Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - elektrikar
Začíná doba
| 5. 11. 2019 15:05
elektrická pro masy. A to je dobře, :-)
Avatar - .StenLi.
Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 15:39
Stale ale nechapem preco islo VW do tohto formatu zvyseneho MPV. Cielovy trh je jasny - EU, co je v EU daleko najpredavanejsie? Predsa Golf a za nim Clio a Polo. Ake EV teda spravit pre co najlepsie predaje? Predsa eGolf. A oni pridu s tymto, urobia zakladnu chybu ze zvolia umierajuci format a zvolia oddeleny dizajn namiesto toho aby tazili z rokmi overeneho na co posluchaju zakaznici, najziadanejsi format zbytocne nafuknu a zhorsia dojazd na dialnici. Zamer dobry, realizacia v skutku nestastna.
Avatar - elektrikar
Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 15:45
Mne se ID3 celkem libi, nemyslim si ze by to byl spatny format.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 16:16
Ja hovorim o drvivej vacsine kupujucich, ti si to myslia, ak je technika rovnaka tak jednoznacne uprednostia Golf pred Golf Plus. Takze zaujem o ID.3 vyplyva z jeho techniky a format nezaujima tolko zakaznikov ako format Golfu.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 17:34
Ja si myslim, ze zvysene mpv je idealne auto. Keby stal golf a golf plus rovnako, ludia by kupovali golf plus. A preco kupuju Clio a Polo? Lebo stoji este menej, ako ten golf :-) Ked nastavia dobre cenu ID3, zacnu ludia zrazu kupovat zvysene mpv.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 19:11
A preco stoji Plus viac ako Golf? Lebo je vacsi, presne pre to bude VW stat ID.3 viac ako by ich stal eGolf, nehovoriac o tom ze vacsinu dielov karoserie by mal eGolf spolocnych s ICE verziou co by znamenalo dalsie zlacnenie. Nema to logicky dovod. Hrubka baterii si nevyziadala tento format, je to rozhodnutie VW a v dobe kedy najvacsia nevyhoda EV je vysoka nakupna cena je to dost nestastne rozhodnutie takto este navysit cenu.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 21:07
Ale id3 je na meb platforme, je to uplne ine auto, ako golf a pod. Asi na to maju dovod, ked to tak robia.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 22:48
Medzi vsetkymi VW platformami je velmi maly rozdiel a maju ich zbytocne prilis rozdelene, iba Audi ma 4 rozne platformy pre EV a dalsie pre ICE modely.. taka Toyota ma TNGA a e-TNGA.
Avatar - Snooob
Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 15:56
Sorry, ale to je blbosť...
Prečo by zákazník mal dať o polovicu alebo o tretinu vyššiu cenu za auto ktoré vyzerá ako Golf?
Eleauto musí mať zásadne iný dizajn (more sexi) ako konvečné automobily inak bude vdaka cene nepredajný.
Ale máš prevdu o type, male MPV nie je dobrá volba, ID4 bude lepšie.
Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 16:18
Primárně je v kabině BEV mnohem více místa z důvodu absence motorového prostoru. Proto je nesmysl použít karoserii z ICE. Například i3 vypadá jako prcek, ale místa je v interiéru opravdu spousta.
Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 17:54
i3 vypadá jako prcek a je to prcek.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 18:49
Předražený prcek.
VAG nebyl schopen ani vyprodat e-GOLF, museli jít hodně pod náklady.
Tady to bude pěkný průůsser. :D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 21:05
Uvidíme.
V EV sú najlepší korekcia, vw nestíha.

Malá kapacita, nechladenie baterky, nemá tepelné čerpadlo.
Nízka účinnosť, vysoká spotreba.

Majú čo robit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 22:51
To tvrdíte o ID.3 nebo eGolfu? Nic z toho totiž pro ID.3 neplatí.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 22:50
Pokud se Vám zdá i3 předražený, tak holt nejste cílová skupina. :-!
Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 6. 11. 2019 10:08
Zákazník Dacie rozumuje o tom, jak je BMW i3 předražené. To už je takové hospodská klasika :-[] :yes:
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 16:24
Prepacim ti ak mi povies co z toho co som napisal je blbost. Format zvyseneho MPV je radovo nepopularnejsi ako kompakt, mnohe znacky s nim uplne skoncili, v prieskume sa ludia vyjadrili ze preferuju klasicky vzhlad EV aut ako odliseny - to su fakty, na zaklade ktorych sa MB, Audi, PSA a BMW atd. rozhodli robit EV bez specialne oddeleneho dizajnu.
Naopak ty sa mylis, eauto ma vacsiu sancu ak nebude nijak odlisne od ICE verzii, preto PSA islo do rovnakych 208, Corsa atd.. ostatne automobilky budu nasledovat, tak isto je nezmysel porovnvat ICE a EV auta na zaklade nakupnej ceny kedze EV maju 3x lacnejsi servis a mnohonasobne nizsie naklady na doplnenie dojazdu.
Skoda ze VW neposluchol prosby zakaznikov a neuviedol aj eGolf 8 a nenechal rozhodnut zakaznikov.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 17:36
EV maju o tretinu az 60% lacnejsi servis.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 18:50
Ony to baterie bohatě vynahradí … :-O :*) :-O
Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 18:49
eGolf je nepopulárny. Nikto ho nechce, napriek tomu, že je to Golf. Prečo robiť ďalšieho Golfa, ktorý sa nebude predávať a zbytočne uberať z prestíže budovanej celé desaťročia?
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 19:55
Aktualny e-Golf nie je nepopularny vsade, v Rakusku uz bol aj najpredvanejsim EV na trhu, avsak celkovo je nepopularny pretoze je to nepodarena prerabka ICE Golfu. VW ho totizto ani nechcel predavat vo velkom a teda ho nedotoval tak silno ako ID.3, vsak preco by e-Golf so 100kW motorom a 35kWh baterkou mal stat 33k € a ID.3 so 150kW motorom a 45kWh baterkou a drahsou karoseriou mal stat pod 30k? Je to jasne, hlavne ked si VW baterky draho kupuje od dodavatelov, vacsia baterka znamena vyrazne navysenie nakladov. Novy e-Golf 8 by bol plnohodnotne EV a s rovnakou baterkou a motorom ako ma ID.3 by stal samozrejme menej, mal mensiu spotrebu a teda samozrejme lepsie predaje.
Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 17:53
Řeknu ti proč by měl zákazník dát o polovinu víc za EV. Protože brzo bude spalovací motor zdaněn tak, že EV vyjde levněji. Vše k tomu směřuje.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Začíná doba
| 5. 11. 2019 20:03
To si sa zase preratal. Kupa a prevadzka o polovicu drahsieho Modelu 3 vyjde po 5 rokoch lacnejsie ako u ICE Golfu, takze o vyse 15k lacnejsie ID.3 nebude mat problem nalakat kupcov co si to vedia spocitat, nehovoriac o vyssom vykone a lepsej vybave ako 20 tisicovy Golf.
Konfigurator
| 5. 11. 2019 17:06
Čekám až VW otevře plný konfigurator na ID.3 a e-Golf půjde po 2 letech a cca 120.000 km z domu... :*)
Avatar - .StenLi.
Re: Konfigurator
| 5. 11. 2019 20:05
Preco si nezvazoval ine EV nez VW?
Re: Re: Konfigurator
| 5. 11. 2019 21:34
1) Car policy společnosti, pro kterou pracuji,
2) Nejsem příznivce gazíků s velkou spotřebou, malé výkonné kompaktní auto je pro mne i mou 4-člennou rodinu vyhovující. Rád si užívám zatáčky a horské cesty.
3) S tím co mám v různých BEV najeto, vím, že pokud má průměrnou spotřebu kolem 15kWh/100km, stačí mi baterka s využitelnou kapacitou nad 64 kWh, palubní 3f AC nabíječkou 11 kW, DC nabíjení nad 100kW a vzadu tažné pro přepravu kol nebo přídavného kufru...
4) Tak jak jsem si to auto prohlídnul ve Frankfurtu, má jen jednu vadu, nemá přední kufr na kabely a příslušenství.
Ještě uvidíme co jízdní testy, po prvních 1.000 km budu chytřejší :-) .
Re: Re: Re: Konfigurator
| 5. 11. 2019 22:55
Já jsem taky zvědav. Ač jsem se svojí i3 velmi spokojen, tažné (kvůli kolům) je jediný důvod, proč o ID.3 uvažuji.
Zaplatil jsem i rezervaci na 1st Edition, nicméně jsem ji před pár minutami zrušil, protože 1st Edition bude pouze s prostřední kapacitou baterie a nemá tažné. :-(
Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 5. 11. 2019 23:04
Přesně Tak, a bez tepelného čerpadla... Tedy 1st Edition.
Re: Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 5. 11. 2019 23:07
Tu informaci máte odkud? Zdá se mi naprosto neuvěřitelné, že automobilka v roce 2019 nenabídne tepelné čerpadlo jako standard. Notabene u plně vybaveného auta za 1,3 milionu.
To by byl tedy fail na entou...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 5. 11. 2019 23:11
Můžete si to ověřit u importéra... A skutečně by vás to překvapilo? Proč věci dělat správně na poprvé ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 5. 11. 2019 23:16
Zítra to zkusím.
Ano, překvapilo mne to. Obvykle 1st Edition bývají v plné výbavě. Ani mne nenapadlo, že kdy mám full-house za 1,3 mega, jsou tam blbosti typu střešní okno, 2 barevný lak, kraviny typu "Ambientní osvětlení interiéru (30 světel)", tak že tam nebude tak ZÁKLADNÍ věc jako je tepelné čerpadlo. To je neskutečný fail a výrazně to snižuje užitnou hodnotu auta mimo letní sezónu.
To jsem tedy fakt rád, že jsem jim před chvilkou tu rezervaci zrušil...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 5. 11. 2019 23:25
Jak jsem koupil prodávám. Taky mne to přivedlo k rozhodnutí počkat... mimochodem slevnili e-Golfa. Budu to muset srovnat se svou nákupní konfigurací, ale spousta věcí je v základu a základ je levnější. No možná i -200.000,- CZK to jsou věci...
Re: Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 6. 11. 2019 07:48
Pánové, zkuste se přidat na FB do skupiny "VW Id.3 Prebookers Europe". Tam jsou fotky přesných specifikací a tepelné čerpadlo je standardní ve výbavě ID.3 1st Max.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 6. 11. 2019 12:16
Ještě to zjistím u importéra, protože pokud je to výbava navíc oproti těm levnějším výbavám, tak by měla být uvedena v rozdílovém seznamu výbav a tam tepelné čerpadlo u Max varianty nevidím.
Re: Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 6. 11. 2019 15:15
Tepelné čerpadlo je základ, ale pro výrobce představuje nákladnou položku. 1st Edition jsem taky vypustil z důvodů nemožnosti konfigurace. Kdo chce ty 20" kola v MAXu na naše cesty. 18" budou ideál. V prosinci by měli být spuštěny předobjednávky na normální verze (info od dealera).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 6. 11. 2019 21:39
Tepelné čerpadlo není nákladná položka. Už teď tam máš klimatizaci, což je tepelné čerpadlo, byť pouze jedním směrem. Takže nákladově je to minimální rozdíl a jde spíš o to si dát na to pořádnou marži, protože to je položka, co si prakticky "musí" koupit každý.
Hmm
| 5. 11. 2019 17:52
Článek jsem nečetl, možná to v něm je. VW už se vyslovil pro zavedení uhlíkové daně na spalovací auta, aby se mohla EV rozšířit a být stejně oblíbená jako kdysi Beatle. Zatím co se někteří z vás radují, scénář už je jasný.
Avatar - WinDiesel
Re: Hmm
| 5. 11. 2019 18:52
jo to si Macron taky myslel než ho umravnily žluté vesty - a už všechny "uhlíkové" daně zrušil
oni Němci taky nevydrží všechno
a e-golf byl fakt nepopulární
Kaufprämie dle Autobildu - jedeme na elektriku
| 5. 11. 2019 18:51
die Kaufprämie für rein elektrische Autos zum Listenpreis von bis zu 40.000 Euro von 4000 Euro auf 6000 Euro steigen.

Takže ID.3 za 30000€ - 6000€ = 24000€

U nás budou takto dotované státní úřady a firmy, takže jedeme na elektriku.
Avatar - WinDiesel
Re: Kaufprämie dle Autobildu - jedeme na elektriku
| 5. 11. 2019 18:54
díky za informace, úředníku jedoucí na elektriku :-! :-! :-! :-! :-!
hlavně si na těch úřadech pořiďte dost dieselgenerátorů abyste to měli jak dobíjet. :D
jako úředníci v Belgii
Re: Re: Kaufprämie dle Autobildu - jedeme na elektriku
| 5. 11. 2019 20:23
Škoda, že nejsem úředník.
Pracuji pro zahraniční firmu, která nepřidává tak, jak se přidává u nás státním pracovníkům.
Re: Kaufprämie dle Autobildu - jedeme na elektriku
| 6. 11. 2019 08:22
Cetl jsem k tomu vic verzi planu nemecke vlady, jedna mluvila o zvednuti ulevy z 4tis na 6tis E jen u aut do 30tis E. Tam se krasne strefuje ten zakladni ID.3. Jestli ten strop nakonec schvali az na 40tis E pak se tam vejde vlastne vse. Jen me zajima jak se Merkel postavi k ruznym verzim hybridu, pokud jde o tyhle danove ulevy.
Avatar - KANKUNEN
Je nějakou podmínkou fandit EV, že je člověk
| 6. 11. 2019 08:18
nemyslící, jeden se diví výšce a nenapadne ho, že baterky jsou v podlaze, druhý se raduje, že platí daně, aby si úřady mohly kupovat EVauta.
Avatar - elektrikar
Re: Je nějakou podmínkou fandit EV, že je člověk
| 6. 11. 2019 10:05
Nemyslící jsi tak maximálně ty, protože jedy z tvé spalovací popelnice musím dýchat já a další lidé "tam venku", kteří se tě dle tvé zvrácené logiky netýkají. Takže ano, v tomto případě dotace mají smysl, protože z nich těží všichni lidé, kteří užívají stejný prostor a dýchají stejný vzduch. Takže ano, klidně bych byl pro, aby jsi i ty dostal dotaci na BEV a zase bylo na cestách o jeden smradlavý výfuk méně.
Re: Re: Je nějakou podmínkou fandit EV, že je člověk
| 6. 11. 2019 10:50
Tak mám pocit, že termín "greténismus" se stane běžnou součástí slovníku jako třeba brexit.
Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fandit EV, že je člověk
| 6. 11. 2019 10:55
Muzes mi prosimte objasnit co ma existencni potreba dostat exhalace z ICE pryc z mest s nejakou gretou? Rozporujes snad exhalace z dopravy jakozto faktor respiracnich problemu a mnoha druhu rakovin??? Doporucuji ti natahnout si hadici ze sveho vytuku a kazdy vecer pred spanim nasadit pul hodinky terapie. At ochutnas tu svoji medicinu co davas cichat detem na chodniku.
Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fandit EV, že je člověk
| 6. 11. 2019 11:09
Co máš společné s Gretou? No, to iracionální zaměření na třídního nepřítele a pokrytecký boj proti němu. Ale to druhé jen tipuju. Třeba fakt neužívaš žádnou z výhod civilazace, za kterou vděčíme spalovacím popelnicím, protože takové svinstvo určitě nepodporuješ.
Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fandit EV, že je čl
| 6. 11. 2019 12:18
On nepopírá výhody, které nám dosud spalovací auta přinesly. Nicméně pokud můžeš jedno nahradit druhým a eliminovat (aspoň částečně) dosavadní nevýhody, tak proč to neudělat?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fandit EV, že j
| 6. 11. 2019 13:25
Nové osobní auta mají minimální emise, takže nevidím důvod místo aktualního dieselu, benzínu, hybridu, kupovat EV s dost diskutabilním přínosem pro provozovatele, životní prostředí i ekonomiku. Zatím je to výměna jedněch nevýhod, za jiné nevýhody. Bavím se ale o autech s normou tak EURO 5 a vyšší. Čudící avie, tranzity a fiaty ullyse poskakující v koloně uprostřed města se mi taky nelíbí. Jenže dost pochybuju, že zrovna tihle majitelé půjdou nadšeně koupit nový, čistý diesel, natož elektrovehykl. Přitom zrovna u dodávek, malých náklaďáku a MHD mi snaha o elektrifikaci (resp. odklonu od spalovacího pohonu) přijde jako logická.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fandit EV,
| 6. 11. 2019 14:09
Minimální emise nejsou žádné emise.
Otázka do pléna zní: Udrží si spalovák stejné emise i po 10 letech a 150 tisíc km jako měl na začátku?
Já když se podívám v koloně po autech, tak vidím už i čadící auta, co 100% vyšla z fabriky jako EURO 5 (a to už jsem viděl i čadící Audi Q7, která má 100% EURO 6). A vidím třeba i čadící MHD busy s EURO 5, kde tak trochu předpokládám, že na správné údržbě nemusí šetřit.
EV má tu výhodu, že má nulové emise, ať už se o něj staráte nebo ne.
A tihle majitelé-šetřílci si samozřejmě dneska nepůjdou koupit EV, stejně tak jako si nekoupí nové auto s EURO 6, protože na něj také nemají. To není argument.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fandit
| 6. 11. 2019 14:34
Flajzi - a Ty jezdíš prosím čím?
Čistým elektromobilem a nebo také využíváš těch "fujškaredých spalováků?"
A zajisté si dříve, nežli něco koupíš do detailu ověříš, zda to bylo vyrobeno, zabaleno a přepravováno pouze ekologickým způsobem a nijak jinak?
Nebo že by snad...?

Víš co, uděláme pokus, jo?

Zkus žít (dejme tomu jeden jediný měsíc) podle všech těch striktně "ekologických" a elektrických pravidel, která bys TAK RÁD vnutil jiným. Takže jídlo, pití, spánek, vylučování, práce, doprava (atd atd atd) - vše POUZE s využitím 100% EKO-ELEKTRO výbavy. Nejlepší to budeš mít u amerických Amišů. Tak co Ty na to, máš odvahu to zkusit?

A jestli to zvládneš, tak pak o tom napiš reportáž
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fan
| 6. 11. 2019 16:03
Jezdím obojím. Resp. si každý den mohu vybrat, zda pojedu elektrikou nebo klasikou. Ale popravdě, spalovákem už jezdím jen proto, abych vyjel po čase nádrž, aby mi tam ty bio*** od Babiše nedělaly neplechu.

Víš, na tvojí odpovědi je přesně vidět, že si pleteš pojmy s dojmy a ani nepřemýšlíš nad tím, co ten druhý sděluje.
Za a) já netvrdím, že elektrická auta jsou ekologická. To se mi snažíš podsouvat ty a argumentuješ na to. Bezemisní (resp. tvořící emise jinde než v místě spotřeby) není totéž co ekologické.
Za b) já nikomu nic nevnucuji. Ať si každý jezdí čím chce. Nic takového v mém příspěvku nezaznělo.

Jen jsem se na něco zeptal a místo odpovědi, kterou asi znáš i ty, ale není ti příjemné to přiznat, tak útočíš a převádíš pozornost jinam. Takže zkus se oprostit od těch nesmyslných útoků a argumentováním na něco, co jsem neřekl a odpověz.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou
| 6. 11. 2019 17:10
OK, takže k věci.
Je příjemné, že explicitně uznáváš, že elektro auta nejsou eko - a že jednoznačně prohlašuješ, že nikomu nic nevnucuješ. Toho se drž. :yes:

Jediná exaktně správná odpověď na tvůj dotaz je: "jak který, protože to závisí na mnoha okolnostech"

Oba moje auťáky mají najeto přes 150.000 km; Citroën už docela dost. Přesto, obě dvě moje auta procházejí přes STK vždy na první dobrou a bez ztráty kytičky. Tedy, stále vyhovují týmž emisním limitům, jako v době, kdy byly nové. Čili zde máš konkrétní příklady, že to jde vcelku bez problémů - ať už se Ti to líbi nebo ne :)

Zda se na údržbě MHD musí šetřit, to asi není podstatné. Kruciální otázkou je, zda peníze, určené na údržbu autobusů jsou na tu údržbu skutečně použity... A tam, jak se obávám, je jediná správná odpověď "jenom občas, ale rozhodně ne vždy"

A přidám jednu otázku i já - a jsem zvědav, zda se k tomu postavíš jako chlap a odpovíš.
Kolik % elektromobilů (odhadem) si i po 10 letech a 150.000 najetých kilometrů udrželo stejný dojezd a stejnou dobu nabíjení, jako mělo v době, kdy byly nové?

BTW, čo presně rozumietě Kefalín pod takým pojmom ako že EMISE? Třeba i "emise" CO2, které vytváří každý suchozemský živočich?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmí
| 6. 11. 2019 18:23
Konečně rozumnější přístup.

Já tebe neobviňuji, že tvoje auta nesplňují STK. Nicméně to, že ty i já máme spalováky v pořádku, tak to znamená, že ve městě nepotkáš jediné auto, které by kouřilo či mělo černý nárazník od sazí? Bavíme se přece o celku, ne o konkrétním jedinci.

K tomu MHD: Vidíš, tady je přesně to, co elektromobily řeší. Že i když nemáš nemáš prachy na údržbu nebo je nechceš dávat na údržbu, tak elektro se vůči vnějšímu světu chová pořád stejně, tj. nevytváří místní emise. Tzn. netrestáš své okolí tím, že se nestaráš o svoje auto. Jede se ti dobře za čarným kouřem? Nebo se snažíš ho předjet, abys ho nemusel čuchat?

Odpovím ti. Nemám s tím problém: Žádné. Úbytek kapacity (rychlost nabíjení se nemění) se týká všech baterií. To je prostě známá vlastnost a ví to každý. Nevím, co jsi čekal na odpověď. Já mám teď EV 3 roky, najeto 70 tisíc km, na začátku kapacitu 29,8 kWh, dneska 28,6 kWh. Nicméně elektroauto má předpoklady vydržet do těch 150 tisíc km téměř bez koruny do údržby, v podstatě jen utrácíš za "rozbité" věci. Já se k elektroautu chovám jako ke spotřebiči - televizi. Sednu, zapnu, jedu. Když sedám do spalováku, tak zahřívám, na dálnici dochlazuji, hlídám olej, dolévám a měním olej, řeším věčně rozbité AdBlue (na tohle mám fakt smůlu), vyhledávám jen Vervu, abych neriskoval něco s motorem, furt to auto musím opečovávat, aby se něco nerozbilo. Jedinou výhodou je fakt jen ten dojezd, protože moje elektro je na ježdění kolem komína, takže na cestu do Alp jedu spalovákem.
Takže za mne, jelikož mám zkušenost s obojím, tak elektriku rozhodně nezatracuji. Ale nic nikomu nevnucuji, ať si jezdí v čem chce a splňuje to předpisy. Ale vadí mi, když někdo, kdo má s EV nuluvé praktické zkušenosti, bojuje proti EV s absurdními či v horším případě nesmyslnými argumenty.
Nejlepší zkušenost je ta osobní. Každé ráno si mohu vybrat do čeho sednu. Pokud si z 99% vybírám jen jedno a totéž, domníváš se, že to dělám proto, že jsem masochista nebo že je to lepší?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou p
| 6. 11. 2019 20:10
Co tím myslíš, že EV auto vydrží do 150.000 km? Pak odejdou baterky?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějak
| 6. 11. 2019 20:19
Nemyslím si , že EV auto vydrží do 150 tisíc km. To číslo tam bylo hozené v předchozím příspěvku, tak jsem tu moji odpověď vztáhl také k tomuto číslu.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je n
| 6. 11. 2019 20:37
Ok. Ale kolik reálně vydrží ve tvém elektrovehyklu baterie, než je budeš muset vyměnit?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 6. 11. 2019 21:20
To vážně nevím. A neví to podle mě nikdo. Problém je v tom, že každá automobilka používá jiný typ baterek, které mají jiné vlastnosti a z toho plyne i rychlost opotřebení. A v laboratoři se blbě během vývoje třeba simuluje čas 10 let. :-) Lze se tomu bránit tak, že automobilka nebude šetřit na kvalitním battery a thermal managementu, který proces degradace dokáže výrazně zpomalit.

Jsou už známy první Tesly, co najely přes 1,5 milionu km (jezdily jako denní taxíky mezi LA a Las Vegas) a baterky se jim měnily po 500 tisících km. Nelze to ale zevšeobecnit. Jednak
za a) Tesly používají bateriové články 16550 od Panasonicu, moje i3 zase používá pounch baterie od Samsung SDI. 16550 mají výhodu většího proudového zatížení než pounch baterie, ale zase oproti pounch bateriím mají menší životnost,
za b) ty Tesly jezdily stylem rychle nabít a ujet dlouhou trasu a hned baterky vybít a každý den dokola, kdežto já i mnoho jiných jezdím stylem do 100 km max a nabíjet 2x týdně.

Takže mohu mluvit jenom za sebe. Mám auto přesně 3 roky, najeto těsně nad 70 tisíc km, na začátku mi počítač ukazoval využitelnou kapacitu 29,8 kWh, dneska mi ukázal 28,6 kWh. Těžko říct, jak se to bude chovat dál. Každopádně pokud to klesne více, než se mi bude líbit, tak nebudu měnit celou baterku, ale ta se skládá z osmi modulů a nechám třeba vyměnit jen 1-2 nejhorší moduly a ty si dám jako stacionární baterku do baráku k FVE, kde mi budou sloužit dalších 10 let, než je pošlu na recyklaci. Vzhledem kolik stojí stacionární baterie do baráku, tak to budu mít prakticky zadarmo.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou p
| 6. 11. 2019 20:30
I já s povděkem kvituji tvůj ménně konfrontační přístup

Ročně se po světě prodá nějakých 80 (??) milionů nových aut - a prodej ojetin je jistě výrazně vyšší.
Jak velký (nebo spíše jak malý) podíl z té ohromující sumy tvoří elektromobily?
1%? Půl? Čtvrt procenta? Nebo ještě méně? Pokdu si 99 (ne-li více) % lidí vybírá automobily se spalovacími motory, domníváš se, že to dělají proto, že jsou masochsti - a nebo proto, ež automobil se spalovacím motorem jim poskytuje výrazně lepší službu?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějak
| 6. 11. 2019 21:05
Nepleťte si prosím technické/konstrukční možnosti/výhody a cenu.
Pamatuji si, že první ploché TV stály čtvrt milionu a dneska je koupíte v Tescu hned vedle housek.
Z mé osobní několikaleté zkušenosti si troufám tvrdit, že elekromobil má opravdu po technické stránce výrazně více výhod než nevýhod (tou je především energetická hustota "paliva"). Nabíjení není takový problém, protože až se rozšíří hustota nabíjení (kabely jsou dneska všude) a změní se styl užívání, že nabíjím, když parkuji, tak nabíjet se na veřejných nabíječkách bude jen při delších cestách. Já sám jsem letos strávil s manželky Q7 více času tankováním než já nabíjením, kdy jsem čekal na nabití.

Většímu rozšíření brání jen a jen cena. Když jsem svoji elektriku půjčoval, tak každý mi říkal, jak je to oproti spalováku skvělé, ale cena je zatím pro bohaté fandy, kteří holt musí zaplatit vývoj a výrobu pro masy. Tak jako s každou technologií. Takže vyčítat elektromobilitě, že má dneska skoro nulu je jako vyčítat plochým televizím, že před 20 lety měly skoro nulu.

Proto tvrdit, že spalováky jsou lepší, protože se dneska prodávají, vůbec neznamená, že jsou po technické stránce lepší. Stačí otevřít kapotu a podívat se, co všechno je kolem spalovacího motoru a co všechno je kolem elektrického motoru. Je to jen o ceně. Elektrika opravdu poskytuje lepší službu. Vidím to na sobě (a ne, masochista opravdu nejsem, mám jednoduchý vkus, spokojím se jenom s tím nejlepším :-) ). Jinak v čem spalovák poskytuje výrazně lepší službu? Já vím pouze o dojezdu. Ale v ČR je průměr něco přes 10k km.

Budoucnost je podle mého v diverzifikaci paliv, ne v tom, že ropa se dává jak do kamionu, tak i do nákupní tašky typu Citigo. Potřebuji hlavní univerzální auto do rodiny? Spalováka. Potřebuji pro manželku auto na ježdění kolem komína, do školy, kroužků, do práce? Elektrika. Potřebuji dodávku pro rozvoz pošty po městě? Elektrika. Mám kamion a potřebuji 8 hodin nepřetržitě jet? Nafta/LNG/H2. Jsem obchoďák? CNG/nafta Atd.,
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fandit
| 6. 11. 2019 14:54
EV nema v zadnem pripade nulove emise a nikdy, zduraznuji nikdy mit nebude. I ten solarni panel na louce nebo vetrnik na kopci nekdo musel vyrobit a spalit pri tom energii, ktera proletela kominem.
Aby spalovaci motor mel odpovidajici emise, na to dohlizi stanice merici emise. Mam Euro5 a cadici auto jsem nikdy nemel.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fan
| 6. 11. 2019 16:07
Špatně jsem se vyjádřil, měl jsem to napsat jinak. EV nejsou bezemisní, ale emise generují jinde, než probíhá samotná spotřeba a o to primárně jde.

Ano, máme STK, to je sice hezký, ale na silnicích to není moc poznat. To opravdu není argument proti elekrice, ale spíše pro elektriku.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fandit
| 6. 11. 2019 15:00
EV ale nemá nulové emise. Když to řeknu jako Elektrikář, natáhni si do okna rouru od komína z Prunéřova a na zahradě si zakopej laminátový list rotoru z větrné elekrárny a něco tabulek soláru. Po deseti letech k tomu můžeš zahrabat vyjeté baterie. To bude nepochybně čisté a zdravé. Dobře servisované moderní TDI bude po deseti letech mnohem méně škodlivé než odpad z EV a až doslouží, tak prakticky celé skončí ve vysoké peci. Osobně raději beru minimální emise z nového spalováku, než být za deset let strašně překvapený a řešit, co se stovkami kilo nezpracovatelného, jedovatého odpadu na jedno EV. A protože jsou auta na baterky jen přestupní stanicí, tak za 10 (15, 20...) let rozhodně nebudou v takové oblibě eurobyrokratů. Naopak na ně může padnout stejný hněv jako nyní na diesely (vysoké poplatky za likvidaci nebezpečných odpadů, extra zdanění, zákazy vjezdu, pokuty pro výrobce za každý kg baterie nad limit - důvodů se najde). Snad jsem to napsal trochu srozumitelně.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fan
| 6. 11. 2019 15:17
Já bych jako takový kontrapunkt k tomu šlauchu od výfuku doporučil kolegovi elektrikářovi, aby si do postele namísto madrací dal starou drátěnku, kterou si ekologickými kabely ekologicky napojí na ekologickou elektrickou baterii svého ekologického elektromobilu - a pak si na ni lehnul, jak jinak, než zcela uvolněně a ekologicky ;-)
Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou
| 6. 11. 2019 18:21
Tak to jsem v klidu kluci, už od roku 2009 mám na střeše FVE a teď tu koukám na budíček a 128674kWh. Tak schválně kolik si myslíte, že na těch 128674kWh ujedu svým elektromobilem? A aby jste byli úplně v klidu, tak ty panely ke své výrobě / transportu / montáži opravdu 128MWh nespotřebovaly a to živostnost odhaduju na 30 let, takže jsme v 1/3. Také pro váš klid recyklační poplatek pro ekologickou likvidaci - 11 000Kč jsem již zaplatil.

Příloha č. 1 Sazebník příspěvků
Výše příspěvku (čl. V VOP) činí 8,50 Kč na 1 kilogram hmotnosti solárních panelů, na které se
vztahuje Smlouva.

Typ Výkon (Wp) Váha (kg) Počet (ks)
Krystalické 225 19.00 68
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmí
| 6. 11. 2019 19:35
FVE na střeše je super. Jenže víš, co se s tím po 30 letech stane? Bude to nezrecyklovatelný odpad.
Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou p
| 6. 11. 2019 19:51
Čím ty pitomce dneska pohnojili, že se tak rojí? A tady si počti trolle https://m.tzb-info.cz/…konci-zivotnosti :-[] :-[] :-[] :-[]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějak
| 6. 11. 2019 20:16
Hele, nevím. Odkaz nefunguje. Ale na otázku si mi neodpověděl. Btw. Právě jsem na tzb info dočetl zajímavý článek o likvidaci azbestu. Vsadím boty, že před třiceti lety nikdo netušil, že ten materiál není tak skvělí.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je n
| 6. 11. 2019 20:17
Skvělý.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je n
| 6. 11. 2019 20:27
Mě se třeba odkaz normálně otevřel. Zkus to znovu.
Jinak s tím azbestem to je argumentační fail. Už tenkrát se nevědělo, jak se má azbest likvidovat a ani dnes se pořádně neví, jak to slušně ekologicky zlikvidovat. To je spíše obrázek o tom, že kdysi se na recyklaci kašlalo s tím, že v budoucnu se to "nějak" vyřeší. Kdežto dneska už na začátku životního cyklu už se musí vědět, jak se to bude na konci životnosti recyklovat/likvidovat. To je ten rozdíl.
Takže FVE panely už dneska se recyklují, jsou na to technologické postupy a maximálně se za těch 30 let zdokonalí recyklace. Ale recyklovat se už dají dnes.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 6. 11. 2019 20:52
Ok. Jestli se FV panely dají recyklovat, tak si musím něco dostudovat. Každopádně, asi chápeš, jak jsem to myslel.
Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 6. 11. 2019 22:56
To, že ty to nevíš neznamená, že to nejde.

Srovnávat trochu hliníku, křemíku (roztaveného písku), dotovaného křemíku a pár stovek gramů plastu s azbestem je celkem úlet :-[] Jinak v tom článku je to moc hezky rozepsané, takže doporučuju přečíst.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou fan
| 6. 11. 2019 16:10
Špatně jsem se vyjádřil. Myslel jsem tím, že elektrika má emise jinde, než je místo spotřeby. A o to především jde. Protože vyrábět elektřinu lze vyrábět více či méně ekologicky a lze to lépe "usměrňovat". Kdežto benzín/naftu lze prakticky vyrábět jen z ropy.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmínkou
| 6. 11. 2019 18:52
Neboj sa, oni to vedia, ale nepriznajú to, lebo by už nemali čím argumentovať.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou podmí
| 6. 11. 2019 19:31
Jako proč? Že se špatně vyjádřil? To tu asi každý pochopil. Argumenty leží jinde.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějakou p
| 6. 11. 2019 19:40
Já tu výtku beru. Opravdu lze najít fanatiky, co si myslí, že EV je bezemisní a je ekologické. Stačí si zajít na hybrid.cz, to člověk někdy valí oči, co to je za fanatiky. Ono to platí i tady na auto.cz, kde je to obráceně.
Rád diskutuji s někým, kdo umí naslouchat a umí argumentovat a ne jen se ohánět svojí vírou. S fanatikem se nedá diskutovat.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějak
| 6. 11. 2019 20:30
Chtěl jsem k tomu ještě něco napsat, ale pak mi došlo, že bych vymyslel kolo.
Btw. Jsem zvědavý na prodeje ID.3.
Avatar - Jerry.Gunman
Vědci mají pravdu, dotace jsou správné ...
| 6. 11. 2019 13:32
a milovníci elektromobility jsou vzorek moudrosti a tolerance :-)

Až si zase jednou budete STOPROCENTNĚ JISTÍ tím, že vědci ZCELA PŘESNĚ vědí, že klima a počasí a hentoťtuto a támhle to, zkuste si přečíst třeba tento článek, převzatý ze "známého proputinovského zdroje fake-news" - webu ČT 24

https://ct24.ceskatelevize.cz/…laci-na-pokusy-s

A fčílkaj mi řekněte - budete i tato tvrzení stejně nekriticky a fanaticky přijímat a obhajovat?


Tlačí se mi na jazyk a na mysl přicházejí věty Karla Čapka, které napsal v kapitole 11 Války s mloky, kde Autor mluví sám se sebou:

Prosím tě, jak by mně nebylo lidstva líto! Ale nejvíc mi ho bylo líto, když jsem viděl, jak se samo stůj co stůj hrne do té záhuby. Člověk by křičel, když se tak na to kouká. Řval by a zvedal obě ruce, jako by viděl vjíždět vlak na špatnou kolej. Teď už se to nedá zastavit. Mloci se budou množit dál, budou dál a dál drobit staré pevniny – Jen si vzpomeň, jak to dokazoval Wolf Meynert: že lidé musejí udělat místo Mlokům; a teprve Salamandři že stvoří šťastný, jednotný a stejnorodý svět –
„Prosím tě, Wolf Meynert! Wolf Meynert je intelektuál. Našels už něco tak hrozného a vražedného a nesmyslného, aby tím některý intelektuál nechtěl obrodit svět? Nu, nech to být!

Takže asi tak, drazí elektrofilové :-( :-( :-( :-( :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku