No po definitivnim skončení 4. průmyslový revoluce = to s trochou nadsázky tak bude :D
Tuhle sem dostal hafo :no: za oznámení že jen u nás to přinese ca 3/4 milionů zrušenejch míst = nahrazenejch prostě efektivnějšíma líp a klidně 24 hodin v kuse fungujícím robotama
Ale tahle drobná čistka v Mercedesu = je vzhledem k celkovým počtům zaměstnanců = víceméně nula celá nula nic.
Bez ohledu na EV - je dobře, že vyhodí 1100 manažerů, kteří si budou "obtížně hledat novou práci". Ať jdou pracovat, místo hledání "práce". Mám pocit, že brzo bude na jednoho dělníka pět manažerů.
A ty tomu samozrejme veríš. Vo veľkých firmách je bežne že manažment postupne bujnie a raz za čas ho treba zoškrtať lebo to spomaľuje všetky procesy vo firme a žere peniaze.
Vývoj EV je oproti autám zo zpaľovákom veľmi lacný, zvláda to kdejaká garážová firma. MB deklaroval, že vývoj posledného radového(R4 a R6) diesla, tak aby plnil emisné normy ich stál 1,4 miliardy. Toľko Tesla nedala do vývoja od kedy vznikla. O firmičkách typu Rimac ani nehovorím. Pri EV nie je problém vývoj, ale zákazníci. Buď sa úplne pokriví trh, alebo to bude stáť na skladoch. Ja proti EV ako druhému auto do rodiny nič nemám, ale nie som ochotný si priplácať za ekológiu. A takto asi premýšľa dosť ľudí.
Dnes M-B oznámilo plán úspor ve výši přes 1 mld. EUR (např. propuštění 1 100 managerů, tedy lidí s dobrými příjmy, kteří si budou obtížně shánět novou práci) a to zejména díky nákladům na e-auta a pokuty za neplnění norem.