Po měsících čekání, spekulací a úniků jsme se konečně dočkali. Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu z Mladé Boleslavi se bez jakýchkoliv tajností oficiálně představuje světu.
Já naprosto nechápu, proč by si někdo u 150-200 koňového kompaktního sedanu kupoval manuál.
Člověk, který si myslí, že je okreskový dravec a mermo moci chce manuál, protože ho prostě ve své škodovce vždycky měl a jezdila přece rychle, by se v prvé řadě asi měl ohlédnout na sportovněji založené značky.
Jediná volba DSG pro vyšší motory je naprosto správná volba od ŠKODA.
se opet nepodarilo co se designu exterieru tyka. I kdyz je to o chlup lepsi nez u tragicky nesourodeho designu vozu SCALA. Vevnitr to same s vyjimkou volantu..to je prijemna vizualni zmena..ale jako celek to opet funguje aspon u me hure, nez-li drive. Combi verze..zadek ala Toytota Corrolla opet to same :( Ale v CR i jinde se to prodavat bude..nu coz kdo chce kam..pomozme mu tam.
...už vidí centimetry, díry apod. Za mě to není zatím z fotek na jedničku, spíš pěkná dvojka. Jsem zvědav na reálný postoj a jak budou kola lícovat s karoserií. Přední část na mě působí dost nalámaně, nicméně z fotek se opravdu soudí těžko.
Celkově hodně superbozní, linie i hmotově fungují, interiér čistý. ;-)
Za mne je to jedna mínus za ten volant a volič převodovky (toto není můj šálek kávy - v koncernu u mne vede ten v Audi), jinak povedené auto, ostatně jako O3 při představení, sériové modely tak hezké nebudou. Doufám, že zapracovali na podvozku a odhlučnění.
Mne sa zda krajsie ako golf, vpredu isofix, metla vo dverach a usb za zrkadlom. A nejak podladili 2.0 tdi na 85kw, uz mi neujdu v kopcoch pri predbiehani :-)
Mě se taky líbí víc, než Golf, uvidíme, jak bude jezdit. A ten dvoulitr 85kw už snad byl delší dobu v nabídce, ne (minimálně jsem to viděl u nějakých modelů VW)? I Ford nabízí zpět podobně výkonný dvoulitr, namísto downsizovaných motorů, tohle je dobrá věc pro takovou průměrnou konfiguraci auta na dlouhé cesty.
Tak obecně jízdní vlastnosti špatné nejsou, jen za tu cenu by ty běžné verze mohli být trochu poctivější. Mne to osobně moc nevadí, stejně bych si ji nekoupil a ani asi jentak nekoupím, pořád jsou pro mne na trhu zajímavější auta, ale je potřeba být objektivní a mimo chvály je nutné napsat i tu druhou stranu mince...
Koukám do tabulek a nějak nevidím, že by se to posunulo do střední třídy, takže je to pořád nižší střední, má stejný rozvor, jako III. generace... :) Co je tedy Golf? B segment? :D
No ale o třídu jinde designově určitě neni = je to jak technická tak vzhledová = evoluce
Prostě další Okta = nijak zvlášť nepřekvapí ani nezklame = důsledně to hlídaj :-)
Vzhledem k nárůstu délky = je to ale hodně přerostlá nižší střední. Praděda nebo kdo správně zmiňoval že to už je pro velikost parkovacích míst trochu problém
Za prvé - jen jsem napsal, jak to asi orm myslel, ne svůj názor na design.
Za druhé se jedná podle mě o dost výraznou evoluci, výraznější změna podle mě ještě u oktávky nebyla.
Že má děda strach, že kvůli +3cm nezaparkuje, za to nemůžu.
1) sem jako pochopil
2) no já beru věci hlavně podle techniky = to ostatní je spíš jen.. takže jednoznačně = evoluce
A ani designově to neni nic jinýho = než další evoluce Okty
Tentokrát trochu dost s překrytím Supu = což jsem zvědav co znamená
3) praděda777 nepůsobí že by byl špatnej řidič = aspoň podle aut s kterejma jezdí
Další +3 cm = a reálná délka týhle Okty = je prostě na běžný parkovací místa už hodně
Popravdě na to je optimum třeba ten Auris = ten se vejde. Moc se mi líbila Camry co sem měl nedávno půjčenou, ale popravdě na zajíždění do některejch parkovišť a na velikost jejich parkovacích míst = nic moc
Koukám na tvý příspěvky v týhle diskuzi = a dneska nejsi ve formě
3 roky starej Auris = je pro většinu pražskejch parkovacích míst = tak akorát. Tahle nová Okta = bude to co řiká praděda777
V tvý řeči GOLF = je to lepší? Nezáleží na značce = je to o VELIKOSTI = no a takhle Okta je už trochu moc = uvidíme jestli jako budoucí nástupce zástupce Supa = nebo prostě jen klasicky rosteme a rosteme
Je to stejný jako silnice okruhy a dálnice = auta se nám množej a rostou = výrazně rychlejš než ty okruhy a velikost parkovacích míst. Smutný že často i včeně úplně novejch = a nemluvim jen o velikosti samotnýho místa ale i příjezdech odjezdech z toho místa = taky dělaný tak max na ten Auris. Tim můžeš jet v poho = s většim autem už..
Šetři si svou grafomanii. Pokud máš dlouhý vedení - auta pořád rostou, nejen oktávka. Oktávka bude do města stejně nepraktická, jako např. Corolla sedan nebo kombi.. Toť vše.
Ono to není +3 cm, ale obecně Oktávka v centru Prahy je už auto, které má problém. Městské části v rámci rekonstrukcí rozšiřují chodníky, kde nikdo nechodí na úkor parkovacích míst, zužují se silnice, staví se stromy, ploty...... no paráda... Dnes máš problém i s moderním B segmentem, který je širší, než býval před dvaceti lety a už se nedostaneš na to jedno super krásné vydlážděné místo pro 2, když to tam narve jedna Oktávka a vedle už zbude místo na Smarta....
Ne to není oktavce, jen se snažím vystihnout tu situaci. Vše roste a parkování je prostě problém... A do toho máš kopec lidí, kteří parkují ještě křivě :D To bych pak vraždil když nemám kam dát auto...proto a Mondeem už moc nejedzim :D
No já se nehádám, že není ve velkých městech problém s parkováním. A parkovací místa jsou namalovaný šířkou tak na motorku. Jen říkám, že +3cm na oktávce na to nemají vliv. Já mám velký auta rád a vždycky jsem měl, a když jsem většinu života bydlel v Brně, nikdy jsem s parkováním problém neměl. Ale jsem rád, že dnes to řešit nemusím. :-)
Tak já taky rád velká auta, ale když jsem ke konci vlastnictví MK4 několikrát do měsíce přišel k autu a našel nový šrám a nebo jsem objížděl 4* blok, protože mi přebývalo 20 čísel ... Jo fakt to není o Oktavce, ale obecně auta rostou a infrastruktura nikoliv a to je problém :). Já už to tu psal mockrát, vletět do zatáčky moderním sirokym autem střední třídy na okresce je kolikrát o hubu, co se vyřítí a jak se tam poskladat..Možná starnun a mám horší odhad, ale není mi to příjemné :D
Ozzy, dej si ještě párkrát kužely a bude to v pohodě. :D
Problém s vyhýbáním na užších silnicích není jen v autech, ale i v tom, že dneska opravdu řídí kdo má do zadnice díru a drží se zuby nehty středu silnice.
Dám, ale s Cliem, věřím, že bych poslední nebyl ! :D
Určitě je to i řidičským umem, ale když se na tebe na úzké okresce vyřítí třeba dodávka a ty jedeš autem střední třídy, moc prostoru na té silnici nezbývá k manévru :) Takto jsem šokoval majitele Fokusu RS, kdy neodhadl nájezd do zatáčky, ve které jsem byl já s Hiluxem :D Mne by ta škarpa ale tak nebolela :D
Ostatně je to prostě fakt, že auta rostou a infrastruktura nikoliv, až někdy konečně dorazíš, mohu ti ukázat srovnávačku pár stejných aut vedle sebe, které dělí třeba 20 let.
No viz já 23:12 odkaz je i o Brně. A nejde bohužel jen o malý parkovací místa i u nově vznikající naprosto nerespektující trvalý zvětšování vozů = tady zmiňovaný na příkladu nový Okty který se jako jedinej snažíš zpochybňovat = i další a další třeba +3 cm sou špatně rsp. problém
De i o další a další omezování zužování silnic = opět viz odkazy dějící se stejně v Praze i Brně. Absurdně deme přesně NAOPAK než by větší širší auta potřebovala = takže jo platí že tak akorát je Auris = protože umíš jen koncernoVWě tak Golf. Větší auto se do měst skoro nehodí = to je HODNĚ špatně. Nejhorší je že nejen nestíháme výstavby vnějších i vnitřních okruhů = ale místa kde se dřív projíždělo líp dál zužujeme. Fakt idioti
Takže každý další zvětšení auta = platí to co napsal ve vedlejší diskuzi o Oktě = praděda777
Tam sme začali a tam můžem skončit = TAK to bohužel prostě JE
Bože ty zas perlíš. Golf je hb. Ten je tak nějak z principu menší než lb nebo kombi, logicky.
Tak si holt do města nekupuj kombík. Jednoduchý.Kdo není b.lb, koupí si menší auto, ať už kastlí nebo třídou, pokud řeší problém s parkováním. Ale ne všichni lidi žijou ve městě, resp. ve velkém městě.
ad Ozzy 23:00 = tak to prostě je. Pro Karla ať to neni v cizí řeči = větší auto než Golf je prostě už trochu problém. Je to blbý ale je to tak = to co dělaj městký části na některejch místech https://www.auto.cz/…y-v-praxi-122505 nebo https://www.auto.cz/…na-trvale-129043 začíná bejt s většim autem fakt problém
Jestli si ty děda = těžko říct. Na tom že je tahle platforma Z PRINCIPU HROZNÁ a nikdo soudnej by jí nepustil jako náhradu místní skvělý = to se teda shodnem
Jinak když si zmínil tu Corollu = tam je sedan přece jen o fous menší a delší rozvor. A i těch 6cm rozdílu na délku a 5cm na šířku = je DOST. To když má celá řada aut na parkovišti = je to už znát
No uvidíme jestli to zvětšení u Okty má důvod = v částečný náhradě Supu = dost asi zanedlouho napoví ceny
Mě jsi to psát nemusel - dědovi vadí +3cm a pak vytáhnul parkoviště lídlu, kde jak sám píšeš....
A taky jak sám píšeš - tak si do města místo Mondea pořídíš Clio. Ne Talisman, Insigniu, Passat - protože pár cenťáků ti moc nepomůže.
Právě že není. S delším autem potřebuješ pro manévrování z parkovacího místa víc prostoru. Když přes uličku parkují další dlouhá auta, tak si v prrddeelli.... ;-\
Já nezpychnul, já si to přeměřil a myslím, že už musíš vědět, že se snažím být objektivní ;) Ale... tentokráte jsem vrátil úder! :D Škoda (ještě že), bylo mokro, Jirka Vejrazka nás mohl pobít s Priusem, který v prvním kole v městské rychlosti taktéž exceloval a přeci jen takové vody na silnici...:D ... ale neměli jsme racelogic :D
A s parkováním s tebou souhlasím, taky jezdím do centra Prahy...
p.s. asi to nebudeš chtít slyšet, ale s organizací mi mimo Mikesuse pomohl i tvůj oblíbenec Machi, nechci vyžrat všechnu slávu ;)
Byl to úmysl, aby bylo srovnatelné s testy zde, kde se 0-60 uvádí. Je to i v zahraničích testech co jsem viděl. Ale dle našich mobilních aplikací , skterymi jsme měřili dříve stejně Corolla byla o trochu pomalejší i než Auris v i Mondeo na 0-50, neměřil jsme 1.8verzi...možná chyba, ta mi po městě subjektivně přišla živější. Třeba ještě zkusíme časem. Myslím, že auta jedou podobně v těchto rychlostech , ten rozdíl desetin vteřiny nepoznáš ;)
Byl to úmysl, aby bylo srovnatelné s testy zde, kde se 0-60 uvádí. Je to i v zahraničích testech co jsem viděl. Ale dle našich mobilních aplikací , skterymi jsme měřili dříve stejně Corolla byla o trochu pomalejší i než Auris v i Mondeo na 0-50, neměřil jsme 1.8verzi...možná chyba, ta mi po městě subjektivně přišla živější. Třeba ještě zkusíme časem. Myslím, že auta jedou podobně v těchto rychlostech , ten rozdíl desetin vteřiny nepoznáš ;)
Me ted hlavne mrzi, ze za temi kuzely nasledoval jeste ten usek se dvema rychlymi zatackami. Kdyby se merily jen ty kuzely bez zaverecneho sprintu, tak by byl Prius mozna v tabulce vys. A to jsem jel jen jeden pokus a kuzely jsem nikdy predtim nezkousel :)
To by se ti líbilo žejo! :D Výhoda baterek v podlaze .... :D a pak by se to machrovalo :D Mne by zase vyhovovalo jezdit jen ten okruh v rychlych zatáčkách :D
Ba jo..... jsem zapoměl, že nemáš kufr :D Moje chyba :D
Hele, ale u toho Priusu to bylo asi fakt poznat nejvíce, u Aurise či Corolly jsem tak ty baterky necítil :) Příště si dáte jen hybridní rozstřel, kdo zatáčí nejlépe :D
Ale nemusíš ani testovat jen si pučit když si na přezouvání nebo něčem stejnej Auris a při běžný jízdě silnicí co denně jezdim je rozdíl mezi hybridem nehybridem SAKRA poznat = bez přehánění v každý zatáčce
Hele a kdo všechno vyletěl? Myslím i mimo soutěž? :D Vím o Camry a od trávy bylo i BMW :D Ty Jirka hezky zdokumentoval. Já to moc nestíhal sledovat pro měření :D
hmm...nový Golf byl pro mne težko stravitelný :no: ale ještě jsem neviděl tuhle hrůzu !
Novou Octavii :no:
Předek má obří tlamu..jako kdysi neprodejné Peugeoty. Alespoň ty světla nejsou šílené dělené jako po posledním faceluftu..jediný bod navíc.
Z boku auto vypadá dobře.. :yes:
zadek ala korea..se fakt opět nepovedl. :-(
Největší úděs je interier..to je masakr :no::no: tablet trčící do nebe , tlačítka od ventilace nikde , otočné ovládní rádia a hlasitosti v čudu. :no::no::no::'-(
Volantu ukradli třetí spodní držák? :-O
Jedině sedadla vypadají skvěle a polstr máme i na dveřích... ;-) hurááá
HIT to nebude..koupí to opět jen firmy a možná policie ČR :D
Dnes je velky milnik aj pre ACZ. Od dnes sa dozvieme, ze vsetky dotykove ovladania boli doteraz samozrejme uplne na nic, lebo ergonomia, bezpecnost a tie typicke zvasty a od dnes je dotykove ovladanie uplne OK, intuitivne, bezpecne, v zornom poli, moderne a samozrejme nebude vadit nicomu - ani nastavovaniu klimy. Tesim sa na test :-)
tato octavka hra do karat dnes uz hlavne fleetom ale ako sukromne auto si ju teda dnes uz predstavit ani neviem... aka to zmena voci nejakej nie tak davnej O2 ktora bola sikovna prave este aj ako sukromne auto... ;-\
ja uz ani tu sucasnu O3 pred barakmi nikde nevidim.. za to O2 je skoro vsade... a tato O4 ej este sirsia a dlhsia ako O3 .. takze je mi jasne ze opat to vyzera hlavne na firemny pohrebak ale rodina si uz kupi radsejdo mesta sikovnejsieho tucsona ktory ma defakto rovnaky razvor aj priestor v kabine ako tieto manazerske prerastene obludy .. navyse aj ta kabina O4 mi pride ze uz ide viac po style fleetoch ako po praktickosti bezneho sukromnika ... ono bude to hit... ale obavam sa ze uz taky ten rodinny cesky sen z cias O2 to uz nebude... tym bude uz skor scala :yes:
Najviac sa ako nových do súkromných rúk predalo prevej generácie. Dvojkových vidíš veľa hlavne preto, že im proste padli ceny a dnes dvojkovú v dízli kombi kúpiš za nejakých 3000 € a nebude to totálna haraburda.
Volant mne osobne nevadí, ten volič je taký nejaký čudný, chcelo by to vyskúšať, ale ak dobre pozerám, tak výplne dverí sú plastoplastové či zle vidím? A ak vezmeme v úvahu, že toto sú tie top of the top verzie, tak si ani nechcem predstaviť čo bude mať základ.
mne sa nepaci ten volant ale uznavam ze v praxi to nicomu nevadi .. ale ta stredova vybulena konzola je kusok mimo... nesedi mi... aj vzhladom na tu hranatost auta a celkovy krystalovy styl mi pride akoby ju zobrali z nejakeho fiatu alebo neviem . .. golfik sa mi paci daleko viac a predpokladam ze aj novy leon bude krajsi.. uvidime :yes:
Já vím, já ho jezdil, líbil se mi i s 1.0EB a torzní tyčí.. o lepší verzi nemluvě. Mne se STline líbí nejvíce, tmavé doplňku mu sluší víc, než chrom z Titanka, hlavně přední maska ....ale proti gustu..
EcoBlue 1.5 je nový motor? Já bych řekl, že narozdíl od dvoulitru je to ten stejný, který už byl ve FoFo III. To jsem zkoušel s powershiftem, jelo to hezky, ale žralo to stejně, jako Mondeo se silnějším dvoulitrem v AT a AWD.
Mne se líbil Ecoboost R3 1.5, výkonu dostatek a na tříválec fakt fajn auto.
Focus je best of tahle tedy nižši středni třida a svezeni je prostě jak od fordu a jestli ti jde o auto tak ještě civic. Od škodovky nemužeš čekat nějaky zažitek. Podpruměrne auto s nadpruměrně vozenym vzduchem. Kdo ma rad auta tak bez zajmu.
S renaulty mam nějaky "zažitek" a ne děkuji...raději se poohlidnu jinde. A rocco siffredi tedy velky penis neni nic pro mě jako někdo kdo rad auta řidi.
Design je věcí osobního vkusu. Když jsem viděl poprvé Octavii, říkal jsem si, proč je tak asijská, ale tenhle Focus je opravdu až ošklivý. A žádnou krásu nevidím ani v interiéru.
Tohle opravdu ne, je to takový mix auta z devadesátých let s moderními prvky a trochy asijského designu, který se začal u dříve strohých, rovných a pravoúhlých hran a tvarů aut objevovat.
Krok zpět. Jízdně asi bude fajn, ale dívat bych se na něj nemohl. Ani ta boční silueta není kdoví jak krásná s tím zlomem podélní linky, kterou už jsme někde viděli... https://www.tribords.com/?…
No to jsme nečekal že diesel porazí plug-in hybrid v benzínu.
Takže PHEV bude stát hromadu peněz a kdejaký diesel si ho podá k snídani. :-!
I nejvýkonnější benzín poráží diesel jen o chlup.
No nechám se překvapit, třeba PHEV pomohou dotace :no:
Dotace PHEV budou zlomečíčíček dotací nafty = si fakt NEPOUČITELNEJ
Nebo to fakt doteď prostě NECHÁPEŠ? :-!
Navíc u nás dotace nejspíš nebudou = šéf státu https://eurozpravy.cz/…lerova.dcfc3558/ má velkej byznys z každýho prodanýho litru nafty i benzínu a skoromonopol na adBlue = ten PHEV a vodík a nic jinýho krom SVÝHO byznysu podporovat nebude
Lidem u nás doteď nedošlo jak MOC ŠPATNĚ je ho zvolit kontrolovat = sám sebe :D
Popravdě eště víc = přes polovinu. Samotná původní cena je přitom jen asi třetina ceny co platíme na konci
Nicméně nafta je giganticky zvýhodněná = uměle podporovaná = proti benzínu. V menšim státě našeho typu je to pár desítek miliard ročně = čistě na dani 2ciferný číslo miliard
Což jen tak mimoděk upřednostňuje zvýhodňuje silniční nákladní dopravu před železnicí = bravo :yes:
Vtipnej černej humor na tomhle je že fandum nafty jako WinDiesel = vadí budoucí možná podpora lokálně bezemisních aut :-)
U nás to na podporu vodíku a EV hned tak nevidim = je to viz já 19:47 přímo proti kapse premiéra státu = takže u nás přijde podpora lokálně bezemisních aut = jako poslední v Evropě = prostě až on nebude vládnou státu jako by to byla jeho firma = nebo jak to řiká :-!
To že TY nejsi ekonom nebo si k tématu nikdy nic nečet = to fakt neznamená že to je MUJ konstrukt :-)
Těžko říct co na tom vidiš jako fake = a sranda že si na jednu stranu třeba Karel co koukám na jeho příspěvek stěžujou že to velký pokřivení ve prospěch nafty zmiňuju příliš často = a furt a furt sou lidi co se snažej ho popírat. Což je zajímavý = PROČ myslíš že bys to měl vědět = rsp. proč si myslíš že to víš a já se pletu nebo eště hůř si vymejšlim? :-)
Pro mě je to fascinující protože VĚTŠINA diskutérů tady = reagovala napoprvé = podobně jako ty
Pak přešli na to že to je 1 koruna = což nehraje roli. Pak na správnější 2 koruny atd. = ale byla to DŘINA to vysvělit a dávat odkazy a vysvětlovat a... :D
Silný zvýhodnění nafty = přiznává třeba i její velkej fanda Vaculík = důkladnějš je to probíraný od Dieselgate. Je to tak moc = že bez toho zvýhodnění vlastně běžný naftový auta vůbec nedávaj smysl
No Andrej estébák má peníz i z KAŽDÝHO u nás prodanýho litru nafty a benzínu = jen kmotr Mrázek ví jak to po něm velmi oblíbenej předseda vlády https://eurozpravy.cz/…lerova.dcfc3558/ zdědil :-!
Takže u nás fakt žádnou podporu něčeho na čem nevydělává = nečekám ;-)
Elektřina je neuvěřitelně zvýhodněná vůči naftě i benzínu, e-auta nedvávají žádný ekonomický smysl a hybridy jsou legalizace dieselgate. A Němci konečně přiznali, že diesely se zdaleka tolik nepodílí na znečištění a jejich zákazy vjezdu do měst byla totální blbost.
Design se mi zatím zepředu líbí méně, než jsem čekal. Kombi zezadu super, lift působí trochu asijsky. Interiér podle mě není krok správným směrem. Motorizace asi v pohodě a po stránce moderních technologií jednoznačně krok vpřed.
Wow efekt se úplně nedostavil, ale svého předchůdce ve fleetech spolehlivě nahradí.
aj ja som cakal spredu ze to bude krajsie ale na druhej strane som tusil ze sa to kusok bude ponasat aj na scalu a tu zazraky proste nejde spravit ... firmy to budu opat kupovat takze O4 sa nema coho bat ;-) .. akurat bezny sukromnik dnes uz asi radsej kratsi sikovnejsi sportage alebo tucson v podobnej cene...
Mno mne príde litf zboku jednoznačne s najlepším, najkrajším profilom oproti všetkým predchádzajúcim generáciám. Ten príklon k tvarom Superbu šmrncnutý Volvom jej pridal na elegancii a teda rovnako ako u Superbu je u mňa víťaz lift a nie kombi.
1) Při pohledu na předek mě hned napadlo Maserati (to ten chladič)
2) Z boku ještě menší okna
3) Zadek bez loga? Já bych řekl nic moc
4) Přístrojovka s pruhama na stranách je fakt hrůza (jinak asi koncernový styl grafiky)
5) Středový displej je asi jako balení brambůrků! Velkej pytel a uvnitř cosi do poloviny.
mne vacsi superb pride krajsi.. ale vlastne aj mensia scala .. akoze nova O4 nie je skareda ale priznavam cakal som spredu kusok "viac" ... rovnako jej dalsie natiahnutie rozmerov mi vzhladom na dany segment pride uz kontraproduktivne .. kto dnes potrebuje 4,7m dlhe auto nizsej strednej triedy? ... ved tu aj masivny hroch ako tucson bude v meste praktickejsi kedze je kompaktnejsi ( kratsi o 20cm ) a pritom razvor ma defakto rovnaky!!! ako tato nova octavka... ja sa ani uspechu SUVecok dnes uz nedivim ked vidim tie dnesne uz vsetko preradstene lifty a kombiky ktore sa na papieri stale hraju na sikovne kompakty ale v praxi su to uz pre vacsinu ludi v meste neprakticke a nekupitelne hebeda... ( napr. aj astra kombi .. ta ma este viac ako 4,7m .. asi aj preto dodnes ju skoro nikde nevidim... ale necudujem sa .. to daleko viac vidim mensi sikovnejsi clio kombik v meste )
Toto auto ma necháva chladným. Nič, čím by ma zaujalo, na druhej strane nič na zvláštnu kritiku. Taký priemer. V rámci zvyklostí koncernu laik novú Octaviu neodlíši od Superbu, od starej Octavie a možno ani od niektorých Volkswagenov. Na ceste sa stratí, aj keď bude na každom rohu.
Nerozumiem neustálemu rastu objemu kufra. Na čo je to dobré? Všetci vozia skrine a chladničky? Prečo má mať auto kompaktnej triedy kufor, kde nedočiahnem na jeho koniec, kým si do neho neľahnem?
Zvonka mám trochu divný pocit z prednej časti. Mriežku chladiča ako keby slabo nalepili a ona im spadla nižšie ako chceli. Nevyzerá to bohvieako. Ani ten nasrdený výraz sa podľa mňa pre primárne rodinné auto veľmi nehodí.
Vzadu by to bolo OK, ale hlboký prelis pod svetlami pre zmenu pôsobí, ako keby tam niekto zaťal veľkú mačetu a keď ju vytiahol, tak to nechali tak. Nie je to žiadna tragédia, ale mohlo to byť lepšie. Nápis Škoda cez celé zadné čelo si mohli odpustiť. Neviem prečo, ale nevyzerá to ani zďaleka tak dobre ako na autách Volvo. Že by medzi jednotlivými písmenami boli priveľké medzery? Keď dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté.
Bočný profil je neslaný-nemastný, zameniteľný prakticky s čímkoľvek. Neviem, kto vymyslel deliacu čiaru medzi kapotou a blatníkom práve v mieste lomu, z niektorých pohľadov kraj plechu kapoty trčí do priestoru ako keby tam nepatril. Všimol som si už pri Superbe, že fotografi sa snímkam z toho uhlu vyhýbajú. Ale keď ide takéto auto v pruhu vedľa vás a o niečo pred vami, ten detail udrie do očí. Okopírovali zo Superba ten najkontroverznejší dizajnový prvok.
Interiér celkom vpohode, až na nechutne široký stredový panel. A tiež tá telka v strede vyzerá, ako keby ju zobrali z niečoho iného a vtlačili do palubky na poslednú chvíľu. Tiež by to chcelo viac farieb a života, je to všetko nejaké čiernobiele.
Celkovo to ujde, a môže sa páčiť, prečo nie. Ale nie som happy, niet veľmi z čoho.
Tiez mam zmiesane pocity. Nieco super, vyzera to dobre po kuskoch a ako celok skor akesi nemastne neslane. Lift tlusta berta dizajnovo, kombi lepsie - ten schod po sklopeni sedaciek tam snad budu mat naveky naviac ako hovoris honba za litrami v kufri, ale pride mi, ze priestor v druhej rade sa zmensil. Podla fotiek popracovali na sedadlach a maju tam dobre napady, ale uvidi sa nazivo ako ten interier bude posobit, ci to konecne aj materialovo stupne, alebo standardna bieda.
Staci, ze raz treba preniest chladnicku alebo pracku a kufor sa hodi. Skor je otazka, preco by velky kufor mal vadit, ked auto ma normalnu dlzku aj hmotnost.
V tom máš pravdu. Objem kufra ako taký nemusí byť pravdaže prekážkou, u Octavie je pre mňa prekážkou jeho tvar, resp. dĺžka, a tým pádom ťažká dostupnosť niektorých jeho "zákutí". Hlavne pri menšom nákupe je všetko po prvom silnejšom zabrzdení až pri zadných operadlách. A potom to stade ťaháš s hlbokým predklonom a nohavicami ušpinenými od nárazníka. Alebo to vyberáš s ešte nepohodlnejším predklonom cez zadné bočné dvere spoza sklopeného operadla. Pravdaže, stačí tam dať nejaký sieťový program, ale kto si ho kúpi? Väčšine ľudí je ľúto zaň zaplatiť, a keď tie sieťky nepotrebuješ, je to proste bordel naviac, ktorý prehadzuješ v aute kade-tade, až kým sa zase raz neprinútiš to zase nejak cez ten nekonečný kufor ponaťahovať. Vidíš to inak?
No však si odpovídáš sám - síťový program je řešení, tašku můžeš navíc zavěsit na háček, nebo si pořídit nějaké krabice na suchý zip třeba... různých forem je spousta.
Já měl sítě v minulém autě sériově bez příplatku, ale myslím, že samostatně byla cena do 1000Kč.
Když síťky nepotřebuju, tak je odepnu na té zadní straně a nacpu je dopředu k opěradlu. Kdybych je chtěl sundat úplně, určitě by se vešly někam pod podlážku k rezervě, to ale nedělám.
No a pak je otázkou, jestli je horším kompromisem dokoupit si pár kravin za pár stovek a mít k dispozici velký kufr, nebo mít raději malý kufr. Já jsem celkem prcek, mám Kodiaqa s obr kufrem a přece jen vyšší nakládací hranou, a kalhoty si zas tak často neušpiním. A to nepoužívám ani síťový program, ani zarážky na suché zipy, které jsem k autu dostal. Kufr zaplním při každé dovolené vč. rakve. Samozřejmě někomu může stačit kufr poloviční, nic proti.
urcite to bude super auto ale povedzme novy golfik je skutocne auto ktore by som si vedel predstavit aj realne ako sukromne auto ... kdezto octavka mi pride uz velke monstrum . tiez netusim komu dnes este treba na behanie po meste a do prace taketo megakufre za zadkom :-O
s tym "lomom" kapoty vs blatnik "a la superb" ktory je prave na hrane kasne suhlasim... niekedy to nevyzera moc stastne ... napr z tohto pohladu tam vznika akasi divna fuga po boku kasne https://img2.auto.cz/…ull/5531911_.jpg .. v reale som si to uz vsimol viackrat ale tak na tmavych kuskoch to tak nevidno lebo sa to strati medzi tmavymi plechmi .. ale na bielom superbe je to vidiet pekne tu podivnu "skulinku" po boku predku :-|
mne sa interier teda tiez nejak moc nepaci... preco mam stale pocit ze O2 bola krajsia ako O3 a zase O3 krajsia ako O4 .. hmmm ;-\
Posledne ceny, co som pozeral, tak Superb bol porovnatelne drahy ako Octavia, lebo Superb mal vsetko v zaklade a do Octavie bolo treba vsetko priplacat. Rozdiel v cene minimalny.
Zvonku podľa mňa veľmi pekné - možno trochu ten predok mohli inak urobiť, ale ako celok sa mi to páči.
Vnútri sa mi nepáčia divne malé výduchy ventilácie umiestnené tak nízko, že pri manuálnej prevodovke mi to bude fúkať na ruku.... Za mňa dosť blbosť. Takisto škoda, že madlá dverí nedostali krajší a príjemnejší materiál. A no volant... Snáď bude ten športový trojramenný vyzerať lepšie :D
EDIT: samozrejme bohužiaľ všetko dotykové.... čo je smutné...
Já jsem tedy nadšen, až jak moc se to v mých očích povedlo. Navázali na čtyřočko (nevadilo mi) a přitom z toho elegantně vybruslil. Linie čumáku harmonický navazují jedná na druhou, zbytek auta je pak osvědčený recept a la Superb. Navíc ventilované sesle! :yes:
Tak povídej. Když mluvíš o konkurenci, pak zůstaň u nižší střední. Tam je to pouze astra, i30 a ceed a navíc pouze v posledních generacích. To není dlouho ani hodně.
Jo i mě se to líbí, má to šmrnc. Konečně dostala nějaká Škoda od dob Octy 1 RS pořádný sedadla ( AGR + prodloužitelný sedák). Ale není to bez chybičky .To ovládání všeho dotykem to mě teda irituje. A když nabízí tolik druhů podvozků - standartní, sportovní, zvýšený a adaptivní, tak mohli za příplatek dát i víceprvek pro 110 Kw.
Na fotkách vypadá hezky.Otázka bude cena a vzhled auta za normální peníze.Už za trojku byla slušná konfigurace za cca. 650tis. a to je za to auto docela ranec. Bez urážky za ty peníze je to vyždy předražené o 100tis.
Vzdyt v pohode, jdi si koupit to jine auto levnejsi o 100 000, kdyz vas bude hodne moc, tak Skodova zlevni... Ale zatim spis nestihaji vyrabet, takze maj na tu predrazenost asi jinej nazor nez ty...
Vážený to jsme si nerozuměli. Já mám Passata za cenu Octavie a to pokud máte srovnání je celkově jinde. Potom je na místě otázka, zda jsem hlupák já s Passatem za 650(po slevě) nebo ti ostatní s Octavií za 650??? :-!
Vážený pane, jabka a hrušky. Passat za 650 ve slušné konfiguraci je nejspíš fleet s obří slevou, protože slušný passat je tak milion. A ten samý fleet pak samozřejmě za tu oktávku nedá 650, ale spíš 450, logicky.
Jinak, ten kdo moc nerozumí jsi spíš ty, protože kolega ti psal něco úplně jiného, a tvoje odpověď s tím co napsal vůbec nesouvisí.
