Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda se těší velkému zájmu o revoluční motor Sky-X. Poptávka překonává očekávání

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 29. 11. 2019 • 22:31
107
33
Zobrazit náhledy (107)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3

Japonská značka se rozhodla s přísnými emisními normami bojovat po svém. Vytvořila pohonnou jednotku Sky-X, o kterou je mimořádný zájem.

Japonská Mazda působí na dnešním automobilovém trhu jako zjevení. Pořád sází na atmosférické motory, její první elektrický crossover MX-30 nabízí dojezd jen 210 kilometrů a namísto elektrifikace modelového portfolia raději vytvořila zbrusu novou pohonnou jednotku Skyactiv-X, jež má kombinovat to nejlepší z benzinových a naftových motorů.

Jako první tuto technologii dostala Mazda 3 a crossover CX-30, v kompaktním hatchbacku jsme jej už mohli vyzkoušet v rámci mezinárodních jízd. Dobrou zprávou pro Japonce je, že o tuto technologii je mimořádný zájem. Dokonce vyšší, než automobilka před uvedením motoru na trh předpokládala.

V jednom z nedávných rozhovorů to potvrdil Yasuhiro Aoyama, výkonný ředitel společnosti Mazda Europe: „Od uvedení motoru dostáváme velmi dobrou zpětnou vazbu. Šedesát procent objednávek nové Mazdy 3 je aktuálně s motorem Skyactiv-X, pro crossover CX-30 je to 45 %,“ chlubí se Aoyama. Oba vozy přitom v nabídce mají i klasické zážehové a vznětové jednotky.

Vstup na trh se neobešel bez drobných dětských bolístek. Asi 6000 vozů Mazda vybavených motorem Sky-X muselo či musí navštívit servis kvůli možným problémům s nedostatečným přísunem paliva. Může se stát, že řídicí jednotka motoru a převodovky vypočítá nesprávný poměr směsi vzduchu a paliva, což může vést ke ztrátě výkonu. Problém vyřeší jednoduchá aktualizace softwaru, která zabere asi půl hodiny.

video

Související články

Témata
30. 11. 2019 11:53
spotreba
ja mám 1,6 benzín + plyn originál montáž, hladký
Dacia 75kW/100k/
deklarované spotreby 8,5l plyn
a 6,3l benzín

sedia úplne do puntíku
doporučujem, plyn kupujem 0,5€ za liter
spočítajte si to
30. 11. 2019 09:48
Re: Mám ji
V tom prípade asi nevymetáš trvale stojaci obchvat a rannú a poobednú špičku, či?
30. 11. 2019 09:33
Re: Mám ji
Ja to s Peugeot 508SW 2.0Hdi 180koni Automat 2016 dávam s prehľadom po Bratislave, resp. za 6,3l. A to bývam na kopci.
30. 11. 2019 08:58
Re: Mám ji
Za 6,5 to dízel v súčasnej premávke v bratislave nedáva...
Avatar - KANKUNEN
29. 11. 2019 20:07
Re: Mám 2.5
Já jezdím za 8,6 v M6. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud