory zazili aj inu ako oturbenu eru.
webpaja
Dinar to píše dobře...V12 byly nej, V10 ječely úžasně. V8 už jen ječely a V6 jsou zpět v druhé polovině 80-tých let 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Evidentně máš problém s chápáním psaného textu.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně. Mám tu samou zkušenost. Pro F-1 to chce návrat k vysokootáčkovým NA motorům.
webpaja
A to se už nestane.
Avatar - Dinar
Dinar
Jak píše webpaja, to už se bohužel nestane. Ale ty přece osmdesátá léta musíš pamatovat, i v první turboéře motory zněly prostě jinak než V12 Ferrari předtím a taky nikdo nefňukal. Souhlasím s tím, že nic hezčího než vytočený vysokootáčkový vysokoobjemový NA motor zvukově není, ale myslím, že slušná zvuková kulisa se dá udělat i s těmi turbenými malorážkami, a navíc, oni s tím něco v posl. dvou sezónách i udělali, jen nám zvuk TV nějak nepouští.
Avatar - speedfred
speedfred
Zvukovo sú už na tom ďaleko lepšie ako na začiatku hybridnej éry keď to počuješ “live”. A ako píše Dinar tak nikdy to už nebude ten atmo rámus, ale poviem na rovinu že niekedy to už hraničilo s bolesťou.
webpaja
Dodnes nezapomenu, jak jsem byl na VC Itálie ještě za éry V10. Chtěl jsem si to užít a nekupoval si špunty. Když jsem přicházel na hlavní tribunu, už jsem si je bral za 20 éček od prvního překupníka, kterého jsem viděl. Zvuk úžasný, ale fakt to už bolelo.
Avatar - Dinar
Dinar
Když jsem měl možnost v pá přístupu do boxů, vyloženě nás kontrolovali, jestli máme špunty, protože stačilo, aby o tři boxy vedle někdo nastartoval a prohrábl to, a byls hluchej. 😁
Avatar - pradeda777
pradeda777
To jo. Na hlavní tribuně, to jo. Chce to seat někde u zatáčky, kde motory tolik netočí.... 😉
webpaja
S V10 to bylo zcela jedno. Už při vstupu do parku to ječelo.
Avatar - speedfred
speedfred
V8 bola už slušný masaker ale keď som počul V10 tak to bolo peklo.
V12 som čul iba na predvádzaní historických aút a bolo to tak isto fajn.
Atmosféry sú už história, ale občas je dobré zájsť na preteky do vrchu a tam je všehochuť zvukov + ozvena v lese ako bonus.
99matthew99
Mal si na vyber. Live alebo pouzit earplugs pripadne sluchadla. Dnes ti uz nic z toho netreba.
webpaja
...návrat k tomu nejlepšímu z přelomu 80/90-tek :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Vizuálně oproti současným je to sto a jedna. Jen jsem čekal, že tu menší ztrátu přítlaku za autem budou kompenzovat zrušením DRS, ale to prý zůstane. Věc, která mi vadí snad nejvíc, takže trochu rozpaky. ;-\
webpaja
DRS by být sakra nemuselo. Pokud zmizí výrazný vír za formulí, pak by se mělo dát dostat při nájezdu na rovinku těsně za formuli a využít vzduchového pytle.

Hlavně ať se dají rozlišit. Dnes sundat reklamní polepy, jsem schopen pomocí detailů rozeznat max RB, Merc a Fer mezi sebou.
Avatar - speedfred
speedfred
Aero svojim spôsobom dosť obmedzilo súboje “wheel to wheel” ale na strane druhej brutálne zrýchlilo časy na kolo a keď to vidíš ako F1 doslova preletí zákrutu tak to je neskutočné.
Však vy to určite viete 😄
webpaja
Karun Chandhok testoval aktuální F1 Merc, je to na YT a je z toho naprosto na větvi. Ten zažil ještě F1 2010 a 2011 a asi ví o čem tam mluví.

https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Dinar
Dinar
Moc ten pláč po třech sekundách nechápu, kdyby měla být F1 úplně volná techno soutěž, tak ta auta jezdí možná ještě o 10 sec rychleji, ale nebylo by to kontaktní závodění už vůbec. Jestli budou od 2021 o 3 sec pomalejší, ale uvidíme mnohem víc závodění, tak sem s tím, v dobách, kdy bylo řízení monopostu F1 na hraně lidských řidičských schopností (přelom 80/90. let) tak jezdili o 25 sec. pomaleji než dnes, a přesto to byl racing jaxfiňa.
webpaja
Dnes to letí jako po kolejích...přibylo fyzicky namáhavé přetížení, samotné řízení je evidentně jednodušší.
Avatar - pradeda777
pradeda777
To jo, ale na závody se nechodí lidi dívat na to jak rychle auto proletí zatáčkou, ale chtějí právě vidět ty souboje a předjíždění....to je ten správný stuff..... :-!