Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cybertruck odkrývá další překvapení, jak je to s jeho aerodynamikou?

Od představení Cybertrucku už sice uplynulo pár týdnů, futuristicky tvarovaný pick-up však stále nepřestává udivovat svými vlastnostmi a parametry.
Zpět na článek
3. 12. 2019 16:50
3. 12. 2019 17:02
3. 12. 2019 19:31
3. 12. 2019 19:51
3. 12. 2019 23:19
4. 12. 2019 08:44
3. 12. 2019 17:05
3. 12. 2019 17:45
4. 12. 2019 09:45
3. 12. 2019 17:47
4. 12. 2019 12:16
Avatar - CICERO
3. 12. 2019 16:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
3. 12. 2019 16:50
Pekne
Hejteri sa dosmiali ?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - _Karel_
3. 12. 2019 17:02
Re: Pekne
Ano, rozbrečeli se a šli prodávat své F150 a RAMy, které si koupili právě kvůli nízkému cx. Od teď tu budou na kyborga jen oslavné ódy.
Avatar - Beefcake
3. 12. 2019 19:31
Re: Pekne
A co to ma spolocne s tymi truckmi ?
Avatar - _Karel_
3. 12. 2019 19:51
Re: Pekne
Třeba tohle: https://elektrickevozy.cz/…kazuje-svou-silu
Plus to vypadalo, že se snažíš říct, že by všem měli spadnout brady. A proč? Koho zajímá Cx? Koupil sis Forestera kvůli Cx? Těžko. Já osobně raději hezký auto s mizerným Cx. Navíc - je krásný, že to má nízký Cx, ale co ta váha? Nebude mít na spotřebu daleko větší vliv, tím spíš, že to není zrovna dálniční auto? A proč je tak těžký? Kvůli Muskovu výstřelku postavit auto z 3mm nerez plechu.
Avatar - spitfirecz
3. 12. 2019 23:19
Re: Pekne
Pokud se nepletu, tak váha přesně zveřejněna nebyla, ale říkal, ze bude srovnatelná s konkurencí, přičemž jako konkurenci uváděl hlavně Ford f-150. Ten nejlehčí váží cca 1,8t, nejtěžší 2,5tuny. Předpokládám srovnávání s nejtěžší verzi, což není nic dramatického. Takový Audi E-tron by nikdo neoznačil za drobečka, ale taky bych úplně neřekl, že to je kamion... a váží 2,6 tuny. Tesla model X váží 2,5 tuny a vnitřek vypadá mnohem vybaveněji, než u cybertrucku.
Avatar - _Karel_
4. 12. 2019 08:44
Re: Pekne
Jestli bude kyborg váhou na úrovni TMX, tak smeknu.
Avatar - CICERO
3. 12. 2019 17:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
3. 12. 2019 17:45
Re: Pekne
To auto má tvar hranaté kapky, to by mělo mít cx tak 0,25
3. 12. 2019 20:16
Re: Pekne
Samotný tvar bez kol a podběhů by to mít mohl, jako reálné auto ale těžko.
4. 12. 2019 09:45
Re: Pekne
No prave problem je pojem hranatej. Ten prechod na streche to bude dost kazit. Rovnako ako blatniky a kolesa. S kvapkou to ma spolocnu len splivajucu korbu.

Sice v kontexte truckov je to asi dobre, ale pr autach jazdiacich malymi rychlostami nebude aerodynamika najdolezitejsie kriterium...
3. 12. 2019 17:47
Skutečně ? !
Podle mne je to vše další E.M. PR, protože je prostě krabice a ta zákonitě má velký aerodinamickým odpor.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Beefcake
3. 12. 2019 19:36
Re: Skutečně ? !
To je rozkosne, ako dvaja hejtuju tu istu vec, ale uplne protichodne. Tak sa dohodni s Kankunenom, ci to Musk dodrbal a ta krabica ma mat vdaka tvaru ovela mensi odpor, alebo mas pravdu ty a krabica ma vdaka tvaru este vacsi odpor, ako udava vo svojom klamlivom PR.
Avatar - CICERO
3. 12. 2019 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 12. 2019 12:16
Re: Skutečně ? !
Ostré hrany (na střeše), vysoká záď, lehce dolů zkosená příď (bude tlačit vzduch pod auto) ... to se mi skutečně nezdá jako aerodynamická optimalizace.
Avatar - 3_diamanty
3. 12. 2019 19:43
Re: Skutečně ? !
velka cast plochy na prednej casti cybertrucku je defakto naklonena rovina aneb sikmo orientovana plocha .... kdezto krabica ma proste iny tvar .. tam je vacsia cast plochy na jej celnej casti kolmo orientovana .... vid napriklad autobusy kamiony ( ktore v zmensenom modele si mozeme predstavit ako krabice od bot ) a pod... lenze cybertruck je pri pohlade zboku skor ako nejaky sip ( alebo zrezany obojstranny ihlan ... alebo krystal ) ... alebo hranata kvapka... a to ma od klasickej krabice fakt hodne daleko...
3. 12. 2019 21:10
Je to sice divné,
ale Cybertruck se možná inspiroval Lamborghini Countach - viz. velmi klínovítý předek a úplně rovné přední okno. Aerodynamika nebude nic extra ale dobrá bude díky zakrytí a zkosení deklu kufru. Navíc zavírání toho deklu je skutečně inovativní a divím se, že to doteď nikoho nenapadlo. Ale stejně je Musk měkota - měl udělat i zakrytá kola jako měly starší Citroeny - pomohlo by to i "neprůstřelnosti" a rozhodně aerodynamice. Ty vystouplé blatníky jsou kravina.
Rozbalit vlákno
0