Vážený to jsme si nerozuměli. Já mám Passata za cenu Octavie a to pokud máte srovnání je celkově jinde. Potom je na místě otázka, zda jsem hlupák já s Passatem za 650(po slevě) nebo ti ostatní s Octavií za 650??? :-!
se da posouvat predni sedacka pouze v rozsahu 9cm? u minule 24cm. to jako fakt?
u minule podelne vpredu 107cm a u tohodle zmetka 97cm? to je pro lilipiuty?
je to auto tak šíleně dlouhé? Cca 4.7m je na auto, které se má primárně pohybovat v parkovištích OC absolutně nepraktické. Už O3 bojovala na parkovištích s místem. A tady ještě 3cm přidali...nechápu :'-(
suhlas.. presne o tom pisem nizsie.... pri rovnakom razvore auto este zbytocne natiahli o dalsie 3 centimetre.. ved uz terajsia O3 je v danom segmente obluda... akoze O2 este bola prakticka sikovna ale O3 aj nova O4 su podla mna uz zvytocne prerastene obludy... za mna O2 bola este taka fakt celkom aj kompaktna octavka... proste uz masivna solidna rodinna ale este nic prerastene ..... ale uz O3 a obzvlast tato nova O4 su ale fakt neskutocne hededa... ;-\
Tady nejde tak o ty 3cm, ale hlavně o toho půl metru "včera a předevčírem"....ty dnešní 3cm jsou už jen takový poslední hřebík do rakve..... :-( U nás u Lídlu se s cca 4.7 m dlouhým vozem při parkování pořádně zapotíš.... ;-)
Já mám auta dvě. Jedno do Lídlu a druhé mimo město. Já spíš myslím na ty lidi, kteří mají jen jedno větší auto a do Lídlu chodí raději pěšky. No stress. Znám takových několik.....
Víte co? Auto vypadá super. Moc rád bych ho bral jako další služebák. A to jsem jezdil Insignii, minulou i aktuální Audi A4, minulou 3er, 4er, XC90, XC60, VW Passat, KIA Sorento.
Auto se mi prostě líbí. Ano, motory byly kdysi možná lepší, ano, joystick se nelíbí ani mně, ale bude to prostě auto. A dobré auto.
Takže paní office magerko, není nutno hledat dál. Pro mě prosím Style, šedá Business, 1.5TSI, DSG a pár příplatků. :-)
předek už není tak blivný, jako v dosavadním modelu. Bude slušet Kokodákovi, který je až dosud pro ty čtyři oči těžko prodejný. Interiér? - snad volant. Jinak hrůza hrůzoucí :no:
Bude to hit pro kindermanagement typu obchodní cestující. Seriózní kupující půjdou do něčeho jiného.
Ne že by byl design propadák, ale k mistrovským liniím to má daleko, takže jsem dal za 3. Ale cca 85% hlasujících dalo 1 nebo 2, fakt národ trubek uchcávajících nad každým škodováckým výplodem.
Odcházející model octavie se mi líbí mnohem víc (jo, na 4 oči jsem si trochu zvyknul), u liftbacku se mi nelíbí svažující se "ponton" - prostě ten "horizontální" kus plechu navazující na sklo. Vzhled předku je diskutabilní. V interiéru nemůžu pochopit dvouramenný volant (i funkčně na prd) a snižování počtu tlačítek se mi taky nelíbí. Zlatí H/K, že jo, Toppere :-[]
A vite treba ze Mini Cooper Clubman ted dostane novy vykon 306 koni ve verzi John Cooper Works. Jo bude to stat milion. Ale to RS octavia pico f kombiku taky podobne ne? Ale co, aspon to nebude mit kazdej bambula
pokud se tohle dostane do produkce tak příští rok škodovka v M.Boleslavi opravdu zkrachuje a celé se to stěhuje do turecka ,a škodovácí jsou bez práce a peněz to fakt raději tu dacii..
Jo, najde se pár detailů... třeba ten zadní spoilerek u kombíku mi úplně nesedí... a čumák není úplně bez výhrad. Ale ten omílaný posun k Superbu tam je a to je moc dobře.
Pokud to měl Superb vedle Octavie dosup těžké, tak teď bude evidentně ještě hůř... vzhledem k tomu, že Octavia dostává novější techniku, třeba silnější top naftu atd. I "slabé" 2.0TSI se stovkou pod 7 vypadá dobře (mimochodem, fakt je u top motorizací kombík rychlejší než lift, nebo je to klasická chyba v tabulkách?). No, Superb je na tahu, další generace za dveřmi... uvidíme.
Trošku horší je to uvnitř... volant, infotainment... ale to už se vědělo. Sedačky vypadají dobře, pokud půjdou AGR v látce, tak to bude fajn. A verzi bez panoramy snad zůstane i schránka na brýle...
PS: ještě pár dní se tu klucí můžou bavit diskusema o tom, jestli to zdraží o 150 nebo 200t... :-)
PPS: na první dojem se mi snad poprvé líbí lift víc než kombík, to zadní víko je hezký: https://img2.auto.cz/…ull/6020827_.jpg
Nevím, co kdo čekal, ale jestli jste si všimli, u aut, která se dobře prodávají, se na design nechytá. Tedy se jen decentně upraví, ale jinak základní profil zůstává stále stejný. Použití podobných prvků s ostatními modely je nasnadě, i když si myslím, že by mezi modely mělo být více odlišností už jen kvůli okamžitému rozlišení typů. Ovšem interiér mě velmi pozitivně překvapil. Ale je třeba podotknout, že fotoaparát nemá dvě oči a pokud chci obsáhnout celý předek, dělá se to pomocí rybího oka, což celkový dojem zkreslí. Počkám si na jízdní testy a více informací ohledně výbavových stupňů.
Nevím, jestli je digitální přístrojovka to pravé ořechové, při určitém osvětlení sluncem je problém s viditelností.
Jinak mi vadí docela omezený výběr motorů a navíc nemožnost mít u nejsilnějších verzí mechanické převodovky.
No mě chybí PŘEVODOVKA = normální necukátor klasickej HDM automat. TO je to co mě odrazuje na skoro celym koncernu krom drahejch Audi kde přešli na klasiku ZF8HP
Ale motorů je díky sdílený technice a mraku vozů co se na ní vyrobí = fakt hafo
Každý objem v jedné výkonové variantě a jestli jsi někdy jel v té 1,5 TSI, nadšený z jejího projevu skutečně nebudeš. CNG je o ničem, malý výkon a omezení další nádrží. Plug-in - vyšší hmotnost vozením těžkého akumulátoru a dalšího elektromotoru. Nevím, ale v tomto ohledu to EU se svými tupými požadavky fakt přehnalo.
Proč EU? Jeden z největších výrobců aut na světě = asijskej = co v Evropě navíc moc neprodává = zvládá budoucí normy celkem v poho. A Toyota neni jediná
Brusel je papežtější, než papež, a to minimálně třikrát. Tady se hledá každý gram CO2, přitom v ostatních částech světa na to zvysoka dlabou. Nám díky tomu zdražují už tak dost komplikovaná (a tedy s možností se víc kazit) auta, přitom celosvětový přínos je nula nula prd. Elektromobilita to nespasí, protože baterková autíčka nemají budoucnost.
No tyhle ideologický řeči znám = já ti argumentoval FAKTEM
Japonský automobilky = pro který evropskej trh navíc neni hlavní = to bez problémů zvládaj.
Nevim na základě čeho ses rozhod že miliardy vražený napříč planetou do lokálně bezemisních EV případně vodíkovejch aut = je totální nesmysl. Něčim nahradit ne nekonečný zásoby ropy musíme a kašlat na problémy s emisema při strmě rostoucím počtu aut = taky neni možný. NĚCO prostě dělat musíme = zkoušíme LOKÁLNĚ BEZEMISNÍ AUTA = zatim umíme vodík a EV = roky už hybridy a plug-in hybridy. Co bys teda navrhoval ty?
Nicméně ten základ je = že viz odkaz problémy s emisema má dlouhodobě JEDNA EVROPSKÁ automobilka. A ta velká asijská na evropský trh moc nesměřující = ne. Ani s těma budoucíma ne
Problém s emisemi mají všechny evropské automobilky bez rozdílu, podváděli všichni, jen na VW se někdo napakoval.
Baterková autíčka jsou o ničem, vodíková jen v případě, kdy dokážeme levně vyrábět vodík. Co je budoucnost? Repulzní pohony, ovšem ty si zatím lidstvo nezaslouží. Protože první co udělá je, že je zneužije ve válkách.
Ohledně ropáků - ropy máme na dlouhá desetiletí dost, spíš jde o to, aby se nevyráběla zbytečně kravská auta a omezil se výkon, protože výkon znamená spotřebu. Nikdo se totiž nezabývá vývojem spalovacích motorů s větší účinností, každý model má jen výkonnější motory. Kdysi a není to zase tak dávno, tu dobu si pamatuji, se výkon okolo 100 k považoval za dostatečný pro sportovní verze aut. Dnes nestačí ani pro nejmenší objemy. Přitom mám doma kromě Octavie ještě Feldu 1,6 se 75 kobylami a věř mi, že na ježdění stačí bohatě a dálniční limit zvládá s naprostou lehkostí. Brusel sice předepsal spotřebu přes CO2, ale jaksi na to dal příliš krátkou dobu na vývoj a nějak se nesnaží omezovat hmotnosti a rychlosti. Kromě SRN je všude omezená rychlost a někde docela brutálně, ovšem stále se vyrábějí auta s výkonem nadbytečným a auta zbytečně velká a těžká. Ano, on je problém to všechno tak nějak sesumírovat dohromady, aby bylo auto lehké, pevné a dostatečně velké pro čím dál tím vyšší populaci, to vím i bez nápovědy. Navíc všechno je také o poptávce, lidé prostě chtějí kravská auta a když jim je Evropa nedá, koupí Japonce nebo někoho jiného. Takže zase omezení, cla a ekonomická válka mezi státy... Stačí mi číst zdejší komentáře a pozorovat zakompexované jedince, tvrdící, že mají doma třílitrový šestiválec a jak je to bohovské... A co juezdí za krávy v USA - škoda mluvit. Ano, někde je potřebují, na ranči to bez nich nejde, ovšem proč provozovat velká auta v New Yorky atd. mi nějak nedochází. Opět americká tupost a hlavně levný benzín...
Ten kdo má tříitrový motor a více je zakomplexovaný jedinec? Tímto tvrzením jsi se sám napasoval na krále zakomplexovaných.
O tom, jak tu srovnáváš Felicii s emisemi, pasivní i aktivní bezpečností na úrovni, která by dnes nebyla akceptovatelná u nového vozu zřejmě nikde na světě ani nemluvě.
Ne, ten kdo má třílitr a chlubí se s tím všude v diskuzích a z ostatních, kdo ho nemá, dělá socky. Zkus víc číst, na takové narazíš skoro všude, hlavně tam, kde se píše o škodovkách.
Pokud si myslíš, že současné vozy mají proti Feldě bůhví o kolik lepší emise, tak si to nemysli. Felda nemá vysoké teploty spalování jako turbomotory a takové NOx zvládá podstatně lépe, ostatní sledované veličiny na tom nejsou o moc hůře, ty setiny zajímají skutečně jen Brusel. Honí se setiny u aut a pak někdo zapálí skládku pneumatik nebo začne hořet běžná skládka plná plastů... Octavie 1,8 TSI 132 kW vykazuje prakticky stejnou provozní spotřebu, jako dvacet let stará Felda 1,6 a vyšší, než 1,3 MPI, takže ohledně produkce emisí je na tom jako auto (bez ohledu na objem) vlastně hůře. Co se týká pasívní bezpečnosti, ta se projeví jen při havárii a tedy její využití si nikdo nepřeje a ohledně délky života je tato věc diskutabilní, jsou lidé, kteří se zabijí i ve Volvu, pak takoví, kteří jezdili celý život bez pásů (kdysi v autech nebyly) a dožili se smrti sešlostí věkem.
P. S.: Octavii jsem si nekoupil kvůli zmiňovaným vlastnostem, ale protože na Feldu začínají docházet ND a nemá klimu. Mám ABS a airbag u řidiče, posilovač řízení a kromě klimy a vyhřívaných sedaček mi vlastně nic nechybělo. Třímetrovou trubku do ní dostanu také, z hlediska vnitřního prostoru je to v této kategorii nenahraditelné auto. Dnes škodovka nic v této velikosti nevyrábí, čekal jsem od Rapida víc, jenže nějaký geniál rozhodl, že kombík nebude, tak co se pak diví, že se to auto neprodávalo tak, jak si představovali.
A kde je tu všude vidíš? Já tu takové nevidím a že je tu pár lidí, kteří nemluví jen o tří nebo čtyřválcích je jedině dobře. Srovnávat spotřebu motoru se 180k oproti jednotce 75k je hodně mimo a i kdyby tomu bylo tak, že mají shodnou, jen se ukazuje jak daleko došel vývoj spalovacích jednotek.
Čti i jiné diskuze.
Porovnával jsem spotřebu při shodných rychlostech na dálnici, paradoxem je, že tzv. courání se mezi vesnicemi zvýši spotřebu Octavie víc, než u Feldy - protože je těžší a když přišlápneš plyn, okamžitá spotřeba díky vyššímu výkonu dost vzroste. Přitom průměrná rychlost je téměř totožná.
Ano, došel, ale jen díky turbodmychadlům, které dnes spousta rozumbradů odsuzuje. Mít 180 kobyl v 1,8 atmosféře je buď o otáčkách 8 000 rpm nebo vyšším objemu, který ale nedá tak nízkou spotřebu při běžném provozu. Krabice s karburátory měly spotřebu při dnešní dálniční rychlosti okolo 13 litrů i více.
Sorry, ale máš zvláštní argumenty. Nezaviněná nehoda mě už potkala, ve Feldě bych ji odnesl minimálně zlámanými končetinami a volantem někde v hrudníku, čekající na vyproštění hasiči. Ne, díky, provoz zhoustl a v takové rakvi už jezdit nebudu.
Octavia 1.8 není nástupce Feldy 1.6 a zhlediska prodejů to byla okrajová verze.
Dnes jsem četl o čtyřech mrtvých v docela nových autech, takže ono to skutečně není o stáří auta. Fyzikální zákony neobejdeš. Ve vysoké rychlosti můžeš sedět v čem chceš a ránu do zdi stejně nepřežiješ.
https://breclavsky.denik.cz/…ik-20191111.html nojo čelní náraz kdy aut jedoucích třeba 100 km/h je dodnes problém = ale to nic nemění na docela obřích rozdílech v bezpečnosti aut žejo
Stejný je to třeba ve Formuli = s dnešní bezpečností by pravděpodobně spousta dřívějších..
A jak z toho vyplývá,že na stáří nezáleží a je jedno, jestli jedeš ve Felicii nebo Volvu?
Nebyli tam jen čtyři mrtví, ale i dva přeživší, což je na náraz, který se odehrál asi tak v rychlostech 100 x 90 km/h skvělý výsledek. A já třeba neboural v 90 do zdi, ale v 60 do protijedoucího auta, což je o něco častější typ nehody. Chceš mi tvrdit, že ve Felicii bych dopadl stejně, tedy bez jediného vážnějšího zranění?
Záleží, do jakého auta bys naboural a jakou by jelo to protější auto rychlostí. Jestli do něčeho, jako je Q7, tak to máš spočítané nebo aspoň vozík. a to i třeba v té docela bytelné Octavii. Otázkou je, jestli ti dva přeživší dožijí konce týdne a v jakém stavu budou po skončení léčení. O tom se ale tak zase moc nepíše.
Ještě technická poznámka - od jisté rychlosti se otázka přežití stává z velké části otázkou sil, které na tělo při nárazu působí. Potrhají se ti orgány, nastane vnitřní krvácení a do pár minut končíš, i když si bezprostředně po nárazu přijdeš v pohodě .
To ale přece neznamená, že na bezpečnost rezignujeme úplně. Většina nárazů se odehrává v nižší rychlosti, stihneš ještě rychlost snížit. A sorry jako, ale pro mě je rozdíl, jestli ti píšu živý a zdravý, nebo necítím tělo od pasu dolů.
Mimochodem, možná bychom neměli tolik brutálních smrťáků při předjíždění nebo mikrospánku na přeplněných hlavních tazích, kdybychom neměli dálniční síť jak rozvojová země. Silnice, které spojují dopravní uzly a jezdí se po nich 100+, mají být směrově oddělené. Ale to je zase jiná věc.
Takže vlastne v prípade ak autom mobil dokáže vyvinúť takú rýchlosť aby pri náraze posádka neprežila, nemá zmysel riešiť pasívnu bezpečnosť... To je veľmi chytrá úvaha. :-|
Ešte by som dal namiesto airbagu nálož s klincami, nech to má posádka isté v každej rýchlosti.
Tak čo Jirko - maximálny výkon zavedieme 55kw, lebo vo Felde stačilo, Maximálnu veľkosť auta uzákonime na 4m a budeme tu mať krásne Citigo, Up, Aygo, C1, 107, Swift a koniec - veď nikto nič iné nepotrebuje :D.
JJ všetci podvádzali, len chudáka Vw práskli a to vieš aj nejako doložiť, či toto tiež iba vieš?
A je ťa tu v diskusii škoda mal by si im ísť do škodovky povedať, že batérie sú nanič, ale repulzní je to ono, oni nevedia, zachráň ich.
Víc čti a dočteš se, že problémy s falšováním měřících režimů NOx měl i Mercedes a francouzské automobilky. Jenže v USA si někdo chtěl na VW smlsnout, nevím, jestli šlo o konkurenční boj nebo proč zrovna VW. Bohužel v USA je od dob jejího založení snaha okrádat jeden druhého kvůli naprostým pitomostem, takže se rozjelo soudní řízení nemající obdoby. O pošahanosti jejich soudního systému svědčí jeden starý případ někdy z devadesátých let, kd si nějaký lékař koupil BMW a přišel na to, že toto konkrétní vozidlo mělo jakousi vadu laku, viditelnou jen při určitém osvětlení pod naprosto nemožným úhlem. Dal to soudu jako újmu osobnosti a vysoudil náhradu, za kterou by si mohl koupit další 40 (čtyřicet) stejných BMW... U VW nikdo nemohl prokázat žádnou újmu, protože zplodiny vlastního auta nedýchá a prokázat, že celou dobu jezdil za "pančovanými" vozy VW skutečně moc dobře nejde. Navíc tyto zplodiny vznikaly jen při určitém režimu vysokého zatížení, které v USA moc k vidění není, u nich se jezdí pomalu všude.
Zapomínáš, že jsme s těmito výkony jezdili dlouhá desetiletí nejen u nás, ale i ve zbytku Evropy. Když vidím "jednomužné obsluhy" aut, nějak nechápu Q7 a podobné mastodonty. Nejvíce aut vozí jen řidiče, takže ty čtyři metry skutečně stačí... :-) Dnes se honí newtonmetry a kilowatty, přitom je rychlost omezená a jezdit po našich dálnicích dvoustovkou i při dobré vůli PČR je o držku už jen proto, že po ní jezdí "nevychované" kamiony a o víkendech amatéři. Prý kvůli akceleraci, což je skutečně vidět při "akceleraci" na křižovatkách... :-)
Repulzní pohon je o energii prostoru, nekupuješ žádné PHM ani elektřinu. A to je skutečně problém, jak pak provoz takových aut danit. Další věcí je, že ho zatím zvládl jediný člověk, který je přes šedesát let mrtvý a to, co zůstalo zatím nikdo nerozchodil.
Tak stále tu máme Toyotu, Mazdu, Mitsubishi, Suzuki, Fiat, H/Kia, Opel a iné, ktorých sa problémy netýkajú, neviem ako ty ale to mi ako "všetci" nepríde... Nj keď s Renault a PSA v USA nepredávajú, asi ťažko tam budú mať problémy emisiami...
"U VW nikdo nemohl prokázat žádnou újmu, protože zplodiny vlastního auta nedýchá a prokázat, že celou dobu jezdil za "pančovanými" vozy VW skutečně moc dobře nejde. " Blahoželám, teda vieme, že to škodí, vieme že to úmyselným podvodom obchádza platné limity, ale je to fajn lebo kto dokáže, že to niekoho poškodilo... To je ako keby chemička vylievala kontaminovanú vodu do rieky, stačí aby vylievali dve a už je to v cajku, lebo kto dokáže, že to bol bordel práve z tej jednej...
No a ešte dlhšie jazdili na koňoch, prečo si nekúpiš koňa? Je oveľa viac overený. Ak tvrdíš, že 55kws tačí na diaľnicu, tak sú štyrimožnosti - jazdíš po nej len keď je prázdna, jazdíš po nej 1x ročne na dovolenku, jeti jedno, keď zdržuješ a brzdíš ostatných, jazdíš v pravom pruhu za kamiónom.
Hmm a k veľkosti, samozrejme, budem mať jedno auto na to keď idem sám, jedno, keď idem s manželkou a jedno keď idem s celou rodinou :D.
Ešte s amusím zasmiať na tom príbehu, ako má Felda dva airbagy a jediné, čo jej chýba je klíma.. Nj tie dva vaky sú ti celko mnanič, keď desatinu sekundy po nich narazí do tvojej hlavy motor :D.
Tak zrovna Mazda, která dlouhodobě dělala svou naftu bez AdBlue a po vypuknutí Dieselgate potichu "přehodnotila" své plány na uvedení nafty na americký trh, na tom asi taky moc dobře nebyla. A co si pamatuju měření v reálném provozu, tak zrovna Opel a Fiat byli mezi nejhoršími.
Při reálném měření emisí ale auta od PSA nijak nevyčnívala... jak Peugeot, tak Citroen mají v tabulce auto, které je horší než nejhorší Euro5 VW... https://www.idnes.cz/…est-oxidy-dusiku
PS: je to teda jen jedno měření od ADAC, viděl jsem ještě jedno další s podobnými výsledky... ale nic oficiálního asi není.
No tohle byla od ADAC hezká a asi pravdivá tabulka na podporu VW typu = dělaj to i ostatní :-)
Na tebe tabulka jak koukám dobře zabrala = což byl ÚČEL ;-)
Nicméně dneska víme znám souhrny a pokuty = viz minulej odkaz = a rozměru a rozsahu VW nikdo opravdu NIKDO nedosáhnul
No a další evropskej koncern dělající dokonce trochu levnější auta než VW = viz co sem napsal
Podváděli trochu víc či míň VŠICHNI = ale rozdíly NAPŘ. mezi tim VW a PSA byly a byly OBROVSKÝ
Zajímavý jak lidi popíraj zvýhodnění nafty = kde prostě neni o čem a i naprostej laik si to může během chvíle a Google během pár vteřin ověřit. A trochu stejný je to s Dieselgate = a spousta dodnes úplně popírá nebo kličkuje nebo hledá.. prostě svou představu svou ideologii nadřazuje nad celkem dostupný fakta
Je fakt že přehlednej článek kolik kdo nakonec zaplatil by nebyl od věci = bych ho jako místní editor nebo šéfredaktor asi udělal nebo dal udělat. Byť vím že ani to by u některých.. :-!
Jsou i další měření, třeba od ICCT... s obdobnými výsledky https://theicct.org/…ested_201709.pdf (tabulka na straně 8 a graf na straně 5 - zejm. v Euro 6 motorech je tam VW fakticky nejlepší). Ale jestli máš jiná čísla, sem s nimi...
Jo tohle si napsal správně = koncernoVWá generace Dieselgate kde emise vyřešili jak vyřešili byla děsivá = viz český měření: Jedno osobní auto emise asi jako 10 autobusů plnících Euro6
Právě ICCT přece naměřili ty obří rozdíly = mezi tim co VW deklaroval teda čistý diesly a realitou. VW se odlišoval právě tou NEJVĚTŠÍ TUPOSTÍ = emise na dálnici by´t vyšší nejsou až tak problém, nejhorší je to když poskakuješ v městský koloně = no a právě tam = vypouštěly NEJVÍC = fakt debilita přímo OPAK 60ti let snah o snižování emisí
A na další generaci motorů Euro6 = protože věděli že sou v ... dávno před zveřejněním pro nás = si dali záležet a ta je už ok. Zajímavý že nezvládli WLTP a i třílitry sou = ve verzi aby plnily = docela děs
Naopak nejnovější 2.0TDI 150kW je pravej opak = naprosto super
Jestli chceš žít v představách že pokuty výrobcum z éry Dieselgate naprosto neodpovídaj nebo i tou donekonečna opakovanou kravinou že VW byl oběť = klidně v tom žij
Pěkně to vysvětloval Vaculík = že jako jedna z mála nepodváděla Toyota = a PROTO jejich diesly = lidi považujou za špatný :yes::-!
Dle toho ICCT má naftový Avensis 3,36x překročenou normu ve verzi Euro 5 a 3,06x v Euro 6. Passat má 3,29 a 1,31. Předpokládám, že tahle čísla se ti taky nelíbí... tak dodej nějaká jiná. Já zatím neviděl žádná měření, kde by VW vycházel jako výjimečný znečišťovatel.
PS: Kromě USA, kde to holt funguje jinak... v tomhle případě lépe, než evropské normy odtržené od reality.
Předpokládáš blbě = já nejsem placenej nějakou automobilkou. No dyť sem řikal že ti to nebudu vymlouvat = chceš žít v představě že to bylo spiknutí proti VW = nebudu ti bránit
Máš tam auta no problem plnící normy = jedno jestli levnej Citroen BlueHDI 120 nebo naopak naftu ve velkym těžkym BMW X6. To asi nebude o normě odtržený od reality nebo? :-)
A samozřejmě naopak podobný auto drtivě násobně neplnící = což neni o normě, ale JEN podvodu levárně prasárně. Viz ty měření = šlo to i v době největších podvodů
Jak krom USA? VW to stejně schytal v jižní americe nebo jižní koreji = a hlavně ten rozsah jejich prasáren měl ZÁSADNÍ PŘÍNOS = už jejich vlastní další generace motorů Euro6 byla ok a najednou to de https://www.idnes.cz/…109_automoto_fdv naopak realita je daleko PŘED normama
Co jsem chtěl říct - viděl jsem větší množství podobných testů z různých zdrojů a zemí a z žádného (ani z ADAC, ani z AutoBild, ani z ICCT, ani z dalších co už si nepamatuju) nevychází VW jako padouch. Možná to fixloval méně šikovně než jiní, formálně vzato... ale pokud ta auta vezmeš reálně na silnici, tak to rozhodně není tak, že by dobové Renaulty, Opely, Fiaty atd. byly nějak paušálně čistší. Ani Toyoty nebo Mazdy.
Jestli máš nějaký podobný test, kde se měřily emise NOx a kde VW dopadl hůře než průměr, sem s ním... já jsem takový neviděl ani jeden.
Ty a Karel si můžete podat ruce a pověsit si na zeď : https://citaty.net/citaty/275827-albert-einstein-definice-silenstvi-je-delat-stejnou-vec-znovu-a-zn/?page=3 ;-)
Chraň bůh, že bych Vám do toho chtěl kecat. Je to váš čas. :-)
V poho = 1.2 turbo, líný hybrid a drahý hybrid. Základní dvoulitr dostupný ve zbytku světa nikde. Někdo by nemusel souhlasit, že je to v poho. A problémy s emisemi mají v Evropě všichni.
No za to 1.2T miesto dvojlitra si asi môžu skôr kupci ako únia. Pozri ako tu skoro každý v diskusii lamentuje o tom ako dvojliter v Mazde neťahá.
Čo sa hybridov týka, tak aj u konkurencie v predajoch dominujú slabé motorizácie a za tie drahšie si treba priplatiť. A ten "dráhy" hybrid sa cenou moc nevyniká podobne výkonnej konkurencii s automatom. 110KW naftový Golf s DSG začína na tej istej cene ako Corolla s výkonnejším hybridom a to si myslím, že Corolla bude v tej cene lepšie vybavená. Minimálne ma v základe LED svetlá. 1,5 s DSG je síce lacnejšia ale pri rozdiel v spotrebe to mám doma skôr ako to auto odpíšem.
Myslím, že přidušené 2.0 v Mazdě bude něco jiného než 2.0 125kW v Corolle.
Tohle dorovnávání výbav je ošemetné - automat nechci a polovinu prvků z Corolly bych si třeba do konfigurace nedal. Je to takový oblíbený trik automobilek v posledních letech.
Lenže ten pridusený benzín v Mazde má na bežné jazdenie lepšiu momentovú krivku. Chýba mu len výkonnostná špička. Tú má silnejšia veria. Ale v M3 ju volilo len minimum ľudí. V Toyote tých 125kW do 4000 otáčok moc nepoznáš. Ano z Corolli s manuálom to mohlo spraviť fajn hatch na vybláznenie. Ale neviem ako ľahko sa bude vytáčať dlhozdvihový motor.
Pri Golfe 7 vieš mať 1,5 TSI v najnižšej výbave, ale nevieš tam mať automat ani poriadne svetlá. A s halogénmi si auto už nekúpim. V Corrole vieš mať ten hybrid od druhého stupňa výbavy, čo ešte nezaháňa veľa balastu.
No a ja osobne chcem aj automat, ale nechcem DSG so suchými spojkami, čo ma v cenníku posúva ešte vyššie. A ľudí čo na našich preplnených cestách nechcú radiť stále pribúda, takže o predaje automatov by som sa nebál.
ze to pojde predkom v slapajach scaly... osobne som teda sklamany z toho predku ale aj z toho ze auto sa pri rovnakom razvore este viac natiahlo pricom uz predchodca bol na dlzku fakt obrovsky... ja neviem... ale mne sa O2 stale paci asi najviac z octavii nemozem si pomoct... .. ale ano uspech O4 mat bude a bude to opat hit ... ako kazda doterajsia octavka ... ;-):yes:
Konecne dostava Skodovka moderny a kvalitny dizajn. Odchod Kabana jej len prospel a verim ze ten nechutny dizajn po nom skonci. Nie som Skodovak a nebol som nim vdaka priam odpornemu dizajnu ale tuto Octaviu si viem predstavit ze by som si ju kupil ako druhe auto.
A na trhu je další z tisíců přetechnizovaných aut (tzn. a jen pro bohaté). Spodních pět miliónů čechů potřebuje pro svou dopravu ,,CZ_TukTuk" Tzn. český lidový vůz /malý, levný, jednoduchý/. Pro mladé rodiny i důchodce. Pro zdravé i nemocné (tzn i bezbariérový za dostupnou cenu). To by ale vláda ČR musela mít vizi a vidět dopředu a vyhlásit stejné parametry a benefity jako je vyhlásila Japonská vláda ( https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car ; https://www.garaz.cz/…sni-auticka-z...), aby se tak jednoduše na naši velmi poddimenzovanou silniční síť vešlo více aut, byla tak více podporovaná malá užitná auta (limit d.350x š.160x v.200cm, 1000ccm3 a do nákupky max. 150 000,-Kč) a dostalo se tak i na chudé a konečně i na nechodící: https://www.youtube.com/watch?…
Asi chápu smysl příspěvku, tady se však díváme na nejprodávanější auto v ČR a jedno z nejprodávanějších v Evropě. Není důvod ho nijak odsuzovat už kvůli tomu, k čemu slouží.
S tím jak rostou platy se dá těžko očekávat, že by byla levnější. Jsou to spojité nádoby.
Za cca 200k se však už dá vybírat v segmentu minivozů, která splňují kritéria o kterých píšeš, snad vyjma výšky. Nesrovnával bych Japonsko s námi, zcela jiná kultura, zcela jiné prostorové poměry a zahuštění ve městech atd.
Invalidní spoluobčané budou vždy odkázáni na společnosti, kteří se specializují na úpravy pro jednotlivé druhy postižení, ale vybrat se dá.
Hlavne by sa museli zmeniť zákony v rámci celej EU, aby umožnili jednoduchšie a lacnejšie auta. ČR ako trh je nezaujímavý. No a potom by sa muselo zmeniť povedomie ľudí. Tí čo u nás majú na viac aut a mohli by v meste využívať niečo male sa väčšinou potrebujú ukázať.
Spousta lidi si neuvedomuje ze auto te stoji cca 1000kc mesicne a to si neujel jeste ani kilometr. (Tedy pokud se o nej stara a neni to pojizny vrak) takze to asi neni nic pro chude. Pokud jim ho ozulis a prodas levneji stejne se o nej budou muset starat a to stoji prachy.
Jako záleží o čem se bavíme. Kolik stojí měsíčně nový auto ukazujou docela dobře operáky, běžný auta typu Golf jsou pokud vím orientačně tak od 5000 měsíčně... ale pokud se bavíme o tom, že to auto už máš a jen řešíš olej + pojistku + známku + údržbu + pneu...
Soudím, že se jednalo pouze o náklady bez pořizovací ceny auta. Ale i tak je tisícovka měsíčně málo. Pojistka, servis, gumy, dálniční známka, parkovací karta, mytí a úklid, STK atd.
V tom operáku to je. U ojetiny se to těžko počítá, teoreticky můžeš ojetinu prodat za víc než jsi ji koupil... dost záleží na tom, v čem je kdo ochotný jezdit.
Má to svůj design, je v tom dost místa. Jen ta maska je moc posunutá dolů, jinak za jedna. Hezčí je jen Mazda, ale ti si nekonlurují Corolla vypadá tak fifty fifty, ale tam chybí diesel.
Vidím to stejně, asi bych taky našel pár detailů, které bych sám udělal jinak, ale to u každého auta. Každopádně Oct. 4 má moderní svižný design, perfektní obestavění vnitřního prostoru (to už klasicky), nová gen. je celkově velmi povedená. Hateři budou skřípat zuby, protože tohle auto se bude prodávat samo. :yes::-)
Přidávám se. Popravdě je to lepší než jsem čekal. Poučen facelifty "dvojky" a "trojky" byl jsem v očekáváních dost opatrný. Není to bez výhrad, ale výsledek je moderní, decentní a nebál bych se napsat elegantní. Koneckonců, jakožto Petronius si to můžu dovolit. :D
Nechci zase nějak přehnaně remcat, ale podle mě tohle ťapací a matlací ovládání extra ergonomické není. Hlavní displej je sice tabletoidní, ale škodovce se ho nějakým zázrakem i přesto podařilo umístit hodně dolů (podle všeho je v úrovní přístrojovky). Takže při nastavování čehokoliv nebo při sledování navigace bude řidič zase koukat doprava dolů. Podle mě asi nejlepší ovládání teď dělá Mazda, tam vcelku nemám co vytknout. Kolečka a čudlíky, displej nahoře dokonce s dvojím ovládáním a k tomu ještě HUD.
ani novy golf uz v kabine nema ( co do cm ) viac miesta ako ten predosly.... proste auta sa sice zvacsuju ale v kabine je to nadalej hra milimetrov... pokrok nezastavime ;-) ... mna hlavne prekvapuje aj sirka octavky.. je skoro o 4cm vacsia ako u noveho golfu.... neviem ci momentalne nejde aj o najsirsie auto v segmente... proste uz to davno nie je ta stara doba O2 ... ale nahana to dnes uz passat a fleety :-| ... takze na ten cesky rodinny sen to uz dnes vyzera skor na scalu :yes:
tato octavka je uz aj kasnou sirsia ako auta vyssej strednej este spred par rokov .. sila
U mě zklamání. Jak jsem byl nadšen z exteriéru předfaceliftového liftbacku O3, tady jsem zklamán.
O3 měla styl a v pořádku proporce: https://img2.auto.cz/…ull/4501721_.jpg
O4 vedle ní vypadá tak nějak chcíple a disproporčně: https://cnc.cdn.dopc.cz/…5SHXOpi6L5Rj64Nv
U interiérů plichta, ten se mi nelíbil ani předtím, ani teď. No uvidíme naživo.
No neviem či sa pozeráme na rovnaké autá, ale III je oproti IV ako taký jazvečík. Práve proporcie u nového liftbacku mi prídu ako ďaleko najlepšie zo všetkých generácií. http://www.auto.cz/…ailu-bude-to-hit?…
Z pohledu techniky mám výtku ke kombinaci 2.0 TDI 85 kW s automatem, kde je evidentně snížen točivý moment (z 300 Nm na 250 Nm) a použita suchá DSG. Tím pádem dává smysl jenom verze s manuálem. Druhá výtka je je k verzi 2.0 TSI kde mi chybí verze s manuálem. Jinak je to techniky poskládané až nebývale velkoryse (počet motorů, automatů, plug-in hybridů, cng, 4x4, nastavitelných podvozků). Kvituji minimální výskyt tříválců i přechod dieselů výhradně na dvoulitry.
Z pohledu výbavy se těžko hledá něco, co by zde na třídu kompaktů chybělo a dokonce jsou zde prvky, které konkurence nenabízí ani o třídu výš. Z letmých záběrů detailů na fotkách jsem zachytil pár věci, které svědčí o vylepšeném dílenském zpracování proti současné generaci (plně dvojité těsnění a částečně trojité těsnění ve dveřích vpředu i vzadu, plynové vzpěry kapoty, nastavitelná délka sedáků u předních sedadel). V interiéru sice omezili černé lesklé plochy, ale i ty co zbyly bych nahradil něčím jiným. Jinak interiér vypadá dobře. Co se exteriéru týče, tak je dobře, že nepoužily trojúhelníková přední světla ve stylu scaly, jak se nás snažily přesvědčit různé úniky, ale použili světla ve stylu audi TT.
Myslím, že tohle si pozici evropské dvojky za golfem s přehledem obhájí.
Ta 2.0TDI 85kW je tak jako tak budgetová volba, takže apriori manuál... a když ne, tak levnější automat - mně to celkem smysl dává, pokud to bude zohledněno v ceně.
2.0TSI nejen že je povinně s automatem, ale dokonce i s 4x4... takže se trošku bojím o cenu. Naštěstí tamtamy potvrzují RS i s manuálem... ve finále pak asi bude RSko levnější, než tahle 2.0TSI. No, pro mě to problém není :-) , ale jinak je to možná trošku škoda.
Taky myslím, že u Fordu a Opelu včera neslavili... i když Astra už asi na boje o medaile rezignovala.
Zcela upřímně, další moje auto s funkcí rodinný přepravník bude automat. Doufám, že až to současné budu prodávat, bude ještě pořád dost nostalgiků, co se v garáži ještě před vyjetím laskaj se šaltpákou. :D Mně osobně už manuál v tomhle režimu používání a za aktuálního stavu provozu nedává smysl.
Máš tam i ruční brzdu? Zkus to prodat na Slovensko... vyndej turbo a v Košicích máš hned zájemce, co skočí po poctivé čtyřválcové atmosféře s manuálem a ruční brzdou :D
Ručku už nemám... :D A moc se nesměj, vsadil bych se, že na tobě se automat už taky podepsal. ;-) A manuál má i další nepříjemný vlastnosti. To si tak v úterý ráno jedeš do města koupit šrouby a jinej drobnej materiál a frustrován půlhodinovým poskakováním v koloně na vzdálenosti 15 km, najedeš dalších 40 km jen abys tu frustraci ze sebe dostal. Když sečtu projetej benzín a ztracenej čas, je to naprostý fiasko. A to ani nemluvím o prožitým strachu z auta, který se na mokru prakticky nedá ovládat. :D
kazi do povest inak fungujucich 2.0 TDI ta prevodovka je z dlhodobeho hladiska nepouzitelna, takze ten manual bude nutnostou aj pre tych co by ho inak nechceli (a nenechaju si nahovorit, ze suché DSG je spolahlive, ani to mokre nebude na 15r)
Tak není všechno jenom suchá DSG a taky není všechno jenom koncern. Budu to muset pečlivě projet, na DSG mi jízdně vadilo hlavně podtáčení v normálním režimu. A jestli nenajdu uspokojivou odpověď v mainstreamu, tak se holt budu muset z mainstreamového kovboje převtělit do toho prémiového. Svinskej život. :-(:D:D
klasicky hydrodyn najdes este aj inde, nie len v premii... trebars tie korejske 2spojky su lepsie tiez... s tym podtacanim suhlasim, jazdil som 4x dsg rozne a vsetky to vedia dokonale
Nemyslím svůj powershift, nepředpokládám, že budeš kupovat ojetinu :D Od MY 2019 se dává výhradně 8 st. HDM a to i třeba do Fokusu :) Ale taky můžeš mít variátor.... proti gustu :D
Jinak když by si přeci jen tu ojetinu, tak 2.0EB MK5 má už od začátku výroby HDM :)
No dobře, tak počítejme tedy za ty čtyři roky. Mondeu v tu dobu budeme jednou za rok na Dušičky jezdit zapalovat svíčku :D a jak to bude s Focusem se uvidí. Možná ve Fordu usoudí, že je to auto moc malé, moc sportovní a má moc válců. ;-)
Když to tak pozoruji, tak spíš už bude jenom Fokus. Fokus HB, Fokus kombi, Fokus SUV, Fokus Luxus (Vignále), Fokus Mustang, Fokus na elektriku, Fokus šlapací.... Fokus všechno, co si budeš přát :D
S tím Mondeem se obávám to asi nebude moc pozitivní...
Budu si muset najít jinou uchylku... třeba Mitsubishi :D:D : D Tam je jistota, že ty auta budou vyrábět stejný i za 30 let :D
jako... pokial je budget tak premia iste... otazka je ci ta ma DSG trapit zivotnostou pokial to chces na 5r ... resp kolko r si planujes nechat taky vehikl ?
Ve škodovce v servise mi říkali, že kompletní repase suché DSG je cca 20t. Pokud to je pravda (což netvrdím), a bude to třeba 1x za 5 let, pak by mi to bylo fuck.
Pokud to tak je, je to levnější, než jsem dával za výměnu dvouhmoty u manuálu :D To by bylo super.
Ale spíš, než za 5 let to bude kilometry. Pokud to vydrží 200 tisíc, je to akceptovatelné, už to dnes není, aby auto vydrželo 1M km, pokud 100 tisíc, už je to na pováženou :)
Já odhaduju 150t při slušným ježdění. Na A6 jsem měl najeto 270t a už se ozývala. Na manželčině Audi jsme ji dělali ve 170t, páč první majitel byl *** a neměnil v ní olej. Stálo nás to 50t.(samozřejmě ne v Audi).
Ale tu informaci o ceně 20t neber jako jistou, taky mi šéf servisu říkal, že v mé převodovce se olej nemění. :-( Ale pokud by to skutečně bylo okolo 20t, tak pohoda.
Proč akceptovatelné? Je to nejhorší převodovka na trhu = tak proč to akceptovat?
Dodnes v skoro každym testu novýho auta = s výjímkou ACZ = čteš že funguje problematicky při rozjezdech a v kolonách případně parkování. I levnější konkurence zvládne použít třeba 8st. HDM automat = VW jim nahradilo DSG u drahejch Audi modelů = jinak prostě nechce přijít o peníze a dál tlačí..
A další problém krom komfortu = cukání o kterym najdeš zmínku fakt všude ve všech jazycích = opět s výjímkou Karla :-) je ta poruchovost. Prostě PROČ akceptovat to nejhorší = VÍME že to de líp
DSG je zřejmě nejslabšim článkem konernovejch aut = a to maj občas docela fatální problémy s motorama = a jejich přístup k nim, myslim obecně, radši nekomentovat http://www.autoforum.cz/…s-ni-ale-nedela/
Neřeším funkčnost, sám jsem ji nezkoušel, tak nemohu soudit, jestli jsem s ní někdy jel nevím, myslím, že ji měla A3 TDI na letišti.
Odprosti se od koncernu a konkrétní DSG převodovky.
Jde o to, že cca 200 tisíc km je už taková hranice, kdy ledasco na autě je na výměnu, mnohdy je to i spojka a to nemluvím jen o nových autech. Po této hranici se tu a tam měnila spojka či převodovka i u aut vyráběných v době , kdy "bylo vše kvalitnější". Někdy to odešlo dříve, někdy později, stačila zanedbaná údržba, jak píše Karel a je jedno, jestli to byl manuál, nebo automat. Pokud by ta cena byla "jen" 20tisíc, je to akceptovatelná daň za automat, protože i za repasi manuálu dáš tolik a když je dvouhmotý setrvačník, tak i 2x tolik. Doteď byl velký strašák automatů právě ta nejistota z ceny repase... opět, ber to obecně.
Takhle, ze dvou servisů - specialisté na automaty- mám info, že třeba nová ZF vydrží +- okolo 250t a repase je za 60t. Je to lepší, než DSG v Audi, ale pecka to není. A Aisiny v pažoutech taky určitě nenajedou půl milionu a repase nebude za pět korun.
To určitě nebude. Pro mne je měřítko moderní manuál, v MK4 jsem dával 35 za repas (spojka), dvouhmotý setrvačník má asi už dnes většina manuálů ne ? Jinak je to 15-20 u starších spojek u Fordu (jak u ostatních nevím). Powershift stojí 60-100 (co jsem tak slyšel z různých zdrojů). Pokud tedy repas DSG bude +/- 20 (nebo i na té úrovni manuálu dvouhmoty), tak je to akceptovatelné.
Teď už jen, aby to vydrželo alespoň taky 200-250 tisíc :)
To je fuk = u repasovanejch dílů se ty rozdíly trochu mažou. To podstatný neni to výměna za novou ale Karel
a) MUSEL mluvit o náhradě REPASOVANYM starym kusem
b) v garáži u Pepíka = kterej neplatí daně = prostě je levnej
Ale Karlovi v žádnym autě nikdy DSG ani necukla = takže na objektivitu fakt nesázim
Ale jak sem napsal = je možná že náhrada původní nějakou repasovanou na správnym místě = vyjde relativně..
Ale to všech převodovek = no nejen převodovek :-!
A proč by si kupoval novou převodovku? Je jasný, že se vymění pajšl, spojky.... Novou snad leda pokud by vybuchla. Ta repase u škody , ať stojí co stojí, jsou samozřejmě nové díly. Podobně jako ti při opravě motoru vymění písty, kroužky, ventily a ne celé tělo motoru.
ad NEVIM JESTLI REAGUJEŠ NA MNE = fakt díky machi(avelli) NIKDY NEZAPOMENEME
Hele pamatujete na tu starou vynikající přehlednou platformu = se stromem na začátku = tohle fakt PODĚLALI úplně nadoraz, když ani v okamžitý diskuzi neni poznat kdo na koho reaguje
Tahle platforma má jediný řešení = vyhodit
Tempo opravd drobnůstek = radši nekomentuju
Bohužel ten ZÁKLAD základní princip NEPŘEHLEDNOSTI = ten opravit nejde = prostě z principu je špatná
Ok, nikdo nevíme, kdo na co reagoval :D
Ozzymu:v dsg se opotrebuji spojky, event. tzv. mechatronika. Převodovka je pochopitelně rozebiratelna, tudíž není důvod měnit celou převodovku, ale vymění se spotřební díly.
Jo pro REPASOVANOU STAROU převodovku = rsp starou repasovanou mechatroniku = to asi platí
Vtipná souvislost = velkej obhájce DSG a Karel tady patří k největšim = se pro jistotu před koupí de ptát co stojí...? :-!
No nic to nemění na podstatě = že nová 7st. DSG do Pašíka stojí myslim 150t. kč
A hlavně na tom že v každym druhym testu včetně letošních napříč značkama koncernu = najde kritiku právě DSG
A že to je fakt asi nejproblematičtější automat dneška = všichni včetně Fordu přešli na 8st HDM automaty = americký, japonský, německý = koncern dál tVWrdošijně používá.. :-|
Mám problém s lhanim = a obecně se snažim uvádět věci na pravou míru
Že se to části lidí HODNĚ NELÍBÍ = to vim
Takže rozhodně nebudu kušovat = to je takovej pravej OPAK uvádění věcí na pravou míru = a podobně reaguješ nejen ty = Jerry Gunmann mi to NIKDY ale fakt NIKDY nezapomene :*)
Jestli ti fakt vyměnil Pepík v garáži odešlý DSG a nahradil ho stejně starym repasovanym všechno dohromady za 20t. = si viz odkaz a známá realita = VELKEJ klikař ;-)
Ty seš totální naprostej extrémní trotl.
Takže popořadě: mě v Audině zrepasoval garážník DSG za 50t.
A ve škodě mi řekli, že repase SUCHÉ DSG u nich stojí 20t. Napsal jsem dokonce dvakrát, že za tu cenu nijak neručím, že to nepodávám jako fakt, jen že mi to řekli ve škodovce.Repase té nejlevnější nejhorší suché DSG.
Ještě jednou - máš nějaká jiná čísla k ZF8, než jsem napsal já, a ke kterým mi píšeš "To už je moc"?
To už tak bejvá = že lidi jako ty co posílaj falešný Blue Labely a na 99% to ví = mě takhle mile oslovujou.. no jako ty a ryccardo a Jerry ;-)
Jak sem napsal = nevsázim že ses do 20ti nevešel
Jen opakuju to co sem x-y-z-krát v mnoha jazycích čet = neni problematičtější automatický převodovky. Platí to už roky = a dalšíma rokama a postupnym nasazovánim 8st. HDM automatů i levný mainstreamový konkurenoce = se to nezlešuje
DSG je dneska asi s náskokem největší slabinou koncernoVWejch aut = a to je při jejich občas docela fatálních problémech s motorama = fakt co říct
Sorry Karle ale = jak už sem psal = máš od představení nový Okty = nějakej blbej den nebo dny
Logika ti nikdy moc nešla.
Když píšu - opakovaně - "řekli mi to ve škodovce, ale možná kecali" , tak je asi logický, že jsem se do dvaceti nevešel, že jsem nic takového neplatil, že to byla jen informace, odpověď na dotaz. Kdybych někde dvacet platil, kdybych suchou DSG já opravoval, tak bych za tu cenu mohl ručit, a ne říkat dokola, že je to informace ze škodovky.
Takže spešl pro tebe - než jsem koupil Mazdu 3, zvažoval jsem oktu. Šel jsem u nás do škodovky, a zeptal se : když se mi podělá DSG, co stojí repase? A řekli mi - sakumprdum asi 20t. Děkuji, nashle.
Pochopil? Nebo chceš ještě polopatičtější verzi?
Nerozumim jak se mám oprostit = prostě opakovaně čtu ŽE je nejhorší = co je to "oprosti se od toho"?
Jinak https://nejautodily.cz/…jpj-6-rychlostni?… ceny dílů sou vyšší + práce = ale běžně se používaj použitý díly třeba z bouraček nebo repasovaný = tam je cena samozřejmě nižší
Karlovi holt nikdy v žádnym autě DSG neškublo a eště to má za hubičku = je to holt klikař
Já jen čtu = ty neustálý výtky = včetně fóru že o víc převodů umí dneska podřadit HDM automat = než DSG = což fakt neni vtip :-)
Když vezmu svoje skromný zkušenosti začínající kdysi na 4stupňovejch automatech = jak japonskejch tak ZF přes 6ti s kterejma už mám reálný dlouhodobější zkušenost po dnešní 8st. = prostě tohle koncern netrefil. Což potvrdil náhradou ZF8HP aspoň v nejdražších modelech = pro dav DSG holt stačí = a eště ho občas asi z fanatismu brání :-!
Sorry jako = i k tříválci 1.2 se dá koupit 8st. HDM = a funguje to pospolu nečekaně slušně. Teď budu fakt drsnej = a parafrázovat hodně testů = funguje to pospolu líp než audi V6TDI a jinak vynikající asi druhá nejlepší ZF8HP. To je pro mě kterýho zajímá technika = brutální faux pas
Bohužel už nenajdu německý srovnání automatickejch převodovek včetně spolehlivosti a nákladů = DSG zvítězilo. Ale ne tak jak si představuje Karel :-)
Náklady se až tak dramaticky neliší = netvrdim že oprava za použití starýho repasovanýho kusu od kámoše z garáže nemohla stát 20t. = ale moc reálný to neni = obecně je realita spíš tam co píšeš ty = násobek těch dvaceti tisíc
Záleží na tom co kdo chápe pod pojmem repase. Pokud je to výměna obou spojek u suché DSG a jejich nová kalibrace, tak se to do 20 tisíc vejde a to není daleko od výměny běžné spojky u manuálu. To se ovšem týká běžného uživatele, který nechává vyměňovat olej v předepsaných intervalech. Pokud je to problém typický pro fleety v leasingovkách, že nenechávají vyměnit v suché DSG olej, tak občas dochází ke zvýšení vodivostí oleje v mechatronu a to poničí řídící elektroniku a ta způsobí trvalé mírné sepnutí spojek a jejich rychlé opotřebení. Pak je oprava za 35 (mechatronika) plus 20 (spojky), tedy 55 papírů.
Pak je ještě otázkou, co jsou předepsané intervaly. Mě řekli, že u mé DQ500 se olej nemění a mění se u suché. Což předpokládám, že zvoslili a že to mají naopak, neboli že nepředepisují výměnu u suché.
Třeba DQ500 v Pašíkovi proplach a výměna oleje a filtru vyjde dráž než si zmiňoval že ti řekli cenu repase = 25.000kč
Měnit olej je nutný všude a ve všech převodovkách = bez ohledu na to co výrobce nebo VWýrobce tvrdí. Popravdě výrobce v tomhle nechápu = ať co se týče do absurdna protaženejch výměn oleje v motorech = a vlastně stejně v převodovkách
25t? Kde? Dělal jsem výměnu několikrát, vždy drahý origo olej, a jsou to jednotky tisíc. Ať u Audi, nebo teď u Kodiaqa. Kodiaq s DQ500 okolo 6t.
25t je naprostá kravina.
Tvrdí že po demontáži převodovky což je nutnost při výměně filtru = se musí udělat geometrie. To proč nemusim koncernoVWý vozidla = mám spíš obráceně než většina = podle nějakejch sympatií apod. Mám to podle toho co celej život čtu = a i v převodovkách z toho zde nejoblíbenější koncern = nevychází moc dobře
Beru zpět, našel jsem to, u BiTDi opravdu cena 25t. Jinak tamtéž do 12t ta samá převodovka u jiných motorů. To biturbo má opravdu něco spešl. To je ale de.bilní. Další důvod proč ten motor nechtít.
Mě to řekli v mém autorizáku.
Nejsem fanda koncernu ale novej 2.0TDI evo 150kW je už podle tolika zdrojů fakt povedenej https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/ že asi fakt je. Škoda jen že stále dále DSG
U mokré 6st. minulé generace (ta co byla před DQ381) je tutově předepsán výrobcem interval 60tkm nebo 4 roky podle toho co nastane dříve a měnil se vždy v autorizáku společně s olejem v haldexu. Mění se 4,5 litru z celkových 6,3 litru, zbytek se údajně dá vylít jen naklonění auta o 90 st. což výrobce nepožaduje. Cena včetně filtrů a nastavení přes diagnostiku je v autorizáku 9 tis, cena v servisu specializovaném na automaty je cca 7,5 tis. U DQ500 nemám tušení.
U suché DQ200 je tuším předepsáno 120tkm a 60tkm, první interval je olej co je kolem ozubených koleček, což je cca 2 litry jako u běžné manuální převodovky a druhý interval je pro jiný olej (spíš než olej je to zelená vodička, obsah pár deci) co je v mechatronice (na ten některé fleety právě prdí a čekají na 120 aby ušetřily a někteří holt neušetří). Cena v autorizáku u Octy je 7,5tis, cena v servisu specilizovaném automaty je cca 5,5 tis při výměně obou olejů, za tu zelenou vodu v mechtronice je to tuší někde kolem 3 tis.
osobně bych si s tím nelámal hlavu a nechal měnit u všech automatických převodovek po těch 60tkm, stejný interval doporučují i výrobci HDM a CVT.
Tak ta povinná 4x4 mi nevadí, naopak se 4x4 je to vyvážené auto. Co se týče ceny, tak se obávám, že RS už nezopakuje "cenový jemnocit" při vstupu třetí generace na trh, RS postupně zdražilo a myslím, že vracet se nebudou.
Vyvážené auto asi jo, to je i s tím automatem, jen holt to je 2x50=100t...
RS sice zdražilo, ale dílem je to proto, že z nabídky vypadl liftback a manuál, to máš hned 35+50t... v liftu a manuálu bys byl někde kousek přes 750, což je teda taky o dost víc než 620 při uvedení... ale něco mi říká, že budeš mít problém se do toho s 2.0TSI 140kW vejít.
mohlo to byt s dizajnom aj horsie... nepaci sa mi moc, ale to je u octavii bezne, v reale v spravnej farbe a po rocnom zvykani sa to asi zpracuje...
co je horsie su tie plasty v interieri... Dácia ? ... close enough... stredovy tunel klasika, ten je fakt odporny... lacny (verim, ze nie dobrovolne, velky brat nedovolil lepšie matro...)
Jsem docela zvědavý na rozdíly těchto dvou motorizací v manuálu. Jak v ceně, tak v jízdním projevu a potenciálně i serv. nákladů do budoucna. Sice ten slabší trhat asfalt rozhodně nebude, ale takhle podladěný dvoulitr by mohl mít slušné vyhlídky, co se životnosti týče.
Při běžné jízdě si budou velmi blízké, až ve špičce a vyšších otáčkách se projeví vyšší výkon. Brzy budu mít 85 kW, podle technických parametrů to bude velmi příjemný motor (300 Nm od 1500 otáček).
… až na ty motory. Jako hybrid s turbomotorem a DSG převodovkou? Něco tak složitého museli vymyslet pouze u VW. Zlatá Toyota s jednoduchou atmosférou a elektromotorem a CVT převodovkou. Nemluvě, za jakou to bude cenu...
Sorry, ale mě přední maska na první pohled hrozně připomíná značku Kia a už jen kvůli tomuto novou Škodu nebudu mít rád...Mohli si vymyslet něco originálního a nebo zůstat u osvědčeného vzhledu...Škoda....
Jeden prst je ovladani hlasitosti ;)
2 prsty ovladani teploty ??? Proc? Kdyz vzdy na display je dole bar menu na ovladani :/ trosku redundatni. A ke vsemu se musi obrazovka prepnout rezim mod do "klimy" :-(:no:
Dejte pod 2prsty moznost ovladani intenzity klimosky... bez nutnosti prepnout obrazovku do op. rezimu "klima"