konecne, cim viac aut to bude mat, tym to bude lacnejsie.
neviem si to vynachvalit, ako clovek pride oddychnuty do ciela.
a to myslim vazne. pekne sa vezies. uz aby boli autonomne auta.
komu sa furt chce soferovat.
Ja si kontrolujem tlak relativne casto priamym meranim. Pre mna nema ziadnu pridanu hodnotu informacia cez menu, kedze by som to aj tak nadalej robil rucne - pri tlakovani musis nejaky merac mat aj tak, aby si vedel ci este alebo uz moc. Takze prevadzka sa mi len predrazi ci uz o zbytocne drahe ventily, pripadne komplikacie pri prezuvani ak ma clovek dve sady - bud si zohnat diagnostiku a naparovat, alebo jazdit potom s klasickymi ventilmi a so svietiacou kontrolkou niekolko mesiacov (ako to robia mnohi s TMPS ventilmi) - v tomto je nepriame meranie ovela lepsie.
Vypnut pojde, ale po kazdom nastartovani to bude aktivne. Nie ako teraz, ze sa to da vypnut navzdy. Nieco ako stop start. Ten tiez treba stale vypnut po kazdom nastartovani.
Mám nyní u svých aut oba systémy a ten přes ABS je v podstatě k ničemu (dokáže zachytit opravdu pouze defekt). Rozhodně je lepší systém se sensory, občas si totiž menu prokliknu a stav tlaku zkontroluju a dohustím. V případě defektu také tento systém detekuje problem daleko dříve.
Na to ti ale staci informacia uz teraz cez ABS, nepotrebujes vediet tlak v kazdej pneu zvlast. Ak to niekomu teraz nestaci aby to siel skontrolovat, tak v buducnosti bude vediet sice presne ktore koleso ma problem, ale ignorovat ho bude uplne rovnako.
Někde sem četl, že ČR má nejvíc zákonů na světě (cca 4 miliony). Není divu, že je potom potřeba tolik právníků....opravdových, plagiátových i těch na baterky...... :-!
Nojo tak to v EU zase popletli = mezi novejma povinnejma asistentama je i POKROČILÝ SYSTÉM NOUZOVÉHO BRŽDĚNÍ :-!
Ale když je prostor = nesnášim když někdo dojíždí a brdí mě rsp. kolonu za sebou tak se to snažim nedělat = když je prostor fakt dojíždim rekuperuju až do poslední chvíle = nevěřil bys kolik se tim nasbírá energie. Vim že místo toho sou lidi zvyklý radši tu energii měnit v ojetý brzdový destičky a kotouče a teplo a to posílat do vzduchu. Ale to co víme vyrábíme už třetí desetiletí že je lepší to měnit na energii a tou se pak rozjet = to fakt MÁ něco do sebe ;-)
Pritom toto by bolo velmi jednoduche zaviest: staci monitorovat prud tecuci okruhom brzdovych svetiel po zosliapnuti pedalu. Investicia pri hromadnom nasadeni mozno 5$...
Jo a jedno pivko nebo 2 deci k obědu zas zdravý = je to holt těžký :D
To nic nemění na demenci našich zákonodárců = něco jako v hodně zemích povolenej limit 0,5 promile = je prostě správně. Nula je kravina = i po stříknutí vody v ostřikovačích můžeš něco málo nadejchat
...jakou je kontrola brzdových žárovek povinná není. Přitom pokud člověk jezdí sám, musí buďto někomu říct, nebo se kouknout někde v odrazu výlohy nebo autobusu za sebou, nebo prostě dát cihlu na pedál a jít se kouknout.
Pokud nemá "check control" samozřejmě..
