Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výkyvy v síti kvůli nabíjení elektromobilů? Švédsko má prý řešení

S rostoucím počtem elektromobilů budou narůstat i nároky na rozvodnou síť, která si bude muset poradit s řadou výkyvů. Společnost Northvolt však připravuje první nasazení svého nového systému, který by měl zmenšit výkyvy i v těch největších nabíjecích špičkách.
Zpět na článek
3. 12. 2019 12:01
3. 12. 2019 21:10
3. 12. 2019 18:48
3. 12. 2019 19:06
Avatar - KANKUNEN
3. 12. 2019 09:19
Ve Švédsku vymysleli kolo
Olaf čuměl jak si nabíjí mobil z powerbanky a je z něho Nobel. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
3. 12. 2019 16:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 12. 2019 12:01
Zaujímavé
A ako riešia výkyvy teraz?
To je fantastický spôsob, ako zarobiť. Vyriešiť neexistujúci problém. A keď ten problém nenastane, tak mu poprípade ku vzniku pomôcť. Tomu sa hovorí technický náskok.
Rozbalit vlákno
4
3. 12. 2019 13:41
Re: Zaujímavé
V článku je popsán stav, který hypoteticky nastane až ve chvíli, kdy budou elektromobily představovat třeba čtvrtinu počtu aut. To zatím není nikde, takže momentálně není třeba vyrovnávat energetické špičky v souvislosti s jejich nabíjením. Ale ta doba určitě přijde, pokud si budou všichni výrobci stát za tím, co říkají dnes.
Avatar - WinDiesel
3. 12. 2019 19:39
Re: Zaujímavé
Norsko …. tam to už je.
3. 12. 2019 21:10
Re: Zaujímavé
Až bude štvrtina áut elektrických, aj sieť bude vyzerať inak ako dnes.
4. 12. 2019 16:56
Re: Zaujímavé
A myslíte, že se na tom pracuje? Zatím se k nařízené narůstající spotřebě elmobilů odstavují uhelné i jaderné elektrárenské bloky a sítě se neposilují. Kde myslíte, že to skončí? Přitom se jednoduchými počty (! - ne ani matematikou) přesvědčíte, že by se na nařízenou budoucí elmobilitu musela dnešní energetika jako celek nejméně zdvojnásobit!!

A druhý aspekt je ještě jinak ekonomický: nařízená elmobilita nutí automobilky k drahým vývojům, jejichž výsledky jsou obecně těžko použitelné drahé elmobily, na které lidi obecně nemají a k nim se pak zdražují i klasická auta. Auta se míň kupují. Ekonomika se brzdí a směřuje do deprese - recese - krize. Protože automobilový průmysl je jeden z podstatných hybatelů ekonomiky - na počtu prodaných aut je kromě samotných automobilek závislých spousta návazných subdodavatelů z mnoha a mnoha oborů.

A tak vidíme postrach elmobility na dvou základech hospodářství Evropy: skomírající energetice a skomírající výrobě automobilů. To má další návaznosti: nezaměstnanost, menší kupní síla lidí, .... Je to všechno kladná zpětná vazba rychlého pádu.
3. 12. 2019 12:24
vymena baterie
a neni nahodou lepsi reseni pomalu nabijet unifikovane baterie ulozene v nabijecim miste a az prijede auto k nabiti, tak odevzda svoji prazdnou baterii a dostane jinou plne nabitou... tzn vymena kus za kus. A to cele bez cekani na nabiti a pri case podobnem jako ted u benzinky... to by ovsem ty auta musely mit baterie unifikovane a vymenne... coz se jaksi logicky asi nikdy nepodari...
Rozbalit vlákno
9
3. 12. 2019 13:37
Re: vymena baterie
To by řešením bylo, kdyby neexistovalo kdyby. Dám vám příklad. Koupíte si nový elektrovůz a při první takovéto výměně baterie dostanete za svou novou starou mrchu, která už má za sebou třeba tisíc vybíjecích cyklů. Co čert nebude chtít, kilometr za nabíjecí stanicí vám to zdechne navždy. Věc v ceně poloviny ceny auťáku je v čudu. Myslím si, že v tu chvíli by se k ní nikdo nehlásil a vy byste se mohl na své nové auto chodit leda tak koukat. Těch potencionálních problémů s výměnnými akumulátory je ale víc, než jaká je výhoda jejich rychlé výměny.
3. 12. 2019 14:01
Re: vymena baterie
Pro jednotlivce to asi zajímavé nebude, dokážu si to představit pro velké flotily = sdílená auta (něco jako car4way, car2go/sharenow), autobusy dopravních podniků, flotily dámejídla, pošty, polecajtů a tak dále... přesto si myslím, že se to nakonec zas tak nevyplatí. Tyhle typy aut nejezděj většinou takovým stylem, aby byla potřeba rychlá výměna - většinou stačí dobít někde v depu přes noc...
3. 12. 2019 18:56
Re: vymena baterie
A co když potřebujete ject na otočku z Č. Budějovic do Ostravy. Jeli jsme to už několikrát. Jedna cesta 400km. Bez možnosti výměny baterie by to byla cesta na dva dny. dny
Avatar - _Karel_
3. 12. 2019 20:10
Re: vymena baterie
Proboha! Odkud jsi spadl? Jaký dva dny?
Avatar - PHEV
4. 12. 2019 08:05
Re: vymena baterie
Přesně takhle vznikají pověry a mýty o elektrických autech.Dva dny to bylo možná před pár lety. Dneska už je zcela běžná síť rychlonabíjecích stanic.

Když pojedu z ČB do Ostravy na "otočku" tedy bez možnosti nabít v Ostarvě tak se zastavím v Olomouci na 15 minut cestou tam a 30 minut cestou zpátky na superchargeru a vyřešeno, stejně se člověk potřebuje protáchnout před další cestou.
To v případě že budu mít poměrně drahou teslu.

A pokud bu mít ten nejhorší a nejlevnější elektromobil co se u nás dá koupit tj, auto v ceně kolem 450 tis. A budu používat ty nejpomalejší stanice co jsou v Evropě i když u nás jsou bohužel standardem Tak se cestou zastavím V Brně na 40 min cestou zpět v na 15 minut v Ostravě a znovu 40 minut v Brně
4. 12. 2019 10:51
Re: vymena baterie
Takze z CB - Ostrava to je nejakych zaokrouhleno 400 Km, cesta cca 4 hodiny autem na spalovaci motor. Bez potreby tankovat, bez potreby zastavky - 4 hodiny se daji zvladnout v kuse.
Ty navrhujes zastavku v Brne u supercharger, ale ten je teprve ve vystavbe, pokud myslis ten u Olympie. zaje ttam zabere dalsich 10 minut plus minimalne 30 minut na nabijecce a dalsich 10 minut navrat na trasu. To je dohromady 50 minut v ramci jedne cesty. Nabijeni je potreba i na ceste zpatky, takze celkova doba cesty bude minimalne 5:30 - 6 hodin, takze domu prijedu o 2 hodiny pozdeji. Super.
Avatar - PHEV
4. 12. 2019 11:38
Re: vymena baterie
Pokud pojedu teslou stačí zastavit v Olomouci v celkové délce 45 minut není to ideální, ale jednou za čas se to dá přežít, pokud to budu muset jezdit často tak bych si asi nebudu pořizovat elektromobil, to dá rozum.

Druhá část se týkala obyčejnýho elektromobilu třeba Citiga v Brně se zastavím na normální nabíječce celkové zastávky do 2 hodin (citigo nabíjí rychlostí 300 Km za hodinu). Já bych to i dal když budu chtít ušetřit, 2 hodiny za 800 Km co to je dám si oběd, vyřídím telefonáty. Ušetřím někde 1000 Kč. Zase jde o každýho.

Jen jsem reagoval na ty dva dny.
3. 12. 2019 14:04
Re: vymena baterie
to ma snadne reseni... nove auto by se prodavalo bez baterie, tu si pak k tomu poridite od baterkaru za vratnou zalohu (ci jinou formu najmu) a v pripade problemu, ktery uvadite, prijede smluvni servis baterkare, vymeni za funkcni kus a odjizdi bez dalsiho reseni s vami... baterka by tedy nebyla vase, ale provozovatele nabijecich stanic.

Kazdopadne uplne chapu problemy s tim spojene a take vim, ze v autech neni jedna baterie, ale je jich nekolik na ruznych mistech aby bylo lepsi rozlozeni hmotnosti ve vozidle atd... takze ano, je to nerealne, ale po prekonani jistych technickych problemu, to muze vypadat jako mozna cesta.
4. 12. 2019 10:52
Re: vymena baterie
Kdyz to nove auto zacne horet kvuli stare baterii, kdo to zaplati ?
3. 12. 2019 18:48
Účinnost
Řekl jim někdo, že baterie mají taky nějakou účinnost? Ve jménu ekologie se bezhlavě ženeme do elektromobility, a pak budeme nabíjet baterky z baterek, aby se té elektrické energie spotřebovalo ještě víc.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
3. 12. 2019 19:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud