Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

F1 čeká za dva roky radikální změna vozů. Jak se vám líbí?

Stanislav Kolman
Diskuze (29)

Šampionát F1 se připravuje na rozsáhlé změny pravidel, přičemž součástí bude i přepracovaný vzhled monopostů. Ten včera vedení soutěže představilo veřejnosti.

Futuristických konceptů či nejrůznějších návrhů formulí budoucnosti najdete na sociálních sítích nepřeberné množství. Kolem tohoto je ale podstatně větší humbuk, protože pochází od samotného vedení formule 1 coby jedna z hlavních inovací pro rok 2021. Právě tato sezona má být co do pravidel a vzhledu vozu přelomová, a to z několika důvodů.

Nejenže celkový vzhled monopostu je značně přepracovaný a uhlazenější, revolucí projdou rovněž kola. Ta budou vůbec poprvé v historii tohoto sportu osmnáctipalcová, na rozdíl od současného třináctipalcového obutí. Důvod je především estetický, Mezinárodní automobilová federace navíc poznamenala, že minimálně do roku 2022 bude možné pneumatiky i nadále předehřívat.

Přepracovaný vzhled monopostů má přinést především více předjíždění a tím atraktivnější závody. Za jiným vozem mají ty nové ztratit 14 % přítlaku, zatímco dnes je to nějakých 45 %. Očekávají se tedy působivější souboje, avšak na úkor celkové rychlosti. Za dva roky mají být monoposty formule 1 o tři až tři a půl sekundy na kolo pomalejší, což někteří fandové nevítají s nadšením.

Včera vpodvečer bylo změn oznámeno podstatně více, hovořilo se také o finančním stropu či kalendáři sezony, který může čítat až pětadvacet závodů. Veškeré podrobnosti k jednotlivým novinkám najdete na našem partnerském webu F1sport, který se problematice nových pravidel věnuje detailněji.

Vedení formule 1 představilo nový monopost v neutrálním červenočerném zbarvení. Týmy ale na sebe nenechaly dlouho čekat a ukázaly vozy pro rok 2021 v barvách, se kterými bojují v letošním roce. Prohlédnout si tak v galerii můžete i žlutý Renault a oranžový McLaren. Ale nenechte se zmást. Auta těchto stájí takto za dva roky reálně vypadat nebudou, jde skutečně jen o představený koncept v jiných barvách. Sami jsme zvědavi, jaké detaily a skulinky nová pravidla přinesou a jak si s nimi jednotlivé týmy poradí.

Stanislav Kolman
Diskuze (29)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
1. 11. 2019 16:35
Re: Jo, vypadá to dobře
V8 bola už slušný masaker ale keď som počul V10 tak to bolo peklo.
V12 som čul iba na predvádzaní historických aút a bolo to tak isto fajn.
Atmosféry sú už história, ale občas je dobré zájsť na preteky do vrchu a tam je všehochuť zvukov + ozvena v lese ako bonus.
Avatar - Dinar
1. 11. 2019 14:44
Re: Jo, vypadá to dobře
Jak píše webpaja, to už se bohužel nestane. Ale ty přece osmdesátá léta musíš pamatovat, i v první turboéře motory zněly prostě jinak než V12 Ferrari předtím a taky nikdo nefňukal. Souhlasím s tím, že nic hezčího než vytočený vysokootáčkový vysokoobjemový NA motor zvukově není, ale myslím, že slušná zvuková kulisa se dá udělat i s těmi turbenými malorážkami, a navíc, oni s tím něco v posl. dvou sezónách i udělali, jen nám zvuk TV nějak nepouští.
1. 11. 2019 14:38
Re: Jo, vypadá to dobře
S V10 to bylo zcela jedno. Už při vstupu do parku to ječelo.
Avatar - pradeda777
1. 11. 2019 14:27
Re: NÁDHERA...
To jo, ale na závody se nechodí lidi dívat na to jak rychle auto proletí zatáčkou, ale chtějí právě vidět ty souboje a předjíždění....to je ten správný stuff..... :-!
Avatar - pradeda777
1. 11. 2019 14:24
Re: Jo, vypadá to dobře
To jo. Na hlavní tribuně, to jo. Chce to seat někde u zatáčky, kde motory tolik netočí.... ;-)