Ekonomika
jestliže mají dva menší celky už dnes velké problémy s udržením svých značek (např. DS v PSA nebo Lancia, Alfa v FCA). Tak silně pochybuji, že v jednom velkém molochu se 13 značkami to bude jednodušší. Naopak, bude to daleko složitější. Chápu, že CEO nemůže mluvit jinak, protože by to pak mohl rovnou zabalit, nicméně daleko logičtější postup by byl spojovat dva silné celky s konsolidovaným portfóliem značek do jednoho velkého, ještě silnějšího celku.
CEO mluví tak, jaj si přeje Číňan. Ten nedávno zachránil PSA. PAK koupil Opel a teď chce FCA. A Číňan to asi zvládne. Co chystá dál, časem uvidíme.
Tož ještě ne. Číňan vlastní jen 12.2%. Ale ano, to se může časem změnit.... :-!
Vraj cinania chcu podiel predat. Aj ked neviem, ci to je rozumne.
„DNES nevidíme nějaký důvod, kdyby ke spojení došlo, abychom se nějaké značky zbavili, protože mají svoji historii a své silné stránky,“ uvedl Carlos Tavares
A co zítra, pozítří, za rok?
IMHO jsou hlavními favority na zrušení Vauxhall, DS, Alfa Romeo, Lancia a Chrysler.
A co zítra, pozítří, za rok?
IMHO jsou hlavními favority na zrušení Vauxhall, DS, Alfa Romeo, Lancia a Chrysler.
Vauxhall je totální dvojče Opelu. Většina Vauxhallů končí v UK.
Možná o tom nevíš ale Vauxhall vyváží i tam kde se řídí stejně jako v UK, tedy do Austrálie, Indie a řady dalších zemí Commonwealthu. Globálně jsou prodeje Vauxhallu vyšší než prodeje Opelu.
Možná o tom nevíš ale Vauxhall vyváží i tam kde se řídí stejně jako v UK, tedy do Austrálie, Indie a řady dalších zemí Commonwealthu. Globálně jsou prodeje Vauxhallu vyšší než prodeje Opelu.
V Austrálii měli Holden do doby kdy GM vlastnil Opel, proč by tam vyvážely Vauxhall když to samé tam prodávali jako Holden.
Ted už teda Holden a Vauxhall nejsou dohromady pod GM, Holden dál patří GM a Vauxhall má PSA ale přepokládám, že mají nějakou dohodu, stejně jako když GM prodává pod Buickem oply v USA a číně.
Ted už teda Holden a Vauxhall nejsou dohromady pod GM, Holden dál patří GM a Vauxhall má PSA ale přepokládám, že mají nějakou dohodu, stejně jako když GM prodává pod Buickem oply v USA a číně.
Modely Opelu se prodávají jako Vauxhall, Buick, Holden, něco možná ještě jako Chevrolet. PSA má určitě s GM smlouvu o budoucnosti tohoto rebrandingu a také o rozdělení teritorií. Já osobně tipuju, že například v Austrálii či Kanadě se PSA angažovat vůbec nebude a Vauxhally se tam tudíž prodávat nebudou. Vauxhallu pak zbyde víceméně jen trh UK. Ale nelze vyloučit, že má PSA jiné plány.
Vauxhall proč? Má svou tradici a náklady minimální. Do Alfy se zrovna nasypal👋sype a prémiový segment je lákavý, obdobně DS. Lancia si nad hrobem našla svoje místo na trhu. Dodge/Chryser na tom nejsou dobře, ale třeba s nimi v rámci vstupu PSA do USA mají plány.
do Dodge a Chrysler je potřeba nasypat, otázka je zda na to budou mít. Do Oplu a Alfy je třeba taky nasypat.
Je fakt, že náklady na Vauxhall jsou minimální, protože jde víceméně o jiný znak na kapotě na vybraných trzích. To hraje pro zachování. A proti? Frantíci nemají rádi Brity 😄 Peugeot už dříve pohřbil několik britských značek, například Talbot a Hillman
Do Alfy a DS se sypalo jeden rok, pak další rok, pak další rok ... jenže akcionáři chtějí zisky, nikoliv bezedné díry.
O Dodge jsem nemluvil. Ale počet aktuálních modelů značky Chrysler je už několik let povážlivě nízký a je otázkou, co tím FCA zamýšlel.
Do Alfy a DS se sypalo jeden rok, pak další rok, pak další rok ... jenže akcionáři chtějí zisky, nikoliv bezedné díry.
O Dodge jsem nemluvil. Ale počet aktuálních modelů značky Chrysler je už několik let povážlivě nízký a je otázkou, co tím FCA zamýšlel.
Asi pan Tavares nesleduje situaci dost pozorně (a nebo o tom záměrně mlčí), ale v koncernu to také poslední dobou pořádně "skřípe".... :-!
Nezavřeme žádnou značku - řekl
Nezavřeme žádnou továrnu - NEŘEKL. A to je to důležité, podstatné. Oni mají v podstatě 2-násobnou kapacitu, takže mohou zavřít až polovinu továren.
VAG má trochu jiné problémy. To bych neporovnával.