Design
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNová Škoda Octavia RS bude vypadat zhruba takto. Co všechno už o ní víme?
58 komentářů
PowerHouse
V nové Octavii je méně místa a není výhled z vozu.
Dle Novinek, kde srovnali Octavie,
https://www.novinky.cz/…arostla-40303447
je z fotografií jasně vidět, že jsou menší okýnka a hlavně, není prostor na koleno u vnitřního panelu u řidiče ve srovnání s předcházející Octávkou. Takže musíte posunout přední sedadlo o 10 cm dozadu a není tolik místa ani vzadu.
Dle Novinek, kde srovnali Octavie,
https://www.novinky.cz/…arostla-40303447
je z fotografií jasně vidět, že jsou menší okýnka a hlavně, není prostor na koleno u vnitřního panelu u řidiče ve srovnání s předcházející Octávkou. Takže musíte posunout přední sedadlo o 10 cm dozadu a není tolik místa ani vzadu.
Tak síce niektorí redaktori (papagájujúc prezentačné materiály) tvrdia, že je v O 4 viac miesta, logika ale hovorí, že keď je rázvor na chlp rovnaký a strecha vzadu klesá strmšie, tak miesta tam asi viac nebude. Aj Rasťo Chvála to spomína, hoci nemal priame porovnanie, subjektívne to vnímal. A objektívne to potvrdzujú merania z Tvojho odkazu, keď vzadu je na výšku o centimeter menej miesta. Objektívne vzaté je ale Octavia autom, ktorá si to ako jedna z mála v triede môže dovoliť, priestorovo bude stále na špici triedy.
Rasťo samozrejme autám celkom rozumie, ale čo sa týka subjektívneho vnímania priestoru...
nuž, čo ja viem. https://www.youtube.com/watch?… Táto baba sa mu subjektívne mohla (v čase 3:50) zdať možno trochu vyššia :-[] :-[] :-[]
nuž, čo ja viem. https://www.youtube.com/watch?… Táto baba sa mu subjektívne mohla (v čase 3:50) zdať možno trochu vyššia :-[] :-[] :-[]
Ten článek na novinkách je blábol a určitě nic neměřili a když tak úplně blbě.
Jeden příklad, když tvrdí, že přední převis narostl z 890 na 910 mm a zadní převis narostl z 1094 na 1109 mm (rozdíl na převisech plus 35 mm) a zároveň tvrdí, že rozvor zůstal stejný, tedy 2686 mm, tak jak je možné, že celková délka auta se změnila z 4670 na 4689 mm (rozdíl plus 19 mm)?
Druhý příklad, hodnota nad sedákem řidiče údajně narostla o 57mm (z 983 na 1040 mm), přitom se jedná o stejnou platformu a výška střechy narostla jenom o 9 mm. To buď porovnávají nejvyšší pozici sedáku u minulé s nejnižší u nové generace, což je blbost nebo porovnávají auto se střešním oknem s autem bez střešního okna, prostě totální hauznumera.
Jeden příklad, když tvrdí, že přední převis narostl z 890 na 910 mm a zadní převis narostl z 1094 na 1109 mm (rozdíl na převisech plus 35 mm) a zároveň tvrdí, že rozvor zůstal stejný, tedy 2686 mm, tak jak je možné, že celková délka auta se změnila z 4670 na 4689 mm (rozdíl plus 19 mm)?
Druhý příklad, hodnota nad sedákem řidiče údajně narostla o 57mm (z 983 na 1040 mm), přitom se jedná o stejnou platformu a výška střechy narostla jenom o 9 mm. To buď porovnávají nejvyšší pozici sedáku u minulé s nejnižší u nové generace, což je blbost nebo porovnávají auto se střešním oknem s autem bez střešního okna, prostě totální hauznumera.
Beefcake
Auto sa este neda kupit ani v zakladnej verzii a uz vieme , ake bude RS ?
Prosim, este zistite nieco o L&K, Scoute, Sportline a aj Monte Carlo by sa hodilo.
Prosim, este zistite nieco o L&K, Scoute, Sportline a aj Monte Carlo by sa hodilo.
Zvonik54
Sportovní verze u této novinky nesmí chybět, protože ,,sportovat" na silnici s rodinným vozem se musí i za cenu ohrožení života rodinných příslušníků. - TO ANO! TAKOVÝ VŮZ POTŘEBUJÍ BOHATÍ ČEŠI!
OMG, ďalší regulátor, čo by zakázal čokoľvek silnejšie ako je jeho Felicia. 8-s :no:
Takže je naprosto v pořádku, že sportuji na silnici se starým a slabým vozem? To jsem rád....
Ty jsi OK a můžeš i vjíždět na přejezdy pokud jsou šraňky dole ;-)
Super... taky prý mužu s tím starým a slabým autem vybržďovat a vychovávat na dálnici v levém pruhu, ale jen silná moderní auta, dále parkovat na invalidech před Kaufem a předjíždět přes plnou ! Heč! :D
Sportuj si s čím chceš, sportovče... Mrtvej silniční sportovec = dobrej sportovec!
Tak to bylo drsný, ale dobře ty. :yes: Takhle se na ně musí. Hajzlové bohatý, předjíždět by chtěli a v zatáčkách gumovat. Nic takovýho - budem se držet ve vláčku, tam je nám dobře a bezpečno.
Člověče, Vy jste asi extrémista, co? Jeden extrém - závodit s gumovat zatáčky a druhé extrém - jezdit ve ,,vláčku", co? : No jasně, to platí jak zavřít hubu rozumnejm lidem...
Hele mě se to auto spíš nelíbí..ale komu sedne , ať si ho koupí ! ;-)
Mně se vůbec nelíbí:
Dlouhý jako starý prase a široký jako nosorožec. Ha,ha,ha: Jednou jsme jako jeskyňáři přijeli v okrese Dobříš ke starému dolu, kde se dříve těžilo zlato. Jel jsem první lesem se svým Smartem ForTwo a za mnou kolega s Octavkou. Najednou za mnou nebyl... Uvízl mezi stromama a nemohl ven. - Docela prekérní situace ho vyprostit!
Dlouhý jako starý prase a široký jako nosorožec. Ha,ha,ha: Jednou jsme jako jeskyňáři přijeli v okrese Dobříš ke starému dolu, kde se dříve těžilo zlato. Jel jsem první lesem se svým Smartem ForTwo a za mnou kolega s Octavkou. Najednou za mnou nebyl... Uvízl mezi stromama a nemohl ven. - Docela prekérní situace ho vyprostit!
To jsou bizarní historky :-O
Hm. A z toho plyne poučení: kupujte si Smarty, jinak uvíznete mezi stromy.
Je fakt těžký se ovládnout a nepsat hned něco o idi.tech.
Je fakt těžký se ovládnout a nepsat hned něco o idi.tech.
Špatně to chápete. Nejde o to si kupovat Smarty, ale když Škodivka nabízí JEN česká auta velikosti slona, či většího prasete, domácím Čechům, tak je to přinejmenším nucení zákazníka k nabubřelosti v dopravě.
Jo tak... Citigo není české, Fabia je velká jako slon, a tak ty i když jsi velký vlastenec, tak jsi z donucení koupil Smarta? A kdyby se CitiGo dělalo u nás, tak by sis ho koupil?
Pane Emeli, Citigo není české auto. To je kopie VW. A ještě blbá. Relativně malý auto s předním náhonem je ohromná blbost. Žádná motokára také nemá přední náhon. Vždyť to v zimě nikam nevyjede, když se to naloží parchantama s vybavením. Smart je auto se zadním náhonem a jen pro dva lidi maximálně, což je naprosto vyhovující pro singl!
Petrxzy
Včera jsem měl možnost OIV vidět naživo a prolézt si jí. Byl to červený plugin liftback. Na fotkách a prezentaci se mi moc nelíbila, ale živě vypadá hodně dobře. Pocit z exteriéru je na úrovni Superbu, jako celek působí harmonicky a detaily jako nízká přední kapota s "dělenými" světly a zadní protažená světla jí dávají šmrnc. Z pohledu zezadu vypadá ještě líp než zepředu, splývající záď a zadní led světla se hodně povedly.
Co se týká interiéru, tak oproti OIII obrovský posun dopředu. Skvěle padnoucí volant, jehož ovládací prvky jsou lepší než v současném Passatu. Naživo vypadá dvouramenný volant překvapivě lépe než na fotkách a interiér dělá zajímavějším. Středový "vytrčený" display je krásně při ruce, reaguje vyborně na doteky a je intuitivní. Pocitově je tam kde má být, neruší a dokresluje interiér. Jenom se bude dost matlat.
Plasty uvnitř vypadají dobře, pocitově bych opět přirovnal k Superbu. Jedinou výtku mám ke dveřním madlům a výplni. Pocitově nic moc, je to umělá kůže a madlo je plast. Škoda, oproti celému interiéru o level níže. Sedačky byly celolátkové, hodně pohodlné a velikostí spíše širší a s delším sedákem než v OIII. Ale pořád je to jenom látka, chtělo by to kombinaci alcantara, kůže.
Prostorově je OIV pocitově stejná jako OIII, takže na nižší střední úplně super, mám 190 cm a bez problémů si sednu sám za sebe a vzadu mám cca 1cm místo nad hlavou. Z interiéru jeden negativni pocit a to malá prosklená plocha. Připadá mi, že jsou boční okýnka zase menší což na vzdušnosti interiéru nepřidá. Kufr je u plugin verze menší, jsou tam baterie a nemá rezervu. Tak tolik asi moje první dojmy,
Co se týká interiéru, tak oproti OIII obrovský posun dopředu. Skvěle padnoucí volant, jehož ovládací prvky jsou lepší než v současném Passatu. Naživo vypadá dvouramenný volant překvapivě lépe než na fotkách a interiér dělá zajímavějším. Středový "vytrčený" display je krásně při ruce, reaguje vyborně na doteky a je intuitivní. Pocitově je tam kde má být, neruší a dokresluje interiér. Jenom se bude dost matlat.
Plasty uvnitř vypadají dobře, pocitově bych opět přirovnal k Superbu. Jedinou výtku mám ke dveřním madlům a výplni. Pocitově nic moc, je to umělá kůže a madlo je plast. Škoda, oproti celému interiéru o level níže. Sedačky byly celolátkové, hodně pohodlné a velikostí spíše širší a s delším sedákem než v OIII. Ale pořád je to jenom látka, chtělo by to kombinaci alcantara, kůže.
Prostorově je OIV pocitově stejná jako OIII, takže na nižší střední úplně super, mám 190 cm a bez problémů si sednu sám za sebe a vzadu mám cca 1cm místo nad hlavou. Z interiéru jeden negativni pocit a to malá prosklená plocha. Připadá mi, že jsou boční okýnka zase menší což na vzdušnosti interiéru nepřidá. Kufr je u plugin verze menší, jsou tam baterie a nemá rezervu. Tak tolik asi moje první dojmy,
da sa cakat nadalej velky uspech octavky... aj ked za mna uz to take to klasicke rodinne auto dnes nie je ako kedysi... a nahana uz skor fleet.. a passata.... ale uspech to mat bude to mi je jasne :yes:
mne sa paci nova corolla aj golf... priznavam ze nova O4 ma nejak nechava chladnym a ked uz tak skor sikovny novy kamiq sa mi paci od skody dnes najviac ( a vedel by som si ho aj v reale predstavit ako auto na kazdy den parkujuce na sidliskovom preplnenom parkovisku ) :yes:
PS: az sa mi naskyta otazka kam sa este posunie novy superb ked nova O4 je mu uz tak blizko? aby nakoniec skutocne casom superba "neodstavili" 8-s ... lebo sice nenapadne ale ide to tym smerom akoby si chystali octavku uz do buducna prave miesto superba... jedine zeby superba posunuli este o triedu vyssie o 10 rokov ale to uz je fakt scifi ... ved kto by este pred polrokom cakal ze fabia kombik skonci... takze za mna superb to este nema do buducna vyhrate.... a ci nahodou aj prave nova O4 mu uz nebude podkurovat... lebo je fakt uz blizko...
mne sa paci nova corolla aj golf... priznavam ze nova O4 ma nejak nechava chladnym a ked uz tak skor sikovny novy kamiq sa mi paci od skody dnes najviac ( a vedel by som si ho aj v reale predstavit ako auto na kazdy den parkujuce na sidliskovom preplnenom parkovisku ) :yes:
PS: az sa mi naskyta otazka kam sa este posunie novy superb ked nova O4 je mu uz tak blizko? aby nakoniec skutocne casom superba "neodstavili" 8-s ... lebo sice nenapadne ale ide to tym smerom akoby si chystali octavku uz do buducna prave miesto superba... jedine zeby superba posunuli este o triedu vyssie o 10 rokov ale to uz je fakt scifi ... ved kto by este pred polrokom cakal ze fabia kombik skonci... takze za mna superb to este nema do buducna vyhrate.... a ci nahodou aj prave nova O4 mu uz nebude podkurovat... lebo je fakt uz blizko...
Nerozumiem kam by sa mal superb posunut? Octavia nijako nenarastla cize superb bude stale vacsi. No a interier dostane rovnaky a je to. Aky rozdiel v interieri bol medzi octaviou a superbom doteraz? Takze podla mna ziaden superb zarezany nebude. Dostane vylepsenia ako nova octavia tym sa to skonci. Na uroven bmw audi alebo MB sa urcite neposunie.
jasne ze je superb stale vacsi ale O4 je mu zase o chlp blizsie.. narastla o dalsich 3cm do dlzky a kusok aj do sirky ... rovnako aj svojim dizajnom ( napr zboku su uz octavka aj superb fakt skoro na nerozoznanie ) ... superb to nikdy nemal v koncerne lahke ( to si mozes vyhladat ) ale jeho az "necakany" uspech mu pomohol k "prezitiu" po boku passatu... lenze velke kusky uz frcia coraz menej a tak sam som zvedavy kam sa posunie novy superb ( ak este bude sa kam posunut ) ... lebo byt coraz vacsi sirsi a drahsi lif ci kombik dnes uz nemusi byt prave ten najlepsi krok k uspechu ... aby nakoniec superb nedosiel prave na ten svoj "luxus a majestatnost" a jeho poziciu uz casom nezaujala coraz vacsia octavka ( navyse ked svoje teple miesto v nizsej strednej si uz robi aj scala ) ... ale nejdem ta strasit .. to len tak predvidam ... a zase nie vsetko mi vyjde neboj :-[] ;-)
Octa není konkurentem pro Insignii, Mondeo, Passat, Talisman, Ma6, Camry. To je prostor Supu a v poslední generaci mimořádně úspěšný.
Třídním konkurentem není. Ale na druhou stranu třeba nákupní dilema Octavia vs. Passat je podle mě docela časté.
Teď je to v té fázi, že je Octa novější než Superb, takže má třeba ten HUD a možná i lepší sedačky a lepší světla, taky má silnější naftový motor... to není pro Superb úplně jednoduchá pozice.
Teď je to v té fázi, že je Octa novější než Superb, takže má třeba ten HUD a možná i lepší sedačky a lepší světla, taky má silnější naftový motor... to není pro Superb úplně jednoduchá pozice.
zaplosak
to je, ujedu 100 metrů a čekám, popojedu, čekám - a tak se plazím skoro vždy a všude... ;-)
uxauxa
pseudosportovní navoněná bída,ale proč ne když to lidi(ovce) koupí a zaplatí...
Z koncernové trojce Golf R, Cupra a Octavia RS je to díky hierarchii a zaměření a schopnostem škodovky nejhorší auto (vlastně o třídu horší) s nechutně vysokou cenou. Je otázka zda vůbec dostane samosvor aspoň v té nejsilnější TSI verzi. Ta naftová verze působí až komicky, Seat ji dává do běžných Leonů a Golf do GTD. Ale jistě budeme svědky mnoha odvážných kousků v hustém ranním provozu na cestě do práce, protože větší kola a jiný nárazník promění leckterého "Pepíka" ve Fittipaldiho :-D
Komicky jak pro koho. Nezapomeň že tak 70 - 80% RS se prodá v naftě. Proto taky Kodiaq RS nemá benzin. Ve Škodovce mají za ušima a proto jsou tak úspěšný.
Jasně i mě by se líbilo 300 koní v benzinu v nový O4 RS. Ale tak to prostě v koncernu je rozdělený :-)
Jasně i mě by se líbilo 300 koní v benzinu v nový O4 RS. Ale tak to prostě v koncernu je rozdělený :-)
Ať koukám jak koukám, běžného leona vidím v naftě jen s verzí 110kw.
Golf GTI a GTD - obojí je "sportovní verze, mě to přijde logický, na rozdíl od RSD pro oktávku.
Že umí škodovka prodávat RS líp než Seat svou Cupru, to není vina škodovky. Není o moc levnější, než Cupra, ale přece jen levnější je. Napsals snůšku pitomostí.
Golf GTI a GTD - obojí je "sportovní verze, mě to přijde logický, na rozdíl od RSD pro oktávku.
Že umí škodovka prodávat RS líp než Seat svou Cupru, to není vina škodovky. Není o moc levnější, než Cupra, ale přece jen levnější je. Napsals snůšku pitomostí.
? co to placas za hluposti, kazdy normalny clovek je rad, ze este stale si v nizsej strednej mozes kupit napr. kombi so silnejsim benzinom + multilink, nik s tym nebude sportovat, na svizny presun to bude dobre auto...
Ty už jsi dlouho nebyl v běžném provozu. Naftová RS je obvyklá koupě zakomplexovaných blbů, kteří přeceňují sebe i vůz s pocitem, že mají prémiový produkt. Tohle auto si nikdo normální nekoupí, protože není ani sportovní ani hezký natož pohodlný.
"Tohle auto si nikdo normální nekoupí" - na rozdíl od Leonu ST, auta znalců. Bože ty seš ale trotl.
Na druhou stranu kousek pravdy asi máš, kdo jinej by měl vědět, co si kupují zakomplexovaní b.lb.ové.
Na druhou stranu kousek pravdy asi máš, kdo jinej by měl vědět, co si kupují zakomplexovaní b.lb.ové.
Ahoj, mám auto s naftovým motorem o výkonu té Octavie RS, jsem zakomplexovaný blb..... těší mne.... ještě mám pomalé staré auto s kterým závodím..... sakra, nechcete mi ty a Zvonik54 nalepit najěkou samolepku, aby se ode mne každý držel dál?
Filip Ihnat
Čekal bych že u nové RS verze by mohli dát agresivnější vzhled a větší výkon než pouhých 180kw.... I když se stále jedná o klasické osobní auto nikoliv o sporťák. Ale za mě palec nahoru hezká je. :yes:
Pedfro
Octavia zo zadnej časti tak ako Škoda Scala sa svetlami podobá na fiat Tipo takže nič mimoriadne vo svet automobilového designu Škodovka nepredviedla a ten "krásny" dvojramenný volant nie je zrovna moc dobrý nápad ale niekomu kedže je to škodovka /že naše auto???/ sa určite bude páčiť ,čo sa týka motorov škoda že SKODA nevyvinula nový 2- valec to by bolo super už v starej 3- valec bola bomba čím menej valcov v motore tým lepšie treba tým američanom ukázať že nie 8- je dobré ale 2 a do RS -ky by som dal nový dvoj valec s TURBOM ten jurčite bude ťahať .
Nojo, Octavia bude trapně končit benzínovým dvoulitrem... což mi připomíná, že jsem byl na návštěvě u Opla a mají poslední Insignii s 1.6, až ji prodají, tak už jen 1.5...
×
Sdílení komentáře
×
https://www.auto.cz/…458-italia-98685
2.0TSI 180kW, MT + AT, pouze FWD
1.4TSI PHEV, 180kW, FWD, Pouze AT
Jen si říkám, že si redakce hezky naběhla s tím, co oni vědí... protože jestli vědí to co je v článku, tak je to fakt tristní.
Sem fakt zvědavej na ceny nový Okty https://automix.denik.cz/…vu-20191114.html
Nic jako + 100 000,- se rozhodně konat nebude.