Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - _Karel_
Superb
| 27. 11. 2019 19:34
Co je to "výkon 260kw(218)" ??

Z jakého důvodu se stále používá 1,4TSI ? Tedy je to určitě dobře, jen mě to překvapuje.

S pravidelným dobíjením mi to přijde fajn. Otázka je, kolik zákazníků to bude dělat. Každopádně něco to váží, slabší 2,0TSI 140kw by mi tam pasovalo líp.
Avatar - WinDiesel
Re: Superb
| 27. 11. 2019 19:46
Ta 1,4 je možná globální motor. bylo by asi značně neekonomické spřáhnout v Evropě 1,5 TSI a v Číně 1,4 TSI.
Vidím tady ve svém systému:
Evropa - 1,5 TSI EA211 EVO a 1,5 TGI (CNG)
Čína: - 1,2 TSI EA211 CN6
Čína: - 1,4 TSI EA211 CN6
Re: Superb
| 27. 11. 2019 20:04
Ad 1,4 tsi: 1.5 je křáp, který má dost problémů v běžném uskupení. Tak je lepší sáhnout po povedenější 1.4, kdy její hybridizací nemusí řešit přechod na přísnější normy.
Re: Superb
| 27. 11. 2019 21:34
1.5 TSI má proti 1.4 TSI výhodu hlavně kvůli emisím a CO2, u PHEVa podle všeho stačí 1.4....
Re: Superb
| 27. 11. 2019 22:01
Mať toho superba, tak by som si ho pravidelne aj dobíjal ;-) . Veľkú časť môjho jazdenia by totiž pokryla práve tá baterka (denne nejakých 45-50km v meste) a zároveň môžem vyliezť aj na dlhšiu jazdu mimo mesta. Podľa špecifikácie zoberie tento superb na guli 1700 kg, takže konečne hybrid zaujímavý aj pre mňa. Bravo škoda :yes: :yes:
Avatar - Zetti
Re: Superb
| 28. 11. 2019 06:46
Ja pouziti preplnovanych motoru do plug-in hybridu vidim jako hloupost. Je tam omezena moznost pred provozem motor ohrat. Zlaty atmosfericky japonci
Re: Re: Superb
| 28. 11. 2019 10:57
Hele nad tím jsem taky přemýšlel jak to funguje. Fakt je že v dnešní době kdy jsou turba chlazená vodou, výfukové svody chlazené vodou a zlepšilo se tím ohřátí motoru na provozní teplotu, bych se toho úplně nebál. Je důležitý, aby si ale řidič takového auta stále uvědomoval, že spalovací motor se musí nejdříve zahřát než se začne honit a tomu přizpůsobil jízdu. To ukáže čas jak bude kombinace 1,4 TSI v hybridu spolehlivý.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Superb
| 28. 11. 2019 11:34
Zasadni problem je, ze ani nepoznas jestli je motor zahraty. Teplomer oleje to zrejme nema. U normalniho auta si reknes ujedu 10 kilaku a olej v motoru je teply. U pluginu tohle neplati. Motor se zapina do ruznych zatezi a vypina jak se mu chce a ani topeni nesignalizuje zahrati motoru. A nezahraty turbo motor je na provoz citlivejsi nez atmosfera.

Jestli maji osetrene dochlazeni a domazani turba ani neresim.

Ale kdyz ma nekdo na auto, ma i na servis a aVW Group se na sve zakazniky vzdycky tesi
Re: Re: Re: Re: Superb
| 28. 11. 2019 13:48
Jasně souhlasím s tebou. U hybridu víc než u normálního auta záleží na tom, aby u jízdy řidič přemýšlel a pod to spadá i fakt počítat s tím, že budu potřebovat zahřátý spalovací motor, tak si ho opatrnější jízdou nejdřív ohřeju respektive nemám ho zahřátý nemůžu na to tolik šlapat, případně si ho nahodit a začít zahřívat ve chvíli kdy se to hodí. Ne ve 130 na dálnici. Předpokládám, že ty u toho když jedeš s Mitsu taky uvažuješ a neděláš mu to, že trápíš neohřátý motor ne? Osobně bych to neviděl jako nevýhodu spíš jako určitý specifikum při jízdě hybridem.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Superb
| 28. 11. 2019 14:35
Ono to neni tak slozity kdyz s tim pocitas, ale v navodu (mits) to nepisou, nevim jak u VW a nez na to prijdes, motor par ran dostane.
Nicmene musis pocitat s tim, ze ten stale jeste studeny motor se nekolikrat do uplneho zahrati startuje a neni mozne to nastavit jinak, nez volbou dobiijeni CHARGE, ale to zase nejde kdyz je baterka nabita a neni to vhodne kdyz je motor ve vetsi zatezi. Proste at se vrtnes kam se vrtnes, maloobjemove turbo znovu opakuju PODLE MEHO nazoru do PHEV nepatri.
Na letisti kdyz sme stali venku jsem mel SAVE, to motor bezel skoro furt, protoze se uvnitr topilo. Baterka byla nekde na pulce. I tady se auto nastartovalo a vyplo podle sve vlastni volby
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superb
| 28. 11. 2019 15:03
Proste atmobenzin o poradnym objemu je lepsi pro hybrid nez turbobenzin. Jenze kdyz ono VW zadny takovy motor nema. Varej holt z toho co maj na sklade.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superb
| 28. 11. 2019 15:13
Jo to si myslim. Nicmene jestli mam pravdu nebo ne ukaze cas.
By mi zajimalo, jestli ty TSi maji filtr pevnych castic. Atmosfericky motory ho udajne nemaji
Rodinný kočár
| 27. 11. 2019 19:52
Podle čeho autor usuzuje, že to není rodinný kočár ? Podle toho, že 80% kupují firmy ? To je ale špatná úvaha. Copak Superby koupené firmami a používané managery neslouží také pro soukromé účely jako rodinné kočáry ?
Hybrid
| 27. 11. 2019 19:58
Pokud tohle auto není denně připojené na 5 hodin k el. síti, tak je to tak trochu ekonomickoekologický nesmysl.

Mne by zajímal test, kolik má skutečnou spotřebu např. při cestě Praha - Kaprun a zpět, a ne přískoky po rovinatém Holandsku. Mitsu PHEV měl 7,3 l / 100 km.
Avatar - _Karel_
Re: Hybrid
| 27. 11. 2019 20:10
"Pokud tohle auto není denně připojené na 5 hodin k el. síti, tak je to tak trochu ekonomickoekologický nesmysl." Pochopitelně. Každé auto má nějaké ideální použití. Stejným nesmyslem je koupit 3,0TDI na rozvoz pizzy po Praze. Takže když je auto určené k nabíjení, má smysl, když ho nabíjíš.
Re: Re: Hybrid
| 27. 11. 2019 20:58
:D :yes: :yes:
přesně tak, je to o způsobu použití.... na lítání pravidelných dlouhých štrek po dálnici bude furt lepší nafta.... na dojíždění do práce s pravidelným dobíjením a občasné služebky + pár rodinných dovolených už může být v celkové bilanci spotřeby lepší ten hybrid.... (navíc s velmi solidním benefitem že při tom dojíždění ve městě nesmrdím, hned mi to topí, šetřím si fosilní motor tím že ho na krátké jízdy nestartuji atd).
Re: Re: Hybrid
| 27. 11. 2019 21:31
Pokud budeš v elektrickém režimu, potom auto zůstane elektrické i na "plný plyn". Spalovací motor se aktivuje až při kickdownu, kdy auto dodá všechen výkon, který má.

pardon, mělo být o vlákno níže :)
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 06:40
Nevim jak je to u superba, ale u mne zapnute topeni v kombinaci i s mirnejsi akceleraci si nastartuje motor i pres volbu EV. Ten soubezny odber je moc velky
Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 29. 11. 2019 09:11
U mne se benzin "nedobrovolne" zapina jen na jednom miste na vypadovce, kde zrychluju z 90 na 110 (v zime se zapnutym topenim). Jinak to elektrika celkem zvlada.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 29. 11. 2019 09:16
jj, ale ja mam o el. motor vic a nemam prevodovku, ty toky produ budou asi jinde. Vis jaky mas napeti na baterce? U mne je to 300V
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 29. 11. 2019 09:42
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 29. 11. 2019 09:47
to hodne vysvetluje, vic voltu, min wattu
Avatar - Barrichello
Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 00:02
Já jezdím po Praze s 5,7 V8 :-) :-)
Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 06:51
Důvod?
Avatar - drtiphone
Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 08:58
Třeba protože chce?
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 09:42
To je taková úchylka, jezdí někde po okraji Prahy lehkou nohou a pak "vyklusává" plachtěním po okreskách, aby mohl v diskuzích říkat, že jeho V8 žere jen 11.3 na sto, kdežto stejně výkonné auto s turbem, které prohání redakce po všech čertech vezme ukrutných 11,4litru na sto!
Avatar - drtiphone
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 10:36
To už je věc jiná, to je o něm všeobecně známo, že plyn je od 1/3 zarezlý a otáčkoměr má od 2500 dál pavučiny :D
Ale jde o to, že když chce, tak ať si tím jezdí a ne že nějaký mechový mozek mu zakáže s tím jezdit :D
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 10:38
No vzhledem k tomu, že po Praze jezdí běžně i staré Avie, tak nějaký Barik to nevytrhne :D Souhlas... Ale osobně, kdyz vidim blba, co natočí svuj stary dehet bez DPF a nechá ho stát 30 minut nekde před obchodem, kde čoudí u vchodu, to bych taky pokutoval.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 12:58
Zajeď si na východní Slovensko nebo do východního Polska, tam teprve uvidíš věci :D
Avatar - drtiphone
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 15:28
Tak to je ten extrém, který ať klidně zakáží. Staré diesely, co jsou jak dýmovnice, mají totálně okouřené zadky, tak to nemá co dělat na silnici, ale pokud to funguje v pořádku, tak proč zakazovat, že jezdí s velkým motorem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 13:44
přesně, ať klidně i vyndá katalyzátor, pokud ho to naplňuje.... a děcka na chodníku ať si nase*ou.... :-!
Avatar - drtiphone
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 15:26
On někdo psal, že má vyndaný katalyzátor?
Avatar - Ozzman
Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 07:11
Kaprun je v údolí v nadmořské výšce necelých 800 m a cesta tam je po dálnici a krásných širokých alpských okreskach , žádné klikaté horské průsmyky... Na této cestě Praha - Kaprun jsem jel i já se svou těžkou nohou s o litr nižší spotřebou, než obvykle...
Re: Hybrid
| 28. 11. 2019 11:02
Tak jestliže někdo bydlí v paneláku bez možnosti dobíjení, tak je pro něj taková motorizace k ničemu. Když můžeš auto hodit někde 1 za den na nabíječku, tak je to supr. Jedno jestli doma nebo v práci.

Spotřeba ve stylu Praha Kaprun zpět bude dalece vzdálena číslům, která se uvádějí v článku. Tipoval bych 8-9 litrů. Hybridní auto je vhodné na provoz kolem komína. Na vzdálené přesuny, kdy jedeš na spalovák, který navíc táhne nadbytečnou zátěž je lepší diesel. Otázka je jak často takové několika set kilometrové výpravy děláš. To si musí každý rozmyslet sám jestli je lepší koupit diesel, benzín nebo hybrid.
Re: Hybrid
| 29. 11. 2019 09:09
Prius PHEV v lete Makarska a zpet (s rodinou) za 4,2. Ale byl srpen a prakticky idealni podminky.
dotaz na redakci
| 27. 11. 2019 21:01
mě se to auto hodně líbí a jsem docela rozhodnutý do něj jít, ale zajímala by mě jedna věc.... dojíždím do práce 20km, jedu městem a plynule po okresce, v poho to dám celé na elektriku. Mám tedy plně nabitou baterku a jedu v elektrickém režimu - když dám za takovéto situace plný plyn, protože potřebuju předjet, zapne se mi automaticky spalovací motor abych měl výkon nebo to furt pojede jen na elektriku? jde mi o to že je celkem blbé když je ten spalovák studený a najednou by se připojil při potřebě max výkonu a hned bych ho hnal na do max otáček....
Avatar - Dzakobo
Re: dotaz na redakci
| 27. 11. 2019 21:15
Při plném sešlápnutí akcelerátoru se vždy u každého plug-in hybridu plně zapojí všechny motory, jen pokud je vybito, tak elektro netáhne. Holt to řidič musí umět, nebo má pedál 2 odpory - lehký a od určitého stlačení pedál klade vyšší odpor a to se potom sepne i spalovací motor.
Re: Re: dotaz na redakci
| 27. 11. 2019 21:30
jasný, díky.... ono je to logické že mě to při předjíždění nevydusí tím, že by mi to nezaplo TSI a tlačilo to jen na elektriku.... ale představa že je třeba -15 a zničehonic to zapne spalovací motor a pošle ho to do vysokých otáček mě tak nějak bolí :-) Holt se na to bude muset myslet....
Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 27. 11. 2019 22:07
Když jedeš v E modu, tak se při kickdownu TSI nahodí, ale trvá to 2-3 se***. Pokud víš, že budeš potřebovat dynamickou jízdu, tak je lepší navolit dopředu režim SPORT mode, kdy je k dispozici spalovák i elektromotor okamžitě popř. HYBRID mode. Na druhou stranu na okresce nebo ve městě 85 kW elektromotoru stačí na velmi slušné zrychlení z běžných rychlostí, pomoc spalováku je potřeba spíše až na dálnici v rychlostech 100+.
Jinak popsané je to trochu zde, prvních 5 min. přeskočit.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Radek_GTE
Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 01:09
Passat se stejnou technikou spalovací motor predehřívá ihned po aktivaci auta. Při jízdě v EV módu je tedy spalovací motor připraven k okamžité akceleraci i při -15.
Kickdown má dvě úrovně a spalovací motor se připojuje okamžitě (do jedné vteřiny).
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 07:16
Takze kdyz bych tocil s pasatem jen ty sve kratke elektricke jizdy, tak budu zbytecne elektrickym odporem ohrivat motor? Vezme to kus dojezdu? No z 12V baterky to asi nebude. To tedy ti soudruzi z VW drobet nezvladli.
Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 07:34
Tak asi furt lepsi to zbytecne ohrivat nez abys v -15 vyrazil na cestu a po 15 minutach ti to tam ve 130 na dalnici proste koplo uplny promrzly spalovaci motor....
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 07:39
Jak myslis, tak hodne stesti s tim pertinaxem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 11:27
Hele me prijde taky logicky predhrat si elektricky spalovaci motor z vyse zminenych duvodu. Ja myslim ze to Mitsu to bude mit asi stejne taky neni mozny promrzlej motor kterej se jeste ani jednou neotocil nakopnout a pozadovat po nem hned 100% vykonu.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 12:02
Outlander predehrev nema, na to sem se extra ptal, protoze moje predchozi mits. evo X predehrev motoru melo. I tak se v chladnych mesicich ztraci z baterie az 20%, jeste aby tekla zbytecna energie do zbytecneho ohrevu motoru. Dost na tom jestli je tam nejaky predehrev baterie, to nevim.
Tam kde maji dlouhodobe hybridni zkusenosti napriklad Mits nebo Toy (RAV4) osazuji do poradnych pluginu 2,5litrove atmo motory a myslim ze vedi proc to delaji.

Jedine foukane ktere bych omilostnil je 6vacovy Ford Explorer. PHEV, tam turbo nenahrazuje vykon, jen pridava
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 13:47
OK takže atmosférickému motoru nevadí když se nenadále v mrazu přepne elektrický režim na spalovací a ty po něm zrovna chceš akceleraci atd.? jasně že turbu to bude vadit víc, ale i ta atmosféra bude trpět....
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 14:26
Ja ti superba neberu, ja jen rikam ze Z MEHO POHLEDU je turbo do plug-ina spatne. Kdybych s tim aktualne nejezdil, tak bych si treba dneska myslel totez co ty. Neboli jinak
JA rozumej podle MEHO nazoru bych do plugina s turbem nesel. Ty si delej co chces
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 29. 11. 2019 09:22
Nikdo po spalovaku v hybridu 100% vykonu hned po nahozeni nechce, mozna az na par vyjimecnych nouzovych pripadu. Proc analogicky nediskutujeme situaci, kdy majitel spalovaku nastartuje auto a rovnou pod plnym plynem chce maximalni vykon? Je to zhruba stejne pravdepodobne.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 29. 11. 2019 09:37
No to bohužel není stejně pravděpodobné. V zimě auto běžně nastartuješ oškrábeš a vyjedeš než se dostaneš někam kde můžeš přidat třeba na tu dálnici, tak to nějakou tu minutu trvá. S hybridem se ti může klidně stát, že dojedeš k dálničnímu nájezdu na elektřinu a pak se ti na dálnici nahodí promrzlej motor a začne jet ve vysokých otáčkách, protože jaksi při 130-140 mu nic jinýho nezbyde.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 29. 11. 2019 09:44
Ale ona ti nedojde. Zadny PHEV nezapina spalovak, kdyz ma baterku na nule. Zapina se chvili predtim - prave proto, aby se spalovak zahral v dobe, kdy elektrika dokaze jeste tahnout auto.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 29. 11. 2019 13:28
To ja taky nemel na mysli ze ti dojde proud ale ze budes na ty dalnici uz potrebovat tolik vykonu ze si to ten spalovak proste samo zapne. A tim padem ho nastartuje a bude po nem hned pozadovany vykon. Nebo se ti to u toho hybrida nikdy nestalo?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na red
| 29. 11. 2019 14:13
Ne, nestalo. Stalo se mi, ze nestacil elektricky vykon a zapnul se spalovak, aby pomohl. Ale jel v malych otackach, jen aby vykryl chybejici energii. Pak se postupne otacky zvysily, kdyz se motor zahral, nebo se naopak spalovak uplne vypnul. Podle situace.

Ano, muze se stat, ze bude po studenem motoru pozadovan velky vykon. Pokud nekde prislapnes plyn az na podlahu, tak se to asi i stane. Ale to je podle mne vyjimecna situace - ja jsem mel plyn na podlaze jen parkrat za dobu vlastnictvi auta a vetsina z tech pripadu se odehrala na letisti u Mnichova Hradiste.

Stejne tak se muze stat, ze majitel spalovaku sedne za volant, nastartuje studeny motor a da tomu "plnej ceres" - taky vyjimecne a taky to tomu motoru neprospeje.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na
| 29. 11. 2019 14:21
Když ty budeš jak tě tak čtu klidnej jezdec ;-) Já mám plyn na podlaze každou chvíli a přijde mi těch mých 160 koní i tak málo. Jenže to dělám vždycky výhradně po zahřátí motoru. Koukám na ten problém tudíž svojí optikou a ty zase tvojí ;-) Pro klidnýho řidiče nebo řidiče co není prase nebude problém ani ten hybrid ve spojení s TSI motorem, protože se situace, kdy po ledovém motoru bude požadován výkon, nikdy nepřihodí.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dota
| 29. 11. 2019 14:25
Tim to asi bude :) Ja jsem uz pred lety zjistil, ze kdyz mam porad plyn na podlaze, tak se mi pod nim odira koberecek a to mi za to nestoji ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 29. 11. 2019 09:19
Proc? Spalovaci motor se zapne v "beznych" otackach a auto primarne jede na elektriku do doby, nez se spalovak zahreje na rozumnou provozni teplotu, pak teprve benzin "prevezme stafetu".

Mam ja, jako majitel hybridu, tvdit ze se spalovaky opotrebuji vic, protoze hned po nastartovani musi bezne auto hnat motor do otacek, aby se mohlo vubec rozjet? To by byl preci taky nesmysl, ne?
Avatar - _Karel_
Re: dotaz na redakci
| 27. 11. 2019 21:16
Na jiném webu píší, že při kickdownu se sepne tsi asi za 3sec.
Avatar - Ozzman
Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 09:59
To je nekonečně dlouhá doba na reakci při předjíždění. Co jsem zkoušel PHEV i HEV, tak v tomto režimu to naskočí okamžitě. Za jízdy tedy, při rozjezdu z místa to někde být může.
Re: dotaz na redakci
| 27. 11. 2019 22:06
Pokud budeš v elektrickém režimu, potom auto zůstane elektrické i na "plný plyn". Spalovací motor se aktivuje až při kickdownu, kdy auto dodá všechen výkon, který má.
Avatar - iudex
Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 08:46
Vidím to podobne, hybridný Sup sa u mňa tiež dostal na popredné miesto výberu rodinného auta. Ja mám do práce 10 km, manželka 25km, takže u mňa to je s istotou komplet na elektrinu a u nej pri ideálnych podmienkach a troche snahy tiež. Garáž zo zásuvkou mám, takže viem zapichnúť po každom návrate domov a ráno vyrážať s plnými baterkami. A 160 kW spolu je už slušná porcia, pri predbiehaní by nemal byť problém a pri vybití na dlhšej ceste ani tých 115 kW nie je zlých (na rozdiel od nejakej 1,8 atmosféry Toyoty).
Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 10:46
Ja si zas mylím. že 115kw nie je nič moc oproti 220kw spaľováku v Lexuse LS 500h.... Rovnako mimo porovnanie, ako Sup s Priusom 1,8 HSD :D
Avatar - iudex
Re: Re: Re: dotaz na redakci
| 28. 11. 2019 12:06
To nebolo priame porovnávanie, len som zmienil doteraz najrozšírenejší (a asi typický) hybrid, ktorý Toyota používa vo viacerých svojich hybridoch (Prius/Auris/Corola). A proste tú 1,8čku považujem za slabú, na rozdiel od 115 kW/250 Nm Superbu. Samozrejme priamym súperom je Camry hybrid a tam platí to isté, čo píšem pri Superbe, teda že aj bez bateriek má ten benzín (2,5l) dostatočný výkon.
Absence DC nabíjení
| 27. 11. 2019 21:15
Trochu mě zaráží, že tam nedali rychlonabíječku na stejnosměrný proud. Ale co, už tak občas narazím v Praze na obsazenou nabíječku a to je tady těch elektroaut pár...
Avatar - elektrikar
Re: Absence DC nabíjení
| 27. 11. 2019 23:33
CCS na 10kWh baterku je nesmysl. Ta baterka pobere max 25kW nekde od 20% do 60% SoC a pak uz to bude do 10kW. Jeste ze to tam nedali.
Avatar - elektrikar
Re: Absence DC nabíjení
| 27. 11. 2019 23:33
CCS na 10kWh baterku je nesmysl. Ta baterka pobere max 25kW nekde od 20% do 60% SoC a pak uz to bude do 10kW. Protoze je to das auto, tak to nema teplotni management baterie a pobralo by to realne tak 8kW protoze 30kWh Citigo umi maximalne 33kW :-[] Jeste ze to tam nedali. Spíš by mela smysl 3f 16A 11kW onboard.
Re: Re: Absence DC nabíjení
| 28. 11. 2019 09:52
Tak ja mam taky 11 kWh baterii a CHAdeMO tam je. Ale mozna to bude mit ten teplotni management baterie, az tak do hloubky to neznam. Je to Outlander PHEV. Do tech 80% to svisti, pak uz se to hodne zpomaluje. Ale kdyby to tam nebylo, nema pro me prakticky vyznam pouzivat verejne nabijecky, takze diky aspon za to.
Avatar - Missouri
80 %
| 28. 11. 2019 07:42
Samotný výrobce si uvědomuje, že Superb hybrid bude sloužit hlavně jako služební auto. Takže se ptám - který řidič služebáku řeší spotřebu? Dopadne to jako v Německu, nikdo to nebude dobíjet a celá ta slavná hybridní technologie poslouží jenom jako půltunová zátěž. Zbylých 20 % soukromých uživatelů zase určitě ocení káru za bambilion na dvacetiminutové dojíždění do rachoty na baterku. Tohle je fakt dada. Zasloužíme si vyhynout. :-O
Avatar - Jerry.Gunman
Re: 80 %
| 28. 11. 2019 08:48
No, budu-li optimista, tak spotřebu u služebáku řeší možná i 10% šoférů :D

I když... vím o třech či čtyřech firmách, kde majitel / ekonomický / finanční ředitel nahnal obchoďáky na "kurz ekonomické jízdy", po jehož absolvování dostali certifikát, že umějí jezdit s naftovou fábií za 3,5 litru na 100 km. Obchoďáci si platili služební PHM ze své kapsy a ke konci měsíce dostali zpětně proplacené služební kilometry, samozřejmě že se spotřebou 3,5 litru.

Asi není nutno zdůrazňovat, že do půl roku odtamtud prakticky všichni obchodníci odešli :D
Avatar - iudex
Re: 80 %
| 28. 11. 2019 08:59
Tak do tých fleetov na lietanie sa naďalej budú kupovať dízle, neviem si predstaviť, že by nejaký fleet manažér povedal, že nakúpime drahé hybridy, to bude super kauf a budeme platiť vysokú spotrebu benzínu (lebo to nikto nebude dobíjať).
Ja práveže vidím zmysel toho PHEV pre rodiny, ktorí auto používajú v režime 90% krátkych trás, dochádzanie do práce, rozvozu detí do školy a na krúžky a 10% dlhšie víkendové jazdy.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: 80 %
| 28. 11. 2019 09:14
Pokud mne paměť neplete, v Německu kupovali do fletů hybridy od Volva - a dostali na ně celkem masivní dotace. A samozřejmě, "hybridy" měly reálnou spotřebu okolo 8,5 litrů, protože s nabíjením se nikdo neobtěžoval - a po 2-3 letech šly auta z operáků stejně pryč?
Avatar - iudex
Re: Re: Re: 80 %
| 28. 11. 2019 10:26
Tak to je presne príklad nevhodného nákupu, asi ako naftové auto na rozvoz detí po meste. Dotácie len deformujú trh a potom niekto kúpi blbosť len preto, že dostane príspevok. ;-\
Avatar - Beefcake
A zase ten nadpis
| 28. 11. 2019 07:45
Prvoplanova udicka. Hnus.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: A zase ten nadpis
| 28. 11. 2019 08:49
Beefe, tak na tu prvoplánovou udičku neskákej a nebudeš se zde muset zalykat hnusem ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 08:37
Chápu-li to správně, tak hybridní technologie je určená primárně pro porovoz po městě, kde dokáže využít svých výhod (elektrická jízda s nízkými lokálními emisemi, možnost rekuperace energie atd.) a její nevýhody (nárůst váhy, menší využitelný prostor v kufru a nádrži atd.) se nijak výrazně neprojeví.

Naopak, "velká" auta střední třídy jsou do provozu ve věčně ucpaných městských centrech vysloveně nevhodná. Když občas (4-5x do roka ) skutečně MUSÍM jet do samotného centra Práglu (Staré Město, Malá Strana aj) , tak je zcela evidentní, že se tam auto všeobecně a velký kombík střední třídy obzvláště ale VŮBEC nehodí. Naopak, když jedu na dálkovou cestu, tak čím větší kufr a nádrž mám, tím je to pro mne lepší

Takže, když si to sečtu a podtrhnu:
- vezmeme hybridní technologii (vhodnou do centra měst)
- narveme ji do karoserie velkýho auťáku (pro provoz v centru měst naprosto nevhodného)
takže ve finále obdržíme auto, které se nehodí do města (velká karoserie a menší obratnost) ani na dálkové jízdy mimoměstské (menší nádrž, menší kufr, nutnost tahat s sebou metrák (možná i více???) zbytečné zátěže baterie a dalších elektro-tentononců

Trošku mi to připomíná slavnou Teorii Externalismu od Járy Cimrmana - "autor tímto zastává myšlenku, kterou zároveň vyvrací, což v tehdejších filosofických kruzích vzbudilo pozdvižení " :-) :-) :-)

Takže co s tím? Kam se Škoda Superb Hybrid vlastně doopravdy HODÍ?
Avatar - iudex
Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 08:54
Dovoľ mi vysvetliť Ti to. Je to auto pre rodiny, ktoré nemajú na to (peniaze či parkovacie miesto), aby mali viacero áut na rôzne účely. Pretože aj to rodinné auto absolvuje v drvivej väčšine prípadov krátke trasy po meste a okolí, typicky dochádzaš denne do práce do blízkeho mesta a spravíš 10, 20 či 30 km. Tu sa ten hybrid krásne vyplatí, lebo spravíš celú trasu, alebo jej väčšiu časť len na elektrinu. Ideš v tichu, šetríš a nesmradíš susedom. No a keď ideš s celou rodinou na výlet, dovolenku či návštevu babičke na druhý koniec republiky, máš v Superbe plnohodnotné, priestranné a pohodlné auto, kde odvezieš všetku bagáž od kočíka po lyže.
Samozrejme bolo by ideál mať na každý účel iné auto a striedať ich podľa účelu a druhu cesty, ale to sme vo filme a nie v českej/slovenskej realite.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 09:06
Iudexi,chápal bych i rozuměl, nebýt jednoho ALE
V textu testu se jasně zmiňuje nabíjení ze zásuvky, což znamená téměř nutnost mít vlastní garáž a wall-box a spol.

Pokud si koupím (či nechám upravit) auto na CNG, jsem na tom z ekologického hlediska možná i lépe, protože
- obdobná cena za spotřebované PHM
- odpadá "skoro-nutnost" garáže a dlouhého nabíjení
- auto má sice také menší kufr, ale (patrně) menší nárůst hmotnosti

Navíc, podívám-li se okolo sebe (střední Čechy), tak většina lidí s garáží má i domek (budeme-li všichni bydlet v domcích, do Č/SR se nevejdeme) a k tomu i ta dvě auta
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 09:14
Samozrejme, vlastná garáž so zásuvkou je nevyhnutnosť, pre majiteľov bytov parkujúcich na ulici je PHEV logicky nezmysel.
A máš pravdu, že väčšina rodín má 2 autá, ale stále je ten spôsob použitia taký, ako som písal, teda aj muž aj žena chodia cez týždeň do práce, väčšinou je to po meste či blízkom okolí, zápchy, poskakovanie atď. Ale to veľké rodinné auto stále treba. Chápem, že si chcel povedať, že stačí jedno veľké auto a to malé do mesta nech je hybrid, OK, v zásade súhlasím. Ale tie hybridy sú stále drahé a skôr sa to stratí pri tom veľkom aute, ako pri povedzme Fabii (ak by mala hybrid). A stále platí, že aj to druhé auto má cez týždeň rovnaký režim, teda tie baterky využije.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 09:27
Z mého úhlu pohledu je optimální kombinace autem na kraj města, přesednout na metro a frčet do centra. Popojíždět po centru města velkým autem (jakože dnešní evropská střední třída dosáhla velikostí vyšší střední třídy z před cca 10 let) je masakr a neskutečnej vopruz , ať už tě pohání benzínová V8, naftová V6 nebo bzučící elektrocokoliv :D

