Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V případě spojení s FCA nezavřeme žádnou značku, slibuje šéf PSA

David Bureš
Diskuze (25)

Rýsující se koncern FCA-PSA by čítal 13 značek, včetně takových jako Alfa Romeo, Dodge, DS, Lancia, Opel nebo Ram.

Pokud opravdu dojde ke spojení koncernu Fiat Chrysler Automobiles a Skupiny PSA, vznikne kolos čítající 13 automobilových značek. To už je opravdu nabité portfolio, které si může až nepříjemně konkurovat. Zánik ale přesto žádné nehrozí. Slibuje to alespoň generální ředitel Skupiny PSA Carlos Tavares, který by stejnou funkci měl zastávat i v případném koncernu FCA-PSA.

„Dnes nevidíme nějaký důvod, kdyby ke spojení došlo, abychom se nějaké značky zbavili, protože mají svoji historii a své silné stránky,“ uvedl Carlos Tavares v rozhovoru pro rozhlasovou stanici BFM a vyzdvihl skvělou vlastnost značek rodícího se koncernu – bohatou historii.

Uklidnil tak řady fanoušků a zákazníků značek obou koncernů, kteří se mohli bát o budoucnost té své oblíbené. I vybraní analytici varovali před tím, že některé značky v novém koncernu mohou mít sobě až příliš blízko a bojovat o stejnou klientelu.

Z mainstreamových zástupců to může být podle tohoto pohledu třeba Citroën a Fiat. Kvůli snižování nákladů by pak dávalo smysl zavření marginálního Abarthu, případně Lancie, fungující dnes jen na domácím italském trhu.

„Součástí této výzvy je řádné řízení těchto značek, aby pokryly trh,“ dodává k tomu Tavares, který už do Skupiny PSA úspěšně začlenil Opel, a tak se nebrání ani dalším výzvám. 

Předseda představenstva PSA a zároveň jeho generální ředitel navíc podotýká, že 13 značek v rodícím se koncernu je sice hodně, bude to ale podobně jako v případě VW Group (12 značek), který je přitom také celkem úspěšně zvládá hierarchizovat tak, aby si jen minimálně konkurovaly. Tak proč by se to nemohlo podařit i FCA-PSA?

Členové automobilek FCA a PSA
FCA PSA
Abarth, Alfa Romeo, Dodge, Fiat, Chrysler, Jeep, Lancia, Maserati, Ram Citroën, DS, Peugeot, Opel

Z Tavaresových slov pak vyplývá, že obě automobilky jsou na dobré cestě se spojit. Zákulisní zprávy naznačují, že vedení obou subjektů by podmínky fúze mohla schválit už příští měsíc. Na reálné spojení si ale stejně ještě nějakou dobu počkáme. Aktuálně prý obě strany řeší, jak získat povolení od úřadů Evropské unie, aby mohlo k fúzi dojít. Regulačním orgánům to však bude nějakou dobu trvat, a tak podle generálního ředitele PSA k realizaci fúze stejně nedojde dříve jak za rok.

David Bureš
Diskuze (25)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
11. 11. 2019 20:31
Re: DNES ... a co zítra?
V USA nemaj s peugeoty a citroeny šanci a pozice FCA v asii jsou velmi slabé. Takže to si moc nepomůžou.

A dodge, chrysler a ram potřebují stamilionové investice
11. 11. 2019 19:09
Re: DNES ... a co zítra?
PSA se potřebuje zbavit závislosti na evropském trhu. Proto FCA.
11. 11. 2019 18:23
Re: DNES ... a co zítra?
Je fakt, že náklady na Vauxhall jsou minimální, protože jde víceméně o jiný znak na kapotě na vybraných trzích. To hraje pro zachování. A proti? Frantíci nemají rádi Brity :-) Peugeot už dříve pohřbil několik britských značek, například Talbot a Hillman
Do Alfy a DS se sypalo jeden rok, pak další rok, pak další rok ... jenže akcionáři chtějí zisky, nikoliv bezedné díry.
O Dodge jsem nemluvil. Ale počet aktuálních modelů značky Chrysler je už několik let povážlivě nízký a je otázkou, co tím FCA zamýšlel.
11. 11. 2019 18:08
Re: DNES ... a co zítra?
Modely Opelu se prodávají jako Vauxhall, Buick, Holden, něco možná ještě jako Chevrolet. PSA má určitě s GM smlouvu o budoucnosti tohoto rebrandingu a také o rozdělení teritorií. Já osobně tipuju, že například v Austrálii či Kanadě se PSA angažovat vůbec nebude a Vauxhally se tam tudíž prodávat nebudou. Vauxhallu pak zbyde víceméně jen trh UK. Ale nelze vyloučit, že má PSA jiné plány.
11. 11. 2019 15:46
Re: Teorie je to krásná, ale
Ale má 20% hlasovacích práv. Má někdo v PSA víc?