Technika
dr.Remorey
3
"A i když jsme zprvu byli opatrní a nedůvěřivý".... to fakt? za to by měly profesionálnímu pisálkovi upadnout prsty
Přejít do diskuze
martin.blader
Nevím, z čeho jste získal dojem, že se něco takového rozhodnulo. V EU plošně platí pouze emisní normy EURO a dále pokuty za každý gram CO2 nad nominální limit 95 g/km. Vodíková auta i bateriová mají udávané přímo produkované emise čistou nulu. Čili je na ně pohlíženo naprosto stejně. To je čistě volba automobilek, co chtějí za těchto podmínek vyrábět a prodávat.
megacruiser
Přesně, urazit pracky až u prd*le za toto. Jinak ale výrobci ví, že vodíková auta najednou přijdou a pak vytlačí klasické elektromobily. Proto pilují technologie aby pak měli náskok před konkurencí. Kdy přijdou? Jakmile se podaří komerčně zprovoznit první jaderný reaktor 4. generace. Ten vytvoří ohromná množství vodíku jako vedlejší produkt a vodík z něj bude tím pádem velmi levný. Ne jako dnes když se vyrábí ze zemního plynu, ropy nebo dokonce naprosto šíleně neefektivně elektrolýzou...
winder
Výroba je drahá, uskladnenie problematické, distribúcia nebezpečná. Škoda investovanej energie a peňazí.
Ja Prvni 123
Pořád ale platí můj rekord s benzínovým Puntem II... 1.109 km na jednu nádrž.
😉
😉
ryccardo
No je celkem smutný jak západ zaostává. V Rusku a Číně holt nemá každý ortodoxní radikalizovaný ekoterorista právo žvanit do záležitostí přesahující jeho chápání, takže tam výstavba a vývoj frčí. V Evropě jsme ustrnuli na větrnících a papírových brčkách.
Anonym
Vodík se zkoumá už 60 let v autech, říct že je to po 60 letech v plenkách znamená že bud je to nesmysl, nebo že ti to tvrzení nesedí 😄 😄
Vodík vyráběný z ropy, zemního plynu a nebo elektrolýzou vody je nesmysl. Můžem rovnou jezdit na LPG a CNG nebo ropu.
A jinou cestou ho zatím nikdo neumí vyrobit.
Vodík vyráběný z ropy, zemního plynu a nebo elektrolýzou vody je nesmysl. Můžem rovnou jezdit na LPG a CNG nebo ropu.
A jinou cestou ho zatím nikdo neumí vyrobit.
Đawson
Nesmi se to kupovat... Kde neni poptavka, nebude nabídka. Ja bych aku auto nechtel uz jen z principu vyroby elektriny. Vyroba vodiku z plynu taky neni nic eko, avsak vodik se da vyrobit i z morske vody. Africke staty maji dost slunce a dost morske vody na vyrobu vodiku. Jen přesedlat z ropy na vodik se nikomu nechce
CHerokee
zelení soudruzi v Evropě.... ne nic? Neprojde to? Už se rozhodlo, že správnou cestou jsou samořiditelné hromadné krabičky na čínské baterky? Díky! 😒
ryccardo
Měl jsem na mysli v plenkách jako běžný pohon v autech. Jasně, že idea samotná je už hodně fousatá, ale zatím se to drobnýma krůčkama začíná dostávat do sériových aut. Elektrolýza vody mi nepřijde jako úplně nesmysl. Z ropy a zemního plynu je to samozřejmě ptákovina.
Anonym
Jo reaktor 4 generace, v komerčním provozu 😄 😄
Tak to bude tak rok 2060 možná, když dneska jediný kdo má komerčně v prozu 3+ generaci je Rusko a stejně tak reaktory chlazené sodíkem má opět jako jediná země v komerčním provozu Rusko
Tak to bude tak rok 2060 možná, když dneska jediný kdo má komerčně v prozu 3+ generaci je Rusko a stejně tak reaktory chlazené sodíkem má opět jako jediná země v komerčním provozu Rusko
kalousek
A ještě ten kL - to má být kilolitr ? 😁
...vyčistění 404,6 kL vzduchu...
...vyčistění 404,6 kL vzduchu...
pradeda777
Jasný.....žádný vodík. Jak by k tomu přišli výrobci elektřiny a Číňané, že? Nakonec by ještě požadovali náhradu za zmařené investice a ušlé zisky.... 😒]
Fickroc
No a kdy se ty miliony, tunu až dvě těžkých aut s jedním člověkem, začnou plnit tim plynem, co nejni ani bezpečnej, ani dobře skladovatelnej ? Zejtra? A kdo na to začne jezdit ? Ty jednoautový davy???
Vodík vyrobenej z ropy pomocí elektriky. No to sem zvědavej, co Gréta.... 😁 ...
Vodík vyrobenej z ropy pomocí elektriky. No to sem zvědavej, co Gréta.... 😁 ...
ryccardo
No neviděl bych to zase tak negativně. Myslím, že po krátké etudě s nesmyslem v podobě elektromobilita na baterky se začne automobilový průmysl ubírat tímhle směrem. Počítám, že tak za 10 let se to začne hojněji objevovat na silnicích. Teď je to zatím v plenkách.
Mino21
Kde kdo v EU rozhodl, že je EV správná cesta? Jsou jen emisní limity, jak se jich dosáhne, to není stanoveno. A vodíkové auto je taky EV. Přesněji řečeno, obvykle je to EV s vodíkovým extenderem.