Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

V případě spojení s FCA nezavřeme žádnou značku, slibuje šéf PSA

25 komentářů

Avatar - pradeda777
pradeda777
Předseda představenstva PSA a zároveň jeho generální ředitel navíc podotýká, že 13 značek v rodícím se koncernu je sice hodně, bude to ale podobně jako v případě VW Group (12 značek), který je přitom také celkem úspěšně zvládá hierarchizovat tak, aby si jen minimálně konkurovaly. Tak proč by se to nemohlo podařit i FCA-PSA?
Asi pan Tavares nesleduje situaci dost pozorně (a nebo o tom záměrně mlčí), ale v koncernu to také poslední dobou pořádně "skřípe".... :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je třeba číst mezi řádky. A je třeba sledovat co NEŘEKL.
Nezavřeme žádnou značku - řekl
Nezavřeme žádnou továrnu - NEŘEKL. A to je to důležité, podstatné. Oni mají v podstatě 2-násobnou kapacitu, takže mohou zavřít až polovinu továren.
VAG má trochu jiné problémy. To bych neporovnával.
pogo26
V podstatě řek,že auta se budou lišit jen designem a znakem. U VW je i ten design někdy stejný.
Avatar - xxc
xxc
Veď ľudia väčšinou to riešia, ako auto vyzerá, čiže z rovnakých áut si každý vyberie, aj keď budú rovnaké.
winder
Hlavne aby v daždi netiekla voda po okne, že?
Avatar - xxc
xxc
Ano. Dnes som siel naslepo. Ale je na to finta, ked som najrychlejsi na ceste, nemoze ma zozadu nic ohrozit, aj ked nevidim 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechce se mi to dohledávat, ale mám zato, že přesně to taky řekli.
Šimpanz
jestliže mají dva menší celky už dnes velké problémy s udržením svých značek (např. DS v PSA nebo Lancia, Alfa v FCA). Tak silně pochybuji, že v jednom velkém molochu se 13 značkami to bude jednodušší. Naopak, bude to daleko složitější. Chápu, že CEO nemůže mluvit jinak, protože by to pak mohl rovnou zabalit, nicméně daleko logičtější postup by byl spojovat dva silné celky s konsolidovaným portfóliem značek do jednoho velkého, ještě silnějšího celku.
pogo26
CEO mluví tak, jaj si přeje Číňan. Ten nedávno zachránil PSA. PAK koupil Opel a teď chce FCA. A Číňan to asi zvládne. Co chystá dál, časem uvidíme.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tož ještě ne. Číňan vlastní jen 12.2%. Ale ano, to se může časem změnit.... :-!
Avatar - xxc
xxc
Vraj cinania chcu podiel predat. Aj ked neviem, ci to je rozumne.
winder
Kefalín, a čo si predstavujetě pod takým slovom "rozumné" ?
Avatar - xxc
xxc
Žeby sa Číňania zbavovali len tak podielu, aby fca nemal problém pri fúzii a regulačnými úradmi. To sa mi nezdá rozumné. Ale nesledujem to, tak je možné, že na to nemám správny pohľad.
pogo26
Ale má 20% hlasovacích práv. Má někdo v PSA víc?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ČÍŇAN má teď problémy v Číně a to značné, a jestli jich chce mít víc tak ať koupí FIAT.
Avatar - Anonym
Anonym
„DNES nevidíme nějaký důvod, kdyby ke spojení došlo, abychom se nějaké značky zbavili, protože mají svoji historii a své silné stránky,“ uvedl Carlos Tavares
A co zítra, pozítří, za rok?
IMHO jsou hlavními favority na zrušení Vauxhall, DS, Alfa Romeo, Lancia a Chrysler.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vauxhall je totální dvojče Opelu. Většina Vauxhallů končí v UK.
Možná o tom nevíš ale Vauxhall vyváží i tam kde se řídí stejně jako v UK, tedy do Austrálie, Indie a řady dalších zemí Commonwealthu. Globálně jsou prodeje Vauxhallu vyšší než prodeje Opelu.
Avatar - Anonym
Anonym
V Austrálii měli Holden do doby kdy GM vlastnil Opel, proč by tam vyvážely Vauxhall když to samé tam prodávali jako Holden.

Ted už teda Holden a Vauxhall nejsou dohromady pod GM, Holden dál patří GM a Vauxhall má PSA ale přepokládám, že mají nějakou dohodu, stejně jako když GM prodává pod Buickem oply v USA a číně.
Avatar - Anonym
Anonym
Modely Opelu se prodávají jako Vauxhall, Buick, Holden, něco možná ještě jako Chevrolet. PSA má určitě s GM smlouvu o budoucnosti tohoto rebrandingu a také o rozdělení teritorií. Já osobně tipuju, že například v Austrálii či Kanadě se PSA angažovat vůbec nebude a Vauxhally se tam tudíž prodávat nebudou. Vauxhallu pak zbyde víceméně jen trh UK. Ale nelze vyloučit, že má PSA jiné plány.
pogo26
PSA se potřebuje zbavit závislosti na evropském trhu. Proto FCA.
Avatar - Anonym
Anonym
V USA nemaj s peugeoty a citroeny šanci a pozice FCA v asii jsou velmi slabé. Takže to si moc nepomůžou.

A dodge, chrysler a ram potřebují stamilionové investice
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vauxhall proč? Má svou tradici a náklady minimální. Do Alfy se zrovna nasypal👋sype a prémiový segment je lákavý, obdobně DS. Lancia si nad hrobem našla svoje místo na trhu. Dodge/Chryser na tom nejsou dobře, ale třeba s nimi v rámci vstupu PSA do USA mají plány.
Avatar - Anonym
Anonym
do Dodge a Chrysler je potřeba nasypat, otázka je zda na to budou mít. Do Oplu a Alfy je třeba taky nasypat.
Avatar - Anonym
Anonym
Je fakt, že náklady na Vauxhall jsou minimální, protože jde víceméně o jiný znak na kapotě na vybraných trzích. To hraje pro zachování. A proti? Frantíci nemají rádi Brity 😄 Peugeot už dříve pohřbil několik britských značek, například Talbot a Hillman
Do Alfy a DS se sypalo jeden rok, pak další rok, pak další rok ... jenže akcionáři chtějí zisky, nikoliv bezedné díry.
O Dodge jsem nemluvil. Ale počet aktuálních modelů značky Chrysler je už několik let povážlivě nízký a je otázkou, co tím FCA zamýšlel.
Avatar - Anonym
Anonym
jak dlouho jim to vydržení a která značka padne jako první...