Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zahájil výrobu elektrického hatchbacku ID.3

Ondřej Mára Ondřej Mára 5. 11. 2019 • 07:05
17
78
Zobrazit náhledy (17)
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Automobilka Volkswagen ve svém závodě Zwickau oficiálně zahájila produkci elektrického modelu ID.3

Koncern Volkswagen učinil další významný krok na cestě ke své elektrické budoucnosti, když během včerejší slavnostní akce oficiálně zahájil výrobu elektrického modelu ID.3 ve svém závodě Zwickau. Slavnostní akce se přitom kromě významných představitelů značky VW, v čele s Dr. Herbertem Diessem, zúčastnila i kancléřka Angela Merkelová.

Závod ve Zwickau prošel v minulých letech významnou přestavbou, které si vyžádala investice v celkově výši přes 1.2 miliardy euro. Díky tomu se však z běžného závodu stala továrna zaměřená čistě na e-mobilitu, která nabízí kromě nejmodernějších technologií i 8.000 pracovních míst.

ID.3 je high-tech automobil z high-tech továrny. S přibližně 1700 roboty, automatickými dopravními systémy a plně automatizovanými výrobními procesy nabízí závod ve Zwickau moderní pohled na blízkou podobu velkoobjemové výroby elektromobilů,“ dodává Thomas Ulbrich, člen představenstva VW odpovědný za E-Mobilitu.

Pro hladký chod závodu ve Zwickau jsou však důležité i závody Brunswick, Kassel, Salzgitter nebo Wolfsburg. Ty totiž vyvíjejí klíčové komponenty pro nové ID.3, jako jsou elektromotory nebo bateriové systémy. Volkswagen tak přispívá k ochraně životního prostředí a současně chce zajistit dlouhodobě perspektivních 100.000 míst pro své zaměstnance v německých závodech.

180p270p360p540p720p

Německo musí vést změnu a dosáhnout zdatnosti v celém hodnotovém řetězci elektrické mobility. Proto vyrábíme elektromobily v Německu a současně jsme se rozhodli vyvíjet a vyrábět i elektromotory a bateriové články i systémy. V Německu se brzy objeví velký shluk okolo elektromobilů,“ dodal Herbert Diess.

Vraťme se ale ještě k samotnému závodu ve Zwickau, která by měl v průběhu příštího roku vyrobit okolo 100.000 elektromobilů. Od roku 2021 už se ale produkční čísla mají pohybovat okolo 330.000 elektromobilů. V té doby by se mělo vyrábět celkem 6 různých elektrických modelů na platformě MEB a to pod třemi značkami z koncernu VW.

I přes zahájení výroby však elektrické ID.3 dorazí na evropské trhy až v průběhu léta příštího roku a jeho cena by měla startovat na částce pod 30.000 euro, což je okolo 765.400 Kč. Volkswagen už ale v současnosti eviduje okolo 35.000 objednávek od zákazníků, kteří složili i vratnou zálohu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 6. 11. 2019
To, že ty to nevíš neznamená, že to nejde.

Srovnávat trochu hliníku, křemíku (roztaveného písku), dotovaného křemíku a pár stovek gramů plastu s azbestem je celkem úlet :-[] Jinak v tom článku je to moc hezky rozepsané, takže doporučuju přečíst.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konfigurator
| 6. 11. 2019
Tepelné čerpadlo není nákladná položka. Už teď tam máš klimatizaci, což je tepelné čerpadlo, byť pouze jedním směrem. Takže nákladově je to minimální rozdíl a jde spíš o to si dát na to pořádnou marži, protože to je položka, co si prakticky "musí" koupit každý.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 6. 11. 2019
To vážně nevím. A neví to podle mě nikdo. Problém je v tom, že každá automobilka používá jiný typ baterek, které mají jiné vlastnosti a z toho plyne i rychlost opotřebení. A v laboratoři se blbě během vývoje třeba simuluje čas 10 let. :-) Lze se tomu bránit tak, že automobilka nebude šetřit na kvalitním battery a thermal managementu, který proces degradace dokáže výrazně zpomalit.

Jsou už známy první Tesly, co najely přes 1,5 milionu km (jezdily jako denní taxíky mezi LA a Las Vegas) a baterky se jim měnily po 500 tisících km. Nelze to ale zevšeobecnit. Jednak
za a) Tesly používají bateriové články 16550 od Panasonicu, moje i3 zase používá pounch baterie od Samsung SDI. 16550 mají výhodu většího proudového zatížení než pounch baterie, ale zase oproti pounch bateriím mají menší životnost,
za b) ty Tesly jezdily stylem rychle nabít a ujet dlouhou trasu a hned baterky vybít a každý den dokola, kdežto já i mnoho jiných jezdím stylem do 100 km max a nabíjet 2x týdně.

Takže mohu mluvit jenom za sebe. Mám auto přesně 3 roky, najeto těsně nad 70 tisíc km, na začátku mi počítač ukazoval využitelnou kapacitu 29,8 kWh, dneska mi ukázal 28,6 kWh. Těžko říct, jak se to bude chovat dál. Každopádně pokud to klesne více, než se mi bude líbit, tak nebudu měnit celou baterku, ale ta se skládá z osmi modulů a nechám třeba vyměnit jen 1-2 nejhorší moduly a ty si dám jako stacionární baterku do baráku k FVE, kde mi budou sloužit dalších 10 let, než je pošlu na recyklaci. Vzhledem kolik stojí stacionární baterie do baráku, tak to budu mít prakticky zadarmo.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je nějak
| 6. 11. 2019
Nepleťte si prosím technické/konstrukční možnosti/výhody a cenu.
Pamatuji si, že první ploché TV stály čtvrt milionu a dneska je koupíte v Tescu hned vedle housek.
Z mé osobní několikaleté zkušenosti si troufám tvrdit, že elekromobil má opravdu po technické stránce výrazně více výhod než nevýhod (tou je především energetická hustota "paliva"). Nabíjení není takový problém, protože až se rozšíří hustota nabíjení (kabely jsou dneska všude) a změní se styl užívání, že nabíjím, když parkuji, tak nabíjet se na veřejných nabíječkách bude jen při delších cestách. Já sám jsem letos strávil s manželky Q7 více času tankováním než já nabíjením, kdy jsem čekal na nabití.

Většímu rozšíření brání jen a jen cena. Když jsem svoji elektriku půjčoval, tak každý mi říkal, jak je to oproti spalováku skvělé, ale cena je zatím pro bohaté fandy, kteří holt musí zaplatit vývoj a výrobu pro masy. Tak jako s každou technologií. Takže vyčítat elektromobilitě, že má dneska skoro nulu je jako vyčítat plochým televizím, že před 20 lety měly skoro nulu.

Proto tvrdit, že spalováky jsou lepší, protože se dneska prodávají, vůbec neznamená, že jsou po technické stránce lepší. Stačí otevřít kapotu a podívat se, co všechno je kolem spalovacího motoru a co všechno je kolem elektrického motoru. Je to jen o ceně. Elektrika opravdu poskytuje lepší službu. Vidím to na sobě (a ne, masochista opravdu nejsem, mám jednoduchý vkus, spokojím se jenom s tím nejlepším :-) ). Jinak v čem spalovák poskytuje výrazně lepší službu? Já vím pouze o dojezdu. Ale v ČR je průměr něco přes 10k km.

Budoucnost je podle mého v diverzifikaci paliv, ne v tom, že ropa se dává jak do kamionu, tak i do nákupní tašky typu Citigo. Potřebuji hlavní univerzální auto do rodiny? Spalováka. Potřebuji pro manželku auto na ježdění kolem komína, do školy, kroužků, do práce? Elektrika. Potřebuji dodávku pro rozvoz pošty po městě? Elektrika. Mám kamion a potřebuji 8 hodin nepřetržitě jet? Nafta/LNG/H2. Jsem obchoďák? CNG/nafta Atd.,
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 6. 11. 2019
Ok. Jestli se FV panely dají recyklovat, tak si musím něco dostudovat. Každopádně, asi chápeš, jak jsem to myslel.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku