Novinky
Lidi asi slyšej na novou technologii...která ale v praxi moc nefunguje a je zbytečně složitá.
Tak aspoň se to prodává, takže se to velkejma sériema a datama možná vychytá a zlevní.
Tak aspoň se to prodává, takže se to velkejma sériema a datama možná vychytá a zlevní.
Hlavním přínosem nové a podstatně složitější kostrukce mělo být výrazné snížení spotřeby. A jaká je realita? Nic překvapivého a převratného. Na Spritmonitoru už se začínají objevovat nové kousky a zatímco G165 jezdila velmi těsně nad 7 litry, tak Skyactiv X jezdí okolo 6,8 ...
Neviem presne čo si hľadal, ale ak 18,k motor žerie ešte menej ako slabší 165k, tak je to jasný dôkaz, že tá technika funguje.
Btw. ja som na spritmonitore našiel že Mazdy 3 s 90 kW dvojlitrom jazdia v priemere za 6,47 litra a s týmto novým motorom za 6,77 litra. Obidve hodnoty sú pritom fantastické a jasne dokazujú, že alternatívna cesta Mazdy funguje. Najmä ale ten silnejší motor je neskutočne úsporný, nejestvuje asi iné auto s cca. 180 koňmi, ktoré žerie tak málo. Napr. porovnateľný Focus s 1,5EB a 182k žerie v priemere 7,86 l, čo je o vyše liter viac a to je dramatický rozdiel (pre porovnanie to je asi rozdiel medzi Focusom 1,5 a Focusom ST s 2,3-litrom, ten žerie 8,96 l).
Btw. ja som na spritmonitore našiel že Mazdy 3 s 90 kW dvojlitrom jazdia v priemere za 6,47 litra a s týmto novým motorom za 6,77 litra. Obidve hodnoty sú pritom fantastické a jasne dokazujú, že alternatívna cesta Mazdy funguje. Najmä ale ten silnejší motor je neskutočne úsporný, nejestvuje asi iné auto s cca. 180 koňmi, ktoré žerie tak málo. Napr. porovnateľný Focus s 1,5EB a 182k žerie v priemere 7,86 l, čo je o vyše liter viac a to je dramatický rozdiel (pre porovnanie to je asi rozdiel medzi Focusom 1,5 a Focusom ST s 2,3-litrom, ten žerie 8,96 l).
Tak Corolla 2.0 HSD to zvláda priemerne za 5,35l/100km podľa SM 😊. Ale tak smozejme čo sa týka pocitu, ten je iný aj keď výkon rovnaký.
Nečekal jsem vůbec nic a realita mi to potvrzuje. Zde pár starších citací z tohoto webu😒br />
"Připravovaný revolučně řešený benzinový motor SkyActiv-X od Mazdy by měl přinést o 20 až 30 procent větší úspornost v porovnání s výkonově ekvivalentním zážehovým dvoulitrem"
"by tak měla podle měření dle standardů NEDC nabídnout průměrnou spotřebu 4.3 l/100 km a emise 96 g CO2 na 100 km. Současně však výrobce dodává, že podle nového systému měření WLTP se spotřeba stejného modelu vyhoupla na 5.4 l/100 km."
Takže realita proti NEDC plus 57%, proti WLTP 25%. To mi opravdu nepřijde jako fantastické a neskutečně úsporné. Při tom, že jde superkomplikovaný motor se dvěma systémy zážehu, mildhybrid, turbo. A že proti minulé generaci má o pár procent nižší spotřebu je standardní vývoj, který může být z části zapříčiněn i vývojem v jiných oblastech (aerodynamika, tření, valivé odpory, řídící SW atd.).
A pokud je navíc výsledkem to, že motor jede v reálu podobně jako 1.5TSi, které žere pod 6,5 litru, tak za mne alternativní cesta Mazdy, podobně jako v minulé generaci, prostě moc nefunguje.
"Připravovaný revolučně řešený benzinový motor SkyActiv-X od Mazdy by měl přinést o 20 až 30 procent větší úspornost v porovnání s výkonově ekvivalentním zážehovým dvoulitrem"
"by tak měla podle měření dle standardů NEDC nabídnout průměrnou spotřebu 4.3 l/100 km a emise 96 g CO2 na 100 km. Současně však výrobce dodává, že podle nového systému měření WLTP se spotřeba stejného modelu vyhoupla na 5.4 l/100 km."
Takže realita proti NEDC plus 57%, proti WLTP 25%. To mi opravdu nepřijde jako fantastické a neskutečně úsporné. Při tom, že jde superkomplikovaný motor se dvěma systémy zážehu, mildhybrid, turbo. A že proti minulé generaci má o pár procent nižší spotřebu je standardní vývoj, který může být z části zapříčiněn i vývojem v jiných oblastech (aerodynamika, tření, valivé odpory, řídící SW atd.).
A pokud je navíc výsledkem to, že motor jede v reálu podobně jako 1.5TSi, které žere pod 6,5 litru, tak za mne alternativní cesta Mazdy, podobně jako v minulé generaci, prostě moc nefunguje.
Skyactiv X je hodně přiškrcenej, ten výkon neodpovídá 180 koním. Viz videa😒br />
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Pro srovnání Focus s podobným výkonem:
https😐/www.youtube.com/watch?…
Ten rozdíl je výrazný, proto je dle mě o cca litr vyšší spotřeba u Focuse obhajitelná
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Pro srovnání Focus s podobným výkonem:
https😐/www.youtube.com/watch?…
Ten rozdíl je výrazný, proto je dle mě o cca litr vyšší spotřeba u Focuse obhajitelná
Očekávání nesplňuje především deklarovaný výkon. Podle dosud uveřejněných testů je hlavní problém výkon toho motoru. Pravděpodobně neexistuje 180 hp auto v kompaktní třídě, které by bylo tak líné jako 180 hp Mazda 3. Naměřené hodnoty zrychlení Sky - x jsou hodně špatné a všichni testéři si stěžují na lenost tohoto motoru. Ten motor v reálu nejede ani jako 150 hp u konkurence.
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-7929.htm
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-7251.htm
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-4662.htm
A na skutečně 180 hp motory konkurence ztrácí opravdu hodně.
http😐/www.zeperfs.com/…uel6667-8107.htm
Takže ano, když porovnám spotřebu toho motoru nějakými 140-150 hp motory konkurence, tak to žádný zázrak není.
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-7929.htm
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-7251.htm
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-4662.htm
A na skutečně 180 hp motory konkurence ztrácí opravdu hodně.
http😐/www.zeperfs.com/…uel6667-8107.htm
Takže ano, když porovnám spotřebu toho motoru nějakými 140-150 hp motory konkurence, tak to žádný zázrak není.
Neviem, či by som vyvodzoval závery z jedného merania, resp. z jednej stránky, notabene keď tam namerali výrazne horšie zrýchlenie (8,2 vs 9,7s, to je rozdiel 1,5 sec a to je dosť). Počkal by som si na testy a merania viacerých webov.
To není jedno měření, třeba 0-100 je průměr 5 měření různých redakcí, 0-160 průměr ze 4 měření. To už vypovídá hodně.
http😐/www.zeperfs.com/…v-x-m-hybrid.htm
180 koní prostě lítá jinak, tady třeba srovnání s 2.5 litrem taktéž od Mazdy
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-5498.htm
http😐/www.zeperfs.com/…v-x-m-hybrid.htm
180 koní prostě lítá jinak, tady třeba srovnání s 2.5 litrem taktéž od Mazdy
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-5498.htm
Tak možno to budú naozaj len také eko-kone, kde to nebude zodpovedať rovnako výkonným turbobenzínom. Ešte by som ale s odsúdením počkal na viac testov a poznatkov.
Každopádne fandím Mazde, že má odvahu hľadať nové cesty, toto je technicky najväčší prielom v spaľovacích motoroch za posledné roky. Len možno ako každý prvý pokus potrebuje čas na doladenie.
Každopádne fandím Mazde, že má odvahu hľadať nové cesty, toto je technicky najväčší prielom v spaľovacích motoroch za posledné roky. Len možno ako každý prvý pokus potrebuje čas na doladenie.
Já ji mám v sedanu. Najeto 2300 km. Bohužel dost času zatím trávím ježděním po ucpaném městě a reálná spotřeba se drží kolem 6,5 litru. Není to špatné, ale ani žádný zázrak. Při svižné jízdě po okreskách není problém dostat spotřebu lehce pod pět litrů. Trhač asfaltu ten motor skutečně není, ale líný rozhodně taky ne.
ono najvacsi problem je, ze to reklamovali pomaly cele roky ako nove superusporne "spasenie" a vyslo z toho nieco, co ide ako 150 PS od konkurencie a zerie tiez podobne. V krajinach, kde maju G155 a 2.5 liter a lacnejsi benzin ten SkyactivX nedava ziadny zmysel, u nas je to prinajmensom otazne...
6,5 po upchatom meste a ešte sa sťažuješ? Keby si jazdil po meste za 11, potom by si sa mohol sťažovať, ale 6,5? To nedá ani dízel.
diesel to dá v pohodě :😉 vyzkoušej nějaký moderní
Nemám dôvod ani záujem, ale taký Ozzman by asi trochu protestoval, že jeho 2,0TDCi je dosť moderný motor a o 6,5 l netuší ani v priemere, nieto v upchatom meste.
… že toto přerozdělování probíhá pouze v okruhu Mazda-fans.
Že by to přitáhlo nějakou novou klientelu - nezdá se.
Nicméně tento motor je dražší tak možná Mazda vydělá víc ...
Že by to přitáhlo nějakou novou klientelu - nezdá se.
Nicméně tento motor je dražší tak možná Mazda vydělá víc ...
ale Xko mě neuchvátilo ani trochu. Nejede to a nežere to jen při defenzivní jízdě. Ten slabší dvoulitr jede stejně.
Mám 2.5 od Mazdy v CX-5 z roku 2018 a po ujetí cca 30 tis. km jezdím za ustálených 7,5 L/100 km. A to jezdím velmi svižně (ne agresivně) jak po dálnicích, tak okreskách a jen máloco jede rychleji. 😉 Myslím, že na tak velkej auťák s benzínem je to hodně slušný a popravdě ani jsem to nečekal a neustále mě udivuje, jak ten motor je dobrej po všech stránkách. :yes:
ja mám 1,6 benzín + plyn originál montáž, hladký
Dacia 75kW/100k/
deklarované spotreby 8,5l plyn
a 6,3l benzín
sedia úplne do puntíku
doporučujem, plyn kupujem 0,5€ za liter
spočítajte si to
Dacia 75kW/100k/
deklarované spotreby 8,5l plyn
a 6,3l benzín
sedia úplne do puntíku
doporučujem, plyn kupujem 0,5€ za liter
spočítajte si to
Okcak
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
P.S.
Este by mohli spomenut, ze sviecky treba menit 2x castejsie v mazde a servisovat tiez v mazde po celu dobu vlastnenia auta - cize uspora nakladov absolutne ziadna. To radsej G150 a podobne...