Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda se těší velkému zájmu o revoluční motor Sky-X. Poptávka překonává očekávání

Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
Mazda 3
107 Fotogalerie
Diskuze (33)

Japonská značka se rozhodla s přísnými emisními normami bojovat po svém. Vytvořila pohonnou jednotku Sky-X, o kterou je mimořádný zájem.

Japonská Mazda působí na dnešním automobilovém trhu jako zjevení. Pořád sází na atmosférické motory, její první elektrický crossover MX-30 nabízí dojezd jen 210 kilometrů a namísto elektrifikace modelového portfolia raději vytvořila zbrusu novou pohonnou jednotku Skyactiv-X, jež má kombinovat to nejlepší z benzinových a naftových motorů.

Jako první tuto technologii dostala Mazda 3 a crossover CX-30, v kompaktním hatchbacku jsme jej už mohli vyzkoušet v rámci mezinárodních jízd. Dobrou zprávou pro Japonce je, že o tuto technologii je mimořádný zájem. Dokonce vyšší, než automobilka před uvedením motoru na trh předpokládala.

V jednom z nedávných rozhovorů to potvrdil Yasuhiro Aoyama, výkonný ředitel společnosti Mazda Europe: „Od uvedení motoru dostáváme velmi dobrou zpětnou vazbu. Šedesát procent objednávek nové Mazdy 3 je aktuálně s motorem Skyactiv-X, pro crossover CX-30 je to 45 %,“ chlubí se Aoyama. Oba vozy přitom v nabídce mají i klasické zážehové a vznětové jednotky.

Vstup na trh se neobešel bez drobných dětských bolístek. Asi 6000 vozů Mazda vybavených motorem Sky-X muselo či musí navštívit servis kvůli možným problémům s nedostatečným přísunem paliva. Může se stát, že řídicí jednotka motoru a převodovky vypočítá nesprávný poměr směsi vzduchu a paliva, což může vést ke ztrátě výkonu. Problém vyřeší jednoduchá aktualizace softwaru, která zabere asi půl hodiny.

Video placeholder
Mazda CX-30 má unikátní pulsující blinkry • Zdroj: Auto.cz

Vstoupit do diskuze (33)