Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - fostek
Výborně, z dosažených
| 30. 11. 2019 12:16
hodnot srdce zaplesá. Tohle umí diesel se srovnatelným objemem a dynamikou dávno. A poevadž je to diesel, neleje se do něj benzín, když je to navíc zbytečný.
Složitá technologie pro nic. :no:
Re: Výborně, z dosažených
| 30. 11. 2019 17:50
No vidíte, a Mazda to umí bez turba a dalších kurvítek a bez traktorového projevu.
Re: Re: Výborně, z dosažených
| 30. 11. 2019 19:04
Umí to jen s kompresorem a traktorovým projevem v nízkých otáčkách.
Re: Re: Re: Výborně, z dosažených
| 30. 11. 2019 20:39
Vlastní zkušenost nebo jen jedna paní povídala? :-D Za bé je správně. Já Sky-X motor mám a taky mám něco naježděno v TDI traktorech od škodovky a ten rozdíl nemůže být v "traktorovosti" větší!
Re: Re: Výborně, z dosažených
| 30. 11. 2019 19:05
Hm, a proto to má kompresor, mildhybrid, dva systémy zážehu. A spotřebu na úrovni běžného spotřebního motoru typu 1.5TSi....
Re: Re: Re: Výborně, z dosažených
| 2. 12. 2019 00:02
Souhlasím s Vámi plně. Nechápu vůbec ten humbuk. Holt perfektní marketing.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Výborně, z dosažených
| 2. 12. 2019 14:20
Ešte raz, porovnateľný turbobenzín má spotrebu asi o liter vyššiu, takže nerozumiem tej kritike. Kto čakal spotrebu 4 litre v reálnej premávke, je absolútne naivný.
Avatar - Alf1k
Mazda
| 30. 11. 2019 12:36
Respekt Mazdě, že má odvahu zkoušet a sypat money do nové techniky, ale bohužel žádnej zázrak se nekoná, nevim co emise jestli alespoň z toho pohledu to má smysl, ale pochybuju že nějak vyniká.
Problém Mazdy vidím, že výkon je dostačující tak akorát na normální jízdu, pohoda, ideál..
Ale je to prostě líný, když se najdou prachy na experimenty tohoto typu, tak nevim proč se v Mazdě nenajdou na turbíčko v EU.. Ty jejich atmosféry jsou příjemný a všechno, ale kdo chce víc, tomu Mazda nemá co nabídnout.
Avatar - palix
Re: Mazda
| 30. 11. 2019 20:13
Čo tu máte všetci s vysokými výkonmi? Mazda si spočítala, že väčšinovému zákazníkovi taký výkon stačí. Ich autá sa predávajú momentálne veľmi dobre. Kedysi robili aj MPS verzie, dnes im zrejme idú predaje tak dobre, že radšej vyvinú niečo zaujímavé pre väčšinového zákazníka, ako okrajové modely.
Rovnako "nevýkonné" autá robí aj Toyota a jej Corolla je celosvetovo najpredávanejším autom. Na povolené limity je cca 100 kW úplne dosť.
Z mojích skúsenosti bolo na cestovanie málo nejakých 36 kW v Škode 100, alebo slabých 18 kW vo Fiate 126 P - tie autá mali problém ísť trvalo 100 km/h. Dnes ak má auto nižšej strednej triedy cez 70 kW, tak všetko pohodlne zvládne. Nebude to extra dynamická jazda, ale na ceste to auto nebude brzdou, ak nebude sedieť nejaká "brzda" za volantom.

Sú štáty, kde výkonné autá platia celkom zaujímavé dane. Aj to je dôvodom, prečo niektoré autá majú "iba" istý obmedzený výkon.
Príklad - 88 kW motor od Mazdy:
- "neorezaný" silnejší motor má 121 kW pri 6000 ot.
- motor s 88 kW má daný výkon pri 4000 ot = do 4000 ot má daný motor výkon ako silnejšia verzia. Samozrejme má inú prevodovku. Kto z nás denne bežne jazdí s viac ako 4000 ot? Samozrejme motor mohol mať aj 100 kW. Tých 88 je asi kvôli nejakému limitu.