To radšej nech nepredávajú alkohol, keď je to také nebezpečné, ako blbosti s alkohol testermi. Keď som opitý, nesoferujem. Rovnako, keď som chorý, unavený a pod. Prečo by nemohol človek šoférovať, keď sa cíti v pohode, aj keď nejakú minimálnu hladinu ešte má? Kto z vás nešoferuje ráno do práce, keď mu v noci plakalo dieťa a dokonale sa nevyspal? Alebo keď je nachladnutý, chorý, kto sa nechá odviezť k lekárovi? A pri chorobe sú tak isto narušené redakčné schopnosti, ako pri únave.
Bohužel, nekoupím. Od doby stop-startu, hlídání pruhu a podobných debilovin, co pokaždé člověk po nastartování musí vypínat, prostě nekoupím. Pořídím si zachovalou klasiku, třeba nějakou V6 z počátku tisíciletí a budu ji opečovávat jako oko v hlavě.
ako nie je to to iste mas pravdu ... ale pripomenul si mi ten film tak ma napadla ta "institucionalizacia" ktora sa tam odohravala u tych dlhodobo vaznenych ... ( ale tam slo skutocne o dlhodobo vaznene pripady to je pravda ) kde po tak dlhom case ( 20-30 rokov ) uz niektori ani nechceli z "institucie" odist a "bali sa" toho vonkajsieho sveta do ktoreho by sa uz ani nevedeli normalne vratit a zaclenit ....
To asi nezachrání, ale "zachrání" to přinejmenším jednomu úředníkovi v Bruselu "teplé místečko". A o to tu jde až na prvním místě.... :-[]
Edit. Už tu máme jednoho parazita úředníka, který v pracovní době za peníze daňových poplatníků chodí na diskuze. Doufám, že na tebe nadřízení přijdou...parazite!
vo filme vykupenie z vaznice Swawshank sa tomuto "javu" vravelo ze sa institucionalizujes ;-) .. proste si casom tak zvyknes na dane prostredie ( za tie roky ) ze uz mimo neho ani nevies prezit...
aj sofer si dnes uz zvykne na kde co.. a aj ja uz S/S system ani nevnimam.. proste ho vypinam automaticky ako ked si neikto dava pasy alebo zapina dialkace
"Od začátku století do roku 2017 se podle unijních statistik snížil počet úmrtí při dopravních nehodách v Evropě o více než polovinu."
Tohle má být argument pro zavedení zmíněných "asistentů"? Klasický argumentační faul, podporou pro zavedení asistentů by měla být statistika počtu dopravních nehod, ne počtu úmrtí při nehodách!! Menší úmrtnost je zásluhou lepší/bezpečnější konstrukce aut, nějak si neumím představit, jak člověka při nehodě zachrání před smrtí zobrazení povolené rychlosti...
To, že dneska neumí polovina dětí na základní škole udělat kotrmelec ani zmiňovat nebudu, ale už dnes je na silnici spousta lidí, co by se s manuálem ani nerozjeli, co musí mít asistent rozjedu do kopce, hlídání pruhů a já nevím čeho všeho, aby byli schopni se vůbec pohybovat po silnicích. Výsledek je, že jakmile se něco stane, zavřou oči a ječí. Na silnicích je čím dál tím méně řidičů. A teď nasadí další povinné nesmysly, kde se opravdu dá polemizovat o jejich přínosu, jen to dále prohloubí zdegenerovanost populace a prodraží jak auta, tak servis.
Samozřejmě, že když to bude někdo chtít ošidit tak to ošidí, ale v hodně případech to může pomoci, když někdo v domnění, že je vše OK a že je v pohodě zjistí, že to tak není a že je vlastně pod vlivem a že nafouká :) Kalibrovat se mohou třeba při STK nebo v nějakých intervalech - než to bude povinně tak technologie zase postoupí a bude to jednodušší. Proto to asi není povinné...
Ale koupíte, a myslím, že budete koukat. Jen to chce čas, tak jako u ostatních věcí, které nastaly a než začaly tak všichni prskali :)
BTW - tohle je samozřejmě začátek, v následujícím desetiletí těch změn bude daleko více a budou daleko tvrdší - lidé jsou totiž blbouni no a s těmi se to jinak nedá řešit :)