Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Cybertruck odkrývá další překvapení, jak je to s jeho aerodynamikou?

17 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Hejteri sa dosmiali ?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ano, rozbrečeli se a šli prodávat své F150 a RAMy, které si koupili právě kvůli nízkému cx. Od teď tu budou na kyborga jen oslavné ódy.
Avatar - Beefcake
Beefcake
A co to ma spolocne s tymi truckmi ?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Třeba tohle: https😐/elektrickevozy.cz/…kazuje-svou-silu
Plus to vypadalo, že se snažíš říct, že by všem měli spadnout brady. A proč? Koho zajímá Cx? Koupil sis Forestera kvůli Cx? Těžko. Já osobně raději hezký auto s mizerným Cx. Navíc - je krásný, že to má nízký Cx, ale co ta váha? Nebude mít na spotřebu daleko větší vliv, tím spíš, že to není zrovna dálniční auto? A proč je tak těžký? Kvůli Muskovu výstřelku postavit auto z 3mm nerez plechu.
Avatar - spitfirecz
spitfirecz
Pokud se nepletu, tak váha přesně zveřejněna nebyla, ale říkal, ze bude srovnatelná s konkurencí, přičemž jako konkurenci uváděl hlavně Ford f-150. Ten nejlehčí váží cca 1,8t, nejtěžší 2,5tuny. Předpokládám srovnávání s nejtěžší verzi, což není nic dramatického. Takový Audi E-tron by nikdo neoznačil za drobečka, ale taky bych úplně neřekl, že to je kamion... a váží 2,6 tuny. Tesla model X váží 2,5 tuny a vnitřek vypadá mnohem vybaveněji, než u cybertrucku.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestli bude kyborg váhou na úrovni TMX, tak smeknu.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To auto má tvar hranaté kapky, to by mělo mít cx tak 0,25
martin.blader
Samotný tvar bez kol a podběhů by to mít mohl, jako reálné auto ale těžko.
Redmex
No prave problem je pojem hranatej. Ten prechod na streche to bude dost kazit. Rovnako ako blatniky a kolesa. S kvapkou to ma spolocnu len splivajucu korbu.

Sice v kontexte truckov je to asi dobre, ale pr autach jazdiacich malymi rychlostami nebude aerodynamika najdolezitejsie kriterium...
Orm
Podle mne je to vše další E.M. PR, protože je prostě krabice a ta zákonitě má velký aerodinamickým odpor.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To je rozkosne, ako dvaja hejtuju tu istu vec, ale uplne protichodne. Tak sa dohodni s Kankunenom, ci to Musk dodrbal a ta krabica ma mat vdaka tvaru ovela mensi odpor, alebo mas pravdu ty a krabica ma vdaka tvaru este vacsi odpor, ako udava vo svojom klamlivom PR.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Orm
Ostré hrany (na střeše), vysoká záď, lehce dolů zkosená příď (bude tlačit vzduch pod auto) ... to se mi skutečně nezdá jako aerodynamická optimalizace.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
velka cast plochy na prednej casti cybertrucku je defakto naklonena rovina aneb sikmo orientovana plocha .... kdezto krabica ma proste iny tvar .. tam je vacsia cast plochy na jej celnej casti kolmo orientovana .... vid napriklad autobusy kamiony ( ktore v zmensenom modele si mozeme predstavit ako krabice od bot ) a pod... lenze cybertruck je pri pohlade zboku skor ako nejaky sip ( alebo zrezany obojstranny ihlan ... alebo krystal ) ... alebo hranata kvapka... a to ma od klasickej krabice fakt hodne daleko...
megacruiser
ale Cybertruck se možná inspiroval Lamborghini Countach - viz. velmi klínovítý předek a úplně rovné přední okno. Aerodynamika nebude nic extra ale dobrá bude díky zakrytí a zkosení deklu kufru. Navíc zavírání toho deklu je skutečně inovativní a divím se, že to doteď nikoho nenapadlo. Ale stejně je Musk měkota - měl udělat i zakrytá kola jako měly starší Citroeny - pomohlo by to i "neprůstřelnosti" a rozhodně aerodynamice. Ty vystouplé blatníky jsou kravina.