Skúste sa spýtať bežného vodiča, ktorý vlastní nejakú dobu napr Mazdu 3 s 88 kW motorom, či je ten motor a celé auto lenivé... Ako majiteľ toho auta (2,5 roka) si dovolím povedať, že to auto je na bežné jazdenie veľmi príjemné a výkon je postačujúci. Čo som tak skúšal, tak to ide lepšie ako 1,0 turbo s podobným výkonom.
Avatar - Alf1k
Re: Re: Mazda
| 30. 11. 2019 23:14
Nerozumím kde je problém, myslím že jsem napsal přesně to co píšeš na konci, že na běžnou jízdu je to v pohodě a OK a kdo chce víc má u Mazdy smolíka. Víc jak 4000 ot. točím vždy (benzín) když chci co nejbezpečněji a nejrychleji předjet, kromě snad jen zemědělských strojů. A promiň, smutné je, že slušně jezdící auta od Mazdy dnes dynamikou nemůžou konkurovat ani x let starým generacím turbo motorům, podívej se co dnes nabízí např. Subaru v Evropě.. A opravdu neřeším nějaký honění ega na silnici. Ne každej chce 200-300ps+ na to aby to všem ukázal víš.. ;-)
Re: Re: Mazda
| 1. 12. 2019 01:18
Mazdu 3 88kw vlastním cca 2 roky. Za mě motor veliké zklamání. Do jisté míry ho zabíjí dlouhatánská převodovka,ale nejhorší je jeho uškrcení ve 4 tis otáčkách. Takže když potřebujete předjíždět, nebo na dálnici rychle vypálit např.z přípojného pruhu,dochází mu rychle dech a spíše řve než jede.
Všem kdo vlastní tuto motorizaci doporučuji odemknout motor na vyšší výkon. Respektive, otevřít výkonovou špičku.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Mazda
| 1. 12. 2019 08:01
Možná ses měl před koupí svézt. A koupit si výkonější verzi.
Re: Re: Re: Re: Mazda
| 1. 12. 2019 09:48
Jenže výkonnější verze se ve středních výbavách koupit nedala.
Re: Re: Re: Mazda
| 1. 12. 2019 08:44
No jestli to jde softwarove poladit tak bych v tom nevidel problem. Proste kvuli homologaci to auto zamerne nejede a po zakoupeni si ho musis nechat otevrit. :D
Re: Re: Re: Mazda
| 1. 12. 2019 13:57
Tak Mazda prodá kolem 20% světových prodejů a myslím, že i její celková kapacita je tak akorát.takze nevím v čem je problém, neboť v Evropě mají určité svoji klientelu a ty prodeje jsou v pohodě.Jinak jsme měl 3 roky M6 v 2.0 a v AT a bylo to fajne.ted si občas půjčují CX3 v 2.0 od tchýně, ta má tuším 88kw a jezdí to parádně.turba asi km, jedno.mam ještě v Brave 1.4tjet, ale nějak mě ta Mazda baví vic
Re: Re: Mazda
| 1. 12. 2019 14:35
Nad motorem netřeba moc mudrovat, dnes je G122 základní motorizací A jako taková taky tak jede, někoho neurazí, málokoho nadchne, podobně jako konkurenční zaklady, které jsou pro dynamický nenáročné řidiče.

Jinak já třeba přes 4.000 ot. tocim u benzínů ,naprosto běžně, a to o to víc, čím slabším autem jedu.
Avatar - Mikesus
Nedávno
| 30. 11. 2019 13:07
Ten samý člověk jezdil s Camry za 4.65 a stěžoval si, že to zvládne i s dieselem v autě o stejně velikosti. Jen uz tam tehdy nenapsal s kterým dieselem.
Teď tu máme v mnohem menším autě spotřebu 5.7 a z článku na mne srší nadšení. A jen konstatování, že na dieselové hodnoty to nemá.
ma nekdo aspon 110kw naftu, ktera se se spotrebou dostane pod 5.5 v realnem provozu? Klidne se na to prijedu podivat. Vsichni tady tvrdi, jak to diesel zvladne a vsechny diesely ( splnujici emisni normy ) v mem okolí od výkonů 110kw nahoru jezdi kolem 5.5 až 6 litrů.
Nicméně Mazda udělala evidentně docela úsporný benzínový motor, který se přiblížil k hybridům.


https://www.auto.cz/…rat-neslo-132057
Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 13:19
Az na to, ze srovnatelnym tempem (max PR, vyrazovani z kopce, dojizdeni setrvacnosti) pojede okresku manual TDI dvoulitr za 4,5, mozna i 4 litry.
Ta spotreba okolo 6 litru je naprosto nezajimava. Zajimave by bylo, za kolik to udela podobny motor treba 1,8 TSI v OIII, nebo nejake 1,6T.

Navic podle prvnich dostupnych videi a testu ten motor az zoufale nejede, na to ze hovorime o 180 konich a nizsi stredni tride. Ze by vaha?
Ale na konecny verdikt je jeste dobre pockat na vice zdroju.
Lidem hledajicim alespon nadprumernou dynamiku mazda opravdu nema co nabidnout uz delsi cas.
Avatar - fostek
Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 13:56
Presne. Za 6 jsem jezdil nedávno poklidným stylem s 1.5TSI 110kW v automatu na 18kách salámech s puštěnou klimou.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 13:59
Když člověk od tsi nechce výkon, umí jezdit kolem.tech 6 v pohodě. Tohle prý tím samým poklidným pod 5. A to má být ta přidaná hodnota. Proto se těším na osobní svezení
Re: Re: Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 19:10
Když člověk nechce od TSi výkon, tak jezdí se spotřebou začínající ctverkou. Když jezdí normálně tak, jak odpovídá výkonu motoru, lehce preleze 6. A to se bavím o služebních autech, kde mne skutečně spotřeba nezajímá ...
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Nedávno
| 1. 12. 2019 18:35
Máme tsi v rodině 3, 1.2 a 2x 1.5 a opravdu nejezdi za tolik, pokud clovek nebrzdi i avie.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Nedávno
| 1. 12. 2019 14:46
:-[]
Avatar - Mikesus
Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 13:57
Takže chceš říct, že když měli časový limit odpovídající max.povolene rychlosti, že to zvládneš za 4? Další internetovej placal co nerozumi psanemu textu? Dvoulitrove TDI by to dalo možná za dob PD, ale dnes opravdu ne, pokud má splnit emise.
Re: Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 14:29
28 km za 33 minut je průměr 50 km/h (to znamená žádná dálnice, ani běžná okreska kde by se dalo jet 90-100), to skutečně není problém pro diesel jet se spotřebou 4 litry. Ano průměr takového dieselu bude 5,5 - 6 litrů, ale v mixu dálnice, město, okreska a klidně s mírným překračováním limitů. Jsou samozřejmě šetřílkové, co jezdí dlouhodobě za 4,5, ale u těch předpokládám, že limity nikdy nepřekročí a nejezdí moc dálnici.
https://www.spritmonitor.de/…icht/910651.html
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Nedávno
| 1. 12. 2019 18:39
Spritmonitor uz davno není zadna relevantni informace. Kolem 4 jsem jezdil jen s PD. Jak prisli CR tak už to bylo kolem 6. Nedej bože, když zpracovali po dieselgate, to už vůbec ne. Pořád tu nepadají konkrétní auta, motory a trasy, kde se to zajede s takovou spotřebou. Jen neustále obecne omylani.
Dejte mi trasu, který zajede konkrétní diesel pod 5.5, já si ho půjčím a zajedu tam. Není nic jednoduššího.
Re: Re: Re: Re: Re: Nedávno
| 1. 12. 2019 19:17
Spritmonitor není relevantní informace, když je tam pár aut, ale stovky aut relevantní jsou. Od zavedení SCR k CR dieselům je jejich spotřeba (u stejně výkonných motorizací) na úrovni PD dieselů
https://www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
https://www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
Vem si jakoukoliv okresku, klidně ty okolo Masarykova okruhu kde se jel ten "závod", dej si limit 33 min na 28 km a pokud se nedostaneš pod 5 litrů, tak neumíš jezdit. Na takovou spotřebu se dostanou i krabice typu menší nebo střední SUV (protože při padesátce ještě aerodynamický odpor nehraje velkou roli), běžné HB nižší střední pak levou zadní. 50 km/h průměr znamená že auto šimráš rychlostí 50km/h v obci i na volné silnici a občas zvedneš rychlost na "ďábelských" 60-70km/h abys dohnal nějaké přibrzdění kvůli provozu, takže pro nízkou spotřebu dieselu ideální situace.
Re: Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 14:46
Proč by to PD mělo dát a nové TDI ne? Podívej se na SM, 96kW TDI PD do roku 2004 průměr 6,1, dvoulitrové TDI s ještě vyšším výkonem 110 kW má 5,7. Na čem tedy zakládáš svůj názor, který očividně neodpovídá realitě? Nová TDI nejsou méně úsporná než ta stará a pokud to dávalo TDI PD před 15-20 lety, není důvod, aby to dnešní TDI nedávalo.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 17:46
je to hnida hit hit hit - čechy čechum, von jako věděl co chce! stavěl dálnice.... :-!

rok 1945 KING FRAME RATE OF HEROIN bzzzz třesavka a prohraná válka...


pořád to samý... ale nafta je pecka - stejně jako heroin...
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Nedávno
| 1. 12. 2019 18:41
Třeba na osobní zkušenosti? Různých dieselů jsem jezdil kolem 20, v mém okolí je dalších x aut. Proto se ptám na konkrétní auto. Nezajímají mne papírové hodnoty, ale reálný provoz. Ani ten hybrid nejezdí za papírovou spotřebu, i když při dobré konstelaci hvězd se dá. Ale obecně to je o půl litru víc. Jen nafta je zázračná a jezdí za míň než podle NEDC, jak se někteří primitivové snaží tvrdit.
A jak víš o kterém PD mluvim? Zase cucas z prstu? Byla to 1.4 TDI 59 kw ve fabii. Pak jsme měli ještě 1.9 77kw, ta byla na 4.9 a 2.0 103 kw jezdila za 5.5. Poté přišlo 103 kw CR, to jezdilo za 6.2. 125kw CR za 6. Pak třeba 1.6 TDI CR, ta byla kolem 5, pokud nebylo město. Stačilo pár rozjezdu a průměr letěl nahoru. Další třeba 110kw nebo 130 kw, také kolem 6 litrů. A mohl bych pokračovat dál i jinými značkami. Jeden řidič, podobne trasy stejný styl jízdy. Takže proto se ptám na konkrétní motor, který to zvládne pod těch 5.5 dnes s podobným výkonem.
A pro porovnání auris hybrid za 4.2 a corolla zatím 4.5
Avatar - jenik3
Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 15:28
Nisan 1.6T (120kW) si za klidnou jizdu rekne pod 6L, sviznejsi nad 6L a dalnice je za 7 (kolem 3rpm).
Avatar - fostek
Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 13:55
Pokud nejsi kopyto, dostanes se s takovou naftou pod 5,5 vzdycky. Byla to jízda na spotřebu, jednočlenná posádka atd.
Pod 6 se dostanu kdyz chci s 3.0 R6 naftou. Ale uznávám, že okolí Masarykáče je fakt terén pro economy run nevhodný.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 14:01
Ne nedostaneš se, pokud jedeš v normálním provozu a nezdržuješ.
Re: Re: Re: Nedávno
| 30. 11. 2019 14:32
Tak ne no, kdyz to rikas.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Nedávno
| 1. 12. 2019 18:52
Ze tam to číslo začínající 4 neukázali a jen mluvili o něm. Presleyho jsem jaká to byla trasa. Kde že naměřili těch 5.1?
Avatar - fostek
A až čas
| 30. 11. 2019 13:58
ukáže, kolik to vůbec vydrží. To je alfa a omega ekonomičnosti auta. Ne desetinky na spotřebě. Podle zdrojů je docela drahý servis a nějak často se tam maj měnit ty svíce.
Avatar - Mikesus
Re: A až čas
| 30. 11. 2019 14:02
To je druhá věc, které se docela obávám. Až moc komplikovaná technika blížící se komplikovanosti dieselů.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: A až čas
| 30. 11. 2019 21:33
složitější než diesel, diesel nepotřebuje svíčky a často je měnit
Slusne
| 30. 11. 2019 14:11
Ako spominaju ini, idealne je porovnat s dalsimi benzinmi rovnaku trasu v podobne tazkom aute.
Naftova spotreba to nie je, ale cesta k nej zaujimava.
Zaujimala by ma s takym autom moja trasa, ktoru 1,6JTD, nie jeden z najuspornejsich ropakov toho objemu zvlada za 5,5/100km, pri avg.106km/h, ODO 400km, 50% dialnica.
Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 30. 11. 2019 14:16
Re: Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 30. 11. 2019 15:10
ked, tak len niečo od VAG
že ?
Re: Re: Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 30. 11. 2019 15:22
Mazdě se neda věřit uz vůbec nic. Tady to bylo na začátku taky jenom SW. Prodávala auta s výrobní konstrukční vadou kde se brousila váčky s hřídelem. Moc dobře o tom věděli. Udělali svolavacku, prý kvůli brzdam, podle VIN A VŠEM VYMĚNILI VE VSI TICHOSTI OLEJ S PILINAMI ZHRUBA KDYŽ TY AUTA MĚLA NAJETO CCA 15000km. Pak začal kolotoč. Kecy o software, vypalování filtru, krátké jízdy, auto nevhodné do města.... byla byla... bylo jasne ze ty motory moc nevydrží a tak přišli s nabídkou ze to auto vykoupi od prvního majitele s tím ze si u nich koupi další auto. To vykoupene prodají dal a druhy majitel uz nemá šanci na reklamaci. No proste sviňárna největšího kalibru !!!!
Tady je jasně vidět co prodávali:
https://youtu.be/Th58DpEIX98
tady je strojový překlad diskuse pod videem:
Vlastním Mazda6 Skyactiv 2013 s motorem 2,2D 175HP, nástupcem motoru v tomto videu, a měl koncem 16. srpna a podruhé za rok varování „Nízký tlak oleje“.
Tentokrát jsem nebyl schopen dokončit cestu domů a zachránil jsem se na dálnici.
Po dvou měsících jsem konečně dostal svou Mazdu6 zpět, nízký tlak oleje měl následující následky:
- vačkové hřídele + kolébky + výměna krytu
- kompletní výměna turbo (osa zkroucená v důsledku špatného mazání)
- výměna tyčí
- náhrada kloubů vstřikovačů (to byla hlavní příčina)
- výměna filtru olejového čerpadla
- kompletní čištění motoru výměnou motorového oleje a filtru, výměna oleje převodovky, ...
Také zjistili, že baterie byla téměř mrtvá (jedná se o speciální baterii, která vyžaduje reset i-eloop) a také vakuovou pumpu.
Má být přidán do MRCC radaru, který zemřel, podruhé také několik měsíců před tím.
Celkové náklady, jen pro části, byly kolem 13K $ a Mazda za to nechtěla zaplatit, protože k selhání došlo po skončení záruky.
Přesně necelé 2 měsíce po ...
Garáž naštěstí našla způsob, jak tyto náklady snížit až na 7000 $, včetně radaru.
Nejsem s
i jistý, jak přesně to udělali, ale to zachránilo auto před vrakováním, protože když jsem sly
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 1. 12. 2019 13:36
To je smutný. Jak píše kyklop, stává se i jiným automobilkám, ale to Mazdu neomlouvá. Naftu nikdy neuměli. I u minulých generacích se olej ředil naftou. :no:
Avatar - Katikakus
Re: Re: Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 30. 11. 2019 15:27
Ten osel uz nejakou dobu timto blabolem spamuje vsechny diskuse. Nejlepsi je ho ignorovat.
Avatar - verizon
Re: Re: Re: Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 30. 11. 2019 15:48
Ale predavali chybne motory, alebo nie? A co Honda a ten ich motor? Najlepsie je to ignorovat, nech ludia kupuju dalej?
Re: Re: Re: Re: Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 30. 11. 2019 19:48
Za posledné roky sa vývojárom nepodarilo hodne motorov naprieč výrobcami.
Re: Re: Re: Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 30. 11. 2019 15:53
Osel nebo troll budete pane nejspíš vy. Zadnej spam ale realita. To je chování Mazdy. O čem to tady ve SM mluví pan Kiriakovsky ? Četl jste to? Vy asi budete jedním z tech placených trollu z trolli farmy Mazdy.
https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?…
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 30. 11. 2019 21:37
Možná spíše chování dealera. Institut kulance na Mazdě funguje a 36 měsíců je normální záruka, která mi přijde dostatečně dlouhá.
Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu uz nikdy ani zadarmo
| 1. 12. 2019 13:18
Ano souhlasim, je to o chování dealera, budu konkrétní, je to chování pana ředitele zastoupeni Mazdy pro ČR a SK Kiriakovskeho, který záruky neřeší a navíc lze jako když tiskne. Dokonce měnili merky s bodem ,,X’´ , co je ale technicky nesmysl. Mít až jeden litr nafty v pěti litrech oleje je naprostá hloupost a to je vlastně usvědčuje z podvodu. Mate li stěnou zkušenost podejte podnět na ČOI klamani spotřebitele případně trestní oznámení pro podvod.
musi byt vyplneny predmet prispevku
| 30. 11. 2019 14:40
5.5l na 132kw benzin je vynikajuce. mam podobne velke auto, kupene 3r dozadu, necelych 100kw a jazdim lahkou nohou za 6.5--7
Re: musi byt vyplneny predmet prispevku
| 30. 11. 2019 14:56
Vynikající mi to zrovna nepřijde. Je to dobré, ale se slovem vynikající bych byl opatrný. Osobně jsem tedy ale za takových podmínek čekal spíše něco kolem 5 plus minus deci.

Já mám např. dvoulitrový 114kW benzín a s lehce nadlimitní jízdou (obvykle +10-20% nad limity, pokud přede mnou nikdo není) jsou okreskové trasy v drtivé většině okolo 6,2-6,5. Když jedu opravdu na pohodu v rámci předpisů, tak je to okolo 5,8-6,0 (v noci se dá i méně), a to má jen pětikvalt, navíc velmi krátce zpřevodovaný (3800 při 130km/h). Prostě, čekal jsem o kousek lepší výsledek.
Re: Re: musi byt vyplneny predmet prispevku
| 30. 11. 2019 15:24
Je pravda, ze od modernych motorov by som celkovo cakal lepsiu spotrebu
Avatar - PepaJ
Re: Re: musi byt vyplneny predmet prispevku
| 30. 11. 2019 15:42
To Mino: Vase DISI nemusi plnit aktualni emisni normy a proto to u Vas jde a u novych motoru uz ne. Nejhorsi na tomhle honu na eko carodejnice je fajt, ze auto s parametry 180k a 224Nm vubec nejede, neb je sw uskrcene na emise. Plati to pro veskere asi nejen nove Mazdi atmosfery poslednich dvou let. Mam Sky Activ 2,0i z bez vypinani valcu a tam se to v Sport rezimu jeste da snest.. v novych modelsch M3, M6 CX5 ktere jsem jel je to bohuzel znatelne horsi. Motor a prevodvka jiste uni mnohem vice, ale nase "drahocenna EU" to cele posila do prd... A kdyz vezmu v potaz povinnou vybavu vozu od roku 24,tak se bojim, ze v roce 30 uz pomalu nebudu moct ridit sve auto sam..otazkou jestli v te dobe na nej jeste budu mit...neb porizovaci ceny a provozni naklady nam znacne vzrostou..
Re: Re: Re: musi byt vyplneny predmet prispevku
| 30. 11. 2019 17:02
Jen pro zajímavost, nemám DISI, ale i-VTEC. Jasně, že normy dělají problémy, ale spotřeba navzdory nim prostě obecně klesá. Proto bych čekal, že revoluční motor, navíc s převodovkou s mnohem delšími kvalty, při klidné jízdě bude výrazně jinde než mé auto a ne jen o pár chlupů. Výsledek mi nepřijde vzhledem k výkonu špatný, ale čekal jsem o něco lepší výsledky.
Avatar - PepaJ
Re: Re: Re: Re: musi byt vyplneny predmet prispevku
| 30. 11. 2019 17:41
Diky za upresneni😁 mate tez 114kw:) coz je tak akorat. Ten motor je prakticky stejny desitky let a neni realne ani mozne aby najednou zral o 2litry mene. I ten litr a kus co Mazdi atmo zvladly jit dolu u 2litru je za me radny pokrok. Dale uz to oreste nejde..neb to neni technicky mozne. Proste je cas se posunout k hybridum.. u Mazdy jsem zvedav na SkyActiv s range extenderem ve forme Wankelu.. Nekolik deci zase hlavne ve meste jiste uberou..
Re: Re: Re: Re: musi byt vyplneny predmet prispevku
| 2. 12. 2019 11:18
Tak to mě ta spotřeba zajímala. Protože já s i-vtec 1.8 nemohl jít pod 7, jezdím tedy svižněji. U skyactive 121kw jsem dvě deci pod i-vtec s tím, že jezdím průměrně rychleji.
Re: Re: Re: Re: Re: musi byt vyplneny predmet prispevku
| 2. 12. 2019 11:30
1.8i-VTEC jsem nejel, takže těžko soudit. Ale ono dost také záleží na trasách, které člověk jede. Mám okreskovou trasu, kde po 20 km mám okolo 6 a podobně tak dlouhou okreskovou trasu, kde je zázrak dostat se pod 8. V drtivé většině jsou ale lehce nadlimitní okreskové trasy bez problémů pod 6,5. Nicméně častěji spíše bez klimatizace.
Re: musi byt vyplneny predmet prispevku
| 30. 11. 2019 17:46
To je ovsem vzhledem k velikosti auta a vykonu pomerne tragicka spotreba, pokud mluvite o lehke noze.
Mam mimoradne neusporne auto na pomery nizsi stredni a za 6,5l dam okresku "s lehkou nohou" taky, bez vyrazovani a podobnych nesmyslu jen limit +10 plynule a minimum predjizdeni.
Trochu zkažený dojem, motor dobrý
| 30. 11. 2019 18:50
Já to řídil. Motor X 132 kW v pohodě, proti mýmu TSI 90 kW bych řekl, že to jelo asi i víc. Dobrý, nato, že je to atmosféra. A úplně tragický to nebylo ani odspodu. Odezva na plyn super. Pak jsem jel do kopce. Převodovka nasadila 3000/min, nevím, kterej kvalt, a ten motor kvílel. Hnusnej zvuk, utrápenej a hlavně hlasitej. Přeřadit se jí nechtělo, tak jsem ten kopec vyjel s tím kvílením. Ještě teď mi to zní v uších. Přitom převodovka ne úplně špatná - umí řadit i ve vyšších otáčkách dost rychle - narozdíl od DSG, který přeřazení vy vyšších otáčkách trvá rozhodně hodně dobrou vteřinu. Ten hnusnej zvuk mi ale zkazil náladu.
Avatar - palix
Re: Trochu zkažený dojem, motor dobrý
| 30. 11. 2019 19:50
Tiež som minule jazdil s týmto Sky-X motorom (s manuálnou prevodovkou) v Mazde 3 sedan. Jazda bola síce len po meste, ale auto bolo ako celok veľmi príjemné - tiché, dobrá ergonómia... Oproti mojej 3-ke predošlej generácie je jazda v novej luxusnejšia. Ja si nemyslím, že ten motor je slabý. Je to normálne auto pre bežného vodiča. Taký s tým bude vrcholne spokojný.
Či by som takúto Mazdu kúpil? Aj keď mám tú moju 3-ku veľmi "rád", novú by som asi nebral. Nie žeby som Mazde nedôveroval, ale za cenu Mazdy 3 by som dnes kúpil Corollu hybrid sedan, alebo kombi - kľudne aj v slabšej verzii motora.
Tá moja Mazda bola jednoducho za viac konkurenčnú cenu voči iným autám.
Re: Re: Trochu zkažený dojem, motor dobrý
| 30. 11. 2019 20:38
Já se Sky-X mám najeto necelé tři tísíce km. Spotřeba zatím 6,5 s nemalou porcí jízdy po městě. Taky jsem měnil z předešlé M3 a ten rozdíl v komfortu je propastný. Peněz, které jsem za ní dal vůbec nelituju :-!
Re: Re: Trochu zkažený dojem, motor dobrý
| 1. 12. 2019 01:20
uplne suhlasim, k prvej casti - ako keby som to napisal sam:D

k tej druhej:
Xko je ekonomicky nezmysel. Ak to aj nejake tie deci na spotrebe usetri, treba to pocas celého vlastnenia auta servisovat v mazde - servis je drahsi ako na Gcko + kazdych 60000 menit sviecky v mazde + drahsie poistky lebo drahe auto - celkove naklady na prevadzku budu podla mna aj horsie ako u predchadzajucej generacie.

A k nakupnej cene, ked je toyota corolla full hybrid pod 20000 v slusnej vybave, cize lacnejsia ako najlacnejsia mazda3, tak v mazde asi robia nieco dost špatne...
Re: Trochu zkažený dojem, motor dobrý
| 1. 12. 2019 07:59
Až na to, že X 132kW není atmosféra
Avatar - iudex
Re: Re: Trochu zkažený dojem, motor dobrý
| 2. 12. 2019 14:24
Presne tak. Aj keď je to dosť odlišné od klasických turbobenzínov, nie je tu turbo, ale iba nízkotalkový kompresor, ktorý ani nemá hlavnú funkciu robiť vysoký výkon, ale najmä optimalizovať množstvo/tlak nasávanej zmesi a auto sa fakticky správa viac ako atmosféra než ako fúkaný motor (slabšie dolné pásmo a naopak točivosť vyššie).
4400km za 6.8
| 30. 11. 2019 21:25
Väčšinou mesto, SKYACTIVE X HB AWD manuál. Luxusne vozenie, krasne sprevodovane, úžasný zvuk. Trhac asfaltu to nie je, ale neľutujem ani 1 €, čo som za nu dal
Avatar - WinDiesel
Já si nemohu pomoci ...
| 30. 11. 2019 21:43
Ale vidím tam až mnoho kompromisů. Naše Mazda 6 diesel 139 kW je proti tomu trhač asfaltu a 6,5 litrů dělá i se 4-kolkou a automatem.
NAKONEC MAZDA SAMOTNÁ JE ZŘEJMĚ DOST ZKLAMANÁ Z VÝSLEDKU A PROTO V ROCE 2020 CHYSTÁ PŘEVRATNÝ NOVÝ DIESEL.
Tak doufám že to nebude takový klamný převrat jako Skyactive-X.
Faktem je že ve Sky-D už teď pracují nejlepší dieselové vstřikovače na světě. Asi mají něco v klobouku?
Re: Já si nemohu pomoci ...
| 1. 12. 2019 09:22
Já bych, být fanouškem dieselu, neskákal do vzduchu. Honda před pár lety taky představila "revoluční diesel", který splní nejpřísnější normy bez močoviny ... a nyní víme, že Honda s diesely příští rok definitivně skončí.
Avatar - CICERO
Re: Re: Já si nemohu pomoci ...
| 1. 12. 2019 14:44
honda isac asimov robot asimo a biz jet honda…. auta is dead without Electric... pochop... ropa doteče, lithium na sobě nepracujici evropu vysvleče, do záhuby přivede....
Avatar - Ada je tady
shrnutí
| 1. 12. 2019 00:40
nic nového, diesel je nejlepší :-!
Avatar - CICERO
Re: shrnutí
| 1. 12. 2019 14:41
čechy čechum !!! nafta do kamen = do auta umwelthilfe heroin with dřevoplyn... carpe diem
Diesel na benzin
| 1. 12. 2019 14:55
Je zábavné sledovat, jak si toto tvrzení, které už s realitou nemá nic společného, žije svým vlastním životem.

Protože před lety, když Mazda avizovala tento nový motor, tak se skutečně mělo jednat o vznětový princip zápalu směsi při nízké zátěži. Jenže se ukázalo, že to řešení ještě není zralé pro sériové použití.

Takže výsledkem je zážeh svíčkou i při nízké zatezi, rozdílem je jen použití vrstvené (chudé) směsi. Tudíž s dieselem tento motor nemá vůbec nic společného.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku