Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Jenik3
Takovej trabos nebo wartas by prosli?
U tech konztrol jde o to jestli auto plni svoje vlastni emisni normy ne? Takze teoreticky muzou i tyhle stare auta projit.... ale o co jde? Ty potkavas na silnici Trabose nebo stare Skodovky? Ja naprosto vyjimecne.... to neni ten problem.... problem jsou tisice treba 10 let starych popelnic, kteryma lidi najezdi desetitisice km a denne s tim smrdi....
Je to jak píšeš. Nejhorší jsou právě ti, co zanedbávají údržbu či přímo cíleně auta upravují, typicky vymontované DPF nebo chiputneři.
Já tahle měření kvituji a doufám, že se s tím i polepší kvalita STK.
V místech kde probíhá ten testovací provoz měření (Praha Holešovičky) pravidelně potkávám cca 10 let stará auta, za kterýma jedu třeba 15 min v koloně a s každým jejich rozjetím jsem doslova ohozený černým štiplavým dýmem. Žádná možnost předjetí, nic. HNUS! Samozřejmě pokud je takových v té koloně třeba 10%, tak už to má dopad na ovzduší celého okolí.
Tahle opatření jsou zcela na místě a doufám, že budou inenzivnější a přísnější. S tím souvisí ale aby hlavně fungovali STK, protože přes ně evidentně tahle auta nějak projdou...
Já tahle měření kvituji a doufám, že se s tím i polepší kvalita STK.
V místech kde probíhá ten testovací provoz měření (Praha Holešovičky) pravidelně potkávám cca 10 let stará auta, za kterýma jedu třeba 15 min v koloně a s každým jejich rozjetím jsem doslova ohozený černým štiplavým dýmem. Žádná možnost předjetí, nic. HNUS! Samozřejmě pokud je takových v té koloně třeba 10%, tak už to má dopad na ovzduší celého okolí.
Tahle opatření jsou zcela na místě a doufám, že budou inenzivnější a přísnější. S tím souvisí ale aby hlavně fungovali STK, protože přes ně evidentně tahle auta nějak projdou...
Ano, projdou. Jde o to aby auta byla ve stavu v jakém byla uvedena do provozu. Pokud toho nejsou schopna nebo údržba vyjde nákladně, tak si má majitel pořídit auto u kterého to jde. V dnešní době to není vůbec žádný problém. To, že si někdo nalhává do kapsy a musí jezdit 20 let starým BMW, je jeho problém. Případně nevím jestli veteránské SPZ nemají nějaké výhody, tam to za mě ničemu nevadí, protože mají omezený provoz.
Je jich neporovnatelně míň, než čoudících nafťáků s nefunkčním PDF, problémem s elektronikou apod.
henry.prta
takze vybrali podle oka pres 400 nejvetsich strepu ve meste, ty pak zmerili a ejhle ono se ukazalo, ze to jsou skutecne strepy z 25%... a hned tu mame super statistiku, ze 25% aut je cinknutych a neproslo by na STK.... a novinari to napisou hned do titulku... kdyby byl vybran vzorek 400 aut, ktera zrovna v dany den mereni v rade za sebou projedou nejakou ulici, tak to najednou bude vysledek treba pod 1%... ale to se nikomu nehodi do kramu, ze !!!
Ještě by mohli zveřejnit informace kolik % mělo mimopražskou značku 😄
Výrobci takto cinknuté statistiky se blíží svým stylem německým zeleným a hnutí DUH.
Mimochodem😒br /> POUZE SE UKÁZALO JAK V PRAXI NEFUNGUJE MĚŘENÍ EMISÍ V STK A ŽE CELÝ SYST0M JE NEFUNKČNÍ.
TAKŽE MINISTR DOPRAVY a ÚŘEDNÍCI POUZE POUKÁZALI NA SVOJI NESCHOPNOST.
Výrobci takto cinknuté statistiky se blíží svým stylem německým zeleným a hnutí DUH.
Mimochodem😒br /> POUZE SE UKÁZALO JAK V PRAXI NEFUNGUJE MĚŘENÍ EMISÍ V STK A ŽE CELÝ SYST0M JE NEFUNKČNÍ.
TAKŽE MINISTR DOPRAVY a ÚŘEDNÍCI POUZE POUKÁZALI NA SVOJI NESCHOPNOST.
Píšeš nesmysly. Nikdo nevybírá největší střepy cíleně. Ta pojízdná kancelář někam přijede, připraví se, a pak se náhodně vybírají auta a stahují se za pomoci hlídky PČR z provozu. Asi nikdo nebude stavět rok starý auta, to by bylo na hlavu, proto se vybírají auta, u kterých je pravděpodobnost problému vyšší.
Takže pokud o tom nic nevíš, vynech ty vykřičníky, ať nejsi za troubu. Nebo máš strach vyjet se svým autem?
Takže pokud o tom nic nevíš, vynech ty vykřičníky, ať nejsi za troubu. Nebo máš strach vyjet se svým autem?
prectete si ten clanek... viz veta "Vozidla pro měření emisí byla vybírána cíleně podle vizuálního stavu auta."
hele ale tahle mystifikace jde spíš za titulkářem tady na ACZ než za tvůrcem statistiky ne? v článku se to píše korektně jestli dobře čtu....
"Mobilní jednotky zkontrolovaly celkem 444 vozidel, z nichž 141 vytipovala k měření emisí. Technicky nezpůsobilých bylo 33, tedy čtvrtina z vytipovaných vozů a sedm procent z celkových kontrol. Vozidla pro měření emisí byla vybírána cíleně podle vizuálního stavu auta."
hele já tomu rozumím tak, že náhodným výběrem vzali 444 aut a z těch vybrali těch 141, kde se zdálo že by se dal najít problém.... a tam měli úspěšnost 25% (i díky tomu předvýběru). Nevím teda jak v článku přišli na těch celkových 7% vadných aut, asi odhad.....
Každopádně titulkář tady na ACZ je trouba.... 😒
hele já tomu rozumím tak, že náhodným výběrem vzali 444 aut a z těch vybrali těch 141, kde se zdálo že by se dal najít problém.... a tam měli úspěšnost 25% (i díky tomu předvýběru). Nevím teda jak v článku přišli na těch celkových 7% vadných aut, asi odhad.....
Každopádně titulkář tady na ACZ je trouba.... 😒
to je matematika.... 141 z prvovyberu 444 kusu je cca 31%
a z tech 31% pak neproslo 25%, coz je 1/4 ze 31% == cca 7,5 % a pak to zaokrouhlili.
pokud by nevybirali tech 444 aut predvyberem, ale opravdu vsechny v rade jak prijedou... bez uz prvni selekce a merili vsechny, pak by vysledek byl pravdepodobne hrube nizsi nez tech 7% a podle me nekde kolem 1%
ovsem pokud by meli zajem merit verohodne... pokud ne,.. lze pripravit vhodnym mistem mereni zaklad statistiky, ze pak neprojde treba 80% aut... jen volbou mista lze toto radikalne ovlivnit... viz treba dalnice, mesto, mala vesnice, gheto, u sberneho dvora...
podobne ovlivni vysledek i pocet mereni...
se statistikou se daji delat veci... a vysledek vzdy muze vyjit tak, jak si nekdo objednal, je to vzdy o metodice mereni a sirokem/uzkem zpracovanem vzorku
a z tech 31% pak neproslo 25%, coz je 1/4 ze 31% == cca 7,5 % a pak to zaokrouhlili.
pokud by nevybirali tech 444 aut predvyberem, ale opravdu vsechny v rade jak prijedou... bez uz prvni selekce a merili vsechny, pak by vysledek byl pravdepodobne hrube nizsi nez tech 7% a podle me nekde kolem 1%
ovsem pokud by meli zajem merit verohodne... pokud ne,.. lze pripravit vhodnym mistem mereni zaklad statistiky, ze pak neprojde treba 80% aut... jen volbou mista lze toto radikalne ovlivnit... viz treba dalnice, mesto, mala vesnice, gheto, u sberneho dvora...
podobne ovlivni vysledek i pocet mereni...
se statistikou se daji delat veci... a vysledek vzdy muze vyjit tak, jak si nekdo objednal, je to vzdy o metodice mereni a sirokem/uzkem zpracovanem vzorku
Štatistiku teraz nebudem riešiť. Zaujímave je to, že za pár hodín na jednej ulici v bohatom regióne chytili 30 nevyhovujúcich vozidiel. A vsadil by som sa, že väčšina z nich bola v takom stave aj na poslednej emisnej a ich majitelia vedia v čom jazdia. A toto je reálny problém. Aj po tejto kontrole má 30 dní na to aby zbehol emisnú u svojho známeho a svet ide ďalej.
Niekde som videl štatistku, že u nás na kontrolách neprejde len asi 2% vozidiel, kým v Nemecku je to asi 10%. Myslíš, že máme vozový park v o toľko lepšom stave ako Nemci?
Niekde som videl štatistku, že u nás na kontrolách neprejde len asi 2% vozidiel, kým v Nemecku je to asi 10%. Myslíš, že máme vozový park v o toľko lepšom stave ako Nemci?
netusim... mam 11 let stare auto, diesel, euro 4 s originalnim filtrem pevnych castic, 300tis najeto a prosel jsem vzdy bez problemu pricemz na te STK znam jen to, kudy se tam jede, kde maji kavovar, kde WC a ze pokazde, kdyz tam jsem, maji novejsi techniku na mereni, naposledy snad dokonce online odchazely namerena data nekam do centralniho registru a ten pak zpatky vracel info, zda je mereni ok nebo ne.. auto, co ma beznou udrzbu a dela se na nim servis toho, co predepsal vyrobce, nema problem.
muze to byt i tim, ze starsi auta musi splnit normy z doby jejich homologace a novejsi ty nove, prisnejsi... kdyz pak je nejakej marginalni problem, starsi ma "vatu" ve vyssi mozne hodnote v norme, ale novejsi tam uz tu "vatu" nema a tak neprojde...
btw. jeste pred par lety se pri mereni jisty koeficient predepsany vyrobcem zvedal o 0,5, bo to tak predepisovala metodika mereni a to bylo tusim 3 roky zpatky zmeneno a uz se to nepripocitava... takze ted muze logicky % neuspesnych stoupat.
tadyk je k tomu koeficientu 0,5 clanek... https😐/www.auto.cz/…-neprojde-112591
a zde https😐/www.dpf-cat.cz/…reni-emisi-a-stk
muze to byt i tim, ze starsi auta musi splnit normy z doby jejich homologace a novejsi ty nove, prisnejsi... kdyz pak je nejakej marginalni problem, starsi ma "vatu" ve vyssi mozne hodnote v norme, ale novejsi tam uz tu "vatu" nema a tak neprojde...
btw. jeste pred par lety se pri mereni jisty koeficient predepsany vyrobcem zvedal o 0,5, bo to tak predepisovala metodika mereni a to bylo tusim 3 roky zpatky zmeneno a uz se to nepripocitava... takze ted muze logicky % neuspesnych stoupat.
tadyk je k tomu koeficientu 0,5 clanek... https😐/www.auto.cz/…-neprojde-112591
a zde https😐/www.dpf-cat.cz/…reni-emisi-a-stk
O tej tolerancii 0,5 viem, to sa riešilo aj u nás. Asi niečo z Únie.
Ty máš auto homologované podľa EURO4. Tam bol často DPF len príplatok, ktorý si pridávali ekologicky cítiaci majitelia. Ale hlavne jazdíš pomerne dosť a možno netankuješ to lacnejšie palivo čo nájdeš. Oproti tomu máš skupinu ľudí a poznám takých viac, čo tankujú najlacnejšie a palivo a ich typická trasa má 8 km, ale chce nafťak aby šetril.
Ty máš auto homologované podľa EURO4. Tam bol často DPF len príplatok, ktorý si pridávali ekologicky cítiaci majitelia. Ale hlavne jazdíš pomerne dosť a možno netankuješ to lacnejšie palivo čo nájdeš. Oproti tomu máš skupinu ľudí a poznám takých viac, čo tankujú najlacnejšie a palivo a ich typická trasa má 8 km, ale chce nafťak aby šetril.
Orm
toto je ten správný přístup ke snižování emisí, a ne brutální zavádění ne-ekonimických a ne-ekologických e-aut.
Přesně tak. Pokud by auta v provozu měla emise jaké mít mají a k tomu přidáme potenciál výměny za novější, tak by mě docela zajímalo % zlepšení oproti stavu dnes a zajímavé by bylo srovnání i třeba 10 let zpátky.
Neznám čísla, ale vizuálně bych tipoval, že dominantní jsou na silnicích auta EURO 3 až 4. Bylo by zajímavé to spočítat a vyhodnotit zda je potřeba tak extrémně tlačit na pilu i dál...
Neznám čísla, ale vizuálně bych tipoval, že dominantní jsou na silnicích auta EURO 3 až 4. Bylo by zajímavé to spočítat a vyhodnotit zda je potřeba tak extrémně tlačit na pilu i dál...
Jezdec667
Zajímalo by mne, co se děje poté. Prodlouží dotyčnému technickou o měsíc. A dotyčný si zajede na stk tam, kde už jednou podvodně prošel, zapojí kouzelnou krabičku, a projde znovu? Takže výsledek nula?
Ada je zase tady
Na benzínové motory a jejich obrovskou nadprodukci CO2
Naopak, kontroly by se měly zaměřit hlavně na starší diesely, jejichž řidiči si zločinně nechávají vybrourat filtr pevných částic!!!
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Tak přesně tímto směrem by se měly ubírat snahy orgánu EU i ČR! Každý ví, že měřit emise pouze při TK nestačí, protože zejména v ČR (a v dalších postkomunistických státech EU to jistě není lepší) někteří pracovníci některých stanic měření emisí ze známosti či za úplatek jsou ochotni vystavit emisní osvědčení i kouřícím vrakům - stačí třeba jen kouřovou sondu nezasunout dostatečně hluboko do výfuku. A tito majitelé - podvodnící by měly při jízdě každý den schnout strachy, jestli je přímo v provozu neodchytí takováto mobilní měřící jednotka a nezaplatí pak mastnou pokutu. Teprve pak, pod tímto brutálním tlakem, se v ČR výrazně zlepší zejména městské ovzduší. K tomu by měla vláda vyhlásit šrotovné na ty nejstarší plečky, které zamořují své široké okolí, čímž by skutečně výrazně zlepšila životní prostředí a ještě podpořila automobilky v prodeji moderních vozů s emisemi na současné superčisté úrovni (vč. filtru pevných částic i pro přímovstřikové benziňáky a vstřikování močoviny pro diesely) a ekonomiku obecně. A taky by měly existovat rozsáhlé programy podpory vůzů na LPG a CNG, vč. autobusů a náklaďáků. A ne cpát miliardy do nesmyslné elektromobility, která vůbec nic neřeší a nikdo soudný ji nechce!!!!
tak třeba na CNG se od příštího roku hezky zvedá spotřební daň.... ekologická politika vlády v praxi.... 😉
jinak je masakr že i relativně normální lidi, kteří by v životě nevysypali bordel do lesa nebo neumyli auto v potoce, si klidně to DPF nechají vyndat.... asi je to tím že ten bordel z výfuku není vidět.... ovšem to bohužel fakt neznamená že tam není.... ;-\
jinak je masakr že i relativně normální lidi, kteří by v životě nevysypali bordel do lesa nebo neumyli auto v potoce, si klidně to DPF nechají vyndat.... asi je to tím že ten bordel z výfuku není vidět.... ovšem to bohužel fakt neznamená že tam není.... ;-\
Ze spotřeby CNG náš předseda vlády nic nemá = z prodeje nafty adBlue a benzínu balíky = divný že zaostáváme v dobíjecích místech pro EV a propadli sme na úroveń Rumunska a nezajímaj ho vodíkový čerpačky žejo 😄
Ted
Snahu kontrolovat emise vitam, protoze casto nestiham prepinat vnitrni cirkulaci.
Je otresne co STK pousti na nase silnice.
Co mne ale zarazi nejvic je, v jakem stavu jsou autobusy v praze. Casto zjevne nemaji filtr, pripadne je vykuchany, protoze, to, co se odehrava za nimi je neuveritelne.
Proc mesto, ktere zvazuje omezeni vjezdu do centra neni schopno dat do poradku svuj vozovy park?
Autobusy krizuji mesto cely den se spotrebou, ktera nepotesi a emituji tolik rakovinotvornych castic, ze je to na kriminal.
Je otresne co STK pousti na nase silnice.
Co mne ale zarazi nejvic je, v jakem stavu jsou autobusy v praze. Casto zjevne nemaji filtr, pripadne je vykuchany, protoze, to, co se odehrava za nimi je neuveritelne.
Proc mesto, ktere zvazuje omezeni vjezdu do centra neni schopno dat do poradku svuj vozovy park?
Autobusy krizuji mesto cely den se spotrebou, ktera nepotesi a emituji tolik rakovinotvornych castic, ze je to na kriminal.
Správný postřeh. V mém blízkém okolí mám člověka, který pracoval u DP v Praze ještě za komunistů a teď se tam před penzí vrátil. Prý se tam právě u autobusů prakticky nic nezměnilo a lidi, kteří zažili vylévání oleje do kanálu a podobné chuťovky, tam pracují i dnes. Asi je jasné, že takoví lidé si moc hlavu s moderními předpisy a ekotrendy hlavu nelámou a jejich prioritou je ať se hlavně jezdí.
Tento známý dostal nedávno na linku autobus, s kterým odjel směnu a spotřebu měl prý snad asi 80l / 100km a pod plynem šla solidní kouřová clona. Autobus po směně vrátil a k tankování napsal, že by se na ten bus měli podívat mechanici, ale jinak jezdí. Kolik toho odjel v tomhle stavu těžko říct, jestli tak nejezdí dodnes 😁
Tento známý dostal nedávno na linku autobus, s kterým odjel směnu a spotřebu měl prý snad asi 80l / 100km a pod plynem šla solidní kouřová clona. Autobus po směně vrátil a k tankování napsal, že by se na ten bus měli podívat mechanici, ale jinak jezdí. Kolik toho odjel v tomhle stavu těžko říct, jestli tak nejezdí dodnes 😁
Marekx
Jen tak dále a nejlépe plošně. Ono stačí zastavovat cokoliv s nápisem TDI na zádi a mají úlovky zaručeny, stejně tak starší dodávky Ford Transit. Tyhle dieselotiny jsou na cestách katastrofa, protože je za nima spolehlivě nedýchatelno natož, když někde stojí a bezohledně ty smraďochy ještě nechají kvedlat dlouho na volnoběh, prostě humusáci.
columbus
Já si myslím, že bychom se měli pomalu poroučet z EU a tu naši pakáž ve vládě vyházet z oken, jako defenestrace. :yes:
Mimochodem dnes kolem mě na parkovišti jen projela dvojková Octa TDi a z toho puchu by člověk blil.... nedokážu ale posoudit jestli to tak příšerně smrdělo už když to bylo nové nebo jestli ty auta degradují až provozem, případně tím že se v tom lidi hrabou....