Samozřejmě to platí pro případ, že se bavíme o velkých městech, dejme tomu nad 300.00? U těch menších se zase většinou se dá dojet autem i do centra - a výhody hybridu (rekuperace, lokálně čistší provoz) zase až tak velké nejsou

IMHO při pohybu po městě je výrazně větším limitem velikost auta. Pokud je auto motoricky v pořádku, tak bych ty emise zase AŽ TAK neřešil
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 10:23
Opäť súhlasím, mať fungujúcu a kultivovanú MHD či vyriešené napojenie auto-MHD, tak autom netreba do mesta chodiť, napr. v Paríži je auto v meste vyslovený luxus a otrava, metro je rýchle, pohodlné, lacné a pár krokov od čohokoľvek v centre; naopak zaparkovať s čímkoľvek väčším ako Cliom je peklo.
Ale na našom malom Slovensku je to ilúzia, skús zaparkovať niekde na okraji Bratislavy a ísť do centra. Skončíš už pri tom prvom kroku, že nemáš záchytné parkoviská. A malé mestá nemajú metro/električky, len autobusy, kde stojíš presne v tej istej zápche, ako s autom.
Avatar - Missouri
Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 09:20
Jo, ta garáž, to mi připomíná úsměvnou historku, co mi vyprávěl jeden pán v důchodovém věku. Bydlí v rodinném domku s garáží, jenže postaveném kdysi, když byla auta poloviční oproti těm dnešním, takže se svým současným autem musí parkovat před garáží, protože se mu do ní nevejde... hahaha, fakt se směju představám sociálních inženýrů z automotive byznysu a šampónům z reklamek, co si myslí, že bydlení Česku vypadá jako v hollywoodském bijáku.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 09:28
Je fakt, že do garáže po eMBéčku Superba nedáš :D
Avatar - Missouri
Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 09:08
No, zatím, díky bohu, nikdo nezakázal lidem kupovat auta jen s jedním pohonem. Třeba benzínovým. Typicky vhodná pro rodiny, které potřebují pokrýt dojíždění i výlety jedním autem a mohou si dovolit za ně utratit něco málo do půl milionu za nové, případně kolem dvěstě padesáti za individuálně dovezené ojeté z Německa. Protože utratit mega a půl za hybridní káru od Škodovky, to chce vážně chlapa s gulama... :D
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 09:18
Logicky nová technika je drahšia a do nižších tried sa dostáva postupne. Ale o pár mesiacov ten istý hybrid dostaneš v o triedu menšej a lacnejšej Octavii. A možno v budúcej generácii aj vo Fabii. Takže čisto ekonomicky je Superb iV zatiaľ nevýhodný, to vôbec nerozporujem. Ale dnes si už väčšina ľudí kupuje autá nielen striktne s ohľadom na cenu a výhodnosť, ale do kúpy premietajú svoje predstavy o dizajne, imidži či trebárs tej ekológii. Ak by sme kupovali len výhodné autá, tak všetci jazdíme v Dacii a Mercedes a spol. môžu zavrieť krám. ;-)
Avatar - Missouri
Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 09:22
tenhle laciný optimismus je jak vystřižený z mozku Elona Muska. Tož, počkáme a uvidíme. :-! :-! :-!
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 10:09
Nie som optimista, skôr naopak. Ale pri pohľade na cenník Superbu vidím, že ten hybrid sa stal reálnou alternatívou. Ak by som uvažoval o Superbe, tak ideálne so slabším dvojlitrom TSI a automatom. Hybrid je o tisícku drahší, ale má o 20 kW vyšší výkon a bude (pri pravidelnom nabíjaní) podstatne úspornejší. Takže aj z ekonomického pohľadu to začína dávať zmysel.
Samozrejme ak je niekto zákazník v segmente 15-20t eur, logicky po hybridnom Superbe nebude pozerať.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 09:49
Iudexi
Opět ani zde nejsme ve sporu, spíše si tříbíme myšlenky a názory. Nová (dražší) technologie jde vždy od vyšších tříd k nižším.

Jen tak přemýšlím, kolik lidí (individuálních jednotlivců) si koupí hybridního Superba pro rodinné účely. V českých / slovenských podmínkách, kde (snad až) 85% nových aut si kupují firmy a kde nejčastějším "novým" autem je cca 4-6-8 letá ojetina, koupená za 250 - 300.000 CZK (10-12 tis eurů) někde v bazaru nebo dovezená z Německa...
Co myslíš, když řeknu, že jich bude tak do stovky - u nás i u vás dokopy?

V posledních 3-4 týdnech jsem se pohyboval po východním Slovensku, východním Polsku a Bělorusku. Jeden každý z těch desítek (či stovek) kouřících náklaďáků, které jsem tam potkával, svou "ekologickou stopou" přebije tisíc (možná i více) hybridních Superbů.

Ale to jsme se už od původního tématu vzdálili možná až příliš
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 10:14
Jj, v zásade nie sme v spore. Rovnako súhlasím, že tých hybridných Superbov sa nepredá kvantum a auto za 34t eur nie je pre bežnú rodinu dostupné. Pozerám na to najmä zo svojho pohľadu kupcu strednej triedy, ktorý chce dostatočne výkonné rodinné auto, dochádza do práce pár km a nechce naftu a má vlastnú garáž. A do daných medzí (jasne, že sú skôr špecifické než všeobecné) ten hybridný Superb pekne zapadá a namiesto benzínového Mondea by dokonale zapadol Superb iV.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 12:54
JJ, za takto definovaných okloností, jak je uvádíš, tomu rozumím.

Přesto ale dovol praktický dotaz - neuvažoval jsi třeba o plynovém autě? Z mého úhlu pohledu to dává daleko větší smysl, nežli autíčka (částečně) na baterky

https://www.eurocng.cz/…020-nove-auto4a/
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čem
| 28. 11. 2019 14:01
... pokud dostanu tovární záruku, ve Volvu ČR mi to budou umět servisovat a řešit věci v záruce a nebude problém s dostupností dílů, tak pak bych si to dovedl představit.... (akorát že teda teď bude CNG zdražovat kvůli Burešovi....)
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čem
| 28. 11. 2019 18:34
Vrtá mi hlavou jedna věc. Full hybrid osciluje mezi plnou baterií a prázdnou baterií a různě se to kombinuje s elektromotorem.
Plug-in-hybrid jsem považoval za Full hybrid s větší baterií. Nemyslí si uživatelé PHEV totéž, že nabíjet není zapotřebí? Že mohou ale nemusí? Že se bude baterie delší dobu dobíjet rekuperacemi ale jinak že vlastně bude fungovat PHEV jako hybrid?
Jinak si myslím že co se týče Octavie nemá budoucí PHEV proti CNG/benzín šanci. Plyn dává větší smysl. Ale PHEV se dá započítat do emisních limitů 2x, pokud má normované CO2 pod 50 gr.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k
| 28. 11. 2019 20:06
Plyn s devitilitrovou nadrzi na benzin a zakazem podzemnich garazi neni pro kazdeho.... a to CNG hodne fandim....
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - au
| 28. 11. 2019 21:59
Když jich ještě pár vybouchne (EV), zakážou jim podzemní garáže také. Faktem je že aut na CNG bouchlo opravdu málo, zatímco Tesel už explodovalo a hořelo docela hodně.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k
| 29. 11. 2019 07:00
Predstav si ze my majitele si to fakt myslime, ze muzeme dobijet baterii motorem i rekuperaci. Mysleli jsme ze zapneme CHARGE nebo SAVE a baterie se pri behu motoru nabiji.

Nebo to snad dela neco jineho? Nemohl bys nam vysvetlit jak se s tim zachazi?

As nemohl.................
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda Superb Hybrid - auto k
| 29. 11. 2019 09:29
Pokud si to mysli, tak je to prejde po par dnech zkusenosti. Muzes se k tomu autu chovat jako k beznemu hybridu, ale pak je fakt lepsi koupit si bezny hybrid.

Ta jizda na elektrinu (bez strachu o dojezd, protoze s sebou mas i benzin) je tak navykova, ze si automaticky zvyknes auto dobijet, pokud mas tu moznost.
Re: Škoda Superb Hybrid - auto k čemu??
| 28. 11. 2019 13:58
jo CNG je fajn, ale žádné kombi střední třídy v CNG neexistuje.... největší je Octávia, která má nádrž benzínu na 9 litrů, takže třeba v Chorvatsku jsi prde*i.... a nebo když pojedeš do Itálie tak vidím jak v Rakousku někde v noci hledáš otevřenou CNG stanici....

Kdyby byl Superb na CNG tak bych hodně zvažoval jestli ho vzít místo hybridu, ale prostě není.... (přitom Passat se dřív na CNG dělal....)
plynový plyn ? :D
| 28. 11. 2019 09:36
"Na sešlápnutí plynového plynu " ? :D Co tím chtěl básník říct ? :-[]
Avatar - iudex
Re: plynový plyn ? :D
| 28. 11. 2019 10:15
No to je jasné, máš predsa plynový plyn a elektrický plyn. :D :-[]
topení v čistě elektrickém režimu
| 28. 11. 2019 09:40
Funguje tedy topení v čistě elektrickém režimu ?
Re: topení v čistě elektrickém režimu
| 28. 11. 2019 13:59
... to je snad jasné že ano.... proč by nemělo?
Dává to smysl
| 28. 11. 2019 10:45
Když pomineme chybějící 4x4, tak je to pro mě asi dokonalé auto. Cenově je +- stejně jako 2.0TDI 140kw, ale má vyšší výkon a po městě mohu krásně jezdit "zadarmo". Nabíjet se může v práci, což řeší problém bydlení v bytě. A dojezd reálných 40-50km mi obslouží i 99% jízd okolo města. Jsem zvědavý na vlastní zkušenost s jízdou.
Re: Dává to smysl
| 28. 11. 2019 14:03
... mám to podobně.... jen v jiné diskusi pánové ještě objevili menší kufr a nemožnost rezervy u Supa PHEV.... aby těch nevýhod bylo o něco víc.... ;-)
Vozidla s "EL" bez dalnicni znamky od 1.1. 2020?
| 29. 11. 2019 14:19
Na nekterych ceskych serverech se dnes objevila zprava, ze vozidla se znackou "EL" nebudou od 1.1. 2020 potrebovat dalnicni znamku. Nechce se mi hledat dane zakony a vyhlasky, tak to prosim berte zatim s rezervou.


EDIT: Pardon, to patrilo jinam. Ale kdyz uz jsem to sem napsal, tak to tady necham...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku