Čau Ozzy = sem na tebe myslel při spaní, což jako FAKT NECHÁPU :D a v noci mě napad eště jeden příměr k naší diskuzi atmo vs turbo
Příklad Camry 2,5 benzín vs to samý benzín hybrid nezabral ale tohle by mohlo:
Si psal že ti byl sympatickej Ford V6 2,5 atmosféra = no tak k němu elektromotor. Což dneska de Aisin i ZF dělaj 8st. HDM převodovky s elektromotorem. Prostě k tomu ATMO motoru nemusíš použít převodovku e-CVT která jen SLUČUJE SPOJUJE atmo motor s elektromotorem ale za pomoci klasickýho HDM automatu SLOUČÍŠ výkon atmo V6 2,5 kterej se ti líbí = a furt to bude ATMO motor tak jak ho znáš tak jak ti vyhovuje. ŽE mu než nabere otáčky pomůže elektromotor a trochu sníží spotřebu a emise = to nehraje roli. FURT je to klasický ATMO
:D Doufám, že se mi nebude zdát dnes o té tvé první větě :D
Ale ta stará atmosféra má ještě jednu nectnost dnešní doby - neplní emise a proto jede :)
Ale ano, je to furt klasický atmo... ale uživatelsky příjemější díky elektromotoru a to pro mne jako pro uživatele hraje tu klíčovou roli při běžné jízdě ;) . Podobnou věc, ale jiným způsobem, by mělo dělat turbo :) I když mi příjde, že nové, udušené turbomotory by potřebovali ještě elektromotor do cca 2-2,5tisíc otáček :D
No nezdálo se mi o tvym.. ale tvym AUTĚ = teda motoru co se ti líbí :-!
Nojo emise sou fakt problém = nicméně modernějších motorů co jedou výborně je dost = i v relativně dostupnejch cenách = sám si zkoušel 2litr v Corolle, teď de ve verzi 135kW do C-HR = a když sis ztěžoval jak snadno narazí na elektronickou maximálku = to už si dávno jel jen na atmosféru :-)
ad tvá závěrečná věta = i to je důvod proč mám za lepší řešení téhož větší atmo + elektromotor než menší objem a turbo
No bariku ad ty naleziště = teď si právě prokázal = svou nekonečnou BLBOST
To co TY považuješ za dostatek = to je právě TEN MALÉR BLBE :D
Je to vzhledem k tomu na co všechno ropu potřebujeme a že za něco přes 100 let sme spotřebovali polovinu toho co vznikalo 5 000 000 let = to je TEN MALÉR. Musim zopakovat BLBE
Musim se tě zeptat na to samý co ryccarda = ty nemáš ani maturitu nebo? Pro tebe jako příznivce starejch socialistickejch časů snad malá omluva = chápu že v tyhle dny smutnýho výročí = si holt víc rozrušenej :-)
sme v eu dnes uz moc prehusteni a preludneni... takze sa niet comu divit kam spejeme... v tomto zlata australia alebo kanada... tam je este svet ok a menej "zniceny" ( aj ten auto svet ) ...
...už teď přemýšlí jak regulovat dýchání lidí, aby se neznečišťoval vzduch a dělá tak radost svým asijským, africkým i americkým soudruhům, kteří nic takového řešit nechtějí. Jen si tu Evropu jednoduše obsadit.
a pockaj este ked povolia "sranie" len raz denne lebo splachovac bude na "eko zetony" :-[]
treba ist kdesi do kanady alebo na novy zeland alebo kdesi do argentiny .. lebo tu sme uz davno v takych eko srac.kach z ktorych sa nevyhrabeme ... za mna zlate 90 roky.. take zlate casy ( a nielen co sa tyka aut ) uz nebudu zrejme nikdy ... uz pojdeme len do certa.. a este aj ten bude zeleny a s ekologicky recyklovatelnymi rohami :'-( ...
Nechci ti brát iluze = ale v 90. letech tu bylo ovzduší DALEKO HORŠÍ ;-)
Tobě se v devadesátkách líbí víc věcí = už sem ti na to odpovídal = nejspíš se ti líbí protože.. si byl v tom správnym věku :-)
Plus pro státy bejvalý sovětský zóny = ten pád železný opony kdy si moh najednou VŠECHNO a přitom eště fungovaly díky jak už dneska víme příliš pomalýmu přechodu = furt eště fungovaly dozvuky socialismu, teda JISTOT
Kombinace MŮŽU VŠECHNO a mám JISTOTY = to je historická anomálie která se už nemůže vrátit
No tohle si netrefil = kalifornští nesoudruzi byli a přes současnej zákazTrumpa asi 60 let sou = nejaktivnější v tom neznečišťování. A krutě se pleteš i s Asií
Trochu pravdu máš s Afrikou = ta by ale neměla bejt náš cíl ;-)
Úplně stačí že nás Babiš díky svejm SOUKROMEJM ZÁJMUM dotáh na poslední místo v Evropě na úroveň Rumunska v pokrytí dobíjecíma stanicema a bohužel podobně je to s vodíkovejma čerpačkama = vedle v Německu skoro jedna nová každej týden, u nás to vypadá pro příští léta na = jednu novou každej rok :-!
Cakal som, kto do debaty o holandskych rychlostnych limitok zatiahne Babisa.
Vobec neprekvapilo, ze to bol prave tento troll, ktory sa nevie nabazit na bakalonovinach a neustale sa tu snazi rozputavat politicke debaty. Zrejme tym chces zakryt, ze o autach a technike vobec, vie barani prd.
Komunistickou historickou realitou ověřeno bariku = DŮLEŽITÝ je odpor dělnický třídy inteligenci a vzdělání. Kudy vede cesta naznačil ten Zeman na Letný https://www.youtube.com/watch?… to by byly pro tebe asi zlatý časy = inteligence přece TOBĚ nebude vysvětlovat co a jak
Tak to jsem si oddechl, klimatická krize je zažehnána. Grétě můžeme vrátit její dětství, rebelisté se vrátí do práce a děti do škol. Děkujeme Nizozemcům za tento hrdinský počin.
Kapička v Nizozemí může a pravděpodobně nepatrně zlepší LOKÁLNÍ emise = to je prostě naměřená realita = nižší rychlost rovná se nižší spotřeba rovná se nižší emise
Ne dětství ale spíš dospělost Gréty = ta je furt.. viz odkaz
Já to vidím tak, že jestli existuje solidní evidence, že tím, že někteří řidiči budou jezdit pomaleji se podstatně sníží % emisí, tak je to v pořádku.
Co mě naopak irituje je fakt, že se neřeší auta, která nesplňují přinejmenším euro4. Vyřazením těchto vozů z provozu by s velkou pravděpodobností přineslo měřitelný benefit. Já vím, z populistického hlediska těžko prosaditelný návrh... ;-\
howno wole, Němci už to udělali a naměřili - nic, žádné zlepšení, prostě nula
ve městěch s nejhorším složením vozového parku mají nejnižší emise NOx a naopak, tam kde mají nejvyšší NOx mají samé Euro6
Němci to dokonce přiznávají, i odborná veřejnost, i státní orgány
kydáš krawiny a ni si nic neowěříš wole.
Tak úměra rychlost emise se snad nemusí dokazovat. Stačí koukat na spotřebu když jedeš.
Zákaz pod EURO4. Na jednu stranu je kritizována snaha o omezení nových zdrojů, ale pak se objevují takovéhle brutální nápady na omezení už legálních věcí.
To není laciný argument. To je běžný přiklad z praxe. Normálně odpověz. Ale ty nechceš, protože bys musel přiznat že v tý nižší rychlosti to žere víc a tudíž tvoje poučka o zvyšujících se emisích se zvyšující se rychlostí neplatí vždy.
V extrému který si uvedl samozřejmě neplatí, ale běžná praxe je porovnání třeba těch 100 a 130 (koukám že jsem uvedl v předcházejícím příspěvku chybně 10 ale to byl překlep je to 100 a 130).
PS: Tvůj příklad jen ukazuje nedokonalost spalovacího motoru.
Nemám problém diskutovat jestli mé názory jsou správné. Potíž je s tím, že ty chceš prosazovat jen svou pravdu. Rozdíl ve spotřebě třeba mezi 100 a 130 je jasný, není třeba složitého dokazování a můžeš si to velice jednoduše zkusit. Pak samozřejmě jde na to jít přes znalost základů fyziky.
Rozdíl není jasný. Záleží na konkrétním motoru a zařazeném převodovém stupni. Právě že to mám vyzkoušeno z praxe. Prostě jsme se shodli že tvá poučka platí jen někdy. Dál to nemá smysl pitvat.
Ale proč necheš odhalit svou chybu? Když jedu stejným autem po stejné silnici 100 a 130 tak mám rozdíl ve spotřebě. Samozřejmě můžeš hledat situace kdy to tak neplatí a jistě je najdeš, ale jsou to extrémy které nejsou běžné.
Zkusim ti to vysvětlit. Přišel si s kategorickým tvrzením, že s rostoucí rychlostí se zvětšují emise. Já ti to tvrzení vyvrátil, nikoli pomocí extrémního případu jak se mi s bratrem Hamunou snažíte vnutit, ale pomocí naprosto běžného příkladu s jízdou ve městě a třeba na okresce - ty si dokonce i uznal že mám pravdu. To že mezi 100 a 130 je nějaký rozdíl ve spotřebě jsem nikdy nerozporoval, takže není o čem se dohadovat a hledat nějakou mou chybu. Nejsme totiž zatím ve sporu.
Se vzrůstající rychlostí roste odpor vzduchu a to dokonce se čtvercem rychlosti.
To je základ.
Takže rozdíl 100 a 130 uváděný v článku má vliv na emise. Lze to odvodit už ze spotřeby auta v uvedených rychlostech.
PS: Samozřejmě existují vyjímky kdy do toho vstupuje převodovka atd, ale je to spíše vyjímečný stav. Opravdu to tak je jak si asi každý vyzkoušel třeba na tom kole když chce jet rychleji.
Néé, to fakt není možný. Kolikrát ti budu ještě muset napsat, že jsem se nikde nevyjadřoval o tom, že by neexistoval nějaký rozdíl když jedeš 100 nebo 130, nebo že bych snad někde tvrdil že se vzrůstající rychlostí neroste odpor vzduchu.
Jediná věc ke který jsem se vyjadřoval je to když si prohlásil že s rychlostí rostou emise a to jak jsme si ukázali na příkladu prostě není vždy pravda.
Není to vždy pravda, ale je to pravda v 99% běžných případů. Osobně nevěřím, že tvé auto žere méně při 150 než při 130 ale budiž, nejspíš spadáš do toho 1% případů.
Takže zpět na začátek. Ano v článku zmiňované snižení ze 130 na 100 bude mít pozitivní vliv na emise.
Si neskutečnej žvanil spaleny6 = jakýkoli auto při 130 km/h může mít zařazenej nejvyšší převodovej stupeň = a jednoznačně bez diskuzí má menší spotřebu při nižší rychlosti = než ve 150 km/h
Když už si musíš VYMEJŠLET = tak pro příště něco ne takhle hloupýho. To už bylo věrohodnější jako 140tkou svištíš po okreskách přes Alpy do Itálie
Jménem všech mých bratrů a sester = díky :-!
Já a mí bratři a mé sestry = se za tebe kolektivně STYDÍME
Nauč se aspoń = si vymejšlet trochu na úrovni = ne aby to popíralo.. inteligenci trochu bystřejšího žáka základky
Eště jednou jménem VELKÉHO kolektivu myslících obyvatel planety = děkujeme
Někdo je a chce bejt prostě nepoučitelnej = tak jako ty teď hledá EXTRÉMNĚ EXTRÉMNÍ výmluvu. Že v EXTRÉMNIM případě to obecný co platí pro těch +99% aut co po tý dálnici jedou = by MOHLO v EXTRÉMU platit něco jinýho
Já už nepoznám jestli to je na mě, protože to vlákno je dlouhý. Nikdy jsem nezkoušel rozdíl mezi tím když jedu trvale 100 a 130. Znám ale rozdíl mezi tím když jedu na tempomat tachometrových 130 a 150. Při 150 mi to žere méně, protože je zařazen nejvyšší převodový stupeň. Každopádně o tomhle podstata začátku diskuze nebyla. Znám jen svý auto, jiný ne, takže bych se v tomhle rád zdržel nějakejch zásadních prohlášení.
Nechci vám do toho házet vidle s tím, jak co žere a vypouští emise pri jaké rychlosti, ale důvod je trochu jiný. Už dnes , jak jsem psal výše, je velká čas Nizozemska pod regulaci na 100km/h a někde i na 70km/h a je to hlavně z důvodu větší plynulosti dopravy. Největší problém není ustálená jízda 130km/h, ale právě neustále rozjezdy a brzdění, protože je provoz hodně hustý (kdo tam jezdí, tak ví) a ne každý zvládá jet tou 130 tkou ( je tam i hodně nákladní dopravy - přístavy pro celou Evropu, velká produkce zeleniny a ovoce a export do jiných zemi). Je to stejné, co ještě nepochopili čeští "ekofasisti", že je lepší, když auta městě přijedou plynule, než když tam budou v zácpě poskakovat a neustále šlapat na plyn...
Pěkně napsaný Ozzy = snad jen pro toho kdo by náhodou nevěděl = při nižší rychlosti je doprava plynulejší = ty rozjezdy menší = emise menší
Taky bych uvítal plynulejší dopravu = tim se ušetří fakt nejvíc. V Praze to bohužel furt eště funguje že červená prej dokonce naskakuje ÚMYSLNĚ = teda ÚMYSLNĚ je to nastavený vlastně PŘESNĚ NAOPAK :-|
Ne to neni výborně = to je HRUBĚ ŠPATNĚ z tvý strany :-|
Prostě reálnej rozdíl ve spotřebě při běžný jízdě po dálnici při 100 a 130km/h = prostě je. Nechápu ani já ani moji bratři a sestry = o co se snažíš :-)
Zajímavý pohled. Blokovat lidi s jiným názorem. kam se dostaneš? Do své uzavřené bubliny kde budeš mít jen stejné názory? To je způsob jak rozšiřovat rozhled? Není to něoc na způsob císařových šatů?
Já neblokuji lidi s jiným názorem. Ještě nikdy jsem neměl potřebu tu někoho blokovat (kromě Hamuny), natož kvůli jinému názoru. Ale otravného Hamunu, který zasírá každou diskuzi a obvykle reaguje na něco co jsem nenapsal zablokuju rád a hned, jen nevím jak. S jeho názory to nijak nesouvisí. Když v životě potkáš někoho kdo tě otravuje, tak se mu taky asi spíš vyhneš, než že bys vyhledával jeho společnost ne?
Už jsem tlačítko na hate list našel. Bylo třeba se odhlásit a přihlásit a objevilo se. Takže snad už se mi ty tvoje nekonečný kraviny nebudou objevovat.
A jak jsem řekl včera. Přijdou ti novinky seriózní tak na ně choď, tvoje věc. Nevim co dál za vyjádření ode mne pořád chceš. Takže tě pic magore. = :-O =
Tož bacha. Nikde jsem nečetl, že by při těch výpočtech brali v úvahu těch extra 30 km, o které pomalejší auto jede déle a vypouští emise, kdž rychlejší vůz je už v cíli a žádné emise neprodukuje. Ano, díky fyzice bude na tom ve finále rychlejší vůz o něco hůř, ale rozdíl bude blízko 0.0 nic...
Když jedu 100km vzdálenost a mám na těch 100km nějakou spotřebu tak je (pro zjednodušení) ta spotřeba úměrná emisím. Čas do toho vstupuje jen jako veličina.
Tvoje úvaha je scestná. To by si pak musel počítat s hodinovou spotřebou a ta se běžně neměří.
S tímhle nesouhlasím, obměna vozového parku je přirozený proces (navíc čím starší auto, tím obvykle méně najede) a jakékoli umělé restrikce smrdí obyčejnou neúčelnou buzerací zejména chudších vrstev.
S čím do jisté míry souhlasím, je omezení vjezdu starých dieselů do centra měst. Tam uznávám, že to to měřitelný účinek na lidské zdraví mít může.
V nemecku zakazali vjazd dieslom do miest a ziadny meratelny ucinok nenamerali :-) Ked uz nie na zdravie, tak koncentraciu skodlivych latok to nezmenilo.
Je děsný jak si někdo vsugeruje že zachrání planetu snížením rychlostního limitu u segmentu znečištění který není nijak zásadní. V Rakousku to kilo platí už nějakou dobu. Dálnici se od té doby snažím vynechat. Jet tisíc kilometrů na jih je nesmírně vyčerpávající a nízká rychlost mě osobně narušuje pozornost a chce se mi spát. Radši si vždy vyberu pěknou okresku, kde se dá bez problémů valit 130-140.
Asi měl na mysli Tyrolsko.Tam ta stovka platí již několik let. Prokleté zóny IGL...
Jinak máš pravdu , že zavádí úseky se 140 kou. Já mimo IGL zóny jezdím Rakousko 160 tacho a zatím bez postihů .
Tebe nikdo nepřesvědčí = kilo je v Rakousku stejně jako v Německu maximální povolená rychlost NA OKRESKÁCH = takže na okreskách max 100 km/h. To máš pravdu
Na dálnicích je našich 130km/h s tim že v době dopravních š***k často omezujou v OKOLÍ MĚST opět stejně jako v německu světelnejma tabulema třeba na 120 km/h = klidně i těch 100 km/h může bejt
Jinak ale Rakousko = 100 km/h na okreskách a běžně se tam jezdí +10km/h
Některé tvé argumenty jsou prostě takové, že není problém je vyvrátit, To není o tom jestli co jsem nebo jaký jsem. Otázka je proč se bráníš načerpat nové informace?
Já fakt nevim, to bych si tvrdit nedovolil. Ale Hendly a Hamuna mají rozhodně stejný praktiky. Oni ani neví jakou cestou jezdím, ani se na to nezeptají, ale ví zcela jistě, že se tam nedá jet mnou udaných 130-140 km v hodině. Prostě absurdní diskuze.
jsme snad na sputniku a nebo na idnes? To opravdu i tady všichni nespí hrůzou před uprchlíky a volají po tom jak je EU hrozná?
S vystrašenýma lidma se tak krásně manipuluje..
Ty vidíš jen 2 skupiny - sluníčka jako jsi ty, Humus a wocasy jako jsou Zemanovci a babišowci..
Budeš se divit, je tady spousta normálních lidí kteří nechtějí výt ani s Babišem, ani se Zemanem ale rozhodně ani s miliónem chvilek a s progresivistickými sluníčky a ekopošuky a ekoteroristy.
Na blití je mi stejně z TOP09, pirátů, Bursíka, Starostů, Komančů, Babiše a Zemana.
Hendly, naprosto s Tebou souhlasím. S vystrašenými lidmi se lépe manipuluje.
Proto psychicky nemocná dívčina, jejíž jedinou kvalifikací je ukončená základní škola, pobéhá po světě a vykřiuje "chci, abyste panikařili", proto se z její cesty do USA stala reality show, kdy člověk věděl o každém jejím ukáknutí do kbelíku a ublinknutí přes palubu. Proto všichni elektrofilové (a příznivci orálně-masturbační církve Svědkové Elonovi zejména) neustále vykřikují, JAK STRAŠLIVĚ MOC jsou škodlivé spalovací motory, proto všici příznivci Zelené Moči (Green Piss) jako vřískají jak protržení, že pokud Evropská unie neprovede ekonomickou, hospodářskou a technologickou sebevraždu pokud možno ještě dnes, nastane konec světa, sloni budou pozadu létat a u toho hranatý vejce snášet, hladiny světového oceánu stoupnou a teptota taky a vůbec...
Naprosto a zcela Tebou souhlasím, Hendly. To strašení ekologistů, zelených bláznů a elektrofilů, to je vskutku odporné
Je něco špatného na tom chránit přírodu? Neprodukovat plasty se kterýma nevíme co dělat? Neznečišťovat vzduch který dýcháme?
To že planeta se mění na tom se asi shodneme. O čem se vede debata jak velký na tom má podíl člověk. Já si myslím, že velký už jen proto, že ta produkce například emisí z aut je ohromné.
Ty jsi za to aby se nic neměnilo a jelo se dál tak jak to je?
Jestli něco evropa má, na rozdíl od ropy, tak je to technologie a náskok v technologii který težko udržet bez vývoje nových technologií. Bezemisní energetika, bez závislosti na ropě a plynu, je něco co by si asi každý přál, ne?
S první částí příspěvku bych souhlasil. Ale pak už to skřípe a jsou to jen domněnky. Např. emise z moderních aut nejsou ohromné. Měření ukázala, že ani v zónách se zákazem spalovacích aut se ovzduší nezlepšilo. No a pak se dostaneme k EV, resp. k extrémně náročnému přechodu na ně. K extrémně náročnému v porovnání s tím, co získáme. Kdyby se ta energie věnovala raději např. *** stromů, bylo by to prospěšnější.
I moderní auta produkují emise a nejde jen o CO2 které by vyřešilo *** stromů, ale rád se podívám na detaily toho uváděného měření.
Ano, ele auta svět nezachrání, ale je to cesta k odpooutání se od ropy a k budováním moderní energetické sítě.
A není to přece jen o ekologii, to pohodlí a a klid ele auta je krok do budoucnosti. A ani "nejhorší" přání ekologů zatím o uplném zákazu spalováků nemluví, rozhodně ne v blízké budoucnosti.
Ano, odpoutáme se od ropy a ještě zvýšíme závislost na el., kterou kupodivu zelení týpci nechtějí z atomu. Naše závislost na el. se stává až fatální. Kdyby na měsíc vypadla, tak pochcípeme. :-(
A fatální závislost na ropě a plynu? Jak dlouho se udržíme bez ropy? Od chaosu bez ropy nás dělí vlastně jen jedno otočení kohoutem. A kdo ty kohouty ovládá?
A co myslíš, bude to stačit? A na co by to vlastně mělo stačit? Na to přeorientovat na jiné zdroje asi ne. Evropa prostě ropu nemá a tak nevidím důvod proč nehledat alternativu.
Spolehlivá bezemisní energetika, bez závislosti na ropě a plynu, je kupříkladu energetika jaderná. Skutečně máš dojem, že si ji KAŽDÝ přeje?
Stávající předpisy, zákazy, limity, restrikce aj, které příslušní EU ouřadové ze sebe vylučují jak na běžícím pásu, ten technologický náskok již prakticky celý zvládly zlikvidovat.
Nebo bys zvládnul vyjmenovat dejme tomu 5 (pro běžného člověka užitečných) příkladů, kde státy EU mají nějaký významný náskok před USA a státy jihovýchodní Asie?
Podnebí a počasí se za dobu trvání "vyššího života" (bakterie do toho nepočítám) změnilo již několikSETkrát, ne-li častěji.Jenom za historickou dobu posledních cca 2.000 let došlo několika výrazným výkyvům počasí, které měly globální dopad. Sucho v centrální Asii spustilo stěhování národů, klimatická optima X. a XII. stolet, vyšší srážky (a jimi způsobené hladomory) ve století XV., vliv vybití milionových stád bizonů na počasí amerického středozápadu atd atd atd atd atd.
Vždycky se našli chiliasté (kteří prorokovali konec světa), vždycky se našli flagelanti (kteří ho chtěli odvrátit ostentativně prováděným sebemrskačstvím) - a vždycky v čele jedněch i druhých stály osoby kromobyčejně odporné a odpudivé. No a dneska, dneska tomu holt nejni jinak.
Ve středověku se organizovaly dětské křížové výpravy, které měly osvobodit kristův hrob - no a dneska zvetšelé shromáždění zbytečných lidí (EU komise a spol) s úžasem a pokorou naslouchá extatickému třeštění a vřeštění Grety Thunberg "how dare you" ...
Vřeštění holčiny, jejíž JEDINOU kvalifikací je ukončená základní škola a jí samotnou přiznaná duševní nemoc.
Jaderná energetika má tu nedobrou vlastnost, že jediná chyba dokáže z evropy udělat neobyvatelnou část světa. Ty rizika tu prostě jsou a s tím je i názor, že to není úplně správná cesta.
Stejně tak argumentovat základní školou.. za stejným názorem stojí mnoho vědeckých studiíí. A stále je tu ta sedlácká otázka. Opravdu tu enormní množství vypouštěných emisí a jedů do ovzduší, vody a přírody obecně nemá žádný vliv na nás a na planetu?
Otázku na zaostávání evropy neslušně otočím. Co EU dělá proti rozvoji technologií? Není to spíš naopak?
Právě to dává možnosti. FVE, větrníky a obrovská kapacita baterek ele aut v chytré síti.... Konečně možnost jak skladovat přebytky nárazové výroby. Možnost čerpat energii zpět. Sdílení kapacity.
Chyba toho co se líbí tobě = je ekonomika = šílený náklady který se nevrátěj. To nemluvíme o tom že zatim neni vyřešení know-how jak ty supergigaextrémně nákladný elektrárny = rozebrat. VÍŠ že všechny zatim = prostě zůstaly stát
Ten západ co má kulové = jde už desetiletí směrem viz odkazy = tady máš fakt BLBÝ info bariku. Nejen žes je jako obvykle BLBĚ zpracoval = ale pracuješ i s blbejma základníma faktama = to je asi to omezeně proruský vidění světa
Upřímnou soustrast = tohle ani moderní medicína = zatim léčit neumí
To sem viděl vždycky ten ten kdy vyšel novej díl :-)
A krom toho dalších 20 dokumentů o černobylu a ze všech mi vyšlo, že kdyby obsluha neporušila asi 20 doporučení manuálu, nikdy by to nebouchlo, jako to nebouchlo v žádné elektrárně kde byly RBMK před Černobylem ani po něm :-)
A že v Leningradské JE jel ten RBMK už 13 let předtím, že černobyl bouchnul. Holt tam neseděl Datlov :-)
Ďatlov měl strávit 10 let ve vězení, ale po odpykání části trestu získal při rozpadu Sovětského svazu amnestii. O pár let později, v roce 1995, však kvůli zástavě srdce, pravděpodobně způsobené radiací, zemřel, stále přesvědčen o tom, že na vině byl chybný reaktor, ne on.
Bručel jen do roku 1992...Pak ho Jelcinovci pustili....
Pamětníci tvrdí, že i ve skutečnosti byl Djatlov bezcharakterním kariéristou, pro kterého podřízení představovali jen nástroj, jak se kariérně vyšplhat až nahoru.
A když si budu chtít pustit něco o odvaze lidí, o skutečném hrdinství, o reálném příběhu který se stal, o neuvěřitelné a unikátní akci , která dala lidem sáhnout si až na samotný limit, doslova na dřen, pustím si tohle https://www.csfd.cz/…aljut-7/prehled/
Rusové nepotřebují točit Armagedon , oni mají skutečné hrdiny a příběhy víš.
Saljut 7 = kdybys k tomu nepřidal ty propagační kecy žvásty = neni špatnej film = sem ho viděl na americkym HBO = umí vybírat ;-)
Ale to furt neodpovídáš na jejich aktuální seroš https://www.youtube.com/watch?… jak řikáš o SKUTEČNÉM HRDINSTVÍ o REALITĚ která se stala a která dala lidem sáhnout si až na samotný limit doslova na dřeň :-!
Máš blbý vid, že na mě nemůžeš s pravopisem. Že mě nesejmeš, že sem tupý volič spd, babiše nebo kýho vejra co máš školu života, píše výtr a sestry odjeli na výlet a tituly píše MGr.
Blbý co.
No jak jsem psal - já měl jako jediný ve třídě z diktátu jedničku a mojí slohovou práci při maturitě předčítala učitelka jako nejlepší ve třídě.
Ke všemu si umím dohledat data, mam širokospektré portfolio zájmů a obrovský základní přehled.
Nezletilí imigranti v německém Ulmu, v Bádensku-Württembersku hromadně znásilnili 14-leté děvče. Je jim 14, 15 a 16 let, a dalším dvěma 24 a 26. Na dívce se tedy vystřídalo pět mladých migrantů.
12leté dítě z Afghánistánu udeřilo Němce v autobuse kladívkem do hlavy, když muž imigrantské děti vyzval, aby nedělaly rámus...
Pro Hamunu- nejde o ruský hoax ale o ověřené zprávy z Bild a Welt.de
Zjisti si to!
Že ten strach je neoprávěný vid, to nejsou desítky, už ani stovky, ba ani tisíce, ale desetitiícepřípadů když migranti napadli, zabili, znásilnili nebo okradli původní obyvatele!!!
I když je to vážné téma jsem nakonec rád, že jsi to sem napsal. Před čím ti lidé utíkají? Nejsou to náhodou války o ropu a změny podnebí?
Takže věci které přímo souvisí s tím o čem se tu mluví?
Afganistán je v chaosu od invaze SSSR, vlastníků ropy. Eritrej je země v chaosu kde by nechtěl žít nikdo. Ale co taková Sýrie, dějiště bojů o ropu. O tu ropu o které se tu bavíme, o ropě na které máme totální závislost a nemáme jí.
Ti mladí místo aby tam budovali nový stát utečou sem kde čekaj na sociální dávky a podporu a byldení zdarma a delaují drogy, kradou a znásilnují.
In 2018, Owens warned that "Europe will fall and become a Muslim majority continent by 2050" and "There has never been a Muslim majority country where sharia law was not implemented." She suggested that the United States would then be "forced to save" the British :-):-)
A tím se zjistilo, že se na omezení rychlosti dá výborně, tedy bez práce vykazovat činnost a vybírat pokuty. Tak se to celé zabalilo do řečí o bezpečnosti, aby se lidi necukali a někteří idioti tomu věří dodnes.
Ekofašismus v praxi. Jeden z mnoha kroků k tomu sebrat nám auta a svobodu cestování. Už brzy to bude unifikované, bude se to samo řídit a nebude to patřit jednotlivcům, ale "lidu"... něco mi to připomíná, že by to tu už bylo...
Fakt ti někdo brání v cestování? Rozsah kam a jak můžeš jet = tu nikdy nebyl a nikdy nebyl tak snadnej = finančně i snadností a rychlostí se kamkoli po planetě dostat. Ty myslíš individuální ale jen individuální automobilovou dopravu = ani v tom nebylo nikdy takový spektrum možností CO si koupit
Ekobolševiku, neplete se. EU je Sovětský svaz brežněvovského typu šmrcnutý kapitalismema ekofanatiky. Nic víc a ty tvoji souputníci jste těžčí zelení bolševici a fanatici!!
Já vim že ti vadí cokoli EKO = ale aspoň ten bolševik.. :-)
No hlavně si = tvrdej odpůrce rozumu vzdělání znalostí = jak si řek studie co členové akademie věd plodí měsíce a roky = ty zvládneš několik za tejden :yes::D
Hele NECH toho extrémního fanatizmu = prostě nechápeš a tečka. Máš plus za to sbírání dat a faktů = to vidim jako docela nadprůměrný = škoda že jejich chápání zpracování dávání do souvislostí, už tak plusový nejni no
No podporuješ = komunisty. Že si je sám pro sebe rozděluješ = a myslíš že nějaká verze navzájem se zabíjejících podrážejících soudruhů by ekonomicky nezbankrotovala a nedovedla svý země do tupýho zaostání https://www.youtube.com/watch?… to je další ŠPATNÁ analýza
Ne že bych neviděl rozdíl mezi Stalinem a Chruščovem = ale to nic nemění na realitě toho kam komunisti obří část planety zavedli. A že komunistická ideologie = prostě neni kompatibilní s ekonomickou realitou
Tak moc = že i když to naštěstí komunisti pustili "už" na přelomu 80. a 90. let = i 30 let poté stále jen doháníme a doháníme. A nejen čistě ekonomický věci ale i to o čem mluvil na tý Letný Zeman
Abych parafrázoval tvuj vedlejší příspěvek = naprostý odmítání KOMPLEXNÍHO pohledu a TRAPNÝ vytržení na jeden nepodstatnej detail = a jako vždy eště překroucenej. ŽE se soudruzi PODRÁŽELI plus i vraždili = je prostě realita
Ale de o ten celek = o to VŠECHNO OSTATNÍ v příspěvku = čemu ses jak čert svěcený vodě nebo komunista realitě = vyhnul :-)
Tvlj problém je, že neumíš rozlišovat mezi meševiky, bolševiky, komunisty, neomarxisty, ekobolševiky, socailisty, neumíš rozlišovat období .
Ad absurdum je filosfofie Karla Marxe správná, bohužel jsou špatní lidé co v rámci ní konaj. A jde o to jak moc jsou špatní a jak moc uškodili nebo pomohli.
A stalinističtí bolševici jenom škodili azabíjeli neomarxisti taky jenom škodí a zabíjejí, i když oni nepřímo prostřednictvím migrantů.
Ostatní škodili a zároven pomáhali a jde o ten poměr. To ty neumíš a nechceš vidět.
Tvuj problém je = že ho rozlišuješ = propad ekonomiky a zaostání = probíhal za všech :-)
Jj TEORIE Marxe je hezká = ale nějak ZAPOMNĚL že to je HLAVNĚ o lidech. A jeho hezká teorie = je bohužel tak nějak v PŘÍMYM ROZPORU s lidskou přirozeností. No a PROTO to vždy a všude bez výjímky = vedlo tam kam vedlo. Jedno jestli kdysi před 100 lety v Rusku nebo v dnešní Venezuele
Netušim komunisti poháhali = svejm zemim viz dostupný data a fakta https://www.youtube.com/watch?… rozhodně NE. To je to co ty neumíš a nechceš vidět
Příběh komunistama ovládaný obří části planety se dá připodobnit ke Škodě auto = přestože https://www.idnes.cz/…erec-zpravy_jape tak firma krachovala = měla miliardovej úvěr a byla stovky milionů po splatnosti
To to ale neumíš a nechceš vidět = přitom to sou dostupný ověřitelný data.
Ale když to tak tlačíš = proč rozlišuješ období = který komunistický období podle tvejch představ NEVEDLO k propadu zaostání až nakonec nejen politickýmu ale hlavně krachu?
Hele nechce se mi to o půlnoci hledat = ale zabíjení za Chruščova = nebylo to za něj jak vletěli do Maďarska a zabíjeli jak diví?
A koho chruščov dal zabít v SSSR z mocenských kádrů?
A kolik lidí pustil z gulagů a vězení, dohledej si čísla.
Já zásadně hodnotím poměr, pokud budu Zeman a přinesou mi žádost o milost od manželky co zabila v afektu manžela co jí mllátil a s ní žádost o milost pro člověka, co zabil 20 lidí aby zachránil dalších 500, dam milost tomu co zabil 20 lidí!
Tu noc vzniklo v Budapešti několik středisek povstání, která postupně sjednocovala a koordinovala svou činnost. Vůdcové ozbrojených kontrarevolučních skupin byli lidé znalí pouličního boje. Pro plánované násilné svržení lidovědemokratického režimu budovali základny vhodné k obraně a věděli, jaké možnosti boje skýtají ulice velkoměsta. Tito vůdcové se rekrutovali z bývalých horthyovských důstojníků, četníků, příslušníků pronacistických Šípových křížů. Byli mezi nimi i důstojníci lidové armády, kteří zradili. Mnozí z nich se totiž zúčastnili ilegálního hnutí proti lidové vládě, nebo sympatizovali s polofašistickým režimem, který v Maďarsku existoval do roku 1945, či žili v domnění, že byli stiženi křivdami. Tito kolaboranti a kriminálníci si však své tresty odpykávali zcela v souladu s tehdy platným trestním zákoníkem lidově-demokratického státu. V době od 25. do 30. října bylo z věznic propuštěno 9.962 kriminálníků a 3.324 vězňů trestaných za špionáž, účast na ozbrojeném spiknutí a za jiné politické delikty. Kriminální živly se tak staly přirozenými spojenci organizovaných band. K bojům na straně kontrarevoluce se připojili a také v nich padli i lidé, kteří byli celým vývojem zmateni, na něž zapůsobily nacionalistické emoce a ideová příprava povstání; sem patří zvláště mnoho mladých. Podle údajů ústředního statistického úřadu MLR z roku 1957, padlo, zahynulo, bylo zavražděno, lynčováno, umučeno 2.500 až 3.000 osob. Dnes se události října vykládají jako „spontánní povstání proti stalinskému režimu“ a při oslavách této „revoluce“ si maďarský premiér dokonce teatrálně klekl na kolena. Z dobových novin zůstaly zachovány víc než výmluvná svědectví o pogromech, které uspořádaly různé zfanatizované bandy proti čestným budapešťským občanům, jejichž hlavním obviněním bylo, že svůj život spojili s dějinami Maďarské lidové republiky, že v kritické chvíli statečně vystoupili na její obhajobu a obranu. Na ulicích Budapešti, ale i v jiných koutech Maďarska, byl rozpoután nový
Kdy budete dělat s Hendlym agitku na Instagramu? Aby silikonové barbíny a jejich sugardaddy, infuenceři atd nelétal(i)y 8x ročně na dovolenou do Dubaje a na Seychely, nekupovaly dětěm ročně 85 svetříků, 60 dupaček, 50 párů botiček, nekupovaly tuny vonavek, rtěnek, líčidel, nejezdili v SUV a nejezdili denně do drahých restaurací.
Kdy jim půjdete vysvětlit že dělaj ekologickou stopu za 30 průměrnch lidí, že plýtvaj ropu atd
Těch 8 cest do Dubaje udělá takovou ekologickou stopu, jako když já najedu s 5,7 V8 200 000 km :-)
Nemáš pravdu. Dnes máme mnohem méně automobilek. Zabíjí je stále se zpřísňující regule, nejde jen o emise. Právě kvůli tomuto tlaku se vývoj ubírá převážně jediným směrem, chybí prostor pro inovace a originalitu. Vládne unifikace. Regule EU tlačí nejen na to co má auta pohánět, kolik to má žrát, ale i jak to má vypadat a co to má mít ve výbavě...všichni stejně povinně. A tento tlak se stupňuje...
Jak mnohem méně? Nabídka je obrovsky široká = existujou tisíce modelů a pohonů = můžeš jezdit na naftu, benzín, hybrid nafta i benzín, LPG, CNG, elektřinu i vodík. V době kterou ti tahle nekonečně široká nabídka a možnosti připomíná = se tu jezdilo.. :-)
Žádná unifikace nevládne = když máš prachy máš nekonečný možnosti = i naprostý individualizace. Ty máš možná na mysli v TVEJCH cenovejch hladinách = ekonomický souvislosti = to je něco jinýho
Kolik to má žrát a jaký emise = to sakra neni žádná EU = to je přece už skoro 60 let CELOSVĚTOVÝ. Do současnosti byla lídr amerika a Kalifornie = myslíš že tam celý ty desítky let taky takhle kvíkali = že sou světová špička v boji s emisema?
Vidíš to JEN IDEOLOGICKY = jak to CHCEŠ vidět. Zkus rozšířit obzory = nikdy takhle nebylo nikdy si tak snadno a kamkoli nemoh cestovat a nikdy nebyla tak pestrá nabídka aut. Že ty co tě zajímaj sou možná cenově nedostupný = to je jiná věc. Je to mimochodem důsledek toho že nás je skoro 8 miliard a to mimořádný může bejt vždycky jen pro maličkou špičku na vrcholu = což dneska znamená klidně desítky milionů za auto
Hlavně vysvětli těm cestovatelům, že když letí 2 ročně do austrálie, tak že ten Beoing za tu trasu spálí asi 400 litrů paliva na osobu a v tom letadle sedí 650-800 lidí.
Takže 800*400 = 320 000 litrů paliva.
Takže barbína co letí 2x ročně Austrálie či Nový Zéland + 2 detičky a sugardaddy = 6400 litrů a několik dubají a evropa a ding ding bumm......máme to tak 15-20 000 litrů paliva.
Za to ujede kamarád 220-300 tis km autem - za jejich dovolené za 1 rok!!!!!!
A kolik najedou oni a jejich řidiči se svými suv na večeře do luxusních restaurací, shopů, kosmetickcýh salonů..... Když připočteč toohle k letů, tak Za to Venda s dieslovou Fabií bude jezdit 30 let za jejich roční spotřebu paliva
LOKÁLNÍ emise = je to co víc dejcháš a díky čemu tisíce lidí umíraj na raka. Za zaoceánskou lodí což je taky často zmiňováno = neplaveš nebo za ní nestojíš v koloně na červený
Rozdíl mezi náma 2 je v tom = že ty bys nedělal nic jinak = dál jak si zvyklej dokud tu sem HLAVNĚ ŽÁDNÝ ZMĚNY a po tobě potopa. No a já narozdíl od tebe neřikám že to sou všichni de.bilové který promarnili svý životy a všechno co studovali a co dělaj = je kravina https://zahranicni.ihned.cz/…nou-varuji-vedci TY že o tom víš DALEKO VÍC
Rozdíl mezi Vámi rádoby ekology a ekonafatiky jde v tom, že Vám jde POUZE o to, aby Vám to nekouřilo za barákem a přihlé oblasti, tz. komínaci.
A já to beru celkově. Když zachrana planety, tak to ber globálně, celkově, veškeré emise.
A to se ti nehodí do krámu vid, protože s osvětou na Insta by tě zbohatlíci hnali jak pes hladovou kozu a těžba, zpracování a recyklace surovin potřebných na stavbu EV aut, jejich továren, dobíjček, větrníků, solárů a přidržených věcí zatíží svět milairdami tun škodlivin. Ale hlavně že komín nemam za barákem, že j v číně, africe a rusku vid
Pokrytci, jste nic než jen pokrytci.
Počítáte to jak Goebbels ponorky a jak se vám to hodí do krámu. Jste průhledný jak hladová koza na dotované biolouce a strašně vás štve, že vám někdo vidí do karet a nedá se opít rohlíkem.
Jj TY si ten jediný a vyvolený který JEDINÝ to chápe komplexně :yes::*):D:-!
Ach jo = fakt mega sebe důvěra ;-)
A protože to bereš GLOBÁLNĚ = tak lokální snahy = sou kravina. Ach jo :-)
Sem před časem viděl rozhovor s člověkem z UK = ten řikal že to je NUTNÝ dělat přesně OBRÁCENĚ než si myslíš ty. A to blb na to roky studoval a teď tim dokonce oblbuje studenty na Univerzitě Karlově. Ty se nedáš opít rohlíkem ty víš DOBŘE proč si nestudoval :yes::-!
Já sem studoval, naštěstí ne Univerzitu Karlovu a její filosofické, sociální, genderové a humanitní obory, tedy to, co plodí vymyté mozky kejvajcí každou unijní volovinu a těžko shánějící práci mimo sketor neziskovek, školství a nadací rádoby celebrit.
Pro mě je cennější každej řemeslník, montér, inženýr, lékař, chemik, historik, pečovatel, policista, hasič atd.
Lokální rádobyekologické snahy 30% světa jsou NESMYSL,buzerace obyčejných lidí a tahání jejich peněz z kapes, když 70% světa ekologii neřeší.
Je to jen účelový nástroj jak zbohatnou zainteresovaní lidí kteří se napakují na dotacích a umělě vytvořeném novém segmentu trhu, kde je prozatím malá konkurence.
Mnohem cennější = pro komplexní chápaní a globální analýzy = je každej řemeslník montér hasič. V tvym případě sem si tipnul = bez maturity
Hele opatrně = UK má i lékařský fakulty a na fildě sou i historici = a myslim že drtivá většina absolventů nebezpečně se blížící 100% = věci vidí dost jinak než ty :-)
Univerzita Karlova, kde její absolventi dělali brigády v mekáči aby se vůbec uživili, protože neměli ve svém oboru místo tak už dávno nemá kredit, jaký si myslíš.
Maturitu mam ke tvé smůle :-) Jak sem říkal, vyšvihnu ti tu básničku, písničku, dělal sem překlady, psal sem články na několik webů o autech i hudbě atd.
Zajímám se vědu, techniku, historii, vojenství a armádu, politiku atd.
Krom kvantové fyziky a vlivu pěstování máku na život horského kamzíka v Afghanistánu si se mnou jde povídat o všem.
A že ty = fakt PLÁCÁŠ neskutečný KRAVINY = jestli máš maturitu = smutný že ti tak blbě funguje hlava a TAK OPOVRHUJEŠ inteligencí svýho národa ;-)
Vim že SE ZAJÍMÁŠ a vim že máš nasbíráno mnoho dat = taky ale vim jak BLBĚ je zpracováváš. To co si schopen napsat o Akademii věd nebo Univerzitě Karlově https://www.topuniversities.com/…ty-rankings/2019 to skoro nevim jak komentovat = což se mi za a) nestává a za b) je to prostě fakt TOTÁLNĚ ÚCHYLNÝ :D
-"We need to stop calling them liberals and begin referring to them as exactly what they are: American communists, that wish to partake in the destruction of western civilization."
Bariku, jsi si jistým že se CHCEŠ zahazovat v diskusích s duševně nemocným člověkem ?
S Hamůňou, která ani sama neví, co vlastně je - jestli je jenom Hamůňa nebo taky "neteta" Kylie? Kylie?
S trolem, který tady onanuje v každém druhém vláknu?
Teď je tu 154 příspěvků - a Hamůňa toho zvládla nahňahňat 39. Čili více, než každý čtvrtý příspěvek tady nacancává právě ona/ona/ono sám/sama/samo
Těch co neví zda jsou kluk nebo holka přibývá, ještě se doomáhaj na školách a ředitelích aby mohli chodit na holčičí záchod když maj penis a v občance napásno Vaše Novák....
Už tady nebyla dlouh žádná velká krize a válka, aby lidi nevymýšlely kraviny.
A neomarxisti to hustí dětem od školky, nutí si kluky hrát s panenkama a holky s autíčkama a vydávaj za naše daně knížtičky pro 4 letý děti jak si hladit pipinku.
Snaha o rozklad, totální rozklad tradiční rodiny a kulturních hodnot a tradic. Je nutné proti tomu bojovat se vší vervou a nasazením.
Jasně, Owens je extrémistka, haha.
Protože prohlásila, že bojovníci za zlepšení klimatu nejsou liberálové, ale američtí komunisté, kteří si přejí zničit západní civilizaci.
Má ovšem 100% pravdu.
Co je pak Sarah Jeong......ta co nenávidí bílé a chce je vyhladit. to není extrémistka?
In 2018, Owens warned that "Europe will fall and become a Muslim majority continent by 2050" and "There has never been a Muslim majority country where sharia law was not implemented." She suggested that the United States would then be "forced to save" the British
Ta holka to má hlavně hodně srovnané kámo.
Je moc dobře, že jsou takový lidé co se to nebojí veřejně říkat.
Fanynka Hitlerova nacionalismu = to všechno už tu bylo = a tohle na 99,99% neni řešení. Jiná věc je že se to lidem jako ty LÍBÍ
Tou Jeong si chtěl říct co? To byla osvědčená školní metoda = blbou známku dostal i někdo jinej? ;-)
Jak si psal = ty sis usmyslel že si NAD = nadřazuješ se jak nad závěry z Akademie věd tak z Univerzity Karlovy = a líbí se ti EXTRÉMISMUS
To je docela = hodně vážný
Jak se ti stalo že z nadprůměrnýho maturanta = ses tak propad? Nějakej úraz hlavy? Chlast drogy prášky? Co si pamatuju běžnej nadprůměrnej maturant = Univerzitou Karlovou a obecně vzdělánim = neopovrhoval. A většina snad dodnes = extrémismus nevidí jako = hodně srovnaný vnímání světa
Furt to samý = záběr znalosti a info = dost slušnej. Závěry z těch znalostí a zpracování těch informací = skoro KATASTROFA :-|
Možná to je ta snaha o širokej záběr = asi bys měl UBRAT množství info a zkusit to PODSTATNÝ = správně je zpracovávat = dávat do správnýho místa a taky je nestavět na hlavu = hele jak ti dou puzzle? ;-)
Z toho už se nevykroutíš. Chceš mi tu namluvit, že až budou mít muslimové někde většinu, stačí ve městě nebo v kraji že si tam nepojedou svoje zákony? Fakt mi to chceš tvrdit?
POKUD ANO, JSI NEMOCNY CLOVEK a měl by ses jít okamžitě léčit. Nebo emigrovat někam hoodně, hodně daleko. Navrhuju Eritrej a zimbabwe, tam maj bělochy moc rádi :-):-)
Největší extrémista tu jsi ty, Hendly a klub přátel Elona Muska :-O
to je diagnoza :-) Popírání faktů, účelově ohnutý komentáře, bagatelizace a čecháčkovské hlavně že mi nečoudí komína za barákem, co je 10 000 km daleko je mi šumák :-)
Vono co čoudí za barákem i 10t. km daleko = vono OBOJE je důležitý
Fakt bys měl SILNĚ UBRAT a řešit jen věci v kategorii možností tvýho mozku. Takže začít s nějakym malym obrázkem puzzle = a skládat = dílky dávat TAK JAK MAJ BEJT ne tu otočit nalevo tu napravo tu vzhůru nohama + je dávat NA SPRÁVNÝ místa. JEN tak ti vyjde obrázek SPRÁVNĚ
Jenže vy to co čoudí 10 000 km daleko nebo zamořuje vody a půdu, tj těžba a zpracování surovin, výroba komeponetů pro vaše ekonysmysly typu EV auta, větrníky a soláry nerešíte, záměrně bagatelizujete zelhčujete a zmalčujete!!! Jsou toho milardy tun, možná i biliony
Když Novinář nedostane odpověd, zeptá se znovu.
Kdy jdeš dělat agitku na Instáč??
Hlavně vysvětli těm cestovatelům, že když letí 2 ročně do austrálie, tak že ten Beoing za tu trasu spálí asi 400 litrů paliva na osobu a v tom letadle sedí 650-800 lidí.
Takže 800*400 = 320 000 litrů paliva.
Takže barbína co letí 2x ročně Austrálie či Nový Zéland + 2 detičky a sugardaddy = 6400 litrů a několik dubají a evropa a ding ding bumm......máme to tak 15-20 000 litrů paliva.
Za to ujede kamarád 220-300 tis km autem - za jejich dovolené za 1 rok!!!!!!
A kolik najedou oni a jejich řidiči se svými suv na večeře do luxusních restaurací, shopů, kosmetickcýh salonů..... Když připočteč toohle k letů, tak Za to Venda s dieslovou Fabií bude jezdit 30 let za jejich roční spotřebu paliva
Má to zmysel. Nad 100 km/h hrá dosť výraznú rolu aerodynamický odpor a spotreba už s rýchlosťou rastie. U niektorých áut menej, u iných viac, ale je to fakt. Koniec-koncov, zníženie rýchlosti na 100 km/h kvôli emisiám už roky praktizuje na svojich diaľniciach Rakúsko.
V našich končinách sa debatuje o zvýšení limitov na 140 km/h, ozývajú sa hlasy aj o limite 160 km/h. Ale trendy sú dnes už iné. Zase sme 100 rokov za opicami.
Jj tyhle celoplanetární snahy = o snížení emisí trvající od 60. let posledního století minulýho tisíciletí = se dějou napříč planetou = PROTOŽE TO JE ZROVNA TRENDY
Čim dál lepší spálená 6ko :-)
Hele radši hoď nějakej ten zpravodajskej web kterym pro jeho úroveň neopovrhuješ = sputniknews, parlamentní listy? Sem fakt zvědavej
No právě. Oba se musíme ptát, protože to ani jeden z nás neví. Takže se asi nic k lepšímu nezměnilo. Kdyby jo tak bych si toho cestou všimnul, nebo by se rakušáci pochlubili. A o to mi jde. Protože něco omezit je jedna věc a zjistit zda to omezení k něčemu pomohlo je věc druhá.
Bojovníci za zlepšení klimatu nejsou liberálové, ale američtí komunisté, kteří si přejí zničit západní civilizaci. V Evropě neobolševici a ekomarixsti, co si přejí totéž.
Fakt hnus a demencia, co sa tu clovek docita. Miesto normalnej debaty uz milionkrat strasenie typu bla bla EU, bla bla EV, bla bla eko-neviem co. Do toho naspidovany chello s jednym clankom, ktoreho obsah a zmysel evidentne nepochopil. Ale nezabudol do toho namontovat "gender". Presne to zapada do mantinelov a schemy myslenia.
Na arevue si dementnu debatu pod tymto clankom este poistili tym, ze do nadpisu pridali, ze tymto Holandania pomahaju EV ?!?
Ty si nepochopil smysl článku. Ten je že ropy je dostatek, produkce nových naleziště bude stoupat a to bylo opomenuto že ne všechna ložiška byla ještě objevena.
Takže strašení tím, že ropa dojde kterou tady předvádíte je NESMYSL.
Bojovníci za zlepšení klimatu nejsou liberálové, ale američtí komunisté, kteří si přejí zničit západní civilizaci. :-) Též tě zdraví Candace Owens :-)
Skor je dolezite, ako to meraju. Chorvatsko ma tiez obmedzenu rychlost, ale radar len asi jeden na dialnici. A ked rychlost znizuju kvoli emisiam, preco nepovolia pre elektricke auta neobmedzenu rychlost? Ludia by presli na elektricke aj bez dotacii :-)