Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Beefcake
Hejteri sa dosmiali ?
Ano, rozbrečeli se a šli prodávat své F150 a RAMy, které si koupili právě kvůli nízkému cx. Od teď tu budou na kyborga jen oslavné ódy.
A co to ma spolocne s tymi truckmi ?
Třeba tohle: https😐/elektrickevozy.cz/…kazuje-svou-silu
Plus to vypadalo, že se snažíš říct, že by všem měli spadnout brady. A proč? Koho zajímá Cx? Koupil sis Forestera kvůli Cx? Těžko. Já osobně raději hezký auto s mizerným Cx. Navíc - je krásný, že to má nízký Cx, ale co ta váha? Nebude mít na spotřebu daleko větší vliv, tím spíš, že to není zrovna dálniční auto? A proč je tak těžký? Kvůli Muskovu výstřelku postavit auto z 3mm nerez plechu.
Plus to vypadalo, že se snažíš říct, že by všem měli spadnout brady. A proč? Koho zajímá Cx? Koupil sis Forestera kvůli Cx? Těžko. Já osobně raději hezký auto s mizerným Cx. Navíc - je krásný, že to má nízký Cx, ale co ta váha? Nebude mít na spotřebu daleko větší vliv, tím spíš, že to není zrovna dálniční auto? A proč je tak těžký? Kvůli Muskovu výstřelku postavit auto z 3mm nerez plechu.
Pokud se nepletu, tak váha přesně zveřejněna nebyla, ale říkal, ze bude srovnatelná s konkurencí, přičemž jako konkurenci uváděl hlavně Ford f-150. Ten nejlehčí váží cca 1,8t, nejtěžší 2,5tuny. Předpokládám srovnávání s nejtěžší verzi, což není nic dramatického. Takový Audi E-tron by nikdo neoznačil za drobečka, ale taky bych úplně neřekl, že to je kamion... a váží 2,6 tuny. Tesla model X váží 2,5 tuny a vnitřek vypadá mnohem vybaveněji, než u cybertrucku.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To auto má tvar hranaté kapky, to by mělo mít cx tak 0,25
No prave problem je pojem hranatej. Ten prechod na streche to bude dost kazit. Rovnako ako blatniky a kolesa. S kvapkou to ma spolocnu len splivajucu korbu.
Sice v kontexte truckov je to asi dobre, ale pr autach jazdiacich malymi rychlostami nebude aerodynamika najdolezitejsie kriterium...
Sice v kontexte truckov je to asi dobre, ale pr autach jazdiacich malymi rychlostami nebude aerodynamika najdolezitejsie kriterium...
Orm
Podle mne je to vše další E.M. PR, protože je prostě krabice a ta zákonitě má velký aerodinamickým odpor.
To je rozkosne, ako dvaja hejtuju tu istu vec, ale uplne protichodne. Tak sa dohodni s Kankunenom, ci to Musk dodrbal a ta krabica ma mat vdaka tvaru ovela mensi odpor, alebo mas pravdu ty a krabica ma vdaka tvaru este vacsi odpor, ako udava vo svojom klamlivom PR.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ostré hrany (na střeše), vysoká záď, lehce dolů zkosená příď (bude tlačit vzduch pod auto) ... to se mi skutečně nezdá jako aerodynamická optimalizace.
velka cast plochy na prednej casti cybertrucku je defakto naklonena rovina aneb sikmo orientovana plocha .... kdezto krabica ma proste iny tvar .. tam je vacsia cast plochy na jej celnej casti kolmo orientovana .... vid napriklad autobusy kamiony ( ktore v zmensenom modele si mozeme predstavit ako krabice od bot ) a pod... lenze cybertruck je pri pohlade zboku skor ako nejaky sip ( alebo zrezany obojstranny ihlan ... alebo krystal ) ... alebo hranata kvapka... a to ma od klasickej krabice fakt hodne daleko...
megacruiser
ale Cybertruck se možná inspiroval Lamborghini Countach - viz. velmi klínovítý předek a úplně rovné přední okno. Aerodynamika nebude nic extra ale dobrá bude díky zakrytí a zkosení deklu kufru. Navíc zavírání toho deklu je skutečně inovativní a divím se, že to doteď nikoho nenapadlo. Ale stejně je Musk měkota - měl udělat i zakrytá kola jako měly starší Citroeny - pomohlo by to i "neprůstřelnosti" a rozhodně aerodynamice. Ty vystouplé blatníky jsou kravina.